گلشیفته زن روسپی افغان !
ايجاد و ساختن چنين فيلمي بنوعي مي خواهد بيانگر فرهنگ يك جامعه باشد، جامعه اي كه زنانش همه چيز هستند، بي سواد، نا آشنا با حقوق و خلاصه صدها مشكل ديگر ... اما روسپي نيستند 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۴۲    ۱۳۹۱/۴/۲۳ کد خبر: 38542 منبع: پرینت

گلشيفته فراهاني را شايد اكثريت ما بشناسيم، همان بازيگر معروف فيلم هاي سينمايي ايراني كه اخيرا از ایران متواري شده و در هاليوود كار مي كند.
این زن در چند فیلم اروپایی کار کرده و نقش های مستهجنی را بازی کرده است که در شان یک زن مسلمان نیست.

گلشیفته اين روزها نقش زنی را در یک فیلم افغانی عهده دار شده است.
فیلمی که کارگردان آن نتوانسته توهین به زنان افغانستانی از یک بازیگر زن افغانی استفاده کند.

در این فیلم گلشیفته نقش يك زن روسپي افغان را بازي مي كند. زن روسپي كه ديگر حاضر به گرداندن تسبيح نيست.
او در این فیلم که نویسنده فیلمنامه آن هم متاسفانه یک ( به اصطلاح افغان است) ، نقش‌های سخیف ، عریان شده و روابط جنسی غیر اخلاقی با مردان دیگر برقرار می‌کند تا از این راه کسب معاش کند.

وی که در این فیلم نماد به اصطلاح یک زن افغان است اعلام می کند که دیگر تسبیح را با یاد خدا نخواهد چرخاند!

به نظر من نسبت دادن روسپي به يك زن افغان مثل اين مي ماند كه به همه زنان افغان توهين شده باشد.
اين را رد نمي كنم كه در جامعه افغان ها نيز ممكن است زنان روسپي زيادي باشند، اما ايجاد و ساختن چنين فيلمي بنوعي مي خواهد بيانگر فرهنگ يك جامعه باشد، جامعه اي كه زنانش همه چيز هستند، بي سواد، نا آشنا با حقوق و خلاصه صدها مشكل ديگر ... اما روسپي نيستند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چشم خود را باز کن و واقعیتها را ببین که این مردهای بی غیرت افغان زنها را به چه مشکلاتها و رقتباریها هر روزه میکشاند. مگر در قصر ریاست جمهوری زندگی میکنی یا در یک خانه مجلل آهنی؟ وقتی فقر از یک دروازه درآید دین از کلکین میگریزد برادر من. بیوه زنها و یتیمان این خاک صاحب مرده مگر در شهر ریخته پلاستیک میخورند یا جناب عالی به خانه آن مظلومان نان و غذا توضیع میکنید مطمئنآ که حامد کرزی این کار را نمیکند چون کابینه اش همه دزدان و چپاولگرانند. به نظر من روسپیگری بدتر از رشوه و دزدی و فساد و بچه بازی نیست چون من میدانیم که زنان افغان از بیچارگیکه ما مردها باعث شدیم رو به این کار میآورند. این واقعیت است اگر نمیخواهی بپذیری خود یا زنان افغانستان را تیرباران کن وگرنه غیرت بی غیرتی تو را مانند دیگر مردان زجر میدهد. ما متآسفانه در قرن 21 زندگی میکنیم پس علت اصلی این مشکلاتهای اجتماعی را پیدا کن که چرا زنهای افغانستان به این کار رو میآورند و به زنهای افغانستان کمک کن که از بیچارگی و فقر بیرون آیند. من باور دارم که زنهای افغانستان مانند مردان دزد و مفسد و چالباز نیستند آنها مجبورند. مگر نگفتند گوشت خر خوردن بهتر از مردن؟ درونم از درد میسوزد

>>>   به نظر من نمايش جنين فيلمي هدف جز بدست اوردن بول ديكر جيزي نسيت.جون اكر با خود فكر كنيم داستانهاي ناراحت كننده اي از اين داريم كه بخواهيم به نمايش بكزاريم اما در يك حدي كه همه ان را ببينن.
(fathi)

>>>   جواب سنگ را سنگ شكن ميدهد...اين ها از دل زنان افغان جه ميدانند.

