اگر خواهان وحدت ملی هستید، بسم الله!
پیروزی نیکپا نشان داد که مردم ما ظرفیت رقابت و کسب پیروزی را در هر عرصه‌ای دارند، مبنی بر اینکه فرصت‌ها از آنان دریغ نشود. چرا که مردم ما طی این سالها فقط جنگ و درگیری را تجربه کرده‌ اند، لذا شرکت کردن در چنین مسابقاتی باعث افتخار است، چه رسد به آنکه بتوانیم مدال هم بیاوریم 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۰۱    ۱۳۹۱/۵/۲۱ کد خبر: 39884 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، یکبار دیگر پیروزی یکی از جوانان ورزشکار کشور باعث سربلندی و افتخار ملت و مردم ما گردید تا برای دقایقی هم که شده لبخند بر لبهای هموطنان نقش بندد.

روح‌الله نیکپا این جوان دلیر و غیور افغانستان، برای کشور یک مدال برنز آورد و در برابر حریفان قدرتمندش پیروز شد. ارزش این مدال به حدی بود که رئیس جمهور در تماس تلیفونی با این ورزشکار، ضمن تبریک پیروزی اش گفت که ورزشکاران افغانستان طی سال‌های اخیر نشان دادند که استعداد کمتری از ورزشکاران دیگر کشورها ندارند و با سعی و تلاش می‌توانند بیرق افغانستان را در سکوی استادیوم‌های ورزشی جهان به اهتزاز در بیاورند.

پیروزی نیکپا نشان داد که مردم ما ظرفیت رقابت و کسب پیروزی را در هر عرصه‌ای دارند، مبنی بر اینکه فرصت‌ها از آنان دریغ نشود. چرا که مردم ما طی این سالها فقط جنگ و درگیری را تجربه کرده‌ اند، لذا شرکت کردن در چنین مسابقاتی باعث افتخار است، چه رسد به آنکه بتوانیم مدال هم بیاوریم.

واضح و روشن است، در وضعیتی که ورزشکاران ما قرار دارند، گرفتن یک مدال از مسابقات منطقه‌ای هم سخت است زیرا انصاف مطلب آن است که در کشور ما توجه خاصی به ورزش صورت نمی‌گیرد و به ورزشکارانی که توان گرفتن مدال طلای المپیک را هم دارند هیچ زمینه ای مساعد نمی شود.

نکته جالب اینجاست که پیروزی های ورزشکاران کشور می تواند به راحتی احساس همبستگی نیرومندی میان همه اقوام کشور از پشتون، تاجیک، ازبک و هزاره و... گرفته تا شیعه و سنی خلق کند، زیرا همگان ورزشکاران را قهرمان خود می‌دانند.
اما همین دولتمردان چوکی پرست که دم از وحدت ملی می زنند، هیچ اقدامی در راستای تقویت این عوامل همبستگی انجام نمی دهند. در حالیه ورزشکاران غریب با امکانات اندک و تلاش بسیار، توانستند چنین احساسی را در میان مردم افغانستان تقویت کنند و برای جهانیان ثابت سازند که مردم این سرزمین ظرفیت‌های نهفته‌ ای دارند که اگر زمینه آن فراهم شود می‌توانند آن را شگوفا سازند.

بخش ورزشي كشور به همان اندازه كه در مسابقات جهاني و منطقه ای در رشته های مختلف از جمله تکواندو و کریکت دست آوردهاي خوبي داشته است، مورد انتقاد نيز بوده است. زیرا مسئولان می توانستند بیشتر از اینها برای ورزش افغانستان سرمایه گذاری نمایند.

در حال حاضر کمیته ملی ورزش کشور، ده ها فدراسیون را ایجاد نموده ولی اکثر این فدراسیون ها محل مناسب برای مستقر شدن و محلی جداگانه برای تمرین ندارند.
برخی از روسای این فدراسیون ها حتی وظایف خود را نمی دانند زیرا برای هر ده فدراسیون یک صنف آموزشی وجود دارد یعنی صنف اول همان درس را می خواند که صنف دوازده می خواند. به این منظور که هیچ نوع مطالبه و دسته بندی نسبت به وزرش در کشور صورت نگرفته است.

از سوی دیگر وقتی که مسئولین از جمله جناب کرزی یا معاونین ایشان پولی را برای ورزش در اختیار مسئولان مربوطه قرار می دهند، محل مصرف آن را نیز مشخص می سازند که این خلاف ضوابط می باشد زیرا این ابتکار مدیر است که چه چیزهایي در اولویت قرار دارد تا همان کار را انجام بدهد.

