نمایندگان مجلس:
در برابر آمریکایی ها اعلام جهاد کنید!
جلسه امروز پارلمان در واکنش به قرآن سوزی تعطیل شد؛ برخی از اعضای مجلس اعلام کردند جنگی که علیه نیروهای امریکایی صورت می گیرد برحق است و ما نیز باید حکم جهاد را علیه این نیروها تا خارج شدنشان اعلام کنیم 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۸    ۱۳۹۰/۱۲/۳ کد خبر: 33005 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،مجلس نمایندگان کشور صبح امروز چهارشنبه در واکنش به آتش زدن قرآن کریم، جلسه رسمی خود را تعطیل کردند.

نمایندگان با سر دادن شعارهای ضد امریکایی خواهان محاکمه نظامیانی شدند که متهم به سوختاندن نسخه های از قرآن کریم هستند.

عبدالستارخواصی، منشی اول مجلس با الفاظی تند اعلام کرد؛ جنگی که علیه نیروهای امریکایی صورت می گیرد برحق است و ما نیز باید حکم جهاد را علیه این نیروها تا خارج شدن شان از افغانستان صادر کنیم.

خواصی و شماری از نمایندگان پارلمان، خواهان اعلام جهاد در برابر امریکایی ها شدند.

همچنین نسخه های سوخته قرآن کریم روی میز هیأت‌ اداری گذاشته شده است که این امر نیز باعث تحریک بیشتر احساسات نمایندگان مردم گردید.

سرانجام عبدالرؤف ابراهیمی، رییس پارلمان اعلام کرد که رییس جمهور کرزی طی نامه‌ ای از اعضای هر دو مجلس خواسته تا جهت مشورت روی این موضوع، در ارگ ریاست جمهوری گرد هم آیند.

این در حالی است که در پی اعتراض دیروز مردم در ولسوالی بگرام ولایت پروان به نظامیان آمریکایی مبنی بر سوزاندن قرآن کریم ، این نیروها بر روی مردم بی دفاع با گلوله های پلاستیکی آتش گشوده و حدود 15 تن را زخمی کردند.

امروز نیز تظاهرات در کابل و جلال آباد به خشونت گرائید.گفته شده است که در جریان تظاهرات در کابل، 5 نفر در منطقه هود خیل کابل زخمی شده اند.در ولسوالی شینواری غوربند ولایت پروان نیز بیش از 4 نفر کشته و زخمی شده اند.از جلال آباد نیز گزارش شده است که در جریان تظاهرات خشونت بار در ننگرهار، تا کنون یک نفر کشته و 14 تن دیگر زخمی شده اند.

معترضین با سر دادن شعارهای ضد آمریکایی در جلال آباد چندین تانکر تیل مربوط به نیروهای ناتو در نزدیکی میدان هوایی جلال آباد را نیز به آتش کشیده اند.

این در حالی است که وزارت دفاع امریکا، سخنگوی کارخ سفید ، فرمانده نیروهای عمومی خارجی در کشور و برخی دیگر از مقامات امریکایی از مردم افغانستان عذرخواهی کرده گفته اند که این اقدام منعکس کننده سطح احترام نیروهای امریکایی به عقاید و مراسم مذهبی مردم افغانستان نیست!

اما آیا توهین به مقدسات را می توان با عذرخواهی بخشید؟! وقتی پای ارزشهای دینی و بی حرمتی به آن در میان باشد هیچ انسانی نمی تواند در برابر این گونه رفتارها کوتاه بیاید. تاریخ ثابت کرده است که مردم افغانستان نیز حاضرند از جان و مال خود بگذرند اما به مقدسات شان این گونه توهین نشود. آنان خواستار مجازات عاملین رویداد هستند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یکی از افسران اردو ملی گفت زیر این کاسه نیم کاسه است زیرا سرباز که به دستور طالبان کاغز پاره ها را جمع اوری نموده و جزوه از قران را هم با این کا غزهای باطله به سراباز امریکای سپرده و سرباز که هیج به عربی نمی فهمد اتش زده است و بعدش سرباز خودش با زرنگی این جزوه نیم سوخته را به مردم نشان داده است و.. کار کند دولتی

>>>   ببينيد برادر امریکائی ها اشغالگر هستند
ما با طالبان صرف اختلاف سلیقه ای داریم.
از نگاه دینی طالبان با سایر مردم افغانستان هیچ تفاوتی ندارند.

>>>   واقعا برای هرفرد مسلمان لازم است دربرابر این بی حرمتی این کافران بدین اعلام جهاد کند .

>>>   سلام !
این عمل امریکایی های وحشی رابه الفاظ تند تقبح میکنیم وازخداوند متعال برای ایشان دوزخ برین را ارزو میکنیم خداوند به قهر وغضب خویش این وحشی ها رامبتلاکنند ...به امریکا ....به نوکران امریکا ....به پیسه خوران امریکا

>>>   خطاب به ستار خواصی شما حکمرا که صادر کردید میتوانید بگوید چه بدبختی در پی دارد ایا دیگر دولت مردان افغانستان بقدر شما فهم ندارد؟ امثال شما در جنگهای داخلی هم حکم جهاد صادر کرده بود یک ذره تمرکز روی ملت رنجدیده افغانستان داشته باشید اگر اینطور است نفراول خودت جهاد کن با پیکر نه با زبان شکمت سیر خانه ات گرم بلبل زبانی میکنی.
علی سینا هدف از دنمارک.

