تجاوز به دختر ایرانی و حمله به افغانستانی ها در ایران!
انتظار ما از مقامات ایران این است به زودترین فرصت جلوی هرگونه آسیب رساندن جانی و مالی به شهروندان افغانستان را بگیرند. به اساس آن مشترکات فراوانی که میان دو کشور است و حقوق که مهاجران در نظام حقوق بین الملل دارند طبق آن بتوانند از حقوق اصلی خود بهره مند شوند. 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۰    ۱۳۹۱/۴/۷ کد خبر: 37886 منبع: پرینت

وزارت امورخارجه گفته است که بررسی ها از سوی سفارت افغانستان در تهران در بارۀ بد رفتاری شماری از شهروندان یزد ایران، در برابر برخی از پناهجویان آغاز شده است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه گفته است که یک دختر ایرانی در ولایت یزد ایران از سوی شخصی که هنوز هویت اش روشن نیست کشته شد و رویداد به یک شهروند افغانستان نسبت داده شده است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه، فرامرز تمنا گفته است که در نتیجه شماری از مردم این ولایت به خانه های افغانستانی ها حمله کردند.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه افزوده است که نمایندگانی از سفارت افغانستان در تهران به شهرستان یزد ایران رفته اند تا در بارۀ روشن شدن رویداد کشته شدن یک دختر ایرانی در این ولایت که به پناهجویان افغانستان پیوند داده شده است بررسی هایی را انجام دهند.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه، فرامرز تمنا گفت: هنوز دقیق مشخص نیست باید نمایندگان ما بررسی را انجام بدهند و جرم های زیادی قبلا در ایران و یا کشورهای دیگر همسایه اتفاق افتاده که منتسب شده به افغانستانی ها و بعداً ثابت شده که چنین نبوده است. لذا لازم است که ما بررسی های لازم را انجام بدهیم در همکاری با مقامات امنیتی ایران تا تابعیت و هویت این شخص مشخص شود.

در همین حال سفارت ایران در کابل گفته است که دوتن افغانستانی ها در شهرستان یزد به یک دختر هیجده ساله تجاوز کرده اند و پس از آن این دختر را کشته اند.

سخنگوی سفارت ایران در کابل، محمد دهقانی گفت: دو نفر اتباع افغانستان در شهر یزد به یک دختر هیجده ساله تجاوز می کنند و او را به قتل می رسانند که این حادثه منجر به جریحه دار شدن و خشم احساسات و افکار عمومی مردم این شهرمی شود و ما سعی کردیم که همواره این جرایمی که بعضی از دوستان افغانستانی مرتکب می شود رسانه ای نشود تا منجر به واکنش افکار عمومی نگردد اما اینگونه بود که موجب خشم مردم شد و پولیس اوضاع را کنترول کرده است.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرده است که نباید برخورد با پناهجویان افغانستانی در ایران بر بیناد پیش قضاوت ها باشد. وی گفته است که جرم یک عمل شخصی است و نباید تمامی اتباع یک کشور جرمی را که یکی از هموطنان شان انجام می دهند مورد آزار و اذیت قرار گیرند.

فرامرز تمنا گفت: انتظار ما از مقامات ایران این است به زودترین فرصت جلوی هرگونه آسیب رساندن جانی و مالی به شهروندان افغانستان را بگیرند. به اساس آن مشترکات فراوانی که میان دو کشور است و حقوق که مهاجران در نظام حقوق بین الملل دارند طبق آن بتوانند از حقوق اصلی خود بهره مند شوند.

با اینهمه معاون سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشته است که هیات افغانستانی به شهرستان یزد رفته اند پس از بررسی های همه جانبه گزارش های شان را در بارۀ این رویداد تا دو روز آینده به این وزارت خواهد فرستاد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چه بگويم با كي بگويم؟
به فساد كشانده شدن عده اي از دختران ما (افغانستاني) در مناطق ورامين و تهران كه حتي داد نيرويي انتظامي و امام جمعه شهر ري و پيشوا را در اورده به حدي كه بيان نموده دختران افغاني جوانان ما را به فساد كشانده است دولت كاري كند. من كه خود شاهد اين مساله هستم در قسم فساد دختران ما و در قسم اعتياد جوانان ما دارد كولاك مي كند و چه كسي بايد ضامن جلو گيري اين فاجعه مي باشد:
دولت ايران يا دولت افغانستان و يا روحانيت محترم.....

>>>   اول باید ثابت شود که این کار کار افغانها بوده است. یزدی ها هم مفت زور گیر کرده اند . دوم این که ایرانی ها خودشان قاتل و دزد و جنایتکار ندارند؟ اگر یک ایرانی جرمی را مرتکب شود همۀ مردم ایران بخاطرش مجازات و مجبوربه پاسخدهی می شوند؟
انصاف هم خوب است بخدا......
زهرا از تایمنی

>>>   ای بدبخت افغانی هرجا که هستی!
هیچ جرمی نداری صرف همین که مهاجراواره هستی دوم اینکه مملکت ات صاحب یک حکومت نشد که دردتو را احساس کند افسوس افسوس ...
ارزند کنجشگ خورد لت بودنه
این عمل به شدت تقبیح میشود ... بس خلاص
احمدی ازپروان

>>>   این افغان ها دستگیر شده اند و به جرم خودشان اعتراف کرده اند

>>>   دولت افغانستان خیلی نگران افغان هاست زمینه بازگشت اونها رو به افغانستان فراهم کنه.سی سال مهمانی کافی هست

>>>   تا که تحقیقات این عالی جنابان روشن میشود مثلی نتیجه تحقیقات قضایا قبلی، هموطنان بیچاره و بی صاحب ما چندین تن را از دست ایرانی ها شاید از دست بدهند. و بعد این دولت فاسد باز تحقیقات خود را ادامه خواهد داد. وای بر حال این ملت بیچاره و بی صاحب .
هدایت واشنگتن

>>>   افغان ها دارن صبر مردم ایران رو لبریز میکنند وقتی صبر مردم تمام بشه دیگه از دست دولت هم کاری بر نمیاد
افغان ها باید از ایران بروند

>>>   حالا فرض کن این کار را افغانها کرده اند. خوب این دو نفر را به دست قانون بدهند و مجازات کنند. چرا به خانه های افغانهای بی گناه باید حمله شود؟ حمید

>>>   این مردم بی ....یزد را بیبنید. خوب اگر آن دوتا افغانی این جنایت کرده باشد باید همه مردم بیگناه افغانستانی مجازات شود! مثلا یک نفر در تهران جنایت کند بجای آنهای یزدی ها مجازات شود. این کاری خوبی است بینطری شما؟ اگر این طوره ازاین پس اگر یک نفر در آمریکاه مرتکب جرم شد باید یزدی ها محاکمه بیشود. این طوری که خودی یزدی ها دست بکار شدند

>>>   ایرانیها همیشه ناهنجاریهای اقتصادی و اجتماعی خود را گردن افغانها میاندازند. انگار قبل از پناه بردن افغانها به کشورشان هیچ مشکلی نداشته اند.

>>>   همين كسانى كه به اين بهانه مردم مظلوم افغانستان را مورد حمله قرار مى دهند بعدش هم در غروب مى روند به نماز جماعت و از خدا طلب رحمت و مغفرت مى كنند. جايه بسى شرم و خجالت و فقر فرهنكى است. اما متاسفانه همين است.

>>>   صحيح است ازهرانسان جرم صادرميشود وجرم ميكند، مكربايد تحقيق وبررسي شود وازبشت يك نفرصدها نفرتباه وهلاك نشود وبايد حكومت ايران درباره اين كارتحقيق وبررسي كند.

