تجهیز طالبان بوسیله پولیس ملی کشور!
هرچند وجود کمک به طالبان از سوی نظامیان افغانستان بعید به نظر نمی رسد اما این موضوع نیز می تواند یک حیله خارجی برای بدنام کردن پولیس و اردوی ملی کشور باشد 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۰    ۱۳۸۸/۷/۴ کد خبر: 3744 منبع: پرینت

تجهیز و تسلیح طالبان از سوی خارجی ها بخصوص نظامیان انگلیسی و آمریکایی همیشه مطرح بوده است و همیشه این نظامیان خارجی با وجود اسناد و مدارک لازم در این زمینه، موضوع را انکار نموده رد کرده اند. اما اینبار مدارکی از یک فیلم ویدیویی بدست آمده است که نشان می دهد پولیس افغانستان به طالبان اسلحه می دهد.
هرچند وجود کمک به طالبان از سوی نظامیان افغانستان بعید به نظر نمی رسد اما این موضوع نیز می تواند یک حیله خارجی برای بدنام کردن پولیس و اردوی ملی کشور باشد.

بی بی سی سی یک نوار ویدئویی را به دست آورده که در آن دیده می شود که پلیس افغانستان سلاح و تجهیزات شان را به جنگجویان طالبان می دهند.
این رویداد در شمال افغانستان اتفاق افتاده، جایی که اخیراً دستخوش ناامنی های بی سابقه ای شده است.
این نوار ویدئویی، ظاهرا به وسیله تلفن همراه توسط یکی از جنگجویان طالبان فیلمبرداری شده است.
در این فیلم دیده می شود که حدود بیست مامور پلیس ملی افغانستان با یونیفورم رسمی در حال تحویلدهی تفنگ ها، شاجورها و چنته های خود به جنگجویان طالبان هستند. نیروهای پولیس ملی با خود سه موتر رینجر دارند.
در نوار دیده می شود که یک فرمانده پلیس در جمع شورشیان طالبان قرار دارند و نه تنها هیچ نشانه ای از درگیری میان دو طرف وجود ندارد، بلکه رفتار خشنی بین دو طرف دیده نمی شود.
ماموران پلیس پس از تحویل دادن اسلحه به طالبان با آنها خداحافظی می کنند و طالبان هم به سوی آنان دست تکان می دهند.
به علاوه این، بعد از واقعه، و بعد از اینکه تمام سلاحها در اختیار طالبان قرار می گیرد، ماموران پلیس سوار بر موترهای خود می شوند، با طالبان خدا حافظی می کنند و محل را براحتی ترک می کنند و طالبان نیز به سوی آنها دست تکان می دهند.

مقام های افغان می گویند که این حادثه در ناحیه دهنه غوری ولایت بغلان، در شمال افغانستان اتفاق افتاده، ولایتی که در این اواخر به طور غیرمنتظره ای شاهد افزایش فعالیت های طالبان بوده است.
دست داشتن و کمک پلیس با شورشیان طالبان از مدتی به این سو مطرح است. این مساله نگرانی های بسیاری را در پی داشته است.
وزارت داخله افغانستان می گوید تحقیقات در مورد این که این حادثه چگونه روی داده است، جریان دارد و قرار است نتایج آن هم بزودی اعلام شود.
در عین حال برخی از ناظران افغان نیز این احتمال را مطرح می کنند که ممکن است نیروهای پلیس در کمین طالبان افتاده و مجبور به معامله و تحویل دادن سلاح خود شده اند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سخنان استاد عطامحمد نور والی بلخ کاملا درست بوده است که گفته بود مقام های بلند پایه دولت بمنظور نا امن ساختن ولایت های شمالی کشور با طالبان معامله دارند.
حسن غمکش

>>>   این ویدئو صحت گفته های استاد عطا را به اثبات میرساند. عین همین کار را نیروهای پلیس در فراه، هرات و بادغیس نیز انجام دادند. و آن مناطق امن را به نا امنترین مناطق تبدیل کردند.
جلال