>>>   بلی بلی .. بر آمریکا لعنتی ... بر نا تو و آن شغا لا ن که دین و وطن را رد مقا بل چند دالر ما ل دنیا فروختند .
جها د جها د جها د علیه آمریکا
..بر آمریکا و ...بر سگشو یا ن و ظرف شو یا ن و کمود پا کا ن افغا ن لاصل آمریکا یی منجمله خلیلزاد وغیره .
م. ی. زمری

>>>   شهامت اسلامی با غيرت افغانی زمين را به لرزه میآورد. زنده باد افغانستان .
کابلی
22/02/12

>>>   ازطريق شبكه اطلاع رساني ‏afghanpaper‏ ماهم به نوبه خود برعاملين اين قضيه لعنت ميكويم

>>>   خواسي صاحب من تو را خوب ميشناسم از پاكستان تا كابل از حكومت استاد رباني تا سكرتريت مولوي حمزه و تا منشي گري پارلمان از اول تا اخر مثل شما ادم هاي ... احساساتي باعث قتال ملت افغانستان شده ايد بنام جهاد استفاده كرده به مقام و منزلت كازب رسيده ايد. حالا يكبار ديگر نقاب تان را كنار زده باز دلتان است كه يك نعداد ديگر مردم را بكشتن بدهيد تا براي نسل اينده تان جوكي هاي مزدوري را تضمين كنيد .
خواصي صاحب و برادرانش اگر غيرت ميداشتند حد اقل خانه نشين ميبودند و اگر راست ميگويند سر از فردا در پارلمان بايد ديده نشوند معاش امريكايي را گرفته نمكدان نشكنند قصر هايي كه خودت حاچي الماس و مثل خان و غير ساخته با دالر هاي امريكايي در مقابل وطنفروشي ساخته ايد بايد انرا ويران كنيد و توبه بكشيد يك خر و يك جوب گرفته به قرباغ برويد و از انجا جهاد را آغاز كنيد تنها يكسال ميگيرد كه اموال حاصله از حكومت امريكايي را از ميراث پدري تان جدا كنيد و به اتش بكشيد باز جهاد با نفس كه خلاص شد بيايد جهاد مسلحانه را شروع كنيد مگر ياد تان باشد كه باز به پاكستان پناهگوزين نشويد كه اينبار مردم شمارا به اين اجازه نخواهند داد كه در وقت پيروزي جامه مچاهدين پوشيده چوكي ها را اشعال كنيد نه تو نه ساير همصرازانت مجاهد بوده ايد و نه جهاد كرده ايد و نه كرده ميتوانيد پس اين شور و واويلا را براه نداخته مردم بيجاره مارا باز به خون نغلطانيد .
... ره خاينين به دين و وطن غزيز ما افغانسان
ثمر از شمال

>>>   هم وطن سلام میفرستم از مدت چندین سال به این سو ترورستان حامیان وطرف داران انها به بیرحمانه ترین شکل شیوه مردم مارا توهین تحقیر زجر شکنجه دادند وهنوز هم ادامه دارد از انفجارات گرفته تا انتحارات سربریدن ها تخریب ده دهات خانه کاشانه مردم وسوختاندن باغ تاک مزرعه حاصل انها ایجاد فضای ترس وحشت نفاق تفرقه خشم خشونت در بین مردم که نتیجه ان همین است که می بینیم مردم ما بیکار بی روز گار اکثریت در فقر فاقه کنج خیمه ها ومغاره کو ه ها به سر میبرند اکنون بعداز سال ها به اثر تپ تلاش وزحمات شباروزی فر زندان با شهامت نیروهای امنیتی وسعی تلاش شخصیت های سیاسی داخل وخارج کشور وهمچنان توجه بی اندازه جامعهه جها نی در قسمت حل مشکلات که ازناحیه جنگ وبرادر کشی در وطن ما موجود است بیشترگردیده ارزو میرود در اینده نه چندان دور به امید خداوند کشور ما در وضیعت صلح سازش ارامش قرار بگیرد طبعا ترورستان حامیان همکاران وباند گروپ ها به امدن صلح موافق نیستند ومنافع خودرا از دست میدهند بنا بهانه گیری میکنند وانگشت افگار میپالند کوشش میکنند فضای تشنج خشونت وخشم را بین مردم بوجود بیاورند وازمردم قلب پاک ما بخاطر مقاصد خود استفاده نمایند در حالیکه باند گروپ ها وترورستان حامیان شان هزار ها انسان را نیست نابود کردند که در همین کتاب مقدس قر ان عظیم شان گفته شده هیچ کس حق قتل واز بین بردن انسان را بدون حکم محکمه ندارد حتی خود انسان نمیتواند خود کشی نماید زیرا مرگ زندگی بدست خداونداست اما دیدیم وشنیدیم که ترورستان بدون داشتن جرمی هزار ها انسان هم وطن مارا که از روح خداوند در انهادمیده شده بود احترام نکردند وبه انسان بودن زند فرزند اش رحم نکردند به قتل رساندند نیست نابود ساختند اکنون خودت بگو هم وطن کسی که به خدا ایمان نداشته باشد که قطره از حق در وجود همه نوع بشر گزاشته شده هر گز به کلام خداوند احترام نمیداشته باشد جهان این را میداند که افغان ها هر نوع زجر شکنجه مشکلات گرسنگی خواری را قبول دارند اما از ابرو حیثیت سرجان مال ننگ ناموس معتقدات رو ابروی خود تا ریختاندن اخرین قطره خون خود دفاع میکنند اینکه سر بازان خارجی سهوا ویا اشتباها بی احترامی به قران کرده باشند عمدی وقصدی نبوده باشد مسولین انها از عمل کرد سربازان خود معزرت خواسته باشند تصمیم بعدی را که چکونه عمل باید در برابر ان صورت بگیرد این مسولیت را علمای کشور دارند که وارثین ومسولین درجه اول میباشند بنا پیشنهادم به هم وطنان عزیزم این است که از خویش تن داری کار بگیرند دشمنان اسایش صلح سعادت مردم افغانستان درکمین هستند هر ان کوشش شان این است افغانستان بطرف نا امنی وخشونت کشانده شود تا ماهی مراد خودرا بگیرند زیرا انها به ا ین باورهستندکه منافع شان در تباهی وععقب مانی فضای خشم خشونت کشور ومردم ما نهفته است
با احترام -ذره هستی

>>>   واقعاً با عذرخواهي هيچ كاري نمي شود بايد به شدت و جدي از طرف دولت پيگيري شود. ما به هر چهار كتاب آسماني ايمان داريم ولي باور كنيد اينكه سوخته ها اوراق قرآنكريم را ديشب از طريق تلويزيون ها ديديم بي حد جگرخون شديم واقعاً غير قابل تحمل است دولت بايد با مردم همدست شود تا ديگر اينچنين كاري هرگز هرگز انجام نشود.
ح.ف از كابل

