حزب اسلامی بر سر دو راهی...؟!
یک راه پیوستن بی قید و شرط حزب اسلامی به حکومت و اعلام ختم جنگ با نظام کنونی و راه دیگر پناهنده شدن حکمتیار به یک کشور ثالث، کناره گیری از سیاست و اعلام حمایت سایر اعضا و هوادارانش از سیاست های آقای کرزی است 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۳    ۱۳۹۰/۱۰/۱۵ کد خبر: 31212 منبع: پرینت

با افزایش تب وتاب های مصالحه و مذاکره با مخالفان مسلح که عمدتاً در چهره طالبان نمود یافته، حزب اسلامی آقای حکمتیار نیز به تکاپو افتاده تااز این روند به کنار نماند.

اعزام یک هیأت حزب اسلامی به کابل و دیدار بلافاصله آن با حامد کرزی نشانه شتاب این حزب برای عقب نماندن از کاروان صلح وگرفتن سهم خود در قدرت در این گیر و دار است.

گرچه حزب اسلامی سالهای گذشته نیز هیأت هایی به کابل اعزام کرده وخواست های خود را برای پیوستن به پروسه سیاسی موجود لیست کرده بود اما این خواست ها هیچ گونه پاسخی نیافت وکسی به شمول آقای کرزی به آن توجهی نشان نداد.

هیأت جدید حزب اسلامی با دو هدف اساسی مرتبط با یکدیگر به کابل آمده است :

1- تلاش برای بر قراری تماس با آمریکایی ها برای دستیابی به سازش هایی که حذف نام آقای حکمتیار از لیست سیاه و تضمین سهم این حزب در ساختار قدرت را در بدل رویگردانی حکمتیار از خشونت و مخالفت علیه نظام موجود تحقق بخشد از اهم این توافقات می تواند باشد.

2- در صورتی که این تلاش ها ناکام شود، حزب اسلامی به سروصداهایی که اکنون به راه انداخته قناعت کرده و حداقل خواسته است از گمنامی و فراموشی خارج شود و افغانستان و دنیا را از وجود خود با خبر سازد.

هیأت حزب اسلامی که از یک لابی قوی در تیم حکومت برخورد داراست ظاهرا به اشاره این لابی ، توان رییس جمهور کرزی در تاثیر گذاری بر روند تحولات کنونی را اندک دانسته و تصمیم گرفته است در قدم اول با امریکاییها و در قدم دوم با جریانات سیاسی تاثیر گذار در افغانستان گفتگو می کند.

این هیأت تاکید کرده است که تنها امریکایی ها قدرت تصمیم گیری در قضایای افغانستان را دارند و تنها همین ها هستند که می توانند برخی خواسته های این حزب را بر آورده سازند که احتمالا منظور هیأت ، حذف نام حکمتیار از لیست شورای امنیت سازمان ملل متحد است .

اشاره هیأت به احزاب و تنظیم های سیاسی تاثیر گذار در افغانستان، جریانات سیاسی خارج از چوکات حکومت هستند که بدون وجود آنها هیچ روند و ابتکارسیاسی به ثمر نمی رسد.

با پیشرفت مصالحۀ امریکا و طالبان که در پی انشعاب در رهبری طالبان و توافقات پنهانی که میان ملا عمر وامریکا ییها بر سر آتش بس و حضور سران طالبان در ساختار قدرت بدست آمده ، آقای حکمتیار بیش از گذشته سر اسیمه شده است ، این سراسیمگی زمانی دو چندان گردیده که تلاشهای هیأت این حزب برای بازکردن دروازه سفارت امریکا بی نتیجه مانده واحزاب وائتلاف های سیاسی هم چندان اعتنایی به هیأت مذکور نکرده اند.

