استراتژی جدید امریکا،کشتار دست جمعی مردم بود؟!
پایگاه خبری ضد جنگ آمریکا:اخیرا آمریکا ادعا کرده بود که می خواهد استراتژی جدیدی را در افغانستان پیاده کند اما ظاهرا این استراتژی جدید یعنی کشتار بیشتر مردم کشور 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۶    ۱۳۸۸/۶/۱۴ کد خبر: 3191 منبع: پرینت

پایگاه خبری ضد جنگ آمریکا هشدار داد که ادعای اخیر دولت آمریکا مبنی بر استراتژی جدید در افغانستان چیزی جز تخریب وسیع این کشور و کشتار گسترده شهروندان افغان نیست .

دولت آمریکا اعلام کرده است که استراتژی جدیدی در افغانستان به‌کار خواهد گرفت که با تمام استراتژی‌های 8 سال گذشته متفاوت است و حمله صبح روز جمعه ناتو به دو تانکر حامل سوخت در ولایت قندوز که در نتیجه آن بیش از 90 تن از شهروندان افغانی که اطراف این تانکر جمع‌شده بودند کشته شدند، استراتژی جدید آمریکا را نمایان می‌کند.

این پایگاه خبری نوشته است که علی رغم اینکه ژنرال مک کریستال، فرمانده نظامیان آمریکا و ناتو در افغانستان تاکید کرده بود که برای بهبود شرایط زندگی مردم افغانستان و دور شدن آنها از تنش، تمرکز حمله بر مواضع طالبان متوقف خواهد شد، حملات موشکی به دو تانکر حامل سوخت رخ داد که باعث کشته شدن 95 تن از غیرنظامیان شد که به هیچ وجه قابل چشم‌پوشی نیست.

آنتی‌وار تاکید کرده است که استراتژی آمریکا در افغانستان تغییر کرده است اما این تغییر بدین صورت است که شمار نظامیان زمینی افزایش یافته، طالبان قدرتمندتر شده و شمار تلفات غیرنظامیان نیز افزایش یافته است.

یعنی این همان استراتژی جدید در افغانستان است که مقامات آمریکایی از آن صحبت نمودند؟! واقعا هدف حضور آمریکا در کشور چیست؟؟ اینکه با حملات هوایی گسترده، شمار زیادی از مردم را کشته و بخش وسیعی از کشور را تخریب کند؟!

مردم ما تا کی باید در پی این حملاتی که هیچ نقشی در آن ندارند کشته شوند؟ ما تا کی باید شاهد کشتار جوانان و کودکان خود باشیم؟

دولت افغان و مردم آن به آمریکا اطمینان کرده بودند، اطمینان کرده بودند که حتما کشور به دست آنها ترمیم و تجهیز خواهد شد.
اگر مردم می دانستند که آمریکا نیز چنین خواهد کرد هیچ زمانی با حضور آنان در افغانستان موافقت نمی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، آمریکا باید بداند که از پشت خنجر زدن آنقدرهم سخت نیست، مردم کشور ما ساده نیستند که به سادگی از کنار حوادثی که آمریکا مسببش بوده است بگذرند. اکنون نیز آنقدر آمریکا به کشور مسلط شده است که متاسفانه بیرون کردنش کار حضرت فیل است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   قرار گفتۀ هالبروگ ( تخطی يک امر عادی دموکراسی است ) پس اين همۀ اعمال ضد انسانی ، ثمرۀ دموکراسی است .
ما را چه به دموکراسی غربی ؟ ما که مسلمانيم ، آيا بهتر از قانون اسلامی ( نه قانون طالبانی ) قانونی است ؟ بدون شک که نيست . دموکراسی غربی آزادی فحشا است و از بين برندۀ احترام متقابل بين افراد فاميل و بلاخره جامعه .
پاينده باد قانون اسلامی و سرنگون باد دموکراسی غربی !!!!!!!
عزيزان مقصودم از قانون اسلامی ، قانون طالبها نيست . چون طالبان مسلمان چه که حتی انسان نيستند و موريانه های هستند که از طرف اسرايل تغذی ميشوند تا دين مقدس اسلام را فرسوده و پاشان و ريشه کن کنند .
عاقبت ما بخير
بيسواد