>>>   ...بر امریکا .
...بر اشغالگران .
باید اعلام جهاد کنید .
ما اماده هستیم.
ای کافران بیدین گم شوید از افغانستان

>>>   خواصی عضو حزب اسلامی بود و بعدا به طالبان بیوست و در دو دوره بارالمان توسط تیم ارګ نشینان به شورای ملی اورده شد
چنان چه در این دوره سیدخیلی رای را کسب و انرا مجبور به واګزاری کردند و در عوص خواصی را اوردند و حالا این نمک ... طی این دو دوره معاش و امتیازات شورا را از بودجه امدادی امریکا اخذ و در بدل ان اعلان جهاد می نماید .
سوال من از جناب شان انست که توسط طالبان دها مکتب و مسجد به اتش کشیده شد که صدها جلد قران در انجا ها ی حریق شده موجود بود چرا ان عمال را یکبار تکذیب نکردی ؟
دوراندیش

>>>   ...بر استکبار جهانی در راس امریکای غاصب وشیطان بزرگ

>>>   راه بخشش راندارد بايد مجازات شود

>>>   خائنین حرمین وهابیها که هر روز ده ها جلد قرآن را در بحرین به آتش می کشند و در زمان طالبان در مساجد وخانه های شمالی وبامیان ده ها جلد قرآن سوختانده شد کجا بودید؟

>>>   قرآن اعلان نموده ولی اینکه ما تا هنوز غفلت کرده ایم تقصیر ما است.
این عمل جنایت کاران بین المللی، مرتبه اول نیست این چدمین مرتبه است و شاید چندین مرتبه دیگر در پیش رو باشد ولی ...ها به سخنان اینها باور می کند. ای کاش غیرت اسلامی و افغانی مردم ما در مقابل اینها نیز زنده شود ای کاش از تأثیرات دالر های اینها نجات پیدا کنیم ای کاش یک رهبر غیر وابسته و مسلمان واقعی داشته باشیم.
به امید آن روز
از کابل

>>>   درست است ما مسلمانان باید به قرآنکریم احترام بگزاریم .چون قران کتاب است هدایت کننده برای مسلمانان .
اما با باید این را هم در نظر بگیرم که این عمل چرا انجام میشود علت اش جیست ؟
درست است که این عمل از دست نیروهای امریکایی صورت کرفته نظر به شاهدان عینی اچنین به نظر می رسد که این کار کار خود مسلمانان هم است . میخواهد که از این فرصت استفاده کند و به آنچه مه میخواهد خود را براساند .
این طالبان که چندین خانه ومسجید را به آتش کشیدن مسلما در هر خانه قران وجود دارد .انهار سوزاند چرا در مقابل شان استاد نشدند . حالا هم این کار همان طالبان مزدوز امریکا است کار پاکستان است میخواهد که آب را گیل الود کند واز آب ماهی بیگیرد است .

>>>   اي آمريكا اي پليد خون آشام تاريخ بشر. از عذر خوا هي تو نسبت به خاك وخون كشيدن برا دران در بمبارد هاي شبانه دل مان خون است عذر خواهي هم چو تو مكار بايد با جهاد پاسخ داد كه دگر وقتش رسيده ننگت باد

>>>   پير طالباره بنازم كه شما را خوب شناخته بودند و يك تان را هم عفو نكردند و در اينده هم نخواهند كرد شما بنياد گراهاي پطلونپبوش گلبدين و مسعود سياف و رباني همه حاضر بودن كه رير دست ملا عمر كار كنند خو قبولشان نكرد حال تو ميخواهي با اين حرف هاي خود مردم را بازي بدهي فراموش كن كه شما خاينين را ملت افغانستان در خود جاي دهد. بخصوص حالا كه به هر ساز انها را رقصانده و خود را جابحا كرده به مردم توجه نكرديد.
شربتي از تخار

>>>   سلام بهمه مسلمانان . من ازاطهارات أقاي خواصي حمايت ميكنم ولعنت نفرين رابروي كفار متجاوزصلبي ونوكران معلوم الحال داخلي شان كه به كتاب مقدس مسلمانان ومقدسات ديني مسلمانان توهين كرده ميفرستيم وخداوند لايزال خوارورسوابكرداند .
زنده باد حهادبرحق ملت مسلمان افغانستان
خالد

>>>   جهاد بر تمام مسلمانان فرض است ؛ اما با وسایل مختلف دست زبان ، قلب و ...

>>>   ما آماده به جهاد مقدس و آرزوی اعلان جهاد هستیم و آرزو داریم که یک نفر از نیروهای کفر لعین از ین خاک زنده بیرون نروند.
انور
لوگر

>>>   سوزاندن قران کریم به نظر من قصدی است غرب میخواهد غیرت و احساسات مردم مارا آزمایش کند. و به نظر من رهبران ما باید بشرمن زیرا این همه دست آورد همین جاهلان است. اگر از عقل و منطق کار میکرفتند بعد از سقوط داکتر نجیب در بین خود جنگ نمیکردند....

>>>   یک گفته بسیار قدیمی داریم که میگوید "زورش نمیکشد به خر میزند به پالان خر" برادران و خواهران تظاهرات در مقابل این کافرین جایز است اما خساره رساندن به اموال غریبان را کدام دین جایز میداند.
در تظاهرات امروز هر خساره که رسید به ما مردم غریب رسید موتر های که شیشه هایش شکست از کی بود؟ از همان یک چهاردانه غریب و غربه تیکسی ران. فریب این مفسدین را نخورید آنها با سوختاندن کلام پاک میخواهند مارا بین خود ما به جنگ بیندازند در تظاهرات قبلی بیشتر افراد که شهید شد افغان های خود ما بودند. این کافرین مارا امتحان میکنند که با این کار فاسد شان مارا به شور بکشانند که به فایده خودشان باشد. میگویند "آب را گل کو و ماهی بگیر". برادران این تظاهرات جای را نمیگیرد و فکر این را هم نکنید که طالبان بر حق هستند. بیاید دست را به دست هم داده و از تعصبات قومی گذشته مسئولانه در مقابل این کافرین و مزدوران (طالب، القاعده، حزب اسلامی و دیگر حزب های فعال و حکومت فعلی) بجنگیم تا بتوانیم وطن شهید پرور خود را از چنگ مفسدین آزاد کنیم.
حامد از کابل