برخی ها باور دارند که از حزب اسلامی غیر از آقای حکمتیار و دامادان وی کسی دیگر نمانده که در ساختار قدرت کنونی جابجا نشده باشد . اگر آقای حکمتیار به جای کرزی قرار گیرد ، سراپای حکومت کنونی رنگ وبوی حزب اسلامی خواهد گرفت و به همین خاطر هم هست که آقای حکمتیار بیش از همه به حذف نام خود از لیست سیاه وامکان سفر آزاد و بی تشویش به کابل می اندیشد!

برخی آگاهان می گویند که حزب اسلامی اکنون بر سر دو راهی قرار گرفته است ، یک راه پیوستن بی قید وشرط حزب اسلامی به حکومت واعلام ختم جنگ با نظام کنونی و راه دیگر پناهنده شدن حکمتیار به یک کشور ثالث، کناره گیری از سیاست و اعلان حمایت سایر اعضا و هوادارانش از سیاست های آقای کرزی؛ چرا که راه دیگری برای رهبری حزب اسلامی آقای حکمتیار نمانده است.

پس از این همه فراز و فرود و زدوبندها حالا نه افکار عمومی مردم افغانستان و نه افکار جامعه بین المللی خاطره خوش و نگاه مثبت به آقای حکمتیار ندارند و بعید می دانند که وی قادر به هماهنگی خود با روند تحولات مدرن کنونی در کشور باشد، بلکه سیاست حکمتیار همواره ، فرصت طلبانه ومقطعی بوده واز فرصت ها استفاده سوء کرده است.

ائتلاف ملی افغانستان از هر گونه رویکرد معقول و مدنی در مبارزات سیاسی استقبال می کند و معتقد است که تنها راه ثبات و استقرار نظام دموکراسی در کشور تلاش جمعی افغانستانی ها برای تقویت وغنای فرهنگ سیاسی و مبارزه مسالمت آمیز در چوکات قوانین نافذه ی کشور است.

خشونت هیچگاه نمی تواند پیروز شود، عقلانیت سیاسی ایجاب می کند که همگی نیروها منطق و استدلال ومبارزه مدنی را به عنوان ابزاری های موثر تحقق اهداف ومقاصد سیاسی خود بکار بندند.

ائتلاف ملی افغانستان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حکمتیار همیشه سیاست دو پهلو دارد و هرگز نمیشود بالای این فرد خائین اعتماد کرد، وی مسؤل درجه اول در جنگ های داخلی و قتل عام افغانها به حساب می آید و جایگاه وی در جهنم است.
وطندار از کابل

>>>   ماهیچ باوری بالای ایتلاف ملی نداریم چون ازگفته های شان معلوم است که که اگرحکمتیاردوباره واردسیاست شودماچراغ سبزنشان خواهیم داد. من ازاتلاف ملی این توقع رانداشتم اماحال ثابت کردیدکه شماهم یک مشت چورچپاول گرهستیدکه ازفرصت هابه نفع خوداستفاده میکنید. واینکه مردم بیچاره چقدرازدست این شخص وطن فروش آسیب پذیرشدندولی بآن هم شمامشغول کارهای سیاست نادرست خودهستید.

>>>   اتلاف ملی که نباید انراملی نامید مجموعه ازافراد واشخاص اند که درچوروچپاول دارایی های عامه وبیت المال وکشتن بیشتراز 65000 شهریان شهرکابل درجنگهای دهه 70 واتلاف بادشمنان سرسخت مردم افغانستان ومسلمانان کدام کارنامه خاص دیگری ندارند که انرامنحیث یک دست اورد به مردم مانشان بدهند تامردم انرادیده درمورد اینده خود وکشورخود به انها اعتمادکنند این اتلاف هیچگونه باور به منافع علیای کشور ونظام دموکراتیک وهیچگونه تعهد به حقوق بشرندارد چنانچه اکثریت مطلق رهبران این اتلاف شوم را ناقصین درجه یک حقوق بشرتشکیل میدهد ومردم افغانستان به حکمتیار نه بلکه به رهبران فاسد این اتلاف خاطره خوش ونگاه مثبت ندارند
به نمایندگی ازمحصلین حقوق وعلوم سیاسی پوهنتون کابل

