قتل زنی 22 ساله به دلیل بدنیا آوردن دختر!!
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۱    ۱۳۹۰/۱۱/۱۰ کد خبر: 32122 منبع: پرینت

مسوولان محلی در قندوز می گویند که یک زن 22 ساله، به دلیل بدنیا آوردن سومین نوزاد دختر، از سوی خانواده شوهرش به قتل رسیده است.

این حادثه در ولسوالی خان آباد، در قریه ای موسوم به مافلی رخ داده است.

مقامات محلی اظهار داشتند که مادر شوهر این زن از سوی پلیس بازداشت شده اما شوهر او که در قضیه کشته شدن همسرش دخیل است، فرار کرده است.

حبیب الله، فرمانده پلیس ولسوالی خان آباد می گوید که بر اساس بررسی ها این زن به نام ستوری اول شکنجه و سپس خفه شده است.

گزارشها حاکیست که تولد سومین نوزاد دختر باعث عصبانی شدن خانواده ستوری شدند زیرا آنان منتظر تولد فرزند پسر بودند.

در افغانستان نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر، داشتن فرزند پسر یک برتری پنداشته می شود.

این تازه ترین مورد قتل یک زن در افغانستان در پی خشونتهای خانوادگی است. نهادهای حقوق بشری، نسبت به گسترش خشونت خانوادگی در برابر زنان افغانستان نگران هستند.

اخیرا پلیس چندین عضو یک خانواده را در ولایت بغلان به دلیل ماه ها شکنجه نو عروس 15 ساله بازداشت کرده است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برادران پشتون ما کمی بخود بیاید که مردم در کجا رسیده و در چه حد زندگی میکند. اما برای اینها دختر بودن جرم باشد . چه فرق بین اینها و جا هلیت عرب که دخترها را زنده بگو ر میکرد هست . داستان کانادا که در سر جا ی خودش . خدا خیر این مردم را بدهد .

>>>   لعنت خداوند ج بسر اين ادم بيشعور وبست هرجيز بدست خداوند ج هست

>>>   علوم پزشکی ثابت کرده است که دختر و پسر شدن اصلا ربطی به زن ندارد، مربوط به مرد است.

>>>   به نظربنده این بسیار یک کار غیر انسانی واسلامی میباشد زیرا این عمل شخص درحقیقت اعتراض در برابر خلقت خداوند "ج" میباشد چراکه این خارج از کنترول بشر است که درمورد دخالت نماید.
باتشکر

>>>   لعنت بر این خوانواده مجریم اینها خدا را فراموش کرده
مگر پیسر به دنیا آوردند دست آن زنی بیگناه است هر کاری خیری از جانیب خدا است. صابری از تهران

>>>   با تاسف زیاد هنوز هم تعداد زیادی از مردم افغانستان مانند دوران جاهلیت زندگی میکنند.
به آن جاهل که زن جوان را کشته باید گفت اگر زن نبود تو از کجا پیدا شدی؟ دوم اینکه در داشتن جنس مذکر یا مونث حین تشکیل نطفه فقط جین(ژن) مرد نقش اساسی دارد نه زن.
الهی ! این تاریک بین های سنگدل را براه راست هدایت کن اگر قابل هدایت نیستند نابود شان نما تا از شر انها دیگران نسوزند. آمین.
رنجبر از مسکو

>>>   هیچ کلمه یا جمله ای نمی تواند عمق این درد را نشان دهد.متاسفم ...

>>>   بسیار یک کار خراب کرده است خداوند او کس که این کار را کرده در دنیا و اخرت جرا بدهید

>>>   از نام این خانم معلوم میشود که از قربانیهای تفکرات مزخرف ناقلین شمال میباشد.خدایا خودت این بندگانت را رهنمایی کن.جمشید

>>>   به کدام دردمان بنالیم، جای بسیار تاسف است، خیلی متاثر شدم.

