زنان افغانستان در برابر توطئه ها هوشیار باشند
غربیها تساوی و آزادی زنان در افغانستان را به چه منظور می خواهند؟ آیا واقعا به فکر حقوق زنان هستند یا به دنبال منافع بیشتر؟! مطمئنا آنان قصد دارند تا با این شعارهای دلسوزانه نظام خانواده را در کشورمان مثل غرب از بین ببرند تا به منافع خود برسند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۰    ۱۳۹۰/۱۲/۱۷ کد خبر: 33515 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در آستانه هشتم مارچ و روز بین المللی همبستگی زنان، رئیس جمهوري در نخستين واکنش علني خود به اعلاميه تازه شوراي علما، از آن دفاع کرد و گفت که اين اعلاميه براي حمايت از حقوق زنان صادر شده است.

شوراي علماي کشور در اعلاميه هفته پيش خود، بر جدايي دختران و زنان از مردان در محل‌هاي کار و تحصيل و همچنين اجتناب از سفر بدون محرم شرعي تاکيد کردند و اعلام نمودند این بیانیه به جهت حفظ اصول و ازرش‌هاي اسلامي و با هدف تقويت جايگاه زنان و حمايت از آنها مطرح گردیده است. لذا اين يک ديدگاه شرعي وطن ما است و تمام مسلمانان افغانستان به آن پايبند هستند.

در عین حالی که رئیس جمهور از این بیانیه شورای علما حمایت نموده اما فعالان حقوق زن از اين اعلاميه انتقاد کرده و آن را غيرقابل اجرا و تلاشي در راستاي ترويج "تفکر طالباني" و زمينه‌سازي براي گفت‌وگو با گروه طالبان دانسته‌اند.

اما جدا از نظر رئیس جمهور و به دور از طرز تفکر منتقدان، باید در آستانه روز همبستگی زنان چند نکته را متذکر شویم تا حق مطلب ادا گردد.

متاسفانه طی ده سال گذشته در راستای بهبود اوضاع اجتماعی زنان چندان کار مهمی صورت نگرفته است، زیرا هنوز افغانستان بالاترین آمار مرگ مادران در هنگام زایمان را دارد، هنوز دستكم شصت در صد از ازدواج ها اجباری است و اقلاً ۵۷ پنجاه و هفت فیصد دختران مجبور میشوند تا در سنین زیر شانزده سال ازدواج كنند، حتی گزارش هایی از ازدواج كودكان پنج و شش ساله نیز منتشر گردیده، تجاوز های جنسی، اذیت و بد رفتاری و ضرب و شتم و خشونت های گسترده از دیگر مشکلاتی که زنان با آن مواجه می باشند.

هر چند که باید تصریح شود اوضاع زنان نسبت به زمان طالبان بسیار بهبود یافته به نحوی که در حال حاضر زنان زیادی در ادارات دولتی کار می کنند، بخشی از اعضای شورای ملی کشور را زنان تشکیل می دهد و در عین حال فعالیت های اجتماعی زنان نیز نسبت به گذشته افزایش یافته است و این جریان نسبت به دوران طالبان که زنان حق بیرون شدن از خانه را نداشتند ، پیشرفت قابل ملاحظه ای می باشد، هرچند باید اوضاع بسیار بهتر از این گردد.

نکته قابل توجهی که در این میان به وجود آمده است، دلسوزی های توطئه گرانه غربیها در مورد زنان می باشد. بارها مشاهده شده است که غربیها برای رسیدن به اهداف شوم خود، نقشه تساوی حقوق زن و مرد در افغانستان را مطرح نموده اند و سعی در اجرای آن در کشورمان دارند.

باید گفته شود غرب در حالی دم از تساوی حقوق زن و مرد در جامعه سنتی افغانستان می زند، که خود پس از گذشت چند قرن هنوز به دموکراسی واقعی نرسیده، هنوز در غرب به زنان تجاوز می شود، هر روز خشونت و حمله به زنان افزایش می یابد.

اما سوال این است که چرا غربیها می خواهند تجربه ای که خود به آن نرسیده اند را به ما تحمیل نمایند؟ آنان آزادی زنان را به چه منظور می خواهند؟ آیا واقعا به فکر حقوق زنان هستند یا به دنبال منافع بیشتر؟!