>>>   با خبر که چند ملی افغانستا ن هنوز د ر کوش خرکوش خوا ب است . خبر ندارد که کلبدین حکمتیا ر در لست سیا ه امر یکا درج نشده.و همین د لیل است که بدون کدام مشکل به هرطرف که خوا سته با شد. پرواز می کند. ا ز کفته های ملی ا فعانستا ن معلو م میشه که بسیار جکرخون است بخا طر یکه هریف اصلی دا خل صحنه میشود. و خدا کند که زمین به قیمت بسیا ر پیا ین ییا یید به خا ظریکه مردم چو ر چپاو ل فرار می کنند.
و سلام م ک ر

>>>   راکتیاراگرخدای ناخواسته درافغانستان برگردد، افغانستان رادوباره به آتش جهنم مبدل خواهدکرد. چون این ظالم درگذشته اینراثابت کرد. وحال هم ماهیچ باوری به سخنان عوام فریبانه اونداریم.
ویگانه مرجع که بتواندانتقام مردم افغانستان راازین جنایت کاربگیردآ ن هم فقط کمسیون حقوق بشرمیباشد.
واحترامانه ازخانم داکترسمرخواهشمندیم تااین ظالم خداناترس رابه دادگاه بکشاند. وجنایات که انجام داده همه آنرابه مردم برملاسازد.
راضیه ازپروان.

>>>   دبل عبدالله بچيم تو خود يت غم جاني خوده بخو تره به اي كار هاي كلان كلان غرض نيست .
تو بمرگ خود بمير كه حتي همو رفيق هاي چورچپويت هم تره تنها ماندن ،‌حزب اسلامي مثل تونشه چوكي خانه چورآباد و لندكروز و سفر هاي خارجي ره نداره و اگر هم ميداشت به نوبت به تو نمي رسيد .
داكتر افضل اسلمي - هرات

>>>   داكتر بچيم تو خود ريشخند كردي كتي اينقدر ائتلاف بازي هايت آخر هم هيچ و حالي تو جرئت كه بالاي پدركلانت كه او همراي نيكه كلانيت جنگ داره تو گپ بزني ،‌
تو اصلا درراه مردي هم نرفتي .
تواب آرام

>>>   آقاي داكتر عبدالله !
بهتر است خوديت به فكر خود و شركاي جهاد فروش ايت باشي زيرا تو بيچاره چندخود در جمع 5شيري ها و يك چند وقت هم ده جان خليلزاد محمدزايي گفته زدي اما حالي هويت تره هركس شناخته ،‌توره فقط نكتايي و چكر ده كاراست و بس
انسان هاي بي خصلت مثل تو هرگز در دل مردم جاي نخواهند داشت
انجنير مسعود و انجنير حكمتيار خصوصيات بسيار مشابه داشتند ودارند و بهمين دليل مردم آنهاره دوست دارند و خواهند داشت ، انشالله شما منتظر جزاي خداي پاك به نسبت فروش وطن و جهاد وغرور مجاهدين باشيد .
دادالله از پينجشير