>>>   خدا ببخشد این خانم مظلوم را و از اسم این خانم معلوم میشود که مربوط ملیت پشتون بوده و نمیدانم این پشتونها چی وقت اهلی خواهند شد ؟ وقتی رضای خداوند نیست که تو بدبخت پسر داشته باشی باز گناه خانمت چیست ؟ شما بدبختان سیاه دل کاملا درجنگ ومبارزه با خداوند احکام خداوند و خواست خداوند هستید. ته ترین نقطه دوزخ جای این مرد و تماما کسانیکه یک زن مظلوم را بخاطر دختر بدنیا اوردن مورد شکنجه لت وکوب و یا قتل قرار میدهد. خداوند قوم پشتون را اهلی بسازد امین یا رب العالمین
ذکی کوته سنگی

>>>   سيما ثمر يك زن است و ملا عمر يك مرد نا مرد. كدام يك نام افغانستان را روشن كرده است؟

>>>   واقعاکه چه أدم هاپیدامیشودچه فرقی داره یاپسریادخترعجب انسانهای پیدامیشودبنظرمن که هیچ فرقی نداره من یک دختردارم که جیگربابااست اصلادوست ندارم دیگه بچه داشته باشم خدایاخودت به دادی زنهای بیچاره برس بلوچ

>>>   به جواب جناب ذکی: یک بار درست مطالعه کنید که این فامیل و فامیل سحر گل از قوم تاجک بودند و یا پشتون، چون همیشه این کار طرف سمت شمال میشود کدام حادثه مشابه را در طرف جنوب یا شرق ما ندیده ایم. یک بار قضایای سرپل و شبرغان را نیز که تاجک هستندن مطالعه کنید. چه وقت شما مردم آدم میشوید.

>>>   بای ذنب قتلت؟
احمدی هرات

>>>   عیناًدوران جهالت قبل ازاسلام.
نقوی

>>>   به نظرم اگر دولت واقعاً دولت مردمی است و بخاطر مردم است شوهر این زن را باید اعدام کند تا درسی باشد برای همچو افراد دیگر
انور

>>>   از نگاه دینی مسایل ولادت دختر یا بچه مربوط به خداونداست نه مربوط به بنده ها ولی این نا انسان ها حتی با خدواند نیز مقابله می کنند و ضد خداوند می ایستند.
دین پرست

>>>   دخترکه به هر خانه به دنیا می آید خداوند به اون خانه روشنای را می آورد خداوند لعنت کند این مرد بی غیر ت را که همچو کاری کرده است
حسینی

>>>   دوران جاهليت در افغانستان زنده شده است.

>>>   کسانیکه بنام ملیت ، لسان ، مذهب ، سمت و شخصیت توهین میکنند اصلاً خود او کس تا حال درک نکرده است که انسانیت چه است و چطور از او استفاده میشود ، زیرا خداوند متعال انسان را اشرف المخلوقات خلق کرده است و این اشرف المخلوقات در قالب هزاره ، تاجک ، پشتون ، ازبک ، ترکمن ، قزلباش ، ایماق ، پشه ئی ، نورستانی جا داده شده است.
آنکس که به نام انسان و انسانیت توهین میکند از نظر بنده خود او تاحال مفهوم انسان و انسانیت را درک نکرده است. و امید وارم استم که بیش از این خود را ذلیل نسازند

انور از کابل

>>>   وقتکه در جنوب دختر بیچاره بزرگ میشود و شو هر میکند توسط شو هر شان با قاطر بدل میشود از ناقلین شمال هم توقع زیاد نکنید که مادر دختر را به گنا تولد دختر نکشد .
وای برآن دینی که خواب ارد ترا . درخواب گران دراد ترا .

>>>   با عرض سلام و حرمت خدمت همه خوانندگان گرامی!
روح آن مادر که به جرم بدنیا آوردن یک نوزاد معصوم از از جنس دوختر به قتل رسید شاد و بهشت برین نصیبش باد!!!
منحیث یک انسان گفته می توانیم عاملین این جرم از جمله ما نیستند، زیرا هرآنچه را که انسان می پندارد تا این حد پست شده نمی تواند. لعنت خدا بر آنها باد.
و از حکومت بی بخار و بی کفایت افغان صفت خواهان جلوگیری شدید از همچو قضایی هستیم، تا باشد دیگر هیچکس جرائت تصمیم همچو کار غیر انسانی و اسلامی را نکند.
رسا- کابل