>>>   خواصی خودش یک طالب است چطور وقت طالبان قرآنهای را آتش می‌زدند کسی و رسانه‌ی جرات پخش بی احترام آنها به قرآن را نداشته است اما یک آمریکایی که اعتقاد به قرآن ندارد. یک نسخه از قرآن را سوزانده شاید هم دروغ باشد. و یک توطئه باشد چطور مال و اموال مردم و دولت را از بین می‌برند. و حال یک عده از نمایندگان پارلمان که طالب هستند این فرصت استفاده کرده سخنان بر زبان می‌آورند که انگار شما معنای جهاد را می‌فهمید و در طول این سی سال ما معنای جهاد را خوب فهمیدیم دیگر بس است.
درمند

>>>   چپ باش که کرزی خفه میشه!
من در طول عمرم چنین رهبر نامرد نه دیده و نه شنیده ام!
کابینه که مکملاً دلاک
پارلمان مکلملاً خسیس
ستره محکمه و لوی سارنوالی مکملاً دوس ... هستند!
از اینها چی توقع داشته باشیم؟

>>>   من نه فهمیدم که این قدر قرآن را کی در پایگاه بگرام داخل نموده بود. آیا امریکایی ها قرآن می خواندند.
درست است که امریکایی ها کار خوب نکردند اما در مقابل مردم افغانستان خودرا مجروح و به کشتند بدهند. با اعتراض و راهپیمایی صلح آمیز میتوانستند که صدای خودرا به مسولین و به جهانیان برسانند.
این نوع برخورد های احساساتی راه حل نیست.
جوزجان

>>>   سلام به همه!
لطفآ این پیام را بخوانید و جدی بگیرید!!!
من هم به عنوان یک مسلمان این بی حرمتی خارجی ها را محکوم میکنم!!! اما به شما آقایان: خواصی و شماری از نمایندگان پارلمان، که خواهان اعلام جهاد در برابر امریکایی ها شدند و همفکران شان هر کسی در هر جایی از دنیا و از هر ملیت که هستند، من به عنوان یک انسان و به عنوان یک مسلمان و بلاخره به عنوان یکی از اتباع کشور افغانستان، به شما ها میگویم بهتر و واجب تر هست که به علیه جهالت خود تان جهاد اعلام کنید و قوم گرایی و سمت گرایی و شمال و جنوب وغرب و شرق پرستی را بگذارید کنار، انسان و مسلمان شوید با جهالت هایی خود جهاد کنید، وحدت و اتحاد حقیقی و قلبی کنید از منافقت دوری کنید!!! آنوقت است که اعلام جهاد علیه خارجی ها معنا میدهد!!! همین خارجی ها را کی ها آورد که امروز به مقدسات ما بی احترامی میکنند؟ پاسخ واضح و روشن است جهالت خود ما، بلی جهالت خود ما!!! همین ها اگر فردا بیرون شوند یک عده تان را دوباره اجیر میکنند و شروع میکنید به انتحار و قتل و قتال، فکر می کنید مردم بیچاره فراموش می کنند همین دیروز بود، مگر سوزاندن قران تنها به وسیله غیر مسلمان حرام و بی حرمتی هست؟ مگر دیروز در جنگ هایی داخلی قران نسوخت؟ وقتی در روز عاشورا در مسجد و تکیه ها بمب گذاری میشود که صد ها انسان بی گناه و صد ها جلد قران آتش میگیرد حرام نیست بی حرمتی نیست؟ چرا به علیه این اعمال جهاد اعلام نکردید؟ یا شاید میگوئید که، نه گناه نیست چون انتحار کننده مسلمان بوده!!! بروید خجالت بکشید با جهل و نادانی و قوم پرستی خود جهاد کنید که به مراتب واجب تر هست!!!
عزت الله حسینی، مسکو

>>>   بفکر من امریکائیها این عمل قبیح را قصدا بخاطر ان کرده اند تا در نتیجه عکس العمل مردم جریان برآمدن شان از این کشور را زودتر و تیزتر سازند.

>>>   شوروي ده افغانستان امد اين كار رانكرد مردم باغيرت مسلمان افغانستان عليه شوروي جهادكردند وشوروي راشيكست دادند حالا كي امريكا امد قران رااتش زده بايد صد في صد جهاد عليه امريكا شروع شود .. برامريكا

>>>   باید عاملین که باعث بی حرمتی در برابر قرآن کریم مسلمانان شده استند , به اشد مجازات محکوم و گرفتار شوند.
همچنان سازمان ملل متحد در ماده های قانون و منشور خویش یک ماده دیگر را نیز اضافه نماید. هیچ دین و مذهب حق توهین و تحقیر را علیه دین و مذاهب دیگر که باعث خشونت واقع شود, ندارند , در صورت بروز چنین رویداد به شخض متخلف جزا سنگین داده میشود . نیرو های خارجی مستقر در افغانستان کتبی بسازمان ملل متحد تعهد و تضمین بسپارند که منبعد اصول اخلاق شانرا در احترام بهر دین و مذهبی که باشد حفظ میکنند.
گرز رستم

>>>   عاملين اين توهين وشهادت چندين تن بايد تسليم دولت افغانستان براي محاكمه درمحكمه افغانستان شونددولت ووكلابايدبادرايت وقاطعيت وباتوجه به مصالح شرعي ووطني عمل نمايند..نوانديشان

>>>   جناب خواصی مردم روزهااست که در سرمای سرد علیه امریکایها لعنتی تظاهرات میکنند و تو در خانه امن نشسته هستی و از آنجا میگوی که جهادباید علیه امریکای ها شروع شود . پس چرا مانند مرغها واری در داخل خانه نشسته ایدواز آنجا حرفهای مفت میگوید؟
اگرواقیعت را میگوید که جهاداست چرا شروع نمیکنید؟
دایم مردم جان های شرین خودرا به راه خدا داده اند و شما زحمات جهادمردم را عیش نوش میکنید.
وسلام
غوری

