پرچم افغانستان در المپیک 2012
امسال افغانستان با شش ورزشکار در مسابقات المپیک شرکت می کند. نثار احمد بهاوی، برنده مدال نقره المپیک پکن در تکواندو پرچم افغانستان را حمل می کرد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۸    ۱۳۹۱/۵/۷ کد خبر: 39205 منبع: پرینت

رقابتهای المپیک  2012لندن ساعت 12:30دقیقه نیمه شب(6 اسد) به وقت افغانستان در شهر لندن، پایتخت بریتانیا آغاز شده است.

در این رقابتها بیش از 16 هزار ورزشکار از بیش از 200 کشور جهان حضور دارندکه 6 ورزشکار به نمایندگی از افغانستان نیز اشتراک کردند.

لندن پس از 7سال انتظار نخستین شهری است که برای سومین بارشاهد برگزاری بازی های المپیک میباشد.

در این رقابتها بیش از 16 هزار ورزشکار از 204 کشور جهان برای رسیدن به مدال های طلا، نقره و برنز رقابت میکنند.

در این میان 6 ورزشکار افغانستانی نیز شامل ان که در رشته های دوش، جودو، تکواندو و بوکسینگ در برابر حریفانشان به میدان خواهند رفت.

 نثار احمد بهاوی، تکواندو کار هموطن ما پرچم افغانستان را حمل می کرد..

http://files.afghanpaper.com/pics/201207/201207280452112781.jpg

نیکپا در المپیک پیکنگ در سال 2008 توانست برحریف اسپانیایی خود پیروز شود و به مدال برنز دست یابد. تاهنوز، روح الله نیکپا نخستین و تنها ورزشکار افغانستان است که از المپیک مدال گرفته است.

روح الله نیکپا، نخستین مدال آورالمپیک برای کشورش می گوید، امیدوار است که در المپیک امسال در لندن مدال طلا به دست آورد.

نیکپا در گفتگویی با خبرگزاری آلمان می گوید: بهترین لحظه زندگی ام همین بود که وقتی با مدال به کشور بازگشتم، خوشحالی هموطنانم را دیدم. خیلی خوشحال بودم که مایه مسرت و شادی مردم کشورم شده ام.

http://files.afghanpaper.com/pics/201207/201207280452114257.jpg

وی افزود هر ورزشکاری در المپیک آرزو دارد که به مدال دست یابد. آرزوی من این است که در المپیک لندن به مدال طلا دست یابم و دوباره برای مردم کشورم افتخار بیافرینم.

نیکپا از حالا نمی داند که رقیب اش چه کسی خواهد بود و کمی پیشتر از روز نهم آگست برایش مشخص می شود که با ورزشکار کدام کشور حریف است. اما او اعتماد با اعتماد به نفس کافی می گوید فکر نمی کنم مشکلی در رقابت های لندن وجود داشته باشد.

مراسم افتتاحیه رقابت‌های المپیک 2012 لندن در فضایی که به صورت کاملا طبیعی طراحی شده بود برگزار شد.

http://files.afghanpaper.com/pics/201207/201207280452114924.jpg

 مسابقات المپیک در شهر لندن شام جمعه افتتاح شد.در مراسم افتتاحیه المپیک 2012لندن که هزینه ی آن بیش از 40 میلیون دالر برآورده شده است، شماره زیادی از رهبران کشورهای مختلف جهان شرکت کرده اند و آغاز این مراسم در سراسر جهان از طریق رسانه های تصویری به صورت زنده پخش خواهد شد.

در حالی مراسم افتتاحیه سی‌امین دوره المپیک به میزبانی لندن آغاز می شود که مسئولان برگزار کننده فضایی کاملا طبیعی مانند یک روستا را برای برگزاری مراسم طراحی کرده‌اند.

دهکده‌ای برای مراسم افتتاحیه سی‌امین دوره بازیهای المپیک طراحی شده است، در میانه های این مراسم در طول چند دقیقه غیبمی شود و جای آن رازندگی سنتی دوره جدید از زندگی مردم انگلیس را نشان می دهد که در نوع خود جالب و دیدنی است.

