سرانجام داکتر عبدالله شروط خود را بیان کرد
داکتر عبدالله عبدالله از دولت خواست تا تاریخ 9 عقرب وظایف سه وزیر را به حالت تعلیق در آورده و همچنین رئیس کمیسیون انتخابات را نیز برکنار نماید 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۴۲    ۱۳۸۸/۸/۴ کد خبر: 4496 منبع: پرینت

داکتر عبدالله عبدالله روز دوشنبه طی کنفرانس مطبوعاتی از دولت خواست تا تاریخ 9 عقرب وظایف سه وزیر را به حالت تعلیق در آورده و همچنین رئیس کمیسیون انتخابات را نیز برکنار نماید.

وی میگوید که باید هر یک وظیف های وزرای داخله، معارف و امور سرحدات را به حالت تعلیق در آورده و همچنان عزیز الله لودین،رئیس کمیسیون مستقل انتخابات را نیز از وظیفه شان برکنار شوند.

موصوف ابراز داشت با وجود گذشت زمان اندک از آغاز کمپاین های انتخاباتی ریاست جمهوری، باز هم وزارات نامبرده به بهانه های کاری با نمایندگان مردم و استادان و معلمین نشست و گفتگو نموده و خواهان حمایت از کاندیداتوری شخص حامد کرزی گردیده اند.

به باور ایشان دستگاههای تقلب از سوی حکومت و کمیسیون انتخابات مشغول به فعالیت شده است و باز هم در دور جدید از امکانات دولتی استفاده میشود و اشخاص مشغول به کار در دولت به شخص حامد کرزی به صورت واضح تبلیغات میکنند.

به گفته داکتر عبدالله از این رو جهت شفاف بودن روند انتخابات و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از امکانات دولتی به نفع حامد کرزی خواهان توزیع کارت نظارتی برای برخی از ناظرینش شد و اعلام کرد که می خواهد با یان کار ناظرینش در وزارت خانه های مالیه ، حج و اوقاف و اطلاعات فرهنگ کشور وارد شده از نزدیک شاهد نظارت بر روی کارکردهای این وزارت خانه ها باشند.

اما داکتر عبدالله عبدالله از عکس العملش در صورت پذیرفته نشدن پیشنهاداتش یاد اوری ننموده و علاوه کرد که هدف از اعلام این پیشنهادات بر هم زدن اوضاع سیاسی افغانستان نبوده بلکه ایشان خواهان برگزاری انتخاباتی شفاف و بی طرفانه و روی کار امدن دولت انتخابی با رای مردم است.

وی همچنين مسئله استقرار نماينده با صلاحيت خود را در دبيرخانه كميسيون مستقل انتخابات و همچنين محل اصلی ثبت آرای انتخابات را مطرح كرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، وی همچنین اعلام كرد كه كليه روابط ستاد انتخاباتی خود را با كميسيون مستقل انتخابات تا زمانيكه پاسخ خواسته هايش را دريافت نكند به حالت تعليق در می آورد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب دکتر هم این بار فهمیده است که در انتخابات برنده نیست بهتر میداند که قبل از انتخابات فضای سیاسی را به صورت تقلب جلوه دهد تا اگر شکست خورد باز بگوید تقلب بود .

>>>   عیار شمالی
پیشنهاد داکتر صاحب عبدالله کاملاً به جا و منطقی است.

>>>   به نظر بنده اگر تمام شرايط داكتر صاحب برآورده شود باز هم در اخير بهانه تقلب بودن انتخابات به جاي خود باقي است و از اكنون زمينه را براي اين بهانه مهيا ميسازد. اين را بفهم داكتر صاحب كه مردم افغانستان تو را نميخواهند و به تو راي نميدهند.
وحيد كابلي

>>>   به چشم داکتر صاحب اگر چیزی دیگری هم ضرورت باشد امر بفرماید.

