خواسته های عبدالله قانونی نیست
اگر ما هفت روز قبل از برگزاری دور دوم انتخابات حرف از تغییر گسترده در دولت بزنیم هم انتخابات صدمه می بیند و هم به خیر کشور نخواهد بود 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۴    ۱۳۸۸/۸/۵ کد خبر: 4497 منبع: پرینت

اگر ما هفت روز قبل از برگزاری دور دوم انتخابات حرف از تغییر گسترده در دولت بزنیم هم انتخابات صدمه می بیند و هم به خیر کشور نخواهد بود.

این مطلب را محترم حامدکرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در مصاحبه با رادیوی بی بی سی اظهار نموده افزود: وزرا و مامورینی را که داکترعبدالله کاندید ریاست جمهوری خواهان برکناری شان شده است، کار خلاف قانون مرتکب نشده اند.آنها در مطابقت با طرزالعمل ها و آنچه قانون برای شان تعیین کرده است، به کار خود ادامه می دهند.

بگزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( afghanpaper ) به نقل از اطلاعیه دفتر سخنگوی رییس جمهور، حامدکرزی در مورد ایجاد تغییرات گفت: پیش از برگزاری انتخابات دور اول یک تعداد از مسوولین بلند رتبه دولت علناٌ به طرفداری بعضی کاندید ها و مخالفت با کاندیداتوری من موضع گرفتند، اما من آوردن تغییرات را لازم ندانستم و خواستم که آنها آزادی داشته باشند تا برای کاندید دلخواه شان مبارزه انتخاباتی کنند و رای بدهند. حالا هم من فکر می کنم که آوردن تغییرات به خیر انتخابات و حالت کشور ما نیست.

حامدکرزی در این مصاحبه همچنان گفت: آرزوی من اینست که من و داکتر عبدالله در اتحاد و برادری وبا امید نیک بختی مردم افغانستان بطرف دور دوم انتخابات برویم و از ملت افغانستان رای بخواهیم و هرکسی که برنده شد، برایش تبریک بگوییم تا حکومت آینده را تشکیل دهد.

حامدکرزی در پاسخ به سوالی راجع به اینکه اگر خواست های داکتر عبدالله برآورده نشود و در دور دوم انتخابات شرکت نکند، چه پیش خواهد آمد، گفت: برگزاری دور دوم را قانون به وضاحت حکم کرده است و به هرصورت باید برگزار شود، از دایر شدن انتخابات هیچ گریز کرده نمی توانیم. در عین حال هر کاندید حق دارد که در انتخابات اشتراک کند و یا نکند این مساله به رضایت کاندید تعلق دارد و من امیدوار هستم که داکتر عبدالله به انتخابات حاضر شود اگر او برنده شد من برایش تبریک می گوییم و اگر من برنده او باید برای من تبریک بگوید.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   عبد الله عبد الله جان شما بهتر اين است كه از كانديدي تان كنار برويد .
شما قابل رياست جمهوري رانداريد .
خدا حافظ استراحت كن بست است

>>>   احساسات و گفته های این مرد به مراتب از اراجیف عبدالدنیا پاکتر و خالصتر بنظر میرسد. من به کرزی ری میدهم.
امید، هرات.

>>>   سلام به همه ملت سرفراز افغانستان
ریس جهموری حرف دل مــــــــــردم را میگوید باز ریس برنده قطی همین انتخابات است
رای به حاکد کرزی است

>>>   چرا قانونی نیست؟ بخاطریکه جناب شما بازنده خواهد بود؟ کمیسون انتخابات در هر کشورکاملا بیطرف است اما در کشور ما علنی مانند داود نجفی با افتخاراز کرزی دفاع مینماید. جالب است که درحضور ملیون ها چشم وگوش اسناد هم میطلبد

>>>   ریسس صاحب محترم جمهور نگفتند که نظر به کدام قانون قانونی نیست.؟
آیا قانونی وجود دارد که متخلف و قانون شکن را توبیخ ومجازات نکند.؟
یما - از جمال مینه

