نتایج اولیه انتخابات شوراهای ولایتی
براساس نتايج اولیه انتخابات شوراهای ولایتی ،از 3 هزار و 339 نامزدی که براي تصاحب 420 کرسي ‌به رقابت پرداختند تاکنون 251 مرد و 106 زن انتخاب شده اند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۷    ۱۳۸۸/۷/۵ کد خبر: 3766 منبع: پرینت

کمیسیون مستقل انتخابات روز شنبه نتایج ابتدایی انتخابات شوراهای ولایتی را که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در 29 اسدبرگزار شده بود ؛ را اعلام نمود.

براساس بیانیه مطبوعاتی کمیسیون مستقل انتخابات، این نتایج مربوط به 30 ولایت کشور می باشد و نتایج مربوط به 4 ولایت دیگر پکتیکا، ننگرهار، قندهار و غزنی در اسرع وقت به نشر خواهد رسید.

براساس این نتايج 3339 نامزد براي تصاحب 420 کرسي شوراهاي ولایتی ‌به رقابت پرداختند که تاکنون 251 مرد و 106 زن انتخاب شده اند.
در ولایت کابل، الحاج نثارالدین بریالی، فریده ترانه، مسعوده انصاری، حاجی ثمرگل، محمد آصف فروغ، محمد غبار رحیمی، سید شاه، محمدعلی محمدی، محمدیونس ثمر ملاخیل، نعمت الله سهاک، خالق داد بلاغی، معروف هوتک، نرگس مجاهد سادات فروتن، غلام رضا رمضان زاده و عادل خان اکاخیل، به ترتیب در مکان اول تا پانزدهم قرار گرفته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) ، در بیانیه کمیسیون مستقل انتخابات همچنین آمده است که نامزدان شوراهای ولایتی 72 ساعت فرصت دارند تا هرگونه شکایت انتخاباتی را با کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی در میان بگذارند.

گفتنی است که در مجموع 5 ميليون و 786 هزار و 117 برگه راي وارد صندوق ها شده است که از اين میان 5 ميليون و 570 هزار 898 برگه راي صحيح و 215 هزار و 219 برگه راي باطل اعلام شده است.

مشارکت مردم در انتخابات شوراهای ولایتی 83/37 درصد و در انتخابات رياست جمهوري 38.7 درصد اعلام شده است.نتايج ابتدایی این انتخابات در پايگاه اينترنتي کميسيون مستقل انتخابات افغانستان به تفضيل امده است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در تخار هم سيد جليل اغا برنده شده و برايش وبراي ملت با شهانت و غيور تخار تبريك عرض ميداريم
از طرف انجمن وحدت محصلين تخار و بدخشان خالقداد

>>>   با عرض سلام واحترامات خدمت دست اندرکاران این پروگرام !
باید به عرض برسانم که انتخابات افغانستان در شرایط فعلی آن که جنگ در گوشه وکنار آن روزانه جان صدها هموطن مارا میگیرد لازم نبوده با آنهم مسله بسیار خوب است که مردم ما فرصت آنرا حاصل نموده اند تا به پای صندوق های رای بروند و کاندید مورد نظر شان را انتخاب نمایند . باید یاد آور شد که خود ما هستیم که سرنوشت خود را تعین مینمایم کسی دیگری یا کدام کشوری نیست پس باید بسیار دقیق می بودیم در تعین سرنوشت ، ولی متاسفانه امروز که من نتایج را دیدم بسیار زیاد متاثر شدم زیرا یکبار دیگر اشتباه جبران ناپذیر نموده تا پنج سال تباهی و رسوایی زیاد از حد آن . من منحیث یک افغان خجالت می کشم بگویم که هم تعدادی از روشنفکران را در کشور داریم چون همین ها بودند که همیشه به تباهی کشور سهم داشتند امروز بازهم از طریق سایت های انتخاباتی از نام های سوپرویزر و کارمند انتخابات به یک لقمه حرام که باند های مافیای به خاطر جابجای افراد شان برای کارکنان انتخابات میدهند سرنوشت کشور و اولاد شان به بازی گزفته اند . یک بار سر خود را به گریبان نموده و قضاوت نمائید که برنده گان انتخابات آیا شایسته همین مقام بودند یا خیر .پس ای هموطن نا آگاه من تا به کی بازی این بازی برای مردم بیچاره ما گران میشود . آیا فریده ترانه و امثال آن که بحیث نماینده تان برگزیده شده اند درست خواهد بود آیا دیگر ما افراد با دانش نداشتیم که شایسته این مقام باشد . ای کارمندان تقلب کار لطفاء وجدان خودرا پاک نمائید خوردن پول حرام مسله ساده نیست اگر حالا نتیجه را نبینید در آینده خواهد دیدید که مشت نیافید به سر تان بزنید آن وقت دیر خواهد بود و حالا هم دیر است
بااحترام خاطره از شهر کابل

>>>   با تقدیم سلام
از مسولین این سایت خواهشمندیم که هرچه زود تر نتایج انتخابات تمام ولایات را در دسترس ماقرار دهند
با احترا م
ش ا غ از ولایت کاپیسا