>>>   سلام خدمت تمام دوستان !!!
اینکه انتخابات بدور دوم کشانیده شد کاری بس نیکوی بود که اقای کرزی توانست اعتبار از دست رفته اش را دوباره بدست اورد اما موضع گیری های غیر عادلانه اقای داکتر عبدالله تا حدودی زیادی اذهان عامه را مغشوش نموده و تاحدودی زیادی از داکتر عبدالله مردم متنفر گردیده اند اما هدف اساسی در این است که کسانی دور وبر داکتر عبدالله هستند نمی خواهند که افغانستان بطرف ابادی و عمران برود و بهانه های مختلفی را می کنند که گویا باید شروط غیر مشروع انها پذیرفته شود اما در قسمت کمیسسون انتخابات تا حدودی زیادی این انتقاد صدق می کنند اما باید قبل از برگزاری انتخابات اول ریس کمیسون انتخابات و اشخاص بلند پایه ان تبدیل می گردید دراین شرایط حساس که از یکطرف جامعه جهانی استین را بر زده و نمی خواهند تا افغانستان بطرف صلح پیش برود باید کسانی که با مشوره های غیر عادلانه خود مردم و ملت افغانستان را قربانی اهداف شوم خویش بنماییند در تمام کشورها کسی که به مسند قدرت تکیه زده از امکانات دولتی استفاده می کنند اما در هیج جای دنیا دیده نشده که یک کاندید مشخص برای برکناری وزیربرحال ان حکومت نقد کرده و خواهان برکناری ان از مسند قدرت شود این مسله غیر قانونی بوده و زمینه را برای دشمنان افغانستان فراهم می کنند . داکتر عبدالله که بدون شک بازنده اصلی این انتخابات است کوشش می کنند که در انتخابات شرکت نکنند و دلیل اش هم این است او به باخت خود در انتخابات باور کامل دارد و می خواهد بهانه تراشی کند . تا بار دیگر اذهان عامه را مغشوش نموده و انتخابات را غیر عادلانه بنامد اما مردم دیگر فریب این طور حرفها را نخواهند خورد چون نظر به گذارش نیویارک تایمز حامد کرزی برنده اصلی این انتخابات است و بس .
اما داکتر عبدالله اعتبار خودرا از دست داده و فکر نمی کنم که کدام رایی را هم این بار بدست اورد .
حنیف "رستم "

>>>   سلام به همه: مطمئن باشید که با قبول چنین پیشنهاداتی انتخابات صد فیصد شفاف بوده ومیتواند دست حامد کرزی متقلب وهمکاران فریبکارش را ازپشت بسته نماید شرم باد به ملتی که فریب یک چنین حاکمیت مسخرۀ را بخورد وحامد کرزی را منحیث فرد اول مملکت قبول نماید.
تشکر ازطرف شخ بروت

>>>   هر وقتیکه یک دولت دارد میرود بسوی قانونی و قابل قبول ملت افغانستان، یک شخصیکه واقعاً نه از سیاست چیزی میفهمد و نه به این ملت خدمت کرده میتواند میاید همه ساختار ها را برهم میزند

>>>   با عرض سلام و ادب،
این حرف های که داکتر صاحب عبدالله مطرح کرده است و اگر دقیق فکر شود باخت ایشان را نشان میدهد. حالی هم می خواهد با این بانه ها در دروم دوم نیز مانند دور اول یک بار دیگر مردم را فریب بدهد.
(آرین)

>>>   سلام به مردم عزیزام
سران 7 حزب سیاسی طی نشستی در مزار شریف مرکز بلخ، حمایتشان را از کاندیداتوری حامد کرزی اعلام کردند یک شکست
بزرگ به داکتر عبدالله است.
احزاب محـــــــــــــــــــــــــــــــــترم عبارت اند
حزب حرکت اسلامی، جنبش اسلامی، وحدت اسلامی ، افغان ملت و 3 حزب دیگر می باشند.
داکتر صاحب برایت شرم است دیگر مردم را فریب نه میخورند

>>>   سلام
ما مـــــــــــــردم به همین باور هستم که داکتر در نشست پنهانی به توافق همرای ستاد از انتخابات صرف نظر کنند
چرا ملت به سوی کرزی است به خاطریکه کرزی صاحب شخصیت ملی و بین الملی است مردم هزار با کرزی صاحب هستند برادر پشتون ازبک و چنان اقوام دیگر
زنده کرزی صاحـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــب
بچه های هزاره ازبک و پشتون

>>>   به ریس کمیسون انتخابات و کمیسون انتخابات مردم از دو ولایت
باشد یک بدخشان و دیگر پنشیر
باز انتخابات شفاف خواهد بود

