جسد خون آلود زن افغانستانی در هامبورگ!
ای کاش خداوند این صبر و شکیبائی را در حادثه یزد به مردم محترم این شهر می داد تا از خشم و اهانت خود نسبت به پناهجویان افغانستانی جلوگیری می نمودند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۸    ۱۳۹۱/۴/۲۹ کد خبر: 38792 منبع: پرینت

کشف یک کیسه خون آلود پلاستیکی که درآن جسد یک زن افغان بوده، در شهر هامبورگ پیدا شده است.
از روز پنجشنبه گذشته یک زن سی ساله در هامبورگ مفقود اعلان شده بود.

پس ازکشف یک جسد خون آلود در زیر برگ های یک پارک در داخل شهر هامبورگ معلوم شد که این جسد همان زن مفقود شده ی افغانستانی بنام فرشته میباشد که قبلآ مفقودی گزارش شده بود.
شوهر این زن به ارتکاب این جرم اعتراف نموده و بازداشت شده است.

پولیس هامبورگ از باز داشت شوهر 32 ساله زن افغانستانی خبرداده ، گفته است نظر به تحقیقات اولیه بین این زن و شوهر اختلاف وجود داشته و به این صورت زن سی ساله اش را بقتل رسانده و جسد او را در کیسه پلاستیکی در پارکی انداخته است. از آنها یک فرزند 6 ماهه بجا مانده است.

افرادی که در پارگ گردش می کردند ، متوجه یک پلاستیک آغشته به خون شده و به پولیس خبر میدهند.
مامورین امنیتی پس از بررسی و کالبد شکافی متوجه می شوند که این همان زن سی ساله ای میباشد که مفقود شده اعلام گردیده است. همسر این زن مقتول بابک 32 ساله که ایرانی تبار میباشد باز داشت گردیده ولی پولیس از ارایه جزیئات بیشتر در این مورد خود داری نموده است.

به قول مجله فوکس و روزنامه Bild شوهر شخصآ خانم خود را مفقود اعلان نموده و اطلاعیه ها را خودش نیز پخش نموده است.

به قول سخنگوی پولیس هامبورگ، خانواده مقتول در وضعیت ناگواری به سر می برند و تحت نظارت تیم حالت بحرانی و بهداشتی قرار دارند.

درگزارش دیگر آمده است که فرشته در مغازه پدرش کار میکرد و از محبوبیت خاصی بین همسایه ها و مشتریان مغازه برخوردار بوده است. به گفته پولیس هامبورگ بابک، فرشته را خفه نموده و جسدش را در چند کیسه پلاستیکی که به خون آغشته بوده در پارکی رها نموده است.
کودک شش ماهه آنها در حال حاضر نزد خانواده مقتول میماند.

در حوادثی که ماه گذشته به علت گویا قتل یک زن ایرانی که توسط یک تبعه افغانی در شهر یزد ایران صورت گرفته و باعث خشم و انزجار مردم یزد علیه شهروندان افغانستانی مقیم ایران به خصوص شهر یزد شده است، می خواهم نکاتی را خدمت عزیزان همزبان ، هم دین و هم فرهنگ ایرانی خود به عرض برسانم :

حوادثی هم که اخیرا توسط اتباع دو طرف در برخی نقاط ایران رخ داده از یزد گرفته تا مازندران باعث شدت گرفتن اختلافاتی می‌شود که حلقاتی دوست ندارند مردم حوزه تمدنی آریانا ، خراسان بزرگ یعنی افغانستانی ‌ها و تاجیک‌ها و ایرانی‌ها که هم کیش و همزبان هستند با هم مهربان باشند، از این وضعیت سوء استفاده نموده و توسط حلقات مشخصی تلاش دارند ارتباط بسیار خوب این دوملت شریف افغانستان و ایران را متآثر بسازند.