>>>   تحققات انگاه تکمیل میشود که طالبان مجهز شده تسلط را قایم کنند . اندم است که وزارت طالبانی با های وهوی انهم شاید اعلان کند که چند تا وطن فروش این کاررا کرده اند. وطن فروشانی که سابقه داشته اند و خودرابه درصف پولیس ملی جازده بودند وشاید هم بگویند که نه اینها مربوط به پولیس ملی نبوده از یونفورم پولیس استفاده سوکرده اند و از این طریق به تسلیح سازی پرداخته اند. اندم کیست که بگوید تو راست میگویی یا دروغ . این (خود کوزه وخود کوزه گرو خودگل کوزه)
اقای نور والی محترم مزار باید به سارنوالی معرفی شود تا سزای عمل خود را ببیند. حرف زدن از طالب و مقابله با ان امنیت را اخر به خطر می اندازد !!!1!!!

>>>   کاملآ دقیق است که پولیس به دام طالب افتاده و تصادف برادر بر آمدن و طالب ها به موتر ضرورت نداشتن خدا حافظی کرده پولیس ها را رخصت کردن در حالیکه خبر نگار ها را طالب ها میکشند . بهبه عجیب دلیل خوب ، چرا نمیگوید دولت در شمال افغانستان طالب ها را مسلح میسازد که بدون دردسر افغانستان را تسلیم امیرالمومنین ملا محمد عمر آخند کنند .وزیر صاحب داخله در آخر خبر میشوند و تحقیق میکنند به لحاظ خدا اگر دولتمردان وجدان دارند کمی خجالت بکشند از این ماجرا عطامحمد نور والی بلخ قبلآ اطلاع داده بود .
شیر از تاشقرغان

>>>   دوستان گرامی جای هیچ شک و تردیدی نیست که مهره های کاری بیشماری در وزارت داخله کشور وجود دارند که شعوری و آگاهانه از طالبان حمایت و پشتیبانی می نمایند . طور مثال اگر در مصاحبه های تلوزیونی سخنگوی وازارت امور داخله کشور آقای زمری بشری در طول چندین سال توجه گردد ، او نتنها اعمال وحشیانه ، غیر انسانی و غیر اسلامی طالبان وحشی را نکوهش و محکوم ننموده است ، بلکه با شیادی کم نظیر طراز فاشیسی خویش بار مسولیت را بر دوش دیگران افگنده و آن جنایت کاران را به شیوه خاصی برائت داده است . ولی در مورد سایر حوادث و اتفاقاتی که توسط سایر افراد و اشخاص متعلق به ملیت های دیگر کشور صورت گرفته است آقای بشری با چنان وقاهت موضع گیری خائینانه نموده که باعث تهوع هر بیننده گردیده است . بناً این یک حقیقت مسلم است که در بطن نظام کنونی و ارگان های مختلف امنیتی و بخصوص وزارت داخله کشور در رده های پائینی تعداد زیادی عناصر وابسته به طالبان و القاعده وجود دارد که خواهان اعاده نظام فاسد و قرون اوسطائی طالبان وحشی و بی فرهنگ می باشند .
با احترام توریقل میمنگی

>>>   یعنی چه این دروغ بوده است ؟
اگر این درست نباشد پس این تصویر چیست؟ یعنی این سخن گوی وزارت داخله که خودش ممکن جاسوس پاکستان باشد این را نمی داند که از تحلیلی نفسی همه می تواند بداند که این باهم علاقه دارند .
من خودم یک بار در حنوب با چشمم دیدم که باهم بودند .
همه می دانند که پولیس با پاکستانیها کمک می کنند حتی وقتیکه در وزارت داخله تغیراتی بوجود می آید از طرف پاکستانی ها راه اندازی می شوند .
ولکن در تاریخ بشریت هیچ قوم مثل افغانیها قوم بزدل بی عقل با نفاق وجود ندارد .
مثلا کسی که همیشه با ظاکستانیها دشمنی می کند وقتیکه پاکستانها چند مقدار پول برایش می دهد فورا یک خادم پاکستانی می شود.

