شهنواز تنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۹    ۱۳۸۸/۲/۲۰ کد خبر: 435 منبع: پرینت

شهنواز تني، اولین فردی است که با تحويل اسناد و مدارك خود به كميسيون انتخابات رسماً كانديداي انتخابات رياست جمهوري شد.
شهنواز تني، وزير دفاع رژیم کمونیستی بوده و رئيس فعلي حزب تحريك صلح که قسمت اعظمی از خلقی ها را تحت پوشش گرفته است، می باشد.
شهنواز تنی، نثار سليمي از شهروندان هرات به سمت معاون اول و محمدجان پامير از شهروندان ولايت بدخشان را به معاون دومي خود انتخاب كرده است كه اسناد آنان نيز تحويل كمسيون شده و آنان نيز ثبت نام كرده اند.
شهنواز تني وزير دفاع رژیم کمونیستی، از قوم تني و از شهروندان ولايت خوست در جنوب افغانستان است كه تحصيلات عالي را در رشته نظامي در مسكو به پايان رسانده است.
جنایات شهنوار تنی وزیر دفاع حکومت کمونستی از احدی پوشیده و پنهان نیست وی به انواع جنایات و کشتارها علیه مردمان بیگناه ملکی دریغ نورزیده و شخص فاقد سواد که سفاکی و بیرحمی اش از آن ناشی میشود.
این جنرال در ابتدا به حمایت شبکه استخباراتی شوروی یعنی کی جی بی در مدت کوتاه بدون استحقاق و اهلیت سیر صعودی رتب و پست های حساس را پیمود. چنانچه مدتی قوماندان فرقه 9 کنر وسپس قوماندان فرقه 8 بعدا در سمت ستاد کل ارتش ( لوی درستیز) اتومات بحیث وزیر دفاع حکومت کمونستی و عضو بیروی سیاسی حزب دموکراتیک خلق منسوب شد.
یقین حاصل میگردد که ارتقایش نظر به میزان کشتار و سفاکی اش وابسته است چون موصوف رهبری، سوق کلیه عملیاتهای نظامی را دوشادوش مستشاران نظامی ارتش اشغالگرشوروی درتمام دهکده ها و مناطق کشور بعهده داشت که طی آن هزاران هزار بیگناه به خاک و خون غلتیده و کلیه مناطق کشور ما به تله خاک تبدیل گردید.
بعد از عودت روسها از کشور ما زمینه را مساعد می بیند به همکاری گلبدین و طراحی آی اس آی به کودتای خیلی خونین دست می یازد و در طی دو روز پی هم مزدحم ترین نقاط شهر کابل مانند جاده میوند، مقابل فروشگاه بزرگ، پل باغ عمومی، شش درک، افشار، پلچرخی، جاده میدان هوائی را با پرتاب بم های نوع بیلری پنجصد کیلویی هموار و خونین ساخت. صد ها نفر بیگناه را بکام مرگ کشانید. اما تا امروز این دوسیه به حال خودش سربسته مانده و هیچ کس به آن مجال اعتراض نیافته است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آدم هاي با درايت وعاقل به چنين مرد سفاك وخون ريز راي نخواهد داد .
چرآ اين مرد محاكمه ومجازات نمي شود.
احتمال دارد دزدان وغارتگران وملا عمر و صدام وهيتلر هم دركشور شلم شورواي بنام افغانستان كانديداي رياست جمهوري شوند.
اين افراد بدنام خوب مي دانند كه ريس جمهور نمي شوند هدف آنان از اين كار اين است كه درپيشگاه ملت خود را تبرئه كنند.
از چنگال عدالت بگريزند.
والسلام /علوي

>>>   به ....و ... رای نمیدهیم . هر ... می خواهد بر سرنوشت مردم مظلوم ما حاکم شود ما نمی خواهیم . یک بار دیګر مصیبت ها را تجربه کنند.
محمد مسعود

>>>   ای کومنست وطنفروش را کی رای خواهد داد. اگر این نامرد در کشور انتخابات را برد باز من خود کشی خواهم کرد. مسئول تمام بدبختی های کشور همین کومنست ها بی سواد میباشد.

>>>   بلی من هم شاهد بمبارد جاده میوند، فروشگاه بوده و طفل خورد سالی بودم که برای اولین بار بمبارد و فیر دافع هوا را با چشم خود دیده و ترسیدم

>>>   این آقا مانند مدوگی بوده و فکر میکندکه افغانستان تنور گرم است هرکه میتونه نان خود را تویش بپزد. نه نه غلط میکنید آقا ! شما کومنست های بی رحم 3 میلون را کشتید و 75 در خانه کشور برباد ساختید.

>>>   آقای نثارسلمی 24هزارشهدای هرات رافراموش کرده یا خبرندارد که شهنوازتنی این جنایتکار ملحد روز 24خوت سال 1357 دران وقتی که این جانی سقاک قومندان فرقه هرات بود بشهادت رساند که بوست معاونت این قاتل را قبول کرده .
ناگفته نماند شهنواز تنی درزنده گیش یگ کار مثبت انجام داده که او قیامش علیه نجیب ملحد وقاتل مسلمانان بود بس . فایق

>>>   دنیا بدورناکسان راضی شد
گوساله رئیس و ماده گوقاضی شد

>>>   این خوانخوار و طنفروش، مگر در کشور ما قحطی آدم است که تو قاتل ملت را سردار خود تعیین کنند؟ برای محاکمه ات آمده گی بکیر ای تروریست بی خدا.

>>>   خوشبختانه ظاهر وحشتناک این جانی به او مجال رقابت با هیچ کدام از کاندیدهارا نمیدهد وظاهربینی مردم ما خود دشمن اصلی این خدا شرمانده میباشد.

>>>   هموطنان گرامی شما چهره این .....را خوب مشاهده کنید آیا لیاقت رئیس جمهور شدن را دارد ؟
هالند

>>>   مردم تو میشناسند که چقدر خون نا حق را ریزانیده ایی باز شرم نکردی خود را کاندید کرد!

>>>   این آقای تنی باز روی سحنه آمده است. خوش وقت باشی آقا! .... مگر کم کشتی؟ مگر کم ویران کردی؟ تو بی سواد و ....را باز کی روی سحنه برای اهداف خود میرفصاند؟ ....
خادم وطن

>>>   جالب است در کشوری که قانون نباشد جنگل است باید ای روز ره هم میدیدیم. ببینین از یک سو سروری که نام مکملشه نمیدانم به جرم کار و ظلم هایش در دوران حکومت کمونیستی محاکمه میشه از سوی دگه ای جناب آزاد میگرده هر دویش از یک کاسه اب خورده و جرم ای زیادتر از او است یا ای هم محاکمه شوه یا او ظالم دگه هم آزاد تا بفامیم قانون داریم ده غیر او هر چیز ره انتظار داشته باشید.

>>>   فایق بچیم معلوم نیست که جناب شما از کدام .... سر بلند کرده اید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تتی .... انسان روی است

>>>   باعرض سلام
این کمونیست جای که در زندان باشد می خواهد رای یک تعداد را نابود کند.در مابین کاندیدان یگانه شخصی که که لیاقت ریاست جمهوری رادارد آقای بشر دوست است و من شخصآآقای بشر دوست را دوست دارم چون صادق و شریف تحصیل کرده است ما تا جایی می توانم ازایشان حمایت می کنم به امید موفقیت آقای بشردوست در انتخابات شفاف ریاست جمهوری اسلامی وسلام
محمد جاوید بوستانی از جاغوری علم پرور

>>>   با عرض ادب :
قراریکه نظریات هموطنان با احساس خود را مطالعه نمودم فیصدی اخذ رای جناب شان معلوم گردید . کاندید (.......) جای پای در بین ملت درد دیده نداشته به نفع کسی که از ان حمایه میکند بگذرد . میدانم عادت شان در گذشته ها نیز بدین منوال بوده .