>>>   >>> عبدالله جان جای شرم است برایت گاهی یک حرف میگویی و گاهی هم چیزی دیگر نمیدانیم هدف اصلی ات چیست ؟ اینبار خداکند که هرگز درانتخابات شرکت نکنی . اینقدر بهانه جویی نکن از بهانه طلبی هایت معلوم میشود ه واقعا مرد جنجال بر انگیز هستی .چنانچه خارجی ها میگویند عبدالله مرد جنجال برانگیر برای افغانستان
سخنگوی ستاد انتخاباتی آقای عبدالله به بی بی سی فارسی گفته بود اگر چند فرد مشخص از مدیران ارشد کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تغییر نکنند، عبدالله عبدالله در دور دوم انتخابات که قرار است ۷ نوامبر برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.
آقای عبدااله در پاسخ به این سوال که موضعش درباره این اظهارنظر رئیس ستادش چیست، گفت او برای اطمینان از برگزاری انتخاباتت آزاد، عادلانه و شفاف شرایط و پیشنهادهای مشخصی دارد که ظرف یک یا دو روز آینده اعلام خواهد کرد.
خجالت بکش با اینقدر بهانه طلبی هایت

>>>   همه مردم افغانستان میدانند و همچنین خود جناب عبدالله که اصلا چانسی برای برنده شدن ندارد باز این بهانه گیریهای بچه گانه به چی درد میخورد بگذارید تا این مملکت رنج کشیده به سوی ترقی و پیشرفت برود و باز که شما امتحان خود را به این ملت داده اید و همه میدانند که به کی رای دهند با تشکر فراوان آدم های چیز فهم
پوپل از هرات

>>>   عبداله اثبات کرده به تکرار که فقط به فکر قدرت هست و بس. مردم هم می دانند این فریادهای بی معنای عبدالله فقط برای گرم کردن فضای سرد خزانی کشور است!!
کرزی بهترین گزینه است. مردی میانه رو و معتدل. اگر آباد نکرد خراب هم نمی کند.
ولی این بار آبروی عبدالله خواهد رفت.
رای ما کرزی صاحب!
علی اکبرشریفی

>>>   محترم داكتر صاحب.
معمولا اگر كدام جاي ادم به خواست گاري برود برايش شرط و شروط ميگذارند.مردم افغانستان به خواستگاري كه نيامدند كه شما هر روز يك شرط ميگذاريد.ايا بدون اشتراك شما چرخ حكومت داري افغانستان ايستاده خواهد شد؟ چه زور است بالاي شما كه اشتراك ميكنيد؟ شما ناتواني خود را خود ثابت كرديد. ايا اين شما هستيد كه علاقه پادشاهي داريد يا شما را به زور كسي وادار ميسازد؟ كمي فكر كنيد. اين ناز و تمكين ها چه مفهومي دارد؟ اگر شرايط به ميل جناب عالي نيست در كنار استاد مخلوع تان ارام بگيريد.خداوند برايتان صبر بدهد.

>>>   جناب آقای دکترعبدالله:
شما با این ناز وشرایط خود میخواهید چه چیری را ثابت کنید.
جز اینکه:
1-شما ملت ومردم افغانستان را به بازیچه گرفته اید و برای رسیدن به قدرت به هیچ مرام و قانونی پایبند نیستیدو درواقع نوکر با تمام معنی روسیه-ایران هستید.
2-خوب است که با این رفتارتان چهره حقیقی شما برای مردم آشکارمیشود تا مردم با خیانت-شیطنت-منافقت و حس قدرت طلبی شماآشنا شوند.
3-شما پیشاپیش میدانید که مردم زجر دیده و بیچاره ما ار شما وامثال شما خسته شده اند و به شما رای نمیدهند بنابراین آن ظرفیت و تحمل نتیجه آرا را ندارید و با این شرطها میخواهید دوباره بی تکلیفی-سر درگمی-اغتشاش ودرنهایت نا امنی و جنگ را براه اندازید تا مانند گذشته ازآب گل آلود ماهی بگیرید.
شمارا بخدا بس است .تا کی خیانت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تا کی بازی باملت مظلوم افغانستان؟؟؟؟؟؟
خسین-هرات

>>>   پیشنهاد داکتر صاحب عبدالله کاملاً به جا و منطقی است تا زمان که کرزی و طرف دارن حکومتی اش در این چوکی ها باشد باز هم تقلب صورت میگرد از طریق همین وزرا یاد شده وغیره......
احمد کابلی

