آغاز رایزنی ها برای احراز پست های وزارتخانه های داخله و دفاع !
طی دو روز گذشته رایزنی ها برای نامزدی پست های وزارت دفاع و داخله کشور آغاز شده و حتی افرادی که ظاهرا با ریاست جمهوری دچار مشکل هستند ، برای احراز پست های متذکره نامزد معرفی می کنند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۵    ۱۳۹۱/۵/۱۶ کد خبر: 39661 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) رایزنی ها برای احراز پست های وزارتخانه های دفاع و داخله کشور آغاز شده است.
یک منبع از اداره امور ریاست جمهوری که نخواست نامش فاش شود، اظهار می دارد که طی دو روز گذشته رایزنی ها برای نامزدی پست های وزارت دفاع و داخله کشور آغاز شده و حتی افرادی که ظاهرا با ریاست جمهوری دچار مشکل هستند ، برای احراز پست های متذکره نامزد معرفی می کنند.

این منبع از یک فرد معتمد جنرال دوستم خبر می دهد که خواستار صحبت تلفنی با شخص رییس جمهور بابت معرفی نامزد وزیری برای احراز پست وزارت دفاع از جانب جنرال دوستم شده است.

در همین حال گفته می شود که حاجی محمد محقق نیز نخواسته است تا از این قافله عقب بماند و یکی از نزدیکان وی به منابعی در ریاست جمهوری رسانیده اند که وی حاضر به همگرایی با اهداف رییس جمهور کرزی در صورت معرفی فردی از جانب وی برای احراز پست وزارت داخله می باشد.

اما طرف دیگر قضیه فعالان حزب اسلامی حکمتیار هستند که درخواست های متعددی قبلا نیز در زمینه بدست آوردن پست وزارت داخله کشور به رییس جمهور کرزی داده بودند.

در حالیکه این پیشنهادات یکی پس از دیگری به ریاست جمهوری می رسد ، جناح حاکم در ارگ ریاست جمهوری برای بدست آوردن این وزارتخانه ها خواب های دیگری دیده و همین حالا پیشنهاداتی را به رییس جمهور ارایه کرده است.

برای وزارت وزارت دفاع ملی این افراد پیشنهاد شده اند :
سید طیب جواد سفیر پیشین افغانستان در آمریکا ،
بسم الله محمدی وزیر پیشین امور داخله ،
عتیق الله بریالی معاون پیشین وزارت دفاع ملی ،
و همایون جریر معاون حزب اسلامی گلبدین حکمتیار .

نامزدان پیشنهادی برای وزارت داخله افراد زیر هستند :
ضرار احمد مقبل وزیر مبارزه با مواد مخدر ،
اسدالله خالد وزیر سرحدات و اقوام و قبایل ،
معصوم استانکزی رییس دارالانشای شورای عالی صلح

در همین حال حامد کرزی به عبدالرحیم وردک گفته است که می تواند در پست های شورای امنیت ملی، سفیر افغانستان در آمریکا، یا مشاور رییس جمهور در امور امنیتی به فعالیت های خود در دولت افغانستان ادامه دهد.

در کنار این رایزنی ها ، نمایندگان پارلمان هم بیکار ننشسته چند تن از کمونیست های قدیم را از میان خودشان انتخاب کرده اند که به احتمال قوی امروز یا فردا به رییس جمهور معرفی می کنند.

این رایزنی ها ادامه دارد و امروز نیز قسمت دیگری از پیشنهادات وارده به ریاست جمهوری به رسانه ها درز خواهد کرد اما آنچه قابل اهمیت است ، رضایت مقامات خارجی به خصوص آمریکایی ها در معرفی افراد مورد اعتماد شان در پست های این دو وزارتخانه می باشد و احتمال می رود که قبل از معرفی نامزد وزیران دفاع و داخله به پارلمان کشور ، مقامات آمریکایی تلفی یا حضوری القائاتی را به رییس جمهور کرزی داشته باشند.

چنانچه از جنجال های معرفی نامزد وزرای دفاع و داخله بگذریم ، توجه به افغان ملتی ها جلب می شود که تلاش دارند تا حضرت عمر زاخیلوال را در پست وزارت مالیه کشور نگهدارند و از این طریق به بودجه های انتخابات آینده ریاست جمهوری بسادگی دست یازند و چنانچه تلاش های شان در این راستا به نتیجه نرسد ، فرد دیگری را ، برای احراز پست وزارت مالیه کشور به رییس جمهور معرفی کنند ، قبل از اینکه دیگران این موقعیت مهم مالی را از نزد افغان ملتی ها بربایند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امیدوارم شخص مناسب انتخاب شود

>>>   آيا معصوم ستانكزي از قضيه...سفيد برامده يا خير اگر زير نظر باشد بايد وزير نشود اول مسله ... و آوردن انتحاري را حل و فصل كند.
كمال خان تخاري

>>>   به هیچ وجع فکر نمیکنم که جنرال دوستم شخصاً، پُست وزارت دفاع یا داخله را قبول بکند چون مقام و منزلت وی بالاتر ازینهاست!
دوستم وزیر معرفی یا پیشنهاد میکند اما هیچگاه وزیر دولت کرزی نخواهد بود!
احمد بیژن

>>>   درین اواخر بعضی آوازه هایی نیز پخش شده که گویا داکتر عبدالله خواسته وزیر داخله حکومت کرزی شود... جزییات بیشتر بعدا نشر خواهد شد.
ریاست جمهوری

>>>   چوکی هاره وقت کرزی صاحب فروخته .... از خواب غفلت بیدار شوید

>>>   به نظر من این چوکی ها اشغال شده است نیاز به مشورت نیست پاکستانی ها نفرات خودشان را تعین کرده کرزی صاحب فقط چند روزی این گب هارا میزند بعد مزدوران پاکستانی را معرفی میکند تا دیگر برای پاکستانی ها مزاحم برای حمله به کنر و دیگر نقاط افغانستان نباشد و فعلا برای مجلس ها بازارشان داغ است چون باید برای رای دادن به نفرات پاکستانی سر قیمت جوربیایند شبها تا ساعت ها مجلسیان بیدارند و با ارگ در ارتباط تا بالای قیمت به توافق برسند قیمتی که مجلسیان میخواهد این روز ها بالاست و دولت هم مجبور است بپردازد چون این پاکستان میخواهد این کار انجام شود ای نمایندگان بزودی به حسابهای دوبی تان توسط اجینتها پول واریز میشود کیف کنید فقط
اینجا مردم بیچاره شبها در این ماه مبارک با شکم نیم سیر و یا گرسنه بخواب میروند و جوش فردا را میزنند که فردا میتوانند برای بچه هایشان یک کمی قوت بیابند و یا خیر در حالیکه شما ها مهمانی های اشرافی بر پامیکنید و80% غذای باقی مانده فاسد میشود ویا خوراک حیوانات میشود در همین نزدیکی شما هزار ها نفر شبها با نان خشک افطار میکنند و سحر را فقط یک گیلاس آب میخورد تا فردا تشنه نشود گرسنگی را عادت دارند
بینام از وردک

>>>   آیا در افغانستان قحط الرجال است که جزء این چهره های خسته کننده و ... کسانی دیگری را که شایستگی همچو پست ها را داشته باشند، معرفی کنند. چرا به اساس لیاقت و شایستگی و بعباره دیگر به اساس امتحان اشخاصی را برای این پست ها نمی گمارند.

>>>   اگر نماینهد حزب اسلامی شد این به این معنی است که گلیم افغانستان جم شد بخیر و به پاکستان تبریک باشد.