>>>   که و کدام اداره به اینها اجازه داده است که دست به چنین کاری بزنند....
ملا نظر

>>>   صد البته که زنان روسپی به دنیا نمی آیند وبلکه این مردان فرصت طلب جامعه هستند که زنان را مجبور به روسپی شدن می کنند چشمهایت را باز کن بی وجدان وقتی قلم بدست می گیری وبا آن گلوی زن افغان را می فشاری که نفسش برآید شرم نمی کنی به گفته دوستمان روسپی گری از رشوه خوری وچپاولگری وبچه بازی چشم چرانی مردانی مثل تو بدتر نیست واقعا صحبتهای که این دوستمان کرده به دلم نشست گپهای که به دلم بود را زد باید مردانی مثل تو از شرم بمیرند که کاری کردن که مشکلات زنان را مجبور به روسپی گری می کند مگر غیر از این است زنان کشور ما بی سواد ونا آگاه هستند وحق وحقوقی ندارنداگر هم دارند نه کسی به انها آن حق را قایل است ونه از آنها پشتبانی می کند برای اینکه مردانی مثل تو به آنها حکومت می کند برای اینکه در تمام این سالها شما مردان زنان را در پس در های بسته خانه هایتان پنهان کردید واز کوچکترین حقوقشان آنان را محروم ساختید حال انتظار دارید از پشت این دروازهای بسته عالم ودانشمند بیرون بیایند به جای اینکه غیرت نداشته تان را به رخ بکشید وبه جای اینکه باز بر سر زنها فریادتان را خالی کنید از قلمتان استفاده کرده وبه زنان کمک کنید نه که سرزنش کنید

>>>   فحشا در هر کشور و هر منطقه است. بیا در کابل ببین که فاحشه یافت می شود یا نه.
روسپی گری یکی از کهن ترین شغل های جهان است و هیچگاه در هیچ کجا از میان نرفته است.
این طور نیست که افغان اصلا عیب نداشته باشد. در افغانستان زنان برای خرج فامیل دست به این کارها می زنند. سر را در ریگ فرو کردن و واقعیت های جامعه را ندیدن دردی را دوا نمی کند.
شیردل

>>>   به عنوان یک تحلیل می توانم به جوانب گوناگون این فلم بپردازیم:
1- در هر اجتماعی که انسانها زندگی می کنند فحشا هم وجود دارد.
2- رد فحشا تا اندکی در افغانستان هم غیر ممکن است.
3- تهیه و نمایش هچو فلم ها نتنها به ما کمکی نمی کند بلکه حقایق را هم کاملا بر عکس جلوه می دهد.
4- جامعه افغانستان هنوز به آن شدتی که ممالک عربی مسلمان نما و غرب تا حلق به فحشا، نرسیده و نخواهد رسید.
5- با توجه به جامعه اسلامی تهیه و نمایش هچو فلمها کاملا خلاف عرف و اخلاق ما افغانستانی هاست.
در آخر باید بگویم که خانوم کلشیفته به کرامت زن افغان توهین کرده و آقای عتیق رحیمی هم در حق افغانها جفا داشته است.
عتیق اله سلطانی

>>>   خاک بر سر غیرت افغانی ! امپرا طور ایران بر سرزمین یونان باستان حمله کرده بود , زمامدار یونان در نامه ای به امپراطور ایران نوشت که سر بازان یونان برای دفاع از شرف و کیانش می جنگند ولی سر بازان ایرانی برای پول و ثروت. امپراطور ایران در پاسخ به زمام دار وقت یونان نوشت! هرکس برای آنچه که ندارد می جنگد. حال در افغانستان آنچه که بیشتر خود نمایی می کند جنگ و ستیز برای دفاع از ناموس و غیرت است. در واقع بی ناموس ترین و یا بی غیرت ترین افراد کسانی اند که بیش از همه دچار تزلزل فکری و بی اعتمادی نسبت به ناموس و غیرتش است و در افغانستان خر وار اندر خر وار است.

>>>   با نظر دهنده اول موافقم بلي بايد بپزيريم حقيقت چنين است.

>>>   نظر برادر كه نامش را ننوشته كاملا درست وبه جا است فقر جي بدبختي بر زنان حتي أطفال ما نياورده

>>>   خدا وند ريشه ي اين زن فاسد كافرگلشيفته ي فراهاني فاحشه كه مطمئناً مسلمان نبوده ونيست وامثال وي را هر چه سريعتر از روي كره خاكي محو ونابود بگرداند انشاا...

