سفارت آمریکا در کابل تعطیل شد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۴    ۱۳۹۰/۱۲/۳ کد خبر: 33004 منبع: پرینت

در پی ادامه تظاهرات ضد امریكایی در کشور سفارت امریكا در كابل تعطیل و تمامی سفرهای مقام های این كشور به افغانستان لغو شد.

به گزارش رویترز، دولت آمریكا از بیم تظاهرات اعتراض آمیز مردم مسلمان افغانستان به دلیل اهانت به مقدسات شان در پایگاه نظامی بگرام ،امروز چهارشنبه با تعطیل كردن سفارت خود در كابل، سفر مقام های امریكایی به این كشور را لغو كرد.

دولت امریكا در اطلاعیه ای با اشاره به سردادن شعار مرگ بر آمریكا توسط معترضان، ضمن اعلام خبر تعطیلی و لغو تمامی سفرها به افغانستان به كاركنان خود در این باره نیز هشدار داده است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بهتر ین غمل این است که از نزد شا ن تعهد قو ی گر فته شود و دز ا ینده به چنین عمل نا جا یز دست نزند.
حـا حی عمـــر از کـابل

>>>   الله اکبر
إن شاء الله بار دیگر مردم مسلمان افغانستان کشور خود را از اشغال یکی از ابر قدرتهای افغانستان آزاد میکنند.
الجهاد ماض الی یوم القیامه.

>>>   اين همه بخاطر همت بلند و قوت ايمان مردم ما است و گرنه آقاي كرزي و ديگر دولتمردان ما از ديروز برادران امريكايي خود را بخاطر اين كار زشت و غير انساني شان بخشيده بودند و همو ضرب المثل شد كه شب گذشت، گپ گذشت. واقعاً بر ما جاي شرم است.
ح.ف از كابل

>>>   شهامت اسلامی با غيرت افغانی زمين را به لرزه میآورد. زنده باد افغانستان .

>>>   امید که روزی این جرقه ها به آتش بزرگی تبدیل شوند.
نادر

>>>   سفارت امریکاییهای وحشی را اتش بزنید .

>>>   سفارت امريكا بايد بند شود

>>>   ای کاش این تعطیل دائمی گردد تا ما مسلمانان از شر این متجاوزین بین المللی نجات یابیم
از کابل

>>>   تن امريكا هميشه از صداي ضعيفان لزيده مستضعفين همه با هم ...بر امريكا

>>>   مگر اين جاني ها به اين راحتي افغانستان عزيز را ترك مي كنند .
ندا از ورامين

>>>   تظاهرات كردن يك حماقت است كه فقط مي تواند توسط انسانهاي نادان انجام گيرد. در خبرها آمده است كه در تظاهرات امروز در افغانستان 4 نفر كشته شده اند در كجاي قران و اسلامي كه ما از آن دم مي زنيم و سينه چاك آن هستيم چنين امري آمده است؟ عجب اين است زماني كه خود ما مسلمانان قرآن را آتش مي زنيم و به آن انواع بي احترامي ها را مي كنيم يك مرد در اين كشور پيدا نمي شود كه صدايش را بكشد مگر انفجارهاي طالبان در مساجد كه قرآنهاي زيادي و افراد زيادي را كشته است را فراموش كرده ايد؟ چرا يك بار براي آن تظاهرات نكرده ايد آنها كه مسلمان هستند چنين به قرآن بي احترامي مي كنند و مردي پيدا نمي شود كه اعتراض كند حال در برابر آمريكايي ها كه به قرآن اعتقادي ندارند كه خودشان هم بارها معذرت خواسته و كارشان را اشتباه و از روي سهو گفته اند مي خواهيم مردانگي خود را نشان دهيم؟ چرا كه مي دانيم كه آمريكاييها دلسوز تر از طالبان هستند و كسي را به جرم شعار دادن عليه خودشان نمي كشند. براي همين هم مرد زياد پيدا شده اگر مرد هستيد و مسلمان سينه چاك براي يكبار هم شده در برابر اعمال اين چنيني طالبان اينكار را بكنيد البته اگر مرد هستيد.
البته مي دانم كه نشر نمي شود.