>>>   افسوس كه شما... هنوز هم خود را بخوردن استخوان هاي افغانها اماده ميسازيد شما را بدين شما قسم از افغانستان چي مانده كه دندان تيز كرده ايد و يا شما از كرزي ياد گرفتيد كه او با حمايت امريكائي ها خود را كانديد نموده .خداوند بحال افغانها رحم كند و شما را كامياب نكند .
عزيزه از هرات

>>>   این فرد بنابر روحیه قوم پرستی برضد نجیب کودتا کرد یعنی چرا از سا یر اقوام در بست های بلند نظامی باشند او در وقت فرار دو فروند هلیکوپتر ویک فروند ان 32 را با خود به پاکستان برای آی اس آی هدیه برد وماهانه 15000 هزار کلدار با باند خود از آنها معاش میگرفت اگر این فرد واقعا ... نمیبود در طول این چند سال زندگی در پاکستان از طرف آی اس آی ترور میشد ما نند نظر محمد وزیر که وزیر دفاع بود ونتوانست یکسال هم در پاکستان زندگی کند

>>>   اکثر کاندیدان بدتر از تنی جرم کرده اند و فعلا 99 فیصد انها وابسته با کشورهای امریکایی و اروپایی هست دوم اگر چنین شخصی مرتکب جرم قتل های دسته جمعی شده باید پرونده اش به دادگاه عالی کشور رفته و بعد از تصفیه حساب خود را کاندید کنه.... دوباره میگویم که ریاست جمهوری .... نیست.....
مصطفی ج.

>>>   این مرد عالی است مرد با جرعت دلیر

>>>   هموطنان عزیز برادران و خواهران گرامی سلام بنده نه به عنوان طرفدار یا مخالف آقای تنی عرض می کنم به فضل الهی تا اندازه ای فضای باز سیاسی در کشور ما به وجود آمده است که اشخاص مختلف از جریانات سیاسی متفاوت خود را کاندید می کنند و این نظرات منطقی و احساسات پاک ملت است که سرنوشت خود را هوشمندانه انتخاب می نمایند اما خواهر خانم عزیزه از هرات اگر نظر شما به سوی شخص لایقی می باشد لطفا رای خود و دوستان خود را برای پیروزی او به حداکثر برسانید
با احترام فردین مشهد ایران

>>>   واقعا شخص با جراتی است که خود را به ریاست جمهوری کاندید کرده با اینکه یک ... درجه یک همین مملکت است
مهدی

>>>   شما بگویید آیا یک قاتل میتواند به عنوان سرپرست یک ملت باشد؟ همان ملتی را که مردم بیگناهش با بیرحمی زیاد به قتل رسانید جای او در ارگ شاهی نیست جای او باید در زندان گوانتانامو باشد.
مهدی

>>>   خاطر همه جمع باشد که تنی ناممکن است که حداقل رأی را هم بدست آورد راجع به ان یکی تشویش نداشته باشید .هرچند در ګشور ما امکان هرچه است اما با آن هم شانس این خلقی زیر صفر است .انشاالله

>>>   عزیزم خاطر همه جمع است که تنی نمیبرد و ریس جمهورتان نمیشود. ولی باید کفت که وی حتما براهت حاصل کرده که باید اقلا بارلمان خارنوالی ویا اراکین حقوق بشر جلواین بزکشی هارا بگیرند. گرچه دوران بعد ازخلق و برجم ازان کته هم خرابتر بود که بیک روز ده ها هزارنفر کشته میشد . خدا وند همه را ب غضب خود گرفتارکنه
ع.و.ن

>>>   واقعا چقدر جرات دارید شما آیا این همه خونریزی بس نیست که باز آمدی......

>>>   ایشان مانند فهم و دیگر جنگسالاران دستش به خون مردم اغوشته است.در صورت کاندیدی فهیم به عنوان معاون کرزی تنی هم می تواند کاندید کند.

>>>   ایشان مانند فهیم و دیگر جنگسالاران دستش به خون مردم اغوشته است.در صورت کاندیدی فهیم به عنوان معاون کرزی تنی هم می تواند کاندید کند.

>>>   کسانیکه به این نظر هستند که این آقا دربین مردم جاه ندارد مطمئن باشند که این آقا در بین قوم وملیت خود هر چی که باشد باز هم جا دارد شما شاهد باشید که این آقا شاید نسبت به بسیار ی کاندیدها رای بیشتر بیاورد زیرا برای قوم وملیت این آقا مهم نیست که کی وچی کاره است فقط پشتون باشد کفایت میکند وقتی ملا محمد عمر .... دربین مردم اش اینقدر جا دارد این آقا که از ملا محمد عمر کرده که تحصیل بیشتر دارد .
حفیظ هالند

>>>   مردم تو میشناسند که چقدر خون نا حق را ریزانیده ایی باز شرم نکردی خود را کاندید کرد!

>>>   ای قاتل مردم افغانستان! تو این مردم قهرمان و این وطن مرد آفرین را چه فکر کردی؟ فکر میکنی نوکری و جاسوسی کی-جی-بی و یا آی-اس-آی تو را همیشه حمایت خواهد کرد؟ و با تسلیم کردن وطن وناموست به ایشان کرسی ریاست جمهوری را تصاحب خواهی کرد؟ کور خواندی ای جاسوس و نوکر. منتظر محکمه مردم افغانستان و عقوبت خدای متعال باش. زود است که کیفر اعمالت را بچشی.
بی ریا

>>>   متـآسفانه مردم پکتیا ضعف فرهنگی دارند, حافظه انها نیز خیلی ضعیف است, خود به چشم سر دیدیم که آنها در انتخابات پارلمانی چگونه از قاتل سرشناس بسان سید محمد گلابزوی حمایت کردند در حالیکه در زمان حاکمیت باند خلق و پرچم از هیچگونه جنایت در حق مردم پکتیا دریغ نکرد. حالا نیز بعید نیست که تمام رای خود را به صندوق تنی بریزند . این آقا فایق که کوشش کرده نیمه حمایت از تنی بکند, او را همه افغان های مقیم سویدن میشناسند.
با احترام حمید سویدن

>>>   ای وای خدایا این قاتلین مردم افغانستان را ببینید که خود را کاندید کرده اند افغانستان به اثر اشتباهات همین جنایتکاران تا به حال در آتش جنگ میسوزد شرم نمیکند خود را کاندید کرده تمام بربادی های افغانستان و تمام انسان های که در35 سال گذشته در افغانستان ازبین رفتن از دست همین مردم خلق وک مونیزم است با شهید کردن داود خان اینها ما را به روس ها فروختند و بعدا به پاکستانی ها و حالا به امریکائی ها
واسع از ایران

>>>   دغه ملحد او کومنست او د افغانستان دښمن باید مجازات شی او افغانستان کی یو اسلامی نظام چی د ټولو قومو نو نمایندګی وکی برقرار شی.

>>>   اگر به دنبال ((ترين)) هستيم بيايم در افغانستان به دنبالشان بگرديم زيرا:
بدبخت ((ترين)) مردم جهان مردم افغانستان است كه هيچگاه يك دولت دلسوز نداشته است.
عجيب ((ترين)) حوادث رخ مي دهد چرا كه يك روز انسان هاي كه دست هاي شان تا ناف به خون انسانهاي مظلوم و بيگناه آلوده بود حالا مي آيند و كانديد رياست جمهوري هم مي كنند مانند شهنواز تني!!!
آدم كش ((ترين)) ... و .....در افغانستان پروفيسور شناخته مي شود!! مانند ((سياف)) كه آدمكشي و.... و ....او در كابل و بلكه در كل افغانستان زبانزد عام و خاص است!!!
....((ترين)) افراد در افغانستان يافت مي شود باز هم مانند ((سياف)) او كه تمام عمرش را در آدمكشي گزرانده حالا لقب پروفيسوري را دزديده و از آن خود كرده.
البته شايد در رشته ي آدم كشي به درجه پروفيسوري رسيده باشد.
باز هم ((ترين)) ها در افغانستان وجود دارد مگر نه!!!!