همچنین قرار بود شورای عالی ورزش کشور به مثابه وزارتخانه ورزش تحت نظر شخص رییس جمهور و یا معاونین ایجاد شود. که هدف از ایجاد شورا این است که دیگر مسوولان ذیربطی که با کمیته ملی ورزش سر و کار دارند، عضویت این شورا را داشته باشند. یعنی اگر کمیته ملی ورزش مشکلی در وزارت خارجه داشت، پیش از پیش این مشکل را با تفاهم حل نماید. اگر ورزشکاران ما مشکلی با وزارت معارف داشتند، باید این مشکل را حل نمایند.
لذا ایجاد این شورا می تواند یک همکار خوب برای ورزش باشد و هم برخی نارسایی هاي که موجود است در حل آن اقدام نماید و هم خوبی هایی که وجود دارد، تشویق بکند. ولی متاسفانه هنوز این طرح عملی نشده است.

خلاصه مطلب اینکه ساختار ورزشی کشور ما از نگاه قوانین و چیزهایی که امروز در دنیا معمول است با آن معیار ها آماده نیست. ما همان تشکیلاتی را داریم که از گذشته ها به شکل کلاسیکش تا به حال ادامه داشته است. کار اصولی برای رشد تشکیلات ورزشی صورت نگرفته هرچند نباید مسئولینی را که در راس ورزش بودند، مقصر دانست زیرا شاید آنان هم همین مشکلات امروز را داشته اند.

بسیاری از مردم میهن ما دوستدار ورزش هستند و با وجود قابلیتهای و استعدادهای سرشاری که در کشور وجود دارد مطمئنا می شود با یک برنامه ریزی صحیح و عملکرد دلسوزانه، ورزش افغانستان را که عامل مهمی برای وحدت ملی می باشد، به سطحی رساند که اصلا کسی تصورش را هم نکند.

مقامات بلند رتبه دولتی ما باید بدانند که وقتی که با کسی وارد میدان مبارزه می شوند، تنها مبارزه سیاسی نیست، مبارزه تنها با سلاح صورت نمی گیرد و در عرصه های مختلف صورت می گیرد. مبارزه به خاطر اصلاحات در اداره و مکتب است و اینجا هم یک محل مبارزه به خاطر اصلاحات ورزش کشور است.

لذا خدمت به ورزش افغانستان و بهاء دادن به ورزشکاران هم یکی از اولویتهای بازسازی کشور است که باید توجه بیشتری به آن داده شود.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آفرين به نيكپا
اميد است دولت و مردم از اين بازيها درس گرفته باشد براي دوره هاي بعدي تلاش بيشتري انجام دهند تا ورزشكاران ما با مدالهاي بيشتري به وطن باز گردند.
افغان مهاجر

>>>   من له روح الله جان مدال برونز را بتریک میگویم.

>>>   ای جوان بلندقامت افغان به تو افتخار میکنیم

>>>   زنده باد اين جوان با شهامت و با غيرت كشور كه بار  دوم بيرق افغانستان را در سطح دنيا به اهتزاز د ر اورده تاريخ ساز شده است. اين يك خواب مردم افغانستان است كه به حقيقت بيوسته است. تبريك بأشد به همه. 