>>>   جهاد علیه این اشغالگران باید شروع شود.
دولت ضیعف که ما داریم اسلام کدام معنی به ایشان ندارد در دنیا عیش نشرت گم شده اند.
اخلاص

>>>   کار اشتباهی کردید خدا خودش حافظ قران است شمامملکت را بسازید.
محمد

>>>   اقا یا خانمی که تظاهر کردن را حماقت میخوانند عملی را که همه مردم دنیا بلا استثنا انجام میدهند محکوم مینمایند البته این شخص میخواسته بگوید هر عملی نا درستی را که علیه دین ووطن وملت ما انجام شود باید سکوت اختیار نماید وصدای ازادی خواهی واستقلال طلبی را بلند نکنید مانند حیوانات بخورید وبخوابید ودرمقابل زور گویان ومتجاوزین عکس العمل نشان ندهید وباز میگویند چرا طالب ه قران ومسجد را میسوزانند اول اینکه طالب را که خوب گفته مردم ازاها هم نفرت دارند ولی گاهی کار رد های خارجی ها طالب ها را برائت میدهد ور دم را بسوی طالب متمایل مینماید وشاید هم طالب اگر کم میشود این گونه اعمال را خارجی ها انجام میدهند تا مردم بسوی طالب روی اورند تا تعداد انها اضلفه گردیده وانها را برای اجرای مقاصد شان بکار گیرند زیرا از ابتدا نیز طالب را خود انها بمیان اوردند وتقویه طالب هم ذریع خودشان صورت میگیرد در غیر ان هیچ توجیه معقول دیگری برای بی حرمتی به مقدسات مسلمانها نمیتوانسراغ داشتاین دوست ما حالا نر یا ماده بدون شناخت از هویت طالب وبدون اینکه نیات خارجی ها را درک کندبدون خریطه فیر نموده خواسته است پستی وپست فطرتی خودش را به دیگران انتقال دهد

>>>   امیدوارم که این فساد خانه بکلی جمع شود
مهاجرین ایران

>>>   توهین به مقدسات دینی از طرف امریکا ضعف دولت افغانستا ن را نشان میدهد که حتی نمی تواند در کشوری خود از مقدساتش حفاظت ماترس از روزی داریم که همین عمل روزی توسط خود افغانها آنجام نگردد.

>>>   ای بی خبر از بی خردان شکوه چه لازم
آدم نبود آنکه ز حیوان گله دارد
گله از کسی می شود که سرش حساب می کنی از کسانیکه دین اسلام را نپذیرفته اند و مکلف به اوامیر اسلام نیستند سوختاندن قرآن و توهین به مقدسات چه هر چه انجام میدهند, اما جای شرم اینجاست که ما مسلمانان زنده هستیم و در مقابل ما این ها به دین و مقدسات ما توهین می کنند در حالیکه اسلام دومین دین از نگاه نفوس در جهان است. دلیل این همه نداشتن ایمان راسخ و تمایل دنیای دولتمردان اسلامی زمان است.
شبی پیش خدا بگریستم زار مسلمانان چرا خوار اند و زار ند
ندا آمد نمی دانی که این قوم دلی دارند و محبوبی ندارند
صفی- مزارشریف

>>>   درست است که ما مسلمان هستیم و از دین خود حفاظت مینماییم و خداوند خودش حا فظ و نګهدار استُ مګر واضیح است که این کار اشخاص فر صت طلب و مخالفین اسلام است تا ساحه آرام شمالی را تحت نام نارام سازند. اګر مظاهره میکنند باید دارایی مردم را ویران نه نمایم و این کار طالبان و و ها بیان است

>>>   مشکل در مسلمانی ماست، ماییکه این همه شعار اسلامی سر می دهیم کدام عمل مان با اعمال صحابه کرام برابر است؟ دزدی می کنیم، رشوه می گیریم، دروغ می گوییم، هر ناروای که کافر مشرک نمی کند ما ما روا می داریم باز بانگ مسلمانی سر می دهیم. بهتر عمل های مان را خوب سازیم. اگر این همه بیش یک ملیارد مسلمان جهان اعمالشان با اسلام برابر باشد دیگر هیچ طاغوتی هیچ غلطی کرده نمی تواند. پیش این همه شعار های تو خالی باید مسلمان باشیم. اگر امریکایی های دشمن دین به قرآن سوزی می پردازند ما جهت محکوم کردن با آدم کشی می پردازیم، حالانکه کشتن یک مسلمان به مرات بد تراز سوزان مصحف است.
احمدزبیرشهزاد ولایت تخار افغانستان

>>>   برادران عزیز ! دوستان ارجمند ! تابکی غنوده اید ، تا بکی راه گم استید . کمی فکر کنید . این قرآن سوختاندن ها همه پلان است عزیزان من ، تا ما وشما را به جان هم اندازند و مار زهر دار طالب را در آستین بگنجانیم . طالب هم قرآن راسوختاند ، امریکایی هم قرآن را سوختاند ، انگریزی هم قرآن را سوختاند ، کی کشته شد هموطن بیسواد من !! آیا در کل دنیا یک افغانستان است که باید از ناموس قرآن دفاع نماید ؟ کجاست عربستان ، امارات عربی ، پاکستان ، مصر ، ایران و و که بخاطر این قرآن سوزی ها لااقل یک خبر احتجاجیه را به نشر بسپارند ؟ یکبار جهاد کردیم ، آنچی داشتیم بر باد رفت ، اگر اینبار جهاد کنیم .... از نوشتنش خجالت میکشم .

