یک پیشنهاد جدید به دولت آمریکا
آمریکا می تواند به جای افزایش نیروی نظامی خود، با تکیه بر کشورهای منطقه ، جای خود را به کشورهای اسلامی واگذار نماید. که این امر به برقراری صلح و افزایش توانایی های دولت کمک خواهد کرد. 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۸    ۱۳۸۸/۸/۳ کد خبر: 4452 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( afghanpaper ) ، امروز یکشنبه سوم عقرب مظاهرات مردم خشمگین در مورد آتش زدن قرآن کریم توسط آمریکایی در ولایت وردک، به کابل کشانده شد و مردم این ولایت پس از مردم جلال آباد، خوست و قندهار ، در پاسخ به این عمل خارجی ها پرچم آمریکا و عروسک اوباما را به آتش کشیدند.

حضور نیروهای غیر مسلمان خارجی در کشورمان و عدم آشنایی آنان به اعتقادات و رسوم مسلمانان یکی از بزرگترین معضلاتی است که باعث گردیده آمریکا و متحدانش پس از هشت سال نتوانند ثبات را آنگونه که باید و شاید در افغانستان به اجرا در آورند.

کارشناسان مسائل منطقه خاور میانه بر این باورند که حضور كشورهاي غربي در افغانستان از يك سو ، جريان افراط و ترور را زنده نگه داشته و از سوي ديگر مانع از بازگشت هزاران آواره افغانستانی به روستاهايشان شده است چرا که با حضور آنان شورشیان افغانستان به رهبری طالبان ناامنی را به شدت افزایش داده اند.

با این وجود راهبرد كنوني پنتاگون براي حل مشكل افغانستان پرهزينه و متكي بر افزايش نيروی نظامی است که این امر به جاي بازسازي، افغانستان را بيش از اين درگير جنگ خواهد كرد.

صاحب نظران سیاسی کشور بزگترین ضعف راهبردی آمريكا را ، عدم ‌تكيه بر كشورهاي منطقه براي راه حل افغانستان می دانند، با این توضیح که در حال حاضر کشورمان وابستگی نظامی و مالی به کشورهای بین المللی دارد چرا که هنوز مردم و دولت توانایی لازم برای تامین امنیت و قبول بازسازی در ولایات مختلف را ندارند ، لذا کشورهای خارجی نمی توانند با وجود این بحران افغانستان را ترک کنند، از سوی دیگر مردم کشورهای کمک کننده به بازسازی افغانستان ، پی به ناکارآمدی کمکهای کشورشان به افغانستان شده و با مظاهره های مختلف خواهان برگشت نیروهای نظامی به کشورهایشان می باشند.

در این میان یک راهکار مفید دیگر باقی است آن هم اینکه، كشورهاي اسلامي و کشورهای منطقه جاي خالي نيروهاي بين‌المللي را در افغانستان پركنند.
بر همگان روشن است بسياري از نيروهاي شبه نظامی كه با ناتو و آمريكايي‌ها در افغانستان مي‌جنگند به اشغال كشورمان و حضور نيروهاي غيرمسلمان در افغانستان اعتراض دارند. از نظر احساسي حضور كشورهاي غيرمسلمان در افغانستان به شورشيان انگيزه كافي را براي پيوستن به القاعده و مبارزه عليه اشغال كشورمان را مي‌دهد كه اين امر مستقيما سبب افزایش ناامنی می باشد، اما همين‌ها وقتي كشورهاي اسلامي و نيروهاي بازسازي‌كننده افغانستان در كشورشان باشند مطمئنا با احترام با آنها برخورد مي‌كنند.

در این صورت مي‌توان به برقراري صلح، آشتي سياسي، توسعه اقتصادي و درنهايت افزايش توانايي‌هاي دولت براي بازسازي افغانستان اميدوار بود. سپردن ماجراي افغانستان به كشورهاي اسلامي سبب اختلاف جريان‌هاي جهادي و القاعده مي‌شود.تضعيف القاعده در نهايت سبب رسيدن دولت اوباما به هدف نهايي خود يعني نابودي القاعده خواهد شد.