>>>   اولا پیروزی این جوان ورزشکار عزیز مان را به همه ملت شریف افغانستان تبریک عرض میکنم. و در مورد وحدت ملی !!! لعنت خدا بر کسانی باد که منکر و یا مخالف این امرخیر باشد. اما مشکل اینجاست که چند نفر وطنفروش و خاین همه اقوام رابه گروگان گرفته اند . من از همه اقوام و ملیتهای برادر افغانستان تمنا دارم که اول خود را از اسارت یک مشت... که خود را به اصطلاح رهبر یک قوم معرفی میکنند برهانیم چون این حرکت باعث تحکیم پایدار وحدت ملی ما میگردد. من بعنوان یک فارسی زبان از باند دبل عبدالله مسعودیها ربانیها... ها اعلام براءت میکنم چون اینها چندین مرتبه مارا فروخته اند و سبب ویرانی کشور ما هم شده اندمن از اینها اظهار و نفرت میکنم و از برادران هزاره و پشتون وازبک هم تمنا دارم مانند من از به اصطلاح رهبران جنایتکار خود اظهار نفرت و بیزاری خود را اعلان کنند. من قول میدهم به همه که دیگر درافغانستان شاهدتبعیضات قومی و سمتی که خمیرمایه فساد و تباهی میباشد نخواهیم بود من بعنوان یک فارسی زبان اعلام میکنم که رهبر من همین روح الله نیکپا و نثار احمد بهاوی از هرقومی که هستند میباشند چون بیرق کشورم را درجهان به نیکویی برافراشتند. اما این خیانتکاران ملی بنام جهاد و رهبر و چی و چی هم کشور مارا تاراج کردند و هم بیرق و هویت کشور مارا در جهان کثیف ساختند. برا دران من بخاطر خدا بیایید که دیگر به جنایتکاران اجازه ندهیم بردوش ما سوار شوند و برای ما در سرنوشت مملکت تصمیم بگیرند. این همت را شما انجام دهید پیروزی و سرفرازی تانرا من در دنیا و اخرت تضمین میکنم. چون بیزاری از جنایتکاران سبب خوشنودی خداوند میگردد. وحدت ملی ازهمین نقطه اغاز میشود و بس.
با احترام.
بیدارقره باغ

>>>   مبارک به قهرمان ملی کشور روح الله نیکپا!
اگر ما وحدت ملی داشته باشیم دمار از روزگاردشمنان درمیآوریم
فقط این قهرمانان ورزشی کشوراست که می تواند انقلاب وحدت ملی را بوجود بیاورند
گرچی انقلاب فرهنگی وظیفه بخشهای فرهنگی ازقبیل فرهنگیان رسانه ها تلویزیون ها ووو اما هیچکدام وظیفه خودرا انجام نداده اند
درود بر شیرمادران که قهرمانان ملی تربیه کردند
عبدالرحمن کابل

>>>   این پیروزیها با وجود بودجه اندک و سرمایه گذاری محدود و رزش فقیر ماحکم طلای المپیک را درمقایسه باحریفان ساپورت شده میلیاردی دارد . ورزش سالم همگانی و قهرمانی عاملی برای وحدت و اتفاق و اتحاد وطنی است . لکن تخصیص بودجه در ورزش و یا هر بخش فرهنگی باید متناسب باعایدات ملی باشد ما نمی توانیم بودجه ورزشی امریکا را که شاید چند برابر بودجه کشور ما درتمام بخشهای اقتصادی و نظامی و فرهنگی است به ورزش خود اختصاص دهیم .
کانون جوانان نهاد نواندیشان شاخه بلخ

>>>   به روح الله نیکپا و تمام مردم عزیز افغانستان مبارک باد. !

>>>   عجب حرفیه ؟! پیروزی نیکپا چه ربطی به وحدت ملی دارد ؛ بزرگترین قهرمانی افغانها زمانیست که در مقاابل هم زانو بزنند ؛ روی یکدیگر سلاح نکشند ؛ و با محبت ، صفا و صمیمیت هم دیگر را بپذیرند و از زیر بار غلامی برای اجانب زیر هر نام ونشان و لباسی به در آیند ؛ آن وقت با افتخار تمام ، همه ما به خودمان افتخار کنیم و از پیکر زخمی این ملت ؛ ملتی سر بلند ، شجاع و قهرمان ، متحد و یکپارچه بسازیم !!!
چه میشد خدایا اگر این کار می شد ؛ اگر این رهبران فروخته ما نبودند شاید سرمایه های افغانستان بهترین سرمایه های دنیا بودند ولی افسوس !...
(امین وطندوست از هرات)

>>>   مباركت باشد روح جان همچنان براي تمام ملت غيور افغان مبارك

>>>   این در تاریخ دونیا یک اول است که دو نفر قهرمان اشتراک نماید و یک مدال ..برای من مدال مهیم نست دونیا بداند اگر نان خشک هم مخوریم از کس کم نستم اشک در چشم من جاری است زنده باد نیکپا . بهاوی و از هم پشتر زنده باد مادر وطن
بااحترم ادریس از کابل
گر ندانی غیرات افغانیم چون به میدان امدی میدانیم ....