>>>   تنها این .... و بی سواد را کم داشتیم که این میخواهد بخت..... خود را در کشمکش های کشور امتحان کند.
شرمنده و حجالت بکش تنی، کم افغان کشتی؟ کم خانه ویران کردی؟ کم دوزدی کردی؟ کم .... کردی؟ حالا چه میخواهی؟
ف

>>>   خلی .....تنی واقعا تویک بدبختی بروازاافغانستان وگرنه مردم غیورافغانستان بزوربیرونت خواهند کردتو... ملت هستی تویک ... توبه صفت وزیردفاع ان وقت توان قدرت که داشتی باز.... کردی؟تویک .....هستی؟باز چه هدف داری.کاوه

>>>   چراباید در افغانستان حزب کمونیستی وجود داشته باشد ؟

>>>   معرفی اجمالی: تنظيـمها ، طالب ها ،کمونستها ، مائويستها ، افغان ملت ها،کرزی خيل و ظاهرشاه
طالب ها مولود جنگ هاي نامشروع داخلي زمان حکومت رباني اند،
يعني اگر جناح رباني آنوقت را مرد زانی فرض کنيم و جناح گلبدين و سياف و مزاري و دوستم وغيره را .... بدانيم از جنگ برادرکشی .... هردو جناح، يک فرزند شوم .... بنام طالب ها تولد شد، بعد اين .... عليه پدر و مادر حرام کار خود تجاوز جنگي نموده و آنها در دفاع قرار گرفته و اين دفاع ناميمون را (بنام دوره مقاومت) نام نهادند.
تنــي و ساير کمونستان مضر بدتر از جناحين فوق بوده و مي شود آنهارا ام الخبايث خواند زيرا وطنفروشي و روس پرستي ايشان سبب ايجاد تنظيم هاي جهاد فروش مذکور گرديد. ستم و شعله و افغان ملت و کرزي خيل ها برادران ناسکه کمونستان اند. ظاهرشاه ملعون بي ناموس باغبان تربيت همه ارذال متذکره شده مي تواند...
به اميد يک کانديد ناجي حقيقي اسلام و وطن
پيام از زبان حال 25 مليون نفوس خاموش افغانستان
دوستان محترم و واقعبین سایت الکترونیکی افغان پیپر
لطفا این پیام و درد دل واقعی مردم مظلوم افغانستان را به بهانه رعایت عفت قلم و به خاطر اینکه ممکن به شما هم بر بخورد، سانسور نکنید به خدا سوگند که من بیشتر ازشما به عفت زبان و عفت قلم پابند استم اما من و شما هرقدر که کلانکاری کنیم به ناخن پای مولانا جلال الدین بلخی نمی رسیم اما او با آن همه بزرگی درجایی که لازم می افتد تا گوش های کر و حیوان صفت را تکان داده و بفهماند از کلمات ظاهراً پوست کنده و رکیک استفاده می کند، مثلا داستان کنیزک و خر و خاتون وغیره
و عارفی دیگر میفرماید:
در طلب کردن حقیقت کار
از خدا شرم دار د شرم مدار
حتی در قرآنکریم هم نام شرمگاه انسان و غیره مسایل ظاهرا منافی عفت زبان آمده بناء در طرح همچو مسایل هدف نویسنده مهم است که برای کدام مقصد ارائه نموده نه ظاهر کلام

>>>   تا جایکه از لست کانديدان رياست جمهوری معلوم ميشود اقاي شهنواز تنی که من نه ارتبا ط حزبی ، سمتي ،نژاديلسانی ندارم با اوشان ندارم و تا جایکه به خاطر دارم نسبت به اکثريت کسانیکه خودرا کانديد نموده اند هم تحصيل دارند و هم از بهترين قوماندانهاي اردو بوده و قــدمه وار تا سطح وزارت دفاع ارتقا نموده بودند گروهی از حزبیهاي انزمان که بنام (زرغون ) بودند از احسا سات پاک تني که بخاطر امتيازات پرسونل وزارت دفاع ملی و پرسونل وزارت امور داخله که هردو در سنگر متين ايستاده ميرزميدند ولی امتياز را گارد خاص و پرسونل امنيت ملی اخذ مينمودند، منحيث مسول قواي مسلح بايد بايد با ریيس جمهور درميان ميگذاست ولي با تأسف فراو ان هم در حلقه اطرافيان ریيس جمهور و هم تني چند ازاطرافيان اقای تــني مسوول کودتا بودند.
تني نه قاضي ,نه سا رنوال اختصا صی انقلا بي بوده او فرد برجسته نظامی بوده و هر رژيم در هر کنج و کنار کره زمين با بي نظمي ميرزمد .
جهادي ها کسانی را ميتــواننام بـرد که از پــــــــوست و خــــــون مردمانــــش استفاده نکــر ده باشنـــند دريغا رهبـــــرانمجاهــــدين صــرفأ بخاطــــر منافع شخصــــی خود از نام اسلام استفاده نموده اند.اگر شهنواز تني به پاکستـــان پناه بـرد اين اشتباه نابخشودنی شهنواز تني بود بايد منحيث يک افسر مرگ را بر فرار ترجيح ميداد .اينکه او ساليان بعد به پاکستان رفته اما رهبران جهــادي حتي قبل از حوادث ثــورحلقه غلامي پاکستان را بگردن اويخته بودند.کــور خود و بيناي مردم شدن اسان است.هيچ رهبر جهادي نيست که صاحب همه چيز نباشد .در دشت بيا بان کفش کهنه غنيمت است.امروز در وطن ما گرگ را چوپان و دزد را دزد را نگهبان ميسازند.فرهنگ دزدي,رشوه.گروگانگيريتجارت قاچاق مواد مخدر,همه و همــه وهمه مصول جهــاد رهبـــران جهادي بوده ومردم مظلوم ما بارظلم وظلمت ايشان را میکشند:
با احترام ب--------- ب از جرمني

>>>   >>> خوب به هر صورت شاید هم نظر بعضی از دوستان قا بل تاید با شد که شهنواز تنی لیا قت کا ند یتوری را ندارد ولی اینهای که امروز بنام علمای حوزهُ غرب سر وصدا را بلند کرده دیگران راقا تلین وجنیا کار خطاب کرده اند گزشته های تان را زود بیاد فرا موشی سپرده یُد ولی مردم وحتی سنگ وچوب وطن دوره سیاه زمامداری تان را ازیاد نبرده اند هر آن جنا یت که از دست تان آمد کو تاهی نکر دید کشورا به میدان سگ جنگی تبد یل نمودیند اگر این بادارا ن دیروزی تان مدا خله نظا می نمیکر دند امروز سرنوشت وطن چه میشد (نی کل ونی کدو لعنت به هردو ) سگ زرد برادر شغال .نفرین بر همه کسا نکه دست شان به خون ملت آلوده هست .
با سپاس احترام ع,س جرمنی

>>>   جناب شهنواز با کارنامه درخشانی که در گذشته دارند ، باید بسیار آدم بی چشم و رویی باشند که به عنوان اولین نفر اعلام کاندیداتوری کرده باشند. دموکراسی هم در افغانستان در و پیکری ندارد انگار

>>>   آزموده را آزمودن خطاست. آقای تنی باید به هوش بیاید و به گذشته خود و دیگر رهروان کمونیسم این ایدیالوژی بی پشتوانه باید میدید و درس عبرت میگرفت ولی معلوم میشود که هنوز هم از خواب غفلت بیدار نشده - نمیدانم باز چی پلان دارد و کدام آفات و مصیبت های مرگبار دیگر را میخواهد بر مردم مظلوم افغانستان تعمیل کند - آقای تنی بهتر است شوله ی خود را بخورد و پرده ی خود را نماید-
قریشی .

>>>   آقايان وخواهران محترم بياييد عاقل باشيم رأي تان براي اين آدم.... تباه نکنيد به خود تان احترام قائل باشيد به افرادي مانند بشردوست که هم تحصلات خوبي داره وهم مي تواند به مردم افغان خدمت کنند رأي دهيد چهار سال قبل جناب آقای کرزی وعده های بسیاری برای مردم افغانستان داده بود ولی هيچکدا از آنها را انجام نداد . من نمی گویم آقايي بشردوست آدم بدون عيب است میگویم ازمیان این کاندیدا هابهتر ين است زيرا دانش بالایی درقسمت علوم سیاسی داردواگرازلحاظ شایسته سالاری هم حساب کنیم همین طوراست.نظرما مثبت است.