>>>   احساسات ، کاری از پیش نمی برد ، چشم خود را اگر بروی واقعیت های جامعه نگشاییم ، همچنان کور خواهیم ماند . حتی در ثروتمندترین کشور های جهان هم ، زنان روسپی وجود دارند .
دیگر اینکه ما مردم در عالم فقر ، بیسوادی ، بیکاری ، بی دانشی چرا اینهمه خود برتر بینیم ؟؟ مگر زن افغانستان تافته جدا بافته از دیگر زنان جهان است ؟
دیگر اینکه این هنرپیشه یکی از معروفترین هنرپیشه های جامعه ایران و جهان سینماست و فلم هایش اکثر جوایز بسیاری را به خود اختصاص داده است . و نویسنده فلم عتیق رحیمی یکی از بزرگترین نویسندگان معاصر افغانستان است که همین کتابش در سال گذشته بهترین جایزه ادبی فرانسه را از آن خود کرد . ما چگونه به خود حق میدهیم که به این دو هنرمند فرهیخته توهین کنیم و دشنام بدهیم .
آیا ، جهان کوچک ما ، جهان بیخبر از وقابع روزگار ما نیست ؟ ما اگر نتوانیم حتی شناخت محدود از داخل افغانستان داشته باشیم پس چگونه میتوانیم جهان بیرون را بسناسیم .
مگر در همین ماه سرطان ، در همین یکی دو هفته پیش ، طالبان زنی را در پروان ناجوانمردانه تیرباران نکردند ، آقای کور ! دلیلش چه بود ؟ تمام خبر ها و گزارشات گفتند که این زن (( زنا )) کرده است .
من البته با تمام قلب و احساسم از طالبان و ستمگران نفرت دارم . از اینکه نجیبه را تیربازان کرده اند ، عملی زشت تر و غیر انسانی تر از آن نمی بینیم . اگر چنینی چیز واقعیت داشته باشید بایست این معضله از مجرای قانونی حل و فصل میشد و آن که مرتکب ( زنا ) شده یعنی مرد تجاوز کر بایست به چنگال قانون سپرده میشد اما متاسفانه این واقعیت تلخ تلخ جامعه ماست و فقر و نا آگاهی عاملی اصلی چنین ستم هایست .
شما کتاب ( سنگ صبور را که اکتون فلم آن ساخته شده ) را نخوانده اید ، همین زن روسپی ، شوهر بیمارش را تیمار داری میکند
و کمر به خدمت شوهر می بندد و بسیار سخنان با ارزش دیگر.
چون پرسوناژ کتاب شخصیت پیچیده یی دارد ، زن افغان نمیتواند نفش آن را چنانکه کارگردان آرزو دارد ، بازی کند ، لهذا برای ساختن این هنرپیشه ایرانی را انتخاب کرده است .
این فلم و این زن نه تنها به هیچ زن افغان توهین نکرده است بلکه نمایانگر تمامی درد ها و رنجهای پایان ناپذیر زن افغان است .
متاسفانه خواندن اینگونه خبر ها و قضاوت های کوچه بازاری و از سر جهالت ، بسیار تهوع آور است .

ما همیشه عادت داریم که آب را نمی بییم و موزه را از پا بیرون می کنیم . ممنون

>>>   برادر به اندازه مو هایی سرت در افغانستان روسپی زیاد شده خودت شاید خبر نداری

>>>   هر طوريكه هست اين يك تجارت به نام افغانستان است , كسي حق ندارد بنام زن افغان براي خود شهرت كسب كند, هر زن افغان اكر در داخل روسبي است بدون شك مخفي ميباشد و انكه در خارج است نام خودرا افغانستاني نماند قواره منحوسش را به افغانستان نسبت ندهد ( مراد خان)

>>>   متاسفانه این واقعیت انکارناپذیردرجامعه مابعلت همین جنگهای خانمانسوزداخلی که دستهای پلیدهمسایگان غربی وجنوبی درآن دخیل است،می باشد.
اگرمیخواهیم جامعه مصئونی داشته باشیم بیائیم همه دست دردست هم داده ریشه جنگهاوترفندهاودسیسه هاراازسرزمین خودبرچینیم

