نشان دادن بهشت، کارت های سبز را بالا برد!
مشکل اساسی این است که 500 نفر در افغانستان همه چیز را در دست دارند و بیخود صدا میکنند گرگ آمد گرگ آمد، در حالیکه گرگ های سیاسی خود آنها هستند که با کرزی دستشان در یک کاسه است. 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۱    ۱۳۹۱/۲/۴ کد خبر: 35219 منبع: پرینت

معلوم نیست که در طی یک شب آقای کرزی و معاونینش و اپوزسیون چه بهشت و جهمنی را به نمایندگان مردم نشان دادند که انها را راضی کردند تا در مورد این بودجه کارت های سبز را بالا بگیرند.
داکتر رمضان بشر دوست عضو مجلس نمایندگان در باره تصویب بودجه ای که بعد از دو بار رد شدن به تصویب رسید، گفت : فقط بودجه اختصاص یافته به محافظین کرزی چند برابر بودجه اختصاص یافته تمام آکادمیک علوم افغانستان است!
در این شرایط افغانستان که مردم از گرسنگی میمیرند، تنها محافظین کرزی 12 تا 13 میلیون دالر معاش دارند و این را هم همه میدانند که کرزی نه تنها از افغانستان بلکه حتی از ای اس ای پاکستان و دیگر کشورهای همسایه هم پول دریافت میکند.

با توجه به مشکلاتی که وجود دارد چطور بودجه به تصویب رسید؟
آقای بشر دوست در پاسخ به این سوال گفت : وکلا و نمایندگان مردم اصلا به فکر مردم نیستند و فقط به فکر خود هستند و اصلا به فکر معیوب و معلول و بازمانده های شهیدان نیستند و فقط در فکر این هستند تا معاش خود را بالا ببرند. نه تنها رئیس جمهور و معاونینش این مزایا را دارند بلکه در این شرایط بودجه ای برای ساختن منزل های رهایشی برای قاضی القضات و رییس پارلمان و اعمار دیوار مجدد ارگ ریاست جمهوری و ترمیم قصر دلگشا و... اختصاص یافته، که با این مقدار پول میشد بسیاری از مشکلات مردم را حل کرد.

چرا خانه برای افغان های بیچاره که در خیمه زندگی میکنند نمیسازند؟
من چهل سال هست که داد میزنم این وزیران وزیر نیستند بلکه تنبل های سلطان محمود هستند، داکتر های بی سواد هستند که هر پنج شنبه جمعه برای عیاشی به دبی میروند.
پیشنهاد من برای این بودجه این بود که اولا معاش معلول، معیوب، بازمانده شهید را تا 5000 افغانی افزایش دهند.
دوم اینکه معاش اجیر و معلم را تا 15هزار افغانی حداقل برساند.

امسال 70هزار محصل از دانشگاه مانده اند که باید با این بودجه امکانات را برای تحصیل آنها فراهم میکردیم نه اینکه پول را به این وزرای تنبل فاسد بدهیم.
امروز تنها وکیلی که به عنوان اعتراض مجلس را ترک کرد من بودم. مشکل اساسی این است که 500 نفر در افغانستان همه چیز را در دست دارند و بیخود صدا میکنند گرگ آمد گرگ آمد، در حالیکه گرگ های سیاسی خود آنها هستند که با کرزی دستشان در یک کاسه است.
تا زمانیکه این وزیران و فاسدان در افغانستان باشند وضعیت افغانستان همینطور است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کسانی که وعده های حکومت رابهشت فکر میکنند وبه امید این وعده ها به تایید تصویب بودیجه رای میدهند ... هستند
کابلی ازکابل

>>>   همه کسانیکه از حقوق و اعدالت اجتماعی سخن میزنید دور اقایی بشر دوست جمع شوید.
احمد احمدزی

>>>   ایکاش چند تا شخصیت دیگری مانند آقای بشردوست نیز میداشتیم.
نادر

>>>   واقعیت هارا میگویدآقای بشردوست.
جلالی

>>>   بیداری، بیداری یبداری افغانستانی!!!!!تنها چاره درد ملت خیزش ملی والبته مسالمت آمیز است علیه بیگانگان ودر راس آن آمریکا ودولت مزدور وسردمداران خاین، پس ای ملت مظلوم بپاخیزید، ای تاجیک وپشتون وهزاره وووقیام کنید ،بادست خالی وبدون هیچ خشونتی. علیه دولت و نظام فاسد ، خداوند خودش پیروزی مستضعفان را در قرآن ضمانت کرده ونوید داده، البته بادست واراده خود آنها .
به امید آن روز

>>>   من با آقای بشردوست کاملا موافقم ، در افغانستان وضعیت قسمی است که هرکسی بخواهد درد و دل مردم را بگوید او دیوانه است ... زنده باد بشر دوست
خدایا هرکه بفکر تباهی و بربادی کشور است اولا آنهارا هدایت کن و اگر قابل هدایت نیست انشاالله نیست و نابودشان کن و به مرض لا علاج گرفتارکن تا از درد دل مردم غریب با خبر شوند. آمین
محمد ابراهیم مزار شریف

>>>   خداوند متعال آقای بشر دوست را عمر طویل و عجر بدهد که در فکر معلم ، معلوم و محصلین این ملک است و کاش حد اقل سی وکیل دیگر هم ، هم صدای آن می بود .
با احترام
سید امید هاشمی
کابل

>>>   با تمام احترام که به شما دارم بشر دوست صاحب اما تمام داکتر ها افغانستان بی سواد نیستیند
رامین خان