>>>   جناب نویسنده
ممکن سخنان شما ناشی از تعصبات عمیق شما با حزب اسلامی نشات کرده باشد
اگر چی من طرفدار حزب اسلامی نیستم
اما واقعیت واقعیت هست
به این معنی اگر حزب اسلامی خواهان قدرت به مانن پیشوایان شما باید حلقه غلامی را به مانند لیدران شما به گردن میاندخت
وجاجت به این اواره گی ها ومهاچرت ها نمیبود واز زمان اشغال کشور توسط صلیبی ها هماره از حکمتیار تقاضای پیوست به دولت را کرده بودند وتا به امروز این دعوت به هروسیله ادامه دارد
ولیکن حکمتیار با هدف اسلامی که دارد از همچو دعوت های که درحقیقت پذیرفتن غلامی هست ابا ورزیده هست
وثانیا حزب اسلامی درمحور حکمتیار رقم نمیخورد به این یقین داشته وباور کامل داشتهباشید هر فرد حزب بنابر تعدات که با خدا وحاکم شدن دین الهی در کشور دارد هیج وقت به انزوا نمی رود چرا که اساس حزب تمرکز ان درمحور حکم شدن قران وشریعت محمدی درکشور هست
بودن بسا احزاب که درظاهر سنگ جهاد میکوفتند ام عملا امروز ماوشما به جشم سر مشاهده مینماییم که اولا از اسلام فاصله گرفته اند وخداوند اینهارا چنان ذلیل وپارچه پارچه نموده که حتی درخانه خود احساس امنیت را ازدست داده اند واینکه از انها به صفت مجاهد یاد شود عار میورزند واز اسلام بنابر نفوذ وعلایق مادیات وسیکولاریستی روی اورده اند واز محور دیدمادیات قوم پرستی سمت پرسیت با هر قضایا برخورد مینمایند واینگون پارچه پارچه شده اند که اصلا فکراش را هم نمیکردند وافراد حزب اسلامی به مانند انها از اسلام فاصله نه گرفته اند بلکه برعکس درهرجای که افراد حزب اسلامی قرار داردند درهر معامله وقضایا خدارا درنظر میگیرند وپایبند به احکام الهی هستند
باحترام
از جاریکار

>>>   سلام هموطنان عزیز!
در این روز ها خو بازار مصالحه بسیار گرم است، سماوات شاقل واری یکی میاید و یگری میرد. خدا خیر ما را پیش کند.
از طرف دیگر مه خو میترسم که حکمتیار صاحب قصد کودتاه را بالای کرزی نداشته باشد. چون حکمتیار همیشه در وقت های حساس کار خود را میکند. از یکطرف کرزی همین حالا در محاصره حزب اسلامی است، از یک طرف قاروق وردگ، ارغندیوال و او دیو دیگه خرم و غیره. بگزارید که اول همرای طالبان یک آتش بس اعلان شود باز با حزب حرف زده شود. حزب کمی جنجالی است همیشه از حق خود بیشتر میخواهد.. خداوند هدایتش کند.
خوجه گل

>>>   دوران این دین فروشان تزویرکار و فتنه گر تمام شده است. اینها متعلق به دوران خفقان و جهل نادانی ببرک کارمل و حفیظ الله و طالبان بوده و در عصر آگاهی و ارتباطاط توان رقابت و بقا ندارند. هرگاه سیستمی نتواند خود را تغییر داده و با شرایط جدید و مدرن منطبق سازد، قادر به حفظ خود نیز نخواهد بود. ادموند بور آلمان.
هرگاه یک حکومت و یا یک جریان فکری و سیاسی نتواند خود را ملی و مدرن ساخته و باد دموکراسی منطبق سازد، حتی اگر وابستگی خارجی نیز نداشته باشد، خود بخود تبدیل به مزدوری بیمزد شده و منافع سودجویان فرصت طلب و بیگانگان را تاًمین می کند.
زنده باد آزادی و زنده باد مردم افغانستان. خدا حافظ