>>>   برادریکه در ذیل این مضمون نظر داده داند میخواهند بگویند نه ما روسپی داریم واوضاع نا بسامان اقتصادی واجتماعی ما را باین سمت سو کشانیده وخواهد کشانید
معنی قرن بیست ویک لخت شدن ویاوه گوی وروی گری نیست در قرن بیستویک باید مانند علم وتخنیک اخلاق سالمومثبت هم ترقی کند انهایکه زن ها را تیر باران میکنند واین اوضاع نابسامان اجتماعی رابار اوردع اند اسلام ومسلمانها نیستند کسانیکه طالب راساختند به همین منظور بوده که از اسلام ومسلمانها چهره ای خشین ونا مطلوب در خور دیگران بدهند
در کجای اسلام امده که با زن بد رفتاری کن مگر نیامده حتی زن طفل تورا شیر نمیدهد تواورا به شیر دادن مجبور نمیتوانیمگر اینکه کسی شیر دهنده ای دیگری پیدانشود تا طفل ضایع نگردد انهم در برابر اجوره ورضائیت ما در به طفل خود شیر بدهد
مگر در نکاح که یک پیوند اجتماعی وانسانی است بدون قبولی زن میتوان ان ر ا نکاح نمود ایا زن مانند مردحق میراث وتحصیل علم راندارد حال دریگان جا سهم مرد کمی بیشتر از زن تعیین شده بخاطر انست که مرد کار میکند ومشقت میبیند ومهر مردازد ونفقه عیال را بدوش دارد ومالیه میدهد خانه جور میکند فیس مکتب میپردازد و...
یگانه بدبختی ونا بسامانی جامعه امروزی ما همانطوریکه سید عالم بلخی دیروز در مضمون خود نوشته اندقبول فرهنگ نا مانوس بیگانه است که شیرازه اجتماعی ما را میگسلد ودر میان فامیل های ما نفاق می اندرد
ما چرااز خانم کلینتون الهام بگیریم ا و خود روزانه هزاران طفل وزن وپیر مرد را در سراسر دنیاقتل عام میکند ما چر ا اخلاق وشیوه زنگی خودرا از فاطمه زهرا رضی الله عنها نیاموزیم درحالیکه قران ما منجی بشریت است میگوید اگر زن از خانه شوهر بنا برهر علتی فرار میکند ویا عادی بیرون میشود فابعثوا حکما من اهله وحکما من اهلها یهنی یک نفر از فامیل مرد ویک نفر از فامیل زن با هم بنیشینند اگر جور امد صورت نگرفت وطرفین راضی نبودند طلاق وجدای بیاید
افسوس این برادر ما درقرن بیست ویک از فرهنگ خود بیگانه شده وبسوی سراب روان استدرحالیکه انها به اسلام روی اورده میخواهند اقتصاد اسلامی واخلاق اسلامی وروش خانوادگی را از اسلام بگیرند تو دیوانه وار بسوی فرهنگ استعماری او روان هستی مانند ان دزد مشو که اول میکشد بعد جیب را تلاشی میکند اول تلاشی کن چیزی پیداشد باز اقدام به قتل بگیر

>>>   بازی نقش درفلم وظیفه یک هنرپیشه است .با شخصیتش جی کاری دارید. دراین حال و احوال هرچی امکان دارد. بازهم خود فروشی یک طبفه مظلوم ,از خود فروشی -نفس فروشی -خاک فروشی طبقه مغرور گرده بهتراست.

>>>   روسپی گری ( فاحشه )
در همه ممالک هستند اشخاصی که به تن فروشی دست میزنند ، ولی امروزه دامن افغان ها نیز از این لکه پاک نیست
دور از فامیل های خوب و خانم های نجیب ،
هستند دختران که بنام مکتب از خانه برامده و به تن فروشی میپردازن
هستند زنان که شوهرهای شان نجیب ترین مرد است ولی زن پست او حیثیت و ابروی او را به شهوت خود از بین میبرد و فردا روز که عکس ها و فلم های سکس شان برامد باز ...!
خدای تمام اعضای فامیل ما و فامیل های نجیب را خودت از این دجله نجات بدی امین .
این فلم میتواند یک سوژه مثبت داشته باشد ، تعلق به نوع برداشت خود شخص میشود .

>>>   گلشیفه فراهانی را تقریبا به تمام معنا میشناسم فلمی که اودرنقش یک افغان بازی کرده است بیان واقعیت های تکان دهنده جامعه ماست وهم میهنان ما درداخل وخارج کارهای بس مستهجن تر ازین را مرتکب شده اند. نباید گناه گلشیفه باشد که چرادرفلمی کارکرده است که دامن ما را بالاکرده باشد .بگذارید مردم جهان بدانند که ما درچه دوزخی وباچه دوزخی های به اصلاح زندگی میکنیم . گلشیفته قبول کرد که درنقش یک زن روسپی افغان بازی کند آیا درجهان کدام مردی پیداخواهد شد که درنقش نزدیک به 90 درصدمرد های افغان بازی کند؟؟؟ضد به ضد پیدابود چون روم وزنگ - بگذارید مردم دنیا درآیینه ما نیک بختی،انسانیت ، اسلامیت ، غیرت وجوانمردی خود را پیداکنند ...

>>>   برادران بشما بهتر معلوم است که درهر کوچه وهر منطقه یک فاحشه است پس چرا منکر حقیقت میشوید
پرویز-کابل

>>>   برادران عزیز. من یک زن افعان هستم .و تو هو افتخار کن به این نخواهر بیوات که بزرگترین مشکلات را در این مدت تحمل کرده . و فرزندان بی پدر را به یاری خدا بزرگ و دکتر به جامعه تقدیم کردهاند. اما به خود فروشی تن ندادهاند امروز زن افعان همجون یک مرد افغان است این افتخار به مردان افعان است .ز ن افعان به تمام جامعه جهانی مغلوم است برادر امیدوارم دیگر توهین به زنان که خود برای تان مادر است .خواهر است . و همسر است نکنید

