کیسه بری بین المللی
وعده ی آقای کرزی را میرویس کرزی بچه اش قبول نمی کند چون ده سال است این حرف ها را می زند که با فساد مبارزه می کنم و حکومتداری شفاف بوجود می آورم 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۷    ۱۳۹۱/۴/۲۰ کد خبر: 38408 منبع: پرینت

آیا 16 میلیارد دالربازهم وارد چرخه فساد خواهد شد؟ و یا نه؟
آمریکا و افغانستان هر دو در یک کاسه دست دارند تا این 16 ملیارد دالر را که از مردم بدبخت آمریکایی مالیات گرفتند به جیب بزنند.

رمضان بشر دوست عضو مجلس نمایندگان در باره فساد موجود در افغانستان و تاکید جامعه جهانی برای از بین بردن این فساد گفت: به نظر من این یک کیسه بری بین المللی است از طرف مقامات افغانستان و جامعه بین المللی به بهانه نابودی تروریزم و امنیت و... که 90 فیصدش به جیب مشاورین و متخصصین و دیپلمات ها و ... میرود و تنها 10 فیصد به جیب گرگ های داخلی.

امیدوارم افغانهای گرسنه ما که از رسانه ها و تلویزیون وعده 16 میلیارد دالری را می شنوند از خوشی سکته قلبی نکنند چرا که در طول ده سال از 30 تا 40 و یا 50 میلیارد دالر به افغانستان داده شده و بسیاری از افغانهای ما نان خشک برای خوردن ندارند.

من این کنفرانس را کر فرانس می نامم چرا که حرف های جامعه جهانی در مدت ده سال را آقای کرزی نمی شنود و کر است ، چون جامعه بین الملی می گوید حقوق بشر، دموکراسی ، مبارزه با فساد و مواد مخدر و... که آقای کرزی نمی شنود و جامعه بین المللی هم صدای کرزی را نمی شنوند.

هم کرزی و هم جامعه بین المللی چشمشان را بستند و نمی بینند ، چرا که مفسدین فی الارض در حکومت کرزی به کمک همین خارجی ها به قدرت رسیده اند و ما با فساد نمی توانیم فساد را از بین ببریم هر دو از فساد خبر دارند و هر کس که دست شان به خون اغشته است امروز وکیل و وزیر و .. است در کابینه اینها .
این پول به جیب احزاب آمریکایی می رود و برای خود کمپاین می کنند مثل کمپاین آقای کرزی.

تعهدات نشست توکیو چقدر به نفع مردم ما خواهد بود؟
آقای بشر دوست در پاسخ گفت: به نظر من نه از طرف جامعه بین المللی و نه از طرف حکومت افغانستان تعهدی وجود ندارد و تعهد تنها روی کاغذ است و عملی نخواهد شد کسانی از مبارزه با فساد حرف می زنند که خودشان غرق فساد هستند.

بازرسی اعلای نظامی آمریکا برای افغانستان 19 میلیون دالر مفقود اعلام کرد و امسال 33 میلیون دالر. تمام کسانی که امروز کرزی اعلام می کند و مقامات عالی هستند در ثارنوالی و روزنامه های خود آمریکا متهم به فساد هستند ، چطور ما رشوه را با رشوه خور از بین ببریم؟

اگر آمریکا و آقای کرزی از افراد فاسد در حکومت خبر دارند چرا این افراد را به قدرت نشاندند؟
این پول از جیب اوباما نیست بلکه از جیب آن امریکایی بدبخت است که نان خوردن خود را ندارند که اوباما از این پول برای کمپاین خود استفاده می کند اگر می خواهیم دزدی را از بین ببریم باید دزد را از بین برد.

وی افزود: وعده ی آقای کرزی را میرویس کرزی بچه اش قبول نمی کند چون ده سال است این حرف ها را می زند که با فساد مبارزه می کنم و حکومتداری شفاف بوجود می آورم و ...