>>>   متاسفم که تعدادی انگشت انتقاد به سوی افغانها دراز میکنند ,امارات ,عربستان و .....مثال میدهند که چراانها تظاهرات نمیکنند ؟ سعدی(رح) میفرماید:
باران که لطف طبعش ملال است
درباغ لاله روید,درشوره زار خس.
1800000000 درجهان مسلمان است اما همه مومنین واقعی نیستند ! در افغانستان مردم دربرابرناموس و اعتقادات خویش حساس هستند اما در تاجیکستان ,ترکیه و....در اکثریت اینطور نیستند انها به ساده گی میتوانند ارتباط نامشروع دختران شان رابا پسران ببینند و توهین به اسلام برای شان بی تفاوب است و یا میتوان (دبی) را مرکز فحشا(سکس) درجهان خواند
ایا منتقدین میخواهند ما هم مثل انها بی تفاوت باشیم ؟؟؟ هرکه ماراتوهین کند و ماخاموشی اختیارکنیم؟؟؟ نه ایمان ما با انها فرق میکند ! انها عزت را در غلامی میجویند و ما در حریت وشهامت, ازامش روحی انها درفحشا وشراب نوشی است و ازمادر ذکرخداواخلاق, انهابرای حفظ جان شان حاضرند ازناموس شان بگذرد ولی ما برای حفظ ناموس خود حاضریم ازجان بگذریم!!! لهذا منتقدین هیچگاه ماراباانها مقایسه ایمانی نکنند!!!

>>>   به آقا یا خانمی که تظاهره کردن را حماقت میخوانند:
1. طالبان دشمنان مردم افغانستان است. از دشمن گِله نیست. با دشمن باید جنگید. فرزندان غیور اردوی ملی و پولیس ملی ما در سنگر ها علیه طالبان میجنگند و هر روز ده ها شهید میدهند.
2. طالبان هر روز به دها انسان را میکشند و وطن ما را تخریب میکنند. اگر قرار باشد که علیه اعمال طالبان تظاهرات کنیم، پس باید هر روز به سرک ها برآئیم. این کار ممکن نیست، زیرا مردم باید برای پیدا کردن یک لقمه نان کار و غریبی هم کنند.
3. امریکا و ناتو ادعا میکند، که "دوست و حامی" مردم افغانستان اند. اما زمانیکه مردم میبینند، که عمل شان هیچ تفاوتِ از عمل طالبان ندارد، مردم مأیوس و خشمگین میشوند.
شما باید از "دوستان" امریکائی تان گِله کنید، نه از مردم که حوصله شان به سر رسیده است.
نادر

>>>   اردوی که از کفار تنخواه بگیرد لباس شهادت بر قامتشتان
راست نمی آید .
بعد از رحمت الهی در قرآن برایشان ثابت است.

>>>   ان اردوی که تمام قو مندا ن شان دزد قاتل و با عث همه بد بختی و اوردن یهودی ها و عیسوی باشد و به خاطر فایده دالر و اعمار بلند منزل نو کری و غلامی امریکا را بکنند و در ارمان و مقدسات صلیبی ها ودزدان شورای نظار بمیرد شهید نی بلکه ...... می شوند

>>>   بسيار جاي تاسف است براي دولت جمهوري كه فيلا ما داريم

>>>   وقتی طالبان و مزدوران پاکستانی کتاب خانه ها و قران را می سوزانند کی جواب بدهد؟
به نظر من این تظاهرات ها همه اش دسیسه از طرف پاکستان و سعودی ها است تا افغانستان را نا امن کرده و اوضاع منطقه را به نفع خود پیش ببرد.
امیری از قم

>>>   سفارت این دشمن اسلام را در کشور ببندید.
سالنگی

>>>   تظاهرات یک عمل درست است , ولی بدبختانه در تظاهرات افغانستان سوه استفاده صورت گرفته است.
سروش از هند

>>>   افغانی زمين را به لرزه میآورد. زنده باد افغانستان .

>>>   راستی که فاقد یک رهبر ملی هستیم وگرنه ملت آماده برون کردن خارجی هاازافغانستان هستند .وثیق. مزار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است