بازداشت فردی حین سوزاندن قرآن در قندهار!!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۷    ۱۳۹۰/۱۲/۱۴ کد خبر: 33397 منبع: پرینت

یک فرد حین سوزاندن نسخه ‌های قرآن‌کریم و آتش زدن قبرها در شهر قندهار، بازداشت شد.

توریالی ویسا، والی قندهار روز شنبه در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت که این فرد زمانی در قبرستان عرب‌ هایی که در اثر بمباردمان هوایی نیروهای امریکایی چند سال قبل کشته شده اند، بازداشت شد که نسخه‌ های قرآن‌کریم را بالای این قبرها گذاشته و با پاشیدن تیل قصد به آتش کشیدن آنها را داشت.

والی قندهار افزود که این فرد، به دستور دشمنان کشور می خواست با این کار حساسیت مردم را برانگیخته و زمینۀ تظاهرات خشونت آمیز را فراهم کند.

آقای ویسا همچنان گفت که به نیروهای امنیتی وظیفه سپرده است تا این قضیه را بصورت جدی پیگیری کرده و سازمان‌‌دهنده‌ های اصلی آن را بازداشت و به پنجه قانون بسپارند.

در این قبرها عرب‌ های دفن می باشند که حین سقوط دولت طالبان در بمباران نیروهای هوایی امریکا کشته شده اند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این isi پاکستان تمام برنامه هایش تمام شده اتش زدن قران مجید ومساجد کار همیشگی ان است از ساده گی وعقب ماندگی هموطنان ولایات جنوب ما سواستفاده میکند ...هوشیار ! خبردار! که پاکستانی بیگانه است

>>>   این یکی از پلان امریکا است که میخواهد نظریه مردم را در باره سوختاندن قرآن کریم از طرف امریکا تغیر بدهد ومردم به این باور کنند که واقعه سوختاندن قرآن کریم از طرف خودشان نیز شده است یعنی دهن مردم ما را بسته نموده وعزت ما را پایمال مینمایند.
تشکر از شما

>>>   حا ل با ید وشاید مردم قند هار بخصوص ودیگر مردم در شهر های بزرک افغانستان دست به تظاهرات بزنند وعاملین این حرکت را مورد نکوهش قراربدهند که مسلما طا لبان اند
از جانب دیگر فرد دستگیر شده خودرا یکی از عاملین ای اس ای دانشته وابراز داشته که از جانب یک تن از افسران ای اس ای دستور گرفته تا این کار را انجام بدهد . اقای کرزی برای وطندارانش چگونه سکوت اختیار می نما ید . با ید مردم ر ا به تظاهرات بدون خشونت دعوت نما ید وخودش در پیشا پیش تظا هر کننده گان از قران دفاع نما ید . اگر واقعا مسلمان است در غیر ان در این گونه دسیسه ها شخصا دخیل است . زیرا هر با ریکه کرزی به پاکستان وطن دومش سفر نموده است چند ی بعد در کشور عزیزمان یک حادثه نا بخشودنی راه افتیده است .
ک.م از کابل

>>>   زنده باد افغانستان عزیز

>>>   اساس یک جامعه هوشیار و دموکراتیک در این است که مردم درمقابل کارهای افراطی موضعی منطقی داشته باشند تا کل جامعه به سمت تندروی سوق نشود ، دنیا میزان عقلانیت یک جامعه را اینچنین می سنجد و نه بر اساس تعداد کشته های آن جامعه در جریان مظاهرات. رضا از کابل

>>>   خدا ....کند عرب ها و هر کسی را که در مسائل داخلی کشور دخالت می نماید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است