امروزه در جهان غرب با اينكه حدود نيم قرن و اندي است كه نداي حقوق و تساوي زن و مرد را سر داده‌اند در عين حال جنايت و ظلمشان به زن از زمان‌هاي جاهليت كمتر نيست. بنام تساوي زنان را با حقوق ناچيز به كارخانه ها مي‌كشانند. زنان را به كارهاي سخت واداشته كه اين خود باعث پر كردن جيب سرمايه داران غربي و فرسوده كردن جسم و روح زنان گرديده، بنام آزادي او را از منزل كه محل تربيت كودك بود به مراكز ... كشاندند تا با جذب مشتري منبع درآمد هنگفتي براي صاحبان اين مراكز شوند.

بنام آزادي و تساوي از وجود زن براي فروش لوازم آرايش و لباس‌هاي كارخانه‌هايشان و نيز ساختن فيلم‌ها و جذب كردن مردم مخصوصا جوانان به سينما استفاده كردند تا با اين روش‌ها در كسب و تجارت خود موفق‌تر باشند و سود كلاني به جيب بزنند و به نام ازادي و به نام انتخاب، كه دختر شايسته ونمونه سال انتخاب مي‌كنند، با چاپ عكس‌هاي عريان در ابعاد مختلف در مجله‌ها و روزنامه‌ها از وجود آنها استفاده مي‌كنند تا به اين طريق مشتري بيشتري براي خود جذب كنند.

آیا غربیها از مطرح کردن این تساوی در جامعه افغانستان ، باز به فکر منافع خود می باشند؟! بر همگان معلوم است که شیوه زندگی غربیها و افغانها بسیار متفاوت است. در غرب زن عین یک مرد کار می کند و در حالیکه با یک مرد ازدواج می کند که از هم جدا زندگی می نمایند. یعنی نظام خانواده در غرب معنا ندارد.

در حالیکه مقدس ترین بنیاد در اسلام نظام خانواده است. لذا غربیها قصد دارند تا با این شعارهای دلسوزانه نظام خانواده را در افغانستان مثل غرب از بین ببرند تا در آینده به منافع شخصی خود برسند.

برخی از افراد به اصطلاح روشنفکر غربی افغانستان که هزار متاسفانه برخی از رسانه های تصویری نیز با آنها همراه شده اند، باید بدانند که اسلام بهترین الگوی تساوی زن و مرد را چهارده قرن پیش بیان نموده است. اسلام اصل مساوات انسانها را درباره زن و مرد نيز رعايت كرده است . اسلام با تساوي حقوق زن و مرد مخالف نيست ، با تشابه حقوق آنها مخالف است . تساوي غير از تشابه است . تساوي " برابري" و تشابه "يكنواختي" است یعنی زن مثل یک مرد کار کند ، زحمت بکشد، در حالیکه جسم و روح او بسیار لطیف تر از کارهای سخت و بعضا نامناسب می باشد. اسلام هرگز امتياز و ترجيح حقوقي و ارزشي براي مردان در مقايسه با زنان قائل نيست گرچه با توجه به ملازم حق و تكليف ممكن است به دليل تكاليف بيشتري كه آن هم براساس استعدادهاي متفاوت زن و مرد بر عهده مردان گذاشته است گاه اختيارات بيشتري نيز قائل شده است.

لذا همه زنان بزرگوار و شیر دل جامعه افغانستان که این همه شهید تقدیم راه اسلام نمودند، باید بدانند که اگر دشمن دم از تساوی حقوق زن و مرد در جامعه سنتی افغانستان می زند که به هیچ وجه آمادگی پذیرش این قضیه را ندارد، تنها به فکر سیاست های سودجویانه خود است و اگر بخواهیم که بهترین جامعه را داشته باشیم زن و مردان ما باید رفتار اسلامی داشته باشند و بزرگان سیاسی کشور زمینه فعالیت زن و مرد در عرصه های مختلف را براساس موازین شریعت اسلامی فراهم نمایند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   من طرفدار حقوق زن در چوکات قوانین اسلامی هستم. قوانین دموکراسی غرب که فقط به حرف تساوی حقوق زن را شعار خود قرار داده اند، ولی در عمل آنرا کاملاً ذلیل نموده اند حقوق زنان را کاملاً پایمال نموده اند و از آن به عنوان یک بازیچه استفاده می نمایند