>>>   هموطنان شریف
چنانچه هموطنان میدانند طرح برطرفی وزیر داخله کار ای.اس ای بوده کاندیدی اصلی هم یکی از جاسوسانی ای.اس.ای کمونست و از ...
فاروق

>>>   فقط بستي از دولت و بارلمانش شروع تا حزاب سياسي

>>>   باید ستانکزی یا داماد حکمتیار شود...
وزارت دفاع را به داماد حکمتیار
وزارت داخله را برای ستانکزی
و در همین چند روز اینده هم وزارت مالیه بیکار میشود
به سباوون معاون حکمتیار
از این ها کرده حق دار کی است در این وطن

>>>   به مه غرض نیس هرکه را که وزیر می سازید بسازید
خو ایره بفامید که امریکا نمی خواهه که اوغانستان آرام شوه . از امی خاطر به پاکستان امر حمله به اوغانستان را میته
امریکا با ای کار خود می خواهه که مردم و پولیس ها از او جه بگریزن باز خود شان جنگلات ارچه را قطع کنند و جار تراش های او ره به امریکا انتقال بتن.
اگنه امربکا خو میگه که مه متحد استراتیژیک اوغانستا استم پس جرا به پاکستان امر می کنه به در جنگلات کنر و نورستان راکت وار کنه
حیف که مردم اوغانستان خو استن و زرا و وکلا هم غرق ... البته بسیاری شان نه کل شان ...

>>>   کسی توقع عمل نیک از گروه های... نباید داشته باشند و هیچ انسان پاک جرءات همکاری و همکاسگی با ...را ندارد چون از سروکارداشتن با ... فقط کسانی مثل خود کرزی از قبیل ... و تا امروز درلباس انسانهای پاک یا به بهانه و یا نام جهاد این ملت و کشور را تباه کرده اند میتوانند برای بربادی بیشتر کشور شریک و همکاسه خوبی برای کرزی باشند... امیدوارم که ملت از خواب غفلت بیدار شوند و مانند مردم قهرمان کشورهای عربی قیام کنند و تمام خاینین ملی را به محاکمه بکشانند و بازار خاینین ملی را برای همیشه از کشور پاک مان برچینند. جای تاسف اینجاست که ملت ما دربرابرخاینین فقط به دعا متوسل میشوند وبه دعا اکتفا میکنند باید عرض شود که دعا اگر اثر میداشت امروز اسراییل باید به خاکستر تبدیل میشد یا یک خاین در کشور ما باقی نمیماند. فقط اقدام و قیام میتواند کارساز باشد نه دعا و نذروخیرات. حکام ظالم اعراب بیش از چندین دهه خون ملتهای عرب را مانند همین خاینین ملی ما و شما در لباس خادمین ملت مکیده بودند ملتهای عرب هم مثل ما و شما در حق خاینین وظالمین دعای بد میکردند اما فایده ای نداشت تا اینکه مردم همت کردند در یک چشم بهم زدن دیگر خاینین مثل پر کاه در برابرطوفان خشم ملت خورد و خمیر شدند و ملتهای عرب برای همیشه پیروز شدند. به این حرفها دل خوش نکنید که فلانی بیاید ...
بیدارقره باغ

>>>   بهترین شخص برای احراز کرسی وزارت دفاع ملی لوی درستیز فعلی محترم سترجنرال ارکانحرب شیر محمد کریمی است که به بسیار زودی برای احراز این کرسی به پارلمان معرفی خواهد شد.
نورستانی از کابل

>>>   ریس جمهور کسانی را باید به مقام های فوق برگزیند که خدمت به کشور و مردم نماید نه کسانی را که ... همرایشان گرفته و به فکر جیب های خود باشد.

>>>   من به اقوام غیرپشتون خطاب می کنم که درصورت که دست هم نکنند هیچ گاه به ارزوهای شان نخواهندرسیدن، چون به تنهایی دراقلیت قرار دارند. مثلکه هزاره ها رای شان به محترم بسم الله خان نداده اند دیدیم نتوانست اعتماد بشتر پارلمان معاملگرا بدست بی آورد.
و هزاره و ازبک ها هم ازخواب بیدار شوندکه اگرحمایت کامل تاجک هاراکسب نکنند هیچ گاه نمی توانند که شریک و یا سهیم حکومت پشتونسته شوند....
مظلوم یارتالقانی

>>>   بیژن جان چرا اقای دوستم کدام دکتورا دارد یا سابقه دارد کا مقام و منزلتش بیشتر از این است
فرید- مکروریان

>>>   چقدر معامله پشت پرده وجود دارد
این تشنگان قدرت بدنبال چوکی هستند تا خالی شود و اینها حمله ور شوند تا جیب های شان را کلان تر بسازند و مانند.. خون این مردم را بنکند
جلال از کابل

>>>   اشخاص که در بالا ار آنها نام برده شده است مسلکی نیستند و همچنان هیچ نوع تعهد در نقابل این وطن ندارند . باید برای این دو وزارت اشخاص در نظر گرفته شوند که هم مسلکی باشند و هم وطن دوست .
مرید از کابل

>>>   چرا اینقدر عجله و ورخطایی برای به دوش گرفتن یک وظیفه کلان است که باید به خدا و خلق خدا ج جواب بگویند ولی از جواب دادن کسی نمیترسد صرف در فکر این که چگونه به قدرت برسم و سو استفاده را شروع کنیم از به من کسی این را پیشنهاد کرد قبول نمی کنم چرا که به خدا ج باید جواب داد
فواد

>>>   به نظرم کسی که حد اقل تحصیل تخصصی دوکتورا را نداشته باشد پارلمان باید رای اعتماد برایش ندهد اکنون وزرای که عمرشان در کوه ها سپری شده باید خانه نشین شوند و عوض شان نسل جوان که الی دوکتورا تحصیل دارند کارکنند

>>>   شخص مورد نظر قبلآ انتخاب شده شما ها سرخود هیچ فکر نکنید
پیر تقوا

>>>   دوستان تشویش نکنید، همه این چوکی ها سرقلفی دارد و هر شخص و یا گروه سیاسی که به جناب کرزی صاحب پول بیشتر، ویلای زیادتر در دوبی و امریکا پیشنهاد نماید چوکی وزرات خانه های داخله و دفاع به همان گروه و یا شخص مورد نظر فروخته خواهد شد.
وطندار از کابل

>>>   کرزی خود اش طالب هموطنان عزیز هیچ به خوبی های جنرال دوستم را ندانست ای ... صاحب خوبی جنرال دوستم را بدان جناب کرزی صاحب اگر میخواهید وطن آرامی بیاد به وزیر دفاع و یا داخله دوستم را انتخاب کو.
افغان دلسوز

>>>   بدون شک اگرآقای کرزی این پیشنهاد وزارت رابه هرکدام ازگروه مخالف حکومت ... نماید, بدون شک این چوکی پرستان قبول میکنند.
حقبین ازهرات

>>>   ما مردم افغانستان هم بیکار ننشسته ، شخصیت قابل توانا حنیف هنگام را به پست وزارت دفاع و آقای فخری را در پست وزارت داخله به معرفی می گیریم.
بااحترام
مردم

>>>   آمریکا قبلا طرح کرده که کدام شخص در کدام ارگان.لذا وقت خود را ضایع نکنید.ا
صدیقی

>>>   یک منبع دیگر از تقرر امرالله صالح به حیث وزیر داخله خبر داد
تشکر کارمند اداره امور