این دهکده که بافت یک روستای قرون وسطی انگلیس را در ذهن تداعی کند وشامل بخش های مختلفی می باشد.

 دقایقی پس از شروع مراسم با ورود نیروهای جدید، مجموعه قبلی از صحنه خارج می شوند و به جای آن کوره های ذغالی انقلاب صنعتی از زمین بیرون می آید.

تعداد این کوره ها هفت عدد بود که از روی انها دود برمی خواست.در این دقایق تعدادی وارد ورزشگاه شدند و هر کدام در بخشی مشغول تغییر دکور داخلی بودند. در بخش های مختلف زمین ورزشگاه تاریخ صنعتی شدن انگلیس به تصویر کشیده شده بود. بخش هایی مثل آهنگری، دریاداری و... شامل این برنامه بود.

علاقمند و مسئولان با حضور خود در ورزشگاه، محل برگزاری مراسم افتتاحیه را مملو از جمعیت کردند.

وجود درختان، چمن‌ها و حیوانات مختلف فضایی کاملا طبیعی را برای تماشاگران ایجاد کرده بود. مسئولان برگزار کننده پیش از اعلام کرده بودند که این مراسم کاملا انسانی و طبیعی باشد.

هزارراهنما در اطراف محل برگزار مراسم افتتاحیه حضور دارند که شعار مشترک آنها همه دنیا یک ملت است،می باشد

هوای شهر لندن کاملا ابری است. پیش از این پیش‌بینی شده است بخشی از مراسم افتتاحیه زیر بارش باران برگزار می شود.

نظم خاصی در محل برگزاری مراسم وجود دارد. امکانات مناسبی برای عکاسان در نظر گرفته شده که کار را برای آنها آسان می‌کند.

مهمانان ویژه و رئیس جمهور چند کشور هم که قرار بود به ورزشگاه بیایند، در جایگاه ویژه حضور دارند و مراسم افتتاحیه را از نزدیک تماشا می ‌کنند.

پیش از آغاز رسمی مراسم، ورزشگاه با پرچم‌هایی برای دقایقی به رنگ آبی درآمد.

پیام بان‌کی‌مون،دبیرکل سازمان ملل از اسکوربرد پخش شد. وی در بخشی از سخنان خود اعلام کرد که امیدوار است در تمام دنیا صلح حاکم شود و اثری از جنگ نباشد، که این بخش از پیام وی به شدت مورد استقبال حاضران در ورزشگاه قرار گرفت.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ...
ثانیا: آیا نباید این دفعه پرچم را خانم کوهستانی که تنها نماینده زن افغانستان است و یا نیکپا که تنها مدال آور المپیک افغانستان تا کنون بوده است حمل کند؟ چرا همیشه بهاوی حمل کند؟ جای تأسف است.

>>>   در المپیک معمولا پرچم هرکشور توسط دارنده مدال المپیک آن کشور حمل می شود. دارنده نخستین و تنهاترین مدال المپیک افغانستان روح الله نیکپاست و پرچم افغانستان توسط نثاراحمد بهاوی حمل می شد.
بی بی سی فارسی هم از این رو در گزارشی نوشت:"پرچم افغانستان به وسیله نثار احمد بهاوی، برنده مدال نقره المپیک پکن در تکواندو حمل شد."
در افغانستان هرکسی پارتی و پول بیشتر داشته باشد، صدرنشین است. امیدوارم افغان ها این میراث بد را با خود به المپیک لندن نبرده باشند و دلیل دیگری در کار بوده باشد.

>>>   روح الللا نیکپا مدال آور المپیک ۲۰۰۸ برای افغانستان بود ... نثار احمد بهاوی به‌‌‌ هر حال هر دویشان افتخار ما است

>>>   ..
به امید پیروزی ورزشکاران افغان در المپیک و موفقیت تمام مردم افغانستان عزیز در عرصه های نیک زندگی!