>>>   ما ضمن تبریک به روح الله عزیز و دیگر ورزشکاران، به هم وطنانم عرض می کنم که پیروزی روح الله، روح تازه در کالبد خسته همه ما دماند و خدا را شکر میکنم که مردم ما به سوی وحدت ملی گام بر میدارند، و این پیروزی در تشدید وحدت ملی تأثیر گذار است،
از این رو روح الله قهرمان متعلق به همه ملت ما اعم از پشتون، تاجیک، هزاره، ازبک و....میباشد، همه خوشحال است، نباید در نوشتهها جنبه قومی داده شود که این عمل کسر شأن روح الله جان عزیز است. برادران در نوشته های شان سعی نماید که این پیروزی جنبه فراقومی دهد.
هزاره .

>>>   با سلام به همه مسؤلان، کادر فنی، ورزشکاران، و هرکسی که به نحوی دراین مسابقات بزرگ جهانی برای سربلندی کشور عزیزمان افغانستان، زحمت کشیدن و سهم داشتن، انشاء الله که از این مسابقات تجربه کسب کرده باشند و در آینده برای بهبود وضعیت ورزش کشور از آن استفاده کنند، نفس شرکت کردن در چنین مسابقات بزرگ جهانی مهم و ارزشمنداست و باعث کسب تجربه خواهد شد.
باسلام ویژه خدمت روح الله جان که با کسب مدال برنز برای دومین بار اسم کشور مان را درجمع لیست کشورهای مدال آور المپیک ثبت کرد.
و با سلام و خسته نباشید خدمت نثار احمد جان که با جرأت و قوت در میدان حاضر شد و تلاش صادقانه خود را برای سربلندی کشور انجام داد، هرچند نثاراحمد جان به خاطر مصدومیت از گرفتن مدال بازماند ولی بازهم در دل و قلب مردم ما جای دارد و برای ما قهرمان است.
خدا میداند که برای موفقیت اش ما و دوستان از جان و دل دعا کردیم و از خدا خواستیم که پیروز از میدان بیرون بیاید. همچنین دیگر ورزشکاران شرکت کننده در المپیک تلاش شان را کردند خوب وضعیت ورزش کشور ما بادیگران قابل مقایسه نیست. طبعا نتیجه آن نیز با دیگران قابل قیاس و برابر نخواهد بود.
خداکند که کشور ما در میدان های دیگرهم به طرف ترقی و کار های مثبت سوق پیداکند.
هزاره_ رهگذر

>>>   زنده جوانان افغانستان که همواره افتخارات را برای سرزمین ما آورده اند
ما به جوانان خویش افتخار میکنیم و باور داریم که همچو ورزش وطن خودرا نیز از این بحران نجات میدهیم.
نوریالی از کابل

>>>   ما در فضای صلح و امنیت کشور مان افغانستان، جوان برومندِ چون "روح الله نیکپا" را داریم و در دوران جنگ و بدبختی و نا برابری های این خاک، جوان چون "شفیع " را داشتیم...

>>>   به همه ملت غیور کشورمان افغانستان، پیروزی ورزشکار محبوب، روح الله نیکپا را تبریک عرض می کنم. از رییس جمهور عزیزمان هم سپاسگذاریم که با ابراز احساسات خویش قلب طپینده نیکپا و هزاران دعاکننده را، در برابر حریف های قدر شان،خرسند ساخته است.
حبیب الله صداقت از ولسوالی جاغوری منطقه سید احمد. ساکن قم المقدسه.