>>>   كار كه رهبران افغانستان ،درافغانستان كرده اند بدتر از نمايش اين فيلم است . زيرا نهايت ماندگاري اين فيلم يك سال باشد ولي ماندگاري اعمال قبيحانه رهبران ، طالبان ، ...، ملاها ، و...... يك تاريخ را رقم زده است { ماندگار خواهد ماند.}.
انصاف برشما باشد وقتيكه تمام سرمايه افغانستان در دست مارشال فهيم ، حاج نبي خليلي ، برادران حامد كرزي باشد روسپي بودن بسيار سهل است چون ؛ ملاكان اين سرزمين خود عامل اين نا بساماني اخلاقي اجتماعي است نه كساني ديگر .
گلشيفته فراهاني يك هنرپيشه است . گلايه اي از آن نمي توان داشت
چون او هرنقش كه برايش بيشترين عايدات مالي را داشته باشد مي پذيرد .

>>>   ازديگران چه گلايه كنيم تصوير واقعي زنان نجيب خواهران ومادران صبور افغان هنوز نه دررسانه هاوسينماهاي ماراه نيافته وماسينمايي پلشت وتقليدي وبدون سخن ازفرهنگ اصيل وطني داريم .البته بدون بعضي رسوم قبيلوي جاهلي .سينماورسانه ماقصدا باساپورت به ترويج ابتذال واستهجان وبي ابرويي پيش مي رود .كانون زنان نهاد نوانديشان بلخ

>>>   خوب مردم بی دانش اگر قبول می کنید که زن روسپی درکشور است و یقینا هست، پس چکونه ادعا می کنید که گویا این به شان زن افغان نیست . مگر زن افغان تافته جدا بافته از موجودات دیکر روی زمین است؟ ولا ما افغانها هیج وقت به منطق نخواهیم رسید. چه بلاهتی گرفتار ما شده ؟
نبی هراتی

>>>   اين توهين به زنان افغان هست و بايد بخش اين جنين فيلم مزخرف مسدود شود و اين واقعا شرم آور هست كه يك كاركردان افغان با وجود اين كه ميتوانست فيلمى را روى برده سينما ظاهر كند كه از درد و ناله زنان افغان بيان كند كه زنان افغان ان را نميتوانند اظهار كنند و يا از فرهنك افغانها به نمايش بكذا رد
FROM :sara

>>>   من هم نظرات پیامگذار اول را تائید میکنم، فقط یک چیزی به آن اضافه میکنم.
آیا در شغل روسپی گری تنها زنان مجرم اند و باید سرزنش شوند، یا مردانِ که ازین روسپی ها استفاده جنسی میکنند، نیز درین جرم دخیل اند؟
نادر

>>>   "گلشیفته را اکثرا میشناسیم" بله میشناسیم و اینکه به خارج رفته یا گریخته و به هالیوود رفته یا نه وظیفه ما نیست که قضاوت کنیم.
هنوز فیلم اکران نشده چطور شما فهمیدید که فیلم توهین کننده است؟ تنها به خلاصه فیلم که از سایتهای دیگر گرفته اید متکی هستید؟ بگذارید فیلم منتشر شود آنوقت قضاوت کنید. توهین به زن افغان را گلشیفته نمیکند تو میکنی من میکنم همه ما ها و دولت بی غیرت ما میکند. گلشیفته نمونه بسیار با نزاکتی است از فجایعی که بالای زنان و دختران ما هم اکنون رخ میدهد آن هم به لطف حضور خارجی ها و به لطف سو استفاده ما از این حضور. به لطف گرانی به لطف چپاول و به لطف هزارها بدبختی دیگر.
وقتی خود من دختری 13 ساله و خواهر 15 ساله او را میبینم که به روسپیگری مشغول است چرا به گلشیفته 31 ساله بگویم توهین میکند؟ وقتی نگاه سرشار از نیاز و آز این خواهران را میبینم که برای رسیدن به لقمه نانی بدون هیچ حیا و شرم زنانه ایی که بایسته یک زن افغان است تقاضای پول در بدل فروش بدن خود را مستقیما میدهد چه بگویم؟ اینها دردهای جامعه ماست که چشم بستیم بر آنان و وا اسلاما سر میدهیم.
خدا را شاهد میگیرم که از روزی که این خواهران را دیدم روزی نیست که از اینکه نمیتوانم کاری برایشان بکنم از خود شرمم نیاید.