>>>   محترم بشردوست نظرات روشنفکرانه وصائبی دارند لکن باتاسف تیم کاری وتشکل منظم ندارند که اگر ان رافراهم سازند یقینامرد م ونهادهای مستقل همچون ماقاطعانه ازاوحمایت می کنیم واقعانکات جالب وواقعیت های عینی راگفتند .همانطور که بارهاتذکر دادیم دراین کشور علم وادب وفرهنگ وتخصص نه تنهاتقویت نمی شود که نابود وبه انحراف کشیده می شود .مثال ان دربودجه است که بودجه تحقیقات وعلوم که بخش اعظم مخارج یک کشور راباید داشته باشد درصد ناچیز است .نان بیوه زنان ویتیمان را کرزی ووکلای نالایق ومعامله گر باموترهای صدهاهزاردالری ومشاوران بی حدوحصرلد سلطان محمودوساختمان های گرانقیمت ازپول بیت المال ویتیمان به تاراج می برند .نهادفرهنگی اجتماعی نواندیشان

>>>   متأسفانه از جمع کسانی که در قدرت هستند، فقط و فقط همین آقای داکتر بشردوست آدم آزاده، و وطن دوست و مردم دوست است، که به رفاه و آبادی کشور فکر میکند، و در آن راستا کار میکند، دیگر ...کابیه و پارلمان دزد و ظالم هستند.
اکبر از کابل

>>>   حناب بشر دوست فقط دعا كن كه خدا يكبار هم كه شده مارا از دست ازي ظالما نجات بده
تواب راحم هرات

>>>   بی شک ات بشردوست حقیقت را برملا خو میکنی

>>>   آقای بشر دوست سخنان دلسوزانه ات را ملت نمی شنوند. همین مردم که شما برای آنها دل می سوزانید باز هم از همین گرگان حمایت می کنند. وزرا و مسئولین بلند پایه کشور ما مانند کسانی هستند که برای کار و در آمد به کشوری رفته باشند. عیناا مانند کارگران افغانی که برای کار وبه دست آوردن یک لقمه نان به ایران و یا دیگر کشور ها می روند ولی وزیران و مسئولین بلند پایه کشور ما از کشورهای غربی و سایر کشورهای مرفه برای کار و به دست آوردن پول های کلان وارد کشور ما شده اند تا آن دالرهای که به عنوان کمک از کشورهای خارجی به افغانستان فرستاده می شوند به جیب آنها رفته و به خانه های شان که تماما در کشورهای دیگر هستند بفرستند. این یک واقعیت است. کسی که خانه و زن و اولادهای شان را به افغانستان نمی آورند و در کشورهای خارج زندگی مرفه دارند چگونه ممکن است که برای مردم افغانستان خدمت کنند؟ برخی را من خودم از نزدیک می شناسم که هر سه ماه یک بار پول های را که از دولت افغانستان می گیرند به ایران می و آنجا در بانک می گذارند هیچ باور به این ندارند که افغانستان برای زندگی آنان مساعد شود. خداوند کشور ما را از این مفت خوران نجات دهد.

>>>   کشور در طی قرن غرق فساد ورشوتستان تبدیل گشته بود واما ،10 سال اخیر این کشور نتنها از فساد ورشوت وخیانت به مال مردم به اوج خود رسیده بلکه این کشوررا میتوان "خونستان،رشوتستان،چرستان ووو إنامگذاری نمود.ریس جمهور کشور ،پارلمان وطن ووزرا ومامورین بلند پایه میهن نفقط بدون دانش وتهیی مغزان اند ؛بلکه تقوا سیاسی واخلاقی نداشته و دریک سخن خود فروشان فرو مایه میباشند. وقتیکه پول مغز آدمی را مهار نماید -آنگاه آدمیت تابع ویژه گیهای ... شده ومیشود.زمان که این ... ها در اریکه قدرت چرخ زنند ،سرنوشت مردم ومیهن بدتر از حال خواهد بود.
داکتر حبیب قویاش.

>>>   واکنش آقای بشردوست را می ستایم و برایش یک پیام دارم اینکه :
به راهت ادامه بده انشاالله پیروز می شوی. امید وارم خسته نشوید چراکه پاک بودن در میان این همه ... جرم است وشهامت مسعود می طلبد.
احمد

>>>   افرین به غیرت ای بشر دوست

>>>   سلام:
ممنون از اقای رمضان بشردوست بخاطربیانات صریح و واضح شان در باره بودجه که تصویب شده است ما این بودجه را نخوانده تا اسم آن را شنیدیم فهمیدیم که چی هست وچی میخواهند جناب کرزی با کابینه فاسد شان به اجرا بگذارند.
این مشکل ازین جا شروع میشود که رئیس جمهور ما واعضای کابینه اش وهمراهان فاسدش وقتی هیچ تعهدی در مقابل خدا ندارند وماانتظار تعهد از آنها درمقابل ملت افغانستان در انتظار نشسته ایم گفتن ها ده سال به طول انجامید ولی فایده ای نکرد .
وکلای که ما درانتظارکاراونا نشسته ایم بفکرچوروچپاول وکمیشن کاری های خودشان هستند سرشان از بودجه چی میشه من حاضرم قسم بخورم از تمام نماینده ها 99 درصد شان اگر توانستند بودجه را تعریف کنند بقیه امورات پیشکش شان انتظار نداشته باشین هموطنا ما با این دموکراسی که سرمیدن به هیچ جا نمیرسیم ...
راه نجات ما برگشت بخدا وسیره پیامبرودستوراتی که خدا ورسولش داده این حکومت با همه عواملش فاسد هست
بفکرتغیرباشید

یحیی مجددی

>>>   راست میگویی آقای بشر دوست.... باید یک مظاهره سرتاسری خلاف این افراد مفسد صورت بگیرد و این مظاهره را خود مردم باید پیش بگیرند و نباید کدام حزب و اپوزیسیون سرپرستی این مظاهره را داشته باشند. خود مردم با در نظرداشت اتحاد همبستگی و وطن پرستی صورت بگیرد نه با داشتن تبعیض و قوم پرستی در دلها....