حکومت افغانستان، آقای کرزی و زاخیلوال برای چند سال خود از آمریکا پول خواستند و آمریکا هم از جیب و مالیات مردم بدبخت خود این پول را آماده کرد تا به این افراد بدهد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کیسه بران اند دراین رهگزر
هرکی تهی کیسه تر آسوده تر
شبرغان

>>>   ولله جناب بشر دوست صاحب بسیار زیبا گب زده است,کاملا درست است که با رشوه خوار رشوه ازبین نمیرود زیرا این کار به ضرر اوست وهیچ کس به ضرر خودش کار نمی کنه.وانسانهای سالمی که در کشور ما زیاد هم هستند متاسفانه نمیتوانند در پستهای کلیدی ایفای نقش کنند زیرا مفسدین از هر طرف به فشار وارد می کنند تااورا از صحنه خارج کنه ویک هم کیش خودش را در آنجا بگمارد ووبا هم دستی اوکار شان را راحتتر انجام بدهند وپول بیشتری بدست آورند .محمدجان از قم

>>>   این امریکایی ها و دیگر کشور های جوامع بین المللی که این پولهای ملیاردی را برای فاسد ترین افراد و دولت مردان فاسد افغانستان بذل میکنند اگر خوب بنگرید ، دستهایی دیگری در پشت پرده از همان کشور های کمک کننده نیز در آن دخیل میباشند ، آنها فاسد های کلان هستند که استادان این فاسد های کوچک به شمار میروند و به طرق گونه گون این سرمایه های ملیاردی را به نام و اسم مردم افغانستان و به بهانه کمک به مردم افغانستان از کشور ها خارج میکنند ولی 95 درصد آن درجیب طالبان ، آی اس آی و فاسد ترین دولتمردان داخلی و خارجی سرازیر میگردد.
پروین احمدی

>>>   اگرملت افغانستان رای خودرابه بشردوست میداد ریس جمهور انتخاب می کرد امکان داشت فساد ازبین بیرود ویک حکومت داری خوب بوجودبیایداما افسوس به حال این مردم که به خودظلم کرد تااین آقاریس جمهور افغانستان است وضعیت ازاین بدترخواهد شد
سرور

>>>   جناب گاندی افغانستان ملت خوب میداندکه خودت شیرپاک خوردی بچه اصیل ودلسوز ملت هستیدبخاطر همین درانتخابات ریاست جمهوری جنایتکاران داخلی وخارجی دست به هم دادند ودررای شما تقلب گسترده ای را انجام دادندبنظر من برنده اصلی شما بودید خارجیها دررایگیری مهندسی کردنددوتا رشوت خوررامقابل کردند باخود فکرکردند اگرعبدالله یاکرزی هرکدام ریس جمهور شوندنوکرماهستند و اگر بشردوست ریس جمهور شودنان خاینین داخلی وخارجی در خون ترمیشه لذا مهندسی را اغاز کردن و رای شما را دزدیدند. حالاسعی کن بشکلی خودت را به قدرت برسان بعد اشغال شویی را اغاز کن و هرچی اشغال است جمعشان کن ودراشغال دانی بینداز و یک افغانستان پاک وتمیز عاری از هرنوع خاین وجنایتکاربا ایجادوحدت ملی بدون حضورجنایتکاران که ارزوی همه ملت است پایه گذاری کن مطمینابا حضور شما ومحو خاینین اشغال وحدت ملی تامین میشه. به امید پیروزی ملت قهرمان علیه خاینین وجنایتکاران اشغال. قره باغ

>>>   اگر کرزی و دَبل عبدالله در انتخابات تقلب نمیکردند و امریکا کرزی را برنده اعلام نمیکرد، مردم افغانستان به آقای بشردوست رای داده بودند که رئیس جمهور شود. با وجود همه تقلبات این دو خاینین ملی بازهم آقای بشردوست فرد سوم در انتخابات بود.
نادر

>>>   بلی این یک حقیقت است که میگویند خون را با خون نمی توان شست بلکه با آب میتوان شست اینجا است کرزی خود وبا اعضای تیم اش آلوده به فساد است وهیچگاه نمی تواند چنین اشخاص با فساد مبارزه کند انسان های وطندوست وصادق ووفادار به ملت میتواند مبارزه کند. نوری از تخار

>>>   باز هم دیوانه گان وقت انتقاد پیدا کردند من یک مشوره به بشر دوست دارم که ( دیوانه فرار کن که مست آمد )تو اگر دیوان هستی کرزی هم مست است در مقابلش اگر برابر شدی خرابت میکند برو چند وقت بعد باز انتخابات است هرچه دلت خاست بگو ولی فکرت باشد که حالا که داماد شدی در خیمه ات قفل بندازی که خطرناک است...برهنه پای

