بدلیل کاهش اعتماد مردم،كميسيون انتخابات اعاده حيثيت نمايد
وجود چهره های فعلی نمی تواند مورد اعتماد اكثریت مردم باشد زیرا از دید بسیاری از شهروندان این عناصر نتوانستند با مدیریت درست،طرزالعمل های این كمیسیون را به صورت درست اجرا نمایند 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۹    ۱۳۸۸/۸/۲ کد خبر: 4421 منبع: پرینت

كمیسیون مستقل انتخابات در حالی برای دور دوم انتخابات آمادگی می گیرد كه شک و تردیدهای جدی نسبت به صداقت و تعهد مسئولین رده بالای این كمیسیون وجود دارد.

روزنامه هشت صبح اینچنین ادامه میدهد که بان کی مون، دبیر كل سازمان ملل متحد پس از اعلام تاریخ دور دوم انتخابات گفت كه بیش از 200 تن از كارمندان كمیسیون انتخابات بر كنار و به جای آنان افراد جدیدی گماشته شوند.

این در حالی است كه بیشتر آگاهان به این باورند كه مسئولین كمیسیون مستقل انتخابات، به دلیل عدم مدیریت درست در برگزاری سالم این پروسه و ناتوانی
در صیانت از آرای مردم، باید از سمتهایشان بركنار و متخلفین مجازات گردند.

در دور اول، تقلب های پراكنده ای از سوی هواداران نامزدان در مناطق ناامن صورت گرفت اما گفته می شود كه در برخی موارد این تقلبها سازمان یافته بوده است.

اكنون این سوال مطرح است كه چگونه می توانیم مردم را به پای صندوق های رای كشانده و شور و هیجان انتخاباتی را بار دیگر خلق نماییم.

این روزنامه افزود که بدون شک، اعتماد مردم نسبت به مسئولین برگزاری انتخابات به شدت آسیب دیده است، از این رو این نهاد ضرورت به یک پاكسازی جدی و اعاده حیثیت دارد.

وجود چهره های فعلی نمی تواند مورد اعتماد اكثریت مردم باشد زیرا از دید بسیاری از شهروندان این عناصر نتوانستند با مدیریت درست، طرزالعمل های این كمیسیون را به صورت درست اجرا نمایند.

دور دوم انتخابات ضرورت به تغییرات جدی در رهبری كمیسیون انتخابات دارد در غیر این صورت مردم كمتر به حضور در انتخابات از خود رغبت نشان خواهند داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، حال باید دید كه حامد كرزی به حمایت خود از این چهره ها ادامه خواهد داد و یا آنكه در راستای ایجاد شفافیت بیشتر به تغییرات گسترده تن می دهد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کدام مردم؟ همان 30 فیصدی که رای دادند و بعدا معلوم شد که 10 فیصد آن تقلبی بوده؟ آیا شما 20 فیصد از کسانی که واجد شرایط رای دهی هستند مردم می خوانید؟ کدام دموکراسی؟؟؟

>>>   حالی چرا دو صد نفر بی واسطه را پس میکنید بهتر است بیست نف خاینین اصلی مانند لودین ونجفی وغیره به مراجع عدلی معرفی شوند نه بیچاره گان بی واسطه

>>>   کاهش اعتماد نه، از بین رفتن اعتماد چون دیگر اعتمادی باقی نمانده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است