دانشگاه کابل بدلیل تظاهرات محاصره شد
صبح روز دوشنبه عده ای با راه اندازی تظاهراتی در كابل و سردادن شعار مرگ بر دولت خائن، مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسرائیل و دشمنان اسلام خواهان مجازات كسانی شدند كه قرآن را به آتش كشانده اند،در این میان 13 پولیس زخمی شدند 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۴    ۱۳۸۸/۸/۴ کد خبر: 4488 منبع: پرینت

عبدالرحمان رحمان ، فرمانده امنیتی كابل ضمن تایید به خشونت كشیده شدن تظاهرات روز دوشنبه در این ولایت اعلام كرد كه در این ارتباط 13 پولیس زخمی
شده و تعدادی از افراد نیز دستگیر شدند.

وی ضمن اعلام زد و خورد بین مردم و پولیس در تظاهرات روز دوشنبه گفت این تظاهرات نبود،بلكه عده ای از جناح طلبان تلاش می كردند تا با استفاده از فضای روز گذشته نظم شهر را به هم بزنند.

فرمانده امنیتی كابل بیان کرد افرادی را كه پولیس دستگیر كرده است نه دانشجو هستند و نه تظاهرات كننده، بلكه افرادی فرصت طلب و آشوب گرهستند كه وی تعداد آنها را دهها تن اعلام كرد.

صبح روز دوشنبه عده ای با راه اندازی تظاهراتی در منطقه گذرگاه كابل و سردادن شعار مرگ بر دولت خائن، مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسرائیل و دشمنان اسلام خواهان مجازات كسانی شدند كه قرآن را به آتش كشانده اند.

در این میان عده‌ای با سنگ و چوب به پولیس حمله ور شدند كه با واكنش شدید پلیس مواجه شدند.

به دنبال تظاهرات روز یکشنبه كابل كه در اعتراض به هتک حرمت نیروهای خارجی و به دعوت دانشجویان صورت گرفت، پولیس و نیروهای امنیتی از شب گذشته اطراف دانشگاه كابل را به محاصره خود درآورده اند و مانع از برگزاری تظاهرات مجدد گردیده اند.

دانشگاه كابل و پلی تكنیك روز دوشنبه برای دومین روز متوالی تعطیل بود و یكی از دانشجویان از دستگیری تعدادی از دانشجویان در شب گذشته و صبح امروز
خبر داد.

نیروهای امنیتی و پولیس ضد شورش درب‌های ورودی دانشگاه كابل را به شدت در كنترل خود قرار داده اند و مانع خارج شدن دانشجویان می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در حال حاضر پولیس اجازه داخل شدن خبرنگاران را به محوطه دانشگاه نمی دهد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مرگ کرزی فرا رسید ه کسانی که از دین دفاع میکنند او انها را معاصره نمیتواند

>>>   متاسفم از اینکه هم وطنان دانشجوی ما به خاطیر اعتقاد که به اسلام و قران کتاب خدا دارند و به خاطیر که دشمنان دین و میهن ما قران را می سوزانند و این دانشجویان اعتراض و تظاهرات را را می اندازند و دولت اسلامی افغانیستان دانشگاه را محاصره می کند و دانشجویان در مضیقه قرارمی دهند

>>>   من از دولت جهموری اسلامی افغانستان تقاضا میکنم که با جدیت کامل این اخلال گران...............را سر کوب سازند! و نگذارند که چند تا بیسواد و فروخته شده نظم شهر را بر هم زنند.
اینها کسانی هستند که با ا ستفاده از نام قرآن که اصلاٌ تحریف ومعنای آن را نمیدانند.!! صرف به اشاره یکعده منافق و شرارت پیشه میخواهند که باز یک شورش را بر پاکنند.
شرافت

>>>   .. خدا به تو شخص بی هویت و بی نام !!!!!!!!!!!! تو از کدام دین واز کدام دفاع گپ میزنی؟؟؟؟؟ آنهایکه دست به شورش و چور اموال مردم میزنند مدافع نه بلکه دشمنان دین هستند که دین را بد نام میسازند.!!
حامد

>>>   مردم بیچاره وبیسواد ما:
چقدر بدبخت هستیم که با یک شایعه بی اساس هم خودمان را به کشتن میدهیم و هم امنیت مان را خراب و هم آبروی اسلام و قرآن را بباد میدهیم.
خدایا خودت به این مردم آگاهی و شناخت و معرفت عطا کن.
حسین-هرات