>>>   این را همه میدانند از تهداب گذاری ارگ تا کنون کسی که تا اندازه ی لیاقت داشت شهید محمد داود بود که شایسته ارگ بود وبس مگر ارگ .... است که تنی هم انجا برود .

>>>   آقای.... !!!! (شرم آور است که دریک نظرسنجی یک نفر هم پیدا نشد که یک حرف خوب درباره جنابعالی بزند چون ننگ آور است )بکدام صفت خوب شماآدم بخواهد نظر بدهد کودتا شهید کردن داودخان وووووووووووو ماباوجودداود خان افتخار میکردیم حالا چی

>>>   آيا از كار هاى خود خجالت نكشيدى كه دوباره خودرا به رياست انتخاب كردى؟ بتو خو انسانهاى هوشيار راى نميدهند بى غم باش.
الياس

>>>   تنی به ریاست جمهوری ساخته نشده است
بهار کابل

>>>   من امروز بر خلاف میلم مطالبی که شما عزیزان راجع به به این موجود عجیب الخلقه نوشته بودیدخواندم کمی به اسم فامیلی یا تخلص وی اندیشیدم میدانید چه شد تنی چه معنی دارد
ت ترسو
ن ... ی ....
ت تنبل
ن ....
ی .... گرد بسیار معنی دگر داشت من بر خلاف خلقی ها و برچمی ها به خاطر عفت کلام نه نوشتم

>>>   تنی و....زرداد ازهم چه فرق دارند؟
بهار کابل

>>>   این جناب آدم مفعول بوده و هیچ چیزی از الفبای انسانیت در کله .... خود ندارد.

>>>   کله پوک .... به کدام صفت کاندید کردی نمی دانیسیتی هیچ آدم عاقل پیدا نمیشود برایت رای بدهد برکنار شدنت خیلی به نفت بوده تا کاندید شدنت بازهم چانس برایت یاری کرد که برکنار شدی.
روح الله عالمی

>>>   ننگ به کمیسیون نا مستقل انتخابات که اجازه داد تا نام این.... و... کار باهمه چهره قبیح دارد شامل لیست کاندیدان انتخابات شود.

ننگ به .....که به چشم و عقل مردم افغانستان توهین نموده و به نام این... کار را در لیست کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری شامل نموده اند.

>>>   با لطفآ به حزبی های پاک طینت تو هین نکنید, آفتاب حقیقت را به دو انگشت نمیتوان پنهان کرد. محترم تنی نقش خیلی مهمی در انقلاب کبیر و دوران ساز ثور بازی نموده اند.ایشان مخالف تهاجم اشغال کشور ما توسط قشون سرخ بودند. این ...... خوردگان حزب دیموکراتیک خلق بودند, که حکومت قانونی فرزند راستین وطن , حفیظ اله امین را سرنگون نمودند. آقای تنی از جمله سربازان شجاع انقلاب ثور اند و مردانه در مقابل نوکران دالر و کلدار جنگیده اند.ایشان یگانه کاندید مناسب برای نجات وطن است.... و .... ..... و ..... حزب دیموکراتیک خلق!
با عرض احترام عزیز اکبری فرانسه

>>>   آقای عزیز اکبری!
آیا طاهر از قریه مونگور غزنی را بیاد داری؟بیشرمی و وقاحت هم حد مرز و اندازه دارد. پیداست برعلاوه اینکه خود از پیگرد جنایات نابخشودنی و ضد انسانی خود هراس بدل راه نمی دهی, تلاش می ورزی که جنایات جنایت پیشگان دیگری بسان تنی و امین را موجه جلوه بدهی . آیا کدام ذره از احساس و چیزی بنام وجدان
در وجود ات جا دارد؟ در زمان قدرت چند روزه ات از هیچ نوع جنایت فرو گذاشت نکردی و حالا در کشور فرانسه آرام لمیده و به ریش مردم میخندی.
گل احمد از شهر باستانی غزنه

>>>   به تایید نوشته محترم باید بگویم که عزیز اکبری یک خوردضابط یک پلیته بود که با قدرت گرفتن باند خلق و پرجم به ریاست امنیت وزارت داخله ارتقاء داده شد. شخصیت هرزه و اعمال منافی اخلاقی او به هیج فرد ولایت غزنه پوشیده نیست که قلم از نوشتن آن عار دارد. آن مو ضوع طاهر نام از مشهورترین رسوایی اوست. به استناد منسوبین سابق وزارت داخله وی معمولا بعد از ساعت ده شب بعد از آنکه ویسکی مینوشید آغاز میکرد و تا نیمه های شب شکنجه ها ادامه پیدا میکردو بعضأ اسیران نیگون بخت در زیر شکنجه جان میدادند. حالا دستگاه قضایی ما یک ژورنالیست بیچاره و مظلوم بسان کام بخش را به بیست سال زندان محکوم میکند و هزاران جنایت پیشگان بسان عزیز اکبری , تنی, سروری .... آزادانه و بدون پیگرد قانونی زندگی میکنند . تنی کاندید ریاست جمهوری میشود و عزیز اکبری به حفیظ اله امین قاتل ... خطاب میکند و همزمان وکیل مدافع تنی میشود.
نیک محمد از شهر غزنی

>>>   هی تنی منی مه دیگه شه نمیفهمم حالا زمان داکتر نجیب نیست که تو آب و نمکش را بخوری و در نمک دانی اش ...

>>>   تنی بچیم سر وقت اس همین هالا استعفا کرده خود را پس بکن وکر نه باز می فهمی دیگه .............................
فهیم جان

>>>   بنده تمامي موضوعات وتبليغات مردم را رد كرده .واين شخص را بهترين سر نوشت ساز افغانستان خواند ،بايد مردم افغانستان راي خود را براي اين شخص داد.وآينده افغانستان بهتر خواهد شد.

>>>   محترم تنی فرزند فداکار و راستین انقلاب ثور است.جناب تنی یگانه انقلابی وفادار به حزب و اهداف انقلابی حزب دیموکراتیک خلق افغانستان و ادامه دهنده راه انقلاب است, امید با انتخاب ایشان صلح و آرامی به وطن ما باز گردد و بر علاوه اهداف والا و انسانی انقلاب ظفرمند ثور تحقق بیابد. خاطره بنیاد گذار حزب شادروان ترکی و سایر انقلابیون غیور خلقی گرامی باد.
پیروز باشید
داکتر لاهور آرزومند لندن

>>>   مردم متدین و شهید پرور شهر خون وقیام هرات با ستان که در یک روز علیه این مزدوران وخود فروخته گان شوروی وقت 24000 فرزندان خود را بخاطر اعلای کلیمه الله قربان کردند هر کز به همچو جنایتکاران و سفاکان خود فروخته اجازه نمیدهند تا دوباره به قتل و کشتار مردم این سرزمین رنجدیده پرداخته و با مکر و نیرنگ های شیطانی حکومت نمایند.
انجینر عبدالقدوس و جمعی از همکاران-هرات باستان

>>>   تنی صاحب این را فهمیدین که مردم غیور افغانیستان از شما و مثل شما هیچ وقت پشتیبانی نخواهد کرد. من هم نظری همه افغانها یی غیور و با شهامت خود هستم.

>>>   خوب باید دوستان و سیاستمداران در چنین وضیعت کنونی افغانستان باید کمی از مثبت فکر کردم و مثبت به پیش رفتن بیاموزند، ببینید ما خیلی از هر نگاه در بحران قرار داریم چنین حالت سیاسی را بسیار مشکل بود که 8 سال پیش تصور می کردیم ولی الحال که برای ما افغانها زمینه فراهم شده است قابل تحسین است، بگذارید میدان انتخاباتی افغانستان وسیع است هر کس که توانست ریس جمهور خواهد شد توهین کردن به شخصیت کسی کار عاقالانه نیست سوال و نظری اگر دارید باید با استطلال و منطق بیان نماید نه هوایی، تمام کاندیدان ریاست جمهوری افغانستان اشخاص محترم اند ولی اگر در انتخابات کدام تقلب صورت نگیرید این را باید بدانند که دیگر مردم و ملت افغانستان بی خبر نیستند حتی یک برادر و خواهر بامیانی مان که در مغاره زندهگی می کنند می داند که برای کی ری بدهند و علاقه دارد که کی را انتخاب کند.