>>>   مراسم توزیع مدالهای تکواندو را امشب در تلویزیون تماشا کردم، اشک حسرت در چشمانم پی هم حلقه میزد. صد بار آروزو کردم که آهنگ سرود ملی کشور ما هم در همان میدان در حالیکه شوق چشمان مانرا مرطوب می کرد، پیش چشمان ملیونها انسان سروده می شد.
با خود فکر کردم و از ته دل شیطان صفتان که ما را اینطور متفرق کرده و به جان هم اندخته و از بس که تخم کینه را در دلهای مان کاشته و فرصت مثبت فکر کردن وایثار گری را از ما گرفته، نفرین کردم. برای گذشتگان و باز ماندگانش احقاق عدالت خدا را استدعا نمودم.
... از سمت راست به چپ به ترتیب: رییس کمیته وزنه برداری با تیشرت سرخ. آقای بیات رییس بنیاد بیات در حال گرفتن عکس با موبایل. رییس کمیته ی المپیک با کت نقره ای. آقای با بروت را نمی شناسم. آقای رحمانی سخن گوی کمیته ی ال
مپیک در حال فیلم برداری با کمره ی هندی کم و بسیاری دیگر از سفارت افغانستان در لندن. چوکی های خالی با مارک OBS RHB ONLY همه رزو شده برای افراد دیپلمات هست که بعضی های یشان هم در تصویر نیامده اند. دیروز تنها کنسول افغانستان در لندن آمده بود که به سرعت بعد از باخت نیک پا به حریف ایرانی سالن را ترک کرد ولی امروز بیرق به دست در پایین سالون به بهاوی دست تکان می دهد.
ما از بهاوی هم حمایت کردیم گفتیم ورزش با تعصب رابطه ای ندارد ولی این ... دگرگونه عمل کردند.چنین کاری انجام داده در حقیقت آنها از این تبعیضگرای مردم مرا چیزی نمیتواند هنوز مردم ما هوشیار تر میشود و دوست دشمن خود را میشناسد .این ها حماقت خویش را در جمع از ورزشکاران دنیا به نمایش گذاشتن.
پس باورمند باید باشیم که قهرمان،قهرمان است. مردم ما باید این عملکرد های اینها را خوب زیر نظر داشته باشد. که اینها چی نجات پرست های است و هیچ وقت به اینها باور نداشته باشد که اینها نمایینده گی از مردم ما نمیتواند .
و اینها هم کلان های اینها است پس ما چی این تظرزار از کوچیها و برادارنی ناراضی اینها داشته باشیم ؟...مردم ما باید عملکرد اینها را زیر زربین قرار بیدن نه شو غار های این هارا. اینها هرچی که از این کار های نجات پرستانه کند هنوز مردم ا ی مرا هوشیار تر میکند.مردم باید عملکرد اینها را خوب دقت کند در تلوزیون ها و شبکه های رسانی و چی دولت و چی غیر دولتی پس اگر اینها به همچون رفتار ادامه بیدن من که آینده وطن را خیلی تاریک میبینم با احترم

>>>   زنده باد بر این فرزند ملت ان شاءالله دیگر فرزندان ملت نیز به خود بیایند وبرای سرفرازی ملی قدم بردارند.

>>>   روح اله نيكپا يعني صفحه تاريخ افغانستان، نيكپا عزيز تانست باردوم افغانستان گمشده را ثبت تاريخ جهاني كند. درود بر تو اي فرزند ميهن اي قهرمان تو تانيستي براي چند لهزي كه هم شده مردم مليت گرا را بأهم سازي.
به أميدي افغانستان آباد بدور از هر گونه قوم پرستي.
ميرزائ دور از ميهن

>>>   سلام بر روح الله نیکپا مرد المپیکی افغانستان! و سلام بر مردم غیور و قدرشناس افغانستان که با استقبال و تشویق بی نظیر شان، قهرمان ورزشی شان را حمایت خواهند کرد. ضمن عرض تبریک موفقیت روح الله جان به همه هموطنان خوبم، حضور شش ورزشکار افغانستانی به خصوص خانم کوهستانی را در المپیک جهانی 2012 مایه مسرت و عزت کشور خود میدانم و برای همه شان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.
هموطن

>>>   من به نوبه خودم ، پیروزی روح الله نیکپای عزیز را به تمام ملت رنجدیده افغانستان و فامیل محترم خودش و شخص خودش تبریک میگویم .
من احساس غرور کردم وقتی از این موضوع مطلع شدم ، اشک شوق در چشمانم جاری شد.

>>>   مبارک باشه منتظر همین روز بودیم که وحدت ملی تآمین شود این هم به چه آسانی بدست آمد۰انشاءاله بزودی سرودملی،پول وتذکره هه وهمه بفارسی وپشتوعوض می شود۰ شکر خدا با بلند کردن بیرق افغانستا ن در امپیک تمام بدنامی های این کشور مانند مواد مخدر، فساد٬تروریزم٬بی سوادی٬حقوق زن٬فقر و غیره همه توسط جامعه جهانی مردود ودروغ محظ خوانده شد.
۰خدایا همین جامعه افغانی با همین طرزدید انسان هایش چقدر زیبنده است۰هوشیارترین شان افغان ملتی های شان است که چطور به هیچ خود حتی از استعداد یک جوان استفاده سیاسی میکنند چون در حکومت داری وچیز های بنیادی اصلآ معتقد به وحدت ملی نیستند صرف ازاحساسات مردم درهمچو مسایل عادی که حتی ارتباطی به وحدت ملی ندارد بنام وحدت ملی سوءاستفا ده کنند۰ نظر من

>>>   نثاراحمد بهاوی بازی شماراازطریق پخش زنده تلویزیون ملی می دیدیم وهمان زمان که درزمین افتادی درد پایت راماباقلب احساس کردیم وبرای پیروزیت دعاکردیم
سرور

