دردومین دور انتخابات :
حمایت حزب حرکت اسلامی از کرزی
از آغاز کمپاین دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این اولین حزب سیاسی است که حمایت خود را از حامد کرزی اعلام می کند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۸    ۱۳۸۸/۸/۴ کد خبر: 4470 منبع: پرینت

حزب حرکت اسلامی افغانستان اعلام کردند که در دومین دورانتخابات ریاست جمهوری نیز از حامدکرزی حمایت خواهند کرد.

محمد راضی فاضل ،سخنگوی حزب حرکت اسلامی روز یکشنبه طی یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن اعلام حمایت این حزب از حامدکرزی اظهارداشت که باهمه مشکلات ازجمله وجود ناامنی و خشونت درکشور پروسه انتخابات و تغیر دموکراتیک قدرت ازفرایند فضای جدید سیاسی است که درکشورما رواج یافته ودومین مرحله انتخابات ریاست جمهوری را تجربه خواهیم کرد.

وی افزود که کرزی یک شخصیت معتدل، میانه رو است که همیشه از افراط و تفریط دوری گزیده و سیاست های خود را براساس واقعیت ها جاری کشور و جهان اجرا می کند.

فاضل تأکید کرد که با توجه به شرایط افغانستان که تازه از بحران جنگ نجات یافته است حامد کرزی را برای پیشبرد اداره وامور سیاسی کشور فردی لایق دانسته واز ایشان اعلام حمایت می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، حزب حرکت در دوراول انتخابات ریاست جمهوری نیز ازحامدکرزی حمایت کرده بود.

از آغاز کمپاین دور دوم انتخابات محافل مختلفی درکابل وسایرولایات بمنظورحمایت از کرزی وعبدالله برگزارشده است اما حزب حرکت اسلامی اولین حزب سیاسی است که حمایت خود را از حامد کرزی اعلام می کند.

کمپاین های انتخاباتی دور دوم رسماً از روزشنبه 2 میزان آغاز گردیدکه بر اساس گفته های سخنگوی کمیسیون انتخابات این کمپاین ها تا 8 ساعت پیش از برگزاری انتخابات، به پایان خواهد رسید.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام به همه دوستان !!
از این که احزاب و گروه های مختلفی در دور اول انتخابات از حامد کرزی حمایت شانرا اعلان نموده کاری خوبی است .
اما اگر در دور اول نظر انداخته شود به وضاحت دیده می شود که بیش از نیمی از احزاب سیاسی از کرزی پشتیبانی خودرا اعلان نمودند اما کسانی که هواداران ان احزاب سیاسی بودند تا الحال کدام اعتراضی براین نکردند که گویا همه مایان برای کرزی رای دادیم ببینم که این احزاب سیاسی که لوحه های ان در تمام کو چه های شهر کابل است واقعا انقدر نفوس در بین مردم دارند تا بر پیروزی و یا باخت یک کاندید اثر گذار باشند و یا خیر .
احزاب سیاسی که با ادعاهای بلند و گویا اینکه این احزاب در میان مردم از نفوس زیادی برخوردار هستند از طریق رسانه ها برای مردم تبلیغات می کنند اما انطوری که دیده می شود انقدار از لحاظ رای با اعتبار نیستند و صرف در فکر این هستند که چگونه خودرا مطرح کرده تا در کابینه جدید برای خود جای پای را کمایی کنند اما انطوری که دیده می شود کدام مفدیت ندارند و صرف به نام احزاب سیاسی هستند ودر عمل هیچ کدام انها دارای استراتیژی مشخصی و برنامه های خوبی برای مردم ندارند ببینم که همین صد حزب باقی می مانند و یا اضافه هم می شوند .
حنیف "رستم "

>>>   جند ماه قبل از برگزاری درامه ای دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ، و آمدن بارک اوباما به قصر سفید در یکی از مقالات خود چالش و زد وبند های سیاسی را در مورد انتخاب مجدد اقای کرزی بمقام ریاست جمهوری افغانستان، بمطالعه خواننده گان ارجمند تقدیم داشتم . در مقاله اضافه نموده بودم ، که غیر از اقای کرزی کدام شخصیت سیلسی دیگر وجود ندارد، که بتواند در مقابل اقای کرزی عرض اندام و بمقام ریاست جمهوری افغانستان تکیه بزند. این درامه ای دور دوم انتخابات بازهم بنفع اقای کرزی بفرجام خواهد رسید که هدف استعمار بر آورده میشود.
ح.آ.ن

>>>   کاری که دلار میکند هیچ کس کرده نمیتواند!
هراتی

>>>   من همچنان به صفت یک افغان این را یک واقعیت میدانم که در شرایط فعلی جز کرزی چه کسی خواهد بود که در برابر این همه مشکلات و با بدبختی هائیکه روان است و هر کس از زور و خودخواهی دیگر حرفی ندارند، جواب گو باشد ، یعنی حوصله و برده باری ایشانرا کمتر کسانی خواهد داشت یگانه شخصیتی که اصلاً تبعیض و ملیت گرائی را ندارد و به همه ملیت ها برادر و برابر است. من تا کنون آغای کرزی را نه دیده ام و نیازی هم ندارم که تملق کنم .
استاد نقیب الهام

>>>   احزاب وطن فروش وابسته بغیر چاره ندارند جز اینکه از افراد وطن فروش حمایه کنند!!
هر کس مناسب گهر خود گرفت یار = بلبل بباغ رفت و زغن سوی خار زار

>>>   حزب حرکت اسلامی هم پله ترازو را نگاه میکند. ورنه هیچ وقتی از کرزی حمایت نمی کرد.