>>>   تا جای که از نامشان معلوم است از برادران پشتون است ، آنها در طول تاریخ چنین جنایات را مرتکب شده اند این واقعه اول نیست آنها به نصف دین ایمان دارند.
مظلوم"غمخور"

>>>   آن مرد بد بخت نمی دانیست که زن از خود بدبخت ترش در نوع جنسیت اولاد هیچ گونه نقشی ندارد. اما خوب چه میشه کرد ... است دیگه!
420 از هرات

>>>   هر کس کی تا صنف دوازده خوانده باشد میداند کی پسر و یا دختر شدن اولاد در دست مادر نیست و در دست پدر است
پدر دو تا کروموزوم دارد کی ایکس و ایگریگا خوانده میشود و مادر فقط یک کروموزوم ایکس دارد
وقتی لقاح صورت میگیرد اگر از طرف پدر کروموزوم ایکس وارد تخمدان مادر شود طفل دختر میشود و اگر از طرف پدر کروموزوم ایگریگا وارد تخمدان شود طفل پسر میشود
این به خدا کاری ندارد و به مادر هم کاری ندارد دست خدا هم نیست دست مادر هم نیست

>>>   افسوس که این مردم جاهل خود را مسلمان میگویند ولی از دوران جاهلیت هم رفتار بدتر دارند، در دوران جاهلیت قبل از اسلام مردم دختران را میکشند و یا زنده به گور میکردند ولی در قرن 21 هم دختر را میکشند و هم مادرش را که چرا فرزند دختر به دنیا آورده است. .. باد بر سر این گونه فامیل جاهل.
وطندار از کابل

>>>   ذکی جان هیچ ناراحت نباش و ناحق چیگرخونی نکن . این مردم شاید صدها سال نیاز داشته باشند تا ادم شوند و بعد ازان اهلی شوند زیرا یک شخصیکه خودرا میکشد وانتحار میکند داکتر رامیکشد انجینر رامیکشد مامورو معلم رامیکشد مکاتب را حریق میکنند شاگردان مکاتب را میکشندو یا بروی شان تیزاب پاش پل پلچک و سرک را تخریب میکند شفاخانه کلینک و مساجد را تخریب میکند اصلا درحمله انسان نمیایند اکثریت اینها اصلا مانند ادم های روبوت شده اند و ریموت کنترول شان بدست پاکستان است و هرانچیز که ای اس ای درمغز شان پیچکاری کنند همان کار را میکنند . خداوند بالای مردم بیچاره افغانستان رحم کند
فرهادکابلی

>>>   انسانهای جاهلی ازاین گونه، مرتکب سه جرم سنگین هستند: 1- مرتد هستند؛ چون براساس ارداه الهی هرچیزی ازجانب اوست واو خالق همه مخلوقات است، پس اقدام دربرابر اراده الهی حکمش ارتداد است ومحکوم به اشد مجازات. 2- قاتل اند؛ چون انسان بیگناهی را جاهلانه ازبین میبرند. پس بحساب قاتل انسان بیگناه که درحقیقت کشتن یک جماعت انسانی است، هم سزاوار شدید ترین مجازات اند. 3- مخالفت آشکار با علم بشری است؛ در نطفه بندی دختر ویا پسر زن هیچ نقشی ندارد، بلکه نقش سازنده را مرد دارد. یعنی زنان دارای کروموزوم xx اند ومردان دارای یک جوره کروموزوم xy میباشند. هرگاه کروموزوم x مرد با x زن جوره شود، نطفه ای که بسته میشود، دختر را بار می آورد وهرگاه کروموزوم y مرد با x زن یکجا شود، نتیجه درآینده پسر خواهد بود. پس درهمه حالات مقصر مرد است نه زن بیچاره. لذا این وحشی صفتانی که دست به این جنایت میزنند، هم قاتل اند وهم مرتد وهم جاهل خرابکار ویرانگر اجتماعی. علمای دین هم که دراین مورد سکوت پیشه میکنند ودراین زمینه به روشنگری نمی پردازند، شریکان مجرم این جاهلیت اند. اگر نظامی انسانی میبود وخودش دراین تفکر جاهلیت شریک نباشد، با مجازات عاجل وسنگین چند تن ازاین مکروبهای ویرانگر اجتماعی میتوانند جلو این جنایات سنگین را بگیرند. اگر کلا نتوانند حد اقل میتوانند در وقوع این جنایات تخفیف بعمل بیاورند. اما حکومت فعلی با دریغ که یکی ازعاملان وزمینه سازان اینگونه وانواع دیگر جرایم بی شمار اند. خدا مردم مارا از این جاهلیت وبربریت قرون اولیه نجات بخشد تا شاهد کمتر این رویداد های درد ناک باشیم.

