عبدالله:برای حضور در دور دوم شروطی دارم
سخنگوی ستاد انتخاباتی داکترعبدالله گفته بود اگر چند فرد مشخص از مدیران ارشد کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تغییر نکنند، داکترعبدالله در دور دوم انتخابات شرکت نخواهد کرد 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۱۰    ۱۳۸۸/۸/۲ کد خبر: 4422 منبع: پرینت

عبدالله عبدالله، یکی از دو کاندید دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت برای شرکت در دور دوم انتخابات شرایطی دارد که طی یک یا دو روز آینده اعلام خواهد کرد.

چند ساعت پیش از آن سخنگوی ستاد انتخاباتی داکترعبدالله گفته بود اگر چند فرد مشخص از مدیران ارشد کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تغییر نکنند، عبدالله عبدالله در دور دوم انتخابات شرکت نخواهد کرد.

داکتر عبدالله در پاسخ به این سوال که موضعش درباره این اظهارنظر رئیس ستادش چیست بیان کرد که او برای اطمینان از برگزاری انتخابات آزاد، عادلانه و شفاف شرایط و پیشنهادهای مشخصی دارد که ظرف یک یا دو روز آینده اعلام خواهد کرد.

وی در ادامه به بی بی سی اظهار داشت که مقام های کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در دور اول نشان دادند که از یک کاندیدای خاص حمایت می کنند.

وی همچنین اعلام کرد درحالیکه طبق قانون انتخابات افغانستان، نظر کمیسیون شکایت های انتخاباتی در مورد نتایج، نظر نهایی است، مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات در برابر پذیرش نتایج اعلام شده از طرف کمیسیون شکایت مقاومت کردند و در نهایت هم نتایجی غیر از آنچه به آنها داده شده بود، اعلام کردند.

فاضل سانچارکی، سخنگوی ستاد انتخاباتی عبدالله گفته بود که عزیزالله لودین، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات، داوود علی نجفی، رئیس دارالانشا
کمیسیون انتخابات و ذکریا بارکزی، معاون وی جانبدارانه عمل می کنند و باید برکنار شوند.

این سخنگو همچنان تاکید کرد که این کمیسیونی که از نظر ما صلاحیت ندارد، به آن اعتماد نداریم و خواهان تغییرش هستیم، این کمیسیون همچنان جانبدارانه عمل می کند و در جهت به پیروزی رساندن یک کاندیدای مشخص حرکت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، اما داوود علی نجفی سخنان سانچارکی را صرفا یک ادعا خواند و گفت که در این مورد اگر سندی وجود داشته باشد، باید ارائه شود و مسئولان کمیسیون انتخابات باید در این زمینه پاسخگو باشند اما این موضوع تنها با ارائه سند امکان پذیر است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام به همه
شرط بسار خوب و بجاست باید همه حمایت کنند

>>>   سلام،
میگویند که گدا را به دهه راه نمیدادند، او میگفت که خرم را به خانه ارباب ببرید.
عبدالله !! تو که باز پیش از مردن به کفن پاره کردن شروع کردی . تو که از همین حالا کرزی را به تقلب گسترده متهم میکنی . بعد از نتیجه دور دوم و ناکامی حتمی ات چی خواهد گفتی ؟ به سنگی که زورت نمیرسد ماچ کرده بلندش نکو ! که ناف ات میره

>>>   محترم داكتر صاحب.
معمولا اگر كدام جاي ادم به خواست گاري برود برايش شرط و شروط ميگذارند.مردم افغانستان به خواستگاري كه نيامدند كه شما هر روز يك شرط ميگذاريد.ايا بدون اشتراك شما چرخ حكومت داري افغانستان ايستاده خواهد شد؟ چه زور است بالاي شما كه اشتراك ميكنيد؟ شما ناتواني خود را خود ثابت كرديد. ايا اين شما هستيد كه علاقه پادشاهي داريد يا شما را به زور كسي وادار ميسازد؟ كمي فكر كنيد. اين ناز و تمكين ها چه مفهومي دارد؟ اگر شرايط به ميل جناب عالي نيست در كنار استاد مخلوع تان ارام بگيريد.خداوند برايتان صبر بدهد.
شمال از هرات.

>>>   عبدالله بچیم اگر به این کمیسون باور نداری برو به خانه بشین.و از بهانه جوی های زیاد خود داری کن.