بنده ضمن تلیفون مفصلی که با یکی از اعضای ارشد خانواده مقتول داشتم میخواهم نکاطی را در این مورد خدمت شما به عرض برسانم : این قتل فجیع خانواده ما را برای همیشه داغدار ساخت خصوصآ که یک کودک شش ماهه باید عمری بدون مادر زندگی نماید و از مجبت مادری برای همیشه محروم باشد.
چقدردردناک است به صورت کودکی دید که تا اخرعمر مادرش را نمی بیند و اعضای خانواده هر وقت به صورت این کوک معصوم نگاه میکنند خاطرات این قتل فجیع روح و روان آنان را آتش میزند و داغ آن برای همیشه در قلب ها باقی میماند.
ولی با آنهم این فامیل محترم و داغدیده با صبر و شکیبائی این موضوع را یک جرم جنائی دانسته و اجرای عدالت را به مقامات عدلی و قضایی المان می سپارند.

آیا برای ارتکاب یک جرم باید تنها متهم جزا ببیند؟ یا صدها مهاجر بیگناه که به کشور مسلمان ، دوست ، همزبان جمهوری اسلامی ایران پناه آورده اند؟
در چنین شرایطی یکی از احکام دین مقدس اسلام شکیبائی و عدم تعرض با جان و مال مسلمین میباشد ، که باید در هر کشور اسلامی و غیر اسلامی رعایت شده به جان، مال و حقوق انسان ها ارزش داده شود.

بدون شک خشم و انزجاراین فامیل در هامبورگ نسبت به قتل فجیع دخترشان کمتر از خشم مردم محترم یزد نبوده ، ولی خداوند به این فامیل محترم و متدین صبر و شکیبائی عطا نموده است.

ای کاش خداوند این صبر و شکیبائی را در حادثه یزد به مردم محترم این شهر می داد تا از خشم و اهانت خود نسبت به پناهجویان افغانستانی جلوگیری می نمودند.

منظور از نوشتن این سطور این است که خشونت را با خشونت نباید جواب داد و مسؤولین امر باید در چنین مسایلی آگاهانه با آن عمل نموده و نگذارند حلقات مشخصی از هر طرف به دوستی میان این دوکشور اسلامی افغانستان و ایران صدمه وارد نمایند.
چه چیزی بهتر از دوستی، آنهم بین مردمانی هم زبان، که مرزهای دولت ساخته جغرافیایی، باعث جدایی همزبانان شده است؟
من باور دارم که بین همه ملیت ها، از جمله افغانستانی‌ها و ایرانی‌ها خوب و بد وجود دارد و نمی‌توان همه چیز را یکسان دید.

محمود منجم زاده برلین المان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آنچه را خواندم باعت تاثر من گرديده و لعنت ابدى بدرقه راه قاتل باد. مسايل مورد بحث را اكنون باز نمىكنيم اما تذكر مى دهم اينكه اين يك مسايل جنائى خانواده گى بوده ارتباط به سياست نمى گيرد آنهائى كه از همچو مسايل جنجال هاى سياسى مى آفرينند ميتوان گفت كه سطع ديد و فهم شان را بازگو نموده به انسان هاى نا نجيب تنزل مىكنند كه اميد است وطنداران ما اين اشتباه را مرتكب نشوند.
محمد سرور از هرات

>>>   واقعآ خبر دلخراشی است، به فامیل مرحوم فرشته آخندزاده عرض تسلیت میدارم. به گفته پولیس شهر هامبورگ، بابک معتاد به مواد مخدره بود و اعتراف کرده است که در حالت نشه با خانمش دعوا کرده و وی را کشته است.
حسین احمد هامبورگ

>>>   فاميل زن در هامبورگ چه احترام دارد كه نويسنده آنرا محترم ذكر كرده است. دختر خود را در مغازه موظف كرده تا دكانداري كند آيا براي يك زن جوان اين كار لازم است. بي غيرت ها در غرب كارهاي را ميكنيد كه نام افغانستان را بد كرديد.
همايون از هرات

>>>   يما استم از افغانستان أيا از شو هر خانم فرشته پر سان شده كه چرا اين جرم را مر تكب شده حيچ انسان نمخوا حد كه قتل كه يك جرم نا بخش دني است انجام بحد

