شعار مرگ بر آمریکا در هرات
مظاهره كنندگان خشمگين كه جسد جوان مقتول 20 ساله ای را با خود حمل مي‌كردند، بی کفایتی دولت و نيروهاي خارجي را عامل ناامنی های اخیر هرات بیان کردند 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۷    ۱۳۸۸/۷/۱۲ کد خبر: 3943 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( afghanpaper ) صبح امروز صدها مظاهره کننده در هرات ، ندای مرگ بر آمریکا سر دادند و خواستار خروج نیروهای آمریکا از منطقه امن جنوب غرب کشور شدند.

این مظاهره کنندگان که به جهت افزایش ناامنی و کشته شدن جوانی به دست ربایندگان، به خیابانها آمده بودند، از ميدان استقلال شهر هرات تا مقابل ساختمان مقام ولایت به تظاهرات خود ادامه دادند.

مظاهره كنندگان خشمگين كه جسد جوان مقتول 20 ساله ای را با خود حمل مي‌كردند، بی کفایتی دولت و نيروهاي خارجي را عامل ناامنی های اخیر هرات بیان کردند.

اين جوان ماه رمضان ربوده شد و ربايندگان در قبال آزادي وي 100 هزار دالر درخواست كرده بودند كه خانواده وي قادر به پرداخت این مبلغ نشدند. در ماههای اخیر اختطاف در هرات بسیار افزایش داشته به گونه ای که بسیاری از سرشناسان این شهر به فکر مهاجرت به کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی گردیده اند.

از دیگر بیانات این مظاهره کنندگان، حضور نیروهای آمریکایی در این ولایت است که باعث گردیده است تعداد حملات انتحاری و بمباران موشکی شبه نظامیان طالبان افزایش یابد.

همچنین به گزارش غیر موثق خبرنگار محلی شبکه اطلاع رسانی افغانستان از منطقه مرزی ایران و افغانستان ، صبح امروز یکشنبه دوازدهم میزان، تعداد بسیار زیادی از مهاجرین غیر مجاز وارد ایران شدند.

براساس این گزارش این افراد که به طور غیر قانونی قصد ورود به ایران را داشتند ، از کنار گمرک مرزی وارد ایران شدند و هیچ گونه ممانعتی از سوی افراد نظامی ایران در این قبال صورت نگرفت. خبرها حاکی از آن است که گمرک افغانستان ضمن انتقاد شدید از این نحوه عملکرد مامورین مرزی با افراد غیر مجاز که کشورشان را ترک نمودند، از صبح امروز از ورود و خروج به داخل و خارج کشور جلوگیری به عمل آورده اند.

خبرنگار ما در هرات گزارشی تهیه کرده است که در خبر زیر مشاهده می کنید.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اين كار خوب نيست بايد دولت اقدام جدي نموده عمليات وسيع جهت دستگيري غلام يحيي و باند جنايتكارش را آغاز نمايد و منطقه محاصره شود و عمليات تصفيوي توسط سربازان قول اردو صورت گيرد انشا الله امنيت تامين ميشود
سويتا و شگوفه از هرات

>>>   سلام ای هموطن
ما مردمی که از هرات بخاطری نا امنیها دست کشیدیم از حضور هموطنان ما که در هرات هستند خواهش بعمل می آوریم که دست از تظاهرات برنداشته تا دولت مرکزی فکری بحال هرات بکند
مهاجر

>>>   باز چور دلتان شده ....

>>>   واقعا اوضاع هرات خراب است .از وقتی که جناب اسماعیل خان از هرات برکنار شدن .مردم هرات امنیت را در هرات ندیدان.
و از این که مردم به ایران می روند غیر قانونی این یگ لطفا ایران هست که به مردم افغانستان می کنند. چون در افغانستان کار نیست .
به جا که دولت افغانستان انتقاد کنند. اولا برای مردم کار فراهم کنند بعد انتقاد کنند.

>>>   اختطاف چه ارتباطي باحملات انتحاري وبمباران موشكي شبه نظاميان طلبان بنا به گفته همين مقاله دارد ؟ آيا همين خارجي ها اختطاف ميكنند؟
همدرد

>>>   دراینکه مسولین بی کفایت درهرات بسیاروجوددارندوچوکی هاوپست های بلندوپایین راباقیمت گذاف خریداری نموده اندشکی نیست وامکان نداردکه این کارهابدون هماهنگی بادولت مرکزی صورت گیرد.
انجمن منورین هرات

>>>   مرگ بر تو و مرگ بر فرمانده تو آمريكا!
بس كن ديگه نفاق و بين امني ، از اين بيشتر افغانستان را ويران نكن.
ع - هرات

>>>   در عقب اين همه دست هاي امير اسماعيل بخاطر مطرح شدن ميباشد چون اكثريت كساني كه ناراضي دولت هستند از افراد او هستند دولت بايد اقدام جدي نموده اين يحيي و افراد جنايتكار او را دستگير و از بين ببرند

>>>   اگرنیروهای افغان در مرز از خروج افغانها ازکشور ممانعت میکنند پس زمینه کار و کسب و مهمتر ازهمه امنیت درکشور را تامین کنند که این واقعات افزایش پیدا نکند.
این مردم اگر به خارج نروند پس به کجا بروند تا یک لقمه نانی را پیدا کنند ؟
پس مجبور هستند تاکشور را ترک کنند یا اینکه خود شان دست به آدم ربایی زده یا چور و چپاول کنند و یا اینکه بروند در خانه های امن و پر از نان و غذای دولتمردان دزد افغانی پناهنده شوند.