>>>   واضح است که دراین انتخاب روابط برضوابط مقدم است و تعصب ورانت برتخصص و پاکی و تجربه مفید...لکن پارلمان نیزباید امتحان سخت تایید صلاحیت رابدهد و نشود مانند تایید صلاحیت های قبلی فقط به بهانه قومیت و تعصب تمام وزیران یک قوم رارد صلاحیت کند بلکه ملاک باید تخصص و التزام به قانون و باشد حتی ازقوم دیگر وزبان دیگر .
حسینی شیوانواندیشان بلخ

>>>   من هم میخواهم به پست های وزارت دفاع ملی و وزارت داخله خود را کاندیدا نمایم.
اولخان ناصری

>>>   همه نامهای متذکره در مطلب فوق به این ضرب المثل قدیمی جذابیت بیشتری می بخشند که ... ؛ بهترین کار در این فرصت باقیمانده از عمر دیکتاتوری دست نشانده کرزی و خاندان آل حاکم ؛ اینست که از همین حالا با طالبان رابطه بگیرند و نظر ملا صاحب را هم جویا شوند ؛ چون با شرایط فعلی شاید فردا خیلی دیر باشد !!!
(امین وطندوست از هرات)

>>>   من به حیث یک جوان تحصیل کرده ، محترم جنرال دوستم را برای این پوست کلیدی شایسته میدانم.
با احترام
نادر عرب

>>>   اکنون اب تاب سیایت مداران کشور را کرزی درگ کرده باز چند... رابه این نام شکار میکند درصورتیکه کسی را نخواست پارلمان درخدمت شان است رد می شود توسعه ما همین است این ادم درحال افتیدن به چاهی ... خودش است یک مثقال غیرت داشتید نزدیک نشوید .
جوزجانی

>>>   دوستان هر کس شود مگر به هیچ وچه بریالی . این شخص اردو و وزارت دفاع را به دستور پاکستان پارچه پارچه گرد . به هزاران افسر لایق با تجربه دی.دی. ار ویا به تقاعد سوق شد در بدل این خدمت ملیون ها دالر بدست امد اگر رهبری... باشد این شخص خیانت کار را تعین کند . مگر تا جای که صحبت شده اطلا نام عتیق الله بریالی حتی یاد هم نشده است .بهترین کاندید و بهترین شخص ستر جنرال شیر محمد کریمی است ارکانحرب با تجربه واز قدمه بلوک شروع تا مقام ستر درستیز رسیده است .شخص است که هم مارشال و هم معاون دوم با ان موافقه دارد . ویا هم بسم الله خان که در وزارت بلد هم است .
اسد اندر

>>>   ههه احمدبیِزن چه میگوید که مقام و منزلت دوست بالاتر ازاینها است . ولکن اینرا نمی فهمد که کرزی دوستم را 10 سال بازی داده بود ... و حال جناب بیزن میگوید که دوستم وزیر پیشنهاد میکند. ههههه خون سرد باش بیزن صاحب

>>>   ... باید بدانید که همه این نقشه ها بود و است وزارت مالیه از افغان ملتی ها بود است و خواهد بود دیگر وزارت ها هم تصفیه میشوند چون وزارت پنجشیر و ریاست پنجشیر که تصفیه شد

>>>   دو برگزیده بهتر برای خارجی ها در هردو پست مطرح است سید محمد گلاب زوی به حیث وزیر امور داخله و شهنواز تنی سابق وزی دفاع در زمان داکتر صاحب نجیب در سمت وزیر دفاع
با این انتخاب هم پاکستالنی ها را میتوانت راضی ساخت وهن روس ها را تعجب نکنید با انتخاب شهنواز تنی هم حزب اسلامی راضی میشود و هم پاکستان و هم ...و با انتخاب اقای گلاب زوی پنجشیری ها و پارلمان و کمونست ها اگر چنین کردند من مستحق جایزه هستم

>>>   ... سودی ندارد این وقت تلفی ها... جز تباهی مردوم بیچاره

>>>   معصوم ستانکزی نباید کاندید وزارت خانه ها باشد بخاطریکه در ... دست دارد و همه میداند که معصوم ستانکزی انتخاری ها را ... آورد و کرزی هم میداند که چنین کاری شده بود عواقب این کار بسیار خطرناک است

>>>   در کنار این رایزنی ها ، نمایندگان پارلمان هم بیکار ننشسته چند تن از کمونیست های قدیم را از میان خودشان انتخاب کرده اند که به احتمال قوی امروز یا فردا به رییس جمهور معرفی می کنند...
او بیادر کمونست نگو - به گو مردم پاک - شریف - وطندوست
و خدمت گذار ملت این را میگویند مامورین داکتر صاحب
سورگل

>>>   بهترین گزینه برای پست وزارت دفاع، جنرال دوستم است.
از هرات

>>>   محترم نورالحق"علومی"شخص مناسبی درپست وزارت دفاع خواهد بود در صورتیکه امریکائی ها موافقه نماید.
"جویا"ازکابل

>>>   میگویند کفن کش سابقه را خداوند بی امورزد حال دیده میشود که همه درتلاش خدمت نی بلکه درتلاش چور و چپاول هستند نمیدانم که ایشان اشغال چنین پست ها را چه فکر کرده است.
ایا ازمسئولیت اخروی ان اگاه است ویا اینکه درظاهر ملنگ درباطن هستند تا چاره هقت نسل را درنظردارند دعا میکنم به بارگاه الهی که به برکت ماه رمضان انها ئیکه بخاطر اهداف شو م خود میخواهند این پست ها را اشغال کنند خداوندا این اهداف شانرا نابود ساز تااین ملت مظلوم از شراین شیاطین درامان باشد
حیران

>>>   دوستم لیاقت خرکاری را ندارد چه رسد به وزارت. کمی فکر کنید.
یک خرکارماهر

>>>   سلام دوستان: دو کرسی تخلیه شده بواسطه پارلمان، هنوز هم تخلیه نیست و این هم معلوم نیست که وزرای رد صلاحیت شده تا چه زمانی منحیث سرپرست وزیران باقی خواهند ماند.
این بود نتایج امصأ شکریه بارکزی و امثال آن در پای ورق که باید وزیران جهت پاسخدهی حاضر پارلمان شوند و سپس رد صلاحیت شوند.
نتیجۀ این همه جار و جنجال؟ (مصروف نگهداشتن اذهان مردم مانند ده ها واقعه یا نشر وقایع سالهای قبل) و شخصأ توقع هم ندارم که شاید اشخاص پاک نفس و
وطن پرست بعوض آنها که صرف هدف خدمت بوطن را داشته باشند و از نام کلیمه اسلام تجارت نکنند به کرسی برسند.