>>>   آقایون محترم :لطفآباادعای کذب وهیاهوی تبلیغاتی درجهت مغشوش نمودن اذهان عامه به پروپاگندهای خویش خاتمه دهید.بخاطربرگذاری یک انتخابات عادلانه وشفاف غرض تشویش وترغیب مردم به پای صندوقهای رای دهی سعی بلیغ نمایدنه اینکه مردم راازانتخابات دلسردنموده ومانع حضورمردم گردیدکه گناهیست ناخشودنی .
ومطابق به قانون انتخابات هیچ گونه تغیروتعویض درکمیسون مستقل انتخابات امکان پذیرنبوده وازطرفی درمدت زمان کوتاهی که به انتخابات باقی مانده است هیچ گزینه دیگری قابل تطبیق نمی باشد.درضمن اگرواقعآاعضای کمیسون مستقل انتخابات گویادرتقلب وتخلف دست داشته باشندمستندات خویشرابه مراجع عدلی وقضای بسپارندتادرموردصحت وسقم این اتهامات ومحاکمه متخلیفن ومتقلبین اقدام شود.وازجانب دیگربعیدبه نظرمیرسد که ازیک ارگان 3نفرمتفقآآنهم ازمقامات رده بالای کمیسون جانبدارنه عمل نمایندوازیک نامزدمشخص حمایت نمایند.تشکر
انجینیرعبدالحی رئوفی

>>>   اين خو اولين بهانه داكتر صاحب است اگر تمام اعضاي كميسيون هم بركنار شود باز هم بهانه تقلب را خو در آخر دارد خداوند اين ملت را از خودخواهي اين مردنما نجات بدهد.
وحيد پنجشيري

>>>   این شرط نیست ده خمیر موی پالیدن است

>>>   اقای سنچارکی از برکناری لودین , نجفی و بارکزی گفت . اما از فضل احمد معنوی نگفت که از عبدالله پشتیبانی کرده و غیر قانونی به ایشان از کمسیون انتخابات به ایشان گذارش میداد .
شیما از آلمان

>>>   عبدالله آیا چیزی را بنام شرم میشناسی ؟ مثل ادمهای ........... گاهی یک یهانه میکنی وگاهی هم بهانه دیگر . این بهانه جویی هایت را نزد باداران بکن که قبول کنند
ت ن

>>>   عزیزیکه نظر دوم را نوشتی
فقط سطر اولش نوشته خودت و دوسطر دیگرش را نظر مرا از صفحۀ دیگر کاپی کرده ای . ههههههها

>>>   واقعا فقط دنبال لهانه می گردد این داکتر عبدالله. مثلا اگر با شروط تو موافقت نشود می خواهی نامزد انتخابات نباشی؟؟؟؟؟!!!!!!!!

>>>   مردم که به دروغ اقایی عبدالله اغوشته اند !
بفرماید تماشا کنید مبادا و گویا رهبرتان؟
این اقا صرف به لکس پوشی کمی دانسته است و بس.
این در حالتیست که 95% فیصد مردم افغانستان در غربت زندهگی میکنند و نان روز و شب را ندارند.
برادران که عبدالله را حسین اباما افغانی میدانند کمی فکر کنید
اگر مستقلانه فکر میتوانید.؟
هر کس سبب زجر رنج و اسیب ملتم میشود حتی ...باشد
مرتد خاین ملی در تاریخ کشورم ثبت خواهد شد و اقایی کرزی
عبدالله وغیره کسان هم.
گلمم جم

>>>   سلام این ها همه شرط نیست محترما: خداوندشما را توفیق بدهد چراکه حقیقته از دروغ فرق کرده بتوانین این ها شرط نیست بلکه داکتر صاحب می خواهد که حق مردم فقیر تلافی نشود خو خیر همیشه حقیقت و دروغ در مبارزه است بالاخره خداوند همرای حقیقت است .
مژمگان

>>>   عبدالله جایی شرم است برایت بچیم برو به خانه بنشین بهتر است.

>>>   این یک حرف... است،چراکه این کمیسون انتخابات است نه یک نهاد جزبی که از آن خوش داکتر صاحب نیاید چند شخص را بیرون کند.
سردار صمیم از بادغیس.

>>>   تمام نظرات این صفحه از چند نفر محدود است که از نام های مستعار استفاده نموده اند، داکتر عبدالله حقیقت را می گوید ولی شما کسانی هستید که از حقیقت گریزانید و به دنبال باطل روان هستید، برای انسان های همچون شما کرزی خوب است، همین فساد اداری ، نا امنی، بی قانونی و صدها مصیبت دیگر لایق شما مردم است، حیف است که شما روی خوشی و آسایش را ببینید!
ناراضی..از هرات