>>>   این جنایت به دست شوهر زن افغان انجام شده البته معلوم نیست زن چه کرده که مرد او این تصمیم را گرفته است هرچند یک جنایت است.
... این دو قصه چه ارتباطی باهم دارند. قصیه یزد جنایتی بدست یک فرد غیر قانونی و بیگانه از کشور دیگری حساب می شود اما موضوع جرمنی بدست شوهر زن رخ داده است. اگربه ...کدام قرضی شود چه می کنید به دادگاه کرزی می روید. لطفا بانید تا مردم بیچاره ما تکه نانی بدست آورند زندگی کنند.
کمال وصال-

>>>   چی ربطی به همدیگر دارد . عرش و فرش را به هم نمی شود بافت؟

>>>   در این اواخر دستهای نامریدئی تلاش می ورزند که میان این دوکشور همکش و هم مذهب که در یک حوزه تمدنی بسیار باقدمت طولانی اختلاف بیافگنند و فاصله های زیادی پدید آورند تا بیگانگان از این تضاد و تصادم ها سوء استفاده نمایند،
در خواست من از مردم هردو کشور عزیز این است که عملکرد فردی را رفتار جمعی تلقی ننمایند بلکه یک رویکرد شخصی در نظر گیرند و هویت جمعی ننگرند تا پیوند دیرینه این دوتن یک پیکره از هم جدانسازند بخصوص بر دولتین است که رسانه های عمومی برای بهم نزدیک کردن بیشتر آنها بکار گیریند شاید به نظرم دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به توقع که از آن می رفت در این مورد تا حدودی کم کار بوده است.
(بیدار.ع)

>>>   مردم گناه یک نفر را به پای یک قوم یا یک کشور ننویسید
من افغانی استم در سوئدن هم زندگی میکنم اینجا هم ایرانی هم افغانی جنایت میکند
چند وقت پیش دو ماه پیش فکر کنم چند تا افغانی به یک زن تجاوز کردند
هم چنین یک ایرانی لبهای زن خود را خورده بود و میخواست او را بکشد
همه ی مردم و قومها خوب و بد دارد و نباید یک قوم یا کشور به خاطر یک نفر کی جرم کرده است محاکمه شود.

>>>   ســــــــــــــلام ، یکی به کامی نت خود نوشته افغانی در یزد ایران غیر قانونی بود و اون ایرانی قانونی بود زنش را کشته این چه اظهار نظر است....؟ بنظر بنده این غیر منطیق است حالا هرکسی در یک کشور قانونی زندگی می کند هرچه دلش خواست بکنه...؟؟؟؟؟

>>>   خود کرده را تدبیر نیست!!
ما که این همه از ایرانیها مینالیم مگر مجبوریم که با آنها ازدواج کنیم؟در آنجا افغان پیدا نمیشد که با ایرانی ازدواج کرده؟
میدانم که هر ملتی خوب و بد دارد ولی در مسئله ازدواج که صحبت یک عمر زندگی است باید خیلی بیشتر دقت کرد و با کسی ازدواج کرد که هم از نظر دینی فرهنگی اخلاقی و اجتماعی بیشترین تفاهم و مشترکات را داشته باشی تا به این حوادث دچار نشد.
مجید از ایران

>>>   مطلب نویسنده را راجع به مسایل یزد قبول دارم
عبد الرضا فاضل از قم

>>>   خبر های تکاندهنده و غم انگیز میباشد متاسفانه هز از گاهی اشخاصی بدلایل مرتکب همچین اعمال میشود که منشا آن فقدان ظرفیت انسانی و یا جنون روانی میباشد که کسی به او توجه نکرده
خبر های چند روز پیش را پیگیری نمودم یک یا چند تبعه افغان نیز مرتکب همچین جنایت شده بود که به شدت از شنیدن این خبر متاثیر شدم و بنده به عنوان یک افغان این عمل غیر انسانی را محکوم میکنم و امید وارم که قاتلان دستگیر و به سزای اعمال شان برسند
خواهشم از دوستان ایرانی و افغانستانی این است که این رخداد را به تمام افغانستانی ها نسبت ندهند و از این طرف افغانستانی ها نیز از این که خانه و خوانواده افغانستانی های مقیم آنجا مورد حمله یک عده از ارازل و اوباش قرار گرفتند را نیز به تمام ایرانی نسبت ندهند
عباس