>>>   جناب بیدار قره باغی،
راهی را که شما میروید به ترکستان است. آنچه را دعوت به وحدت ملی پیشنهاد میکنید جز راه جریحه دار ساختن وحدت ملی چیز بیشتری نیست. اگر واقعا صلح را در کشور میخواهید ابتدا کوشش کنید دست دوستی به آنکه دشنامش میدهید دراز کنید ، ورنه کتله عظیمی که به آنها اخلاص دارند به چلنج دعوت میکنید. بگذارید نسل های بعدی قضاوت کند که وطنفروش و خاین که است.
کار دشمنان وطن چنان نقش افتیده که امروز نیازی به وحدت ملی دیده نمیشود. دلیل اینکه هر قومیتی بقای خود را در رهبریت قوم خود میبیند . آنچه رهبری دولت افغانستان از وحدت ملی تمثیل میکند جز خدعه ،فریب غافلگیر کردن اقوام دیگر چیز بیشتری نیست.
آنچه را شما وحدت ملی مینامید جز شعله ور ساختن نفاق ملی در آن دیده نمشود.
اگر همنظر نیستید وقتیکه باند....، مسعودیها.... یاد میکنید شاید بدانید که جوابهای باب دندان نه تنها من که هزاران هموطنت برایت دارد. وقتی دوستم، خلیلی، محقق را دشنام دهید مطمن باشید که جواب های دندان شکن دیگری نصیب تان میشود. اگر هم کرزی ، احدی، ملاعمر، حقانی، گلبدین ... را مورد تک قرار دهید جوابش را که میدانید. رهبران گمنام دیگری که این اقوام سراغ داشته باشند
شاید ... ما که فقط اینها را میشناسیم.
بناا اگر وحدت و برادری میخواهید " نزنید به در مردم به انگشت تا نزنند....
خودم

>>>   زنده باد افغانستان نازنين و افغانهاي دلاور
فرخاري

>>>   ازخدامی خواهیم مارا ازکابوس وحشتتناک نجاد پرستی بیدارکند.قهرمان سربلنداشی.
پشتون

>>>   روح الله جان نیکپا
همینطوریکه نامت نیکپاست انشاالله پایت هم نیک باشد تا وحدت ملی ایجاد شود و همه بدانند که همه برای وطن افتخارکسب میکند ازهر قوم و نژادی که باشد.
رحمت به مادرت که به توشیر حلال داده، شیرمادرشیرزادت حلالت باد! که نام وطن را درحال بی هیچ چیزی بلند کردی
... بر تمام سردمداران خونخوار وطن که بیشرمانه هنوز به فکر چور و چپاول ملت مظلوم و کشور استند
احمد ولی ناروی

>>>   زنده باد جوان مرد افغانستان و زنده باد ورزشکاران که در این المپیک حضور داشتن و این مدال حکم هزاران مدال طلا را برای افغانستان دارد.

>>>   برادران باور کنید که اینها افتخار ملت استند و اینها باید قهرمانان ملی باشند نه کسانیکه دزدی و قتل کردند و امروز بنام های فلان یاد میشوند
روح الله نیکپا و نثار احمد شما متعلق همه اقوام استید باور کنید که از سراسر افغانستان از همه اقوام پشتون تاجیک هزاره اوزبیک و بقیه به شما دعا میشد ما به شما افتخار میکنیم زنده باشید هزاران سال
شغنانی
کابل

>>>   سلام بر رادمرد و قهرمان ملی کشور روح الله جان نیکپا!!!
مانده نباشی
واقعا دل مارا شاد کردی با دستان خالی حداقل یک مدال درتاریخ کشور ثبت کردی .
آنانیکه نمیدانند این کار وحدت ملی میاورد هنوز یاخوابند یا متعصب.
من به تو افتخار میکنم گرچی من ازقوم تو نیستم اما ازوطن تو هستم .
لعنت خدا برمتعصبین که وطن را خراب کردند.
میرویس لندن

>>>   باعرض سلام پیروزروح الله جان رابه تمامی ملت افغانستان تبرک عرض میکنم و همچنان به خانواده ای محترم ایشان خدا شایداست خیلی خیلی خوشحالم اشکی شادی درچشمانم حلقه زده دستام ازشادی لرزگر فته نمیدانم چه بنویسم فقط مگم خدایاشکرت نیکپا عزیز ما افغانها به شما عزیزان ا فتخارمیکنیم نیکپاجان خیلی خیلی دوستت دارم
مسا فردور ازگلشن