>>>   در جواب سخنگوي سفارت ايران كه مجرم را دوست افغاني خود خطاب كرده است:
اگر مجرم دوست شماست هرچند افغاني باشد دوست ما افغاني ها نيست.
بكار گيري ادبيات مشوش هميشه مشكل آفرين بوده است به گونه اي كه شما افغاني هم دوست ما هستيدو مجرمين هم دوست ماهستند پس همه تان مجرم هستيد به اين وسيله شما مي گوييد مرز انساني و ديني اهميتي ندارد يعني همه تان از يك قماش هستيد در حالي خلاف ادب ديني و حقوق انساني است
ثالثا هنوز مجرمين دستگير نشده اند و معلوم نيست كه آن ها افغاني باشند نظير اين ماجرا را در قضيه خفاش شب خدمت سخنگوي محترم ياد آور مي شوم!
مهاجر افغاني از تهران

>>>   متاسفانه اکثر جنایات افغانها در ایران را مهاجران غیر مجاز افغانی انجام میدهند که 6 یا 7 بربر تعداد مهاجران مجاز هستند پس پناهجو نیستند مجرم اند چرا که غیر قانونی وارد ایران شده اند ما مردم ایران انتظار داریم که هر چه زودتر مقامات کشور نسبت به اخراج کلیه مهاجران غیر مجاز از کشور اقدام کند مقامات کشوری ما همان قدر در این فاجعه وحشتناک مقصر اند که این افراد افغان مقصر اند این اولین باری نیست که ما شاهد همچین اتفاقات هولناکی از سوی مهاجران هستیم امیدوارم هر چه زودتر اقدامی موثر صورت گیرد

>>>   چرا حکومت فاسد ما هنوز نتوانسته نرخ بیکاری را حد اقل کمی کاهش دهد میلون ها جوان بیکار هستند و از نیروی شان هیچ استفاده نمیشه تمام پول های کمک شده در مود و فشن و خوش گزرانی های مقامات فاسد هزینه میشه موتر های مودل سال خانه های مجلل سفر های خارجی همه و همه کدام درد ملت رنج دیده ما را مرحم میکنه
از این همه بی پروائی های پرسان خواهد شد.
محمود
ضربی
کابل

>>>   هر کس جرمی مرتکب میشود باید او رامجرم گفت نه همه افغانها را ایرانیهاهم در تمامی دنیا کارهای خیلی بعدی میکنند باید بگوهند همه ایرانیها بعد هستند. آفرین به دولت افغانستان که از سفارت افغانستان به یزد رفتند تا تقیق کنند.که جریان چی است

>>>   این زواران دولمبره ما آبروی افغانهارا هم درایران وهم درافغانستان ازبین برد.
محمدجاغوری

>>>   مجرم دستگیر شده و نامش رحمان هست بعلاوه دوستش

>>>   وقتی دو میلیون مهاجر غیرقانونی در کشوری باشند این اتفاقات عجیب نیست اینجا مسئولان ایران هستند که مقصر هستند و باید جوابگو باشند حیف که این اخبار رسانه ای نمی شود و اکثر مردم ایران خبردار نمی شوند اگر می شدند مطمئنا انوقت این مسئولان بی مسئول را پایین می کشیدند
معلوم نیست چقدر کشته و بی حیثیتی باید بدهیم تا این مسئولان مرده بیدار شوند

>>>   اول اینکه هویت طرف مشخص نیست پس پیش داوری اصلا کار خوبی نیست. دوم اینکه مرتکب شدن به این جنایت چیز جدیدی نیست که لاینحل باشد هر دین و مکتبی و ملتی قانون دارد و طبق قانون با فرد باید برخورد شود. سوم اینکه حمله ایرانیها به منزل افغانستانیها کاری دور از عقل و تمدن است و باید هموطنانمان با اینگونه جرایم رفتاری معقول و منطقی از خود نشان دهد تا ابرویمان در عرصه بین‌الملل خدشه‌دار نشود و نگویند که مردم ایران مردمی بی‌فرهنگ و بی‌منطق و بی‌قانون هستند که بایک مجرم حرکات غیر انسانی از خود نشان می‌دهد.

>>>   وقتیکه در ایران که خود را جمهوری اسلامی و پیرو عدل علی ع میخواند. ده ها افغان بدون دسترسی به وکیل و امکان دفاع از حق خود، در دادگاه های نمایشی به اعدام محکوم میشوند. دیگر از عربستان وهابی چه گله اگر ایرانیها را به جرم قاچاق مواد مخدر اعدام میکند؟

>>>   سال 86هم این اتفاق افتاده بود متسفانه معلم شدکی کار ایرانی ها خودشان بود

>>>   سلام به دوستان
ای هی دیگر چه بشنویم به نام افغان. اگر غرق میشود افغان میشود. اگر تجاوز میکند بنام افغان میکند، قاچاق میکند بنام افغان میکند....
چرا افغانان در افغانستان کار نمکند زمینه کار برای پاکستانی ها و هندی ها مساعد اصلا به کار نمی روند به حیش نوش میروند.

>>>   نمیدانم چرا این همه بلای بس افغان رخ میدهد در همه جا در این رویداد گنا نباید بالای ان اده بی گنا هان قضیه افتاد از نگاه دین مبین ما .

>>>   همیشه مقصر تقصیر کار است

>>>   متأسفانه در ایران روند جاری به این قسم است که برخی از اتباع ایرانی اگر جرمی را مرتکب شوند برای اینکه آبروی خود و خانوده اش نرود، در بدو امر خود را افغانی معرفی میکنند. و بسیاری از رسانه های داخل ایران هم بدون تحقیق و تفحص، شروع میکنند به بد و بیرا گفتن به افغانی ها. و مصبیت وقتی افزون می گردد که افغانی ها در ایران از هیچ مرجع قانونی حمایت نمی شوند. لذا هر کسی اعم از افراد مسئول و غیر مسئول شروع می کنند به اذیت و آزار افغانی ها. لذا به نظر می رسد که دولت افغانستان فکری بحال مهاجرین داخل ایران بکند.
420 از هرات

>>>   مجرم از هر قوم و نژادی باید دستگیر و مجازات شود و میزان مجازات ربطی به نژاد فرد ندارد و جرم یک امر شخصی است و فرد مجرم باید مجازات شود نه هم نژادان آن. کتک زدن مردم بیگناه هیچ توجیهی ندارد و قابل دفاع نیست مگر از دیدگاه انسان نژاد پرست. نادر

>>>   هر چه شده است بد شده است ولی سوال من درینجاست که افغانستانی یعنی که ها ملت افغانستان خو افغان ها هستند ( پشتون ، تاجک ، ازبک ، هزاره وغیره ولی افغانستانی چه .
تشکر .
از گردیز

>>>   مجرمان افغان دستگیر شده و به جرم خود اعتراف کرده اند.
در ضمن این چندمین بار است که افغانی ها در یزد به اینگونه اعمال دست میزنند .چون مورد اخیر رسانه ای شده همه واکنش نشان دادند.
افغانی ها آزمایش خود را پس داده اند.
دیگر یزد جایی برای آنها نیست .همین
نازیلا

>>>   اگر واقعا چنین چیزی صورت گرفته باشد تنها فرد مجرم باید مجازات شوند نه یک ملت.
حالا اگر این تجاوز به دست یک برانی صورت گرفته باشد باز هم خانه های ایرانیان حمله میشود که حتمآ چنین چیزی صورت نمیگیرد
حالا اگر تصور کنم که احتمآ یک ایرانی در افغانستان به چنین کاری دست بزند ، باید مردم افغانستان به خانه ایرانی ها حمله کنند ؟
زلمی از المان

>>>   من یزدی هستم و شاهد این درگیریها بودم به نظر من همه افغانی ها در این مسئله مجرم نیستند و جرم شخصی است و تنها او و همدستانش باید مجازات شوند اما افغانیها شرایط میهمان بودن خود را درک نمیکنند و هنوز فرهنگ بالایی ندارند . 2 روز پیش من و مادرم در پیاده رو در حال پیاده روی بودم که 3 نفر افغانی نزدیک بود با دوچرخه به ما بزنند و بعد از اینکه من اعتراض کردم که پیاده رو جای دوچرخه سواری نیست و بروند در خیابان آنها با پرویی تمام در روی من ایستادند و میخواستند من را بزنند. من از آنها میگذرم. اما در مورد قتل یک افغانی با همکاری چند نفر دیگر این کار را کرده اند و آیا افغانیها اگر در کشورشان یک ایرانی این کار را میکرد چه عکس العملی داشتند. دوستدار ملت افغانستان و کسانی از شیعیانش که یاران واقعی امام زمان ارواحنا له الفداه به امید ظهور حضرتش.
هرچیز را برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند و هر چه را برای خود نمیپسندی برای دیگران هم نپسند.

