به زودی :
اسامی کارکنان متخلف انتخاباتی افشا می شود
کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که کارمندان متخلف این کمیسیون شناسایی شده اند و بزودی اسامی انان به دادستانی کل معرفی می گردد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۶    ۱۳۸۸/۸/۴ کد خبر: 4472 منبع: پرینت

کمیسیون مستقل انتخابات از افشای لیست عاملان تخطی وتقلب در انتخابات 29 اسد خبر داد.

فضل احمد معنوي، یکی از اعضای کمیسون مستقل انتخابات روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که اسامي شماري از کارمندان اين کميسيون که در تقلب هاي دور اول انتخابات رياست جمهوري دخالت داشتند بزودي افشا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که این افراد شناسایی شده اند و بزودی اسامی انان به دادستانی کل معرفی می گردد.
گفتنی است که تقلبات گسترده دردوراول انتخابات ریاست جمهوری باعث بروزمشکلات زیادی درسطح کشور شد.

برخی از تحليلگران براين باورند كه بركناري متخلفين در انتخابات بايد از سطح رهبري كميسيون انتخابات آغاز شود.

چندی پیش داکتر عبدالله اعلام کرد که اگر مقامات ارشد کمیسیون انتخابات (عزيزالله لودين رئيس كميسيون ، داوودعلي نجفي رئيس دبيرخانه اين نهاد و ذكريا باركزي معاون نجفي) برکنار نشوند وی در این دور از انتخابات شرکت نخواهد کرد. به ادعاي وي اين مقامات يا خود تقلب كردند و يا به دليل بي‌كفايتي نتوانستند مانع تقلب شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) ، دادستاني کشورنیزخواهان معرفي متخلفين در پروسه انتخابات رياست جمهوري شد.

عنايت الله کمال، معاون اداره دادستاني کشور تصريح کرد کارمندان متخلف کميسيون انتخابات بايد هرچه سریعتر به اين اداره معرفي شوند تا به تخلفات آنها رسيدگي شود.

در همین حال آقای معنوی این عضو کمیسیون مستقل انتخابات تاكيد كرد كه کمیسیون براساس صلاحيتی كه دارد با متخليفن برخورد خواهد كرد .وی افزود شماری ازاین افراد به دادگاه معرفی و برخی نیز برکنار خواهند شد.

هرچند وی به شماراین افراد اشاره ای نکرد اما چندی پیش سازمان ملل اعلام کرده بود که در حدود 200 تن ازکارمندان متخلف از کمیسیون مستقل برکنار خواهند شد.

برخی از کارشناسان براین باورند که اگرمقامات ارشد کمیسیون مستقل انتخابات به واقع در جریان تقلبات انتخاباتی نقش داشته باشند؛ تا زماني كه اين بركنار نشوند نمي‌توان انتظار برگزاري انتخابات شفاف و عادلانه را داشت.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام خدمت کارمندان افغان پی پر و خواننده گان عزیز!!
اینکه کسانی که در تقلبات دور اول ریاست جمهوری تقلب نموده اند افشا می گردند کاری بس نیکو و خوبی است اما باید وقتی که به لوی حارنوالی راجع می گردند باید کمیسیونی باشد که این مو ضوع را تعقیب نموده تا سرنوشت انا ن چگونه رقم می خورد اما اگر این طور نشود چون این کارمندان اکثرا با ارتباط که با اشخاص ذینفوذ دارند می توانند از محاکم هم برآت حاصل کنند .
بنا این حرفی درست و بجا است که کسانی که در دور اول در تقلبات و تخلفات دست داشتند تمام اینها باید معرفی شوند اما این جا موضوع قسمی دیگری است داکتر عبدالله که چون بهانه ای ندارد می خواهد این بار هم این مو ضوع را دامن زده و می گوید کسانی که در راس کمیسیون انتخابات قرار دارند باید عزل شوند اما فکر می کنیم که این کار به هیچ وجه قابل تطبیق نیست قبل از اینکه انتخابات صورت می گرفت باید این مو ضوع حل می شد .یعنی کمیسون انتخابات باید از طرف ریس جمهور برای ولسی جرگه پیشنهاد می گردد و بعدا رای خودرا از ولسی جرگه می گرفتند .
و این هم بهانه ای خوبی است برای داکتر عبدالله تا انتخابات دور دوم را نیز تقلبب بخواند وبرای مردم خاطر نشان بسازد که من برنده هستم اما کمیسیون بی طرف نیست .
باید اعضای بلند پایه کمیسیون انتخابات از سر انتخاب گردد تا بهانه ای برای داکتر عبدالله نماند .بدون شک که اقای عبدالله بازنده اصلی این انتخابات خواهد بود و اقای عبدالله با حرفهای میان تهی خود همان اعتبار نسبتا خوبی را که داشت ان را هم روز به روز از دست می دهد اما باید خاطر نشان نمود که کمیسیون باید برای بار دوم انتخاب گردد و از این موضوع همه مایان حمایت می کنیم تا این بهانه دیگران نیز از بین برود و بیش از بیش در نزد مردم بی اعتبار گردد.
حنیف "رستم"

>>>   این همه یک درامه سیاسی است که با زد وبند ها میخواهند اذهان عامه را گیچ و سر درگم سازند.
ح.آ.ن

>>>   با کمال احترام من لست کسانی را که در تقلب دست دارند برایتان معرفی میکنم.
1-حامد کرزی
2-عزیزالله لودین
3-داوود غلی نجفی
4-معین مرستیال ترتیب دهنده و هماهنگ کننده تقلب
5-گل اقا شیرزی
6-والی غرنی
7-والی قندهار
8-والی هلمند
9-والی پکتیکا
10-قومندان سرحدی جنوبغرب
11-والی غور
12-والی هرات
13-والی فراه
14-والی لوگر
15-والی ارزگان
16-وزیر داخله
تمام این افراد باید برای محاکمه فرستاده شوند تا برای نسل اینده پند گردد.
ش-ا از کابل

>>>   سلام !
هیچ ضرورت به افشای لیست متقلبین نیست بخاطر ئیکه ؛انها از شروع انتخابات شناسایی شده بودند . بطور مثال : کرزی و عبدالله متقلیبن اصلی هستند باید به څارنوالی معرفی و به اشد مجازات محکوم و امر محکمه در پل باغ عمومی عملی شود .
نقیب احمد

>>>   خیلی عالی

>>>   مقامات ارشد کمیسیون انتخابات هرکدام از خود یک پشتیبان قوی در اداره کرزی دارند، چگونه می شود که آنها را برطرف کرد ویا به دادستانی معرفی کرد. فقط به صورت سمبولیک چند نفر پایین رتبه و کمزور را برطرف و به دادستانی معرفی خواهند نمود.
با احترام
میوند

>>>   اسامی آنها قرار ذیل است:
شما سه نفر،یعنی نجفی، لودین و آقای ریشو.

>>>   اینها همه یک درامه سیاسی غرض تحت فشارقراردادن اقای کرزی بخاطرپذیرش شرایط وخواسته های خارجیها بوده وازقبل طراحی وصحنه سازی شده ووسیعآازطریق وسایل ارتباط جمعی خارجی پخش و نشرگردیده است وازطرف گالبریت تاییدگردیدوبالاخره توسط اقای جان کری اعلام شد.بنآبایداین موضوع راقطعآنتیجه مداخلات مستقیم خارجی ها دانست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است