>>>   برادران عزیز اینقدر به مسائل قومی ،زبانی ونژادی دامن نزنید!‏ جانی جانی هست وجنایت میکند چه فرق میکند از کدام قوم ونژاد باشد!‏ آنچه مهم هست این لکه چرکین بنام افغانستان ثبت شد وآن خانم جوان به جرم به دنیا آوردن دختربه شهادت رسید،خداوند بهشت برین نصیبش قرار دهد،از دولت افغانستان خدمت به مردم نخواهیدچون در توانش نیست واز خود اراده ندارد،اگر میداشت در طی این ده سال جانیان،قاتلان،راهزنان را که دستگیر کرده بود آزاد نمیکرد؟!‏  همان قدرکه طالبان مایه شرمندگی افغانستان وبشریت هست آقای کرزی هم خیانتهای بیشماری انجام داده که نمونه اش قرارگرفتن افغانستان در زمره مفسدترین کشوراست!‏ آیا از این دو گروه ودوچیز شرم آور در دنیاهم هست؟؟؟ به خدا،به قرآن وپیغمبر بس است جنایت وخیانت در حق این مردم مظلوم گناهش دامن شما را در همین دنیا میگیرد چه رسد به قیامت!‏  آنوقت هیچکس نمیتواند به شما کمک کند!چه خوب گفته: سلطان محمودغزنوی،اینقدر که از آه پیر زنان میترسم از دم تیغ برنده نمیترسم!‏
نادر از تهران

>>>   واقعاً این جهالت غیر قابل تحمل است. اینان به جهالت عرب در قبل از اسلام بر گشته اند. دیروز سحر گل امروز این مادر و هر روز ده ها مادر بیگناه.
این کار را یک اربکی حکومتی کرده است. اگر این حکومت روزی قتل عام یا هر کار دیگری کند محال نیست زیرا یک حکومت غیر اسلامی است.
من می گویم همه ما برای یک حکومت اسلامی که در ان جایی برای ظلم و ستم نباشد و تمام معیار های آن را شریعت تشکیل بدهد دعا و تلاش نماییم.
در غیر آن همین کار ممکن است فردا در قصر ریاست جمهوری توسط کرزی یا یکی از نزدیکانش صورت بگیرد و ما و شما مثل امروز هیچ کار عملی نتوانیم و با نوشتن یک نظر در اینجا یا کدام سایت دیگر اکتفا کنیم.
به امید خلاصی مردم مسلمان افغانستان از این همه وحشت و دیموکراسی.

>>>   این یک جهالیت فامیلی است و به قوم های شریف افغانستان هیچ رابطه ندارد.

>>>   این بدبخت باید خودکشی می کرد نه اینکه زن بیچاره و بیگناه را بکشد. این کار این مرد اعتراض به خواست خداوند می باشد و اگر خوب به مسئله دقت شود قاتل کار خدا را قبول نداشته و در حقیقت با خدا جنگیده و ثمره اش کشته شدن زن بیچاره گردیده است. واقعا که این فرهنگ هیچ تفاوتی با فرهنگ منحط جاهلیت ندارد. زن و مرد پسر و دختر همگی انسان و بنده خدا است. چه بسا مردانی که وجود آنان مایه شرم و خجالت است و انسانیت را زیر سوال برده اند. امروز می بینیم جنایات و خونریزی و فحشاء و ظلم و تجاوز همه اش از زیر پای مردان است نه زنان مظلوم و بی دفاع. وجود این گونه انسانها جهان را به آشوب کشده است چرا انسان چیزی را از خدا بخواهد که بعدا مایه شرمندگی شود. هر چه خدا مقدر کرده است همان خوب است نه آنچه را که بنده اش می خواهد. خدا خودش می فرماید: عسی ان تحب شیئا و هو شر لکم و عسی ان تکره شیئا و هو خیر لکم.