>>>   درزمان خاتمی من در ایران بودم درشهرستان جهرم که از توابع استان فارس(شیراز) یکروز پولیس جسدی را در بین یک گونی(بوجی) پیدا کردهمان روز یکتعداداشخاص عقده ای به مهاجرین افغان حمله کردندوهرجا که افغانی راگیر میاوردند دست پا و سرش را میشکستاندند وازانجاییکه شهرستان جهرم باغهای مرکبات زیاد دارداکثرافغانهامشغول کاروبار درباغها بودندایرانی ها شب هنگام درباغهابالای افغانهای بیدفاع حمله میکردندوشاهد هستیم دریک باغ که 5 نفر افغانی کار میکرد وشب بالایشان حمله شددر اتاق را باز نکردندایرانیهاازبیرون اتاق از راه سوراخ پنجره بشکه دیزل وبنزین راداخل اتاق ریختندودررا ازپشت بستند اتش زدند ورفتندافغانها راه فرار نداشتندهر3 نفرشان کاملاکباب شده بود2 نفرشان بعدا از شدت جراحات سنگین شهید شدندوده ها نفرشدیدا درین جریان چند روز زخمی شده بودندبعد از 8 9 روز معلوم شد که قاتل پسرعموی مقتول بودو دستگیر شد اعتراف کردکه موضوع قتل مسله ناموسی بوده.
برادر ایرانی که گفته کاسه صبر ایرانیها لبریز شده بیشترین تعداد مهاجررا درجهان دوستان ایرانی تشکیل میدهد 8 ملیون ایرانی مهاجر هستند مثل افغانها. درزمان طالبان وحشی پولیس پاکستان با یک خانم افغانی در مرز تورخم بدرفتاری کرد طالبان حمله کردند همان پولیس راکشتند 2 پولیس دیگر را زخمی کردند و2 پوسته را اشغال کردند. اگر وحشی هم بودند همت داشتند. اب دریای هلمند را بالای ایران قطع کردندو... به ملا عمر میکوییم یک اندازه نرمش نشان بده وبدان عمل کن بچه های اصیل کشور شما هستیدمن از همینجا لقب قهرمانی را برای تان تبریک میگویم. مرگ به خاینین ملت ننگ باد بر باند شروفسادوباند کرزی مزدور. وهم شهادت ان خانم ایرانی را تسلیت عرض میکنیم وبه عاملین این جنایت اشد مجازات را ارزو داریم هرکسی که باشدایرانی یا افغانی. و برادران ایرانی ما عادت زیر دست کشی دارند خدا هدایت شان کند.
دردمند

>>>   دم یزدی ها گرم بزنن هر چی افغانی هست رو بکشند تا درس عبرتی بشه برای این افغانی ها که دیگه از این غلط ها تو کشور ما انجام ندند

>>>   متاسفانه آفغانهای ما در سویدن هم 5 نفربالای یک دوختر سویدنی تجاوز کردن در سویدن مردم سویدن همرای افغانیها خیلی خوب است ولی این چند نفر آبروی افغانها در سویدن هم بورد ومید وارم دولت ایران فقط متجاوزین را به دار اویزد که باعث بدبختی جند بی گناه دیگر نشوند
بک آفغانی از سویدن

>>>   سلام
1-بنده خدمت خانواده دختر داغدار ابراز تسلیت و همدردی می کنم این جنایت را به شدت تقبیح می کنم و به نوبه خودم از عوامل انتظامی و قضاییی جمهوری اسلامی ایران تقاضا می کنم که با مرتکبین این جنایت شنیع برخورد قاطع و بازداردنده کنند.
2-ولی از کجا معلوم که جنایت کاران افغانی بوده اند چنانچه در حادثه خفاش شب که یک ایرانی اصیل و از تبار فردوسی بود ابتدا گفتند افغانی است
3- در کجای جهان و طبق کدام قانون در مقابل جنایت یک هم وطن سایر هموطنان مجازات می شود. اگر این طور بود که دیگر لازم نبود پولیس هیچوقت دنبال مجرم بگردد مثلا به جای صدام یک عرب دیگر را اعدام می کردند کار تمام بود
4-تجربه نشان داده که این نوع جنایت ها بیشتر از سوی اتباع ایرانی انجام می شود چنانچه عده ای ایرانی اصیل از تبار صفویه در اصفهان وارد یک مهمانی شدند و به دختران و زنان جوان در حضور محارم و والدین تجاوز کردند کافی است به صفحه حوادث مطوعات ایرانی مراجه شود که به اندازه تمام مردم دنیا تجاوز جنسی برای خود ثبت کرده اند

>>>   لطفا افغانيها با لباس رسمي خودشان باشند تا شناخته شوند

>>>   دقیقا یادم هست که همین چند سال پیش در ایران شخصی که به نام خفاش شب مشهور بود به تعدادی از زنان تجاوز میکرد و سپس آنها را به طرز فجیعی به قتل میرساند. در ابتدای دستگیری این مرد رسانه های دروغ پرداز ایران اعلام کردند که این فرد افغان است و پس از انتشار این خبر تعداد زیادی از خانه ها مهاجرین افغان در اراک، اصفهان و بعضی شهرهای دیگر توسط ایرانیان به آتش کشیده شد و تعدادی از افغانها هم به طرز هولناکی توسط مردم به قتل رسیدند. اما پس از مدتی معلوم شد که این شخص از اهالی شهرستان قوچان و ایرانی است. اما نوش دارو پس از مرگ سهراب فایده ای ندارد و انتشار آن خبر هم زندگی مردگان را به آنها باز نگرداند. و با این اوصاف این بار هم حتما دسیسه ای در کار است و دولت ایران میخواهد با تنگ کردن عرصه برمهاجران افغان آنها را وادار به ترک این کشور کند.
درمورد زنان رسبی که در اولین اظهار نظر بیان شده این را میتوانم بگویم که خودم مدت ده سال در همان مناطق مذکور زندگی کرده ام و اکثریت آن زنانی که رسبیگری میکردند از اهالی ولایات مرکزی افغانستان بودند البته تعداد بسیار اندک.

