آدمک باراک اوباما در كابل به آتش كشیده شد
صدها دانشجوی معترض دانشگاه كابل در اعتراض به اهانت نظامیان خارجی حاضر در كشور به قرآن كریم در مقابل پارلمان همراه با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا،آدمک اوباما را به آتش کشیدند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۵    ۱۳۸۸/۸/۳ کد خبر: 4442 منبع: پرینت

صدها دانشجوی معترض دانشگاه كابل پایتخت کشور، در اعتراض به اهانت نظامیان خارجی حاضر در كشور به قرآن كریم، در مقابل پارلمان این كشور، درسرك عمومی دارالامان آدمک رئیس جمهوری آمریكا را به آتش كشیدند و خواستار توقف عملیات مستبدانه شدند.

آنان همچنین با سردادن شعارهای مرگ برآمریکا و مرگ براوباما توهین نیروهای آمریکایی به قرآن کریم را به شدت محکوم کرده و خروج این نیروها را از افغانستان خواستار شدند.

مطیع‌الله كریمی، یكی از معترضان به خبرنگار شینهوا اعلام كرد که معترضان علاوه بر به آتش كشیدن آدمك اوباما و سردادن شعار مرگ بر آمریكا، از نیروهای خارجی حاضر در افغانستان به رهبری ناتو خواستند تا اقدامات مستبدانه در روستاهای افغانستان را متوقف كنند.

وی همچنین افزود كه زمانی كه پلیس در تلاش برای متفرق كردن معترضان بود، درگیری اندكی هم میان دانشجویان معترض و مأموران پلیس در مقابل ساختمان مجلس، شكل گرفت.

بنابر گفته مقامات محلی افغانستان، چندی پیش نظامیان آمریكایی در عملیات ضد طالبانی در ولایت وردك واقع در 40 كیلومتری كابل، به مسجدی حمله كردند و قرآن را سوزاندند.

معترضان در مقابل ساختمان مجلس افغانستان از دولت خود درخواست كردند تا نظامیانی كه به قرآن هتک حرمت كردند و آن را سوزاندند، دستگیر و مجازات كنند.

همچنین در این تظاهرات كه با پرتاب سنگ به سوی نیروهای امنیتی افغانستان و شلیك هوایی این نیروها به خشونت كشیده شد یك تن از دانشجویان زخمی شد و چند تن دیگر نیز بازداشت شدند.

بنابر این خبر، هفته گذشته در تظاهراتی مشابه در جلال آباد مركز ولایت ننگرهار معترضان افغان از دولت خود تقاضای مجازات افرادی كه پشت این حادثه بودند، كردند.

این پنجمین تظاهرات ضد آمریکایی است که علیه توهین نیروهای آمریکایی به قرآن کریم در میدان وردک برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، پیش از این نیز محصلین در ولایات ننگرهار، قندهار، خوست و باشندگان میدان وردک در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم تظاهرات کرده بودند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام !!1
این مظاهره بار دیگر نشان داد که واقعا افغان ها به مقدسات دینی و اسلامی خویش سخت پابند هستند و هیچ کسی نمی توانند از این کلمه چشم پوشی کنند.
حنیف رستم

>>>   امروز چشم امید همه گان بسوی همین دانشجویان عزیز ما است که شاید بتوانند این ملت فقیر و بخون کشیده را از این حالت فلاکت بار بیرون آورند و میهن را بسوی ترقی و فردای درخشان تر سوق دهند. اما افسوس 100 بار که اینها هم بطرف خرافات در حرکت هستند. به جای این که زحمت بکشند و دانش بیآموزند وقت گرانبهای خویش را صرف این همه کارهای بیهوده و ناپسند مینمایند که هیچ دردی را دوا نیست بدون اینکه آله دست یکعده اشخاص استفاده جو گردند. بگزارید هر خاکی که به سر میافشانند بکنند خداوند خودش میتواند که آنها را به سزای اعمال شان برساند بخاطر توهین به قران. این شعار دادن ها و تظاهرات ما همه اش جز ضیاع وقت چیزی بیشی نیست. هیچ ضرری به آنها نمیرسد. این به این معنیست که بطرف آسمان آب دهن پرتاب کنیم، نه تنها که آن به آسمان نمیرسد بلکه همه اش به سر و روی و لباس خود ما سقوط مینماید. ما باید زیرکانه از همه اندوخته های خارجی ها بیآموزیم و ملک خود را به کمک شان آباد نماییم. اگر خارجیها از افغانستان بیرون شوند، ما که توانایی اداره مملکت را خود نداریم قدرت بازهم بدست مجاهد و یا طالب خواهد افتید که بازهم اجازه کوتاه کردن موی خودرا نخواهیم داشت و دیار مارا دوباره به شهر ارواح بدل خواهند کرد. امید که ازین کارهای بیهوده و ناشایسته دست بردارید. یما از سویدن