>>>   سلام كاركنان محترم سايت
بنده به تحرير وانتقاد تان كاملا موافق مى باشد اين وظيفه هرفرد افغان است كه از ملك دستور ومقدسات اسلام دفاع كند سوال بنده ازغربيها اين است كه اكر شما واقعا مدافع حقوق زن مى باشيد زنهاي افغانستان جه ظلم كرده كه نيم شب درخانها مردم ميدرايد وزنان را ازيت ميدهيد وهمه حقوق انسانيت رابوحشت تبديل مى نماييد ودربعض مراحل حتى زنان حامله ازترس ووحشت شمايان جان ميدهد فس فكر كنيد شمامدافع حقوق ويافايمال كننده حقوق هستيد وكناهاي تان را سرافغانها نيندازيد
بااحترام معصوم وردك

>>>   غربیها بهتر است به فکر حقوق زنان مملکت خود باشند نه به فکر زنان افغانستان. از هیچ ..... علیه زنان دریغ نمیکنند.چون همه میدانیم چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
سالنگی

>>>   فکر می کنم حقوق زن در افغانستان بهتر است نسبت به حقوق زنان که ما در امریکا مشاهده می کنیم. زنان که در امریکا زنده گی می کنند مانند کاغذ... استفاده می شوند. این حقیقت را میپیزیرم که مشکلات حقوق زن در کشور ما وجود دارد اما به نظر من این مشکلات در چارچوب حکام اسلام حل شود.
خالد
از امریکا

>>>   سلام بر همه ای دوستان داران سایت اطلاع رسانی افغان پپر.
نویسنده ای محترم نکته خوبی را به نشر رساینده بنده نیز با تائید سخنان به نشر رسیده میتوانم با جرات بگویم که اسلام اولین بار در تاریخ سیاسی جهان مدافع واقعی حقوق زنان در جهان محسوب میشود.

>>>   ما وشما باید از حقوقی زنان دفاع کنیم.
زنان را چرا هیچ ادم حساب نمیکنید؟

>>>   افتاب با دو انگشت پت نمیشود.بیاهید مردانه اعتراف کنیم که
هنوز زنان افغانستان قربانی جامعه ی مرد سالارند، هنوز زنان
افغانستان در نقاط مختلف، خرید و فروش می شوند، هنوز بدون آگاهی دختران، بدون مشورت با آنان و دانستن آنچه آنان می خواهند، به زور به ازدواج مردی هر چند با فاصله ی سنی زیاد در می آيند، هنوز زنان در بیشتر نقاط افغانستان حق انتخاب ندارند، هنوز زنان نمی توانند براحتی از خانه برایند، به مکتب بروند، درس بخواهند، درس بدهند، کار کنند و مانند بازویی موثر در جامعه نقش داشته باشند، هنوز این زنانند که به روی آنان اسید یا تیزاب پاشیده می شود، هنوز ارزش یک مرد از زن بیشتر است، چه بسا ارزش حیوانات از زن بیشتر است، هنوز از حق طلاق برخوردار نیستند، هنوز اگر از خانه ی شوهر اجباری برایند، لت و کوب می شوند، مجروح می شوند، کشته می شوند. هنوز این زن افغانستان است که از حقوقی مانند ارث برابر برخوردار نیست. هنوز زنان زیادی در گوشه گوشه ی افغانستان، هنگام بدنیا آوردن فرزندشان جانشان را از دست می دهند.
فرهاد

>>>   براي من تعريف كنيد كه حقوق زن در اسلام چيست.ايا چهار زن گرفتن و يا ميراث ناچيز گرفتن اين حق اسلامي زن است ويا اجازه ندادن از منزل و تحصيل نكردن حق زن درين دين است

>>>   واقعا نمی دانم چی بنویسم ولی همین را میدانم که بگویم که:
1) شورای علما افغانستان بیشتر به وهابیت فکر می کنند و خواهان از بین بردن حقوق و حق آزادی زنان و حاکمیت مرد سالاری است.
2) رییس جمهور ما باید اول گریه کند تا مردم باورش داشته باشند و بعد نظر شورای علما را تایید و پشتبانی کند.... اغای کرزی دیگر بس است کاسه صبر مردم لبریز شده کاری نکن که کودتای 8 ثور دوباره تکرار شود
3) نظر و پیشنهاد شورای علما کاملا غیر عملی است... در صورتیکه یک خانم فرزندی نداشته باشد و شوهرش هم وظیفه باشد و خانم مریض می شود و تا لحظه مرگ باید به داکتر بدون محرم مراجعه کند یا خیر
دوستان خودتان در مورد شورای علمای افغانستان تحقیق کنید که هر کدام بیشتر از 3 خانم دارند بدون اینکه خانم اول و یا دوم شان کدام مشکل مریضی و یا رضایت بخاطر ازدواج مجدد داشته... این خود نشان میدهد که حق خانم ها را مردان ضایع می کنند و حتی در بعضی موارد اسلام را زیر سوال می برد