>>>   این یک مشکل قدیمی است اگر ایرانی ها نخواهند این مسایل رسانه ای شود باید خودشان از پخش این اخبار که پناهجویان را به خطر می اندازد جلوگیری کنند آقایانی که در نیروی انتظامی هستند بدون هیچ گونه سند و مدرکی همیشه این گونه جنایات را به افغانها منتسب می کنند مانند این اقای دهقان مردم ایران هم که منتطر این حرفها هستند از خدا خواسته به غارت اموال مهاجران و لت وکوپ آنان می پردازند که جای تاسف است مانند قضای خفافش شب که تعداد زیادی از مهاجران آسیب دیدند ومن خودم یکی از آنها بودم که مورد اذیت و آزار قرار گرفتم چندی نفر در شهرستان ورامین وقرچک مورد حمله قرار گرفتند هرروز در گوشه و کنار ایران از این اخبار به گوش میرسد و مقصر اصلی نیروی انتظامی ودولتمردان ایرانی هستند که این دامن به این شایعات می زنندبرای دولت وملت ایران متاسفم که اصلا به مسایل دینی خودشان و حقوق پناهجویان که کنوانسیون آن را امضا هم کرده اند پایبند نیستند
شهرام از شهرستان قم

>>>   بلی همان دختران را در ورامین من میشناسم و دیدم از مادر ایرانی و ازپدرافغانی هستندخدالعنت شان کنه

>>>   هیچ جنگلی بی شغال نیس
ادمهای مریض وجنایتکار در همه جا هستن. ولی مهاجر در ایران مفت داره فرهنگشو میفروشه . وقتی به زبان ایرانی صحبت کردن افتخار باشه.وضعیت دخترا وزنای افغانی همین میشه که ابروی افغانی در تهران و اطراف داره میره .وقتی افغان از غرور ملیش خبر نداشته باشد سوغات ایران جوانا و نوجوانان معتاد به افغانستان هست در یک کوچه در ورامین شیش خانواده ی مهاجر از هم طلاق گرفته ان پدر و مادر افغانی افتخار میکنه که دخترش تا ساعت یازده شب با جوانای ایرانی کار میکند بچه هایی کی نوچه الواتای ایرانی میشن باعث افتخار خانواده میشه اگر کی کراک و شیشه بکشن کی دیگه صاحب فضل هم خود ر حساب میکنن پدر هیچ ن خرج میفهمه ن اقتصاده روزکه کار میکنه شو همشه خرج لباسو چشم ب هم چشمی میکنه و..... از اینطور سرطانی ک فرهنگ محاجر ر گرفته بعید نس ک قاتل هم تولید شود
عبد الرضا فاضل از قم

>>>   چرا حقیقت را نمی نویسید ؟؟؟؟
چرا نمیگین 25 نفر به یک دختر 18 ساله تجاوز کردین بعد انداختین توی چاه

>>>   باسلام من خودم یک مهاجردرایران هستم. افغانهانان بیغیرتی راخورده اندوبه بی غیرتی عادت کرده اند.به نظرمن وقت آن فرارسیده که مهاجران به افغانستان برگردند. ودولت افغانستان ازایران تقاضانمایدکه همه مهاجران راایران اجباری اخراج کند. درغیراینصورت مهاجرین برنمیگزدند. مهاجرین اگرقانع باشندوطمع پول جمع کردن نداشته باشند. درافغانستان میتوانندبدون منت وآرام زندگی کنندو ازنعمت وطن استفاده کنندوآزادانه به هرجابگردند. من افغانستان بودم بخاطرمادرم که درایران بودبه ایران برگشتم ولی افغانستان واقعابسیارزیباوتاریخی است وهیچ ناامنی نیست بجزولسوالی های دوردست وازشیرمرغ تاجان آدمیزادهم هم یافت میدسود.کمرهمت راببندیدوبرگردیدبه وطنتان.
علی مهاجردرایران .مشهد

>>>   مهاجرین افغانی از شریف ترین انسان هایی هستند که در سراسر دنیا با معضل مهاجرت درگیرند. من در اغلب کشورهای پیشرفته دنیا وضعیت مهاجرین را دیده ام البته تعدادشان در حد افغان های مقیم ایران نیست ولی به مراتب مشکلات بیشتری برای آن کشورها ایجاد کرده اند در حالی که افغان های مقیم ایران اغلب زحمت کش و مطیع قانون هستند. همان گونه که حق نداریم به خاطر گناه یک شیرازی به سایر سیرازی ها نعرض کنیم برای اتهام ثابت نشده یک یا چند افغانی هم نباید افغانی های بی گناه مورد هجوم وحشیانه قرار گیرند. من به نوبه خود از این اتفاق شرمنده ام.
حبیب نژاد

>>>   من خودم یک شهروند افغان در یزد هستم الان با این حادثه دردناک ما خانوادگی اصلا جرعت نداریم که از منازلمان حتی برای خریدن نان بیرون بیاییم خدا لعنت کند کسانی را که باعث و بانی این کار شیطانی بودند و متاسفم برای اوباشان و ولگردهای خیابانی که با افتخار دیشب 20 باب از منازل مهاجرین بی پناه را اتش زدند خداوند انها را به سزای عملشان برساند .

>>>   آیا ما آدم نیستیم ؟ آیا ما از حقوق بشر محرومیم؟ چرا همیشه اگر ما جرمی مرتکب شویم انگشت اتهام بالای ما است و باید جوابگو باشیم ، اما اگر دیگری سر ما همان جرم را انجام بده کسی صدای ما را نمیشنود؟ هم وطنان عزیز و البته ایرانی هایی که این سایت را میبینید برای اطلاع بیشتر مگویم ،چند وقت پیش در محله ی خودمان در شهر قم یک پسر بی گناه و جوان افغانی بدون آنکه جرمی انجام داده باشد از سوی اوباش ایرانی به ضرب چاقو به طرز فجیعی کشته شد و حتی آوازه بود که جنازه ی آن بنده ی خدا چند ساعت روی زمین بوده ،ویا این که در یکی از زایشگاه ها این شهر دانشجویان را برای یادگیری سر مادرهای افانی میبرند و از نابلدی این دانشجویان طفل های این بنده های خدا میمیرد ولی هیچ کس خبر نمشه تجاوز های بسیاری که بالای دختر های افغانی صورت میگیرد اما هیچ کس خبر نمشه و.....
ولی هیچ کس نیست که درد مارا بشنوه و به این جرایم رسیدگی کند و هیچ کدامش رسانه ای نمشه و هیچ کس نمیشنوه ،و البته شاید کسی نمیخواهد که بشنود ، وای بر ما ملت بی غیرت که هرچی بر سر ما بیارند و هر اتهامی بالای ما صورت بگیره ساکت ممانیم و زندگی ذلت بار را به مرگ با عزت ترجیح میدهیم وای بر ما.........
کابلی-هزاره

>>>   ما در ايران از اب كف دست نان ميخوريم بصد منت ,ما مفت نميخوريم,اما اينكه يك نفر خارجي در هر مملكت غير اسلامي جرمي را مرتكب ميشود ان مملكت غير مسلمان همه مسلمانان و همه را مجرم نميداند جرم را شخصي ميداند,البته ما اين حق را داريم كه در دولت هاي همسايه مثل ايران برويم براي كار,زيرا كه عامل اساسي بحران ما همين همسايه ها هستند بر علاوه كه اب هاي ما مفت به كشور هاي همسايه ميرود ما حق يكماهه اب خودرا هنوز نستانده ايم ,روزيكه اين همسا يه ها دخالت را بس كردند منابع مارا مفت نخوردند ان وقت به طرفشان سيل كرديم مارا بزنند( افغانستاني نر كله)

>>>   ده ها سال هست که ایرانیان در امریکا زندگی می کنند اما حتی یک مورد تجاوز از انان سر نزده اما افغان ها از اول که به ایران وارد شدند دست به قتل و تجاوز زده اند

>>>   همه این بلاها بخاطر این است که ما یک دولت مستقل و مقتدر نداریم تا روی پای خودش بایستد و به کشورهای کافر مثلی امریکا و اروپا وابسته نباشد تا ما بعد نزدیک 40 سال دربدری و بدبختی به موطن خودمان برگردیم و زیر بار منت این و ان نباشیم
یک افغانستانی بدبخت اواره فلک زده در فارس ایران

