من می توانم کشور را از فرش به عرش برسانم
داکتر عبدالله بیان کرد که اما اگر من برنده انتخابات افغانستان شود، جامعه جهانی هم پیمان خوب و قابل اطمینانی در کشور خواهد داشت، چه کسی بهتر از من می تواند مورد اعتماد مردم افغان و مقامات خارجی در افغانستان باشد؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۱    ۱۳۸۸/۸/۴ کد خبر: 4480 منبع: پرینت

عبدالله عبدالله گفته است تا زمانیکه حامد کرزی رهبری کشورش را به عهده داشته باشد، تلاش ها برای پیروزی در جنگ در کشور با دشواری ها مواجه خواهد بود.

داکتر عبدالله بیان کرد که اما اگر من برنده انتخابات افغانستان شود، جامعه جهانی هم پیمان خوب و قابل اطمینانی در کشور خواهد داشت، چه کسی بهتر از من می تواند مورد اعتماد مردم و مقامات خارجی در افغانستان باشد؟

وی همچنین ادامه داد که برنامه های زیادی دارد تا کشور را از فرش به عرش برساند تا جامعه از گردابی گه در آن گیر افتاده است نجات پیدا کند.

وی در مصاحبه با فاکس نیوز همچنان گفت برای شریک شدن در قدرت، آماده معامله با کرزی نیست.

عبد الله خواستار برکناری رهبری کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان قبل از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شد.

وی افزود اگر رهبری کمسیون انتخابات برکنار نشود، تشویق افغانها به رای دادن در انتخابات، خیلی دشوار خواهد بود.

عبدالله عبدالله در یک گفتگوی دیگر با سی ان ان گفته است پالیسی امریکا در افغانستان بدون داشتن یک هم پیمان قابل اعتماد در کابل، به پیروزی نخواهد رسید.

اما حامد کرزی درین حال هم پیمان بودن غرب را با کشورش را زیر سوال برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در عبین حال، سناتور دموکرات بین نیلسون گفت در صورتیکه حامد کرزی برنده انتخابات شود، واشنگتن راه دیگر ندارد، به جز اینکه با حکومت کابل در ریشه کن سازی فساد، ایجاد یک اداره موثر و ارایه خدمات مورد نیاز مردم کمک کند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اما بعد !!بلي آينده فرد از روي كاركرد گذشته اش قابل پيش بيني است ايشان در دوران حكومت( آقاي رباني )كشور مارا مثل بهشت برين ساخته بود آثارش در همين كابل بيشتر از همه جا هويدا است.
گر يكبار ديگر(و ين بارريس جمهور شود) بهشت مافوق برين خواهد ساخت لطفا به ايشان راي دهيد ترديد نداشته باشيد
ايشان ثابت نموده اند كه دروغ نميگويند.
عبدالله عهد كرده ديگر دروغ نگويد به جز از امروزوفرداوفرداهاي ديگر.

>>>   محترم داكتر صاحب، همه مردم شما را شناختند که چی اندازه ظرفیت دارید. ايا بدون اشتراك شما چرخ حكومت داري افغانستان ايستاده خواهد شد؟ چه زور است بالاي شما كه اشتراك ميكنيد؟ شما ناتواني خود را خود ثابت كرديد. ايا اين شما هستيد كه علاقه پادشاهي داريد يا شما را به زور كسي وادار ميسازد؟ كمي فكر كنيد. اين ناز و تمكين ها چه مفهومي دارد؟ اگر شرايط به ميل جناب عالي نيست در كنار استاد مخلوع تان ارام بگيريد.خداوند برايتان صبر بدهد.
هرات

>>>   عبدالله بچیم یک وقت امریکا هم میگوفت که از افغانستان گلستان درست میکند حالا میبینیم که چه درست کرده
وشما باز چه حلقه غلامی را وعده داده اید.