>>>   زن با رعايت حجاب و رفتار با عفت مي تواند در اجتماع حضور داشته باشد يا كاري انجام دهد اما نبايد از وظيفه اصلي اش كه خانواده و فرزند است غافل شود

>>>   تساوی زن و مرد ربطی به غرب و یا شرق ندارد. محصول مبارزات زنان و رشد جوامع آزاد و حقوق دموکراتیک است. اسلام هم برای سلامتی و رفاه و آسایش انسان و جامعه آمده است و نه جهت به زنجیر کشیدن زن و یا جامعه . تحقیر زن در قرن 21 متعلق به بینش طالبان و الت دست استعمار جهت عقبمانده نگهداشتن جامعه است . ننگ به افکاری که هرگز از خواب جهالت بیدار نشده و جاهل از این دنیا خواهد رفت.

>>>   کسانیکه خود را امروز به عنوان نماینده زنان افغانستان معرفی می کنند و همیشه در مقابل دستاتیر اسلامی صدا های شان را بلند می کنند همه تربیه شده گان و نماینده گان غرب در جامعه ما می باشند ولی نباید فراموش کرد که اینها نماینده گان واقعی زنان افغان نمی باشند چرا همه زنان افغان چنین نیستند امروز هم زنان مسلمان و مبارزی وجود دارد که خود برای استقرار ارزشهای اسلامی در جامعه و محو فرهنگ غربی تلاش می نمایند. از کابل

>>>   با تشکر از نویسنده محترم کاملآ از مصوبه شورای علما حمایت میکنیم وباید جدی گرفته شود.

>>>   از خواندن مطلب فوق بسیار لذت بردم, واقعا هم که دین مبین اسلام تساوی حقوق زن را بطور کامل و سنجیده آن بیان نموده است.

>>>   امروز حقوق زن چنانچه به نظر میرسد نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در تمام دنیا مورد نقض قرار میگیرد سختگیری های جامعه سنتی ما حقوق تثبیت شده زنان را پایمال میسازد و جامعهای دیگر هم بنحوی دیگر حقوق زنان را نقض میکنند . چنانچه تعبیر بسیار زیبای است که میگوید در جامعه قانون حکومت میکند ودر بین فامیل محبت; وقت هردوی انها از عمل استاد دیگر بی نظمی و استبداد جای انهارا پر میکنند. در جامعه ما حقوق منند انتخاب همسر تعلیم علم ازادی بیان وغیره سلب میگردد. در جامعهای دیگر هم به زن ظلم روا میدارند استفادهای سوئ میکنند . در جا معه هند زنها نسبتا ازاد تر است دختر بای فرند انتخاب میکنند وبعد از مدت هم دخترا خود شان را خود کشی میکنند . و بعض هم بچه بدون پدر بدنیا میاورندکه طفل از نعمت پدر محروم وزن از تحمل بار تربیه فرزند عاجز.

>>>   ملت عزیز را ادای احترام است:
در رابط ه به نوشتهٔ فوق کاملآموافق و هم نظرم زیرا برداشت غربی ها از حق و حقوق زن ؟ چیزی دیگریست
بهتربگویم که زنان قهرمان ملت ما دقیقآ توجهی درزمینه معطوف دارند زیرا طرح غربیها در رابطه به حقوق زن
در افغانستان فقط پایین آوردن نقش زنان افغان در محضر جوامع بین المللی است و بس، زیرا همه میدانند که حقوق زن در غرب یعنی چه؟ در غرب زن ها از حقوق مساوی بامردان برابر نیستند و تقریبآ از وجود اکثر
آنها صرف بمثابهٔ وسیلهٔ خوشگذرانی استفاده میشود ، و آنعده از هموطنانیکه در کشور های غربی زندگی و یا
رفت و آمد دارند ازحقوق زنان در غرب بکلی اگاهی دارند بنآ مردم عزیز وخصوصآ زنان بیدار وقهرمان ما
نباید تحت تاثیر فرهنگ پوچ غربیها قرار گیرند نظر بنده این است که حقوق زن افغان بالاتر و کرامت انسانی
آنها بالاتر از مردان جامعهٔ ماباشد چونکه این فرهنگ دربین مردان افغان بخاطرحفاظت ناموس شان همیشه وجود داشته است. باعرض حرمت
ش،ح، نورین