>>>   افرین برتو بشر دوست با این همه وطن دوستی تو

>>>   وزیران ,والیان,قومندانان,ریسان,معینان, مشاوران ارگ ووزرا و وکلا همه درغم پرنمودن جیب های خود بوده همه امکانات را بین خود درتبانی با باند های مختلف مافیایی تقیسم نموده اند وملت حق ندارد صدای اعتراض بالا کند. ایشان وارث بل لاستحقاق بوده کسی دیگر درین خاک حق ندارد ولو که تخصص وتحصیل داشته باشند. مردم با چشمان باز مشاهده مینمایند که این عالی جنابان در شهر کابل ودیگر شهر ها زمین ها را غصب نموده چندین بلند منزل هارا اعمار نموده اند.اینک در دوبی ودیگر کشور ها چه مقدار پول را انتقال داده اند به خداون ج معلوم است.آخر چه وقت بس کنند. فغان مردم از بیکاری,بیخانگی,فقر,بی امنیتی ,اختطاف انسان ها... وغیره بر آمده. اما انصاف کجاست؟خداوند(ج) این فرعون صفتان را به قهر وغضب خویش گرفتار کند زور کسی دیگر نمیکشد.
بااحترام . صدف. فضل. کابل.

>>>   بلي من با گفته هاي جناب بشر دوست صاحب موافق هستم.
چون افغانستان مانند ديگ بي سرپوش است كه هر كس بخواهد ميتواند قاشقك بزند.
اگر قدرت به دست من ميبود همه سياست مدار هاي فعلي را سر ميزدم.

>>>   آقای بشردوست اگر رئیس جمهور شود واقعاًاین وطن را میسازد.
نقوی

>>>   فعلاً مردم لیاقت همین هارادارند . آفرین به بشردوست

>>>   زنده باد بشر دوست عزیز!!!
غزنوی

>>>   نمايندكان مجلس در واقع وكلاي مردم نيست بلكه نماينده كرزي است. كارت سبز را كرزي در دست انها داده تا بالا بيبرد

>>>   آقای بشردوست واقعاًزحمت کش است وشخصی که ازدردملت افغانستان آگاهی دارد.گاملاًحرف های شان دروست است یکی ازسیری میکفت ودیگری ازگرسنه گی میمیرد.تماماًخبیسادرپوست های بلندکارمینمایندبمنافع جوب خودنه بمنافع ملت بیچاره خود.
محمدشفیع ازپروان

>>>   زنده باد داکتر بشر دوست ملت دوست.. واقعا نماینده گان به فکر مردم نیستند..افسوس

>>>   آقای بشر دوست هرچه گفتی از درد دل ما گفتی

>>>   نظر ونقد وکیل صاحب آقای داکتر بشر دوست بجااست. وضعیت موجود درکابل شاهد براین مدعا است که افراد معلول ومعیوب وهمین طور خوانواده های شهدا به چه وضع درد ناک وتآسف باری زندگی می کنند درحالیکه کاخ نشینان ودرباریان تامی توانند به خارج سرمایه گذاری کرده ودنبال هوس رانی اند.

>>>   زنده باد داكتر بشر دوست مردم افغانستان فقط يك وكيل ونماينده واقعي دارند كه بشر دوست صاحب است ديگران همه آري گوي وبلي گوي وچاپلوس وزير ماليه ورييس جمهور هستند آينده رييس جمهور ميشود بخير

>>>   حقيقت است زنده باشي اي فرند عزيز ميهن درود بر تو

>>>   شکر است حد اقل فردي صداي ملت را فرىاد مىکشد .

>>>   سلام بهمه
بشر دوست عزيز افسوس كه پشتون نيستى!!! وگرنه إحساس مسووليت صد چندان نسبت به اين مفسدين غرق تا گلودارى . در اين كشور نگاه به ان ستون تذكره كه در ان هويت ملى درج است اساس سياست كادرى وانتخاب افراد است نه اعتبارات إنساني ديگر . در مبارز أتت شخصا برايت موفقيت هميشه گى ميخواهم زنده باشى با انهمه صراحتت
چكش

>>>   محترم بشردوست !
حالی فهمیدی که وضیعت از چه قرار است. به مبارزه ات ادامه بدهید اما باید افراد سالم را با خود همر اه داشته باشید، زیرا همه در اول زیاد شعار میدهند اما در عمل ظرفیت پر کردن توقعات یک چوکی مدیریت ندارند که ازهمین جا مشکلات اغاز میشود.

>>>   زنده باد رمضان بشر دوست . اگر در انتخابات خودرا کاندید کنی رای خودم و اقلا 600 نفر از زیر دستانم را برایت ارایه خواهد کردم . زیرا دستت پاک است
شیرچهاردهی

>>>   بشردوست صاحب ازکجامعلوم که تو هم دیگر وطن فروشان واری نبرایی
حکمت ازکشورفنلاین

>>>   هرکدام وکیل خود را براعت میته
نجیب از لوگر

>>>   همین طور است، کاملاً درست می فرمائید.

>>>   بشردوست صاحب مجلس را چرا ترک میکنی بوتل جنگی را یاد نداری
ظاهر از هالند

>>>   کاملا درست میگوید شما جناب بشر دوست تا این دوزها روی قدرت باشند افغانستان وزش از این بهترنمیشود.

>>>   زنده باد بشر دوست :
آقای بشر دوست رئیس جمهور آینده ماست

>>>   منم اظهارات جناب اقای بشر دوست را تاید میکنم دوازده میلیون دالر را گارد امنیتی کرزی چه میکند وازین پول میتوان برای جوانان فابریکه ساخت ... اینجنیر احمد

>>>   اقای بشر دوست عزیز تو که نام خدا سچه افغان پا ک هستی و بیرق افغانستان در کمرت بسته است و تمام مردم افغانستان تحت قلمروی بیرق افغانستان است. اینکه شما در زمانکه سر باز امرکای در قندهار پانزده نفر مردم ملکی را کشتند و شما در پارلمان شدید احتراز کردید که همه نماینده پارلمان در جلو سفارت امریکا دست به تحصن بزند . که چرا سرباز شان این کاررا میکند اما وقتکه طالبان کوچی در صد کیلو متری کابل مردم بیدفاع بهسود را چور وچپاول میکند شما سکوت میکنید . دلیل سکوت شما دراین مورد چیست . خدا کند که سانسور نشود .خیر اندیش