>>>   رنگ نشان ولمپیک شبی رنگ پرچم خود منو شماست مگم نه؟

>>>   سلام به تمامی هم وطنان و ورزش کاران عزیز و مخصوصا میدال آوران کشور، ورزش کاران و مدال آوران عزیزی که در المپیک 2012 لندن شرکت کرده اند دقیقا از کشور ما نمایندگی میکنند ولی امروز در مراسم افتتاحیه المپیک خیلی مشتافانه منتظیر بودم که پرچم کشور ما به دست اولین مدال آور المپیک برای افغانستان یعنی (روح الله نیک پا) به اهتزا در آ ید جون او مستحق انتقال این پرچم بود نه نثار احمد بهاوی، به هر حال من این مطلب را نه اینکه از دید قومی بنگرم و بگویم چون که نیک پا اولین مدال آور المپیک برای افعانستان است پس واقعا مستحقش بود که وی پرچم را به دست می کرفت... تشکر...

گل احمد اچکزی

>>>   آرزوی موفقیت را برای ورزشکاران عزیز کشورمان در مسابقات لندن را از خداوند خواستارم ، موفقیت شما آرزوی ماست رضایی از تهران

>>>   امید است که گفتهای دبیر کل سازمان ملل در مورد افغانستان نیز اعمال شود و در تمام دینا صلح حاکم شود و اثری از جنگ نباشد رضایی مهاجر افغانی مقیم ایران

>>>   به امید موفقیت های هر چه بیشتر افغانستان و تاجیکستان در این بازی های لندن.

>>>   زنده باد اولين علم برداران ومدال آوران تاريخ المپيك افغانستان نثار احمد بهاوي و روح الله نيكپا عمر تان دراز وصحت مند باشيد تاريخ كشور اين قهرماني شمارا دردل تاريخ ثبت خواهد كرد ومردم افغانستان هميشه دعاگوي تان هستيم موفق باشيد
پرواني

>>>   نثار احمد بهاوی، تکواندوکار ۲۷ ساله، در گذشته نایب قهرمانی جهان شده و دو مدال از بازی های آسیایی کسب کرده است. در اولین دوره بازی های آسیایی هنرهای رزمی در بانکوک در سال ۲۰۰۹، او مدال طلا به دست آورد

>>>   اینم میگذره......خدا کند روح الله مدال بیاورد

>>>   آیا مردم مظلوم و مسلمان میانمار که در حال حاضر دارن قتل عام میشن جزء این مردم دنیا به حساب نمیاد که آقای بان کی مون دبیرکل سازمان ملل براشون آرزوی صلح کنن؟؟؟! م جوادی، ساکن شیراز

>>>   بلی حق را باید به مستحق داد عدالت زیبا است.
به لطف خدا موفق میشوند.
چهره نیکپا همانند مردان موفق وپیروز به نظر می رسید
بااحترام

>>>   دراهتزازباد پرچم زیبای افغانستان وامیدوارم ورزشکاران عزیز پرچم زیبای کشورراباقهرمانی های خویش در اهتزاز نگدارند

>>>   برادر خالا معلوم میشه که بهاوی مدال می ا ورد یا نیکپا ..... بهاوی فهرمان جهانی است او چندین مدال طلا اورده....و نیکپا یک دانه نقره اورده و بس...فرهاد کوهستانی

>>>   پرجم هر کشور در مراسم افتتاحیه المپیک معمولا توسط مدال اور المپک حمل مشود ولی در افغنستان بدبختانه این گونه مساییل را یا کسی نمی فهمند یا اینکه مسایل قومی و نژادی را حتا در المپیک با خود حمل میکند...

