القاعده در حال ساخت سلاح شيميايي در ترکيه
 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۱۰    ۱۳۹۱/۹/۲۰ کد خبر: 45132 منبع: پرینت

روزنامه يورت چاپ ترکيه فاش کرد اعضاي شبکه القاعده در حال ساخت سلاحهاي شيميايي در آزمايشگاهي نزديک شهر غازي آنتب در ترکيه هستند و تهديد کرده اند از اين سلاحها عليه غير نظاميان سوري استفاده خواهند کرد.

شبکه تلويزيوني سوريه نوشت، روزنامه يورت نوشت فيلم ويديويي منتشر شده در اينترنت نشان از چگونگي ساخت گازهاي سمي با مواد شيميايي توسط شبکه القاعده است و اعضاي القاعده نيز اين مواد را از يک شرکت ترک گرفته اند و مواد ساخته شده شيميايي توسط القاعده نيز بر روي حيوانات زنده آزمايش شده است .

روزنامه يورت نوشت کشورهايي که به سوريه حمله کرده اند بهتر بود اين اقدام را پيگيري و تروريستها و آنهايي که مواد شيميايي را براي القاعده تامين کرده اند مجازات کنند.

از طرف ديگر سوريه بار ديگر اعلام کرد اين کشورها بارها تصريح کرده است اگر هم سلاح شيميايي داشته باشد تحت هيچ شرايطي از آن استفاده نخواهد کرد زيرا از ملتش در قبال تروريسم مورد حمايت کشورهاي شناخته شده دفاع مي کند و آمريکا در صدر اين کشورها قرار دارد.

وزارت خارجه سوريه در دو نامه جداگانه به شوراي امنيت سازمان ملل متحد و دبير کل سازمان ملل تاکيد کرده است دولت آمريکا در طول سال کنوني به حمله تبليغاتي درباره احتمال اقدام سوريه به استفاده از سلاحهاي شيميايي در بحران کنوني عادت کرده است .

وزارت خارجه در نامه هايش افزوده است آنچه که از بابت خبرهاي منتشره در رسانه ها ، جاي نگراني و ترس جدي در خصوص آن وجود دارد اين است که برخي کشورهاي حامي تروريسم و تروريستها به گروههاي تروريستي مسلح ، سلاحهاي شيميايي بدهند و ادعا کنند دولت سوريه از اين سلاحها استفاده مي کند .
وزارت خارجه سوريه در نامه هاي خود به خبر روزنامه يورت چاپ ترکيه نيز اشاره کرد .

وزارت خارجه سوريه تصريح کرده است دولت اين کشور به خاطر اهتمام به جان مردمش از فرستادگان سازمان ملل متحد به هنگام حضور در سوريه خواست از يک کارگاه بخش خصوصي در شرق شهر حلب که در آن ماده کلر توليد مي کند ديدار کنند و موجودي اين کارگاه را فهرست کنند زيرا گروههاي تروريستي در آن زمان براي کنترل بر اين کارگاه برنامه ريزي مي کردند اما ناظران سازمان ملل پس از آنکه تروريستها به آنها به هنگام تلاش براي سفر به اين کارگاه، تيراندازي کردند آنها نتوانستند از اين کارگاه ديدن کنند . سپس گروههاي تروريستي در پي تبليغات آمريکايي ها و غربيها در خصوص سلاحهاي شيميايي به تازگي کنترل اين کارگاه را به دست گرفته اند .

وزارت خارجه سوريه در نامه هايش درباره به کارگيري سلاحهاي شيميايي عليه مردم سوريه هشدار داد و سکوت جامعه بين المللي را در قبال اين موضوع و مجازات حاميان گروههاي تروريستي محکوم کرد .

وزارت خارجه سوريه افزود آنچه که بيشتر در اين حمله تبليغاتي خصمانه عليه سوريه ، برجسته است غير اخلاقي بودن اين حمله است زيرا کشورهايي مانند آمريکا که از اين سلاحها و مشابه آن استفاده کرده اند صلاحيت چنين تبليغاتي را ندارند به خصوص آنکه آنها از اين تبليغات براي توجيه حمله به عراق استفاده کردند .

وزارت خارجه سوريه افزود اين کشور بر پايبندي اش به تعهدات قانوني مندرج در توافقات و پروتکلهايي که امضا کرده است تأکيد مي کند علاوه بر اينکه دمشق در اواخر سال ۲۰۰۳ ميلادي پيش نويس قطعنامه عاري سازي خاورميانه را از کشتار جمعي شيميايي و هسته اي بيولوژيکي به شوراي امنيت سازمان ملل متحد عرضه کرد اما آمريکا و هم پيمانانش جلوي اين پيش نويس و تصويب آن را در شوراي امنيت گرفتند .

وزارت خارجه سوريه تصريح کرد براي سوريه اقدام آمريکا جاي تعجب نيست زيرا واشنگتن چند روز پيش اقدام سازمان ملل را براي بررسي ايجاد منطقه عاري از سلاحهاي کشتار جمعي در خاورميانه ناکام گذاشت و اين کار را براي دفاع از اسرایيل کرد و زيرا اين رژيم تنها طرفي است که توافقات مربوط به سلاحهاي کشتار جمعي را امضا نکرده است.

وزارت خارجه سوريه در پايان اعلام کرد اين حملات عليه سوريه بي فايده است و نمي تواند ملت سوريه و افکار عمومي جهانيان را فريب بدهد زيرا آنها به تدريج در حال پي بردن به حقيقت توطئه عليه اين کشور است .


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است