>>>   سلام
جای بسیار تعجب است دوستان ما دانشجویان دانشګاه کابل بیسواد خطاب میکنند نمی دانم که اینها سواد از کجا آموختن
هر کس که از دین وکتاب خود دفاع کند به نظر بیسواد و خود دا باسواد جلوه میدهند وای بشما غافلان

>>>   ای کاش که پشتون ها دین را به خوبی میدانستند. فرهنگ پشتونوالی را دین شمردن گناه است. دین اسلام خودش طرفدار دیموکراسی است. مردم سالاری اسلامی که می گوییم همین رابه ما می فهماند که دین طرفدار آزادی های مردم می باشد. اگر همین پشتونها طالب نمی گشتد چرا امریکا به افغانستان می آمد. اگر همین پشتون ها کمونیست نمی بودند چرا شوروی به افغانستان می آمد اگر همین پشتون های انگلیس پرست نمی بودند چرا افغانستان مورد حمله انگلیس ها قرار می گرفت. نام اسلام بیچاره را با فرهنگ ادنای خود بدنام بدنام ساختند. ملا عمر سیاف حکمتیار حقانی مولوی تره خیل مولوی ارسلان و دیگران امثالهم هم ... هستند . این کاش که به دین واقعی اسلام پشتون ها چنگ میزندند. انتحاری کشتن زن را مثل حیوان دیدن سربریدن دست و پنجه و پا را بدون موجب قطع کردن آیا اینها را دین امر کرده یا پشتون والی جاهلانه؟ قطعاً که فرهنگ پشتونوالی جاهلانه این را امر کرده است نه دین اسلام.
سمیع

>>>   دین را بهانه کرده ,اغتشاش کنید- دین را خدا نگاه میکنه مردم بیچاره دربدر میشه.
فیض بچه از اندخوی

>>>   هر جنایتی که در اماکن مقدس اسلامی صورت میگیرد. کار تروریستهای ملحد است که از پاکستان دستور داده میشود. بنآ تظاهرات محصلین پوهنتون کابل نا آگاهانه و بدون درک شعور سیاسی صورت میگیرد.
گرز رستم

>>>   سمع خان در باره پشتون ها هر چه گفتی غلط گفتی- نمی دانم از کجا دستور میگری تا میان مردم افغانستان بدستور باداران خود تفرقه باندازی - ملت افغانستان چهره های منحوس وتاریک شما را می شناسند لعنت خدا بر تو وافکار پوچت باد!!
"آدمی مخفیست در زیر زبان-- این زبان پردست بر در گاه جان
- چونکه بادی پرده را در هم کشید- سر صحن خانه بر ما شد پدید
- کاندران خانه گهر یا گندمست-کان زر یا جمله مارو کژدمست"

>>>   آفرین هرروز باید شما مزاهره کنید، شیشه های دوکان و موتر ها را به آتش بزنید، وطن ما آباد میشود و سطح فرهنگ مان هم از تمام ملت های جهان بالاتر ..............