>>>   همايون جان ! فقط از خداوند ميخواهم كه تو وامثال تو را روشن و بينا بسازد ، دلم به حال ملت ما مى سوزد كه چنان افرادى در آن خود را صاحب نظر مى دانند بپاس مادرت كه با اشك و غم تو را پرورش داده و هم اكنون به وى به چشم حقير نگاه مى كنى مى سوزد تو حتى اين گفته را فراموش كرده اى كه " بهشت زير پاى مادر است " مادرت هم جوان بود زن بود و مانند ديگر مردم انسان بود او توان دارد هم كه در هر كارى كه دلش بخواهد بكند كار كردن شرم نيست گناه هم نيست دوكاندارى نيز عيب نيست ، انحراف در هر جاى كه ضعف پيدا نمايد نفوس مى كند هميشه اگر شنيده باشى كه بى بى هاى هفت پردى را كه تقوا شان زبان زد عام خاص بوده به آغوش گرفته و بد نام عام خاص نموده است افسوس كه از تو شناخت كامل ندارم بدون شك مثال هاى زيادى بدرقه خاطره ات مى نمودم با احترام
دل آغاى سبزى فروش مندى كابل

>>>   من افغانی استم در سوئدن هم زندگی میکنم اینجا هم ایرانی هم افغانی جنایت میکند
چند وقت پیش دو ماه پیش فکر کنم چند تا افغانی به یک زن تجاوز کردند
هم چنین یک ایرانی لبهای زن خود را خورده بود و میخواست او را بکشد
همه ی مردم و قومها خوب و بد دارد و نباید یک قوم یا کشور به خاطر یک نفر کی جرم کرده است محاکمه شود.

>>>   مزدوران غرب و اسرائیل که از تیم افغان متلی ها و سور خلقی ها هستند در این اواخر به دستور باداران خویش خیلی در تلاش هستند که ذهنیت مردم فارسی زبان افغانستانی را نسبت به هم کیشان, هم زبانان و هم میهننان ایرانی شان خراب کنند, این گروهک های مزدور که از اتحاد فارسی زبان های جهان در هراس هستند به انوان تهمت و افترا دست می زنند, و از مسائل کوچک جنائی, حقوقی و خانوادگی که در ایران رخ می دهد, میخواهند به نفع آمریکا و اوغان ها استفاده کنند.
خداوند دوستی و هم دلی مردمان افغانستان, ایران و تاجیکستان را مستحکم و پاینده داشته باشد.
لعنت خداوند بر متعصیبن کور.
خداوند بر این خانم مقتول هم رحم کند و ببخشد اش...
فارسی دوست اوغانستانی...

>>>   من فکر میکنم اولا کاری خیلی بد کرده شوهرش اما چون اکثر هراتی های که در هامبوگ هستند زن های شان دارای چندین دوست پسر هستند از این خاطر شوهر این زن تحمل این کار را کرده نتوانسته انرا به قتل رسانده.
الیکس از فرانسه

>>>   برادران گل شما با تعصب زدائى خود تعصب گرا مى شويد از يك طرف دفاع از فارسى زبان ها مى كنيد بدون آنكه ديگر اقوام برادر كشور را در جمع خويش نظر بگيرد كه متاسفانه اين كار تان آگانه ويا نآگانه در خدمت دشمنان وطن قرار گرفته و خود از جمله منافقين و خيانتكاران و دشمن ملت به شمار مى رويد بهتر است با چشم عدالت و انصاف به قضايا بنگرى نه با تعصب كور و مزدورمنشانه با عرض حرمت
منصور از دايكندى