>>>   تجربه اتحاد میان تمام مردم افغانستان را در طول مسابقات المپیک خارق العاده بود، انقدر حس خوبی بود که به گفته تعدادی آرزو میکنم که سیصد و شصت و پنج روز سال المپیک باشد و ملت افغانستان متحد با هم به دری و پشتو و هزاره گی و ازبکی....شعار داده و از یک افغان خود حمایت و پشتیبانی کنند، ایا میتوان این اتحاد را در میان ملتی که همه انها مساویانه از جنگ صدمه دیده اند زنده نگه داشت...به چند روز المپیک فکر کنید که چقدر بدور از تبعیض و تنفر با یکدیگر یکجا بودید، به حس خوبی که این اتحاد در میان یک ملت دارد، به شادی که در پیروزی همه با هم داشتیم، به اندوهی که در شکست با هم تجربه کردیم...افغانستان را تنها همین اتحاد میان شما نجات خواهد داد و نه چیز بیشتر.....

>>>   زنده باد روح الله نیکپا با شما افتخار میکنم ای جوان برومند زنده باشی بیرق افغانستان را بلند کردی

>>>   روح الله جان نیکپا این مدال افتخار و تاریخ ساز به شما و همه وطنداران مبارک باد
تو واقعا قهرمان ملی هستی
تو که بالگد هایت تمام تعصب و تبعیض را دور زدی و بیرق وحدت ملی را در شاخ امپراتوری پیرتاریخ بلند کردی زنده و نیکنام باشی
لعنت خدا و رسول گرامیش به تمام متعصبین و نژادپرستان
من ازتمام ورزشکاران وطندار خود تقاضادارم که این وجیبه ملی و میهنی را که باعث ایجاد زمزمه وحدت ملی شده اند قدر و پاس دارند
افسراردوی سابق فعلا درمسکو

>>>   سلام بر روح الله جان نیکها . ما مردم افغانستان به وجود افراد مثل شما افتخار می کنیم
عرفان

>>>   اولتراز همه پیروزی شان را برای تمام ملت مسلمان افغانستان تبریک و تهنیت عرض میدارم . چقدر خوش چانس هستیم یک جوان مخلص بیرق کشور مان را بلند تر برافراشت من برایش افتخار میکنم به امید موفقیت های بیشتر شان زنده باد قهرمانان افغانستان و زنده باد نیک پا عزیز ...
این خائن های ملی باید سنگ سار شوند .
غم شریکک از گردیز
پکتیا

>>>   چقدر این ورزش می تونند باعث اتحاد شود. قومیت در برابر ورزش بی رنگ بی می شود. همه مردم به رنگ بیرق می شوند.

>>>   روح الله جان زنده باشی
این مدال افتخار به تمام هموطنان مبارکباد
گل آغا نن

>>>   سلام براین جوان بلندقامت افغانی که به بلندای همت خود پرچم زمین خورده ملت محروم کشور مارادر عرصه حساس بین المللی برافراشت سلام سلام !
هموطنان بیاییددست گرم برادری را باهم دوباره فشار دهیم ازعوامل داخلی و خارجی نفاق اجتناب ورزیم این باور درخویش تقویت بخشیم که ما اراده کنیم می توانیم کشورم را بسازیم وآبادکنیم بیایید متحد شویم که اولیت امروز ماست!!!

>>>   روح الله جان نیکپا
مبارکباد این همه افتخاری که برای همه وطنداران کسب کردی
تو بیرق بدبخت ترین کشوری رابلند کردی که تمام سردمدارانش غرق درفساد و آدم خواری است
اگر هرکس ازین مرز وبوم عبرت پذیر باشند باید افتخارآفرینی را ازتو یادبگیرند
داود لغمان

>>>   سلام نيكپاي عزيز از ته دل به شما و به ملت عزيزي افغانيستان تبريك عرض ميكنم سربلند باشي افغانيستان وطن
من ب

>>>   زنده باد وطن

>>>   فرزندی از ورای دود و اتش قامت برافراشت و در پرتو توجهات پروردگار خویش حماسه افرید در سرزمینی که جزخون و اتش جنگ و تعصبات کورچیزی دیگری نیست روح الله عزیز پیام اور صلح و دوستی بین همه اقوام ساکن در کشور است .
مجتبی رمزی کابل