>>>   سوال من این است: ایا عطا محمد نور در مورد توزیع اسلحه (توسط وزارت داخله که پولیس زیر نظر وزارت داخله است) دروغ می گفت یا واقعیت داشت؟
حنیف اتمر کمونست پاسخ بگوید. پیامم به کوته فکران و قومگرایی نظیر اتمر این است که به قاعدهء مسالمت آمیز بازی در کشور پایبند باشید. و کوشش کنید قانونمندی و حکومت قانون که پاسدار جان و ناموس مردم است در کشور نیرو بگیرد. وظیفهء مهم دولت تامین امنیت کشور است. و خاصتا پولیس که وظیفهء تامین امنیت را به عهده دارد.

>>>   "به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، از سوی دیگر وزارت داخله، سخنان نور را بی اساس و پوچ خواند و از دادستانی کشور خواهان بررسی هرچه سریعتر این سخنان شد."
گردانندگان سایت محترم!
در اینکه شما از چه کسی حمایت می کنید اعتراضی نیست این حق شما است که حمایتگر گروه یا شخص خاصی باشید. اما منافع کشور را مد نظر بگیرید. کسی بر علیه پلیس ملی توطئه نکرده است، پاکستان می خواهد راه شمال به کابل نا امن شود. و برای این امر طالبان باید در ان مناطق فعال شوند. اگر شما طرفدار طالبان هستید، نوش جانتان به خبرهای گاها مغرضانهء خود ادامه بدهید در غیر آن به عنوان وظیفهء انسانی و ملی باید سیاست های کوته فکرانهء حلقهء کوته نظر را افشا کنید تا از این مصایب در کشور جلوگیری شود.

>>>   این کار وزیر کشور (وزیر داخله) است. اگر به یاد داشته باشید چندی قبل آغای نور والی بلخ در این مورد هشدار داده بود که عده یی از مقامات دولتی قصد برهم زدن امنیت در شمال کشور را دارند که این را میتوان آغاز آن تلقی کرد.
قدوس از اوغانستان

>>>   بی شک این کار کار خارجی هاست نه برای بدنام کردن پولیس ملی بلکه استفاده از پولیس برای انجام دادن ماموریت شان که مسلح کردن و زنده نگه داشتن طالبان و گروه های شورشی در افغانستان. خارجی ها همیشه میخواهند اوضاع افغانستان همچنان ناآرام باقی بماند تا آنها بتوانند به اهداف استثماری خودشان برسند.
آری این حتما کار خارجی هاست.
محمد یاسین طائل

>>>   این موضوع دال بر صدق گفتار استاد عطا محمد نور والی ولایت بلخ میباشد که چندی قبل اعلام که مقامات در تسلیح و تجهیز مردم این ولایت دست دارند . که البته این موضوع بسیار خطرناک برای مردم شریف بلخ و کلیه ولایات شمال کشور میباشد پس امید است که مجاهدین کشور موضوع را جدی تلقی کرده و مجال ندهند که به حیات مردم بیش از این رنج وآلام مزید صورت گیرد و علیه هرنوع توطئه از خویش رشادت نشان دهند.
غلام علی
ازشهر بامیان

>>>   با سلام بردران چرا هوشیار نمیشوید شما چرا تا شف شف گفتن شفتالو نمگین
شما خوب میدانید که پلان یک چیز است از قدرت زدن عطامحمد نور. از شمال شما از یاد بردید که اسمائیل خان هرات چه کاری کرد. حالا بحانه درست دارند . و. نقشه سر عطا محمد نور است
و امسال ان خلاصه درد سر نمیدهم شما را فارسی زبان ها را از قدرت میخواهند بزنند شان همه کار زیر پای کرزی است و وزیری .ب.فرهنگ.وزیر کشور.داخله. دفاع .تعلیم وتربیه.ووو........
احدی. کرزی .اتمر. رحیم وردک .فاروق وردک.خرم.و مشاورین کرزی .....و ............. استن

>>>   ای ساده مردمی طالب کیست؟فراموش کردید که دیروز همین انورالحق احدی از امریکا طالبا ن حمایت میکرد ولی وزیر مالیه بود .چی فکر میکنید ایا به فکر ما خواهد بود .ویا طالبان.شما چی میدانید که چقدر پول به انها غیر مستقیم فرستاد .اگر باور ندارید. بگوید برای حاجی ملا بوری چرا اینقدر پولی بیشمار دادی.