>>>   نظر دارم اینکه زنان افغان حق تعلیم و تحصیل را طوریکه دین ما برایش فرض دانسته داشته باشند، زن ها که نصف هر جامعه را تشکیل میدهد حق کار را باید داشته باشند در غیر آن بدون کار زن جامعه پیشرفت نه می کند و لعنت خدا بر بیکاره ها و بخصوص بر کسانی میشود که مانع کار آن مشود.چوت خداون لایزال انسان ها را بخاطر زندگی طفیلی نه آفریده است.زن ماننند مرد ها حق هرنوع وظیفه را دارد آنهم مطابق به توان خود زن.در زمان جهالت نیز جاهلان عیله زن قرارداشتند و زنهار زنده به گور میکردند و امروز نیز پیروان همان جهالت زن را زنده به یعنی منحصر به خانه میسازند. این جهالت عصر جدید است. یعنی بطور کل میتوان گفت که جهالت مادر را مشناسد ونه خواهر و نه دختر خو د را.
مدقق

>>>   علما و ملا صاحب ها يك بازه ديگر ثابت كردند كه هچ احترامى به زن قاعل نستند و زن را غلام و برده خو د مدانند.

>>>   روز بین المللی همبستگی زنان، ??

>>>   افراط و تفریط همیشه برای یک جامعه و یک فرهنگ مشکل آفرین است, ما خود فرهنگ خود را نمی توانیم آسیب شناسی کنیم و اصلاح کنیم دشمنان از این نقطه ضعف استفاده نموده و برای ما برنامه ریزی میکند. احمدی_ غزنی

>>>   بسیار نظر نیک و عالی ، خداوند همه زن های ملت مسلمان جهان به خصوص ملت با شهامت افغانستان را در پناه و عصمت خود داشته باشد و همیشه منعیث بزرگترین عنصر جامعه یعنی (مادر) نامشان را در افغانستان و جهان بزرگ و سر بلند نگهدارد . روز زن به تمام زنان جهان به خصوص زنان با شهامت و پر غرور افغانستان عزیز مبارک باد . و همچنان نویسنده متن را خدواند خیر و برکت اعطا فرمائید .
و امیدوار هستیم تا در مورد حقوق اساسی و اسلامی زنان هر انچه به زبان میاوریم به ان عمل نموده و شهامت این زنان پرغرور را همیشه پا بر جا و گرامی بداریم .
محمد زبیر م ح ب از کابل

>>>   اگر زنى اولاد به دنيا نتواند بيارد مرد فورأ زن دو م سوم و چهارم ... مكنيد اگر بر عكس باشد زن بيچاره بايد تمام عمر را بيدون اينكه چيزه گفته بتواند تحمل كنيد. از حق تير نشده در جامعه امروزه اسلام آيا جاى براى زن است ؟ نه

>>>   هركس كه بگويد كه در افغانستان زنان داراى حقوق است يا كور است يا كر .

>>>   خدا زن را كه ميزند او را در افغانستان تولد ميكند . اين كشور بعتر از جهنم براى يك زن است . ف

>>>   ضمن تبريك روز جهاني زن به تمام زنان غيور وزحمتكش كشور عزيزمان.
زن + زن + زن + زن = مرد
؟؟؟
Sam

>>>   بااظهارتشکرازتهیه کننده این موضوع واقعاً موضوع دلچسپ وضروری بود سال هاست که من درفکراین موضوع بودم .
بایدباتمام دوستان برسانم که تلاش غربیها درمساوی بودن حقوق زن درافغانستان یکی ازپلان های شوم وقبل مطرح شده است. بعد ازجنگ های صلیبی وناکامی های غرب دربرابرجهان اسلام تمام سرکرده های غرب جلسه یی رابرگزارنموده راجع به پیروزی شان درکشورهای اسلامی بحث کردند هرکدام صحبت جداگانه داشت امایک دیپلومات درآن جلسه چینین گفت :
ماباید قسم جنگ های صلیبی سابق به کشورهای اسلامی جنگ نکنیم باید درهرکشوری حمله میکنم پلان ازاین قرارباشد اول رهبران را مایبن خود بی اتفاق کنیم دوم بعدمؤسسه های خیریه را درآن کشورایجادکنیم سوم حقوق زن ومرد را درآن کشوربرابرسازیم به همین ترتیب چند موضوع دیگربودکه پیشهنادکرد وقابل قبول غربیهاشد امان بوددرچندین کشورها ی اسلامی پیاده کرد مثل افغانستان ،عرق فلسطین وغیره باید دراخربگویم که یک تعداد مسلمانان افغانستان درخواب غفلت فرورفته وحقوق بشر را ازحقوق الله بهترمیدانندخصوصاً کارمندان حقوق بشر ی افغانستان بخاطری چند روبیه معاش ناچیزآخرت خودرا سوداکردند وفیصله علمای افغانستان را رد میکنند واقعاً جای تاسف است درصورت که علمای وارثین پیغمبران هستند