>>>   جناب داکترصاحب ازین که بخاطرقانونی شدن انتخابات تلاش میکنید جهان سپاس .مگراینکه درباره مردم افغانستا ن فکرنمیکنید دراین سرمای زمستان تمام واریدات به روی مابسته ومردم در نهایت فقرزندگی میکنند بخاطربه درازکشیدن انتخابات وتقلب گسترده شماکاندیدان محترم
اینکه خواست شما قانونی است یانه ویانظرکرز بیاید که بخاطرافغانستان فکرکنید

>>>   سلام و عرض ادب،
اقای عبدالله حق گفتن تعلیق و یا بر کناری کسی ندارد چون او فعلا در کدام مقام دولتی نیست که بتواند این شرط را گذارد. با این شرط ها باخت خود را اعلان می دارد .
با احترام آرین

>>>   واقعا تمامی حرکات و حرف ها و اقدامات عبدالله نشان می دهد که دلش برای مانور قدرت در چندسال پیش تنگ و یا دق شده است. روزهای که زیرسایه مسعود و ربانی با آرامش استراحت می کرد و هرجا مامور می شد به گردش و توجیه کرده های نابخردانه دولت وقت در خارج از کشور می پرداخت.
کرزی هرچه باشد تخریب نمی کند اگر آباد نتواند ولی عبدالله وضعیت را به بحران بیشتر پیش می برد. ولی روشن است که این بار آبروی عبدالله در انتخابات خواهد رفت. باز هم خواهیم دید انشاءالله.
رای ما کرزی صاحب!
علی اکبر شریفی

>>>   من نمیفهمم که قسمی که روزنامه ... میگوید که این ادعا های ستاد انتخاباتی عبدالله در دور اول هم بود و بحضی هم به همین عقیده استند یعنی چه اگر آن ادعا ها غلط بود که درست اما در صورتیکه انها درست بود و کرزی با تیمش در دزدی گیر آمد پس با ید به پیشنهاد های تیم داکتر عبدالله زیاتر توجه صورت گیرد تا ما شاهد یک انتخابات شفاف و آزاد باشیم نه شاهد تقلب چون اینبار تقلب یعنی بحران که به هیچ قیمت حل نمیشود از سایت افغان پیپر هم میخواهم نظراتم را نشر کند

>>>   وافعاً جالب است چرا مردم درک نمیکنند که کرزی علنی دست به آرای مردم زده است ای مردم این مرد رای شمار را دزدیده است
م-ع ولایت غور

>>>   سلام داکتر صاحب عبدالله حق دارد این پیشنهاد را مطرح کند هما ن طوریکه کرزی بطور غیر قانونی در چوکی ریاست نشته و از قانون حرف میزنه کرزی که وقت تمتم شده بود باید میفرت کنار و یک حکومت موقت ایجاد به رهبری یکی از بررگ های این وطن بنا کرزی هم قانونی نیست وسلام
احمد کابی

>>>   بزرگان گفته اند : کسیکه درو دلش نشود داس را به کلوخ تیز می کند. محترم داکتر صاحب عبدالله که رقابت کرده نمی تواند . ومثل روز روشن میداند که برنده شده نمی تواند برطرفی چند وزیر را بهانه قرار داده تا بدین وسیله آب را گل آلود نموده ماهی بگیرند.
با احترام ج.گ .وردک

>>>   ما فکر میکنیم که اگر انتخابات با تقلب و دزدی یکجا باشد معنی ندارد و اگر دزدی نباشد داکتر عبدالله 10000000000% برنده میباشد گرچه با رسوا کردن دزدان نزد مردم و نزد دنیا پیروز شد باز هم پیروز میشود و کسانی که برای بقا خود افغانستان را به قمار میزنند انشاله با کرزی ..... یکجا رسوا میشوند

>>>   سلام به همه دوستان
نظریات بسیار خوب بود واقعا عبدالله شخص ماجراجو است من در دور اول به کسی رای ندادم اما در دور دوم به حامد کرزی به ضدعبدالله رای میدهم. انشالله حامد کرزی به باری خداوند برنده است.
ر -از کابل