فریدون از کابل

>>>   دوستانی که در مورد آقای دوکتور لاهور آرزومند معلومات داشته باشند و یا آدرس دقیق او را به اختیار داشته باشند لطفآ به تماس دفتر حقوق بشر و یا تلویزون آریانا به گردانندگی آقای مسکینیار شوند!

>>>   تاریخ ، آن گلوله باران سنگین هفتم مارچ 1990 را که ، شهنواز تنی بر پیکر زخمی شهر کابل ، بخاطر تضاد های فکری ، انتقام جویی های شخصی ، حزبی و قبیلوی ، از دوکتور نجیب الله ، براه انداخت ، هرگز فراموش نخواهد کرد . این شخص پُررو، با بیشرمی تمام ، بعوض اینکه بپای میز محاکمه کشانیده شود ، بر عکس خود را کاندید ریاست جمهوری کرده است .

ریاست خ . ا. د ، در دسمبر 1989 بسیار دقیق و مؤثق اطلاعاتی بدست آورد ، که یکتعداد خلقیها بوساطت سازمان جاسوسی گلبدین « شفا » ارتباطات تنگاتنگی با استخبارات نظامی پاکستان برقرار ساخته اند ، دوکتور نجیب الله ناگزیر شد ، تعدادی از آنها را تحت نظر ، و عده ای را دستگیر نماید ، تنی نیز شامل این لست بود ، به بهانۀ حمایت از خلقیها دست به کوتای خونین و نافرجام زد .

خاطرات تلخ روز های شانزدهم و هفدهم حوت را ، نتنها شهریان شریف کابل ، بلکه تمام مردم افغانستان به حافظه دارند ، که در نتیجۀ کودتای خشمگینانه و نا عاقبت اندیشانۀ تنی ، به حمایت آشکار استخبارات نظامی پاکستان ، خسارات بس سنگین وهنگفتی به قصر دارالامان ، میدان هوایی بگرام ، گارنیزون کابل ، کلوپ عسکری ، بالاحصار کابل ، رادیو کابل ، ارگ ، چار راهی پشتونستان و غیره دارایی های عامه وارد ساخت ، و ده ها انسان مظلوم جام شهادت را نوشیدند .

در جهان کودتا های زیادی اتفاق افتاده ، که بسیاری از آن بخاطر منافع ملی بوقوع پیوسته ، نظام های استبدادی ، سلطنتی و ضد مردمی را به سیستم های جمهوری دموکراتیک تبدیل ساخته ، اما کودتای تنی گلبدین نه تنها بمنافع ملی ما نبود ، بلکه ضربۀ شدیدی به منافع ملی ، دسترسی پاکستانیها به نقشۀ دفاعی کشور ، و توهین بزرگی بمرد م با عزت ما بود . این کودتا به نوع خود یکی از خصومت های فردی بخاطر بقای خلقیها و تداوم حاکمیت قومی ، بدستور آِی اس آی پاکستان ، بهمکاری گلبدین طرح ریزی شده بود ، که در نتیجۀ شکست مفتضحانۀ آن ، عده ای از جنرالان غیور (افغان ؟! ) ، بشمول جنرال عبدالقادر اکا ، جنرال حمزه ، نیازمحمد مومند ، جنرال غلام رسول پیلوت و تعداد دیگری ازین گروه ، شملۀ میرویس نیکه و احمد خان ابدالی را بخاک مالیده ، خود را با لباس های جنرالی و هوا پیمای نظامی افغانی ، بدشمن تاریخی پنجابی تسلیم دادند . گرچه این شمله ها در طول سه صد سال حکومات حلقه بگوش بیگانه و فرزندان نا خلف ووطنفروش احمد خان ، بار بار بخاک مالیده شده بود ، اما سوگمندانه باید گفت که : معامله گریهای اینبار ، ذلتبارتر از گذشته ها بود ، عمل نامردانۀ جنرالان چند ستاره ی ما ، پنجابی ها را چنان باغرور و سرمست ساخت که ، خروج شوروی ها را حاصل مبارزات خود درج کتابهای تاریخی کردند ، و متیقن شدند که سرسخت ترین مخالفان سیاسی و عقیده وی شان تطمیع میگردد ، نا حق در یکصدسال گذشته از شعار های میان تهی ( دا پختونستان زموژ ) افغانها ترسیده بودیم !! .

درنتیجه ، کودتاچیان یک سرافگندگی تاریخی را بملت ما به ارمغان گذاشتند .

با وجودیکه در سرشت افغانها مرگ صد بار باشرف تر از تسلیمی بدشمن است ، اما اینها با نا توانی طبعی ارثی خود اینکار را کردند .

تنی بر علاوۀ طیاره نظامی ملکیت افغانستان ، نقشۀ دفاعی و راز و رمز نقاط استراتیژی کشور را نیز به آی اس آی تسلیم و رسماً به عنوان جاسوس آنکشور ثبت نام نمود .

آی اس آی پاکستان از « تنی » استفادۀ خوبی بعمل آورد ، او را ملا برادر نام گذاشت !! با عبا و قبای طالبی ، جهت شناسایی دوکتور نجیب الله و مقر نمایندگی سازمان ملل متحد ، در شب پیشروی طالبان بکابل فرستاد ، و پیام نصیرالله بابر را که در مورد پناهندگی رئیس جمهور بود ، به سمع دوکتور نجیب الله رسانید ، داکتر نجیب الله از پشنهاد ی که بوی فرومایگی ، بی عزتی و بیغرتی را می داد ، بخشم آمد و با مُشت گره خورده خود روی تنی را متورم ساخت ، تنی دانست این مرد با غرور تسلیم پنجابی ها نمی شود ، با قنداق تفنگ بیگانه بدن رفیق یگانۀ خود را سوراخ سوراخ و به رگبارش بست ، و هدایت داد تا جسد او را به چاراهی آریانا بدار بیاویزند .

جامعۀ تحصیلکردۀ کشور در تعجب اند که ، وزارت عدلیۀ با در نظر داشت کدام معیار های قانونی ، برای همچو یک شخصیتی اجازۀ فعالیت حزبی را بنام ( دافغانستان د سولی مرلی غورحنگ ) داده و تاکنون چرا دادستان کل کشور یا مدعی العموم ، بجرم خیانت ملی و جبران خسارات وارده بر کشور، علیه این وطنفروشان قانوناً و شرعاً اقامۀ دعوی نکرده ، جای تأثر و تأسف عمیق است .

از آنچه که گفته آمدیم ، البته هدف روی کاندیدان ریاست جمهوریست ، که مردم به کی رأی بدهند . تحولات و مصائب سی سال پی در پی ، در کشور ، باید سطح آگاهی و درسهای آموزنده ی برای مردم ما بجا مانده باشد ، ملت نباید منبعد قرون وسطایی باندیشند و عمل کنند . پیش از هر تصمیم باید از فرجام آن نیز خود را آگاه سازند .

رأی دادن به کرزی ( همفکورۀ طالبان ) ملا راکتی ( قوماندان قول اردوی کندهار رژیم طالبان ) و تنی ( ملا برادر ) بمعنی امضأ کردن حکم اعدام ملت ، مرگ شایسته سالاری و عقلانیت است ، اگر ما سرنوشت خود را به کسی که در سال پار ، بد آزمودیم با ز بسپاریم ، به یقین که مقام والای آدمیت و اندیشه های پُر بار انسانیت را تحقیرو توهین کرده ایم ، زیرا ما دیدیم که نظام ریاستی آقای کرزی ، همانند نظام های طاغوتی ، از تفرقۀ مردم استفادۀ خوبی بُرد .