>>>   راست بګو برادر!
بکوش تا به مسألهء پرداخت هنری در رابطه به یک مسألهء اجتماعی تأمق و تأمل بیشتر نمایی! پرداخت هنری به مسألهء روسپیګری در افغانستان، توهین به همه زنان افغان نیست، بلکه بیان ګوشهء از واقعیت های تلخ کشور ماست. امیدوارم این پرداخت واقعاً هنری باشد و حق مطلب را ادأ کند.
بهتر آنست که اول فلم را ببینید و بعد نقدش کنید. اګر بدون آګاهی و پژوهش و دریافت صحت و سقم یک مسأله در رابطه به آن حکم صادر کنیم، ابن کار هم خلاف شرع است و هم خلاف عفل.

>>>   این کدام بی غیرت و بی ناموس فلم ساز است که این گونه خود ره بی فرهنگ و بی دین در یک فلم آن هم با استفاده از یک روسپی ایرانی یهودی صفت استفاده میکند چرا یک زن افغان را در این کار انتصاب نکردی ؟ سوال حل است - چون در افغانستان چنین زنی وجود ندارد - خود را بدنام کردن این را میگوید- اگر چنین فلمی به نشر برسد واه بجان فلم ساز آن سرنوشت وی با سرنوشت کسانی که ددر انتحار ، سیلاب ها- مسموم شدن- شلیک شدن- اعدام شدن جان شانرا از دست داده اند خواهد یکسان شد.

>>>   دلاک به سر یتیم بچه کل گری یاد می گیره، گذشته از اینکه ما با چه مشکلاتی مواجه هستیم و امکان داره در خفا چنین چیزی وجود داشته باشد. فطرتی مسلمانی که داریم در ظاهر چنین اجازده را نمی دهد. امازمانیکه عفت از دست رفت چیزی باقی نمی ماند. اسلام و مسلمانی با بی عفتی انگشت شماری از آدم ها نه تنها ازبین نمی رود بلکه تقویت می شود.

>>>   منظورت این است که در افغانستان هیچ زن روسپی وجود ندارد؟!!
در عربستان سعودی در تمام نقاط دنیا زنان روسپی/فاحشه وجود دارند.
خوب و خراب در هر جامعه است، این یک فیلم است و فیلم هم که حقیقت ندارد.
جهانمل...

>>>   گلشیفته همیشه بهترین بوده و هست.چه تو ایران چه خارج از اینجا ...من که بهش افتخار میکنم....
تهران

>>>   شعار زنان افغان متهم براى دولت مردان
روسپى گرى بهتر از بچه بازى رشوت خورى غريب آزارى است اگر شما با اين همه خيانت و گناه يك كمى عقيده دينى داريد من از شما زود تر به بهشت خواهد رفتم چون من مجبورم و شما بى غيرت....
احسان از لندن.

>>>   به همه معلوم است که مردان افغان خود را باغیرت میداند ایا مردیکه عمل زنا- بچه بازی - دزدی رشوه-فسار های غیر اخلاقی دیگر و هر انجه که بتوانند عمل های غیر اسلامی را انجام میدهند و خود را مسلمان میدانند ایا این کار ها واقعا کار یک مسلمان است و بخصوص زنیکه در ولایت پروان کشته شد بجرم زنا ایا زنا به تنهائی صورت میگیرد پس مردیکه با او عمل زنا نموده او کجاست و چرا او اعدام نشده پس این واقعیت جامعه مرد سالار افغانستان است که هر انچه تحت نام اسلام مرد ها نمایندکسی او را محکوم نمی نمایدو زنها مظلوم واقع شده پس این عدالت اسلا می اافغانی است و حال مشکلات فقر زن افغان که در پرده فیلم اورده میشود این یک جرم است پس ای مرد افغان که واقعا ناموس دار ی خود را شایسته به عمل اسلامی نما تا خود و جامعه ات را از این بد بختی نجات ده


د

>>>   ملا نظر! آزادي بياين اجازه داده است شايد

>>>   بلی غزاله جاوید، خانم نغمه هم کمتر از این خانم ایرانی نیست. در کشوری که رئیس حمهورش شیر باشد باید زنانش در کنار صد ها نفر بخوابد تا برای شیر نفقه پیدا کند. تمیم کو هدامنی

>>>   اگر اين فلم واقعيت بخش از زنان كشور را به نمايش مى گذارد چه بهتر، زيرا "آفتاب به دو انگشت پت نمى شود" بگذار واقعيت ها گفته شود تا عوامل آن نابود و چاره جوئى صورت بگيرد . خيلى بجا مى بود اگر اين نقش را يكى از دختر هاى ما قهرمانانه تمثيل مى كرد . غيرت اين كلمه آغوشته بخون هزاران هموطن ما بجاى آنكه سربلند ى را احتوا نمايد برعكس شرمسارى را بازگو مى نمايد .
رحيم از كلكان