>>>   حرکت هم دو تقسیم شده ؟
انوری که با عبدالله میدوید و جاوید از کرزی حمایت میکند .خود محسینی از کی حمایت خواهد کرد ؟
م ت

>>>   نگفتی به زورکی حرکت میکنه!هاهاهاهاهاها

>>>   درست است که حرکت اسلامی پشتیبانی خودرا ازکرزی اعلام نمود برای اینکه رهبر طالبان از همین حزب است دراین کدام شک وشعبه وجود ندارد که کرزی هم یک تن از هوا داران درجه یک طالبان بوده دراین هشت سال هم کدام موثریت نداشت و درآینده نیز کدام کاری ازدستش ساخته نیست ولی بدون شک نسبت به دلگی شورای نظار عفوه میخواهم موسس وبنیانگزار شورای نظار عبدالله خوبتر است زیراکه شورای نظار از عینک ها ی خودشان خودرا وارث این مملکت میدانند که اینطور نیست با ید هر دو تن خاین به میز محاکمه کشانیده میشد ولی این یک فریب است که درحق مردم افغانستان جفا صورت میگیرد . هردویشان درنوکری امریکا دخیل است به درد ملت مجاهد نمی خورد عفوه میخواهم شاید برای برادرن طرفداران کرزی وعبدالله نظر بنده بد تاثیر خواهد کرد به نظرات هر هم وطن احترام دارم منفی کسانیکه دراین دوره کاندید ان جعلی بر آمدند قابل قبولم نیست.
با احترام . حکیمی

>>>   کرزی صاحب دلت جمع باشد سر آب باشی زیر آب باز هم رئیس جمهور ما استی
م.ا.ک

>>>   فکر میکنم این آقای فاضل که حتماء از جمله " مجاهدین دالری " است همه چیز را گفته ولی یک چیز را که جان مطلب است نفرموده اند. آنها نه فرموده اند که درین معامله چند دالر " عاید خالص!!" داشته اند. زیرا تاریخ نشان داد که مجاهد !! بخاطر خوبی و بهبودی ملت و مردم موضع نمیگیرد برای وی " چهره زیبای دالر!!" قبله است!!! . بنابرین آقای فاضل یکبار در طول زندگی تان بحکم وجدان (چیز کمیاب در میان شما ها) راست بگوئید و بفرمائید چند دالر زهر و زقوم نموده اید ؟؟!!!!

>>>   حرکت اسلامی یک گروپ صدنفره است آب شود کجارا میگرد وآتش شود کجا را خواهد گرفت کل حرکت 1% مردم هزاره را تشکیل نمیدهد

>>>   این حزب که صرف نام دارد کجا را خواهد گرفت چهار نفر دارد و هر چهار سان به چهار کاندید در دور اول دیده بودند میدانند که کرزی بی پرسان دالر میدهد باید بروند ما هم اعضای حزب بیکاران و گرسنه گان طرفداری خود را از داکتر عبدالله اعلان میکنیم به امید اینکه روزی یک دولت مردمی و موفق داشته باشیم

>>>   هموطنان عزیز سع کنید بینش سیاسی بالا تری داشته باشید کشور ما همیشه از عدم تحمل سیاسی وبینش باز سیاسی رنج برده است حمایت یک حزب از یک کاندیدا چیزی بسیار طبیعی است این همه بلوا ندارد
کمالی

>>>   سلام به همه خوانند ه گا ن
ضرب ا لمثل عامیا نه داریم که میگویند .
پـــــــسنـــــد یده جــــــا علان جـــــــــــــــــــــــاعـــــــلان اند.
خدا حافظ
گل آ غا گوهری از ایا لت ویرجینیای امریکا

>>>   نضر بنده در این مورید این است کی اگر حامید کرزی در دوری د وم اینتیخاب شود شاید افعانیستان ازی خرابتر خاهد شد.اگر بوگویم خامدکرزی افعانیستانره جور میسازه غیر ممکین است.حامیدکرزی هجوقت نمیحاهد دست به دست هم ندادن و نمی خاستن افعانستانره آرام بیسارند .

>>>   برادر ! شما نمیدانید که حرکت اسلامی اولین حزب جهادی بوده اند وشما متاسفانه از رهبریت ان اطلاع ندارید فعلا رهبر این حزب الحاج عبدالغنی کاظمی میباشد اول اطلاعات تانرا درست نموده بعدا نظر بدهید .
باحترام
مصباح از هرات

>>>   آقایی مصباح
آیا اولین حزب جهادی در افغانستان بعد از به قدرت رسیدن بار دوم کرزی میباشد .
بااحترم
س هراتی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است