>>>   اگرجناب ریس جمهورجرَت کند از قوم پرستی سمت بازی دوری کند واز نظریات حلقات ارگ نشینان که وی را انحصار کرده دوری نماید در شرایط کنونی کسیکه جواب پاکستان را با قاطعیت میدهد شخص جنرال دوستم است.
باید در پوست وزارت داخله ویا وزارت دفاع ملی تعین شود - تجربه خواهید کرد چه جواب دندان شکن به پاکستانی تجاوز گر خواهدد داد. به همه مردم معلوم است
تا طالب چه - تا طالب میشود بسیارسختیها را میگذارندبلخصوص در دوران خورد سالی و نو جوانی – به این مزدورهای پاکستانی یگانه شخص که جواب این خود فروخته هارامیدهد جنرال دوستم است.
این اشخاص دیگر نظر به بی کفایتی از پوست یک وزارت عزل شده بدرد مردم و ملت نمیخورد باز چند قراردادی جنایت کار غارتگرقوم پرست منطقه پرست دور کرزی را اشغال کرده نفرهای خود را پیش پیش میکند - کرزی از خواب گران بیدارشو همه اقوام شریف افغان حق دارند به اساس لیاقت پاک نفسی تجربه کار دانی بدون در نظر داشت منطقه وابستگی حزبی بچه خاله فلانی جان باید در پوست اساس تعین شوند .
مصدر خدمت به مردم و ملت شوند - که این بچه خاله فلانی جان - مملکت را تباه کرد تمامی هست بود مردم و دولت را غارت و چپاول کردنند خدای سخت گیر دیر گیر است روزی جواب مردم را خواهند داد.
رستم شــاه کـابل

>>>   باسلام به خوانندگان ومدیران محترم سایت افغان پیپر.
ازاشخاص بانفوذافغان خواهش دارم تاباجنرال صاحب دوستوم جهت پست وزارت دفاع رایزنی نمایند و همچنین کرزی صاحب رابه انتخاب جنرال صاحب تشویق وترغیب نمایند.
بدورازمسایل قومی جنرال صاحب شخص مقتدر و باتجربه و شایسته میباشند.ودرامورنظامی بسیارباتجربه میباشند و داکترصاحب عبدالله و یاداکترصاحب اشرف غنی برای پست وزارت داخله باسپاس.
علی مهاجردرایران

>>>   هرکس می شود از حزب اسلامی و طالب که هردو مزدور اشکار پاکستان است نشود.
یاور

>>>   ضررا حمد مقبل حامی اختطاف چیان است او حامی اردم ربا ها درزما نی که وزیر امورداخله بود می باشد .هیچ شک نکنید
هراتی

>>>   خودم هستم وزیردپاع
صفی از هند

>>>   سلام به همگی / باشه یک واقعیت را برایتان بگویم وآن اینست که خدا به نماینده های پارلمان داد که بیچاره ها هم نام شان بلند میشه همه میگند والله وکیلا ازخود غیرت نشان دادند و هم کیسه های شان ازین بین مملو ازیسه میشه / میگم بخدا بیشک تان وکیل صاحبا / خوب لقمه چرب خدا داده تانه .
حق شناس.

>>>   من خودم شخصا دکتور کبیر رنجبر را به دفاع کاندید خودم اعلان منیکنم... چون به ضربش خوب اشت.
هراتی

>>>   برادرا چرت تانرا خراب نكنييد، هر دو وزير در وزارتهاى خود به حيث سر پرست تعين شد!! عجب ... است اين كرزى!

>>>   هرکه ګلاب زوی وتڼې پيشنهادکرده بهترين وزيران وخت بود. نه فساد و نه مسايل زبان و نه هم بی توجهی در دفاع وطن.

>>>   سلام دوستان عزیز!
آنچه مردم افغانستان درین شرایط مهم نیاز دارند اول امنبت خوب است.از هرملیت ویا قومی که باشد یک آدم با غیرت وزیر دفاع و وزیر داخله تعیین شود.
درین وزارت خانه تنها تحصیل کرده بودن کافی نیست.غیرت و شهامت در مقابل دشمن و صداقت در مقابل مردم افغانستان بسیار مهم است.به نظر بنده شیر محمد کریمی لوی درستیز فعلی را وزیر دفاع و امرالله صالح وزیر داخله تعیین کند.
و جنرال دوستم را بجای کریمی لوی دریستز تعیین کند.از جنرال دوستم خواهش شود بخاطر منافع ملی همین پست را قبول کند.چون او میتواند جلو حملات توپخانه پاکستان را بگیرد و امرالله صالح در وزارت دخله موثر است.
کریمی هم از قم پشتون وزیر دفاع میشود.تعصب قومی هم کم میشود.با احترام...
افغان دلسوز وطن

>>>   نباشه همی رپیق دوستم وزیر دپاع شود گلم طالب را جمع میکند

>>>   های دوستان بی خبر خبردارباشید:
جناب کرزی صاحب کابینه مطلق جدید رویدست دارد وبزودی معرغی میکند، تمام کابینه را یکجا وحسب آتی:
1- محترم عبدالقبوم کرزی وزیر دفاع ملی
2- محترم هبدالرسول سیاف وزیر داخله
3- محترم آیت الله محسنی وزیر خارجه
4- محترم محمود کرزی وزیر مالیه و بانکها
5- محترم انجنیر صاحب ابراهیم سپن زوی وزیر عدلیه
6- محترم عبدالاحمد کرزی وزیر تجارت
7- محترم هیواد مل صاحب وزیر اقتصاد
9- محترم عبدالجمیل کرزی وزیر کمرکات و فروشات
10- محترم واصفی صاحب وزیر مبارزه با مواد مخدر
11- محترم توریالی ویسا وزیرانکشاف شهری
12- محترمه نسیمه نیازی وزیر امور زنان
13- محترم عبدالاحد صایبی وزیر کار وامور اجتماعی
14-د محترم غیرت بهیر وزیر صحت عامه
15- محترم جریر صاحب وزیر تحصیلات عالی
16- محترم ارغندیوالصاحب وزیرآب وبرق
17= محترم سنر جنرال همدرد صاحب وزیر تعلیم وتربیه
18- محترم عبدالکریم خرم وردک وزیر زراعت وزمینداری
19- محترم دکتور فاروق وردک وزیر انکشاف دهات
20- محترم وکیل صاحب کلیمزی وردک وزیر مخابرات
21= محترم انجنیر صاحب کلیمزی وردک وزیر فواید عامه
22- محترم انجنیرروشن وردک وزیر هوانورد وترانسپورت
23- محترم ستر جنرال عبدالرحبم وردک وزیر حج واوقاف
24- محترم جنرال عبدالوهاب وردک وزیر اقوام وقبایل
25- محتر انجنیر قیس وردک وزیرعودت مهاجرین
پس لطفا در مورد این لست کابینه بحث نمایید
عبدالواسع وردک- کابل

>>>   مسولیت های دولتی و سیاسی حساس باید براساس اقوام صورت گیرد زیرا که عامل قومیت به عنوان فاکتور مهم و اساسی در افغانستان در امور سیاسی و فرهنگی و اقتصادی مطرح است از اینکه کرزای صاحب پشتون گرا است و ارتباط وثیق با امریکاو پاکستان دارد انتخاب یک وزیر از اقوام غیر پشتون غیر محتمل بنظر می رسد این به عنوان یک پیش بینی و نظر اعلام می کنم.
زمان کابلی.

>>>   به نظر میرسد که دوستم برای وزارت دفاع مناسب باشد .چون یک زمان لقب گیلیم جم داشت شاید بتواند گلیم پاکستان وطالبان راجم کند.

>>>   بهترین گزینه دروزارت دفاع اقای علی احمدجلالی است اگرقبول کنددرکابینه کرزی کارکند .
افسروزارت دفاع

>>>   شما اینقدر .. نکنید از من کرده کی مستحق این دو پست است هم پدر خوانده کرزی هستم ،هم یک زمانی سکرتر من بود ... مفت خونیست که کسی دیگراین چوکی هارابگیرد.
در حصه ریاست مجلس سنا هم با من ناجوانی کرده.ولا اگه این دو چوکی ره پدرش هم به کسی دیگر دادi بتواند.
حضرت مجددی

>>>   عجب ساده هستیم ما مردم افغانستان! در افغانستان وزارت خانه ها در مزایده است. هرکه پول بیشتر بدهد وزیر می شود. به همین دلیل است که اقتصاد افغانستان بدست خانواده کرزی افتاده است.