>>>   زنده باد عبدالله

>>>   بهترین روش آنست که هر چه زودتر دولت را به مشرانو جرگه تسلیم کنند و برای مدت برگزاری انتخابات افغانستان ریسجمهور نداشته باشد !!!!!!!!!!!!! چه کیف داره که ما ریس جمهور نداشته باشیم اقلا برای دوهفته
هراتی

>>>   اگر چه من به داکتر عبدالله رای نداده ام اما درصورتیکه کدام تقلب دیگر در راه نباشد و یا بلانهای مخفی نداشته باشید لطفا بدون ترس اعلام نمایید که ما از جمله تمام وزرای طرفدار خویش تنها کار این دو یا سه وزیر را برای یک مدتی به تعلیق می اندازم درغیر ان حتی یک طفل هم میداند که اعضای دولت به کرزی کمباین میکنند از اینرو رای وی نسبت به دیگران بیشتر است درغیر ان والله اگر یک شخص عاقل و دانا به کرزی رای بدهد. کرزی تا به حال جز تباهی و بربادی این ملت دیگر چی کاری کرده است. چباول دزدی غارت و هزاران فجایع اشکار و روشن حکومت کرزی به همگان معلوم است.
ایا کرزی در زندگی خود حتی یک شب هم در باره دانشگاه های افغانستان بخصوص دانشگاه کابل لحظه فکرده است. چرا کرزی در فکر تحصیل شاگردان و استادان این دانشگاه نیست چرا دانشگاه کابل تا به حال نتوانسته است که لسانس به استندر تربیه نماید مانند این سوالات صدها سوالات دیگر موجود است که گنجایش انرا ندارد.
به لحاظ خدا شما یک مرتبه به دانشگاه کابل سر بزنید و بیبینید که این دانشگاه است ویا مکتب طوریکه خود همین ریس جمهور میداند که وظیفه اساتید دانشگاه تدریس و تحقیق است ایا کدام تحقیق در دانشگاه کابل وجود دارد ایا وزرات تحصیلات کوچکترین توجه دراین مورد نموده است یا تنها معاشات گزاف دالری و غیر دالری را اخذ و هیچ کاری را نمیدانند که انجام دهند. تا سیستم تحصیلی افغانستان ترقی نکند والله اگر یک قدم بیشرفت را در افغانستان بیبینید.
ومن الله توفیق
س ن یک استاد جوان دانشگاه کابل

>>>   حقیقت اینست که نه خواسته های آقای کرزی و نه خواسته های آقای عبدالله و نه خواسته های تمام انهائیکه پس از گرد همائی بن بر افغانستان تحمیل شدید، وهمه تان بخاطر محروم ساختن ملت زجرکشیده افغان از زعامت اعلیحضرت محمد ظاهرشاه که مورد تائید اکثریت قاطع مردم بودند یکجا و مشترکاء توطئه نمودید، هیچگونه قانونیت نداشته و ندارد. شما ها یکجا و در تبانی با هم مردم بیچاره و مظلوم افغانستان را از صلح، آرامش و ترقی که در صورت زعامت مورد قبول مردم افغانستان میسر بود محروم ساختید و یقیناء جزای انرا هم در دنیا و هم در آخرت می بینید. در دنیا همین اکنون جزای تانرا میبینید آیا جزای بدتر از این افتضاحی که در " انتخابات" بوجود آورده اید و حکومت مشترک شما ها بعنوان فاسدترین نظام در سراسر جهان و تاریخ بشریت مشهور گردیده جزا در دنیا نیست ؟ شاید شما بیحیاهای تاریخ "ری" نزنید و با افتخار!! در سایه درختی بنشینید که در ... سبز شده است !!!!
با احترام وطندوست از افغانستان

>>>   هيچ فردي از ملت دست آقاي كرز ي و يا عبدالله را نگرفته كه بيا در انتخابات كانديد شو. همانطور هيچ چيزي كم نخواهد شد كه آقاي عبدالله پايش را از دور دوم انتخابات با خواست هاي غير معقول و عيني بيرون بكشد. انتخابات برگزار ميشود و مردم افغانستان چيغ نخواهند كشيد كه محترم عبدالله كجاست. معلوم است آنانيكه مناسب ميدانند راي خود را به كرزي بدهند ، اين كار را ميكنند و در صورت عدم اشتراك محترم داكتر عبدالله ، آنعده كه خواستار اعمال حق راي خود براي داكتر صاحب هستند ، خود را ملتزم بريختن راي خود در صندوق كرزي نخواهند شمرد.