>>>   لطفا از نوشتن حرفهایی که باعث تفرقه می شود خودداری کنید ما به خاطر همین قوم گرایی ها است که هنوزم کشورمان در جنگ است مهم نیست که چه کسی واز په قومی پرچم را حمل می کند مهم اینست که قلبش برای افغانستان بتپد وبرای سربلندی آن تلاش کند
اسدالله مهاجری در ایران

>>>   همه ورزشکاران ما قابل احترام هستند. اما خوب شد که کار به اهل کار سپرده شد و پرچم افغانستان را بدست نایب قهرمان جهان نثار احمد بهاوی سپردند. بااحترام

>>>   من هم به نوبه خود چند كلمه را بنويسم بيادرا!!!
فرق ندارد كه كه بيرق اوغانستان را بلند كند و بحيث يك دبلومات و باسواد و يا وكيل فارلمان افغانستان و رييس كميته روابط بين مللي ژارلمان اوغانستان كه نسار احمد جان و يا بيادر ما روح اله جان ژروا ندارد كدام شان باشد مخم اين است كه بيرق بالا شود.
بشير احمد تينچ وكيل آم سكر فارياب

>>>   هردو تن آنها نوردیده هر افغان هستند موفق باشند، تعصبات قومی را به ورزش داخل نه کنید هرکه به کشور ما مدال اورد و افتخار بخشد برای ما عزیز است و مایه افتخار. پردیس

>>>   من هنوز بهاوی را بر نیکپا ترجیح میدهم، انصافا قد رعنایی دارد و این زیبایی پرچم ملی را دوچندان میکند.

>>>   من نمیدانم کمیته المپیک روی چه معیار پرچم را در دست بهاوی داده؟
آیا اولین و تنها مدال آور المپیک لیاقت پرچم داری را نداشت؟
...

>>>   فضل احمدازکویطه پاکستان. آرزوی هرنوع موفقیت رابرای ورزشکاران افغانستان عزیزدراین ماه بزرگ ازخداوند آرزومندم.دست همه هم وطنان بدعاباشد.
الهی افغانستان ماراآرام سربلند پرافتخاربدار.آمین.

>>>   جاوید جان ک.هستانی یا نمیفامی یا خوده زدی ده نافامی؟ ضرب المثل است که میگه ادم که خو باشه میتانیش بیدار کنی ولی ادمی که خوده ده خو زده باشه بیدار کدنش مشکل است؟
مدال های جهانی منظورت کدام است؟ مدال جهانی معتبر به این ترتیب است:
1- مدال المپیک
2- مدال قهرمانی جهان
3-مدال قهرمانی قاره ای(در هر قاره مسابقات که برگذار میشه مثلا قهرمانی اسیا)
نثار جان بهاوی ورزشکار خوب وطن ماست ایشان مدال درجه 3 گرفته اند که از اسیا است ما باز هم ارزو داریم که طلای المپیک را بگیرد افتخار هم میکنیم از ته دل خوش میشیم که بیرق کشور ما به اهتزاز در بیایه.
ولی بحث جای دیگری است نفهمی و متعصب بودن و یا احمق بودن رییس کمیته ملی المپیک افغانستان:
زیرا عرف و قانون اکثر کشور ها به مدال اوران المپیک اجازه حمل بیرق ان کشور را در المپیک میدهند پس حق با نیکپا بود که بیرق افغانستان را حمل میکرد چون دفعه قبل بهاوی حمل کرده بود رییس نفهم و متکبر و جنگی المپیک بخاطر نژاد پرستی به بهاوی دستور حمل بیرق را داده و از طرفی با این کار خود قبل از حریفان خارجی او به تضعیف روحیه نیکپا پرداخته و با این کار احمقانه اش میخواهد روحیه نیکپا را خراب کرده تا او نتواند مدال بگیرد و اگر خدای ناخواسته نیکپا مدال نگیرد مقصر اولیه ان رییس المپیک و رییس کاروان 6 نفره افغانستان است گرچه به حول و کمک الهی نیکپا مدال میگیرد که کور شود هر انکه نتواند ببیند قهرمانی نیکپا را.
فوتبالیست قدیمی

>>>   انشاالله المپیک بعدی 60تا ورزشکار داشته باشیم.

>>>   به گفده برادرما باید گفت که هر کسی که پرچم افغانستان را ببرد باید افغان باشد چه بهاوی چه نیکپا چه کوهستانی در میان ورزشکاران تفرقه انداختن خوب نیست.