>>>   از خواندن مطلب فوق بسیار زیاد لذت بردم ، و به یک حقیقت دست یافتم که چرا غربی ها اصرار بر تساوی حقوق زن و مرد در کشور ما دارند؟ ما واقعآ خواستار آزادی و حقوق اسلامی برای خانمها در کشور ما میباشیم و از آن حمایت میکنم . از آزادی ایکه دین مقدس اسلام از آن حمایت میکند و آنرا برای زن و مرد مسلمان داده است....
تشکر
ن.نیکزاد - کابل

>>>   حقوق زن و كلمات مانند آن از امور اعتباري است وبا يد در هر جا طبق دين وفرهنگ مردم آن تعريف شودوگر نه ... .

>>>   اسلام برای زنان عزت واحترام داده است وزن درمدارخود حرکت کند.

>>>   اولاً در افغانستان زنان مانند اروپا تضمین شغلی و تاًمین مالی نمی شوند و تمامی فیصه و درآمدهای ملی کشور افغانستان در فساد مالی به سرقت و چپاول گشته و مابقی خرج ترور و انتحاری می شود. دوماً وقتی زن شما در جهل نادانی گول دیگر مردان را می خورد دلیل نمی شود که من و یا زنان دیگر نیز مانند زن و خواهر شما هرزه و گول خورده و نادان است. مردم سالاری در تک تک کلمات شما هویداست و شرم و حیا هم خوب چیزی هست اگر توانستید کسب کنید آنوقت چشم عقل و سمع شما نیز باز و بیدار خواهد شد، هر چند که می دانم هرگز دید و عقل شما از زنگارهای جهل و نادانی و تعصب و مرد سالاری زدوده نخواهد گشت و جاهل از دنیا خواهید رفت. فرزندان انتحاری و تروریست از زیر همین چادر و چاقچولهای چرکین و مخفی و برقع الوده به تحمیلات دینی و تعصبی تولید می شود و نه از زنان آزادی که دورن و بیرونشان یکی و صاف و از هر کینه ایی پاک است.

>>>   خواننده گان گرامی،
به نمایندگی از تیم دیجیتال فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا به مناسبت روز جهانی زن به تمامی زنان دلیر افغانستان رسیدن به هم دست آورد های شان تبریک میگوییم. زنان دست آرود های فراوانی دارند که به آن باید افتخار نمایند و به طرف یک آینده درخشان به دید خوشبینی بینگرند.
خواننده گان گرامی،
در اشاره به یکی از نظریه انتقادی که میفرماید "غربی ها از حقوق بانو هان حمایت مینمایند"، در این مورد باید خدمت تان بفرماییم که در نتیجه نابود کردن طالبان با شرکای ائتلاف، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در 5 دسامبر 2001 بر اساس ماده 58 قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان تاسیس گردید. در حالی حاظر کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان زمینه انکشاف و توسعه، حمایت و نظارت حقوق بشر را انجام میدهد این کمیسیون با ایستاده گی کامل همراه با ادارۀ ماموریت همکاری ملل متحد در افغانستان و با وزارت امور زنان کار میکند که تا خشونت علیه زنان را محوه نمایند.
رحیم
تیم دیجیتال فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا

>>>   با سلام
همه ما خوب میدانیم که اختلاط زن ومرد میتواند چه زمینه های گناه را بوجود اورد واسلام در این زمینه بشدت نهی کرده است وپیامبر اسلام میفرماید:زمانی که در یک جامعه مردان با زنان بدون هیچ قیودی رابطه داشتن ان جامعه به دردهای لاعلاج گرفتار خواهد شد.
اگر ما خواهان پیشرفت وابادانی افغانستان هستیم باید به اموزه های اسلام توجه کنیم وعمل کنیم نه به انچه از مغرب زمین امده است.
به امید فرداهایی بهتر از امروز
سعید از ایران

>>>   اين اقا رحيم تيم ديجيتال فرماندهي مركزي ايالات متحده آمريكا منو كشته بابا روشنفكر!!تو كجا بودي در اين 10 سال كه وضع زنان افغانستان بدتر شده !!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است