>>>   اقای وحید جان کابلی!
فکر میکنم که از جمع .... و همقطاران نجیب کابلی هستی که این نوع حرفها را میزنی .
شما تمام مردم افغانستان را قاچاقبر مواد مخدر و غرق در فساد ندانید که انها بخواهند به اقای حامد کرزی رای بدهند ، و این حکومت غرق و الوده در فساد و همکار قاچاقبران مواد مخدر را برای پنج سال اینده مهر تایید نمایند.
حسن غمکش

>>>   محترم داکتر صاحب بدون سند
یک شرط دیگر باید نیز علاوه میکردید که فراموش تا شده و اینکه از جناب کرزی صاحب درخواست میکردید تا بدون قید و شرط دولت را برای شما تسلیم کنند در غیر آن در انتخابات شرکت نمی کنید. چون افغانستان خانه مشترک همه افغان هااست و شما خو اولاد نازدانه و یکدانه این کشور هستید.

>>>   واقعا چه زرنگ است اين عبدالله!
ميداند كه اين دفعه برنده نيست، شروطي را ميگذارد كه اصلا قابل قبول نيست تا انتخابات را تحريم كند و ناكامي خودرا نبيند.

>>>   سلام حنيف رستم !
واقعآ سخنان شما به جا هست شرايط كنوني در افغانستان واقعآ كه حساس است و چرا بعضي اشخاص ميخواهد كه در همچو شرايط بازي هاي خود را انجام دهد
م خوگياني قاهره

>>>   گپ به دست بادار است ، اگر او بخواهد همانطور میشود ، یکی را میگوید که بگو و دیگری را می گوید قبول نکن

>>>   به صراحت اعلام میدارم که شروط جناب داکتر ساحب عبدالله قانونی بوده چرا که یکنیم ملیون افغان به وی اعتماد نموده است و این کرزی است که خلاف قانون اساسی کشور پنج ماه است که بر اریکه قدرت تکیه زده و آرزوی بیرون رفتن از ارگ را ندارد.

>>>   آقایی داکتر عبدالله ! دیګر بهانه به خاطر پوشانیدن ناکامی حتمی شما وجود نداشت ؟ اګر این شرط شما قبول شود فکر یک بهانه معقولتری را هم داشته باشید.
خالد منصور از هرات

>>>   برای تجربه زیاد داکتر عبدالله باز باید سالهای زیادی را سپری کرد این یک اشتباه محظ است .
سید کریم وثیق از هرات

>>>   ای مد عبدالله ، این چه شرط است که تو از داملا کرزی میخواهی
بیشتر بخواه ، من اگر بازو های 36 اینچ ترا میداشتم ، اوباما را هم میگفتم که پس شو که من در جایت میخواهم حکمفرمای نمایم........

>>>   دکتر بچیم دیگر بدرد هیچ کار هم نمیخوری.
مهران هرات

>>>   كرجه افراديكه در تقلب دست دارند بسيار زياد است بسيار والى ها وزيرا مجرم درجه اول همين ىكميسيون قران خور است .اكر كرزى خيال تقلب دوباره را ندارد بس جرا بيشنهادات داكتر عبدالله را نميبزيرد.از كهمه بيشتر كرزى ديكر ان كرزى سابق نيست امروز كرزى در روى جهان بنان تقلب كار نيرنك باز معرفى شده است.اين طور ريس جمهور ريشخند را كى ما ضرورت داريم.او با يد از تلب دست بردارد و اكر واقعا ميخواهد كه اين كشور به راه درست سوق يابد بايد به دكتر عبدالله كه يك شخصيت ملى لا يق و شجاع است واكزار شود.اكر راى كيرى بيدون تقلب باشد عبدالله برنده است زيرا اورا زن ومرد اين وطن بحيث مدافع خود ميشناسند.بيشنهاد داكتر عبدالله مبنى براينكه والى ها انتخابى شوند جقدر خوب است.بكزار مردم انتخابكنند.تايك .... 34 والى را انتساب ميكند كه همه ...