>>>   جناب آقای بشردوست حکومت ها سالها است ازطریقه های مختلف و بنام های مختلف درافغانستان آمدند تفرقه انداختن مردم را بجان هم انداختن تاپه زدند کشتند وهست وبود شانرا بغارت بردند جای وجایداد شانرا ضبظ کردند وبه اقارب های خود تحفه دادند اولاد های خود را غرض تحصیل بخارج فرستادند ودیگران رابزندان . شکستاند این زنجیر آب دیده که بقارت گری مستحکم شده یک مساله ساده نیست یک ملت واحد میتواند بااینها حساب کند این دارایی ها را ازکجاه بدست آورده اند.
کیسه بری ملی و کیسه بری بین المللی مسلک شان است
ا مل
جرمنی

>>>   جناب بشردوست عزیز آفرین به آن شیرکه شما خوردید ای گاش چند نفر دیکر هم به فکر این ملت بیچاره می بود .

>>>   به واقعیت بشر دوست یک انسان افغان واسلام است . به امید اینکه رئیس جمهور شود . وفساد را از بین ببرد

>>>   بشر دوست صاحب اي كاش گفتارت با عمل ات موافق ميبود. چه كارهاي و نارواهاي را نكردي. افسوس كه مردم ما به گفتار فريبگران مانند شما فريب ميخورند و فكر ميكنند كه شما صادق هستيد. بس كن همين دهن ات را كنترول كن اين كار زياد است كه تو انجام ميدهي از خدمت و صداقت گاهي سخنراني نكني بخاطريكه كسي كه ترا ميشناسد ميفهمد كه كه هستي و چه كاره هستي.

اميري از قره باغ

>>>   شاید کمتر کسی باشد با حرف های آقای بشردوست موافق نباشد. از دل برخیزدف بر دل نشیند.

عزیزی

>>>   خيلي جالب گفتي بشر دوست اگر اين پول ها بدست شما برسد چي ميكني
صديقي

>>>   گل گفتی جناب دکتر بشردوست...
فایق از هرات.

>>>   خادم ملت حامد کرزی زنده باد سیف الاسلام

>>>   چه بد بختی است که درکشور فقط یک بشر دوست داریم. واز یک دست صدب بر نمی خیزد.
نبی هراتی

>>>   کرزی به عنوان بهترین و لیاقت ترین رییس جمهور افغانستان است. که نه قبل از او بوده ونه بعد از او خواهدبود.

>>>   باعرض تسلیت به بازماندگان این حادثه ای غم انگیز
که قلب برادران مارا دربسا نقاط جهان جریحه دار کرد
درتلویزیون دیده میشد ظلم این ظالمان ومردمان بیچاره
وزنان وکودکان که بالای اجساد شهدا ی شان اشک می ریختند وناله می کردند وپولس های کثیف لایعقل بالای آنها حمله میکردند
1- هیچ کس این رفتار وحشیانه را حق ندارد باوجود دولت وقانون
حتی ملک ازپدرش باشد
2- اگرخانه های مردم بی دفاع را به بهانه ای قانون خراب می کنید اول باید
در جایی دیگر خانه بدهید اگردولتی و قانونی است باز اون خانه ها را خراب کنید وخسارت مردم را باید بدهید نه اینکه جوانان آنانرا بکشید که کشتید
3-وقتی از تلویزیون دیدم که با بلدوزر خانه های مظلومین را
ویران میکردند وجوانان آنان را به شهادت رسانده بوده اند
بیاد بلدوزر های اسرایل وسربازان اسرایلی افتادم که خانه
های فلسطینیان را خراب می کردند آنان را میکشتند
4- میخواهیم که قاتلین این جنایت به جزای اعمال شان برسد
بعد از سبک دوش شدن از وظیفه شان به اشد مجازات مجازات شوند والا مردم انتقام خون جوانان خود را خواهند گرفت
5- جناب آقای کرزی وارک نشینان باید ازخواب بیدار بیشوند
وگرنه خون این شهدا دامنشان را خواهند گرفت
6- کدام قانون وشریعت در دنیا به این خاطر قتل مردم را مجاز
دانسته است دردنیا نمونه اش را پیداکنید؟
باعرض ادب غم واندوه فراوان وهمدردی با این مظلومان
1391-4-21