در سازمان كانفرانس اسلامي حدود 40 كشور عضویت دارد. اين كشورها بايد به رهبري ايران، عربستان، پاكستان و تركيه اقدام به برقراري رابطه با گروه‌هاي مختلف سياسي افغانستان كنند. كشورهاي عضو ناتو و همچنين سازمان شانگهاي كه روسيه و چين هم عضو آن هستند، مي‌توانند كار كارشناسي اين پروژه را انجام دهند. همچنین حضور نظامي بايد محدود به كشورهاي مسلمان شود به نحوی که نظامیان بايد از كشورهاي غيرهمسايه افغانستان همچون تركيه، اردن، اندونزي، مصر و بنگلادش که تجربه نظامی گری دارند، باشند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ای کاش امریکای ها برای آبادی این وطن رنجدیده آمده باشند. آنها تمام این کار ها را دستوری می نمائند. تا مردم افغانستان در مقابل آنها استاده شوند و بعدا برای مردم خویش و دیگر جهانیان نشان بدهند که افغان تروروست هستند و خلاصه اینکه مسلمان تروروست هستند.
تشکر ( آرین )

>>>   امریکا بخاطر منافع خود آمده است نه برای آرامی افغانستان و آیا کشور های اسلامی میتواند منافع امریکا را تامین کند ؟
م ت

>>>   با عرض سلام:
با اين عمل بره را به دست گرگ مي دهيم، همين حالا مگر مداخله كشورهاي همسايه و اسلامي عرب در كشور ما نيست،تا حالا چه منفعدي از اين كشورها به ما رسيده است. جز مداخله منفي و طرفداري از دشمنان مردم افغانستان يا بي تفاوتي در مقابل جنگهاي داخلي افغانستان.
نمي شود به اين كشورها اعتماد كرد.
رامين هراتي

>>>   کشورهای اسلامی!!!!!!!
تمام بدبختیها و گرفتاریهای ما که از دست همین کشورهای اسلامی است.
کدامشان تا بحال بغییر از بدی در حقمان خوبی کرده اند؟
پاکستان؟
عربستان؟
امارات؟
اینها تا بحال در کشورمان حضور نداشتند آنقدر به ما صدمه زدند. وای به آن روزی که کنترل وطنمان را نیز به آنان بسپریم.
حقطلب

>>>   امریکا 25 سال سر افغانستان به شکل مخفی کار کرد. و بالاخره با تمام مشکلات به هدف خود یعنی اشغال افغانستان دست یافت تا معادن غنی این کشور را به یغما ببرد. حال تو میگویی که به شکل خیلی ها ساده سکوت اختیار کرده و افغانستان را ترک کند؟
م ر رررر

>>>   تحلیل بجا بود

>>>   خدمت ترجمه کننده یا نویسنده مقاله فوق باید عرض شود که:
همانطوریکه خود ذکر نموده اید، به نظر شما رسیدن امریکا به هدف نهائی شان (تضعیف القاعده) مهم است نه افغانستان! به هرصورت.
اگر خدای نخواسته این طرح شما عملی گردد، نه تنها که القاعده تضعیف نمیگردد بلکه آن را یک قدم پیشتر به پیروزی تلقی مینمایند و با سهولت بیشتر میتوانند نیرو های خود را تقویت نمایند و در نقاط بیشتر جهان جهاد نمایند. همچنان اگر این طرح شما تطبیق گردد، به کمک چهار کشوریکه شما بنام کشورهای رهبری کننده از آن یاد کرده اید، دیگر نامی و نقشه ای از افغانستان در جهان وجود نخواهد داشت.
این کشور های به ظاهر مسلمان و مورد اعتماد شما، از جمله منفورترین کشورهای دنیا اند و خود دارای هزار و یک مشکل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و انظباطی اند، پس چطور میتوانید همچو مسؤلیت را به آنها واگذار نمائید؟؟
اگر طرح تان در مورد پاکستان میبود برجا بود. پاکستان یک کشور خطرناک برای جهان است، و باید تمام کشور های اسلامی و غیر اسلامی با نیروی نظامی وارد پاکستان شوند و دولت پاکستان را محو و نابود نمایند. در آنصورت است که القاعده در این منطقه از بین میرود و افغانستان و دیگر کشور های منطقه آرام و با سباط میگردند.

>>>   تازمانیکه وحدت و اخوت اسلامی در بین تمام اقوام ساکن درافغانستان
بوجود نیاید وضعیت موجود وخیم تر می گردد
محمد فیصل < فاروقی >

>>>   منظور تان از کشور های اسلامی کدام کشور ها است؟ پاکستان ، عربستان سعودی که کشور ما را به آتش کشیدند؟ اگر کشور های اسلامی چون پاکستان ،عربستان سعودی مطابق به احکام اسلام عمل و بآن پا بند می بودند ملت مظلوم افغانستان در طی سه دهه قربانی های بیشمار نمیداد. فکر میکنم که در عقب این پلان و ایده بازهم سیاست جدید است که استعمار راه اندازی میکند.
ح. آ. ن

>>>   بابا پیشنهاد !
ولی آیا این امکان وجود دارد؟!

