چرا در زمستان مهاجرین را اخراج میکنید؟
سال های گذشته دولت افغانستان در صحبت با مقامات ایرانی از آنان خواسته بود تا در جریان سرمای زمستان اقدام به اخراج اجباری مهاجرین افغان نکنند اما این تلاش ها چندان پیامد مثبت به دنبال نداشته است، امیدواریم این مسئله امسال تکرار نگردد 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۷    ۱۳۸۸/۷/۱۳ کد خبر: 3976 منبع: پرینت

مقامات وزارت عودت مهاجرین افغانستان می گویند که به زودی یک هیئت افغان در خصوص جلوگیری اخراج اجباری مهاجرین افغان در فصل زمستان از ایران و پاکستان عازم این دو کشور همسایه می شود.

عمر عیار، معین وزارت عودت مهاجرین افغانستان پس از شرکت در اجلاس کمسیون امور کوچی ها، مهاجرین و اقوام و قبایل پارلمان گفت که این هیئت متشکل از وزارت مهاجرین، شورای ملی و سایر ادارت حکومتی این کشور بوده و وظیفه دارد تا اطمینان حاصل کند که ایران و پاکستان در جریان زمستان مهاجرین افغان را جبرا اخراج نمی کنند.

وی در ادامه گفت که از این ناحیه ما مطمئن هستیم که ایران و پاکستان در جریان سرمای زمستان مهاجرین افغان را به شکل اجباری اخراج نمی کنند.


رئیس و اعضای این کمسیون در مورد اخراج اجباری مهاجرین افغان از ایران و پاکستان در فصل زمستان و مشکلات بی جا شدگان داخلی و عودت کنندگان ابراز نگرانی کرده و از این مقامات خواستند تا تدابیر لازم را در این موارد بکار گیرند.

ملا تره خیل کوچی، رئیس کمسیون امور کوچی ها، مهاجرین و اقوام و قبایل پارلمان پس از شنیدن برنامه ها و آمادگی های وزارت عودت مهاجرین و کمشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان چنین گفت که امیدواریم در جریان زمستان امسال تدابیر لازم از سوی مسئولان ادارات که در این جلسه حضور دارند اتخاذ شده باشد.

وی در ادامه افزود که ما از مسئولین این ادارات انتظار داریم که از هیچ نوع سعی و تلاشی در این زمینه دریغ نورزند و هم چنان امیدواریم که کشورهای همسایه مهاجرین افغان را زمانی اخراج نکنند که زمین پوشیده از برف و آسمان ابری باشد.

نادر فرهاد، سخنگوی کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت که این اداره در نظر دارد تا در زمستان امسال به ارزش شش میلیون دالر مواد غذایی و غیر غذایی را برای عودت کنندگان و بی جا شدگان آسیب پذیر در افغانستان توزیع کند.

گزارش ها می رسانند که در اثر جنگها و جار و جنجالها در مناطق سرحدی پاکستان، مشکلات زیاد برای مهاجرین افغان ایجاد شده است و از سوی دیگر گفته شده که جریان اخراج اجباری مهاجرین افغان از ایران نیز ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سال های گذشته هم دولت افغانستان در صحبت با مقامات ایرانی از آنان خواسته بود تا در جریان سرمای زمستان اقدام به اخراج اجباری مهاجرین افغان نکنند اما این تلاش ها چندان پیامد مثبت به دنبال نداشته است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   با سلام خدمت شما
من یک مهاجر افغانستانی و ساکن مشهد مقدس می باشم. من از همین جا از رئیس جمهور فعلی ایران جناب احمدی نژاد از طرف همه مهاجرین افغانستانی تشکر می نمایم . چرا که طی 4 سال گذشته هیچگاه شاهد اخراج اجباری مهاجرین یا به اصطلاح افغانی بگیر در ایران نبودیم. مگر در موارد نادر که مهاجرین غیرمجاز بوده اند.
به تازگی نیز دکتر احمدی نژاد دستور داده که فرزندان مهاجرین اعم از کارت دار و بدون کارت را مدارس دولتی ایران به صورت رایگان ثبت نام نمایند که شایع شده است به زودی به خانواده های بدون کارت نیز کارت هویت صادر می شود.
همچنین متذکر شوم که متاسفانه در بعضی از نقاط مدارس دولتی از مهاجرین ثبت نام نکرده و گفته اند به صورت غیر انتفاعی تدریس نمایند . به هر صورت از مقامات ایران کمال تشکر را دارم هر چند گاهی سختیهای فراوانی داشته ایم.
مهاجری از مشهد

>>>   دوست مهاجر ازمشهد!
متاسفانه تمام اطلاعات جنابعالی کاملا غلط می باشد. ازاین که ازدکتراحمدی نژاد تشکر کردی به خاطر این ادبت خرسندیم.
ولی متاسفانه هیچ تفاوتی دربرخورد با مهاجرین نشده است. می توانی توی سایت ها وبخش نامه های مربوط به سازمان اتباع بگردی که چه مبالغی ازدانش آموزان دریافت می شود. و خود افغان های ساکن درایران باید چه مبالغی بابت حق زندگی بدهند. مهمترازهمه ؛ همین رایانه کردن اجناس چه پوستی از افغانی ها خواهد کند!!! وهزاران مسائل دیگر..........من فکرکنم تو درایران زندگی نمی کنی ویااین که نفست ازجای گرم درمی اید.
محمدصالح