>>>   آمریکای ها .... .این وطن فروش کرزی است که آمریکای ها را به وطن جا داده برزمد ومردانه گی خودرا درین مقطع زمانی آشکارسازد.
علی

>>>   بيش از سي سال با استفاده از نام قران شريف كه اميد مسلمين است استفاده هاي سو نموده
ما نه از امريكا طرفداري مينمايم و نه از تظاهرات روزمره بهتر است كه در زير لواي واحد وطن خويش را بسازيم و خود ميدانيم كه در اطراف و داخل اين وطن وابستگي ها بسيار زياد است
حاجي شريف احمد

>>>   مشکلات افغانستان به عقیده من ازحد توان حارج گردیده ودست شیاطین بخصوص انگلسها دخیل است ونمیخواهند افغانستان آرام شود .زیرا آنان نمیتوانند سربلندی افغانستان را بیبیند.
غوثی

>>>   آفرین بر شهامت و غیرت شما: خداوند < ج > به شما پاداش بدهد و لعنت برخاهنین و وطن فروشان که صدای خود رادربرابرهمچو اعمال بلند نمی کنند
محمد فیصل < فاروقی >

>>>   من ميدانم كه اين سايت نظريات مرا نشر مي كند باز هم مينويسم.
اين چندمين بار است كه يكعده ظاهرا تحت نام ( توهين به قران كريم ) دست به تظاهرات زده و زنده باد ومرده باد ميگويند.
توهين به مقدسات هر دين ومذهبي كه باشد كاريست مذموم و زشت . ولي در جامعه ما ازين موضوع براي اهداف سياسي گروه هاي و احزاب سو استفاده صورت ميگيرد. بسياري مردم قران را خوانده نميتوانند وانرا در پوش هاي ابريشمي وتكه اي پيچانيده و دريك جاي بالا گذاشته اند . انها هنوز نميدانند كه قران چرا وبه چه منظوري از طرف خداوند(ج) نازل گرديده است . قران براي انها يك كتاب مقدس است و بس.
من تا زمانيكه عكس تظاهرات را نه ديده بودم فكر ميكردم كه واقعا محصلين مظاهره كرده اند ولي بامشاهده عكس و ديدن ادم هاي ريش دار و واسكت پوش وكلاه دار فهميدم كه ايشان محصلين نيستند بلكه همان گروه هاي معلوم الحال اند كه ميخواهند ازين موضوع بهره برداري سياسي نمايند . مقصدم از ادم هاي ريش و واسكت و پيراهن وتنبان پوش كدام مليت خاص نيست .
اميدوارم مردم ما فريب اين گونه حركات پلان شده را كه هدف ان برهم زندگي ارام مردم مي باشد نخورند .
سليمان از خيرخانه

>>>   برادران مطمئن باشید که این مظاهره توسط دستان خارجی صورت گرفته است نه توسط دانشجویان . این مظاهره بیش از بیش خود افغانستان را ضربه میزند.

>>>   این تحول بزرگی در جا معه فعلی ما است درحالی که خیلی هادراین فکر استکه جوا نان ما اخصا دانش جو یان گرا می از دین دور گشته این مظاهره زبان این افراد را برید
ح م

>>>   در تار پود هر شخصی که ادب و انسانیت وجود نداشته باشد ، از چوکات اخلاق و ادمیت خارج است و آن شخص نه تنها به دین و مذهب اعتقاد و احترام نمیکند بلکه به شرافت و عزت خود هم توجه و احترام ندارد. بنآ نیرو های خارجی که به مقدسات و قران اسلام اهانت و و بی حرمتی نموده است خیانت به مادر خود کرده هستند.
گرز رستم

>>>   این همه تبلیغات طالبان است که نیروهای امریکائی قران را سوخته اند شما چرا در مقابل طالبان تظاهرات نمیکنید که چندین مسجد را به آتش کشیده اند . و به روز ی صدها نفر را در حملات انتحاری خود از بین میبرند آیا این دانشجویان تا هنوز اینرا درک نکرده اند ... در انتخابات دور اول شما به چشم خویش دید که این طالبان اسلام نما گوش و بینی مردی که کارت رائی دهی در جیبش پیدا شد قطعه نمودند. آیا این همه را فراموش میکیند ... یا دستی است در پشت پرده که شمارا هم طالبانی میسازد.
احمد

>>>   اغتشاشات دیروز منبع اصلی آن تفرقه اندازی در وطن بوده .
امیکایی ها عجولانه این کار را نمی کند بلکه افغانهای امریکایی نما است که همیش از اشوب گرایی و بی نظمی در بین عوام ماهی مراد خویش را بدست میاورد از احساسات مردم استفاده سوِ میکنند
میترا