>>>   هيچ فردي از ملت دست آقاي كرز ي و يا عبدالله را نگرفته كه بيا در انتخابات كانديد شو. همانطور هيچ چيزي كم نخواهد شد كه آقاي عبدالله پايش را از دور دوم انتخابات با خواست هاي غير معقول و عيني بيرون بكشد. انتخابات برگزار ميشود و مردم افغانستان چيغ نخواهند كشيد كه محترم عبدالله كجاست. معلوم است آنانيكه مناسب ميدانند راي خود را به كرزي بدهند ، اين كار را ميكنند و در صورت عدم اشتراك محترم داكتر عبدالله ، آنعده كه خواستار اعمال حق راي خود براي داكتر صاحب هستند ، خود را ملتزم بريختن راي خود در صندوق كرزي نخواهند شمرد.
بااحترام محجوب

>>>   گرچه فساد در دولت محترم كرزي با گستردگي خاص وجود دارد كه اكثريت فاسدين از همرزمان محترم داكتر عبدالله و استاد رباني اند كه قدرت را غصب كرده اند ،"هم به ميخ ميزنند و هم به نعل" ولي از ينكه مكملا قدرت به دست آنهاييكه بارها امتحان خودرا داده اند بيافتد و با در نظرداشت اينكه به بي اتفاقي هاي قومي دامن زده شودبازهم راي به كرزي بيشتر به صلاح مردم است."از بد بدترش توبه"
راستگو

>>>   سلام دوستان !
برادران عزیز هر کس باید درنزدخویش عادل باشد واز حقیقت چشم پوشی نکند ببینید یک رییس دولت که از سر تاپا غرق به رشوت وفساد اداری وگزشته از آن یک آدم تقلب کار . چطور شما عزیزان آن شخصی آلوده از فساد وتقلب را توصیف میکنید این درشخصیت ووجدان پاک شما لکنه وارد نخواهد کرد بگزارید که دو پهلوان چه خواهد کرد وهرچه شود درخیرملت وخاک ماباشد.
س.ش.ق

>>>   سلام به همه دوستان!
داکتر صاحب ملامت نیست بخاطریکه از خود چیزی ندارد که بگوید فرمایشات دیگران را در حقیقت دشمن وطن، ملت با شهامت است به ما میرساند چون قبلا نیز همین وظیفه اش بود.
وقتی که فرمایشات ایشان را مشنویم باور کنید ما خجالت میکشیم که سیاستمداران دنیا چی خواهد گفت؟ این ملت از دست ایشان به چنین سرنوشت گرفتار شد، جهاد ومبارزه حق علیه باطل افرزندان کشور ز دست همچنین جنابان به چی انجامید. تعهدات شوم ودسیسه های ایشان جان هزارها هموطن بیگناه ما را بشمول شهید احمد شاه مسعود گرفت. از اینکه ایشان میگوید که کشور را از فرش به عرش میرسانیم واضح است که در جریان زمامداری وی وآقای برهان الدین ربانی ما به کجا رسیدیم واز ایشان برای ما چی به میراث باقی مانده. یاران وهمرزمان شان متوجه پیروزی اش نباشد بلکه متوجه صحت شان باشد
امین از کابل

>>>   نشتن خودت در چوکی هم قانونی نیست کرزی جان امریکایی

>>>   سلام به همه افغانهای عزیز!
هنوز رئیس جمهور نشده ، قانون، شرط و شروط می گذارد جالب است. درست است که فعالیت های آقای کرزی کم است. ولی باز هم باید به آقای کرزی افتخار کرد که بعد از سه دهه جنگ ،در افغانستان، افغانستانی که هیچ چیزی نداشت ، تقریباً به جایی رسانده است.
بر هر حال رئیس جمهور کرزی برنده انتخابات در دور اول بود و در دور دوم هم است . این را بهتر از همه خود آقای عبدالله می داند. آقای عبدالله به رئس جمهور کرزی تبریکی بگوئید قضیه راحل کنید، بگذارید که مردم افغانستان به فکر زندگی خود باشند
مینا.