>>>   بشر دوست ، دقیق میفرماید.
امروز در دستگاه دولتی اقارب کرزی ، فهیم هستند که در فساد غرق هستند. جامعه بین المللی حساب را از این افراد شروع کند.
شما بیبینید که در مزار شریف یک والی (معلم عطا بی سواد) چی داشت ، ولی امروز نصف شهر مزار شریف را غصب نموده است .
چرا دولت این شخص مفسد را از وظیفه اش سبوک دوش نمیکند.
طنین از مزارشریف

>>>   واقعا اگردرافغانستان پنج نفر دیگرمانند داکتررمضان بشردوست دلسوز به مردم افغانستان میبود، امروز افغانستان ازهیچ نگاه مشکل نمیداشت. زنده باشی فرزند دلسوز میهن(داکترصاحب بشردوست).

شفق ازدایکندی

>>>   بشر دوست صاحب كاملا واقعيت را بيان نموده اند زيرا درين چندمين دوره حكومت كرزي نه يك دزد كلان گرفتار شد ونه هم يك قاتل ومجرم به جزايش رسيده بطور مثال دزدان كابل بانك. و از حاجي صاحب قدير شروع تا اكنون چقدر بزرگان وسران اين مملكت كشته شدند كرزي صاحب به همه شان يك كميسيون تشكيل داد اما قاتل يك از ايشان گرفتار نشد بالاي ده ها طفل دختر وزنان درهمه ولايات تجاوز صورت گرفت كه از طريق تلويزيون ها همه ديديم مگر هيچ مجرمي تاهنوز نه گرفتار شد ونه جزا داده شد نميدانم اين ستره محكمه واين لوي ثارنوالي باين قدر تشكيلات بزرگ وپرسونل ومعاشات دالري ويورويي شان درين مدت 11 سال همه معاشات مفت وحرام گرفته اند زيرا يك قضيه را بياد ندارم كه اينها پيگيري كرده باشند ومجرمي را جزاداده باشند بناء گفته هاي بشر دوست صاحب كاملا درست وحقيقت دارد بايد هم ميرويس جان مانند ديگر مردم افغانستان پدرش را بشناسد وبه حرف ها ووعده هايش فريب نخورد.
فقير مل

>>>   نظربشردوست خوب لكن تيم كاري و منسجم ندارد و جريان خاصي رامديريت نمي كند .بايد عملگرا بود او پشتوانه خوب مردمي دارد .مردم بايد داوطلب به ميدان بيايند و انتقادات راانجام دهند و نظارت برسيستم حكومتي طبق قوانين باهمكاري وكيلان خود داشته باشند.
نوانديشان بلخ

>>>   این بشر دوست صاحب از نام شما پسوند دوستی رفته و صرف بشر تان باقی مانده در گفتار از کرزی کم نیستید. ...مگر شما و کرزی صاحب دو روی یک سکه هستید. مردم کشور تمام گپ ها را میدانند اما چه کنند بیچاره اند وگرنه حا جت به تفسیر وتر جمه شما ندارد.
بهروز خراسانی

>>>   بشر دوست اگر هزاره هم است واقعآ که بشر دوست است واز آن باید در نجات افغانستان استفاده کرد من بشر دوست را دوست دارم حتی از خودم زیادتر چرا که انسان پاک نفس است .
پشتونیار از پکتیا .

>>>   امروز ما به جاي كمان كشان ماهر به قلمزنان متعهد نياز داريم.

رحمت الله تنها متعلم صنف يازدهم
از ولايت هرات باستان

>>>   چناب بشردوست : کاشکی پشتون میبودی ، که همه بدون تبعیض سخنان ملی شمارا قبول میکرد، حالا میگویند عصابش خراب است چراکه هزاره است.

>>>   بشردوست ادم خوب و وطن دوست است
گل رحمن از گردیز

>>>   بشردوست واری ادم پاک در تمام افغانستان نیست زنده باد بشردوست

>>>   واقعاً بشر دوست صاحب نظرایات خوبی دارند ای کاش که در پارلمان افغا نستان هم مثل شما حداقل یک تعدادی زیاد می بود تا مشکل مردم غریب خصوصاً طبقه مامورین ومعلمین افغا نستان را در نظر می گرفتند بازهم تشکر از جناب بشر دوست صاحبت .
احترام عزیزی هستم از ولایت فاریاب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است