>>>   دولت جمهوری اسلامی افغانستان و مجلس نماینده گان کشور باید هر چه زود تر اقدام به کار شوند و تاریخ دقیق خروج نیرو های خارجی را تعین و تصویب کنند و اگر جامعه بین المللی و ملل متحد میخواهند مساعدت به افغانستان بکنند در نخست به جای فرستادن نیروی بیشتر ی خارجی اردوی ملی و پولیس ملی کشور را تجهیز و به تعداد آن بیفرایند و یا هم اگر ضرورت است به نیروی بیشتری باید کشوری اسلامی مانند ترکیه به نیرویش ا فزوده شود و یا دیگر کشور های اسلامی غیر همسایه افغانستان مانند اردن اندونزیا مصر اعزام شود تا وقتیکه اردوی کشور به پا بیستد.
تشکر
یوسف

>>>   سلام
او محصلین یا بیسوادان محصل نما!!! وقتیکه عملات انتحاری جان صد ها نفر را میگیرد و حتا مساجد توسط....... طالبان بی فرهنگ به آتش کشیده میشود, چرا جرئت ندارید که یکبار صدای اعتراض خود را بلند نمائید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!
آیا رگ غیرت تان میسوزد ؟؟؟؟
اکبر
تخار

>>>   من ازین افراد ماجرا جو یک سوال دارم که آیا غیرت ای را دارید که فقط یکبار حملات انتحاری را محکوم نمائید؟؟؟ ویا حد اقل صدای خود را از طریق مطبوعات بلند نمائید!!!!!!
سروش

>>>   سلام به همه و بخصوص دانشجویان دانشگاه کابل!
دانشجویان عزیز شخصاٌ بنده منحیث یک افغان از احساسات گرم شما استقبال میکنم و من از شما یک سوال دارم که آیا شما کدام اسناد راجع به آتش کشیدن قرآن شریف را در دست دارید و یا کورکورانه به تظاهرات شروع کردید؟
اگر کدام اسناد موسق دارید لطف نموده از طریق رسانه های تصویری نشر نماید و شاید تمام مردم مسلمان افغانستان دست به تظاهرات گسترده بزنند در غیر آن از همچو اعمال زشت دست بکشید که یکبار دیگر نشود وطن ما سه ده گذشته را تجربه نماید.
تمام مردم مسلمان افغانستان از طریق رسانه های تصویری تماشا نمودند که طالبان و حزب اسلامی به ده ها مکتب را در افغانستان به آتش کشیدند و سوال در اینجاست "آیا در کتابخانه های این مکاتب هیج کدام سپاره از قرآن شریف وجود نداشت و یا مکاتب دروس غیر اسلامی را پیاده میکردند؟" اگر در آن مکاتب سپاره های قرآن شریف وجود داشت شما دانشجویان در کجا حضور داشتید؟
پس شما دانشجو یان بروید بطرف درس و سیاست را بگذارین به سیاستمداران وطن.
از دانشگاه بلخ

>>>   با آتش کشیدن آدمک بارک اوباما مشکلات سیاسی حل نمیشود . شما میزنید در گل ، بارک اوباما میزند در دل. پس کاری کنید که راه بیرون رفت از بحران سیاسی پیدا شود. مثلآ همه ملیت های ساکن در افغانستان با هم متحد و هماهنگ شوند و در ازاء تروریستها قاطعانه مبارزه و جهاد کنند. اگر چنین کار صورت بگیرد پیروزی بحکم الله متعال به نفع ملت مظلوم افغانستان تمام میشود .
ح.آ.ن

>>>   چون هيچ سندي مبني بر آتش زدن قران مجيدر دست نيست به گمان اغلب اين توطئه از طرف دشمنان وطن ما طرح و بوسيله محصلين ساده لوح ما پياده ميشود.
اسد از بدخشان

>>>   آ خرین نطردفاع بی مورد است گویند : تا نبا شد چیرکی مردم نگویند چیز ها

>>>   اگر آمریکایا به افغانستان نباشم
مردم افغانستان از بین خواهد رفت
طالبان را از یاد بردیم
وظیعت که افغانستان داشت فلستین نداشت
هر وقتی که افغانستان دست بگدای نزد ما آمریکا را
نمیخواهیم
حالی مجبور هستیم
چی کمکی که نکرده آمریکا این ها را در نزر خود بگیریم
خالد از هرات

>>>   حادثۀ دلخراش سوختاندن قرآن عظیم الشان توسط صهیونیست های سفاک الگوی تازۀ دشمنی آشکار و ابدی شان با اسلام و مسلمانان است. با تظاهرات این درد جانسوز و تباه کنندۀ ملت مسلمان مداوا شده نمیتواند، تا کی خواب غفلت ؟ باییست رهبران قدرت پرست و دیوانۀ ثروت تمام عالم اسلام دیگر شکم گندۀ خود را سیر حس کنند و از خواب غفلت برخیزند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است