>>>   سالی‌ که نیکوست از بهار شی‌ پیدا ستست

>>>   بنظر بنده کسی که مورد اعتماد مقامات خارجی ها باشد اعتماد مردم افغانستان را حاصل کرده نمی تواند چرا که خارجی ها منافع خود را در نظر میگیرند و مردم افغانستان بد بختی های موجود را.......
محمد ظاهر

>>>   داکتر صاحب اگر و باز هم اگر یعنی احتمالاً اگر برنده شوی باز کشور را از فرش به عرش میرسانی؟؟؟؟ ما مردم میترسیم که اگر برنده شوی کاملاً ما را زیر فرش نکنی!!!!

>>>   حا لا معلوم شد كه چرا اقاي داكتر صاحب براي به قدرت رسيدن تلاش دارد.فكر ميشود در وطن فروشي چند قدم از اقاي كرزي جلو رفته.براي خارجي ها هم پيمان قابل اطمينان چه مفهوم دارد؟ اگر چه اين حرف را استاد رباني در سال 2001 براي خارجي ها گفتند. و اين هم ادامه همان حرف است. خدا شما را هدايت كند. ما ملت بيچاره شما را بخدا سپرديم.لطفا خون شهداي اين مرزوبوم را معا مله نكنيد.
شمال- از هرات.

>>>   شما چطور برنده خواهد شد شما یک خاین ملی هستید این خواب و خیال است انتخاب مـــــــــــــردم حامد کرزی است
بهتر از ملت عزر خواهی کنی
باز محمد پنشیری

>>>   سلام
داکتر صاحب عبدالله از کجا کردی 200 ملیون دالر که در کمپان خود مصرف کردی در حالیکه مردم از گرسنگی جان میدهد
فیروزه از کاناد

>>>   چنين ادعاي واقعا عجيبه!!!
چطور امكان داره كه يك نفر بتواند ، در مدت چند سال كشور را از فرش به عرش برسانه؟!!
چنين ادعاهايي ، اصل صداقت جناب عبد الله را زير سؤال مي‌بره و نشان مي‌دهد كه او به هر نحو ولو با دروغگويي و عوام فريبي مي‌خواهد بر مسند حكومت بنشيند.
جناب عبد الله ! شما و اطرافيانتان پيش از اين، امتحان پس داده‌ايد، تمام اقوام افغانستان؛ به جز قوم تاجيك به شما و همفكرانتان بي اعتماد هستند و هرگز نمي‌خواهند تجربه دولت انحصار طلب برهان الدين بارديگر سركار بياد.

>>>   خوانندگان و بینندگان عزیز!
من به عنوان یک افغان که طی سه چهار دهه اخیر با بیطرفی کامل حوادث غم انگیز کشور را ناظر بوده ام در رابطه با ادعای خنده آور آقای
عبدالله در باره رساندن کشور از "فرش به عرش" اینقدر تذکر میدهم که نه محترم عبدالله و نه محترم کرزی و نه تمام انهائیکه از آخور جهاد دروغین تغذیه شده اند شرافت ، وجدان ، اراده و استعداد رساندن وطن را از "فرش به عرش" ندارند. اینها رسالت رساندن کشور از "عرش به فرش" را بدوش داشتند و الحق که انرا بوجه احسن انجام داده و فعلا مصروف رساندن کشور به " قهقراء" هستند. این آقایان باید کمی حیا و
وجدان داشته باشند و ویران کردن کابل و سراسر کشور را که حتی اطفال کشور مقصرین انرا میشناسند، رساندن کشور "از فرش به عرش" نه نامند.
با احترام
افغان از کابل

>>>   این خواب است ،خیال است ،محال است وجنون .