>>>   کرزی صاحب قبلآو همین اکنون بشما اطمینان میدهم که غیر از شما کسی دیگر برنده انتخابات ریاست جمهوری نیست. شما را از همین حال تبریک میگویم . فکرت باشد که شیرنی مرا فراموش نکنید.
ح.آ.ن

>>>   اگرخواست داکتر عبدالله بهانه نباشد بعداز تاریخ 9عقرب 6روز به انتخابات میماند دراین 6روز این اشخاص چقدر کمپاین خواهد کرد
ازبرای خدا باز وطن را به بربادی نکشانید مردم هنوز سابقه شمارا فراموش نکرده
آیا رای شما قانونی بود درتمام جای ها قوماندان هارا پول داده
بزور از مردم رای گرفتید وقوماندان ها به نفع شما صندوق هارا پورکردند.
خصوصا درفاریاب درولسوالس های المار-گرزیوان-کوهستان -قیصار
درغیران مردم فاریاب به شما 100رای هم نمیدادند

>>>   کرزی خان به خیر کشور نیست یا به خیر خودت!!؟ من فکر کنم تو بیشتر به فکر خودت هستی تا کشور، اگر به فکر کشور می بودی به مقامات دولتی می گفتی که اینقدر تقلب و خیانت در انتخابات نکنند، انتخابات را هم تو بی اعتبار ساختی.
کابلی آواره از پاکستان

>>>   کاکا جان حواست را درست جفت بگیر ، این عبدالله بسیار چالاک معلوم میشود، اما تو هم در مداری گری جای اول را میگیری............

>>>   شما كه از قانون حرف ميزنيد.اياين همه تخلفات و تقلبات كه تو سط كميسيون دست نشانده شما صورت كرفت قانونى بود؟
ريس جمهور حقيقى همان داكتر عبدالله ان مجاهد بزرك است.ريس جمور ارجمند كرزى صاحب شما بايد به ان اكتفاكنيد هشت سال بالاى شانه هاى مردم نشسته بوديد و نتيجه صفر. بكزار كه ابرمرد اين مجاهد اين جوان قندهار اين كشوررا از ورطه نجات بدهد او ميتواند,مردم ما انرا خوب ميشناسند.تشكر

>>>   بیچاره عبدلله ع..ک باز هم خواهد باخت، اگر کرزی تخلف کرده مردمه نکشته، مال مردمه نخورده، جنگ سالار نبوده، در اگر کرزی مرد خوب نیست بنظر من در بین 40 کاندید دور اول و فعلاً از همه کرده شایسته تر است.
یک نفر

>>>   سلام : تشکر از مسئولین محترم این سایت که فضای گفتگو بی نهایت باز است
. راستش داکتر عبدالله از این ماجرا جوئی چه میخواهد ایا او میخواهد واقعا یک رئیس جمهور باشد ویا یک ادم ماجرا جو وعقد ای کدام یک این دو ؟ به همگان معلوم است تقلب وتبلیغات وسیع از تقلب یک مسئله ساختگی بیش نبود چون او فقط بدنبال ارضاء غریزه مهم بودن وعقده ای نهفته در درونش بود مردم ساده دل افغانستان فریب این حقه های رنگارنگ عبدالله را نباید بخورد . مگر تا همین چندی قبل وی یکی از وزراء کابینه نبود وزیر مغرور و خود خواه کسی باید رئیس جمهور کشور باشد که او باید ملی بیندیشد و ملی حرکت کند ایا عبدالله چنین خواهد بود ؟
اری باید مردم ما اگاه و مسئولانه بیندیشد .
حبیب الله طاهری از قلب افغانستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است