>>>   واقعا بعضی شما خیلی پرررو هستین جنگ در افغانستان چه ربطی به ایران دارد؟ایران به روسیه گفت به افغانستان حمله کند؟ایران به مجاهد ها گفت با هم بجنگن؟ایران به طالبان گفت حکومت در افغانستان درست کند؟ایران به امریکا گفت به افغانستان حمله کند؟اگر اینطور است مگر خود افغان ها عقل و شعور نداشتند که هر کاری ایران خواسته انجام داده اند؟

>>>   سلام من متاسف هستم كه مجرم هنوز شناخته نشده تجاوز به افغانها صورت مگيرد

>>>   باسلام من نمیدانم دولت مردان مازنده
است یا همگی مرده اند چرا مجراقتل
دخترایرانی در یزد برملا شده که فردی
بوده وهیج گونه تجاوزی در کار نبوده
چرا سکوت احتیار نموده اندواین چندمین
باراست که چنین تجاوزات در حق مهاجرین
بی

دفاع صورت میگیرد تا کی سکوت

>>>   اینجا در یزد واقعا اوضاع خفت باری برای افغانیهای مهاجر و بی پناه درست کرده اند از ان نمایندگانی که در بالا خبر دادید مسوولین یزدی از ورود انها به یزد جلوگیری کردند نیروی انتظامی هم جدیت زیادی در برخورد با تجاوزگران علاف و ول گرد از خود نشان نمی دهند دیشب من خودم شاهد بودم در یکی از محلات پر تردد افغانیها ول گردان لات به چند منزل مسکونی مهاجرین با شیشه های بنزین حمله کردند و از ان طرف مردان سرپرست مهاجرین با دادزدن و چشمان گریان به خاطر این که از جان و ناموسشان دفاع کنند مانند دیوانه ها سنگ به سوی مهاجمان پرت می کردند دیدن ان صحنه ها خیلی مرا تکان داد و مرا به فکر فرو برد که واقعا در جامعه ما دیگر مرزی بین عدالت انسانیت و حیوانیت وجود ندارد .

>>>   دست مریضاد و خسته نباشید به همه مسئولین بابا دمتون گرم

>>>   خاک بر سر هر چی افغانی
چرا باید در ایران هر کاری که دلشان خواست بکنند و هیچ کس به انها هیچ چیز نگویی واقعا اگر یک ایرانی در افغانستان چنین کاری را کرده بود می دیدین که با ایرانیها چی کار میکردند همه افغانی ها مثل هم هستند در یزد تاکنون چندین جرم و جنایت را به همین شیوه انجام داده اند که تاکنون گندش در نیامده
باید عاملان این جنایت را در محل عام بیخ تابیخ اعضائ بدنشان را ببرند تا درس عبرت برای دیگر افغانی ها شود
کجاست غیرت ایرانی(یزدی ها)
هزاردستان از یزد

>>>   عزیزان افغان وقت است که به کشور خوودتان برگردید و وطن تان را بسازید... در ایران یا پاکستان یا هر جا ی دیگری که غیر قانونی بروید جز، تحقیر چیز دیگری نصیبتان نمی شود.
بهتر است برگردید...

>>>   با سلا
من یک افغانی هستم که درشهر یزد سکونت
دارم ومی خواهم به دولت مردان
افغانستان بگویم شما زنده نیستید مده
متحرک هستید

>>>   یک چیز خدم تمام کسان که در ین سایت نگاهی دارد عرض کنم: این که خدانکند که یک ملت فقیر وبی حامی شود انکه مثلی دارد :«سر غریب تب است» همان است. امروز متسأسفانه کسی را نداریم که از ما پشتبانی کند والا اگر این قاتل افغانی است باید به اشد مجازات، مجازات شود دیگران چه کناهی دارد مگراین ها خود را مسلمان نمی داند وقت که داد از اسلام وام القرایی می زند چرا به انسان های بی گناه تجاوز می کند ومال اموالش را به غارت می برد مگر این در کجای دنیای است که دونفر باالفرض گناهی مرتکب شد تقاص دیگران پس بدهند برادرا ایرانی هم باید مقدار فکر وغور داشته باشد که نکند ادم های بی گناه دراین مسیر لت وکوب شود موفق باشید

>>>   عامل بحران درافغانستان خودشماافغانهاهستید که به هم نمیسازیدالکی گناه روگردن همسایه هامیندازید.امین ازایران

>>>   کار درستی بود که کردند

>>>   مرگ بر افغانی های جنایتکار آمریکا واقعآ فهمیده که اینها چه جنایتکار و وحشی هستند وهر کاری که سر اینها بیارند خیلی کم است من به عنوان شهروند یزدی اگر اینها بخواهند دوباره به عنف و نوامیس(دختران و زنان)ایرانی تجاوز کنند ما هم همین کار بر سر نوامیشان انجام می دهیم یعنی قصاص و واقعآ حلال است.کسی که در یک کشوری پناهنده شد نباید پروبازی در بیارند و سرشان تو لاک خودشان باشد.

>>>   سلام به مردم افغانستان من یک ایرانی هستم که با افغانها زیاد کار کرده ام متاسفانه برخی از اتباع شما بقدری در ایران خرابکاری میکنن که مردم در ایران نظر بسیار بسیار منفی نسبت به کل افاغنه دارند همین باعث شده تا اتفاقی بیوفتد صرف نظر از ابعاد آن بسیاری از افغان ها در همه جای ایران بجای آن مجزات میشوند در ضمن اگر یک ایرانی بیاد کشور شما به زنان تجاوز کند وآنهارا بکشد چه حالی میشین?اگر وجدان دارید خودتون قضاوت کنید

>>>   مردم یزد سر بریده را در چاه دیدند نسبت نمی دهند دروغ نمی گویند مردم غیرت دارند.خود افغانی اعتراف کرده تجاوز کرده و به قتل رسانده.

>>>   جرم مهاجرین قاتل بودن نیست بلکه غریبه بودن است

>>>   ازفرموده هایی حضرت امام حسین (ع) که میفر ماید
کرشمارا به جهان دینی واینی نیست === لا اقل مردم ازاد بدنیا باشید
از دست یک شخص فاسید چقدر هم شهری های ما به عذاب است در حالی که این کار هنوز هویت اش معلوم نیست که از طرف کدام مردم صورت کرفته است ایا افغانی است ویا خیر شاید این کار کاری ایرانی ها باشد بخاطریکه بار اول نیست هم جو جنایت صورت کرفته باشد بار ها این کار تکرار شده بعد از چند مدت اشکار شده که کار خودی ایرانیان بوده است من به نوبه خود می خواهم که این کار از طرف هرکس باشد باید مجرم به دار در محضر عام اویخته شود تا پندی باشد برای دیکران

با عرض تسلیت به فامیل این دختر
سیدنصرالله موسوی (غزنیوال سرابی)