>>>   سلام وعلیکم برادران مومن ........!
من خودم منحیث یک مسلمان افغان این را نتیجه گیری میکنم که دول جهان به این نتیجه رسیده اند که اولا جنگ راه حل نیست ودوم اینکه مانند شوروی سابق مهره های خودرا یکی پی دیگری اوردند نتیجه نگرفتند وفعلا می خواهند که مخالفین دولت را غیر مستقیم تقویه وتا در اینده کشور سهیم شوند.درطول هفت سال جکومت موجود هیج دست اویزی نه برای ملت ونه برای جهانیان به ارمغان اورد بجز نفاق در بدری .
وهر کشور مهره های خودرا روی صحنه می اورد وطور مثال انتخابات را ما وشما از نزدیک مشاهده نمودیم .که داکتر صاحب عبدالله را امریکا وکرزی صاحب را انگلسی تقویه مالی وبه نفع انها تبلیغات مینمودند.در حالیکه سرنوشت این ملت به دست این غلامان حلقه به گوش اجانب بی افتد جی طمع وتوقع باید داشت وبزای این چنین روزی اماده گی قبلا گرفته شده البته به صورت مجموعی.واین چه مفهومی را وانمود می سازد که استاد اعطا همراه وزیر دفاع ناروی پشت درهای بسته ملاقات می کنند
در حالیکه دولت مرکزی موجود وزیر دفاع موجود میباشد این هم مانند رهبر ایشان خود فروخته هستند .این گروهای خاین در طول جهاد مقدس مان نیز این چنین پروتوکولهای بابادارن ایشان داشتند.که خون یک ونیم ملیون مجاهد را به بادارن خود فروختند
وخداوند از ایشان انتفام میگیرد وچنانچه گرفت وجهره های کاذب ومنافق این گروها برملا میشود که چگونه سر تعظیم به باداران خود بجا می اوردند .واین گروهای منافق بجز از پول دیگرهیج چیزرا نمی شناسند بخاطر پول شرف ابرو عزت این سرزمین را فروختندبا خون شهدای ای سرزمین خیانت کردند خداوند قدیر ازاینها انتقام خون شهدای ما را بیگیرد .چنانچه دراین دنیا نیز خداوند ایشان را ذلیل ورسوا ساخته است.
بااحترامات فایقه
حبیب الله

>>>   راستی بعد از انکه جناب حنیف اتمر به حیث وزیر امور داخله معرفی گردیده است صفحات شمال افغانستان نیر شامل لسیت ولایت های ناامن گردیده تا جای که مردم دیگر در داخل شهر مزار نیز احساس ارامش ندارد وکسی در هنگام سفر به بیرون از شهر کدام سند ویا مدرک دولتی راخود حمل نمی کند از بیم انکه طالبان انهارا اعدام نکند ویا گوش وبینی شان را نبرد،جای بسیار تاسف است هرروز ما شاهد حوادث ونا امنی های هستیم که درجریان پنج سال گذشته از ان خبری نبود .
راستی که گفته های بشردوست راست بود ه که این وزیر بیسواداست وسند وی قلابی .اگر بزرگ ترین افتخار وی از وزارت معارف این بود که در طول مدت که در وزارت معارف بوده یک مکتب در هزاره جات ایجاد نگردیده وبار ها معلمان مسلکی در افغانستان مرکزی با تنقیص مواجه گردیده ، قطعا افتخار اقای اتمر از وزارت داخله نیز نا امن ساختن شمال خواهد بود.
طالب کش از مزار.

>>>   این مشت نمونه یی از خروار است.
اگر آزرده نشوید باداران ما هم این کار را میکنند.
مفت خور از میمنه

>>>   گفته برادرم ما راست است چیزی که عیان است چی حا جت به بیان است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است