>>>   برادران عزیز مردم عزیز ما زنده باد !
بشر دوست پاه بند عقیده و نظر خود باش ما حتما همرایت خواهد بودیم.
احمد احمدزی

>>>   اقاي بشر دوست واقعآبشردوست است اي كاش در دولت اقاي بشر دوست سهم ميداشت كه انجا معلوم ميشد كه واقعآ بشر دوست است يا پول دوست .تشكر كابلي از استراليا

>>>   رای دادن به کرزی و دیگر شرکای دهن جوالش تیشه به ریشه خود زدن بود .به انسان های با وجدان, رک گو و صادق متاسفانه در کشور ما که مردمش تا گلو در باطلاق تعصب نژادی, قبیله ای, زبانی و سمتی غرق شده اند, کمتر گوش میکنند. سخنان داکتر بشردوست مرا بیاد سخنان عبدالرحمن لودین که به شاه امان اله خان اظهار داشت "شاه ها تا زمانیکه و زیران آلوده به فساد شما به پایه دار آویزان نشوند, مردم روی خوشی را نخواهند دید".
جای بسا تاسف است که مردم قدر چنین گل های سر سبد را نمیدانند و پرده عقب گرایی و تعصب جلو چشم آنها را گرفته و حتی بهتان مریض روانی را به این مرد بزرگ میزنند.
هر که کج رفتار شد بر فرق مردم جا گرفت
ذیده باشی پیچش دستار را
زمانه کج منشان را ببر کشد بیدل
هر آنکو نیک است خار چشم افلاک ا ست

امید که آقای کرزی به ندای وجدان گوش دهد و دست از سر مردم
بردارد.
غلجی از فراه

>>>   بشر دوست استاد دانشگاه در پاریس بود .فارسی ره کمی با اکسنت فرانسوی گپ میزنه. اما دلش خیلی پاک است در اینجا مردم به فکر جیب پر کردن است بشر دوست حتی در فرانسه ده قصه پیسه نبود حتی برای گرفتن تابیعیت فرانسه اقدام نکرد. چرا؟ چون بشر دوست وطن دوست هم است.

>>>   - به خدمت حکمت جان ا ز کشور فنلاند.
بشردوست وزیر پلان کرزی در دوره اول ریاست جمهوری بود. در آن زمان اولین شخص که بر ضد فساد اداری سخن گفت بشردوست صاحب بود. بشر دوست میخواست که NGO های دزد را از وطن اخراج کند اما کرزی دبل عبدالله احمدزی و وغیره مخالفت کردند. به این لحاظ بشردوست استفعا داد و نخواست که جزی تیم دزدان باشد.
اگر بشردوست هم مانند بقیه میبود تا امروز وزیر میبود. قصر در کابل و دوبی میداشت گارد امنیتی و موتر کروزین میداشت. مگر ما همه شاهد هستیم که بشردوست نیم عمر عزیزش را زیر خیمه زندگی کرد.
بشردوست به بسیار زمان کوتاه در دل افغان های واقعی جاه گرفت و مشهور به وطن دوستی و انسان دوستی شد. تیم کرزی این مشهوریت بشردوست را برداشت نتوانست و بیچاره بشردوست را به نام دیوانه بین مردم مشهور ساخت... مگر آفتاب با دو انگشت پنهان نمیشود.
زنــــــــــــــــــده باد بـشـــــــــــــردوســـــــــــت!
غلامیار - مانتریال

>>>   بشردوست بجای برپا کردن این همه غوغا ها باید به حیث نماینده مردم در پارلمان کشور به مشکللات مردم افغانستان رسیدگی کند
سید انور

>>>   به جواب چکش
شما گفتید ای کاش بشردوست پشتون میبود هر گز نه
اگر پشتون می بود یا انتحاری میشد و یا هم دوز می برامد

>>>   واقعیت هارا میگویدآقای بشردوست
موفقيت هميشه گى ميخواهم زنده باشى با انهمه صراحتت

>>>   کاملا دقیق است ، اقای کرزی و کاسه لیسان شان به حدی گلوی مردم را فشار میدهند تا به شیوه ای بسیار وحشتناک جان بدهند ، خدا بخواهد انروز را ببینم که اقای کرزی و کاسه لیسان شان به مثل حسنی مبارک محاکمه شوند ، به مثل شهید قذافی رسوا در بین خاص و عام شوند ، بدون شک که پیش بینی های ابن خلدون یکروز به واقعیت مبدل میشود. از خدا میخواهم تا انروز زنده باشم که محاکمه این خاینان کشور خود را از نزدیک مشاهده نمایم . حسن غمکش

>>>   واقعیت هارا میگویدآقای بشردوست. janali nabizada jaghori

>>>   جناب بشردوست : درگفتی وحق گفتی .سلامت باشید . بجاست بگویم که از دل مردم حرف می زنید .ع-ب کابل

>>>   زند باد بشر دوست. به امید که روزی ریس جمهور اینده کشور شوید تا هرنوع فساد را از بنیه این حکومت فاسد پاک کنی

>>>   بشر دوست تمام واقعیت های جامعه اففانستان را برای مردم گفته ای ولی افسوس که چشم بینا وگوش شنوا درین کشور وجود ندارد.
بااحترم مطیع الرحمن از بغلان

>>>   حالی فهمیدی که در این کشور شخصی به رضای خدا کار نمیکند و زمان که سخن از معین وزیر مالیه شد اول شما گفتید که این سخن دروغ وبیجا است حالی شما میگوید که پارلمان چای معامله گری است و هروکیل به اندازه نفوس خویش پول میگرد

>>>   دوستان عزیز:
شماکه این قدرهوادار بشردوست هستید چرادرانتخابات ریاست جمهوری برایش رای ندادید؟؟؟؟؟؟؟
نقـــــــوی