>>>   سلام
فکر و ایده خوبی است اما غیر قابل اجرا
بعداز حضرت محمد (ص) تا حال کسی نتوانسته چنین هماهنگی بین کشور های اسلامی بوجود بیاورد سران کشور های عربی در فکر خود هستند نه مسلمانان
اول: در نیت کشور های غربی برای از بین بردن القاعده حتماً باید شک کرد
دوم:کدام کشور اسلامی توان مالی ، نظامی و حمایت مردمی را در قبال فرستادن نیرو به افغانستان با خود دارد و بر تطبق کدام قانون
سوم: تمام گروه های درگیر در افغانستان حامیان سیاسی معنوی مالی و نظامی خارجی دارند مخصوصاً در کشور های اسلامی
یک کشور اسلامی با حدود 30 ملیون جمعیت نتوانستیم برادری را بین خود نهادینه نمایم میخواهیم مشکلات مان را خارجی ها حل نمایند چه فرقی بین امریکا یا عربستان برای ما است همه خارجی اند و پی منافع خود کدام کشور حاضر است به خاطر یک افغان جان شهروند و سرباز خود را به خطر اندازد برای گربه خود بیشتر از جان یک افغان ارزش قایل هستند برای او دادگاه برگزار میکنند اما وقتی 100 نفر بیگناه در یک حمله آنها از بین میرود خیلی که مهربانی کنند پوزش میخواهد و مقداری البسه میفرستند .
به خود آیم تا به خدا رسیم
محمد ناصر هرات

>>>   فقط كافي است كه كشور هاي اسلامي طالب نما هاي خود را از افغانستان فرا بخوانند و ديگر در مسائل كشور ما دخالت نكنند
نماد آزادي بيان - غوريان

>>>   احسن بردوستان صاحب نظر از قدیم گفته اند یک نگاه به خودت انداز 200به دیگران.....نه اینکه دوستان وجنگ افروزان ما دلنواز ودلسوزند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

>>>   اين درخواست كه گويا كشورهاي اسلامي در افغانستان آرامش بياورند توطئه ديگريست از طرف همين كشورهاي اسلام نما، و بسا ممكن است اين آتش زدن قرآن كريم توسط امريكايي ها تهمت و دسيسه ديگري باشد كه اذهان مردم بيسواد مارا مغشوش سازند كه از طرف القاعده وهمفكران شان طرح شده است.
مجاهد

>>>   بلي ميتوانداگر كشورهاي همسايه وعربي مسلمان منطقه طالب به افغانستان نفرستند افغانستان گل وگلزار ميشود

>>>   اگر ایالات متحده قبلا بر سر عقل آ مده بودو از تحریک احساسات دینی مردم اجتناب میکرد گپ بدین جا نمی کشید، بهترین راه حل بگمان بنده جای گزین کردن عساکر دول اسلامی بجای عساکر غربی میباشد وبس!
اقضل کندهاری

>>>   پشنهاد خوبیست تا روی کشی شود برای پرده پوشی جنایات و سلطه جویی . من عقیده دارم که بودن اینهابهتر است از انها چه استعمار اینها هم زیر نام دین مقدس اسلام صورت خواهدگرفت و...کشور های اسلامی اگر اسلامی عمل میکردند اینهمه بد بختی سر وجان مردم مارا قربانی نمی گرفت . و ای کاش در کشور های اسلامی اسلام حاکمیت میداشت و روح اسلام در عمل ونظر انهاجان میداشت وبه ملک ما کمکی میشد و این بهانه ها را از سر بر میداشتند تا

>>>   هرچند که بنده مخالف سلطه هرنوع کشور بیگانه چه مسلمان یا غیر مسلمان هستم اما در شرایط فعلی از این چند کشور گرسنه و سلطه گر همسایه مثل پاکستان و ایران و روسیه و عربستان همان کشورهای قدرتمند غربی مثل آمریکا خوب است. چون این کشورهای همسایه امنیت خود را نمی توانند حفظ کنند چه برسد که امنیت ما را تامین کنند. گذشته از اینکه این ها هیچوقت نمی خواهند در افغانستان امنیت بیاید. مگر در طول سی سال که آمریکا در افغانستان نبود این کشورهای به اصطلاح اسلامی کجا بودند. این ها توان و تحمل پذیرش چند نفر مهاجر را در کشور خود ندارند چه برسد که هزینه های سنگین نظامی و امنیتی و بازسازی افغانستان را بپردازند. دوستان ساده نباشید و به منافع ملی و دینی خود به صورت یکجا و هماهنگ فکر کنید.

>>>   به نظر بنده اگر روزی فرا برسد که آمریکای خونخوار دست از تفرقه افگنی بردارد همسایه های مسلمان نما نیز خجالت خواهد کشید اگر چند که اینها خجالت را هم نمیفهمند همه ای این انسان نما ها چه مسلمان وغیر مسلمان فقط و فقط به دنبال منابع افغانستان عزیز و منافع شخصی خود هستند و بس
عبداحمید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است