>>>   باید عاملان این کار مجازات شود

>>>   باز هم این روزها، رگ غیرت مردمان غیورمان در التهاب است. در سرمای زمستان، شاید هرکدام خانه شان هم مثل بیرون سرد باشد، شاید طفلشان گرسنه باشد ولی غیرت نمایی می کنند در بیرون از خانه. در ثنای "غیرت افغانها" شنیدنی ها بسیار گفته شده، و هنوز هم نامی از آن می برند مردم، وقتی که بخواهند خودی نشان بدهند. عده ای به سرک ها می ریزند، اموال یکدیگر را غارت می کنند، همدیگر را می کشند، و قرآنی سوخته در دست دارند... که حتی معترض غیوری که در کنارش ایستاده باور ندارد که آن قرآن را "خودی ها" نسوزانده باشند. ولی هیچ کدامتان آیا از خود می پرسید زمانی که به سرک می روید و دامنه فکرشما از بند تنبانتان فراتر نمی رود و به زنان وطنتان کریه ترین حرفها را می زنید غیرتتان در کجایتان پنهان است؟ وقتی کودک سه ساله در اثر تجاوز گروهی می میرد غیرتتان کجاست؟ آن غیرت کجاست وقتی که در وطنتان هیچ تولیدی ندارید و برای شکم زن و فرزندتان، برای نمردنشان، با گردن کج از"جوامع بین المللی" میخواهید که همچنان به کمک هایشان ادامه بدهند؟ وقتی صدقه می گیرید و توسط روسا و وزرایتان به تاراج می رود، وقتی که ناموستان! را بینی می برید و یک اجنبی که قرآن در دست ندارد اورا نجات! می دهد. وقتی که زنانتان آتش را قابل تحمل تر از زندگی با شما می دانند با آن مردانگیتان! و باز همانها به میدان می آیند. هنوز هم احساس مرد بودن می کنید اگر بدانید مرد بودن در جنسیت تان خلاصه نمی شود؟ هربار شمایید که به بهانه یک قرآن مساجد و مکاتب را آتش می زنید و شمایید که روح خدا را در وجود هر انسانی نابود می کنید، برای دزدی و غارت، برای مقاصد شخصی چرا بهانه می کنید پس؟

>>>   من بحیث یک مجاهد هر گز دوباره فریب شما را نخواهم خورد پای ی خود را از دست دادم خانه هستی زندگی ام از بین رفت در حالیکه سن ام به چهل سال نرسیده ازرنج غم خواری نحیف نا توتان گشته ام اما خودت جناب اغای منشی شورا که جهاد را اعلان میکنی از چاغی زیاد پوست رویت خو ردی میکند اگر ریش نمیداشتی کاملا شباهت توپ فوتبال را گرفته ا ی
مجا هد از خم زرگر

>>>   کرزی باید بهر قیمتی شده باید در کنار مردم بایستد و مصرانه از نیروهای کافر و بی وجدان امریکایی و ناتو بخواهد که عاملین بیحرمتی به قرآن کریم را به دست مردم افغانستان بسپارد، اگر کرزی غیر ازین تصمیم بگیرد باید خودش به محاکمه کشانده شود.
فرید

>>>   ای قران خور ها عليه قران سوزها اعلان جهاد کنيد

>>>   این کسانیکه ازین ها دفاع میکنند و موجودیت شانرا به صلاح خود میدانند نه افغان هستند و نه مسلمان.
( ان المنافقین فی درک اسفل من النار)

>>>   درود بر همه:
یگانه راه حل خروج نیروهای ...صفت امریکا از کشور عزیز ما است ما شاهد هستیم طی چند سال گذشته این سگ صفتان چندین بار است که احساسات مردم مسلمان افغانستان را آزمایش میکنند ودست به توهین مقدسات اسلامی ما میزنند مردم مسلمان افغانستان دیگر تحمل ندارند اگر آن ...های امریکایی مجازات نشوند تمام مردم در مقابل آنها به جهاد مسلحانه خواهد پرداخت ومانند متجاوزین روسی وانگلیسی ها به اینها هم خواهیم نشان داد که دین اسلام یعنی چی؟
من خو در اسلامیت آقای کرزی شک دارم چرا از مقدسات خود دفاع کرده نمیتواند بخاطر حفظ قدرت خود از ناموس این ملت هم گذشت از دین این ملت هم گذشت دیگر طاقت نماده است ما هم فرزندان آن شهدایی هستیم که درسی برای روسیه داد فرزندان آن مادرهای هستیم که شرینهای دلشان را در راه اسلام از دست دادند
آقای کرزی میدانی که فردا میمیری ودر پیشگاه الله چه جواب میدهی اگر مسلمان هستی اگر اسلام هستی مسوولیت دینی خود را از جایگاه یک ریس جمهور اسلامی خلاص کن اگر از مردن میترسی مردن در راه دین برایت افتخار است اما این تاریخ سیاهی را که تو در طول حکومت ده ساله خود برای این ملت قهرمان ثبت کردی مایه عار و ننگ است.
فراموش کردی که این ملت در زیر یوغ استعمار در طول تاریخ زندگی نکرده اند اما تو بالای این ملت همه چیز را تحمیل کردی از داخل شدن به خانه های ملت در هنگام شب تا زنا وکشتار مردم بیگناه مسلمان گرفته تا توهین به کتاب مقدس ما رساندید.
چرا حکم خروج این سگ ها را از کشور نمیدهی؟؟
ملت ویران شد همه چیز از دست رفت ملت مظلوم شد .
بترس از آه مظلومان که هنگامی دعا کردن
ایجابت از در حق بهر استقبال می آ ید
کوشا
محصل در هند

>>>   خواصی یک فرداحساساتی است وازقواره اش معلوم استکه یک طالب واگنتISIمیباشد، جهاداعلان میکنی؟ کی گفته بودکه درپارلمان بیا؛‏!‏ میرفتی به کوه ها هم دالرامریکایی میگیری هم جهادعلیه امریکاسرمیدهی..‏!‏؟ اشتاه صاف داری؛ هم شهیدهم غازی هم صحت وسلامت به خانه بازمیگردی...‏!‏‏?‏ 

>>>   این عمل امریکایهاراشدیدامحکوم میکنم .