>>>   به امید خدا همه ی ورزشکاران المپیکیمان موفق باشند.
افغانستانم منم روزی میام.
یونس رحمانی
از ایران.

>>>   خوش باش که کاکا سیاف دعوای علمبرداری را در مسابقه های المپیک نکرد و این بار نثار احمد بهاوی بیرق را حمل کرد در المپیک دیگر روح اله جان نیکپا بیرقدار کشور خواهد بود. هر دوی شان افتخار ما هستند.
احمد پغمانی

>>>   من گل محمدهستم ماجرین افغانی درایران ازخداوند برزگ مخاهم برای ورزشکاران کشورعزیزمان افغانستان مدال طلا عطی نسب کنه خداوند کمری روالله نیکپا نثاراحمدبهاوی رامکم بیبنده برای کشورما مدال طلا بیاره آروزی دارم خوشحالی مردم مظلوم ستم دیدی افغانستان را بیبنم ازخوشحال چی لذتی داره ماهم ازاین کشورهابرکردیم به وطن خودیمان افغانستان جان شمال

>>>   برادرم چقدر تعصبی است افسوز بحالشان
کاکر

>>>   مهم نيست كه چه كسي پرچمدار باشد. مهم همدلي و وحدت هموطنان و آرزوي موفقيت براي ورزشكاران عزيزمان است. انشاالله همه ي شان موفق وكامياب ومثل المپيك قبلي باعث افتخارمون باشند.
شفايي از تهران

>>>   از اينكه در ميان ورزشكاران عزيزمان دو خانم افتخارآفرين هم حضور دارند بسيار خوشحالم.چون حضورشان باآن همه مشكلات ونبود امكانات بسيار با ارزشتر از مدالشان است.شفايي

>>>   حرفهاتان را خواندم
هر کسی که در هر جا برای افغانستان کاری شایسته انجام دهد قابل احترام است و باید همه او را دوست داشته باشند.ورزشکاران افغانستانی هم که در المپیک شرکت کرده اند نمایندگانی از کشور افغانستان هستند.خالصانه برای پیروزمندیشان در این عرصه رقابتهای بین المللی دعا می کنیم.چرا که هر ورزشکاری که در این عرصه (المپیک)بتواند موفق شود و مدال بگیرد گذشته از اینکه نام خودش هم در جهان پر آوازه می شود،کشور افغانستان را در جهان بلند آوازه و نامدار می کند.این خیلی مهم است.
در باره اینکه حامل پرچم چه کسی بود،آقای نثار احمد بهاوی هم ورزشکار خوب و دارای مدال هست،اما مدال المپیک ندارد،آقای روح الله نیکپا حقش بود که حامل پرچم افغانستان در المپیک باشد.حال نمی دانم که رئیس کمیته المپیک بر چه اساسی پرچم را به آقای بهاوی داده است.طبق گفته دوستمان این ناحقی در روحیه آقای نیکپا هم تاثیر بسیاری دارد و ممکن است در رقابتهایشان خوب عمل نکند. بهر حال ما باید برای همه ورزشکاران افغانستانی حاضر در المپیک دعا کنیم که بهترین نتیجه را بگیرند.
عادل حسینی مهاجر از قم

>>>   سلام دوستان عزیز بنده در یکی از کشور های اروپایی زندگی می کنم بیرق این کشور را در المپیک کسی حمل کرد که مدال المپیک را داشت وهمرای او خیلی از اخبار های این کشور مصاحبه کرد که چطور موفق شده که پرچم کشورش را در المپیک حمل کنداوجوابش این بود که من مدال طلاالمپیک را دارم به امیدی موفقیت بهاوی وبیکپا وهمه ورزش کاران کشور
ولی

>>>   ...من کشورم را بسیار دوست دارم

>>>   عادل حسینی مهاجر از قم قضاوتت خیلی جالب است.
اگر خدای نخواسته روح الله نیکبا در مسابقه نتوانست موفق شود گناهش به گردن بهاوی است که چرا بیرق را برایش نداده است.
امید است که قبل از قضاوت یک بار فکر کن که چی مینویسی ...