>>>   ای مردم تابکی پشت دزدان وظالمان مرده وزنده را گرفته فریاد قوم قوم بازی سرمیدهید یک کمی به خود آید وببنید که چی کردید ؟وبه کی ها رای دادید ؟ وچه نتیجه گرفتید ؟ همه برباد شدیم وطن ،ننگ وناموس همه در حال معامله قرار دارد ازاین دولت کثیف ،جاسوس ومعامله گر امیدی نیست به پا خیزید میدان التحریر بسازید در غیر آن به زود ترین فرصت های نزدیک این ظالمان وطنفروش همه راازگرسنگی مزدورخودمیسازد ومجبور برده وغلام همین اهل دولت فعلی ومیراث خوران شان خواهید ماند جز مبارزه وقیام های مسالمت آمیز راهی دیگری نیست به خدا باورکنید که این مزدوران هرچه میگویند دروغ دروغ ودروغ است بشر دوست راست میگوید
غمدیده

>>>   ما هراتی ها دوستد داریم بشردوست عزیز...
فایق از هرات.

>>>   من واقعا از آقای بشردوست حمایت می کنم بخاطراینکه آقای بشردوست تنهاکسی است که چهره واقعی این دوزدان، خائنان، مزدوزان، باج گیران را برملا میسازد من کسی هستم دراین دولت از روز ناچاری یک کارمند می باشم، باید به عرض آنعد از کسانی که می گویند بشردوست دیوانه است، باید بگویم درست گفتی کسی که در این وطن از درد دل های مردم خبر دارد وبه نماینده گی از همن مردم مظلوم ستم دیده که در پنجه چندتا دوزد کاذب که در راس قدرت قرار دارند گیر مانده اند ودست پنجه می زنندو به هزار نوع بلاه ومصیبت گرفتار اند.
تازه این های که آقای بشردوست گفتند شاید 30 فیصد از حقایق موجود را بیان نماید اگرمی گویی نه! یک روز به یکی از دفاتر دولتی مراجعه کنید خواهید فهمید.
همین مردم بودند که این دوز دان را برای زمامداری امورشان انتخاب کردند وحالا نتیجه کار شان می بینند ماشا الله چه دولتی! چه نظامی! چه ملتی! که هرقدر این دوزدان مزدور از خزانه دولت که در حقیقت سرمایه همین مردم بی دفاع مظلوم می باشد سخاوتمندانه خرج می کنند وبه برای شهوت را نی وعیاشی راهی کشور های خارجی می شوند.
«تابش»

>>>   نده باد بـــــــــــــــــشردوست!

>>>   آقای بشر دوست همیشه در فکر ملت مظلوم افغانستان است! من هم به نوبه خود به ایشان از این شهامت و غیرت را که نشان داده است، تبریک میگویم.
یک مثال معروف است که "حقیقت تلخ است". و اقای بشردوست همیشه تلخ"حقیقت" سخن می گوید.
ولی صد افسوس که نه گوش شنوا وجود دارد و نه چشم بینا
م.س از کابل

>>>   سلام خدمت دوستان و آقای بشردوست ! من از روی حقیقت با حرفهایشان موافق هستم که لاعقل واقعیت ها را بر ملا میکند و منحیث یک شهروند به ایشان سخت احترام دارم و چند پاسخ نیز جهت آگاهی بنده -دوستان و شخصی خودشان یخاطر معلومات بنده ارایه کنند و بعداز فراهم آوری قناعت با ایشان در حرفهایشان همنوا خواهم بود . به گفته ی جناب عالی - آیا در روزی اول باهمین 500 نفر گرگان سیاسی که یک تن آنها شما بودید و تا پایهای بیگانگان را یکجای با فسادپیشگان اداری و قبیله سالاران بنیانگزاری نمودید ؟ آیا چگونه با این همه فساد پیشگان بخاطر گرفتن چوکی وزارت پلان به کابل تشریف آوردید ؟ آیا شما آنقدر بی سیاست بودید که آله ی دست مافیا ی قبیله ی و منطیقه وی قرار گرفتید ؟ آیا دانشمندانی اقتصادی و انقلابی دیگری در اروپا وجود نداشت که وزیر پلان شوند ؟ بعد از ختم بازی تان دیگر قبیله سالاران موجودیت شما را با بر تعصبات قومی در وزارت پلان مفید ندانیستند ؟ بعد نطر به مشورهای دوستان بیرونی تان هیا هوی بلند شد ؟ خیمه شما در پارک زرنگار و رفتن شما در ساحات طالبان ودر حالیکه او شهروند به شما رای داد و انگشت اش قطع شد و شما ؟؟؟ درهمه مشوره های روزی اول حکومت آقای کرزی حضوری فزیکی داشتی ؟و بعد از دانستن واقعیت ها که واقعیت داشته باشد با نیروهای ملی بحاطر عدالت ملی و پیشرفت جامعه شناسای پیدا کن و سیاست گنگ خود را شریک بساز . اگر بینی که نا بینا و چاه است - اگر خاموش بینشینی گناه است . حق کامیاب است .
با عرض و حرمت . ع . رستم - کابل

>>>   برادر ها محترم هر چه بگویم در گوش های کر وزیران و ریس جمهور کشور نمی رود پس دعوا کنید اگر اصلاح می شوند خوب اگر نمی شوند خداوند نیست نابود کند تا این ملت بیچاره از دست این خونخواران آزاد شوند
محمد واصل