>>>   موجدد. برحم وطنان عزیز.
به یقن کا مل دو وزیر صلب صلا یت شده مردان وطن پرست بودن.حیچکسی جای انها را پور نمیکند. بین به خا طر به قای خود در قدرت. چی کار نیست رایس جمعور نکند. تقریبن۵۰ درصد پار لمان طرف دار نا امنیها است .تصمیمی اجولانه گرفتن. چرا ذاخیل وال را استیضاح نه میکنید ۱میلون دالر اختلاس کرده وکیل صاحبا.
نظر

>>>   کار خو نمی کند هر کس که باشد فقط چوکی پر باشد و جیبش پر کند دیگر ملت کار ندارد.
نوری

>>>   متاسفم که شما عالی جناب ها هنوزهم از کرزی وتیم فاسدش
توقوع بهبود را دارید و از بد بدترش باید بترسید .
حقګو

>>>   فقط وطن پرست باشد وطن فروش نباشد از كساني نباشد كه در طول سي سال افغانيستان را به نابودي كشاند

>>>   جنرال دوستم بهترین گزینه برای وزارت دفاع
لطف الله از کابل

>>>   مه فکر میکنم که دیگه از بریالی و توریالی و تورپیکی خلاص شده و نوبت نورزی ، غرزی و احمد زی باشه.
گل احمد از تهران

>>>   حرف مه بری کسانی که رایزنی میکنن بری پستها از جمله دوستم صاحب و محقق.. . هرکسی کی پیسه زیاد بری کرزی بدهد .
اوره د تیمش میگیره کرزی. وصاحب کرسی میشه چند روزی . نگران نباشه کسی کی در ای راه خرج میکنه 120 برابرشه پیدا میکنه . اخر. اگر عزل هم کرد کرزی به عنوان ای کی خون مردم اهیسته تر خوردین یک مدال طلا هم میده بریتان شایدم قهرمان ملی شوید.
عبد الرضا فاضلی از قم

>>>   بهترین گزینه برای وزارت دفاع ملی لوی درستیز ستر جنرال شیر محمد کریمی وبرای وزارت داخله محترم امر خیل قومادان سرحدات. سلجوقی

>>>   برادران عزیز
ّاگر به دل بنده باشد
داکتر رمضان بشردوست وزیر مالیه
جنرال دوستم پادشاه وزیر دفاع
گلاب زوی وزیر داخله

در مضمون نوشته شده که کمونست ها هم کاندید معرفی کرده اند بخدا که روس ها بهتر از ین جهادی های نام نهاد هستتند کمونست خوب بسیار خوب است تنها یک احساس وطن دوستی شان بالا تر از وجود تمام این مسلمانهای تقلبی است

اتل

>>>   کاندیدان مجرب لایق و پاک قرار ذیل اند اکر کرزی میخواهند وطن جور شود واگرنی همان اش و همان چمچه:
محترم جلالی صاحب
محترم بسمالله خان
محترم سید محمد گلاب زوی صاحب
محترم شهنواز تنی
محترم شیر محمد کریمی
عبدالله

>>>   بعضی رایزنی های هم است که سید جعفر نادری والی اسبق بغلان در پست وزارت دفاع ملی کاندید است و شانس بیشتر نسبت به دیگردان هم دارد.

>>>   جناب ریس جمهور !
بهترین جنرالان و کاندید های ورزیده از هر نگاه قرار ذیل اند :
شیرممحمد کریمی وزیر دفاع.
دگر جنرال همایون فوزی لوی درستیز.
دگر جنرال مرادعلی مراد معاون اول مقام وزارت دفاع.
اسد اندر

>>>   کرزی صاحب اگربه آینده افغانستان فکرمی کند شخصی که واقیعت به دردملت رنج کشیده خودمرحم گذارباشد به این دو پست مهیم معرفی کند یک شخصیت ملی باتجربه لایق دریکی ازاین پست هادگرجنرال مراد علی "مراد"میباشد

>>>   کرزی صاحب !
به لیاظ خدا هر ..... کسی که میاورید بیاورید ولی بریالی خاین خایف که باعث شکست ارد و افسران ورزیده شد و تمام جاده میوند از دست افسران مکتبی پر است و دکانداری میکند
بار دیگر به صحن وزارت دفاع نیاورید . خاین همیشه خاین است .
ا
مرالدین .لعل گل . عبذلغفار و قلندر افسران اسبق اردو
فعلا ترکاری فروشان مارکیت مکروریان

>>>   وطنداران عزيز : اين روزها ماه مبارك رمضان است . وقت دعا و تضروع بحضور خداوند قادر و مطلق . بيائيد باهم شده دعا بكنيم خدايا بحق ماه مبارك رمضان وكلاي محترم مان يك اقدام كرده اند عموم ملت رنج كشيده افغانستان را به لرزه دراورده اند اكر بحسن نيت بغمخواري ملت اين كار راكرده اند خداوند اجرعظيم برايشان نصيب و هر دو جهان سرفراز باشتد و اكر... دنيا و فريب دشمنان ملت وطن را خورده خيانت كرده باشند به غضب خودت كرفتار و به.... نصيب شان بكردان از دنيا نروتد مكافات خود را بجشم خود مشاهده كنند
بكويتان امين .. ن ع از سعودي عربيه

.

>>>   عرض سلام و ادب حضور همه شما!
مه جنرال دوستم ره از چند لحاظ شیسته پست وزارت دفاع میدانم. بیسیار ضد طالب و پاکسیان است. از عسکری تا جنرالی به واسطه نامده ای رتبه هاره جنگیده گرفته. خودش ازبک است زنش پشتون پوپلزی است... ولی همراه اولادایش فارسی گپ میزنه ده چشم سر دیدیم ازین معلوم میشه ده خانه یش وحدت ملی تامین است. بسیار جنگره است اگر قهر شوه او که پاکستان است امریکا همده چشمش معلوم نمیشه. ده قواریش سیل کنی غیرت افغانی ره معلوم میبینی . اگه کرزی فرصت بته اول ازبک هاره میبره ده خط اول جنگ. یگان کاکه گری داره ده بین کلگی افغان ها محبوبیت پیدا کده ازین خاطر باید از امکاناتش بخاطر وطن باید استفاده شوه.

>>>   استرجنرال محمداسماعیل خان وزیردفاع ملی.
جنرال نورالحق علومی وزیرداخله.