حکومت آقای کرزی بجای مصالح و منافع جامعه ، بمصلحت خود و یارانش اندیشیده ، وزرأ و والیان را ، نه باساس شایستگی ، بلکه باساس علایق و اندیشه های قومی ، زبانی و سمتی نصب نموده . کرزی با انتخاب دو معاون جدیدش ، دو قوم برزگ کشور ما را در نزد مردمان متفکر و چیز فهم دنیا ، مبنی بر نبود رجال برجسته و دانشمند در میان این دو قوم فرهود ، عمداً توهین و تحقیر کرده است . و ناگفته نباید بگذریم که مارشال فهیم قسیم ، کسیکه در زمان پست ریاست امنیت خود ، شخصاً کرزی را بجرم همکاری به استخبارت پاکستان ( آی اس آی ) دستگیر و مورد بازپرسی قرار داده بود ، امروز چه معجزه ی رخ داده که این دو رقیب سر سخت باهم یارو یاور میشوند . ( نفرین باد بر قدرت پرستان ) .

جناب کرزی در روز مراسم تحلیف ، به قرآن سوگند یاد کرد که ، حافظ قانون بوده از منافع علیای کشور حمایت می کند ، اما هیهات !! که اینکار را نکرد !! . بلکه جعل و تصرفاتی نیز از طرف او و باندش در وثیقۀ ملی ما صورت گرفت .

او سیاستمداریست حیله گر ، خوش باور ، معامله گر و سازشکار ، بدین ملحوظ در تصمیم گیری هایش متزلزل و در سیاست هایش نا توان و به وعده هایش بیوفاست . از اینجاست که نگرانی های مردم روز تا روز ازین هم فرأتر می رود .

بی اعتمادی ملت از آنجا نشأت میگیرد که ، در همان روز های نخستین تدویر لویه جرگه ، مسألۀ سرود ملی را به دو زبان رسمی کشور ، به استثنی انگشت شماری از فاشیستان ، همه تائید و بیشتر از 230 نفر رسماً امضأ نمودند ، کرزی نیز تائید کرد ، عده ای از حلقات مشکوک ، به گمان قوی افغان ملتیها بگوش کرزی صیب چیزی گفتند ، لحظاتی بعد جناب از تصمیمش منصرف شد ، و چنان شعری بیمایه و بی محتوایی را انتخاب نمود که ، جای شرمساری و سر افگندگی در مقابل کشور های همسایه نصیب مان گردید ، در فرجام توده های ملیونی کشور باین باور شدند ، که با انتخاب کرزی ، دیگر ما نه دولت ملی ، نه هویت ملی و نه سرود ملی خواهیم داشت . آقای کرزی در چندین مورد مسایل کاملاً حاد اجتماعی سخت از بی پروایی و بی تفاوتی نا بخشودنی کار گرفت ، که قابل یاددهانی است .

1 در تبادلۀ ژورنالیست جوانمرگ ، اجمل نقشبندی .

2 اغماض و مهر سکوت برلب ، در قتل ژورنالیست دیگر کشور ( روحانی ) مظلوم .

3 در مورد اتهام علیه احمد غوث زلمی و پرویز کامبخش دو انسانی که گناه شان بیگناهی است ، و هیچ جنایتی چون تنی و رفقایش مرتکب نشده اند ، برای هر کدام 20 سال زندان جزائیست بس سنگین ، یکی در کبر سن ، شاید زندگیش را در سلول های زندان پدرود گوید ، و دیگری ایام شباب خود را به کهولت برساند ، مگر برادر دادالله که سر می بُرید ، با ده ها قوماندان دیگری از طالبان و نوجوان انتحاری پاکستانی با تحفه و سوغات ، از طرف کرزی صیب رها گردید، آنها دو باره به گروپهای سربُر پیوستند ، و به اعمال قتل و خونریزی و مکتب سوزی ادامه دادند ، و اما زعیم کشور در قبال غوث زلمی و کامبخش ، لال ، بی خاصیت و منجمد باقی ماند ، درعوض از قلم خودکار و دستگیر دروازه ، ساخت افغانستان در تلویزیون هنرمندانه ریکلام داد .

او با وجودیکه خوب میدانست ، حُکم صادره در مورد این دو تن سراسر ظلم است ، با هراس از افراطیون اسلام گرأ ، خموشی اختیار و مسوولیت نپذیرفت .

4 آقای کرزی اصل شائسته سالاری را فدای بقای قوم سالاری و خانوادگی کرده ، اکثریت وزارتخانه ها ، شانزده ولایت کشور به والیان قوم گرأ و حزب اسلامی حکمتیار ، و وزارت مالیه را به حزب افغان ملت ، سپرده است .

5 پارلمان کشور هر تصمیمی که اتخاذ کرد ، اگر جزیی ترین مخالفتی به گروپ کاری کرزی داشت ، پارلمان را به نحوی از انحأ تطمیع و بمسخره گی کشانید .

6 حکومت جناب کرزی تطبیق برنامه های سقوی دوم را نسبت به قانون اساسی کشور بسیار خوب رویدست گرفته و عملی میدارد ، بطور نمونه : در کتاب سقاوی دوم آمده است :« بخاطر اینکه دست ایران بکلی از افغانستان کوتاه شود ، تمام آثار فرهنگی ، علمی و مذهبی و غیره که از ایران وارد می شود از طرف کمیسونی بدقت دیده شود ، آنچه که ضد مذهب حنفی باشد اجازه داده نشود » .

اخیراً هموطنان ما شاهد اند که با پیروی ازین نظریۀ 3500 جلد کتاب را که از ایران وارد کشور می شد، بدستور کریم خرم ، وزیر فرهنگ ستیز، بدریا هیرمند در نیمروزغرق گردید .

7 در مورد بروز خشنونت دانشگاهیان دانشگاه کابل و بلخ ، مبنی بر نصب لوحۀ دانشگاه ، ده ها دانش آموز لت وکوب ، زندان و شکنجه شدند ، اما یکروز مسوول اول کشور ما درین قضیۀ عمیق ملی دلسوزانه مداخله نکرد و هدایت صادر ننمود که زبان پارسی زبان رسمی کشور و دارای قدامت بسیار طولانیست ، نصب این لوحه هم مطابق قانون است وهم بار آورندۀ وحدت ملی ، پس بگذارید این لوحه هم در پهلوی پوهنتون زینت بخش جبین دانشکده ها کشور ما باشد ، با نصب این لوحه نه آسمان فرو میریخت و نه کرۀ زمین می ترکید .

8 سیزده تن از هموطنان ما توسط جمعه خان همدرد والی قبلی جوزجان مربوط گلبدین ، فجیعانه بقتل رسید ، قاتلین به میز محاکمه کشانیده نشد ، چقدر درد آوراست که خون مرجانی ازبکها در کوچه های خاکی رنگ جوزجان خشک نشده بود ، همان قاتلین ، با ترفیع و پُست های بلند تری از طرف رئیس جمهور انتخابی شان تقدیر شدند . 9 پروندۀ حادثۀ قبلاً طرح شده در بغلان ، و بخاک و خون کشانیدن تعدادی از دانشجویان ، وکلای پارلمان بشمول کاظمی و هموطنان بیچارۀ ما در حکومت آقای کرزی زیر خاک شد .

10 قتل و قتال مردم هزاره جات توسط طالبان زیر نا م کوچیگری ، و لاینحل ماندن پروسه حل و فصل عادلانۀ دایمی میان این دو قوم ، عمداً از طرف رئیس دولت ، باعث پریشانی هزاران خانواده هایی شده است که منتظرند در سال آینده چقدر اولاد های دیگر شانرا طالبان بقتل می رسانند ، و صد ها خود کامگی ، مصائب ، حیف ومیل ملیارد ها دالر کمک کشور های غربی ، بیکاری ، فقر ، ناامنی ، بی کفایتی های سیاسی ، بی سر نوشتی مهاجرین عودت کننده ، تاریک بودن فردا های نیامده ، همه وهمه نمایانگر دولتیست که از بهترین فرصت ها ، بدترین استفاده ها را کرد .

سر انجام سیستم ریاستی آقای کرزی که مدعی تبار بلند است ، بما ثابت ساخت که این سیستم ، کشور را قصداً بطرف تباهی و قوم گرایی سوق نموده و از صف بندی ملت به سه قطب متضاد روشنفکران ، سنت گرایان و قوم گرایان ، اثرات بس ناگواری از خود بجا خواهد گذاشت .