>>>   امیدوارم نشر گردد.
من به جناب بشر دوست موافق هستم ولی در عین زمان تعجب میکنم اینکه بودجه را همصنفان اش تائید نمود اما وی وزرا را ملامت میداند که در این قسمت با ایشان روی دو دلیل کاملا مخالف ام:
1. اگر قبول کنیم که وزرا به اساس شایستگی نیامده باشد که باز هم به مراتب از 80 فیصد از وکلا از بعد علمیت برتری دارد اما به ایشان کی رای داده؟ واضح که همین وکلا که خودرا نمایند ه ملت میداند پس ایشان در حق ملت و کسانی به ایشان رای داده خیانت بزرگ را انجام داده اند.
2. اگر ایشان از درد و غم ملت آگاه میبودند و یا یقینا از طریق رای مردم به پارلمان راه میافت در آنصورت اگر بودجه ناقص و نا متوازن را تائید نمیکرد، چون ایشان در راه یافتن به خانه ملت از طریق مصرف میلیون ها دالر راه یافته حالا باید پول خرچ شده خویش را از طریق معامله گری پوره کند و برای کاندیداتوری دور بعدی نیز باید میلغ را ذخیره نماید تا خرچ پوستر و چند نفر بادیگارد اش پرداخته بتواند. این خیانت دوم این نماینده گان نام نهاد ملت است.
باید خودرا ملامت نماید نه اینکه دیگران را، اقای بشردوست از داشتن چنین همصنفیها که به گپ وی نمیکند باید خود وی خانه نشین شود.

اجمل از کابل

>>>   این وکلا همه شان پسمانده خور حکومت هستند، فقط بخاطر اینکه معاش شان بالا برود هر خیانت را انجام میدهند.

>>>   انشاء الله آنانیکه به این سرزمین خیانت دارند و به نفع شخصی و یا گروهی مصروف اند به جزای اعمال خود خواهند رسید
م. م

>>>   مردم هر دوره و زمان سزاوار حاکمانی هستند که بر آنها حکومت میکنند.
امام علی علیه السلام
و مردم افغانستان فعلی لیاقت ریاست جمهوری آقای بشردوست را ندارند و آنها آدمهای دزد، قاتل، مزدور و خائین را بر آدم دلسوز چون داکتر صاحب بشردوست ترجیح میدهند. وقتی مردم ما چشمان شان کور و گوشهای شان کراند تنها بشر دوست کاری ازش بر نمی آید.
علی

>>>   این که آقای داکتر رمضان بشردوست، وطن دوست و مردم دوست هست در این شکی نیست، آقای بشردوست شجاعت و مردانگی اش را ثابت کرده است که از هیچ کسی نمیترسد در برابر منافع عمومی با هیچ کسی معامله نمیکند و در برابر ظلم که بر ملت میشود سر فرود نمی آورد و یک تنه مبارزه میکند، اما افسوس و صد افسوس، که ما مردم افغانستان، غیرت را فراموش کردیم و داکتر بشردوست را که پاره تن همه ماست، در میان این همه گرگان، دزدان، و ظالم تنها رها کردیم، و گیله هم داریم که حکومت برای ما کار نمیکند، اگر واقعا ما از این وضع فلاکت بار کشور خود ناراضی هستیم چرا دور آقای بشردوست را نمیگیرم تا دزدان و چپاول گران را از سیاست کشور گم کند، و ما مردم به یک رفاه و آسایش برسیم.
فریدون از بلخ

>>>   برادران هوا خواهان منافق ! لطفا مسله قومیت را دامن نزنید.

>>>   وای زنده باشی بشر دوست . بخدا قسم غیر از خودت به کسی دیگه هر گز رای نمیتم.
ای لاف یو بشر دوست . یو ار افغان گاندی

خان افغانی

>>>   واقعا که آدم ترد و راست گوی است.

>>>   برنده دور بعدی ریاست جمهوری داکتر صاحب بشردوست

>>>   برای خدا در مملکتی که ده تا بشر دوست پیدا نشود چه مملکتی خواهد بود.
معلوم که رجال در افغانستان موجود نیست و اگر هست و میترسند پس ایشان هم نیست.
باید صدها نفر مثل بشر دوست پاچه ها را بجان معامله گران ووطن فروشان بر بزنند تا زمانی آن خاینین را بکوبند و افشا کنند تا از قدرت دست بکشند و جا را به افراد ملت دوست واگذارند.

>>>   آقای بشردوست،نکته های رابیان نمودید،که خالی ازواقعیت نیست،واقعااین حرفها،حرهای مردومیست که شب وروزکارمیکند تازنده بیماندوزندگی کند،؛علی ازتهران

>>>   مرگ بر کرزی که دشمنان افغانستان را هم خویش خود میپندارد
اقای بشر دوست کاملا راست میگویید مردم افغانستان متحد علیه دولت دزد ودقل کرزی ما در انتخابات پیش رو از همه توانم برای کمک از اقای بشر دوست دریق نمیکنم من از همین جا دست اقای بشر دوست را میبوسم

>>>   آگر آقای بشردوست و اقعآ آدم مسلمان و متقی هستند باید به امیر حزب اسلامی جناب برادر حکمتیار بیعت کنند و گرنه من به حرف های ایشان باور ندارم.
مطیع اله از لوگر

>>>   برادران خواننده سلام
دیوانه را خرمن در دادن را یاد ندهید واو را اینقدر تعریف وتمجید نکنید که نشود خدا نا خواسته این هم مثل دیکران" جاسوس یکی از کشور های خارجی نباشدجناب بشر دوست صاحب هیچ گروه را مثل پرچمیها خلقیها مجاهدین طالبان وحکومت فعلی رانمیپذیرد هر کس که بخواهد به اریکه قدرت برسد باید مثل بشردوست در ابتدا ارحقوق قشر مستتعف مانند معلول ومعیوب معلم اجیر سخن بزند وقتی به قدرت رسید باز در کمک به اشخاص فوق در میماند باز او وقت است که در فکر کمک به فامیل واطرافیان خود میشود نه گرسنه یادش میایدونه بیچاره

>>>   اي كاش بشردوست رئيس جمهورميبود اقاي بشردوست نه تنها بشردوست است بلكي وطن دوست فقيردوست هم است اي كاش ما درپارلمان چند تا مثل بشردوست ميداشتيم
بختيار راومنيش ازولايت دايكندري ولسوالي خدير