>>>   دوست که نوشته بنده را نقد کرده اند که درست نیست ولیکن نام از خود نوشته نکردید!
لطف نموده به من یک دلیل بگو که همین عمل کرد های که طالبان انجام میدهد ، وجه اسلامی داشته باشد؟ من الحمدلله مسلمان و تاجیک استم و به فرهنگ و زبان شیرین فارسی خود افتخار میکنم . به هر صورت صرفاً من این سوال را از شهروندان پشتون میکنم که چرا این قدر جنگجو بی مورد هستند؟ بدون اینکه کدام تبعیض داشته باشم؟
برادر و یا خواهر که من رانقد کرده اید چرا پشتون ها انگلیس را راه دادند و بزرگان ما در مقابل آنها جهاد کرد و به شکست مواجه شان ساخت. مثال : میر مسجدی خان ، حبیب الله خان کلکانی و پدرایشان که به مجاهدین آب نوشیدنی میبرد و صد ها مردان بزرگ دیگر که آن را با تاسف تاریخ نویس های پشتون تحریف کرده اند.
چرا پشتون ها شوروی ها را آوردند و با آنها معامله کردند. و باز هم بزرگان مان در مقابل شان ایستاده شد و آنها را به شکست مواجه شد. مثال احمد شاه مسعود شهید رح ، پروفیسر برهان الدین ربانی، سید نجم الدین واثق ، استاد عطا محمد نور ، ایوب سالنگی ، پیرم قل ، مرزبان و صد مردان بزرگ که یا شهید شدن و یا هم فعلاً زنده هستند.
چرا پشتون ها اجازه داد که پنجابی ها وارد خاک شوند و با آنها در تباهی سمت شمال کوشش کردند. که ما همه اش را به چشم سر خود دیدیم اگر تاربخ انگلیس را در کتاب ها مطالعه کردیم ولیکن هجوم قوای پنجابی ها را به چشم سر دیدیم چرا پشتون ها ترجیح دادن که یکجا با دوستان پاکستانی شان به شمال حمله کرده و حتی با نکاح خط های امضا شده در دست شان مردم شمال را تباه تباه کردند؟ شمالی رفتی خودت؟ دلت در میگیرد انسان و خانه را خوب بگذار در جایش باشد حتی بالای زمین ها هم رحم نکردند. زمین شمالی را تیل زدن و سوزاندن؟ باز هم مردان دیگر مناطق کشور بود در راس احمدشاه مسعودشهید رح که پوز طالبان و پنجابی و عربی ها را به خاک مالیدند. چرا ما باید حقایق را پنهان کنیم؟ چرا نباید تاریخ و واقعیت های تاریخی را بازگو نکنیم و در جستجوی یک راه حل درست اش نباشیم؟ تا چه وقت پشتونوالی؟ دیگر قرن 21 است مردم نمی تواند که ظلم و ستم و برادر بزرگی را قبول کند. ما باید عقل و مغز خود در کار باندازیم. نه پشتونوالی و قبیله گرایی را. به هر صورت اگر با دلیل و منطق جواب داده میتوانید ، جواب بدهید اگر نه ، دیگر ضرورت به نوشتن ها بیجا نیست.
ممنون از شما
سمیع

>>>   بجواب سمع خان!
من این جواب را می نویسم نه از آ نجهت که از قومی خاصی دفاع کرده باشم اما من میدانم که توطه ای اختلاف افگنی بنام قوم از طرت خارج و دشمنان افغانستا با خرج مبالغ بلیونی چیده میشود و عناصر اجنت با بر انگیختن احساسات جاهلانه یک عده عوام نه همگی، آتش اختلاب را دامن میزنند تا ا رامش وروحیه برادری را از میان مردم افغانستان بر چینندو هیچ فرد عاقلی دست به این کار نمی زند مگر اینکه دیوتنه یا احمقی باشد- مهم این نیستکه کی واز کدام قوم زیر بار این دسیسه شوم وخانمان سوزمیرود.
تا چند ملت افغانستا ن تاوان حماقت ما را بپردازند،
تنها افغانستان از اقوام مختلف تشکیل نشده اکثر کشور های جهان مانند کشور ما میباشد، روسها چون شکست خود را در افغانستان دیدند کا جی بی اولین طرح خود را درین مورد عملی کرد واین طرح از طرف سایرین هم تا کنون تطبیق میشود.
یک کمی هوشیار باید نه انکه هر که هرچه در گوش کر ما دمید
بدون اندیشه قبول کنیم - بنویسیم وخاطر را ها را مکدر نمائیم مقدمه جنگ گرم همین زبانست.
ای برادر تو همان اندیشه ای- ما بقی خود استخوان و ریشه ای-
گرگلست اندیشه ی تو گلشنی-ور بود خاری چو هیمه گلخنی- گر گلابی بر سرو جیبت زنند - ورتو چون بولی برونت افگنند-
شما که بر فارسی گفتن افتخار میکنید ببین که مو لانای فارسی گی چه اندرزت میدهدو زبان ترجمان اندیشه است وقتی بدان افتخار میشود که نیکو بکار برده شود.
نمیدانم شما از چه قماشید اگر مسلمان با شید خداوند در قرآن چه اندازه به سخن نیک گفتن امر میکند و از بد گفتن بر حذر میداردزیرا سخن زشت حربه اهریمنست والسلام

>>>   دوستان: بحث بحث پشتون و تاجیک نیست .بحث بی فرهنگی و بیسوادی همه ماست.متاسفانه ما را اینگونه بی اطلاع و متحجر نگه داشته اند تا آسان تر خود را و عقاید خود را بر ما تحمیل کنند.
مسلما بی حرمتی به کلام خدا محکوم است،اما چه کسی و با چه انگیزه ای عامل آن بوده است؟ البته اگر واقعا چنین حادثه ای به طور عمدی رخ داده باشد..به عقیده من , هم مسبب این واقعه و هم اکثر مظاهره کنندگان مرتبط با آن, طالبان نامسلمان ویا فریب خوردگان آنها هستند.
نصیر.ایران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است