انتخابات در مراکز مشکوک نیز برگزار می گردد
با آنکه چندی پیش سازمان ملل از بستن مراکز رأی دهی مشکوک خبر داده بود اما سخنگوي مستقل انتخابات آن را تکذیب کرد و گفت در تمام مراکز انتخابات برقرار است 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۰    ۱۳۸۸/۸/۵ کد خبر: 4506 منبع: پرینت

کميسيون مستقل انتخابات از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در مراکز مشکوک خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( afghanpaper )، نورمحمد نور،سخنگوي مستقل انتخابات شايعاتي مبني برعدم برگزاري انتخابات را در مراکز راي دهي که راي مشکوک از آن بدست آمده است کاملاً تکذيب نمود و گفت این خبرها فقط شایعاتی محض است.

این در حالی است که حلیم صدیق ،سخنگوی ملل متحد در افغانستان چندی پیش گفته بود که به مردم فرصت نمی دهیم تا باردیگر از این مراکز رای دهی که در دور اول آرای تقلبی ازآن بدست امده ، استفاده کنند.

برخی کارشناسان براین باورند که بستن برخی مراکز و محلات رای دهی از سمت خارجی ها دشمنی با مردم افغانستان است.به باور آنان ملل متحد با چنین اقداماتی می خواهد که مردم از حق رای دهی محروم و نا راضی شوند و بطرف دشمن متمایل و با آنان متحد گردند.

شفیقی یکی از روزنامه نگاران افغان کشور نیز اظهار داشت که جلوگیری از تقلب احتمالی در دور دوم انتخابات می تواند توسط حضور ناظرین بی طرف بین المللی و ملی و کارمندان یوناما و کمیسیون مستقل انتخابات برطرف شود.

وی افزود هرگاه افراد و نمایندگان یاد شده به طور واقع در پروسه انتخابات نظارت نمایند مطمئنا انتخابات شفاف خواهد بود.

به باور تحلیلگران مسایل سیاسی سازمان ملل متحد با این اقدام قانون اساسی افغانستان را مد نظر نداشته و استقلال کمیسیون انتخابات را نیز زیر سوال می برد.
قانون اساسی افغانستان ، کمیسیون مستقل انتخابات راکمیسیونی مستقل تعریف نموده که تعداد مراکز ، بازبودن و مسدود بودن آن از صلاحیت آن اداره محسوب می شود .

بهتر است خارجی ها بگذارند که پروسه انتخابات به شکل طبیعی و شفاف پیش برود که نتایج ان بدون شک به نفع افغانستان، منطقه و جهان خواهد بود.

به هر حال در قانون انتخابات، از افغانستان به عنوان یک حوزه تعریف شده و امده است که در مراکز رای دهی که تقلب و یا تخلف صورت گرفته، انتخابات مجدداً برگزار می گردد.

اکنون جای این سوال مطرح می گردد که هرگاه شماری از مراکز برخلاف قوانین و معیار های پذیرفته شده از سوی همکاران بین المللی افغانستان مسدود شود آیا به نحوه بازی با اراده و رای مردم نشده است ؟

با آنکه نورمحمد نور، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات چنین اقداماتی را شایعه خواند و تکذیب نمود. اما اظهارات حلیم صدیق می رساند که مجددا بازی پشت پرده است!


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آقای نور محمد نور خیلی غلط کرده است مگر او شرم ندارد که باز هم سخنگویی یک کمیسیون متقلب را میکند .
وقتی اینها نشان دادند انسان های متقلب هستند دیگر صلاحیت تصمیم گیری ندارند.
اگر از تقلب دوباره جلوگیری شود قطعا جناب دکتر عبدالله عبدالله برنده خواهد شد. انشاالله
سید فردین غضنفر-تهران

>>>   معلومدار اشخاص طرفدار کرزی در کمیسیون غیر مستقل انتخابات میخواهند که بار دیگر صندوق های خالی و بدون رای افراد را دو باره بر از برگه های رادهی نمایند. ازینرو میخواهند درجاهاییکه نفوذ طالبان .... مراتب زیاد تر است و هیچ کسی قدرت رای دادن را ندارد دوباره ان صندوق ها را این کارکنان طرفدار کرزی بر نمایند.
س ج ا