>>>   دلم کفیــــــــــــــــــــــد
ن-

>>>   نه جناب بی نام و نشان، در عقب اینها دستهای امیر اسماعیل نیست.
اینها کار یک عده قومپرست کور دل است که به دستور یک حلقه ی بخصوص در دولت که جناب کرزی هم شامل آنهاست صورت میگیرد.
(دلیلش که میگویم کار کرزی است. این است که چند بار مردم ریش سفیدان و نماینده های خود را به نزدش روان کردند تا فکری به حال این بی امنیتیها بکند. ولی بعد از گذشت چند سال هیچ کاری نکرد که هیچ بلکه اوضاع روز بروز خرابتر هم شد.)
چشم آنرا نداشتند که هرات را آرام، آباد و در حال ترقی ببینند. چون خودشان هیچ چیز ندارند (بجز از تولید تریاک) و هیچ خدمتی هم تا بحال به مردم خود نکرده اند. پس چطور میتوانستند هرات را که مایه ی سر افگنده گیشان بود تحمل کنند؟
به جان امیر اسماعیل سوء قصد کردند. فرزندش را کشتند. به او تهمت دزدیدن پولهای گمرکی را زدند. برکنارش کردند. افراد فاسد و بی مسئولیت خود را بر ما حاکم ساختند. پولهای گمرکی را مستقیم به جیب کرزی و باند مافیاییش سرازیر کردند. در بین اراذل و اوباش طرفدار خود سلاح توزیع کردند. و حالا هم با کشتن و اختتاف تجار میخواهند آنها را از هرات فراری دهند تا اقتصاد هرات به کل از هم بپاشد.
حالا فهمیدی که گپ در کجاست. یا که باز هم خود را به در نافهمی میزنی؟

>>>   الكي چرا مرگ بر آمريكا مي گوييد .
چرا هيچ وقت مرگ بر طالبان كسي نميگويد ؟ در حاليكه همين طالبان بودند كه باعث شدند آمريكا به افغانستان حمله كند وهمين طالبان هستند كه مشغول آدم كشي و مسلمان كشي و قتل و غارت وتجاوز و ويراني مملكت ما شده ان .

>>>   در اینجا بعضی مطالبی رو خوندم که دوستان ما بی دلیل قضاوت کردن و گناه رو گردن کسی انداختن که ازش بدشون میاد.ولی به نظر من مقصر اصلی خود ما مردم هستیم.
اگه بجای فرار جلوی دولت خودمون بایستیم و خیلی محکم و مصمم ازش بخوایم که جلو این کارها رو بگیره و در صورتی که این کار رو نکنه مردم دولت رو کنار خواهند زد اونوقت هست که تمام اون مسئولین بی کفایتی که گفتین بخاطر نجات از خشم مردم یا مجبورن کارشون رو درست انجام بدن یا کنار برن که در هر دو صورت به نفع مردم هست.
خوب فکر کنین ببینین در مقابل این همه نا امنی تحمیلی در هرات آیا مردم تا حالا اقدام جدی انجام دادند. می بینید که نه.
البته پارسال شاهد چند روز اعتصاب بازاریان بودیم ولی تنها با اعتصاب که نمیشه باید به دولت فشار اورد.
اگر توی همین تظاهراتی که در گزارش بالا ازش صحبت شده حداقل 50000 نفر شرکت میکرد و جلوی ولایت و قوماندانی امنیه و امنیت ملی صف میکشید اونوقت می دیدید که این عالیجنابان چطور دستپاچه شده و از اربابانشان درخواست کمک میکردند.
به هر حال امیدواریم که هر چه زودتر این مشکلات مردم حل بشه.

>>>   همه ای این شعار ها ساختگی از خود فروخته شده ها است که مردم را میخواهند با این نوع شعار ها فریب دهند. یعنیکه آنها برای نجات افغانستان و اسلام جهاد میکنند . در حالیکه اینطور نیست. ملا عمر بن لادن و غیره رهبران گروه های تروریستی وابسته به امریکا و کشور های غرب هستند. این جنایتکاران اهداف بخصوص دارند .
ح.آ.ن

>>>   ای نویسنده اگر ایرانی هستی ترا به افغانها چی؟ و اگر افغانی هستی چرا به لسان ایرانیان مینویسی؟

>>>   سلام خدمت هموطنان گرامي :
مي خواهم كه يك موضوع جدي را بيان كنم كه :
افغانستان تا به حال اينطور دولت مركزي بي سرنوشتي را نداشته و هيچ وقت ديگري هم نخواهد داشت .
دولت مركزي ما فقط به فكر دروغ تحويل دادن به مردم رنج كشيده افغانستان است و با دروغ هاي خود كه نمي تواند امنيت را به كشور برگرداند .
در جنگجال هاي اخير شهر هرات دولت مركزي دست دارد چون كه مي خواهد امير اسماعيل خان را به هرات باز گرداند بهانه ي براي اين كار خود درست مي كند .
اما با امدن اسماعيل خان هم امنيت به هرات باز نخواهد گشت .
اخطار به دولت مركزي :
تا اينكه امنيت كامل به شهر هرات باز نگردد و آدم ربايان به چنگال قانون سپرده نشوند ما مردم هرات دست از تظاهرات پي در پي خويش نخواهيم كشيد .
مرد غريب از شهر غوريان › ولايت هرات .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است