>>>   این که یک مجرم هر که می خواهد باشد، چه ایرانی و چه افغانی، باید به سزای عملش برسد و مجازات قانونی خویش را دریافت کند، جای شک و تردید ندارد.
اما نکته و جای نقد در اینجا است که قانون مجازات اسلامی ایران، اصل شخصی و فردی بودن جرم را به رسمیت شناخته است که برابر آن مجازات فقط بر شخص مجرم اعمال می شود نه سایر افراد و بستگان وی تا چه رسد به سایر هموطنان و هم صنفان او. بنابراین این که مردم یزد، با وجود دولت و قوه قضاییه خود اقدام به انتقام و مجازات مردم شریف افغانستانی کرده، حاکی این است که هنوز در دوره اولیه انتقام خصوصی به بسر می برند و پیشرفت فرهنگی و فکری نکرده اند. غافل از این که دنیار تغییر کرده و امروزه دیگر بساط انتقام خصوصی برچیده شده و قانون و قانون مداری و دولت و ... جای آن را گرفته است.
ثانیا؛ این قدر از این اقدام ها در ایران انتفاق می افتد که حد وحصر ندارد، آن هم نسبت به خود ایرانی ها و هم افغانی ها، که بعد از تجاوز اقدام به کشتن قربانی می کنند.
من خود پرونده ای را مطالعه کرده ام که در شهر قم 6 نفر ایرانی به یک دختر افغانی تجاوز کرده و بعد هم او را با بنزن آتش زدند و سوزاندند. چرا اصلا صدایش را هم درنیاورند. البته 4 نفر از عاملین آن جنایت اعدام شدند. و موارد بسیار دیگر!
این است که چون مهاجرین ما بی پناه است و کسی نیست که فریاد و غم ها و دردها و مشکلات آنها را رسانه ای کند، کسی از انواع ظلم ها و ستم ها و حق خوری های که توسط ایرانی ها بر آن ها روا داشته می شود خبر ندارد. اما همین که یک دختر بدکاره در اثر اختلاف و... به دلایل نامعلوم کشته می شود آن را به گردن افغانی ها بدبخت انداخته و رسانه ای می کنند.
به نظر من این جا دست دشمن در کار است که می خواهد بین ملت اختلاف انگیزی نماید و نمای بدی از مهاجرین و بالعکس ایجاد کند.
مردم باید هوشیار باشند و گول این طرفند ها را نخورند.
کریم از قصرشرین.

>>>   یک خبر جدید پریشب تعدادی از مهاجمان خشمگین در حوالی غرب حومه یزد بالای حدودا 10 کارگر ساختمانی که در بین انها تعدادی از تبعه پاکستانی هم بودند حمله کردند که یک نفر کشته شده و مابقی شدیدا زخم برداشته اند حالا با این اتفاق و حمله های شبهای گذشته به طور کاملا اعجاب اوری در سطح شهر یزد حتی یک افغانی هم سرو کله شان پیدا نیست انگار اب شده اند و رفته اند به زیر زمین!!
یک شهروند افغان از یزد

>>>   آقای یزدی عزیز: جرم به نژاد ربطی ندارد. افغانی مجرم باید محازات شود ایرانی مجرم هم همینطور. افغانی بیگناه نباید آزار ببیند و ایرانی بیگناه هم همینطور. صفحه حوادث روزنامه هایتان را یک مرور بکنید.

>>>   این برادری که گفته سی سال مهمانداری بس است مگرکرایه خانه دریافت نکرده .ویانان مفت داده .مهمانها ی لوس انجلسی خودتان رادعوت کنید مامهمان خداوند هستیم درزمین .اینهاافکارفاشیستی ونئونازی دارند .مسلمان نیستند .بلکه انسانیت رافراموش کرده اند .نواندیشان بلخ

>>>   باسلام ازمسولین این سایت کمال تشکر
دارم!موضوع افشاگری جنایت چند روز
قبل در شهریزد که توسط
فرد افغانی به نام رحمان رمانی اتفاق
افتاده از نظر تمام افغانها محکوم
است وازمقامات جمهوری اسلامی
تقاضا داریم که فرد جانی را به اشد
مجازات برساند
1جنایت فردی بوده نه گروهی
2هیجگونه تجاوزی درکار نبوده
3مسعله جنسی هم اگربوده با رضایت
طرفین بوده
4معقتوله د
ختر نبوده وازشوهرقبل
نیزمطعلقه میباشد
5جنایت های در حق این مهاجرین
بی دفاع انجام گرفته به گردن چه کسانی
دولت بی کفایت افغانستان یا ایران
یا ارازل اوباش
6قضاوت باشماانسان های بیدار
ودارای وجدان می باشد برای اطلاع
بیشترموضوع به این ادرس بروید
علی ازیزد
دفاع روح داد

>>>   سلام براین برادریزدی عزیزم مجریم باید خودش قصاص شود .خیاند کارهرکجاباشد ایرانی وافغانی سرش نمی شه .خیاندخودرامیکند خودش رازنده درآتش بسوزانید.تاعبرت باشد برای دیگران.اومیداست که حق وباطیل رامراعات کنید.

>>>   در اینکه مردم شریف ایران دارای صبر وحوصله فراوانی هستند شکی وجود ندارد. ولی اظهار نظر نمودن این چنینی کار درستی به نظر نمی رسد.زیرا ازاز مردم شریف ونجیب جز انتظار شرافت ونجابت کاری است عبث. عزیزان ایرانی بدانند در هیچ دین ومذهبی نیامده که فردی یاافرادی جرم را مرتکب شوند وهمه تاوان آن را پس بدهند.مثلا ما در اخبار داشتیم که عده ای از ایرانی ها ذر کشور مالزی جرمی را مرتکب شده اند. والآن هم زندانی هستند. یا در کشور عربستان. حالا آیا درست است که ما همان جرم را به همه ایرانی های عزیز نسبت دهیم؟ مردم شریف ونجیب ایران داران تمدن کهن وفعلا هم در سطح جهان به عنوان مردم بافرهنگ مطرح است. ازمردم این چنینی برخورد احساساتی بعید به نظر می رسد.باید طبق قانون عمل شود. نه هر که هر طوری دلش خواست عمل کند.
که در غیر این صورت قانون زیر سوال می رود.با اینکه مردم عزیز ایران یک مردم قانون مندند.حد اقل در سح منطقه.
ضمنا اظهار نظر نمودن عوامانه یبرخی مسئولان تاسف آور است.
مهاجری از شهر قم.

>>>   دیگر جای افغانی در ایران نیست
اگر دولت بیرونشان نکند کم کم خود مردم دست به کار میشوند

>>>   سلام میخوام بهتون بګم که بیش از43 درصد پرونده های دادګستری استان یزد درمورد اتباع افغانی است از زور ګیری / چاقو کشی/ ږږږږ شما قضاوت کنید میان آدم ربایی انجام میدن

>>>   من یک ایرانی هستم و از این اتفاق و ظلمی که به برادران و خواهران افغانستانی ام روا داشته شده، شرم دارم.
جنایت را هرکس می تواند انجام دهد. مگر قتل و تجاوز در بین خود ایرانی ها کم است؟ این دولت ایران است که زمینه جرم و جنایت را فراهم کرده. ضمن اینکه هنوز ثابت نشده است که آن دو متهّم افعانستانی مجرم بوده اند. پلیس که یک بی گناه را به دستش بسپارند، به هزار جرم کرده و ناکرده اعتراف کند... به این اعترافات هیچ اعتمادی نیست.
از خواهران و برادران افغانستانی ام، که زبان،فرهنگ، و هم تاریخ شان با ما مشترک است، عذر می خواهم که مورد حمله این اوباش قرار گرفته اند. ایرانی ها باید شرمسار این نژادپرستی وقیحانه خود باشند!