>>>   این شخص همیشه میگفت که انتخابات شفاف است و شفاف بوده ولی در اخیر بسیار شرمنده شد باز میشود

>>>   كاركميسيون شفاف و اعضاي ان كاملا پاك هستند اين غشگر و دغلگر عبدالله سخنگوي جبهه منافقين .....است كه متقلب است نه جناب كرزي صاحب ايا به ياد داريد كه روزيكه كرزي ريس جمهور شد افغانستان چي بود و حالا چي شد ه ما نمي خواهيم به دهه هفتاد برگرديم ميدانيد
آقامرادتركمن از هرات

>>>   سلام عزيزان بيننده سايت( afghanpaper )!
بنده بانظرآقاي سيدفردين (غضنفر)موافقم . راستي هم اگرانتخابات به طورشفاف ودورازتقلب بدست تقلب كاران مانندعزيزالله (لودين)- (نجفي) - باركزي ولودسپيكرشان نورمحمد(نور) برگذارشود بطورقطعي گفته ميتوانيم كه جناب داكترصاحب عبدالله(عبدالله)برنده انتخابات دوردوم خواهدبود.
وضمنا"يادآورشوم كه مردم مجاهدلوگر ازكانديداتوري داكترعبدالله(عبدالله)پشتيباني خودرااعلام ميدارد.
سيدبشير(غضنفر) لوگر- افغانستان

>>>   آقامرادتركمن
تغییراتی که افتخارش را به کرزی میبخشی همه محصول حضور جامعه ی بین المللی در افغانستان است. اگر حوادث یازده سپتمبر اتفاق نیفتاده بود کرزی صاحبت هنوز نماینده ی طالبان بود و از آنها حمایت میکرد.
مسلما در این هشت سال اخیر هر کس دیگر هم بجای کرزی زمام امور را در دست میداشت، همه ی این کارهای انجام شده انجام شده بود. و شاید هم به وجه بهتری از حالا.
بعد هم خود کرزی جانت اعتراف کرده است. و تمام دنیا هم به غیر شفاف بودن نتیجه ی انتخابات گذشته تاکید کرده اند. تو دیگر کی هستی که بگویی کار کمیسیون شفاف بوده و تقلبی نشده است؟
صابر
شهر نو هرات

>>>   آزاد
کرزی خان که در دوره اول انتخابات نتوانست ببرد، میخواهد که در دروه دوم تقلب کند و به به اهداف شوم نائل آید.

>>>   باعرض سلام واحترامات از هموطنان خود خواهشمنديم اگر كدام يكى درباره بيوگرافى اين جوان عزيز كه بنام نور محمد نور مسما است معلومات دارد انرا به هموطنان خود تقديم دارد . نمى دانم اصل اين جوان خوش طالع از كجا است ؟واز كجا سر كشيده؟ واصل ونسب وتحصيلات وقوم وفاميل وى كى ها هستند؟ ودر كجا بود؟ واز كجا امد ؟در ضمن هم درباره مشكلات جشم ايشان !!!!هم اگر معلومات داشته باشند لطف بفرمايند
مخلص

>>>   با عرض سلام خدمت مسولین این سایت خواهشمندم مطلب بنده را بدون تغیر نشر نمایید.در غیر آن بی طرفی شما زیر سوال قرار خواهد گرفت.
>>>> آقای نوراحمد نور در مصاحبه خود طوری صحبت میکند فکر میشود که مادرش اورا سخنگوی کمیسیون انتخابات تولد کرده باشد وبه اصطلاح خودش هیچکس حق برطرف کردن اورا ندارد به خاطریکه کرزی وی را نصب کرده است.
او......... روزی خواهد رسید که کرزی در غم جان خود باشد وشما جیره خوارنش در میدان خواهید ماند باز آنوقت خواهید دید که زور مردم چه است تو ...... خو حالا بسیار مغرور استی انشااله راه فرار هم نخواهد یافتی.
با احترام ف ر د از کاپیسا

>>>   عقل سلیم در بدن سالم است

>>>   اگر به عکس این نور محمد نور خوب دقت کنید. از چهره اش، دو رویی و تقلب میبارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است