>>>   ...برامریکازنده بادمردم غیورومسلمان افغانستان

>>>   مسلمانان جهان و مردم غیور افغانستان نباید خاموش نشست که توهین به مقدسات و ارزشهای دینی شان شود.

>>>   این توطئه ی طالبان است برای این که دوباره قدرت از دست رفته اش را بازیابد هموطنان عزیزم خواهش میکنم فریب طالبان رانخورید ومنطقی عمل کنید
محمد

>>>   زنده باد اسلام زنده باد افغانستان زنده باد عبدالستار خواصی.

>>>   فراموش نکنید که همین احساسات و تبارز افکار خارجی ها بود بخصوص اعراب مسلمان که میگفتند"افغان ها مردم غیور اند و مجاهد" حالا آنها کجا هستند تا همچو جهاد را علیه کسانیکه کاریکاتور حضرت پیغمبر و در ممالک خور قرآن را سوختاندن اعلان کنند.
ای مردم رنج کش افغان. لطفا دوباره در دام این خاینین که اعلان جهاد وغیره را در اذهان مردم میگنجنانند نیفتید. این همه یک بازی بزرگ است با خون شما.

>>>   هموطنان بیدار باشید این همه دسایس حزب اسلامی گلو به دستور آی اس آی است.
بخشی

>>>   درود به به دست اندر کاران سایت، و سلام به آقای حسینی از مسکو و همه دوستان خواننده سایت. راستی چقدر خوب بود که همدیگر را به بغل میگیرفیم و دست های همدیگر را می فشردیم و اشتی میکردیم. آقای حسینی از مسکو خداوند نگهدار تان باد، چی خوب و راست گفتی. کاشکی ما با جهل خود جهاد میکردیم دنیای ما گلزار بود اما افسوس. احمد-لندن

>>>   صفات و تعریفات طالبان ....

هر کجا انسان بود، من انتحارش می کنم,
کودک و زن گیرم آید، سر به دارش می کنم,
هر کجا حیوان ببینم، می کشَم تیغ از گلو ...,
من قصابی قرن بیستم، پار پارش می کنم, .
... ریش و لنگی می گذارم، لکه بر اسلام زنم,
قوم اسراییلم و نیک نامی، بارش می کنم,
واسکتی دارم که اجدادم، به من میراث داد,
هرکه گوید لااله، آنوقت شکارش می کنم,
گر به تاریخ ام بینی، بزچرانی کرده ام,
مکتب و مسجد نخواهم ، غارغارش می کنم,
بن لادن بهر من ، امروز پیغمبر بود...
جان خود را من فدای ، هر شعارش می کنم,
همچو خَر هَنگ می زنم ، فرهنگ می خندد به من,
عاقبت روزی به پشت خود، سَوارش می کنم,
زه پتنگ یم ، زه ملنگ یم، زه څوان,
خلتَه ام را هر که پُر کرد، زود کارش می کنم,
هستم اوغانی جنوبی ، دا زما هم ‌ډنده ده,
وحشت و دهشت بیارم ، بی قرارش می کنم,
من چرا بار غلامی را، ز پنجابی کشم ؟؟,
پول دهد هر کس بخواهد، غارغارش می کنم,
گر فریب ات می دهم، از حال این کشور بپرس؟,
انتحارش کرده بودم، انتحارش می کنم....

>>>   سلام خدمت همه شما!
من هم بی احترامی به قرآن شریف را محکوم میکنم، چی توسط کافر امریکایی ویا مسلمان انتحاری که خود را در داخل مساجد انتحار میکند.
اما بعد در کشور که وکیل پارلمانش سوختاندن مکاتب و انتحار در مساجد را جهاد بر حق بیگوید آیا امید آبادی آن کشور است؟!
ما باید اول جهاد اکبر را در مقابل جهالت باید شروع کنیم و بیدانیم که امروز کسانی فتوای جهاد میدهد که از اسلام صرف همین یک کلمه (جهاد ) میداند بس
ع ر کابل

>>>   بيدارشويداي امت اسلام به الله قسم ديكرهيج راه علاج نيست به غيرازجهادفيسبيل الله والله اكبركبيرا‘واعتصموبه حبل الله جميعا
محصل

>>>   شما را به لحاظ خدا مردم ما آرام گزارید. هرگپ و سخن از خود منطق دارد. اگر واقعیت را بگویم این بد بختی ها همه نتیجه با اصطلاح جهاد تان است. بس است دیگر بس است........

وطندوست

>>>   اومجاهید صاحبان در دور قبلی چی کردید بجز برادرکوشی که بازهم شعار مجاهید سالاری را میکنید.
نقوی

>>>   یکباردیگردشمن با دسایس شوم خود خواست مقدسات مسلمانان را زیرپای کنند، انشالله هیچگاهی درنیات شوم شان موفق نخواهند شد لعنت براین درندگانی که چنین عمل قبیح را انجام دادند.

>>>   برادران و خواهران مسلمان.
السلام وعلیکم و رحمت الله
باید گفت که دشمنان دین مبین اسلام بخصوص یهودیان که قرآن کریم ایشانرا سرسخت ترین دشمن اسلام خوانده است این عمل شوم آنها به نظر من قصداً و عمداً بوده و می باشد. نه تنها مسلمانان افغانستان بلکه مسلمین تمام جهان باید صدای خود را بلند نمایند و به صفت یک مسلمان دست به هم داده در برابر چنین اعمال شوم سکوت اختیار نکنند و تنها به عذر خواستن آنها اکتفا نشود بلکه آنانیکه قران مجید را قصداً سوختانده اند به پنجه قانون و عدالت سپاریده شوند و درسی باشد برای معاندین و کفار دیگر .
مبارز از بدخشان