>>>   "نه کل بماند نه کدو" خداوند بر مردم افغانستان رحم نماید و انها را از چنگال کرزی، داکتر عبدالله و سایر مجاهدین که این وطن را هم در گذشته ها و هم در حال حاضر به هزاران گونه فروخته اند و میفروشند، نجات دهد. آمین
افغاندوست از افغانستان

>>>   صرف دو دلیل وجود دارد۰
یک اینکه دبل عبدالله از شکست حتمی میترسد که در صورتش باید تمام عمر قرضدار دزدان و سازمان های جاسوسی این کشور آن کشور بماند و دوم اینکه به خلل دماغ مبتلا شده ورنه در صورت داشتن مغز سالم چنین خواهشات غیر عملی نمیکرد۰

>>>   کرزی از عبدالله خیلی بهتراست ای مردم کوتاه فکر نباشید

>>>   جناب عبدالله عبدالله، بهتر بود بخاطرشفافیت هرچه بیشتر دور دوم انتخابات همچنان تعلیق وظا یف احمد ضیا مسعود معاون رئیس جمهور ، قانونی رئیس ولسی جرگه و عطا محمد والی بلخ که طرفداری فعال شان از شما به هیچ کس پوشیده نیست، پشنهاد میکردی. دراین صورت مردم به صداقت تان باور میکردند. اگر به طر فداری از کرزی تقلب شده تو هم دست پاک نداشتی.به فکر من با ارایه این شرایط تشت رسوایی ات از بام افتید وخامی ات در سیاست به نمایش گذاشتی.
هارون

>>>   اگرداكترعبدالله دردوردوم انتخابات رياست جمهوري بازهم برنده نگردد شما چه فكرميكند بااين همه شرط وشروط كه وي بخاطر شركت درانتخابت گذاشته است؟
اگرشروط داكترعبدالله ازطرف ستاد كرزي پذيرفته نگردد چه پيش خواهد آمد ؟
اسم من حسين جان ازولسوالي ميرامور ولايت دايكندي

>>>   آيا به نظر شما شرط گذاشتن داكترعبدالله به چالش انداختن انتخابات دردور دوم نيست ؟ تقلب خودردوراول صورت گرفت واي تجربه شد براي دوربعدي وتمام جهان ازاين مسئله باخبرگرديد .من فكرميكنم كه جامعه جهاني براي دوردوم نظارت دقيق تر بركاركميسيون وانتخابات خواهد داشت پس چه لازم است كه داكتر عبدالله اين قدرپافشاري براي به تعويق انداختن كاري چند وزير ميكند
اسم من حسين جان ازولسوالي ميرامور ولايت دايكندي هستم

>>>   کرزی از عبدالله خیلی بهتراست ای مردم کوتاه فکر نباشید>>>بخاطری چند افغان ملت های بی (ن) را قدرت داده است.
سرشاربی کار

>>>   داکتر صاحب جان نگفتی چرا وظیفه این سه، چهار نفر به حالت تعلیق درآورده شود؟؟؟
اگر رئیس جمهور شوی شاید به نوبت و بدون گناه وظیفه وزرای مختلف را به تعلیق بیاری، کوشش کن از مشاورین خوبت مشوره بگیری کشور در چی حالتی قرار داره و خودت امر کردی که وظیفه وزیر داخله و امور سرحدات که از جمله بست های بسیار مهم است به حالت تعلیق بیاید. بسیار بد است یک طفل خورد سال هم به ای گپ نخواهد بزند.

>>>   جانم اول این سه وزیر بی گناه نیست.دوم چون در صدسال حکومت های استبدادی کشور ما همچو پیشنهادیرا کسی جرئت نمیوانست.از طرف دیگر دموکراسی وازادی یک پدیده نو درکشوراست به نظر خودت طفلانه جلوه گر شده.واگر نی پیغمبر(ص) ما گفت من با دیگر انسانها هیچ تفاوتی ندارم!وحالا که شمامقام انها را انقدر مهم وعالی میدانید.بسیار ادم بزرگی استید.

>>>   داکتر صاحب پیاز و کچالو دارید یا خلاص شده

>>>   بلی اخر عبدالله باخت و ناکامی خود را پذیرفت و امروز اعلان کردکه در انتخابات 16 عقرب اشتراک نمیکند .

>>>   داکترعبدالله ماضربالمثل داریم که آذموده شده را ازمودن خطا ست شما در زمان که وزیر خارجه بودید چی خدمت کردید ؟ هیچ ! خواهرذاده هایت را در سفارت خانه های افغانستان خارج ازکشور مقرر کرده دیکر هیچ خدمت نکردهی.که حا لا کرسی ریاست جمهوری را میخواهی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است