>>>   لعنت به تمام ادمهای بددددددددددددددددددددد

>>>   سلام و احترام خدمت نویسندگان و صاحب نظران محترم!
عرض شود اینکه این یک مساله جنایی هست با هم هیچ ربطی ندارد. و جنایت ربطی به قوم واقارب و زبان و منطقه ندارد انگیزه های روانی دارد. هر کسی که دوستان و اقارب و قوم مجرم را مستحق سزا میدانند آنها خود مشکلی دارند.
ولی این یک جنایت مشابه در دوکشور مختلف یکی کشور .... بوده است و بس.
به نظر من در ایران گناه از ایرانیان نیست. طبیعی است وقتی نظام و قانون در جامعه مسلط نباشد مردم تحریک شده قانون را بدست میگیرند. یکعده عقده ای و احساساتی عملی را انجام میدهند که بذات خود جرم بزرگتر است. اما وقتی پولیس و قانون توانمندی جلوگیری چنین جرایم را نداشته باشد. بدنام مردم آن محل و شهر میشود.
بر عکس در جرمنی قانون و پولیس به وظیفه خود عاجل عمل میکنند و به کسی موقع نمیدهد تا احساساتی شده از اقارب و هموطنان مجرم انتقام بگیرند.
حالا بعضی عاقلان اینجا سخن از مهاجر قانونی و غیر قانونی گفته اند که در کشور های غربی از امریکا گرفته تا تمام کشور های اروپایی بیشترین مهاجر ایرانیها هستند. و اکثریت اینها غیر قانونی داخل این کشور ها شده اند. و تمام دنیا میدانند که کشور ایران امن تر از آن است که در میدیا غرب تبلیغ میشود. باز هم همه این مهاجرین که خود را ضد اسلام معرفی کرده اند اقامه دایمی واجازه کار گرفته اند و قانونی شده اند. و از حقوق مساوی با بقیه شهروندان اصیل اروپایی برخوردارند. در ایران برعکس اول اینکه آنهایی که مهاجر قانونی هم هستند و اقامه دارندبا محدویت های عجیب و غریبی زندگی میکنند که در هیچ کشور دیگر نمیتواند مثال آنرا داد. و آنهایی که غیر قانونی هست مشابه دزدند و مجرم و فراری همیشه در خفا زندگی میکنند.
حالا مهاجر معمولاً برای زنده ماندن مهاجر میشود ورنه وطن هر کس برایش کشمیر است.
حالا اگر بگویم که اروپا و غرب آنقدر بشر دوست و نوع دوست است یا نیاز به کارگر دارد که نه، اینها به دشمن دشمن هم به نظر دوست میبینند. مثلاً افغانها که دشمن روسیه بودند دوست غربی ها و ایرانی های مهاجر دشمن اسلام دوست غرب.
غربی ها به خاطر پلان های بلند مدت خود از محالفان دشمن خود استفاده میکنند ولی برعکس ایران اسلامی و شیعه به کسانیکه درمقابل دشمنان شان جان فدایی میکنند به نظر حقارت میبیند. انگلیس هزاران پاکستانی و هندی را در انگلستان حق شهروندی داده است. به پاس آنعده سربازان هندی و پاکستانی که در جنگ دوم جهانی مقابل جرمن کشته شدند. ولی ایران در حق مهاجرین به پاس افغانی های که در جنگ عراق مقابل قوای صدام شهید شدند چه مهربانی های که نمیکند.
این مهاجرین بیچاره که برای نجات خود و خانواده خود به کشور هم کیش و هم مذهب و هم زبان و هم فرهنگ پناه برده اند نان هم از آبله دست خود خود میخورند آنچنان زندگی میکنند که اگر کسی آن حق الزحمت شان را هم بزور بگیرند صدای شان بلند نمیشود از ترس لت و کوب و رد مرز کردن...

>>>   ای کاش یک خبری را ازجسدهای خون الود بخاک وخون کشیده نطامیان بشار... بدست .... ازادی خواهی سوریه نیز چیزی بیان ... میکردیند؟؟؟!!!