راستش را اگر بگویم ، هستند شخصیت های در بین کاندیدان که ، همه چیز را می فهمند ، اما هیچ چیز ندارند ، و هستند قابل ملاحظه ی از کاندیدان که ، همه چیز را دارند ، اما هیچ چیز را نمی فهمند . در هفت سال گذشته تمام پلان های دولتی که وزارت پلان ندارد ، بی خریطه فیر کردن بود ، پس بصراحت گفته میتوانم : دولتی که ، پلانی و طرحی در ذهن ندارد ، اصلاً هدفی برای ساختن ندارد .

در افغانستان سه عامل برجسته در تعین رئیس جمهور رول بسزایی دارد . 1 زور 2 زر 3 حلقۀ غلامی بگوش کردن . درینصورت کامیابی کرزی نیز متصور است .

پس بیائید با اتحاد و همبستگی و درایت ، در تأمین حاکمیت قانون و منافع علیای کشور ، حمایت از اصل تساوی و برابری حقوق شهروندی ، طلسم جادوگران زر و زور را برای ابد بشکنیم ، و برای شخصی رأی بدهیم که با اراده ، باکفایت ، دلسوز بوطن ، با تجربه در امور سیاسی باشد ، تا دیگر اشک های مان بیهوده سرازیر نگشته و از هفتاد تن نمایندگان پارلمان که علیه کرزی شکایت درج کرده اند حمایت و پشتیبانی نمایم .

در خاتمه امید واریم ، اگر جناب کرزی خواهان جاه و جلال و قدرت نیستند ، لطفاً داوطلبانه جای خود را به شخص موفق تری از خود خالی ، و با پسرک شان که عمرش دراز باد ، در پناه خدا باشند .

>>>   آیا شخص که افغانستان را به خون کشید و جوی های کابل را پر از خون کرد و در روز کودتای وی که شهر کابل شاهد باران بمبارتمان او بود به یاد دارید ؟ آیا به او رای خواهید داد ؟

>>>   او خلقی ها و پرچمی های جنایتکار امریکا شما را چکه چکه میکند که خود را برملا سازید تا هر کدام تان را تشخیص کند وقتی عمده ترین های تان را تشخیص داد بعد از آن بی ادبی معاف چوب را در فلان تان میزند و نام تان را کشمش می ماند
به خاطر اینکه امریکا 30- 40 سال است که استراتیژی و پلان داشت که به انجا برسد .
حالا خوب فکر کنید که با این همه مصارف مالی و جانی وغیره که کرده است چطور جای را به شما کمونست ها و دشمن و رقیب درجه یک خود رها خواهد کرد .
اگر زندگی و جان جور میخواهید خود را از این نمایش ها و همایش ها دور کنید و به زنده گی عادی بپردازد که این کار به نفع تان است.
ورنه امریکا شما را آنطور خواهد کشت که خون تان نریزد.
زیار مل

>>>   شما قاتلین ملت افغانستان بجای کاندید ریاست جمهوری باید در سلول های تنگ و تاریک زندان میبودید. (مجاهد)

>>>   برادران غیور افغان سلام .
ایا این انتخابات یک پلان سیاسی ممالک خاریجی نیست که
در لست کاندیتان این نامهای اجیب و غریب تمشا و بنظر میخورد . در شهر کوران یک چشم پادشا است .
محمد رفیع رفیقی الکوزی

>>>   تنی بچیم زودتر به همان پاکستانت برگرد وگرنه چنان دسیسه ای برایت بسازند که این دفعه شاشت را هم گرفته نتانی و با طیاره نی بلکه مجبور خواهی شد بر سر خر مهاجرت کنی ، چون ملا راکتی ما با آن راکتش ترا خیال کلاغ ویا هم سیمرغ خواهد کرد و از زیر راکت را بر تخمک هایت قرار خواهد داد .

>>>   تنی روزهای بدی پشروی دارد البته این را من نمیګویم بلکه این تعبیر خواب پیر بزرګ جناب حضرت کلان است .

>>>   تنی چندان مسلک انتخاب نکردی بچیش ( خاک فروشی )
حال اګر با زبانید هم بلیسی بازهم ...............
ناصرکابل

>>>   واه تني جان تا جاي که مطالعه کردم یک نفر هم برایت خوب نگفته یش از اینکه بی ابرو باز هم شوی کوشش کن که بایت را بکشی که کسی نبیند باز اگنی خوب نخواهد بود .
در زمان نجیب کو ده تای تو یادم نمیره 4 ساله بودم خوده ده اشبز خانه بشت آودان آب پنهان کرده بودم .
شرم کن مغزت اگر خوب میبود اگر آدم عاقل میبودی کوده تا نمیکردی .آدم که عقل نداشت جانش در عذاب است
ناصر برادر راست میگی
ت ه م ی ن ه

>>>   دیوانه نیستیم که به ای آدم خور بی رحم رای دهیم
مینه

>>>   تنی دنیا رفتنی است مگر خاک جایت ندهد الهی همیشه ....روی باشی خو
ت م ه

>>>   کسی که تنی راخوب بگوید نظرش را نمیگزارند

>>>   آقای تنی ازجمله کسانی است که قابل محاکمه است ولی نباید توقع رئی بردن راداشته باشد

>>>   تنی بچیش اګر داکتر نجیب زنده میبود .تا اسلام آباد میدواندید.
ناصرکابل

>>>   هیچکس به تنی رای نمی دهد به دست نشانده ای خارجی ها که ملت ومردم را به خاک وخون یک سان کرد !!
من از هرات هستم و میدانم که حتی یک نفر هم از هرات حاضر نیست که رای به تنی بدهد کی هست این شخص

>>>   >>>شخصی ظالم باید خود را درمحکمه تسلیم نماید چون دست وی به ویرانی مملکت وکشتار دسته جمعی درپلگون پل چرخی ودردیگر نقاط کشور خدا وند جرای شما را بدهد هموطنان بیچاره اگاهی درست درمورد وی دارید بازهم رای برای شان میدهید برای کسی که عزت وطن را ندارد پس رای بخاطری چی
رفیع جان ازکابل

>>>   >>>ای شخصی ظالم بوت وچپلک زیاد درسرو روی که شما درولایت هلمندخورداید ایا ازین چه تجربه گرفیتی همان قدر برایت بس است ایا کرزی مثال که شما برای وطن عزیز برای این ملت بیچاره جفا کردی کرزی را نیز امثال خود مقایسه مینماید هرکز نی کرزی صد مرتبه ازشما ادم خوب است کرزی نسبت بشما بسیار صفتها دارد کرزی مرد دانسته است وخواهش من برایشان این است که باید باابرو وعزت ازقدرت بکزرد بخاطریکه ابروی یک انسان بسیار باارزش است
رفیع جان وطن دوست ازکابل

>>>   بحه لوده تو در مقابل داکتر نجیب اله استاده شده میتوانستی که این کار را کردی؟
مرغ روبا
‍‍‍‍‍

>>>   برادران غیور افغان سلام :
انسان نباید چنین مفکروره غلت داشته باشد . که هر کس به ناحق تومت بندد ، بهر صورت انسانها مختلف اند گناه آن عده کسان نیست.
گدامحد (شغنانی)

>>>   مردم مبارز افغانستان حواستان به این ادم های دزدوقاتل باشد

>>>   برادر عزیز و گرامی گدا محمد اسلام علیکم!
ایا شما نظر صبور حاتمی و فتح علی شاه میشناسید؟

>>>   گدا محمد جان فریب هچو اشخاص طالم بیرهم را هیچ وقت نخورید خود را به خدا یگانه تسلیم نماید که پیدایش زمین واسمان وتمام مخلوقات را پیداه کرده است این شخصی ظالم باید قانونی خود را شرافت مندانه که تکی کلام خلقیها بود در محکمه تسلیم نماید این یک شخصی ناکام است وزیر دفاع یکه پلان ناکام داشته وخاین مملکت است بهترین راه برای آن شتر .... میباشد خوب متوجه باش ملت بیچاره تشنه خون شما میباشد چخصا که باز برای بربادی این مملکت ویرانه وملت بیچاره پای خود را لوچ کردی افرین به همت شما
رفیع جان وطن دوست ازکابل