>>>   من متئاسفم بحال او برادرهای که ازاندیشه های پیروی میکنند که این وطن را به قهقرا سوق داد هنوز هم دنبال ای تعصب هانمان سوز مگردند که داره نسل ماره تباه میکند به لحاظ خدا ازاین ...پیاده شوید به خاطر خدا ملی بیندیشید.
تعصب به موریانه ای میماند که همه ما و شما ره از درون خواهد پوسید.
به امید همدلی و همسویی تمام مردم افغانستان.
امید ازکابل

>>>   مدال المپیک حتی اگر جس باشد ارزش آن از طلای هر مسابقه بین المللی وآسیایی باارزش ترند. مدال های دیگر مسابقات را هر کسی می آورد ولی ومدال المپیک سخت است.
نیکپا اولین کسی است که در تاریخ افغانستان مدال المپیک آورده ( حتی اگر طلا نباشد). من وقت دیدم پرچم المپیک را به کسی داده که به قول شان" آریای است و یابینی بلند دارد یا چشم کلان دارد" نه بر اساس لیاقت، همان جا تمام اعضای فاملم گفت: فساد و نژاد پرستی و تنگ نظری حتی در ورزش هم وجود دارد.
برداران آریای ما که خیلی به آن افتخار می کنند، بدانند امروزه ضامن پیشرفت و بقای یک کشور هیچ وقت نمی توانند نژاد باشد. اگر چنین فکر کینم، مطمین باشید که هیچ وقت به جای نمی رسیم.
وهمچنان در ردیف 5 کشور پس مانده دنیا باقی می مانیم. اگر نژاد مایه افتخار و پیشرفت وسربلندی کشور ها می بود، باید افغانستان یکی از کشور های خوشنام دنیا می بود. درحالیکه چنین نیست. مردم عزیز پیشرفت را در چیزی دیگری جستجو کنیم.
اگر برادر ا آقای بهاوی مدال جس المپیک می داشت، ما حتی مشکل با حمل پرچمش نداشیتم بلکه به او به حیث هموطن افتخار می کردیم. اما صرفا به خاطر قد بالایش جای شرم است.
فرزانه رضایی کابل

>>>   به عزیزانی که در دل شان آتش تفرقه و تعصب موج میزند احترامانه باید عرض کرد. جان برادر کمی به فکر بیائید حد اقل از نوشتن چنین حرف های کمی خجالت بکشید. سواد تانرا ببیند املا در نوشتن تانرا ببینید و گپ زدن تانرا ببینید. کس بگوید که ترا چی به این گپها؟
این وقت دعا است که بحق مردم افغانستان و اعاده حیثیت از دست رفته خود کوشش کنیم نه اینکه بیرق را فلانی نی بل فلانی بلند میکرد خیلی احمقانه است
الیاس از شیرپور کابل

>>>   سلام به تمام عزیزانی که نظر دادند دعا کنید درتمام دنیا خصوصا در افغانستان صلح حاکم شود بیدار باشید هوشیار باشید مهم نیست که بیرق افغانستان را کدام شخص حمل کرد بیرق حمل شد ولی یک چیز را ذکر کنم اگر عمل ما نژاد گرایی باشد و لیاقت درنظر گرفته نشود ما همه چیز را قبلا ازدست دادیم و چیزی را نخواهیم به دست آورد ازشما هم وطنان عزیز خواهانم دست به دعا برداشته برای پیروزی ورزشکاران این وطن دعا نمایید و همچنان برای آرامی و آبادی این وطن دعا نمایید
کنشکا از بهسود

>>>   به اميد پيروزي ورزشکاران عزيز ميهن مان روح الله نيکپا و بهاوي عزيز، اميد است که هردو شان با دست پر به کشور برگردد.
به اميد برقراري صلح و امنيت و رفاه همه مردم افغانستان.
جواد محقق

>>>   به نظر من افغانی بودن مهم است . ما روح الله وهمه ورزشکاران سپاسگزراریم .یاد بگیریم به کسانی که پرچم مارا بالا میبرن احترام بگذاریم.