>>>   بچه مرا به مدرسه ثبت نام نکردند من هم به غیر انتفاعی پول نداشتم جایه هیچ تشکری نیست
مهاجر ی از مشهد

>>>   سلام
من هم مهاجری از ایران هستم من هم منکر الطاف ایرانی ها نیستم ولی نمیشه نمک پاشی که هر از چند گاهی بر زخمهای ما انجام میشه رو نادیده گرفت مشکلاتی که برای دانشجویان و خانواده های انها ایجاد شده
به هر حال مسئله مهاجرین چه قانونی و چه غیر قانونی واقعیتهایی هستند که مقامات ایرانی باید بپذیرند و با طرحهای هدفمند مشکلات رو حل کنند نه اینکه با تصمیمات غیر منطقی و شتاب زده طرحهای خودشونو با شکست مواجه کنند مثال اسن قضیه هم طرح شتاب زده بازگشت داوطلبانه بود که با شکست مواجه شد
تصمیماتی گرفته می شود بدون توجه به امکان اجرای آن طرح ابطال مدرک اقامتی دانشجویان هم از این طرح های شتاب زده است مه بنده به عنوان یه دانشجو شکست اونرو پیش بینی میکنم
خواهش میکنم تائید کنید اینها واقعیتهای موجود هست که هیچ کس به اندازه خود مهاجران نمیتونن اونارو بفهمن و تحلیل کنن اینها تصمیماتی هست که اثر مستقیم روی زندگی مهاجرا میذاره و بعضا زندگی اونارو اشفته می کنه!
با تشکر

>>>   چقدر با کلاس نظر دادن!!!

>>>   مهاجرین باید از طالبان تشکر کنند زیرا ما بسیار تلاش کردیم تا توانستیم که آبرئی مهاجرین را حفظ کنیم.

>>>   آقای محمد صالح!اولا یارانه درست است. ثانیا نکند شما بر این عقیده اید که دولت مردان کشورهای مختلف جهان که پذیرای افغانها هم هستند باید برای تصمیمات داخلی و قوانین ملکی خود هم باید از ما افغانها اجازه بگیرند.

>>>   طبق قوانین بین الملل ورود غیر قانونی هر شخص به خاک دیگر بدون اجازه ان کشور ممنوع و پیگرد قانونی و علاوه بر اخراج میتوانند بازداشت کوتاه مدت روی اتباع غیرقانونی به عمل درارند
خوب جیگر من علت را دنبال باش چرا ایران زیاد با غیرقانونی ها مبارزه میکنه؟ بعضی از این دوستان میایند یک سری جرایمی را خواسته و ناخاسته مرتکب میشند انوقت گردن همه میفتد بطور مثال ان دوستی که کارت اقامت داره و مالیات و عوارض و کلی هزینه های اقامت میده با اونی که هیچی نمیده فرقی نداره؟فکرکن همه یک ساعت توصف نانوایی هستید یکی بخواد بدون نوبت نون بگیره شما چه عکسالعملی نشون میدید. عیب ما مهاجرین اینه که جلوی اینا بلد نیستیم از حقوق خودمون دفاع کنیم ومیاییم پشت سرشون تقاضاهای زیادی میکنیم
انصاف کجاست؟ الان زمانه ای شده که این برادر افغانی از ان یکی فکر میکنه بالاتره چرا ؟
منم اول فکر میکردم تو کشورهای دیگه 1سال بمونی بهت زن میدن ماشین و خونه و اقامت دایم میدن شهروند اونجا میشی
اما ما حالا در هر کشوریکه باشیم تابع قانون اونجاییم اگه دلمون نمیخواد میتونیم بریم لس انجلس کاباره بزنیم یا بریم تگزاس هفت تیر کشی کنیم اما ما حالا در اینجاییم...............
من نمیخوام از ایران دفاع کنم ایران کلی مشکلات داره بیاد خودشو درست کنه یا مشکلات افغانی ها چطور بعضی ها در کشور های مختلف جنگیدند تا اینده از ان فرزندانمان باشد ایا ما هم برای ایندگان تلاش میکنیم؟ مافقط میگیم خودم و هیچ کس دیگه تو بیا برادری و پاک بودنت راثابت کن تا در اینده فرزندانت اون امکاناتو داشته باشه.چندین سال متوال اس که تکیه قنداریها مقیم یک شهر؟ با خودشون سر هیچ و پوچ دعوا میکنند در روز عاشورا ایا میدانید که اگر قانون بفهمه همین دعوای احمقانه را چه محدودیتهایی برای سایرین اعمال میکنه.
مشکل اینه که ما زیاده خواهیم.ما فکر میکنیم حتی مقام اجتماعی مان از یک شهروند ایرانی بیشتره
دوست دارم روزی برسد همه روشن فکران کشور عزیزمان را بسازد
دوست دارم همه دارای همه امکانات باشند
دوست دارم همه مهاجرین غیر قانونی با زن و بچشون هیچ موقع نیان یه کشور دیگه که اگه بگیرتشون زن و دخترش مجبور باشند خودشونو بفروشند برای یه لقمه نون
دوست دارم برادران هزاره و قندهار و فارس و پشتو پشت هم باشند نه مقابل هم
دوست دارم این همه کمکهایی که از سازمان ملل و سایر کشورها میرسه مستقیما خرج ابادانی بشه با این همه پولی که سایر ممالک میدهند افغانستان میشد لندن پس چرا نشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انشاالله خدا همه مارو به راه راست هدایت کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است