>>>   این نوع فامیل ها باید در محل عام اعدام شوند تا عبرت شود بدیگران.
ملاهای ما را خواب بردند و فقط در فکر شکم خود هستند و رسانه های ما خو فقط تولسی و پنج خواهر نشر کنند و تلویزیون امروز خو پشت چند تاویز نویس بیچاره که یک لقمه نان پیدا میکنه گرفته و تلویزیون یک خو فقط اریانا سعید ده ماکم گرفته که نگریزی. لعنت بر کسانی که میتوانند برای پیشرفت کاری بکنند اما نمیکنند. روح این خواهر ما شاد باشد و درجه شهادت نصیبش شد. لعنت بر این نو اشخاص فکر کنند که اگر زن نبود مرد از کجا میشد همین کرزی و اوباما که حالا در سطح اول کشور هستند از یک زن زائیده شده و بدنیا امده اند و دوره طفولیت را گزارنده اند. خدا خودش به این ملت مظلوم افغانستان رحم که یک تعداد شبها یک گوسفند را برای چهار نفر کباب میکنند و میله و پارتی دارند و تعداد زیادی گرسنه و با سیلی روی خود را سرخ نگه داشته اند.
این نوع مردم که به دختر حساسیت دارند از تروریست بدتر هستند.
استاد مصطفی ای

>>>   قتلهای زیادی برای نمونه در کشورهای همسایه اتفاق می افتد ودلایل ان هم شایدمانندهمین قتل باشداماازرسانه هاچیزی نمی شنویم .رسانه هاباید دقت کنند مواردی که باعث اثرات منفی روانی وحس ناامیدی درجامعه وتوهین خارجیان به خاطر یک دیوانه به فرهنگ ما می شوندکمتر سخن بگویند.نواندیشان

>>>   خواهران و برادران عزیز افغانی
بی شک آنچه موجب اتفاق افتادن چنین جنایت مخوفی شده نه به ملیت مربوط است نه به نژاد و نه به مذهب. تنها دلیل ان نااگاه بودن افراد بشر بخصوص در مکانهای دور افتاده از آموزش و آگاهی است. آنچه این مرد انجام داده است برآمده از قرنها باور ، تفکر ، اعمال ، گفتار و ذهنیت غلط و خرافاتی است. خواهش من اینست که بجای متهم نمودن شمال یا جنوب، مغرب یا مشرق، تاجیک یا پشتون، هزاره یا ازبک، هر کدام در هرجای وطنتان و یا نقاط مختلف دنیا که هستید در جهت اگاه نمودن مردم خودتان تلاش کنید تا برسد روزی که که دیگر چنین اتفاقات ناگواری برای هیچ کدام از مردم زحمت کش و رنج دیده و عقب نگه داشته شده افغان پیش نیاید
علی مسافر - تهران

>>>   اصلا گناه مرد است كه زدن زنانه كرده كناه زن معصوم چه بوده

>>>   واقعا این مرد یک حیوان درنده است نه انسان واقعی
لعنت خدا به این مرد. خداوند به جزایش برساند.
سرشار

>>>   با سلام من با خواندن این واقعه بسیار متاسف شدم که چنین جنایت وحشیانه ای در کشور ما رخ داده اما نباید آنرا به قوم و نژاد نسبت داد که از فلان قوم بوده این عین جاهلیت مارا می رساند تا جاییکه بزرگترین ضربه های تاریخ را از همین تمایزات خورده ایم نباید به اختلافات قومی و مذهبی دامن بزنیم تا بیگان از آب گل آلود ماهی نگیرد جنایت کار به چشم قوم و مذهب ننگریم بلکه به عنوان هنجار شکن تلقی کنیم محمد جاغوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است