>>>   سلام به نظر بنده اگر جناب كرزي اي دو پست مهم و حياتي وطن را پيش پرداخت
شان نگرفته باشد ( دو نفر اي وطن ١ جنرال دوستم در وزير دفاع ٢ گلاب زوي
بحيث وزير داخله معرفي كند )
رحيمي از ميلبورن

>>>   بهترين جنرالان کارکشته افغانستان باید کاندیدان این پست باشند از قبیل:
1. دگر جنرال همایون فوزی
2. دگرجنرال مراد علی مراد
3. جنرال امرخیل
4. دگر جنرال سید جعفر نادری
5. بسم الله محمدی
6. شیر محمد کریمی

>>>   کسانی که دوستم را تخریب کردن باید بدانند کاری که دوستم در بخش نظامی آنقدر ماهر است که کسانی که ماستری دوکتورا در بخش نظامی دارند به گردش نمیرسد. حتی توانست دولت کمونستی داکتر نجیب را نابود کند.
حمت

>>>   بهترین کس برای پوست وزارت داخله و وزارت دفاع ملی کسی است که حساس وطن پرستی داشته باشد که در افغانستان این حساس ازبین رفته پس هرکس که بیاید برای ما معنی ندارد

>>>   اگر ضرار احمد مقبل يا به اصطلاح انجنير دوازده پاس وزير داخله شود باز همان... و اگر همايون جرير وزير داخله شود باز همان گلبديني ... شروع است بهتر است يك كسي وزير شود كه اقلا لياقت وزير بودن را داشته باشد نه مثل...
اكرم شمالي وال

>>>   پارلمان که خودش ... چطور از دیگران دکترا بخواهد!!!!!
جالب نیست
اصلا خیلی متوجه هستید که خیلی ها شان با نام دکترا آشنای ندارند.
محمد

>>>   جنرال دوستم بهترین گزینه برای وزارت دفاع است چون او میتواند بخوبی نام طالبان ... را از تاریخ افغانستان گم کند. البته اگر دولت بخواهد
نعمت الله از کابل

>>>   بهتر استكه ملاعمر را بياورند وزير دفاع استاد نمايند

>>>   تاجک وزبک هزاره شمایان حق ندارید در افغانستان این کشور از پشتون است هاها؟؟؟
یک افغان علی از پاکستان

>>>   به نظر دوست داران پارلمان پهترین شخص جنرال پرویز مشرف است و فعلا بیکار میباشدو عنقریب توسط پارلمان پیشنهاد میشود ...
غم خورک کابلی

>>>   با در نظرداشت شرایط فعلی کسانیکه مسلکی و افغان وطن دوست باشد به این دو وزارت مقررگردد چهره های فوق قابلیت این وزارت هارا ندارند

>>>   بهترین شخص برای پست وزارت دفاع جنرال جبار قهرمان ملی کشور است که هم جواب وطن فروشان داخلی هم جواب مداخله گریهای پاکستان ... را بدهد و هم امریکا و ناتو را به صداقت برای اردو کشور وادار سازد. کار در وزارت دفاع و وزارت داخله از سر و جان گذری میخواهد این کار هر...نیست.
با تقدیم احترام ننگیالی

>>>   سلام دوستان گرامی !
جنرال دوستم بهترین کزینه برای پست زوارت دفاع .
درشرایط فعلی تحصیلات مهم نیست مهم تجربه است که جنرال صاحب امتحان خوب خود راداده است.
بهترین گزینه از بین بردن طالبان جنرال دوستم
احمد

>>>   رئیس جمهور کرزی در تماس مکرر تلفنی با اینجانب خواست تا یکی از پست های خالی را قبول کنم. اما بنا بر مشغله های مهمتر قبول نکردم و اشخاص ذیل را پشنهاد کردم:
وزارت امور داخله
بشیر بیژن
میرویس چهار دهی
غلام سخی طلوع
وزارت دفاع ملی
متخصص صاحب تلویزیون ملی
وحید صابری
آریانا سعید
مردمی صاحب
نستوه نادری
دوستان متوجه هستند که لیست بنده بر اساس تجربه، تحصیل، تخصص و توازن قومی ترتیب داده شده و بزودی به پارلمان کشور برای رای اعتماد می آید.

>>>   ستر جنراتور اسماعيل خان وزير دفاع شود.
قسيم هراتي

>>>   جناب محترم کرزی صاحب به لحاظ خدا آدم صادق مسلمان وطن دوست با شهامت با تجربه در این دو پست مهم تعین نمایید از نظر بنده اشخاص ذیل لیاقت این پست را دارد1:جنرال صاحب عمر خیل ضد پاکستان در پست وزارت دفاع و در وزارت داخله دگرجنرال گلاب زوی و یا امروالله (صالح)
با احترام محمد از هرات

>>>   همايون جرير بايد وزير خارجه باشد نه وزير دفاع يا داخله زيرا جرير صاحب يك سياست مدار است نه يك فرمانده

>>>   عتیق الله بریالی یک افسر با تجربه و جهان دیده است که میتواند از نگاه مدیریتی وزارت دفاع را خوب مدیریت کند
او در این اواخر ارکان حربی خود را از کشور انگلستان بدست آورده است. یک افسر فوق العاده تکتیکی با سیاست و مدبر است.
و یک ویژه گی دیگر که دارد اینست تعصبات قومی و زبانی را شرک میداند، چنانچه از نام اش پیداست.
امید وارم که برگزیده شود.
خوشحال - لغمان

>>>   در باره صلب صلاحيت وزير دفاع نهايت خرسند شدم ام بايد بسم الله محمدي در پست وزارت داخله ميماند زيرا او فرد نهايت صادق و پر تلاش است ...

>>>   جنرال دوستم .. است که وحشت دردور دموکراسی جاندارد .
نقوی ازشهر بقوی

>>>   براي پست وزارت دفاع كساني ذيل مناسب اند:
1 ستر جنراتور اسماعيل خان
2 وزير ناكام سابق داخله علي احمد جلالي
3 چپاولگر فابريكه نساجي بگرامي وحيد الله سباوون
4 به اصطلاح عاميانه مارشال محمد قسيم فهيم
وبراي پست وزارت داخله كساني ذيل مناسب اند:
1 همه وقت جنگي با كرزي محمد محقق
2 دل و دهن اش به يك راه نيست استاد سياف
3 نه قانون را ميفهمد نه هيچ يونس قانوني
4 سابق خلقي بود حالا انگليس شده گلاب منگل
كرزي بايد اشخاص فوق را به كابينه جهت راي اعتماد معرفي كند.
احمد جان

>>>   همایون جریر یک کاندید بسیار خوب و مناسب برای وزارت های داخله و دفاع ملی است. موصوف یک شخصی دانسته دلسوز برای ملتش است. وی در رابطه به استقرار صلح و امنیت در کشور کارنامه های بسیار نیک دارد.
از جمله می توان که جرگه بین الافغانی صلح را نامبرد. موصوف یک انسان خیلی شریف و مناسب برای این پست ها است. اگر کرزی او را به این سمت ها انتخاب کند ، به واقعیت که کار نیک کرده است. قابل توجه است که او چندان علاقه کار با گروه کرزیان ندارد.
اگر او می خواست که در این اداره با کزری کار کند زمینه ها بسیار زیاد بود و هست . ولی ایشان نمی خواهند که بی جهت خود را در رابطه به سیاست های بی خردانه کرزی مصرف کند. جنان که قانونی و غیرهم کردند. درست است که پست وزارت یک پست بسیار خوب و عالی است ولی باید که انسان سنچش خود را کند که با گروه موجود در حکومت با این کار نامه های سیاه می شود که کار کرد یا خیر!!
به هر صورت ، در لیاقت و درایت جناب همایون جریر هیج جای شک نیست ، ولی با اداره موجود مشکل است که کنار امد.
بعضی انسان ها شخصیت های خیلی عالی دارند که مافوق کرسی و مقام است، همایون جریر از جمله همان کسانی است که شخصی خیلی قوی دارد.
شاید هم به آسانی راضی به این کار نشود...

>>>   همین دو وزارت اګر به حزب تمام شمول (حزب اسلامی)داده شود ،تمام مشکلات حل خواهد شد.
رضایی از هرات

>>>   کمونست ها را به این چوکی ها کی میمانند اگر نه یک پاکستانی به افغانستان امده نمی تواند.