>>>   کرکیت چندان بازی نیست و دولت افغانستان میلیون ها دالر را به این بازی اختصاص داده است . ای کاش این پول به باز سازی افغانستان در نظر گرفته میشد . فکر میکنم که این بازی دلخواه آقای انورالحق احدی ، زاخیلوال ، و دیگر ... ها میباشد.

>>>   ما که تو ایران چیزی از مراسم المپیک ندیدیم همش 15 دقیقه بود...

>>>   به جواب بشير احمد تينچ وكيل آم سكر فارياب
... برو تو اول ژيش حليم خان فانوس و يا استاد محمد اويب خان دري بياموز و بعدا ...
شاكر كيرگر از اندخوي جان2000

>>>   با آرزوی سلامتی برای همه ورزشکاران کشور عزیز مان افغانستان
امید واریم این دفعه بیشتر از دفعات قبل بدرخشد.
قربانعلی کاظمی و امین غلامی از ایران

>>>   به نظر من ما نباید سر حرفها پوچ با همدیگر بحث کنیم بجا بحث دعا کنیم که هر دو شان برای کشور عزیزمان افغانستان مدال طلا بیارند . وهمیشه پیروز و سر بلند باشند. من از تمامی براداران محترمم عذر خواهی میکنم این خاله زن بازیها را کنار بذارند و دست به دعا شوند.
با تشکر رحیمی از ایران دانشجو

>>>   ما امید های بلندی داریم از این ورزشکاران . هرکسی سنګ نژاد پرستی را براسیه می زند از مانیست وفتیکه ورزشکاران ما در میدان هیتروی لندن نشست نمودند از ۱۰۰ هزار افغان که در لندن زنده ګی می نمایند چه از قوم من و تو وغیره به استقبال کاروان ورزشی ما نیامده بودند برادرا وخواهران دیګ لاف قوم من و قوم تو را از یاد ببرید . همان روز من خوندیم که از قوم نیکبا و یا بها وی در میدان امده باشند حالا نشسته می ګویید که بیرق را فلان می برو غیره . همه تان دست دعا بلند نمایید و برای ورزشکاران کشور ما پیروزی از خداوند تمنا نمایید که با مدالهای پررنګ امپیکی به کشور سر بلند برګردند. مایک ملت بودیم و هستیم و خواهیم بود... واحد از لندن

>>>   بالا بریم پایین بریم افغانی هستیم ... به خاطر همین قوم پرستی افغانستان حالا فقط شش نماینده دارد...
مهاجر از تهران

>>>   من هميشه يكي از آروزهايم اين بوده است كه كشور افغانستان در المپيك مدال طلا را كسپ كند و امسال فكر مي كنم در اين آروزي خود برسم با تلاش قهرمانان افغانستاني عزيز خود.
به اميد آن روز انتظار مي كشيم:
قاسم رضاي از باميان باستاني

>>>   خواهشنانه برادران عزیز ااختلافات را بگذارید کنار هرکس حمل میکند بکند مهم این است که مدال بیاورد

>>>   من به حیث یک زن به برادرم رحیمی دانشجو در ایران میگویم از زمان شروع تاریخ تا به امروز زنان به شما مردان خاله زن بازی یاد دادند حال که به نظر جنابعالی خاله زن بازی حقارت آمیز می آید بیا شما به حیث یک مرد تمام غیرت و مردانگی ات را بکار انداز و یک بازی کاملا مردانه در میدان سیاست و اجتماع افغانستان ابداع کن و به برادران محترم ات یاد بده.

>>>   این ورزشکاران ما در حقیقت نماینده های اصلی کشور ما هستند چون بیرق کشور ما را یک رقابت جهانی حمل میکنند و افتخار افرین است. و رهبران ما بیرق کشور ما را در ایجاد فساد و ... بالا میبرند که شرم افرین است.
قره باغ

>>>   سلام به نیکپا و بهاوی خدا با هر دوی تان
ضیا هستم از غزنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است