>>>   نخير جناب نويسنده ي عزيز و گرامي !
با خبر كه مردم افغانستان رهبران اين كشور نيستند كه به راحتي خود ، خانواده و خاك خود را بفروشند !
مردم افغانستان كساني اند كه سه بار بريتانياي كبير و يك بار امپراطور سرخ را شكست دادند .
شايد شما فكر كنيد كه آنها گذشتگان بودند ولي نسل امروز هم دست پرورده ي همان گذشتگان اند .
جهانيان و جهان خواران بايد منتظر اين باشند كه روزي سرنوشت آمريكا و استفاده جويان اطرافش بدتر از وخيم تر و تاريخي تر از سرنوشت بريتانيا و شوروي خواهد بود .
انشاالله
نماد آزادي بيان - غوريان

>>>   ملتی که رهبر ندارند کشته شدن آنها اینطور امر عادی است.
و کسانی که خود را رهبر ملت و یا قوم خود میدانند تنها پشتیبانی قوم خود را برای به قدرت رسیدن میخواهند و تمام رهبران افغانستان افراد بلند پایه ای مافیا اند

>>>   با تائسف ازحادیثه اخیر که در قندوز اتفاق افتاد . ناگفته نماند جای تعجب است صد ها نفر ان جا چه کار مکردند که اطراف تانکر ها جمع شده بودند شیندیم که برای خالی کردن تانکر خراب شده امده بودند مگر نمیدانیستد تانکر مال یکی از هموطن خود شان هستند چه طورقبول کردند ان را بیرند
وقتکه طالبان فرار کرده بودند چرا اطلاع ندادند تا صاحیبان شان بیایند وموتر های شان را تحویل بیگرند وقتکه ما به هرچزی دست مان برسد انرا تاراج کنیم باید همین بلا سری ما بیاید مردوم به خاطیر کارت رای گیری سربوریده میشود یاگوش وبینی باز هم این مردم از طالیب همایت میکند باید باید این بلاهارا بیبند تا سری عقل بیاید نتیجه جنگ در طول 30 سال چه درد مردم مارا دوا کرد که حالا مر حم برای مردم ما باشد
اگر ما فکر کنیم که بیرون کردن نیروی خارجیرا از طریق خوشونت وکشتند وسر بوریدن هموطن خود فراهم میکنم سخت در اشتباه هستیم اگرما دست به دست هم بدهیم از خوشونت دست برداریم وطن ما که امنیت شد بهانه ماندن برای خاجی ها وامیرکا نمی ماند اون انها مجبورند کشور مارا ترک کند جنگ هیج وقت رای حل نیست اتحاد شوروی تمام 15 جمهوری را بدون جنگ ترک کرد تمام این کشور ها کشوری اباد است ولی ما که باشوری جنگ کردیم جز یک کشور ویرانه چزی دگری باقی نمانده به هدف هم دست پیدا نکردیم 14سال باروس جنگیدیم حالا دوباره نوکر روس هستیم اگر مردم از قبل نتیجه را میدا نیستد هر گیز چنین خریت نمیکردند حاطالبان هم به بهانه مبارزه باامریکا مردوم را به کشتن میدهد ولی اخیریش نوکر امریکا از اب در خواهد امد ولی قربانی انکار مردم خواهد شد

>>>   نمادی آزادی یا نمونه فیتنه و جهالت- غوریان!!
برادر بی هویت لعنت خدا بروی انسان های.............. چون تو که بازهم گپ از مقوله های میان تهی وبی مفهوم میزنی!! اگر تو عقل ومنطق داری یکبار از خود بپرس که آنان که درین بمباری تلف گردیده عضو کدام گروه بودند؟؟ درانجا چه میکردند؟؟ وچرا دست بتاراج زده بودند!!؟؟ بلکه آنها انسانان چون تو دایم فکر وذهنش در غارت و چورچپاول غرق بوده که باید بجزا واعمال خود میرسدند.. باز بیائید که هیچگاه از حقیقت نگذریم همین امریکا بود که افغانستان را از شر طالبان نجات داد اگر نه چون تو ...........امروز تاپه ای اس ای و پنجابی ها در قلمت حک مییود!! بهتر است از منافقت وفیتنه انگیزی دست بکشید.!! باز سوال دیگر که این ملت ........... اگر آنقدر خود را با غیرت میدانند چرا در مقابل حملات انتحاری که بطور بز دلانه جان صد ها تن را میگرد واکنش از خود نشان نمیدهند؟؟؟؟. نه که غیرت شان را نم کشده است؟؟
رحمان کندوز.