>>>   برادريكه از كمونست نوشته شايد كدام شخص كهنه پيخ باشه بخاطريكه از 22 سال بيشتر ميشود كه كمونست وكمونيزم هردو درقبرستان تاريخ دفن شدند مگر اين بيخبر خبر ندارد مرده لينن را مردم مسكو از قبر كشيده به دور انداختند .
حتي مجسمه هايش را از ميدان سرخ دور كردند وتوته توته كردند اين دوست ما مثليكه درين 22 سال خواب بوده خبر ندارد كه شوروي به روسيه تبديل شده مردم روسيه از دموكراسي صحبت ميكنند اي دوست بيخبر درين زمان هم از موتر هاي شصت ووالگاه تعريف ميكني

>>>   محترم سر کرنیل اشراف حسینی - سرقوماندان اعلای نیروهای مسلح صوبه اوغان.
محترم سرکرنیل حمید غول - وزیر دفاع صوبه اوغان
محترم سرکرنیل شهنوازتتی - وزیر داخله صوبه اوغان.
محترم حامد خ ر زی صدراعظم صوبه یی.

>>>   بهترین کاندبد جناب محترم ستر جنرال عبد الرشید دوستم است با قدرت با اراده و یکنه رهبری که 6 میلون انسان دنبال آن است هم نظامی خیلی با تجربه میتواند پدر طالب را در بیارد ...
شاهرخ هشم.... قزاقستان

>>>   محترم دکرجنرال نورالحق علومی بهترین کاندید برای بست وزارت دفاع و وزارت داخله میباشد . بخاطر که جنرالان باکستانی جرحت مداخله نخواهد داشت . بریالی .

>>>   به نظر من یک دراز چوکی برای هر وزارتخانه بسازند که حد اقل گنجایش هفت نفر را داشته باشد در آنصورت آقای کرزی از هر تنظیم جهادی یک یک نفر را به انتخاب رهبر شان برگزیده و بر این دراز چوکی بنشاند .بدین ترتیب هم لعل بدست میاید و هم دل یار نمی رنجد.
...سواراز موزمبیق

>>>   ریس جمهور کرز باید در این پوست وزارت دفاع ملی افغانستان ستر جنرال بسم الله محمدی را معرفی نماید بخاطریکه به نفی این کشور است .
امیری از بدخشان

>>>   سلام علی من هم به این حرف های تو موافق هستم درحالی عاضر جربان داره ....
عمری

>>>   درین مورد دیدگاهای خوب از سوی خواننده گان محترم ارایه شد ولی نباید از یاد ببریم که (هرکسیکه آفر بلند برای رییس جمهوری و نزدیکانش ارایه کند پست وزارتهای دفاع و داخله را ازان خود خواهد کرد)
اتابک شورش
کابل

>>>   ... در هر دو پی پست یک ادم وطن دوست شود نی فروخته شد ISI باشد به خصوص...

>>>   قرار معلومات بدست آمده واضعاً ذکر شده است که حامد کرزی رییس جمهور افغانستان قرار است فرید عطار را بصفت وزیر دفاع افغانستان معرفی نماید..
کاخ ریاست جمهوری

>>>   واقعا ستر جنرال دوستم هم تحصیلکرده خارج است و هم در طول اشغال افغانستان توسط روسها خدمات زیادش فراموش شدنی نیست و در اخیر در امر خنثی سازی پروسه انتقال قدرت از داکتر نجیب الله به سازمان ملل متحد با همدستی احمد شاه مسعود بمنظور جلو گیری از پیروزی مسلمانان هم قابل ملاحظه میباشد به همین منظور ملت خیلی دوستش دارند و محبوب القلوب مردم افغانستان است ملت بیشتر از وزارت دفاع برایشان ارزو دارند چرا که نه!!!!

>>>   این اشخاص نمی توانند که به وطن خود خدمت نمایند ، آزموده را آزمودن خطا است

>>>   اقای کرزی صاحب!
لطفا از مرکب ... پیاده شو و نیز بان معتقد هستی که دیگر شوروی و اندیشه کمونیستی بر نمیگردد و تو هم سر هوش بیا تا ابد اگر قدرت را به جهادی و غربی ها بسپاری و یا به پاکستانی ها معامله کنی جز تباهی وطن دیگر دست اورد نداری بهتر است به این دو کاندید بدون تعصبات قبلی و تعصبات باداران فعلی خویش اقدام فرما
1- دگر جنرال سید محمد گلاب زوی وزیر داخله
2-دگر جنرال نورالحق علومی را بصفت وزیر دفاع
تو با این دو کاندید همیشه موفق و پاکستان شکن میباشی و دمار انتهار و تروریزم را از افغانستان بر میکنی در غیر ان بگذار باز میدان به ... تعلق گیرد و ... ابرو عزت ملی و بینامللی ما همیشه زیر سوال باشد زیرا دیگر فرصت ان است که سنگر های داغ را به دولتی های اسبق بگذاری تا اتش خموش و در کشور صلح بر گردد اگر هنر این دو نفر را میخواهی بدانی به سابقه کاری انها مراجعه نما که البته این پیشنهاد را شما از طرف من که اصلا ضد نظام نجیب بودم میشنوی ولی درین بی غوری ها و بی امنیتی ها بیعدالتی ها جگرم خون است این پیشنهاد را تعمق نما و عاجل تصمیم بگیر و به پارالمان طرح نما
از طرف قشلاقی از بادغیس

>>>   شاه رخ جان شماراست میگوئید باتحصیلات که اقای دوستم دارد باید رئیس جمهورشود چراکه قوه نطق شان بسیارقوی است واقعا درتمام محافل نام افغانستان باسخنرانی شان بلند می شود ...

>>>   فقط شایستگی پست وزارت داخله را جنرال عبدالظاهر نمیدانم مدیر کشف جرایم است یا چطور! دارد خیلی فعال و کارکن است خیلی مجرمین را دستگیر کرده

>>>   کریم خرم باید وزیر دفاع شود! ههاهاهاها

>>>   انصاف و عدالت تقاضا میکند تا این دو پست به اقوام محترم هزاره وازبک داده شود. سهمیه تاجک ها کافیست.با این کار کرزی میتواند هم مشارکت قومی را تامین کند ،هم حمایت دوشخصیت پر نفوذ قومی یعنی دوستم و محقق را با خود داشته باشد وهم ازیکه تازی مارشال بکاهد.
نمیدانم این مارشال فهیم خود را چی فکر کرده، ازسهمیه یک ولسوالی خودت وچند ین وزیر ،معین ،رییس،وصدها پست دیگر کافی نیست که حتما وزارت دفاع و داخله نیز در قبضه شما باشد،کرزی صاحب من به مشوره میدهم که حتما این کار را بکنید،به نفع شما وملت نجیب افغانستان است .
با احترام لنگر ازکابل

>>>   همان که خرزی نوشته کردید
بیاد نصیحت حضرت امیر کبیر عالم و انسان شناس بزرگ قهرمان ملی غازی امیر عبدالرحمان خان افتیدیم که 110 سال قبل ابراز نموده بود و امروز ثابت میگردد

>>>   به نظرمن شکریه بارکزی وزیر دفا ع شود وفوزیه کوفی وزیرداخله شود امشاء اله به وطن امنیت بزودی تحکیم میشود ازوزرای مردها چیزی حاصل نشد .

