جمعیت یهودیان جهان هر روز کمتر می‌شود
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۵    ۱۳۹۱/۶/۱۹ کد خبر: 41197 منبع: پرینت

مطالعاتی که دانشگاه عبری بیت‌المقدس انجام داده، نشان می‌دهد که جمعیت یهودیان خارج از اسرائیل با کاهش مواجه بوده و سرعت رشد جمعیتی جامعه یهودیان، نصف سرعت رشد جمعیت جهان است.

به گزارش روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، سرعت رشد جمعیت یهودیان جهان در سال گذشته، نصف سرعت رشد جمعیت مردم جهان بوده و به این ترتیب نسبت جمعیت یهودیان در ترکیب جمعیتی جهان، هر روز کوچکتر می‌شود.

تحقیقاتی که اخیرا دانشگاه عبری بیت‌المقدس انجام داده، نشان می‌دهد که جمعیت یهودیان جهان در سال گذشته با افزایش 88هزار نفری به 13.75میلیون نفر رسیده است.

این آمار نشان می‌دهد که یهودیان نسبتی کمتر از 2 درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و بر این اساس، از هر 514 نفر از مردم جهان، یک نفر یهودی است.

در حالی که جمعیت مردم جهان در سال گذشته رشدی 1.26درصدی داشته، جمعیت یهودیان در سراسر جهان کمتر از 0.65درصد رشد کرده است.

5.97 میلیون یهودی در اراضی اشغالی زندگی می‌کنند و اسرائیل از این لحاظ یهودی‌نشین‌ترین منطقه دنیاست. 5.46 میلیون نفر از جمعیت یهودیان نیز در آمریکا زندگی می‌کنند. اروپا نیز میزبان مجموعا 1.43 میلیون نفر از یهودیان دنیاست.

در حالی که جمعیت یهودیان جهان در سال گذشته اندکی افزایش داشته، اما جمعیت یهودیان خارج از اسرائیل، با کاهش 10هزار نفری مواجه بوده است.

50 درصد از یهودیان آمریکا در سال گذشته ترجیح داده‌اند تا با غیریهودیان ازدواج کنند. این وضعیت در روسیه شدیدتر نیز بوده، به نحوی که 70درصد از زنان و 80درصد از مردان یهودی در روسیه ترجیح داده‌اند با غیریهودی‌ها ازدواج کنند.

اقدامات صهیونیست‌ها در فلسطین منجر به آن شده تا وجهه دین یهود که از ادیان مقدس الهی به شمار می‌رود، ضربه زیادی بخورد. در حال حاضر بسیاری از یهودیان جهان، با صهیونیست‌ها مخالف هستند و به همین جهت باید صهیونیست‌ها و اقدامات آن‌ها را کاملا از پیروان دین یهود جدا کرد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است