>>>   در افغانستان از یک گل بهار نمی شود. در ادارات افغانستان هرکه رشوه نخورد تعجب است. و هر که اصلاح طلب باشد، دیوانه است.
ا-خ-ل-ق-ی

>>>   واقعآ زمانیکه وزیرهم بود استفاده جویی نکرد

>>>   داکتر بشردوست کسی است که میخواهد مثل انسان زندگی و به انسان های مستحق کمک کند، مستحق ترین انسانها امروز در جهان مردم افغانستان است، امروز هر نوع ظلم و خیانت که قابل تصور است بر مردم ما میشود، متأسفانه در این کشور، مخالفین وحشی گری و ظلم میکنند، حکومت ظلم میکند، پارلمان ظلم میکند، محاکم ظلم میکند، خارجی ها ظلم میکند. این آقای بشردوست است که غیرت مندانه در مقابل همه این ظلم ها مثل کوه ایستاده است و مبارزه می کند، خداوند توفیقش بدهد که ظالمان را از قدرت گم کند.
قدیر از پنجشیر

>>>   آی مردم افغانستان قدر این شخصیت را بدانید، که نسل های آینده کشور ما یعنی صد سال بعد دو صد سال بعد، مارا نخواهند بخشید، آنها به ما نفرین خواهند کرد که چگونه در قبال خود وطن خود و نسل های آینده کشور خود خاین بودیم، و قدر این شخصیت را نداستیم و حمایتش نکردیم که کشور را نجات دهند.
فاروق از دنمارک

>>>   با همه نا بسامانی ها از موضع گیری اقای بشر دوست دفاع مینمایم و از همه انهای که قلم انتقاد را بدست دارید و نامه عاشقانه مینویسید و به انتقام دامن میزنید خواهش مینمایم که همه را بتار چند بی وطن خفه نسازید اقای بشر دوست کمی تعصب دارد و همیشه از واقیعیت های تاریخ انکار میکند مثل اینکه معلومات تاریخی ان کم است ارزو مندم مضمون تاریخ و جغرافیه را خوب بخواند و تحلیل درست ارایه بدارد تا پیروانش اضافه گردد از از فقیر و نادار دفاع مینکد که این کار پسندیده و معقول است او هنوز از اسمان خراش نساخته است و به دوبی هم پیاله ندارد تا بنوشد لذا به او احترام کنید
قشلاقمل

>>>   آقای چکش!
با تقدیم احترام بشما میخواهم عرض نمایم که با قومی ساختن موضوع"مزه" گفته های بشردوست صاحب و نظریات نیک اکثریت قاطع نظردهندگان را ازمیان بردید. تا انجائیکه من بشردوست صاحب را میشناسم او از برخوردهای قومی اکراه دارد نزد او هزاره، پشتون، تاجیک و غیره وغیره نی بلکه افغان طرح است و راز موفقیت وی نیز در همین است. لطفا شخصیت و تفکر اورا "آلوده" نسازید!! ساخته هم نمیتوانید!!!

>>>   ای برادر ازچی بگیم به کی بگیم. دوای درد این ملت زعیم دلسوز است. آدم های هوشیار و دلسوز را بنام کافر کشتند. ای افغانستان عزیز و بی غمخوار به امید روزی که خون ما به خاطر آزادی و سر بلندی ات ریخته شود و مردم این ملت متحد شوند.
م.ی. هرات

>>>   من پارسال رفته بودم کابل شنیدم که او پوستر های تبلیغاتی خود را میفروخت و میگفتند که میگه مه میخواهم خدمت کنم برای مردم پس چرا برای شناختاندن خود پول خرچ کنم ؟چرا این پول را به یک ادم فقیر ندهم؟ شنیدم که در مهمانی های مجلل و سفره های هفت رنگ فقط نان خشک و اب میخورد.البته این کارش دیوانگیست.شنیدم که یک موتر کهنه دارد اما بیشتر وقت ها از وسایط عمومی برای زفتن به پارلمان استفاده میکند.شنیدم که تمام دفترش زیر بغلش است. شنیدم که وقتی خیلی گشنه میشه از بولانی فروش های لب سرک یک بولانی میخره یا سماوات میره نان و چای میخوره. شنیدم در بعضی میهمانی های که زورگویان و قدرتمندان باشه نمیره. شما چه شنیدید؟؟؟

>>>   همه ما حامی و طرفدار آقای بشر دوست هستیم.
زنده باد برادر
کامل پوپلزی از قندهار

>>>   تشکر از جناب محترم بشردوست صاحب که واقعاٌ از درد دل ملت گرسنه در بدر خود سخن میگوید انانیکه موصوف را خطاب به چیز های دیگر میکنند انها از وابستهگان کسانی هستند که در جو روچپاول سرمایه این ملت مظلوم دست دارند اگردر خارج است ویاهم درداخل.
جناب محترم بشردوست اولین وکیل است که به مردم افغانستان واقغاٌ خدمت مینماید ودیگر وکیلان به منافه شخصی خود میاندیشن ودرغم مردم افغانستان نیستند
عبدالظا هر کوهستانی از مکرویان اول

>>>   رئیس جمهور آینده افغانستان آقای داکتر رمضان بشردوست است. همه به بشر دوست رأی میدهیم.
غیاث الدین از هرات

>>>   رای بدید به بشردوست

>>>   با عرض سلام. من هر سال مدتی درکابل میباشم در مورد آقای دکتر بشر دوست شنیده بودم فصل زمستان بود مردم میگفتند که در طول تابستان ایشان در زیر خیمه در پارک شهر نو زندگی دارد اما در فصل سرد زمستان که من انجا بودم ایشان در دهمزنگ یک خانه را کرایه کرده بود که سقفش سوراخ بود و زمانیکه برف و باران میبارید تمام آب به داخل خانه اش میریخت ؛ معاش ماهیانه اش را که میگرفت با راننده و گدا و .. تقسیم میکرد ؛ موترش سوزوکی مدل 10 سال پیش بود!! دور و برش همیشه افراد گدا و مسکین بود !! نمیدانم شما هم این مورد را شنیده و یا دیده اید؟ تا حالا که چند سال از کارش در پست های وزارت ووکیلی میگذرد ظاهرا" هیچ چیزی برای خودش پس انداز نکرده حتی یک خانه و سر پناهی هم ندارد . شما چه فکر میکنید؟؟ میشه یک روزی آقای دکتر لودین پولهای که رشوه گرفته مدارکی علیه آقای دکتر بشر دوست را به مردم نشان بدهد !! و به دستانش دستبند بزند و راهی زندان نمایند؟؟ امید وارم که شما هم چنین مواردی را شنیده باشید با ما در میان بگذارید. متشکرم