>>>   مردم سالنگ وستکندو جنایات تنی را فراموش کرده اند
باقی

>>>   لا اله الا الله محمد رسول الله ای چی حال است دیگه از برای خدا . اصلا معلوم نمی شود , که انتخابات رياست جمهوري است یا انتخابات شاروالی است. این مردعجب نمونه است و صد افسوس برای افغانستان عزیز
شهنواز صاحب لنگی شما با چوکی سیاست فرق بین زمین و اسمان را نشان می دهد
وید یوسفزاده از کویته پاکستان

>>>   شهنواز خواب را که دیدی تعبیر غلت کردی ویا برایت کسی غلت تعبیر کرده است حکومت داری کاری هر (تتار )( ونانوا ) ( جت )(وجولا) نیست درهمان زمان خلقی ها نیز بالای تو شخصی بیسواد اشتبا کرده بود واگر نه حکومت کمونیست ها ازهجو اشخاص وامثال شما یعنی دوستم ودیگر رفقهایت زیاد بود اگر عزت میخواهید ازملت بیچاره یک عضری محکم خوسته باعث خوشحالی شما خواهدبود ....... لطفآ خواهش مینمایم نشر نماید
رفیع جان وطن دوست ازکابل

>>>   شهنواز همین رای برای تو بس است برو پشت کارت بیبین هیچ کس برایت رای نداده است بیچاره کک.
در روز قیامت هم دعا میکنم که دوسیه ات به دست چپ ات داده شود خو

>>>   انشاالله تنی ریس جمهور میشود

>>>   تنی ریس جمهور نمیشود بلکه خود را تمسخر کرده و ملت را هم به بازی گرفته او شخص منفور و آق شده از جانت افغان های با احساس بوده جنایات وی هرگز فراموش نمیشود.
... بر کسی که بوی رای دهد و مطمنم که یک رای هم نخواهد برد. چگونه نا انسانی باشد که به تنی رای دهد
با حرمت

>>>   جناب اقای شنهواز تنی بروت هایت مانند پمپر زیس واری ، شما یک خائن ملی هستید طیاره های که بخون ملت افغانستان خریادری گرددیده بود بکشور که همیشه دشمن افغانستان بوده تسلیم نمودید باز با کدام روی از مردم افغانستان تقاضا میدارید که رای بدهد که باز بسته اردو وملت افغانستان را بفروشید. من هم از جمله افسران اردوی افغانستان بودم امید دوباره به پاکستان امده در اسلام آباد در خانه که برایت آی اس ای پاکستان داده مسکن گزین شوید دست از بازی با سرنوشت مردم افغانستان بر دارید.

>>>   برایتان آرزوی موفقیت میکنم

>>>   با سلام
ديالوگ تيلفونی تنی و راکتی به زبان دری نيمکله
چيرينگ چيرينگ ( زنگ تيلفون )
راکتی : بَلُو ( هلو)
تنی : چی استی ؟
راکتی : په شيپر ( شِفر ) ميپامی ؟ برايت بگويم
تنی : بلی ميپامی
راکتی : مه ملا عبدالسلام راکتی استم . < = (شفر اش کجا بود )
تنی : صحيح شد پاميدی ، خوب استی ؟
راکتی : آه خوب استم ، چی ميگی ؟
تنی : گُپتم ( گفتم ) خواهش کنم که به نپع ( نفع ) مه تير شوی
راکتی : ولی نه ، تير ميشم ، خو بغير از اولادهايم ديگر کسی برای مه رای نميته ، به دردت ميخوره ؟
تنی : تنها اولادهايت ؟ خی طالبان برای تو رأی نميته ؟
راکتی : هاهاهاها نی آنها به کرزی رای ميتن .
تنی : بی آب شدم ، آبروی که بعد از کودتا ی نجيب نمانده بود ،
راکتی : او تنی صايب ! چند نفر بريت رای ميته ؟
تنی : يک نفر ، او هم اعصاب خراب است و هميشه ده پشت و سر شانيم است ، که کدام ديگه از پيشم نگيره ، او راکتی صايب پيسۀ تيلفونم خلاص شد ، پُنگ پُنگ پُنگ ......
راکتی : پيسيش خلاص شد هاهاهاهاها اگر عقل ميداشت به ضد داکترنجيب کودتا نميکرد
باش مه برايش زنگ بزنم تيک تيک تيک تيک.......از مام پيسه نداره هاهاهاها خاک در سر مام ولا ..
وسلام
متخصص

>>>   شهنواز تنی چطور شرم نکرده باز میخواهد خود را در سطح رهبری کشور قرار بدهد او دوران سیاه را که گذشتاند ، هزاران نفر بی گناه را کشت ، کشور را بسوی بربادی سوق داد چطور شرم نکرده باز اعلان رهبری میکند بسیار شرم اور است که تنی رهبر شود

>>>   تنی جان! میفهمی لیاقت چه ره داری ؟ باید یک صد رس گاو برایت تسلیم نموده و در دشت های سرسبز شیوه روان کرد واقعآ چوپانی خوب برایت میزیبد.
نور احمد از قندهار

>>>   خاطرات تلخ دوران چوکی داری تو فراموش ناشدنی است

>>>   این آدم احمق و ... باید شرم کند چطور می تواند خود را دوباره به سیاست افغانستان دخیل کند. او یک خود فروخته شوری بود و بعد هم خود فروخته پاکستان و تا حال هم تمام مصارف این آدم خون خوار را سی آی ای پاکستان می پردازد.
... به روی این ادم های ... و نادان...

>>>   شهنواز تنی سالها از وطن دفا کرده است
ودر این انتخابات با وجود تقلب های تیم حاکم در ردیف پنجم قرار دارد و هیج نامزد تاجک از ایشان کرده زیاد رای به دست نیاورده است
زنده باد شهنواز تنی که چهار برابر عبدالطیف پدرام رای گرفته است

>>>   >>> شهنواز تنی سالها از وطن دفا کرده است
ودر این انتخابات با وجود تقلب های تیم حاکم در ردیف پنجم قرار دارد و هیج نامزد تاجک از ایشان کرده زیاد رای به دست نیاورده است
زنده باد شهنواز تنی که چهار برابر عبدالطیف پدرام رای گرفته است

>>>   سلام برادر عزیزم :
گدامحمد (شغنانی) هستم
به جواب شما :
بلی :مه فتح علیشاه ونظر صبوری را به صورت درست میشناسم.
اگر کدام چیزی بر ای گفتن باشد درخدمت شما خواهم بود.

>>>   ای کدام..... بوده که از تنی دفاع کرده است ؟

>>>   سلام از سهمیم قلب برای خواننده گان عزیز که یک درفضای ناهمن قرار دارید

>>>   متاسفانه در افغانستان کسانی شورش نمودن به بهانه جهاد که خودشان نوکر امریکا. پاکستان.وغیره بودن وفقط مردم افغانستان را میخواستند بقتل برسانند به همین دلیل این اشخاص سوی استفاده از کلمه جهاد کردن و ملیون ها افغان را بنام کمونست کشتن و بسا جای سپاس و خورسندی است که دولت کمونست ها نوکر کشور های خارج نبوده و فقط اشخاصی بودن که می خواستن افغانستان را اباد بسازند ولی مجاهدین با نیرنگ وفریب دولت وقت را با استفاده از خارجی ها و حیله های شان مجبور به استفعا نمودن و حال خودشان نیز از کرده شان پشیمان هشتند

>>>   انسان باید همیشه در با ره کاری که انجام میدهد فکر کند ن مثل مجاهدین خانه و کاشانه را ویران کنند و با ید دانست که مجاهدین خائنین به وطن تاحال هم از کشتار بی گناهان دست نکشیده اند

>>>   برای کرزی و هم پیمانانش شرم آور است که دیروز به بهانه اشغال دست به بربادی وطن زدن وامروز خود بیش از چهل کشور را در افغانستان اورده. و میخواهند سرمردم مظلوم افغانستان حکومت کنند.
نصیراحمد محمدی

>>>   خود کرده را ندرد است و نه درمان مثل که امروز مجاهدین خائن به وطن از کرده خود پشیمان اما کاری کرده نمتوانند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است