>>>   برای ملت مجاهد افغانستان بسیار رنج اور است که یک خواننده زن به شورای ولایتی کا بل معرفی شده است امروز سیاست افغانستان به دست سازنده ها و دولچی ها افتاده است عاقبت این کشور رنجدیده چه خواهد شد؟
حالا دیگر اعضای شورا خسته نخواهد شد به جای بوتل جنگی به اهنگ های کاپی شده فریده ترانه گوش داده و لذت ببرند
یاسین از کابل

>>>   برای ملت مجاهد افغانستان بسیار رنج اور است که یک خواننده زن به شورای ولایتی کا بل معرفی شده است امروز سیاست افغانستان به دست سازنده ها و دولچی ها افتاده است عاقبت این کشور رنجدیده چه خواهد شد؟
حالا دیگر اعضای شورا خسته نخواهد شد به جای بوتل جنگی به اهنگ های کاپی شده فریده ترانه گوش داده و لذت ببرند
یاسین از کابل

>>>   تشویش نکن برادر مجاهد.برای شما رقاصه ها همین سارنده هاو دولچی ها خوب است. عاقبت این ملک را شما و دیگر مجالبان در 11 سبتمبر 2001 رقم زده اید.
احترام
شمال از هرات

>>>   نخست احترامات خویش را تقدیم تمام هموطنانم که در افغانستان هیستند نموده وکاممییابی تمام کاندیدان را هم تبریک میگویم نام من دکتور نجیب اله صمیم سهیم میباشد از پوهنتون طب کابل فارغ گردیده ام و فعلا در کشور هندوستان توسط یک بورس ماستری در رشته علوم سیاسی تحصیل مینمایم و برای من بسیار شرم آوراست که بزرگان دولتی ما به جهل و فریب بازهم در ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی راه پیدا کردند و یک بار سر در گریبان خود نمایند که در هفت سال
گذشته برای این ملت جه کردندوتمام مردم دنیا میداند که37فیصد اشتراک کردن مردم یعنی چه و من این را پیش بین هستم که افغانستان در پنچ سال آینده هم بهران سیاسی اش از این بد تر میشود و افغانستان قسمیکه همین حال در دنیا کدام نام نیک ندارد در آینده از این بدتر وجناب محترم کرزی که همیش چشم امید مردم را به انتظار ماند و به جز نیرنگ وفریب هیچ کار دیگر نکرد و امروز تمام بدبختی های کشور از دست این رهبران خاک فروش کرسی طلب نشنلست میباشد جای بسیار افسوس افسوس.

>>>   >>>>با تقدیم سلام
جای بسیار تعاسف است چقدر پول ها به این نام به اصطلاح انتخابات به مصرف رسید ونتیجه چه شد آقای کرزی بهتر این بود بدون این مصارف از قبل خود ودیگر شرکای خودرا از اول معرفی میکردی ومیگفتی که ما به هرقیمتی که شود برنده استیم مردم مجبورآ قبول میکردند نه پول مصرف میشد نه کسی خود را کاندید میکرد ونه مشکلات فعلی پیش میامد.مسله تقلب ریاست جمهوری خو از سرحد رسوائ هم گذشت حال مسله برنده گان شورای ولایتی بد تر از آ ن شد
درولایت کاپیسا کسانی برنده شده اند که حتی مردم شناخت کافی در مورد آ نها ندارند مخصوصآ یک تن از وکالای دوره قبلی که بدنام ترین .منفور ترین چهره برای مردم کاپیسا میباشدبه اصطلاح قهرمان دومرتبه ئ شد نمیدانیم که هدف آقای کرزی چیست آخر تا چه حد مخالف اراده مردم عمل میکنی یقن داشته باشی که روز خوب نخواهد دیدی واگرببینی هم زود گذر خواهد بود وتو به نذد خداوند( ج).مسول استی ودر محکمه خداوندی خو نه تقلبی در کار است ونه کدام خارجیکه فشار بیاورد
با احترا
ف ر د از ولایت کاپیسا

>>>   از هموطنان واعضای بلند رتبه دولت خواهان اعلام نتایج نهایی انتخابات گردیده زیرا بی امنی واخططافهای تاجرین زیاد شده آن هم از طر ف مارشال فهیم وداکتر غبدالله

>>>   لطفا نتایج شوراهای ولایتی سمنگان ارایه بدارید

>>>   سلام واحترامات خدمت خوانیداگان محترم.
نظر بندی مظلوم این است که باید مقام های بلند بایه برای یک حکومت وحدت و برای منفعت مردم غریب وبیچاره بی اندیشند. اکر چی در هر حزب ودر هر گروه هستن . برای نفع این ملت بی اندیشند.

>>>   سلام دوستان عزیز
برای هرچی بشتر کار های ولایت کابل نتایج شورای ولایتی کابل رای اعالان کنید

>>>   درود و سلام به تمام خوانندگان محترم:
نتایج انخابات شورای ولایتی در ولایت تخار اعلان گردیده اما متآسفانه حق به حق دار داده نشده و کسانیکه پول و واسطه داشتند به حیث وکیل منتخب به شورای ولایتی ولایت تخار معرفی شده است.
سیدجلیل آغا که بیشتر از هشت هزار رای داشت آنرا معرفی نکرده اند و مثل این دهاتن دیگر است ولیکن عرض آنهاراکی بشنود.
بااحترام
زمان شاه "شاپوری" از ولایت تخار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است