>>>   سلام به همه دوستان!
خرابی ملک زدست دزدان خانگی هست.
زدست غیر چه نالیم هرچه هست ازماست.
حزب الله "وحدت "

>>>   این کشورومردم محروم وفقیر ان به اشخاص دلسوز ومردم دوست چون بشردوست ضرورت دارند.. آقای بشردوست توواقعاشایستگی این راداری که مردم تراتحسین کند وازاندیشه های بی الایش وهمه شمول توقدردانی کند. آفرین به این شهامت که توداری بخاطربیان ازحق وحقیقت .... توپیروزهستی وبه راحت ادامه بده ، بگذارکه مردم هرچی فکرمیکنند ، بکنند....

>>>   بشر دوست صاحب مسولیت جوانان با هوش و آگاه این وطن است که همیشه حقیقت های جامعه خویش را به مانند شما با چشم بصیرت خویش ببیند، بدون شک همان طوریکه خداوند وعده کرده همیشه پیروزی از آن حق است.
این نکته برای من جالب بود وقتیکه نظریات دوستان را می خواندم تمام آنها تعریف و توصیف شما را نموده بودند که این مسله مرا بسیار خوشحال ساخت. حالا باورمند شدم که ملت ما بلآخره واقعیت ها را درک کرده و به دور از تعصبات قومی .... ابراز نظر نموده اند مرضی که متاسفانه یگانه عامل بدبختی ملت ماست. یک روزی خائنین ملت رو سیاه خواهند شد.
پرویز قادری - بغلان

>>>   باعرض سلام:پشت پازن تحت کیکاوس را سربده ازکف مده ناموس را. افرین برتومردپاک افغان واقعا که شیرپاک خورده بودی که وزارت راترک کردی وپهلوی ملت مظلومت قرارگرفتی وازهمه چیزگذشتی . ماانسانهایی رامیبینیم که سالهادرلباس مقدس مجاهدبردوش ملت مظلوم سوار بودندوسلام دادن به یهودونصاراراکافر میدانستندوحکم ترورش راصادرمیکردند. اما امروزبخاطرمقام ومنصب جمع کردن پول .ناموس راازدست دادند وکافرهم شدند. انهاوخاینین غربی شان نمیگذارندکه جناب بشردوست زعیم کشورشوند چون ازجنایات خودترس دارند. بدون شک اقای بشردوست برنده انتخابات ریاست جمهوری بود. اماازانجاییکه کشورهای همسایه . غرب ونوکران شان درداخل کشورتحمل اقای بشردوست راندارند وهمه کشورهادنبال مهره های پست ومزدورمنش هستندازبه قدرت رسیدن بشردوست جلوگیری میکنند. مردم باید پهلویش ایستادشوند. خدابه همرایت بشردوست عزیز.
قره باغی

>>>   به واقعیت که از بشردوست ....ساخته است افسوس به حال شما هموطنان بی خبر از حالتان
گنده خیل _وردک

>>>   آقای بشر دوست راست میگوید نمایندگان مردم بعد از اینکه رای مردم بدریعه ای پول و فریب بدست آوردند و به باب چارلمن رسیدند حالا 10% در فکر مردم و افغانستان هستند و 90% در فکر بالا بردن معاش و آمدنی خود هستند . این بودجه ای که به اشیای مذکور اختصاص داده شده اگر به فلاح مردم بی بضاعت افغانستان اختصاص داده میشد به بسیار از مردم سرپناه و لقمه ای عیش میشد..... اما افسوس که نماینده های منتخب خود مردم است که مثال مشهور عربی بالی خود مردم خوب تطبیق میشود : (یداك أوکتا و فوك نفخ). أبو الحارث از مکه مکرمه

>>>   این روز پلنگ وشب ملنگ نیست بلکه بر عگس روز درخیمه وشب درپالنگ ارگ جمهوری زنده باد فرانسه که برای فرستاده خود چه مکرهارا نشان داده است اقا اگر درپارلمان نتها شما در غم ملت هستی پس این ملت چقدر بیچار ه است که یکنفر غمخور دارد انهم دیو .... لطفا لطفا مواظب خود باشید اگر نه رازها افشا میگردد .

>>>   دوستان عزیز شعار دادن کافی نیست همان طور گفته اند درنظام دموکراسی مردم خودشان سرنوشت شان را رقم می زنند بلاخص در در انتخاب رهبرشان کسی که قرار است زمام امور مملکت شان را اداره کنند شخصی را که باید انتخاب کنند باید بادقت وچشمان باز انتخاب کنند که از هر لحاظ باید شایسته، مناسب وبدور از هرگونه تعصبات قومی واحترام داشتن به تمام اقوامی که در کشور تحت سلطه اش زندگی می کنند لازم بذکرنیست که در باره پدیده ای شوم بنام انحصار طلبی، برتری طلبی و امتیاز خواهی چه مصیبت هایی را برای یک جامعه می تواند بار بار بیاورد لازم به اوردن مثال نیست چون طعم این پدیده ای شوم را چشیده اند و باماهیت این پدیده ای شوم کاملا آشنا هستند. دلتان و بایسکیل تان!!
«تابش»

>>>   زنده باد داکتر زمضان بشردوست!!! کاندیدای مورد علاقه نتخابات آینده ما!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است