>>>   زنده باد جنرال دوستم وزیر دفاع افغانستان انشالله مبارک باشد
شاهین از قزاقستان

>>>   مطالب و نظریات فوق را خواندم. یکی از برادران ما اسمی از یک جنرال سابقه کشور به نام سید جعفر نادری برده که ایشان در سال های 70 والی ولایت بغلان و همچنان قوماندان فرقه 80 بود.
واقعاً در زمان فرمانروای این بزرگمرد امنيت در سراسر بغلان حاکم بود و اين ولايت یکی از امن ترين ولايات افغانستان به شمار میرفت.
اميد وار هستم کرزی صاحب... بیدار شود از دیگران بگذرد و اين بزرگمرد را بحيث وزير دفاع کشور تعين کند.
سید جعفر مربوط به یک فامیل نامدار و با اعتبار افغانستان است. همه ملت بالای آنها اعتماد دارند و در صداقت و مردانگی شان شکی نیست
شیرزوی

>>>   به هرسرکه بزنیم افغانستان بازهم دستخوش آماج بیگانگان است. کشوری که ازتاریخ احمدشاه بابا الی اکنون همیشه میدان تاخت و تازمزدوران خارجی و خاینین ملی بوده من که ازتاریخ گذشته، امروز و فردای این کشور هیچ دل خوش ندارم اگرکرزی صاحب میخواهدامنیت افغانستان تأمین شود بایدیکی ازین پستهارابه ازبکها و دگری رابه هزاره ها بدهدچون این دو قوم همیشه درصلح و ثبات افغانستان کوشیده و با احراز این دو پست برای این دوقوم، انشاالله امنیت افغانستان تأمین خواهدشد.

>>>   واقعا سواد دوستم خیلی بالاست وادبیاتش هم فوق العاده است باید چند سال ...

>>>   کسانیکه تجربه وآزمایش شده است دیگر نیازی به موقف دادن و صلاحیت تفویظ کردن ندارد و درحال حاضر اگر .... هم که سمت را درافغانستان داشته باشد درد را
دوا نخواهد کرد چون آشکارا هرکس میداند که پشت سر این قضایا دست قوی بین المللی است برنامه های کلان و طرح ریزی شده خود می خواهد تطبیق کنند، بنابرین هرقدر حرفهای را مطرح بکنیم، به نتیجه ی نخواهیم رسید. .....
جاوید بدخشانی

>>>   مناسب ترین شخص در پست وزارت دفاع افغانستان جنرال دوستم است.
زنده باد جنرال دوستم وزیر دفاع افغانستان انشالله مبارک باشد....
حمیدی از کابل

>>>   شخصی که از تاریخ بربادی و انزوای کمونیزم و روسیه و غیره تحریر داشته.
این محترم به گمان اغلب از جمله جهادی های در سطح بسیارپایین است که حتی آهن پاره ها پایه های برق سیم و های برق و غیره به بادار شان پاکستان فروختند و به خود مغرور اند که کمونیزم را از صفحه دنیا پاک کرده اند هاهاها ثانیا انقدر هم که شما اشرار فکر میکنید با مطالعه نیستید تا دیگران را درس تاریخ بدهید اگر میبودید چنین بی خریطه فیر نمیکردید چون باید بدانی که کمونیزم در زیر ریش تان رو به رشد و در حال تبدیل شدن به یک قدرت مطرح جهانی است همسایه ما چین امروز هم کمونیست با قوی ترین رشد اقتصادی 9 فیصدی در سال است کوریای شرقی و غیره کشور های کوچک و دور دست که اصلا با تخریب مجسمه لینن کدام ارتباط ندارد درست مثل مرگ دروغی و یا واقعی اسامه که کدام تعغیری در جهت دنیای تیروریسم نیاورد همه به کار خود مشغول اند بهتر خواهد بود تا مطالعه داشته و نظر بنویسید

>>>   نظر بنده در مورد وزارت دفاع ملی محترم جنران مرادعلی مراد است که دارای گذشته بسیار خوب در این وزارت میباشد و در مورد وزارت داخله هم باید گفت که جنرال غلام علی وحدت بهترین است.

>>>   بیاید یک وزیر را انتخاب کنیم به نفی ملت باشد نه که به نفی جیب شخصی خود باشد مثلی حضرت زاخیلوال نباشد
قاسم از پروان

>>>   اگر دولت به این شکل پیش برود آینده افغانستان بعداز 2014 تضمیم نخواهد بود فلآ درداخل پولیس ملی و اردوی ملی قوم پرستی تا اندازه است قابل قبول نیست آقای کرزی میخواهم یک شخصی را انتخاب کندکه تابیت خارجی را نداشته باشد مثال زلمی ویسا قوماندان قول اردو209 شاهین و برادرآن والی قندهار و حضرت زاخیلوال .والی هرات این ها کسانی بود از اورپا امده بودن و تجربه کافی در مورد افغانستان ندارد....

>>>   تا خاین ووطنفروش نباشددرین دستگاه مافیایی اشتراک نمیکند. باید مثل دیگر افراد نظام خود فروخته باشد

>>>   از جناب محترم استرجنرال عبدالرشید دوستم بنیاد گزارجنبش ملی اسلامی افغانستان خواهش میکنم که درپست وزارت دفاع و داخله خوداراکاندید نکد. چرا که این وطن فروخته شده است وهیچ کس نمی تواند طالب را ازافغانستان دور بسازد جز امریکا چراکه امریکا انهارا اکمالات میکند.
ومیخواهد که سران افغانستان را به بهانه این وآن ازبین ببرند انتحاری رادرافغانستان کی میاوردبه همه معلوم است که امریکامیاوردوشماجنرال صاحب رانیز میخواهد که به یک نوع درچوکات دولت بیاورد وازبین ببرد.
با احترام
f ازشکردره کابل

>>>   به هیچ یکی از اینها اعتماد ندارم! اگر افراد بلند رتبه دولتی به منافع ملی کشور شان فکر میکردند این همه بدبختی , بی عدالتی و ... در این سرزمین بیداد نمیکرد! خدا مردم عزیز افغانستان را در پناه خود نگهدارد.
دعا گوی از افغانستان!

>>>   حزب اسلامی خواب ببیند که وزارت را اشغال کرده

>>>   تمام شما های که در فوق اظهار نظر فرموده اید خود را ... منیمائید و وطن تان را نیشخند برای تمام فارسی زبان ها .
جای تآسف است که بر دو پست مهم و کلیدی کابینه مملکت تان خود میخندید و دیگران را میخندانید . تآ سف به حال تمام ما و شما ...
اضافه از این وقت گرانبهای خودم را برای شما که هیچ احساس زنده در برابر مردم و وطن تان نه دارید ضایع نه میسازم .
خجالت اور است نوشته های فوقانی تان .
توت خورک سالنگ .

>>>   اقای قشلاقی ازبادغیس: ازنظریات و انتخاب تان معلوم میشود که خودت هم مربوط کدام ... هستی به هر صورت خداوند... رابه راه راست هدایت کند
نادری ازبولغین

>>>   عتیق الله بریالی بدون شک وزیردفاع کشور است.

>>>   باتوجه به قدرتگیری روز افزون مخالفین .باید حزب اسلامی راجزب کرد.

>>>   هرکی باشد حتما باید وطنفروش باشد

>>>   چقدر ...
دوستم و محقق را کرزی ... ولی افراد وابسته به اینان دوباره از کرزی و اوغانملت تقاضای یک کرسی ناچیز و بی صلاحیت را دارند -
.... پس چرا مانند مارشال از صلاحیت خود استفاده و در مقابل زیاده خواهی های کرزی نه ایستاد ؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است