>>>   آیا کسی از شما ها کتاب سنگ صبور ره خوانده؟؟؟ چرا ای کار ره میکنین؟ چرا نادیده او موزه ره از پای میکشین؟
کتاب سنگ صبور ره مه خواندم. فلمی هم که از رویش جور شده ره هم خواهد دیدیم.
در یک قسمت از کتاب آمده که وقتی عجایبین به خانه ای زن میاین و میگین کی استی؟ بیچاره از ترس ای که برش تجاوز نکنن میگه مه فاحشه هستم. (که بعدا عمه اش میگه خوب شد گفتی فاحشه هستم اگه نی سرت تجاوز میکردن، ای مردم سر فاحشه ها تجاوز نمیکنن چرا که بری خود کسر شان میدانند) دگه چی گپ بود؟؟؟
خداوند ما مردم نابینا ره به نور دانش هدایت کنه.... بیچاره ای زن یک ماه تمام هی تسبیح میگردانه و نامهای خدا ج ره میخوانه و از آخر توازن عقلیشه از دست میته. برین کتاب ره بخوانین اگه میخواهین مه برتان روان کنم؟ باز اونه بعد از او قضاوت کنین.
گلشیفته هم خو آفرینش که ایتو یک نقش ره بازی کرده
در آخر اگه میگین که ای واقعیت نیست شما یا شما د افغانستان نبودین یا ای که حافظه تان بیخی ضعیف است

حارث از افغانستان

>>>   بدترین جفا برای زن در بین پشتونها است. وقتی شوهر یک زن فوت کرد، آن زن به برادر شوهر به ارث می رسد.

>>>   باسلام خدمت همه .من کابل زیاد زندگی نکردم اما روزی از پاکستان که بامادرم شب آمدیم کابل وارد دروازه کابل شدیم ساعت یک ونیم شب بود خیلی هم سرد اول قوس فکر کنم درین مسیر چیزی برام خیلی عجبب بود دختران و زن های جوان را دیدم این موقع شب که سر سرک ایستاده بودن دها تا بیشتر بودن تعداد شان از راننده ما پرسیدم پسخندی زد و گفت بخاطر ا...ها آمدن در صورتیکه موتر های پلیس هم زیاد رد میشد البته اسم جای را نمیدانم اما نزدیک پایگاهای امریکای ها بود چرا جلوی این فاجعه را کسی نمیگیره برای من درد ناکه.و ما داریم در مورد فیلم صحبت میکنیم. من به مسولان و بزرگان میگم غیرت مردانگی تان کجا هست برین سر بزنید و ببینید .تشکر از همه امیدوارم کسی ادرس دقیق را یادآوری کند.
fahim. iran

>>>   زنده باد گلشیفته!!!!!

>>>   ... که یاد کردی در مناطق شما و افغانستان است گپ نمی زنی اینقدر روسپی که در دیار..... است در هیچ از منطقه افغا نستان نیست یک کمی شرم کن اگر یک انگشت طرف دیگر می گیری سه انگشت طرف خودت است

>>>   زنده باد گلشیفته که به ... نژاد پرست فهماند که می شود نقش افغان را یک ایرانی بازی کند. من کاری به ارزش داوری این موضوع ندارم . زن افغان هم می شود رسپی شود، چرا که اوهم انسان است. شما نمی توانید بصورت مطلق حرف بزنید. مردم ما بیسواد است نمی خواهند کتاب را بخوانند و فیلم را بیبینند .

>>>   ... این یک کتاب و یک فیلم است حالا تو که پاک هستی چرا به این و اون دشنام می دهی. کسی گفت چگونه دزد را شناسایی کنیم؟ گفت بگو دزد کلایش سوخته. فورا دزد کلا هش را بدست گرفت. اینهای که درین صحفه غیرتی است، از بنیاد سست خوانواده های شان در رنج است. و گرنه با یک فلم که ... روسپی نمی شود.

>>>   برادران و خواهران عزیز!
از ماست که برماست.
این فیلم نشاندهنده واقعیت های جامعه ماست اگر برای بعضی ها خیلی گران آمده است تلاش کنند تا کشور از این وضعیت نجات پیدا کند.
فاطمه از هرات

>>>   سلام بر همه دوستان و خوانندگان افغان پی پر، این زن (گلشیفته ایرانی) یکی از شرم آورترین زنان سینمای ایران است...بود نتوانست در سینمای کشور خود ادامه کار دهد. اساسا یک زن ایرانی که هیچ آشنایی با روحیات و فرهنگ زنان افغانستان ندارد چطور به خود اجازه میدهد که چنین توهین به زنان کشور ما روا بدارد؟ حال اگر خودش دلش ... میخواسته چرا در یک فیلم دیگر و یا یک فیلم امریکایی یا غیر از این چیزها نمیره ... که در نقش زن افغان بازی میکنه!