>>>   با سلام خدمت خوانندگان محترم افغان پپر: بنده نیز این اعمال ضد اسلامی سربازان امریکا را محکوم کرده واز هم وطنان میخواهم که مساله را غیر خشونت پیگیری کنند: ممکن این کار از روی عمد نبوده باشد ما جنجال های زیاد در این مملکت داریم بفکر خلق جنجال های جدید نباشید ادم های امسال خواصی غرق در جهالت وتعصب بسر میبرد واز این جنجال ها میخواهد بهره برداری سو نماید اقای خواصی زمانکه یک موتر نفر برای غریبی وبیچارگی عازم ایران برای کار بودن ودر منطقه گرشک ولایت هلمند همه بطور فجیع توسط طالبان بد نام سر بریده شدن چرا انرا محکوم وعلیه طالبان جاهل اعلام جهاد نکرد؟هوشیار باشید که بار دیگر عده تمامیت خوا بفکر .. دیگر هستن.یونس

>>>   درود به مردم متدین افغانستان برادران محترم این کار طالبان ISI پاکستان است که از احساسات مردم بیسواد ما سو استفاده میکنند و به چنین اعمال دست میزنند . قرآن تنها کتاب قدس افغان ها نمیباشد چرا مسلمانان که خود را از ما مسلمان بر میدانند آرام نشسته اند و نظاره میکنند معلوم است که ما مردمان بد بخت استیم و زود احساساتی مشویم بدون اینکه بدانیم که مفاد آن به دشمنان ما میرسد.

>>>   قرآن های مبارک بوسیله طالبان زمینه سازی شدند تا امریکایی ها انها را آتش بزنند و با این کار رگ های گردن انسانهای جاهل را بپندانند و انرشی در جامعه ایجاد کنند و همینگونه همانند این وکیل نامنهاد و احساساتی به نفع طالبان امر جهاد نامنهاد صادر نماید! به این وکیل آی اس آی پرست و همینگونه تمامی کسانی که خیر مردم و ملت افغانستان را نمیخواهند و با اینکه سرشان به عبودیت خدای یکتا خم نمیشود دم از جهاد و مقابله و مقاتله میزنند و با احساسات مردم بازی میکنند اخطار میدهم که دست ازین بچه بازی های غیر انسانی بردارید برای یک لحظه هم اگر شده با تدبیر و تعقل بیندیشید شما چرا کاری میکنید که طالبان مسجد سوز و قرآن سوز و آدم کش را برائت بدهید.
میرویس

>>>   علیه کرزی باید اعلام جهاد کنیم اگر او ... نباشه امریکا پدرش جرئت نمیکنه همچین غلطی بکنه
م ص

>>>   لعنت الله علی الکافرین.
برادران عزیز یک تعداد تان بجای اینکه به آتش کشیدن قرآن عظیم الشان را تقبیح کنید مثال چند دهه ای گذشته بجان هم افتاده اید. شما را به همه مقدسات سوگند میدهم و بخاطر رضای رب العالمین دست از سر یکدیگر بکشید. و هیچ جای شک نیست که همه ی ما میدانیم کفار کی ها استند و بخاطر کدام اهداف شان امروز به وطن ما حضور دارند. بناا همه ی ما متوجه دسایس خطیر و تباه کن دشمن شده و یک تصمیم خردمندانه بگیریم. به نظر من در شرایط فعلی از هر چیز مهمتر باید با خداوند عهد و پییمان ببندیم که با برادران خود دشمنی و کین توزی نمی کنیم. به امید افغانستان اسلامی آزاد و مرفا،.

>>>   ... برانهای که خشونت رادراین کشور براه می اندازند وازخون مردم جاهیل ونادان این کشوراستفاده می نماید و امروز رهبران دلسوز ومیهن پرستان افغان تمام شهرهای دنیا را با پول دنیا وخون مردم خریده اند و بازهم زمینه رابهتر برایشان مساعد سازید که ایاتوازبین میروی یاتحریک کننده ع غمگین

>>>   وقتيكه پاكستاني ها مسجد را با والي كندز انفجار دادند اين وكيل صاحب كجا بود و چرا جهاد اعلان نكرد كه حالا ميكند ،

>>>   همه تصمیم گیریها از روی احساسات هست
فکر می کنم مردم از جهاد کردن خسته شده است
در عوض این نمایندگان تشویق به جهاد سازندگی، فرهنگی و اقتصادی نماید
تا هم بینش و آگاهی مردم بالا رود و به مفاهیم قرآن بیشتر آشنا شود و هم کشور را ساخته و زندگی جمعی را تجربه نماید

>>>   نزد مجددی بروید و بگویید که خواب دیدم که تو در کنارپیامبر نشسته ای و پیامبر به تو می گوید که برو در افغانستان علیه امریکا اعلان جهاد کن . فورا صبح به مسجد عیدگاه یا پل خشتی آمده اعلان جهاد می کند.

>>>   اقای نماینده مجلس تا حا ل درین ده سال در خواب خرگوش فرو رفته بود و حالا بیدار شده اعلان جهاد میکند!

>>>   سلام و علیکم دوستان خواننده! من چیزی نمیگویم. کلی گپ در بالا شخصی به نام حسینی از مسکو گفته بخوانید بهترین گپه زده!
غریب وطن دوست-غزنی

>>>   ایا افغانستا ن دومین اروشما خواهد شد ؟ حامد کرزایی مثل داکتر نجیب الله خواهد شد؟

>>>   احساساتی نشوید.