>>>   جناب یزدی اول هنوز مشخص نشده که این کار چه کسانی است در ضمن گفتی که امریکایی ها در افغانستان امدن این حق افغانها است باید بدونی که اونا هزار برابر شرف انسانیت نسبت به به شما دارند یک سر از مرض ایران خارج شو تا بدونی انسانیت یعنی چی ؛

>>>   با سلام . اين نوع جرم و جنايات در بين تمامي اقوام و مليت و اقشار طبيعي است و دور از انتظار نيست. هميشه مشت نمونه خوار نخواهد بود . مخلص بعنوان يك ايروني پناهجويان برادران افاغنه در ايران بعنوان يك مهمان دوست دارم و تمامي كارهاي سخت و زيان آور با كمترين مزد براي كارفرمايان ما بدوش مي كشند. و از اين بابت متاسفم . اگر فردي جناياتي كرده بخود مربوط است و اذيت و آزار مابقي مورد قبول هيچ دولت و قانوني نيست . در قرآن كريم مي فرمايد: هر كس جوابگوي اعمال خويش است . يا علي مدد

>>>   لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم
الهم عجل لولیک الفرج
خدایا ظهور امام زمان ما را برستان
با سلام خدمت تمامی خوانندگان عزیز افغان پیپر
صبر و اجر جزیل برای خانواده دغدار خواهانیم
صد البته که باید این مجرین چه افغان و چه ایران به اشد مجازات محکوم شوند.
کشوری که تنها پرچم دار علوی در کل دنیاست اینچنین برخوردی واقعاً بعید است... و از دولت ایران بیشتر از این چشم امید می‌رود که همه را به یک چوب نرانند.
ولی هر ملتی، هر فرقه‌ای، هر مردمی، خوب و بد دارد.
شما برادران ایرانی خودتان بارها و بارها شده است که بدون هیچ دلیلی بدون هیچ مدرکی افغان‌ها را فقط و فقط به خاطر افغان بودن قانون را زیر پا گذاشته و آنها را از تمامی حقوق انسانی‌شان محروم نموده‌اید.
از ایستادن در صف نان گرفته تا کلاس‌های درس و دانشگاه
شما یادتان رفته که تمامی مراجع ایرانی روزی شاگرد آخوند خراسانی بوده‌اند که ایشان یک ادیب یک عارف به تمامی معنای افغانی بودند که تمامی مراجع سر خم می‌کردند به احترام استادشان.
نباید همه را به یک چوب راند.
هم خوب هست هم بد.
شما برادران ایرانی خودتان مهاجر دارید حتماً باید با مهاجران شما که ممکن است برادر و یا خواهر و یا مادر و یا پدرتان باشد به خاطر جنایتی که کس دیگری از خودتان مرتکب شده آنها هم مجازات شوند.
اگر شما راضی می‌شوید با افغانها این کار را نکنید.
خداوند یار مظلومین است.
خداوند یار مظلومین است.
خداوند یار مظلومین است.

>>>   برادر عزیز مجرم ایرانی و افغانی و ... نمی شناسد. اگر یک ایرانی کرد ویا لرو یا ترک و یا فارس نسبت به یک ایرانی غیر از قوم خود مرتکب جرم شود؛ شما اتهام ر ا به تمامی آن قوم و زبان می زنید!!!
مجرم باید به جرم شخصی خودش مجازات شود. حتی پدر و مادر و خواهر وبرادر او را مجازات نمی کنند؛ چه رسد به کل یک کشور چند میلیونی!!!
مقداری دقت کنید، اگر مسلمان و انسان هستید و وجدان دارید!!
افغانستانی مقیم ایران.
ضمنا افغانیستانیها تا یک دهه پیش نه گدا داشتند، نه دخترهای فاسد و نه معتاد و بی نماز و... متأسفانه مشکلات فعلی را نسلی به بار آورده است که در ایراین با عقده های زیادی که بر آنها تحمیل شده است و تقلید از کشور ساکن یاد گرفته اند. مشکلان مال نسلی است که در ایران پرورش یافته اند و بزرگ شده اند.

>>>   در هر جامعه ای هم انسان درستکار هست و هم انسان خلافکار
همه افغان ها انسان های بدی نیستند وما نباید تعصب داشته باشیم.ازار افراد بیگناه به خاطر کار خلافی که دو نفر دیگر مرتکب
شده اند درست نیست .ما باید کوشش کنیم بر اساس احساسات لحظه ای دست به کاری نزنیم و ارامش خود را حفظ کنیم تا مجرم شناسایی شده بر اساس قانون در باره اش تصمیم
گیری شود .
از ایران

>>>   اگر همسایه تو یک نفر را به قتل برساند بهد خانواده مقتول بیایند و تو را بدون اینکه کاری کرده باشی و خبری داشته باشی به باد کتک بگیرند وبه ناموست ..... قضاوت خود شماچه است

>>>   خوشحالم که تو شهرم هیچ افغانی نمی تونه زندگی کنه اگه ببیننشون لت وپارشون می کنن.......
اینجا تبریز
زیباترین شهر ایران به ظاهر اسلامی

>>>   هر دو ماجرا باعث تاسف و شرمساریست است. چه جنایت هولناک و دسته جمعی!!! تجاوز و چه عکس العمل صورت گرفته البته هرگز نه به اندازه اولی...
علی از ایران

>>>   تو که گفته ای ایرانی هستی و هر چه دلت خواسته به ایرانی ها گفته ای مثل روز روشن هست که ایرانی نیستی

>>>   همه افغانی ها باید از ایران بروند . 180 کشور در دنیا هست چرا مثل کنه به ایران چسبیده اید؟

>>>   طبق آمار منتشر شده از قتل و جنایت های انجام شده در تهران، 20 درصد قتلهای تهران توسط افغانیها اتفاق می افتد.یعنی افغانیهای ساکن تهران یک پنجم قتلهای تهران را مرتکب میشوند در حالیکه نسبت به کل جمعیت تهران عددی نیستند.شما افغانیها مخل امنیت کشور ما هستید باید شما رو از مملکت اخراج کنند.چند سال اینجا بودید حالا که کشورتون آباد شده برید و جل و پلاستون رو جمع کنید و از کشور ما برید بیرون.هر کجا ساختمان نیمه کاره هست که در اون افغانی کار میکنه باعث شر و فساد و جرم و جنایت توسط اونهاست.دیگر نباید از کارگر افغانی در کار ساختمان سازی استفاده بشه.با کسانی که از کارگران افغانی استفاده کنند برخورد خواهیم کرد.

>>>   انتهای بلوارنواب صفوی یزد یه چهارراه هست که معروف شده به چهارراه کابل از بس که افغانی تواون محدوده هستن
هرچی پول در میارن میفرستن افغانستان بعدهم میان ګونی بر مبدارن میان آشغالا پلاستیک آهن پیدا میکنند باور کنید ازمن ایرانی پولدارترهستن بعد میکن توفقر ززندګی میکنن نه اینجور نیست ازمن وتوایرانی پولدارتر هستن

>>>   به هرحال افغانی های داخل یزد باید جمع آوری شوند وبه یک شهرک بیرون شهر انتقال پیدا کنند

>>>   افغانی ها در ایران مفت زندگی می کنند نه مالیات میدهند....این متجاوزین به ناموس بروند کشور خودشون حقشون بود بلایی که در یزد به سرشون اومد ماامنیت نداریم

>>>   چند وقت پیش خبری شندیم که یه ایرانی اصیل تو استخری در برزیل دختر 16 ساله ای رو بهش ازار رسونده بود که طبق این کار یزدیا باید منتظر حمله برزیلی ها به ایرانی باشیم مگه نه

>>>   همه قبول داریم که امریکایی کافره _ولی من حدودا پارسال خبری شنیدم که یه ایرانی تو امریکا به چند بچه خرد سال تجاوز کرده بود ولی بر خلاف ایرانی ها اون ها بجای حمله نظامی فقط حبس ابد براش بریدن
من فرق اسلام ایرانی وکافر رو تو همین حادثه متوجه شدم
امیر علی از نیو یورک