>>>   من ایرانیم . هم ایرانی ها و هم افغانها خوب و بد دارن .
خوب و بد در هر جامعه ای هست . زیاد هستند افغانهای زحمت کش و خوب در ایران و در واقع کم هستند افغانهای خطاکار در ایران .

>>>   ...ایرانی ها اصلا مردمان اصیل اند ...

>>>   آری خوب و بد در هر ملیتی وجود دارد و نباید به بهانه یک جنایت نژاد پرستی کرد.

>>>   واقعا درد آوراست لعنت خدا بر چنین انسانهای بی رحم
غوری

>>>   خدا لعنت کند قاتلان را.گناه این بچه چه بود که باید یتیم شود .ما همه مسلمانیم و برادریم و ایرانی و افغانی از یک رگه اند.
بابک از تبریز ایران

>>>   زن برای آرامش و مهربانی و مخبت آفریده شده .چگونه مردی شریک زندگی خود را می کشد! بالعکس مرد باید از زنش محافظت نماید نه اینکه او را بکشد.
بابک از تبریز

>>>   همايون که خودت را از هرات معرفی کردی
خودت و افکارت از عصر سنگ نمایندگی میکنند نه از مردم با فرهنگ هرات۰
آسمائی

>>>   هر كس كه وطن خود را رها كند و فرار نمايد حالش از ايو بدتر ميشود.
جهيشاز كابل

>>>   هيچكس نبايد زن را اذيت و ازار كند چي به انكه جسم لطيف ... را به قتل برساند ان كس كه فرشته نام را به قتل رسانيده ان شخص به اشد مجازات يعني اعدام محكوم شود واي به حال ان طفل معصوم.

>>>   زن قابل مجازات نيست زن را بايد قدر و احترام نمود چرا زن مادر است ان كس كه فرشته را به قتل رسانيده او بايد به اشد مجازات يعني اعدام شود واي به حال ان طفل معصوم وبيچاره كه سر نوشت ان چي خواهد شد.
از طرف جهيش

>>>   همایون از هرات که سخن از غیرت میزنی. شرم چیزی خوب است امتحان کن..

>>>   همایون جان هراتی.. شما که در افغانستان هستید برای بلند کردن نام افغانستان از غیرت جاهلانه خود چی استفاده کردید. روزی یک زن در هرات از خاطر مرد سالاری خود را آتش میزند.. واوا به آن غیرت که تو داری....

>>>   ســـــــــــلام چرا همه چه رو با هم قاطی میکنین این یارو که در یزد خلاف کرده باید مجازات شود درست ولی چکار بقیه افغانها دارن هرکه خلاف کرده اید مجازات شوه نه اینکه کرو کورانه به همه بی احترامی و ظلم شوه این کجایی انسانیته اخه دوستان من خونه های افغانیها را آتش زدین دریزد خونه ها شون رو درموقع شب رو سریشون خراب کردین ...واقعا صد حیف

>>>   این همایون کیست ، که هراتیان عزیز را خشمگین نموده است ؟
نکند او از فراریان پشتون آنطرف مرز باشد که در هرات پناهده شده تا افکار زهر آگین خود را بر مردم و فرهنگ این شهر بخش نماید ؟
احمد هراتی

>>>   ای خدای من !
همش بدبختی و بیچارگی مال افغانیا چرا؟
محبوبه

>>>   سلام به همه هموطنانم ههموطنانیکه همیشه از خاطر دیگر مردم قربانی های زیادی داده اند این کار واقعهً که شرم آوراست که یک زن افغان در کشور خارجی به قتل میرسد

>>>   این است عاقبت سهل انگاری و بی باکی در انتخاب شریک زندگی.
هدایت

>>>   من اولا خودم ایرانی ام و به تمام هم زبانهای خودم افتخار میکنم. دوما همسایه آپارتمان ما در ایران افغانی هستند مردمان بسیار خوب و شریف و نازنین . همه جا خوب و بد داره / این رو هم بگم ما دو کشور هم زبان و برادر و همسایه ایم ؛ به امید افغانستانی مدرن و پیشرفته و مستقل .
زکی از ایران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است