>>>   دوستان محترم :
بادرنظرداشت شرايط موجود كشوربهترخواهدبودتادوستان مااحساساتي درقبال مسايل سياسي ومذهبي برخوردننموده حقايق راجستجو وبعدآعاقلانه تصميم بگيرند.
جاي شك نيست كه مردم افغانستان مسلمان بوده وازدين خويش باگذشتن ازجان خود دفاع نموده ومي نمايند اما تجارب گذشته ماراميآموزاندتا ازاحساسات پاك ديني ومذهبي مااجنبي كه خودكافروبي دين اند استفاده ننمايند.
وسلام

>>>   اول تر از همه جهاد با نفس است هر گاه خود را اصلاح کردیم و به معنای واقعی کلمه مسلمان شدیم آنگاه مشکلات حل میشه. طالب مسلمان مجاهد مسلمان و همه احزاب جهادی مسلمان پس این همه جنگ با هم و ویرانی وطن چه معنا میدهد ؟مسلمان نه بلکه هنوز انسان هم نشدین زیرا صفات خوب انسان در شما نیست اسلام که بالاترین مرتبه انسانیت اس.
اسلم

>>>   من به حیث یک مسلمان ویک فرد افغان این عمل سربازان امریکای های راکه دربگرام نسخه ا زقران کریم را سوزانده است علمی شان ر ا تقبیح نموده این عمل شان غیرانسانی وغیراخلاقی میباشد آن کسانی که میگفتند ما یک فردجهادی هستیم آن فرد خودرا مسلمان واقعی وخداپرست میگفت حالا به تمام مردم افغانستان روشن شد که جهاد آنها بخاطر پول ومادییات دنیوی بوده وامروزکجا است درکدام گوشه مثل موش پنهان شده چراصدایش را نمی کشد حالا فکر کنم که کیسه شان ازدوزدی خانه های مردم مظلوم وبیگناه داخلی وحالا دالرامریکای به برایش رسیده کیسه شا ن پرشده پیش چشم شان را دالر گرفته صدایش نمی بر اید انهاکه قبلاَمیگفت ما هستیم حالا آنهانیست ؟ ...

>>>   من متاسفم برای وطن خود افغانستان که به یک مشت آدمهای بیسواد و نادان افتاده کسانیکه ادعای دین میکنند اما از درک و فهم دین عاجزند کسانیکه اسلام را در دنیا رسوا ساخته بلی سوزاندن قرآن به دست نیروهای خارجی گناهی بزرگی است اما با حکم جهاد شما جنگ سالاران بی غیرت که جز به قدرت رسیدن خودتان هیچ فکر مردم بد بخت را نمیکنید کار عاقلانه ای است قرآن با سوزاندن نا آگاهانه سرباز آمریکایی از بین نمی رود شما قوم جاهل هستید که قرآن را در دنیا بد نام میکنید
نفرین بر شما و همفکرانتان که خون و جان مردم برای تان ارزشی ندارد اگر واقعا راست میگویی اول خودت شروع کن بعد به بقیه حکم جهاد بده

>>>   وقتی گروه وحشی طالبان درقندز وکابل مساجد را به دستور پاکستان اتش زد وده ها جلد قران را سوختاندن چرا کسی جهاد ومظا هره نکرد کجابود ملا ستار خواصی

>>>   اقای خواصی. از خداوند توانا میخواهم که چهره اصلی شما به ملت افغان اشکار شود . شما اگر هیج بهانه دریافت نکردید جهاد خو از ان خود شما است

>>>   باید عاملین که باعث بی حرمتی در برابر قرآن کریم مسلمانان شده استند , به اشد مجازات محکوم و گرفتار شوند.
به تمام همکاران که دراین جانظریه های را ارایه کردند تمام انرا من مطالعه کردم اما جز بعضی ازاشخاص نظریه ها ی خوب نوشته بودند بیاید که باهم دست داده واین کشورعزیزخود را زچنګال این خون خوارها رهای دهیم زیرا تنها وظیفه خواصی نیست که اعلان جهاد بلکه برهرمردمسلمان که واقعا فرض است چون تاریخ اسلام برای مانشان داده است که تعداد مردم پاک بسیار کم است کفار ومنافقین زیاد است به نام ها ی مختلف اسلام ومسلمانان را بدنام میسازند توکه خود را مسلمان می نامی وتابعیت خارجی هم داری این کشور کشور تونیست واز تو کله نداریم الجهاد یوم القیامه جهاد تاروز قیامت ادامه دارد وتو که به خود نمیګر کار خودت است وحق انتقاد را هم نداری چون هرکه مسلمان باشد احساسات میداشته باشد چون احساسات یک مسلمان ارتباط میګرد عقیده یک مسلمان
وعقیده ارتباط میکرد باایمان مسلمان ووو وشماباید مطالعه اسلامی باید پیداکنید زیرا مطالعه شمادر این زمینه کمتر است
م ی کابل

>>>   تو اګر مسلمان استی باید واقعا باید قران وشریعت را باید قبول کنی ورنه کله ندارم از تو ووووووووووووووو

>>>   اعتراضات مردم در رابطه به موضوع اتش سوزی قران مجید درست وبجاست وپیگیری ان نیز مسئولیت دولت الی مجازات عاملین ان که یک یا دو نفر هستند ضروری میباشد !
اما اعلام جهاد از جانب اقای خواصی چه معنی دارد ایا خواصی از کشتن مردم سیر نشده که باز با استفاده ازاسلام وجهاد میخواهد جوی های خون حاری شود چه زمانه ای امده که هرکس وناکس میتواند اعلام جهاد نماید به خواصی مشوره میدهم که خود را با واسکت انتحاری اراسته کند وبالای قطار امریکائی ها شخصآ حمله وانتحار نماید تا یقین نمائیم که خلوصی یک شخص مجاهد است
این رهبران تنها شعار میدهند ولی خود شان کدام اراده وعمل ندارند تا حال دیده ویا شنیده اید که کدام ویا اعضای فامیل شان روبرو در مقابل دشمن قرارداشته اند

>>>   هرکس که جهاد میکند برود در خانه دشمن جهاد کند خانه ما را خراب نکنید .............

>>>   گرچه فكرميكنم كه اكثر مطالب بنده بر ذوق دوستان اين سايت خوش نمي خورد و نشر نمي شود اما درمورد آقاي خواصي برادر ترا بخود قسم ات ميدهم كه خط خودت را معلوم كن اگر نفست اجازه ميدهد كه اين امتيازات باد آورد را رها كرده بروي به جهاد برو زودتر شما كه ميگويد كه اين دنيا فريب است و شر است برو به جهاد لا اقل مردانكي تان را نشان بدهيد يكبار تمام زندگي مارا در دهه هفتاد چرو چپاول كرديد ديگر اين مردم مظلوم را بگزاريد آرام باشند . نا مسلمان ها


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است