>>>   ... کسی که قهرمانی نیکپا را ستایش نکند...
نظر خودم

>>>   برای تمام ملت رنجدیده افغانستان بخصوص فامیل و مرد جوان «نیک پاه » این پیروزی را ازصمیم قلب تبریک عرض مینمایم ازبارگاه الله پاک میخواهم کشورمار را هم پیروزبگرداند

>>>   بی شک نیکپا قهرمان ملی ماست. زنده باد نیکپا

>>>   ميدال برنز نيگپا به تمام وطندارا تبريگ باشه باز ام از پاكستان ده المپيگ پيش هستيم جاي شكر است.
ر برتانيا

>>>   روح الله جان نیکپا زنده باد
آفرین سربلند باشی که همه وطنداران را سربلند کردی
سعید ناروی

>>>   نیکپابه تمام مردم افغانستان تعلق دارد. روح الله نیکپاهزاره نیست ! روح الله تمام افغانستان است. این شادی به تمام مردم افغانستان مبارک و تبریک باشد.
بااحترام علی مهاجردرایران.مشهد کاتب هزاره

>>>   ضمن عرض تبریک اینجانب به همه همسایه ها در آپارتمانمان شیرینی دادم تشکر نیکپا سرفرازمان کردی
نغمه گیلانی تهران

>>>   سلام برتمام وطن دوستان و افتخار آفرينان وطن خصوصا روح الله جان نيك پا كه دل غمديده هزران افغانستاني را در داخل و خارج كشور با مدال آوري پر افتاخار خود شاد ساختند. روح الله قهرمان ملت افغانستان است،‌ هركس او را متعلق به قومي بداند در حق او و ملت غيور افغان جفا روا داشته استه است. جوانان افغان هريك روح الله است به شرط اينكه عزم و ارداه آهنين روح الله را داشته باشد و مسئولين نا مسئول ما مسئولت شناس باشند.
جواد هزاره

>>>   با عرض سلام،
تيم گفتمان قومندانی مركزی ايالات متحده به نماينده گی از مردم و سطح رهبری ايالات متحده امريكا صميمانه ترين تبريكات خويش را به مناسبت پيروزی روح الله نيكپا و دريافت مدال برونز در مسابقات المپيك ٢٠١٢ لندن ، إبراز مينمايد. طوريكه سخنگو ايساف بريد جنرال گينتر كاتز اظهار نمودند "مدال نيكپا دست آورد مشترك بوده كه تمام افغانها مي توانند به آن افتخار نمايند. با رقابت در مقابل تمام جهان ، نيكپا از عزم راسخ مردم افغانستان نماينده گي نمود. شهامت و قدرت ورزشي نيكپا وی را منحيث نماينده ممتاز و برجسته افغانها و يك تن از قهرمانان عالی بازی های المپيك معرفی نمود."
مریم،
تیم گفتمان دیجیتال قومندانی مرکزی ایلات متحده امریکا، سینتکام
www.centcom.mil

>>>   باسلام من از اصفهانم و اون مسابقیه اقا روح ا... با یه تکواندو کار ایرانی را که نمی دونم اسمش چیه را دیدم خدایش اینده خوبی داره برای افغان های عزیز
منم تبریک می گم این مدال را

>>>   من به نوبه خودم این پیروزی را به اقای نیکپا و تمام ملت افغانستان تبریک میگویم .باید بگویم که برای ملت افغانستان برنز تو طلا است وخودت قهرمان قهرمانان.
از زحمت های نثار احمد بهاوی هم کمال سپاس را دارم ویقین دارم که اگر مصدوم نبودی تو هم مدال میگرفتی.
بهر حال تیم افغانستان یکی از تیم های موفق این تورنامنت بود.خداوند به توفیقات شان بیفزاید وبا این وسیله ها دلهای مردم افغانستان را بهم نزدیک کند.

>>>   جناب قره باغی از اینکه کره یاغی میبودی خوب بود
من با مطالعه این متن بی معنی تان واقعآ خجالت زده شدم
خدا دانا خودت چقدر شرمنده شده باشی ...
دلسوز

>>>   وطنی که بیشتر از48 کشور در آن تجاوز کرده باشد شما خود فکر کنید کدام قهرمان در آن کشور خواهد بود قهرمان کسی است که باقاطعت در مقابل متجاوزین استاده گی نماید وخودرا فدای وطن خود کند البته نه مثل طالبان به فرهنگ
دلسوز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است