>>>   سلام دوستان ! سرزمین ایران سرزمین افغانستان نیست که هر جنایت که صورت گیرد دفاع شود . ازقتل دختر سخت متآثر هستیم و هر گاه عمل نادرست راست باشد فاعلین به جزای اعمال شان برسند تا پند شود برای دیگر جنایتکاران . دولت ایران نباید همه ی محاجرین را مورد اذیت قراردیهد وعمل ایران انسانی نمی باشد . ولی دولت ایران حق دارد از دختر معصوم دادخواهی کند و مجرمین افغانی که فامیل خود را دوست نداشتند و عمل انسانی انحام ندادند به سخترین جزا ( اعدام ) برسند . این افغان ها دو گناه کردند یکی تجاوز و دیگر قتل .
سیفی - کابل

>>>   سلام
من بهارم از یزد
اینا مگه خودشون جاومکان ندارن ک ریختن توشهرو کشور ماب خدا اگه باهاشون کار نداشته باشن دو روز دیگه میان ب زور تو خونه هامون هر کاری میخوان میکنن پس حقشونه هرچی سرشون میارن
ب امید روزی ک شهرمون از هرچی افغانه پاک بشه

>>>   عزیزان قاتل ومقتول هردو ننگ جامعه
بوده یکی ازین نوع ویکی ا زازان نوع

مردم بی گناه چرا?سحن سر بسته گویم
عاقلان داناست =یاحق
علی ازیزد

>>>   خواستم به ان شهروند یزدی که نوشته افغانها اشغال جمع می کنند و پولدارند بنویسم که مگر کاری را برای افغانها گذاشتید که ازاد باشند و بروند کار دیگری بکنند بعد هم این که شما هم همت کنید به پول میرسید از روی هوا که نمی اید من از شناختی که اینجا از برادران یزدی دارم بالای 60 درصد فقط دنبال علافی و در امدهای افسانه ای هستند شهروند افغان از یزد

>>>   سلام من یک ایرانی مسلمان هستم
این کار زشت رو بشدت محکوم میکنم و عاملانش باید به اشد مجازات برسند
این یک جرم شخصی است و نمیتوان آن را به همه افغانها نسبت داد
آیا مسلمانی این است ! اگر این است پس عربستان باید تمام ایرانی‌های که به آنجا میروند را به عنوان داشتن مواد مخدر اعدام کند!
کجای اسلام وقران آمده که اگر مسلمانی جرم شخصی انجام داد همنوعان آن شخص هم مجرمند و باید مجازات شوند و خانه هایشان به آتش کشیده شود
آیا اسلام ناب محمدی این است?
از مردم اصیل و با فرهنگ. یزد انتظار خویشتن داری بیشتری میرود
فردای قیامت هم در کار است . توصیه صریح اسلام و رسول الله است که هنگام غیظ و.
خشم , خشم خود را فرو خورید و صبور باشید
کسانی که خانه پناهندگان افغان را آتش زاندن چه جوابی برا فرشتگان قبر در شب اول قبر خود دارند? آیا خوف از عذاب خدا ندارند?اگر اثبات شود که این کار چند افغان بوده از پناهندگان محترم خواهش میکنیم با نوشتن بنر وپلاکاردهایی در سطح شهر بخاطر این جرم وحشتناک از مردم شهر یزد عذر خواهی کنند و آن را به حساب همه پناهندگان افغان نگذارند
آیا ما مسلمانان به فکر شب اول قبر خود هستیم?
صالح از چالوس

>>>   خداوند یار مظلومین است

>>>   حالا بماند این کار چه کسی بوده ولی این یززززززززدیا همون ادمایی هستن که تو محرم تو سرو صورت خودشون میزنند وعزاداری میکنند وچند وقت دیگه به خانه چند مظلوم بی دفاع یورش میبرناین یعنیییی
گریه برمظلوم=حمله برمظلوم

>>>   به اون افغانی که تویزد زندکی میکنه و میګه:مګه یزدی ها برای افغانی ها کاری ګذاشتند باید بګم که این جملتو برعکس کن وبګو: مګرافغانی ها برای یزدی ها کاری ګذاشتند بعدم مګه شما همتی جاګذاشتین

>>>   با صالح موافقم
اگر اثبات شود که این کار چند افغان بوده از پناهندگان محترم خواهش میکنیم با نوشتن بنر وپلاکاردهایی در سطح شهر بخاطر این جرم وحشتناک از مردم شهر یزد عذر خواهی کنند و آن را به حساب همه پناهندگان افغان نگذارند

>>>   <<و ما سعی کردیم که همواره این جرایمی که بعضی از (دوستان) افغانستانی مرتکب می شود رسانه ای نشود تا منجر به واکنش افکار عمومی نگردد >>
از کی تا حالا افغانیای قاتل دوست شما شدند؟ ما دخترای یزد از دست این افغانی ها امنیت نداریم هر کاری که مردم کردن خوب کردن تا افغانی ها باشند که برند به کشور خودشون

>>>   همه از ناتوانی دولت افغانستان است

>>>   امار 20 درصد از قتل ها در تهران و 43 درصد از جرائم در یزد توسط اتباع افغانستان معلوم نیست بر اساس کدام منبع نوشته شده است چون تا کنون هیچگونه امار ی در مورد جرائم افغان های مهاجر در ایران به تفکیک شهر توسط نیروی انتظامی یا وزارت دادگستری به طور رسمی اعلام نشده است . به نظر من یک ایرانی می تواند از حضور مهاجرین افغان در ایران ناراضی و یا به ان معترض باشد اما قضاوت بر اساس حدس و گمان،تعصب و احساسات ما را از حقیقت دور می کند. حضور سه میلیون مهاجر اگرچه دارای جنبه های منفی هم بوده اما دارای جنبه های مثبت هم هست .انصاف حکم می کند از جنبه های مثبت ان چشم پوشی نکنیم .
ایرانی

>>>   اون یزدی که میگه افغانی ها مگه برای یزدیا کاری گذاشتن باید بگم که چرا کاری نیست حمله به خانه های مردم هم کاره ذیگه یا اینکه شما هم یه گونی دستتون بگیرید از فردا برید اشغال جمع کنید ولی اگه حین کار نامزدتون رو تو خیابون دیدید خواهشن شرمنده نشید تا اونجایی که من میدونم این کارها رو افغان ها از یزدیا گرفتن

>>>   من ساکن یزد هستم وتا جایی که اطلاع دارم مقتول یک زن فاحشه بوده. از فرصت بعضی از اوباشها و ادمهای فرصت طلب استفاده کرده و به زورگیری وغارت اموال افراد بی گناه می پردازند واین روند تا امروز 15 تیر ادامه داشته و دارد. خدا رحمی کند بر ما. ایا اینان مسلمانند !!؟

>>>   متاسفم برای مردم ... ایرانی که اینچنین در مورد مهاجران افغانی قضاوت می‌کنند.
مردم ایرانی البته به استثنای بعضی که باشعور و بااصالت هستند نژادپرست هستند. نوشته بودید که ایرانی ها در آمریکا هستند و هیچ جنایتی نکرده اند. فکر میکنید بی خبریم عموی بنده سال هاست ساکن آمریکاست و از فساد و گندکاری های که مردم به اصطلاح با فرهنگ شما در این کشور و کشورهای دیگر به وجود آورده اند به ماخبر داده.
مردم ایران فکر می‌کنند که هستند ما شیعه هستیم و به اصطلاح در یک کشور مسلمان و شیعه‌نشین زندگی می‌کنیم. اینجا مملکت امام زمان هست که این گونه بی حرکت و بی احترامی نسبت به یک مسلمان و شیعه روا می‌دارید. اگر یک آمریکایی یا آلمانی در ایران هر غلطی خواست بکند جرات نمی‌کنید کاری کنید ولی افغانی مظلوم و بی‌پناه که سران مملکتش مرده‌اند را هر بلایی خواستید سرش می‌آورید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است