>>>   سلام
او عبدالله جان تو چطور افغانستان از فرش به عرش میرسانی قوم و قبیله ات و کارکرد های تان به همه مردم مظلوم و بیچاره افغانستان معلوم است من میترسم که از فرش در عمق زمین نبری.تا دیروز خارجی ها را بد میگفتی حالی چطور از خارجی حمایت میکنی؟ نی که کدام پیک را همرای شان به سلامتی خود بلند کردی.
ر - ازکابل

>>>   بگفته ای:
کاس چینی که صدا میکند خود صفت خویش اداء میکند
خود از خود تعریف کردن ................؟
احمدزی

>>>   همه سخنان فوق كه توسط اشخاص مختلف نگاشته شده كاملا درد دل مليونها هموطن ، آواره و خاموش ماست ولي با ايزاد اينكه "آزموده را آزمودن خطاست"
همدرد

>>>   من فکر میکنم اینجا اشتباه املائی صورت گرفته هدف جناب عالی همان بردن افغانستان از فرش به مرش است (مرش) همان اصطلاح عسکری است که سربازان را به دویدن قومانده میکند یعنی باز همان مرش مردم افغانستان به پاکستان و ایران.
سخی

>>>   از کردار و گفتارتان پیداست که افغانستان را از فرش به عرش برسانید.
مینا

>>>   راست می گویی,
تو و همراهانت هنر به عرش رساندن را خوب یاد دارید, شصت و پنج هزار کابلی بی گناه را شما بخوبی و آسانی در زمان حاکمیت سیاه تان بعرش رسانیده بودید.
رسا

>>>   مه فکر میکنم که بعضی ها با داکتر صاحب خصومت شخصی دارند از خداوند خیری تانه بخوایند و دعا کنید که حقیقت برنده باشد دروغ نگویند
مژگان

>>>   سلام
صبح تان به خير جناب عبدالله 60 ميليون دالر از فرانسه براي كمباين اولي بدست اورد حال ميخواهد 200 ميليون دالر به دور دوم انتخابات از امريكاه بدست اورد مثل رباني كله خراب كه در وقت طالبان از از دوست بدري شان از روسيه كمك ميخواست وعادت انهاست .
حميد از هرات

>>>   خلاصه نمانی که از چنگت میره، وای بر حال دالرک های مصرف شده شما ..............

>>>   خیلی باحاله نفر اول یک کشور با شرط همبیمانی باامریکا باید انتخاب شو راستی ای داکتر صاحب شما چند سال وزیر بود چی شد کلی خندیدیم دمتون گرم
حمید تهران

>>>   خواستن توانستن است

>>>   براي اين حرف ميتوان از مثال هاي واقعي استفاده كرد مثل امير كبير كه فقط 2 سال وزير بود مملكت ان زمان را از اين رو به ان رو كرد به جاي ايه ياس خواندن بهتر است كه همه دست به دست هم دهيم و با كمك و برادري پشتيبان هم باشيم و با انتخاب رهبر شايسته افغانستان عزيزمان را بسازيم و خداوند سر نوشت هيچ كشوري را تا خود انها نخواهند تغيير نميدهد پس بخواهيد تا بشود به جاي اينكه يكديگر را بكوبيد و موج منفي بدهيد به خدا توكل كنيد

>>>   دكتر عبدالله دربين مليت واقوام برادر افغانستان يك شخصيت محبوب است.او درمدت سى سال درد اين ملت را درك كرده وهم خيلى اموخته است.تنها او كسيست كه ميتواند درد اين ملت را دوا كند.تمام بيشنها دات او بجا و معقول است.بكزار كه مافياى ترياك و... انها ببافند.

>>>   عبدالله ګګ!!! تو خو بسیار خو ها قدرتمندانه را میزنی!! کابل را بسیار بهشت جور کردی که بسته افغانستان را جور کنی!
خداوند هرګز نخواسته باشد که تو نرس که در صنف ۲ دوبار ناکام مانده باز ناکام باندږتو خو خیر !!!!! او به جان مروم افغانستانږ

>>>   از فرش به عرش یا عرش به فرش؟؟او داکتر!! تو چی میګی؟؟ متوجه باش! از عرش به فرش رساندی.
ظهیر از کابل که در دوران جهادیها مانند عبدالله نرس خراب شده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است