>>>   اقاي نا راضي عزيز. شما خيلي خوب ميفرماييد .ما هيچ وقت از كرزي دفاع نكرديم. ولي حوصله اين ناز و تمكين ها را هم نداريم و انهم از كساني كه يكدوره طولاني تجربه حكومت داري شانرا داريم.ايا طي اين مدت وزن و حجم شان زياد شده كه به ما نظم و قانون و امنيت مياورند؟
خود شما هم شايد با من همنظر باشيد: فقط ما اينرا ميگوييم كه درين مقطع زماني كه خود جناب داكتر صاحب هم ميداند كه موفق نميشود . اين عشوه ها چه مفهومي دارد؟جز خراب كردن اذهان مردم؟ اگر ما واقعا به مردم و وحدت ملي و ارامي فكر ميكنيم بگذاريد انچه را اكثريت ميپسندند ما هم بدون كج بحثي بپذيريم.بياييد همه ما در هر جاي كه هستيم با خلوص نيت وظيفه و مسوليت خود را در برابر ملت درست ادا كنيم.ايا بايد همه ما وزير . وكيل و رييس جمهور باشيم تا درست كار كنيم؟ نا راضي عزيز اميد وارم از حرف هايم ازرده نشده باشي .اخر ما و شما تا چه وقت دنباله رو اين و ان باشيم ؟ اين ها همه ميراث هاي ويران شوه اين خاك را به ما گذاشته اند.اينكه به نظر شما خوشي و اسايش براي اين ملت حيف است كار خدا را به خدا بگذاريد. تشكر.
شمال از هرات.

>>>   سند از این قویتر چه میتواند باشد که حدود یک ونیم میلیون رای تقلبی در صندوقها ریخته شد و شما اصلا صدای خود را نکشیدید ، وقتی یکنفر خودرا ملامت نکند تمام دنیا او را ملامت کرده نمیتواند ، اگر انتخابات همراه با تقلب بود یا نبود با الاخره به دور دوم نه بنام اینکه هیچ کاندید معیار های معینه انتخابات را تکمیل کرده نتوانستند بلکه بخاطر وجود تقلب گسترده به دور دوم کشانیده شد ، در حقیقت چهارصد میلیون دالر مصرف دور اول انتخابات به اب یا اتش انداخته بباد فنا رفت ،
- زمانیکه بالای هوتل هاشوکا هند توسط تروریست ها حمله صورت گرفت بعداز اینکه نیرو های امنیتی هند وضعیت را تحت کنترول خود اوردند ، وزیر داخله هند استعفاء اشرا به حکومت هند سپرد ، چون او براین باور بود که نیرو های امنیتی باید قبل از وقوع این حادثه انرا کشف و خنثی میکردند که نتوانستند ، یعنی او خود را مبنی بر عدم مدیریت درست و ضعف کاری مقصر دانست و داوطلب از سمت وزارت داخله استعفا کرد بدون اینکه کسی او را در این حمله ملامت یا انتقاد کند.
در اینجا اقای لودین و جمله هیات رهبری کمیسیون انتخابات اینرا باید قبول میکردند که عدم مدیریت درست ، عدم کارایی انها باعث شد تا یک تقلب گسترده در انتخابات صورت بگیرد و رای مردم افغانستان به مسخره گرفته شد انها ضمن اینکه از مردم افغانستان معذرت میخواستند و داوطلبانه از سمت های شان کنار میرفتند و خودرا برائت میدادند که اینکار را نکردند و لجوجانه هنوز هم میخواهند در قدرت باشند و بار دیگر به همان خیانت ملی دست بزنند. ولی نباید اینرا فراموش کنند که اقای کرزی مدام الاحیات ریس جمهور نمیباشد که انها را حمایت کند انروز نیز فراخواهد رسید که بمنظور این حرکات جانبدارانه و خیانت به بیت المال بپای میز عدالت کشانیده شوند و جوابگو باشند .
حسن غمکش

>>>   آقای داکتر عبدالله خوددت خوب میفهمی که ریس جمهورنمی شوید بهانه جوی میکنید وشرط میگزاری شما واقای کرزی ازریاست جمهوری نمیباشید چون هردو شما شناخته شده اید میدان را به بشردوست بیجاره واگزارکنید که امتحان شود.

>>>   هزاره و سیاست مگر ما پشتون ها مرده باشیم.

>>>   (هزاره و سیاست مگر ما پشتون ها مرده باشیم )کسی که نوشته اصلآ افغان نیست این مطلب را اطمنان دارم که پشتون ننوشته و هر کسیکه نوشته تفرقه انداز و شیطان بوده شاید شورای نظار پرست بوده .

>>>   برادر عزیز هزاره منم پشتون هم تاجک هستم به ازبکها افتخار دارم بلوچ ترکمن میخواهم شوم من افغانم و به افغانستان افتخار دارم با همه درستی و غلطی اش ایمان دارم به خدا
اعتبار دارم به اینده اش من افغانم.
.... خدا(ج) به تفرقه گرا دوزخ الله(ج)به دشمنانش.
گلمم جم

>>>   ..... بر کسانیکه موضوع هزاره ،پشتون و تاجک را دامن میزنند

>>>   برادر عزیز مطمعین باش که بشردوست بدتراز کرزی وعبدالله عبدالله است باز هم آفرین وصد آفرین که عبدالله درهمه ای تحولاتهای که در افغانستان به وجود آمد هموطنان خودرا تنها نزاشت در کنار هموطنانش بوده وهست
احمد چاغوری

>>>   ناز و کریشمه به بازار شهر قلعه نو فی کلیو مبلغ 0 افغانی است
بادغیس.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است