>>>   چپاول گر مجرم است ولو هر کسی باشد خوا طالب خوا ملکی!!
وصیم
کابل

>>>   با عرض سلام
بعدآ تسلیت خود را به فامیل محترم قربانیان این حادثه ناگوار عرض میدارم این یک حادثه نی البته یک سوی قصد از سوی قصد از طرف بیگانگان و دشمنان اسلام است بیایید هموطنان عزیز دست با هم داده و همیشه متحد باشیم و فریب دشمنان اسلام را نخوریم امریکا هر کار که میکند همه از پیش طرح شده است امریکا هدف مشخص دارد و او سرنگون کردن مسلمین و از بین بردن اسلام است که هرگز کامیاب نخواهد شد انشاالله قبول میکنم که دوره طالب تاریکترین دوره در افغانستان بود اما اینها همه برادران ما هستند دولت اینها را تروریزم معرفی میکند در حالیکه اینها مخالف دولت کنونی هستند و در صورت بیرون شدن امریکا حتمآ آماده گفتگو میشوند و صلح اسلامی نه صلح غربی را میپذیرند
فقط یک کلمه را به یاد داشته باشیم که کفر هرگز خوبی مسلمانان را نمی خواهد و هرگز دوست بوده نمی توانند .
خسرو عمری محصل کمپیوتر ساینس کاردان

>>>   همه ای این پلان و عملیاتی که باعث کشتن شدن غیر نظامیان میشود کار طالبان شیطان است . طالبان نفرین شده اگر قبل از ورود خارجی ها به افغانستان غلام و برده ای پاکستان لعین نمیبودند و بدستور آنها کشور و مردم ما را به آتش نمی کشیدند روزگار ما تا این حد سیاه و تاریک نمیشد. این طالبان شیطان نوکران پاکستان ، انگلیس و امریکا هستند . برادران ،خواهران پدران و مادران شما باور کنید همه عملیاتی که صورت میگیرد هماهنگی آن از طرف طالبان هدایت میشود. شما امریکا و کشورهای خارجی را بر ناحق محکوم و ملامت میکنید . این طالبان ، گل بی دین و القاعده هستند که باعث کشتار ملت مظلوم افغانستان میشوند. چرا شما طالبان ، گل بی دین و القاعده را محکوم و ملامت نمیکنید. اگر این شیطان ها دست از خشونت و کشتار مردم بردارند. ایمان کامل بخداوند بزرگ دارم که خارجی دوباره بخانه هایشان بر میگردند. اگر شما باور ندارید . طالبان ، گل بی دین اعلام و بگویند دست از خشونت و کشتار برمیدارند و با دولت اقای کرزی با تضمین ملل متحد صلح میکنند. آنگاه دیگر جای برای حضور خارجی ها در افغانستان وجود ندارد. قضیه و موضوع ختم میشود. چرا این تروریست های مزدور همین کار نمیکنند؟ پس شما آب را نادیده موزه را از پا نکشید. همه پلان های که باعث بدبختی ملت مظلوم افغانستان میگردد ، محرک آن طالبان و گل بی دین است.
ح.آ.ن

>>>   چه کسی جرات دارد که نصف شب بواسطه تیل گرفتن انهم از نزد طا لبان از خانه خود بیرون شود غیر از همدستان طالبان کشته شدگان همه طالب و یا حامی طالب میباشند

>>>   با عرض حرمت به خواننده گان عزیز:
بدون شک درکوچکترین حادثه که اتفاق میفتد دست امریکا و اجیرانش (سران دولت کرزی )میباشد مثل حادثه کندز حوادث زیادی رخ داده که دولت ما و بادارانش از ان چقدر نفع بردن وتماما دست دولت است وجود طالبان ،تقویه شان، حمایت از طالبان، تماما خواست دولت ما وخواست دولت امریکا است .اگر امریکا بخواهد از بین بردن طالب برای یک روز است ولی چرا ای کار کند . امریکا برای مساعد ساختن ای زمینه وتربیه وتقویه طالب چند سال است که زحمت میکشد تا مردم مظلوم ای کشور را به این وان از بین ببرد حال چطور طالب را ازبین ببرد محال است. با تاسف که با ائتلاف و دست دادن یک عده محدود (ظاهرا مسلمان باطنآ از کفر بدتر) به دشمنان ای کشور روز به روز تمام دارونادار و افراد مظلوم ای کشور ازبین رفته میروند . خوب ما مردم بیچاره دیگه چاره نداریم جز ایکه به خداوند دست دعا ونیایش بلند کنیم و از او میخواهیم که هرمسلمان که درفکر بربادی ای ملک است و هر کشوری که در فکر ازبین بردن یک فرد مسلمان ای کشور فقیر است خداوند به برکت عظمت وبزرگی خود وبه برکت روی حبیبش(حضرت محمد ص) وبه برکت قران پاکش از روز مردم افغانستان بدتر از کشور خودشان بیارد. آمین یا رب العالمین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است