>>>   اوه خدایا توبه! آیا این گلشیفته خانم ایرانی مسلمان است؟ عجب عکسهای گرفته است و نامش را مانده اعتراض بر ضد حکومت ...

>>>   اگر گلشیفته این نقش را بازی نمی کرد شخص دیگری بازی می کرد به هر حال این فیلم که کارگردان ان افغان هست ساخته می شد با گلشیفته یا بدون گلشیفته

>>>   سلام برهمه
خیلی شرم اوره
از ما برای هر چیزی و برای از بین بردن ما از هر وسیله به درد نخور استفاده می کنند تا فرهنگ ما را زیر سوال ببرند!!!!
مایه ی شرم است که...
محبوبه

>>>   این همه دلخوری واسه چیه ؟ کارگردان که ازخودتونه ،آشنا به رسومتونه ،گلشیفته نه یکی دیگه!!!

>>>   متاسفانه روسپیگری در افغانستان وجود دارد و نمی توان آن را انکار کرد، اما این که در یک فیلم و آن هم با نویسندگی یک فرد افغان این واقعیت تلخ روی پرده برود، کار درستی نیست و دردی را هم دوا نمی کند، برادر نویسنده این فیلم! بهتر نبود که غیرت و شجاعت و مردانگی و ایستادگی و صبر و تحمل و سازگاری زنان افغان را در سی سال جنگ به تصویر می کشیدی؟ بهتر نبود که بجای اینکه این واقعیت تلخ را به تصویر بکشی و در جهان زن افغان را به حیث یک روسپی معرفی کنی، مادر داغدار یا زن بیوه ای را به تصویر می کشیدی که بعد از مرگ پسر جوان یا شوهرش یتیمانش را دور خود جمع کرد و بزرگ کرد و دست به روسپی گری هم نزد و شرافتمندانه زیست!
حیف آن قلم که تو در درست می گیری و چنین فجیع می نویسی!
گلشیفته هر فیلمی بازی کرده به خودش ربط دارد، ... ولی تو ای فرد افغان ای مرد افغان چرا زن افغان را یک روسپی معرفی کردی؟ آیا ...

>>>   این همه دلخوری واسه چی؟
کارگردان که از خودتونه ، آشنا به رسومتونه !!!
گلشیفته نه یکی دیگه...!!!

>>>   عجیب است همگی از مسلمانی گلشیفته تعجب می کنند و می گویند باورمان نمی شود که این زن مسلمان باشد . پس مردان مسلمانی که اطمینان دارم بیشتر شما عاشقشان هستید و بارها و بارها فیلمهایشان را نگاه می کنید تا به حال نشنیدم که کسی بگوید باور نمی کنم این مرد مسلمان باشد!!!1 مثال سلمان خان امیر خان شاهرخ خان و هزان هزار خان دیگر حتی در فیلمهای انگلیسی و حتی زنان مسلمان اردو زبان را و یا حتی همین نغمه خودمان را نمی گویید که یک زن با هزار رقم فیشن و درشن در مقابل ... در صورتیکه یک زن در محافلش نیست غیر از خودش و خوش هم می شین و هزار بار سیل می کنن و اگر میسر شود حتما به تماشایش هم می شینین مگر افغان نیست و ... فقط در .... است حال که گلشیفته نه برای شیفتگی بلکه برای گفتن داغهای زن افغان نقش بازی کرده از مسلمان بودنش در تعجبید .البته حق هم دارید که تعجب کنید چون تا کنو ن خودتان را به خواب زده بودید و مشکلات زنان را در پس پرده پنهان می کردید حال یکی پیدا شده که صراحتا می گوید بیدار شوید جامعه را شما مردان به فساد کشانیدید همگیتان وار ختا شدین که مبادا گناه ما را کسی به روی ما بگویید من یک زنم و افغانم ودست گلشیفته را می بوسم چون از مردان کشورم مردتر است

>>>   ب نظر من هر کس می توند هر جور که می خواهد زندگی کند
فقط با مانور دادن به این ماجرا می خواهید با احساسات مذهبی مردم بازی کنید ((هیچ اجباری در اسلام نیست))

>>>   ساخت چنین فیلم و دادن نقش زن روسپی افغان به گلشیفته به هیچ عنوان نمی تواند توهین به زنان پاک افغانی باشد- متاسفانه ما قدرت درک تفکیک موضوعات را نداریم - و نا آگاه موضوعات مختلفی را به یکدیگر ربط میدهیم که هیچ ربطی به هم ندارند-تقاضا می کنم که هر چیزی که به ذهنتان می رسد با کمی تجزیه و تحلیل تو افغان پیپر بنویسید- این سایت در خارج کشور بازدید کنندگانی دارد که برایشان مهم است چه چیزی را می خوانند -
نهضت جان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است