>>>   دوستان گرامی !
حکمتیار برسر چند راهی قرارگرفته است تصفیه حساب با ای اس ای چگونه میشود .
امریکایی ها را چگونه جواب می دهد . اگر وظا یف داده شده اش از جانب سیاه ( که روز مردم افغانستان را سیاه نمود) ختم شده با شد . با اعراب که هنوز نما یند ه اش در عربستان سعودی برای حزب اسلا می چنده جمع می نما ید ؟
اگر به افغانستان بیا ید با کدام روی خواهد امد ایا مردم وی را خواهد بخشید که هرگز نه (نه ونه )
هر کشو ریکه حکمتیار را پنا هنده گی بد هد با ید جبران خسارات وارد شده ومصحولیت انرا بدوش بگیرد که
از جانب حکمتیار و حامیانش در سال 1371 وبعد از ان مردم کا بل و دیگر ولا یات متحمل شده اند . حکمتیار با ید از جانب محکمه بین المللی مورد باز پرس قرارداده شود اگر برا ئت گرفته توا نست . انهم که مردم کابل وی را ببخشد وی میتواند بمثابه یک آدم جنایت کار بخشیده شده زندگی نما ید . در غیر ان هر فرد . هر کشور وهر ارگانیکه از وی نگهدای می نما ید شریک جرم ها ی نا بخشو دنی حکمتیار است ولو هر کسی که با شد
ک.م از کابل

>>>   ترکیب اعضای "حزب اسلامی" جالب است, و بنده دو ثلث اعضای هییت را از نزدیک میشناسم. جالب این است که شروع هر صحبتی دعاء های طویل و قطور عربی " آنهم" اشتباه" میخوانند و بعد شروع بصحبت میکنند, حتی اگز کسی از این شعبده بازان بپرسد که حالتان چطور است, نیز تذویر کرده چنان جواب میدهند که تو گویی به به چه انسانهای زاهد و متقی امادر حالیکه در عمل چنین نیستند و هموطنان عزیز مقیم امریکا و اروپا نیز آگاهی کامل از کارنامه های اینها دارند, واقعا اینها هنر پیشه های موفقی هستند و در مردم فریبی تمرین زیادی دارند و درس های زیادی در ودرس آی اس آی را خوانده اند.
واعظان چون این همه ... به منبر میکنند
چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند
مهاجر مقیم امریکا

>>>   قابل توجه اتتلاف ملي؛ وقتي گپ از مذاکره و صلح ميشود شما چرا رقم ... درد ميخوريد... فکر ميکنم که شما منافع تان را در جنگ ، انرشيزم ، بي سباطي و ... ميبينيد . به لحاظ خدا شرم کنيد و از خدا بترسيد و يک کمي در فکر مردم،وطن و دين مذهب خود هم باشيد بک دروازه را باز ميکنيد و يکي را بسته .. سابق تنظيم گشتي کرده مانده مانده شديد و حالا سفارت به سفارت و ... چه فکر ميکنيد حل اوضاع افغانستان جنگ است يا مذاکره؟ حتمآ ميگؤيد که مذکره .. پس مذاکره چه را ميگويند ؟ اگر خوش باشيد يا خفه و اگر بخواهيد يا نخواهيد حزب اسلامي يک قوت است ، شما که در دفاتر مجلل و خانه هاي گرم زنده گي ميکنيد خبر نداريد که در اطراف، ولايات و چهارطرف افغانستان چه گپ هاست ... امريکايي ها ده سال قبل به سخنان بعضي مشاورين تقاعدي روس گوش نکردند کاري که بايد نمي کردند ،کردند( مداخله) و حالا راه گريز را مي پالند و مجبور هستند که مذاکره کنند و به اصطلاح راه گنجشکک به خود پيدا کنند . حزب اسلامي هيچ وقت در دوراهي نبوده راهش معلوم است ، هدفش مشخص است و هر کار و عملش مطابق شريعت و قران است بخاطر اسلام و وطن ما جهاد ميکنند و صلح و مذاکره ميکنند
عبيدالله هراتي

>>>   نه حکمتیار چندان ادمی نیکی هست و نه شما ائتلاف ملی ... همه تان همان نوکران اولی پاکستان هستید که وطن را به طرف تباهی وبدبختی سوق کردید خداوند روزمحشر بازخواست مردم بیچاره افغانستان و مردم کابل را ازنزدتان بکند و ته ترین نقطه دوزخ جای تان شود . امین یارب العالمین
یک باشنده اصلی کابل

>>>   حکمتیار بلاخره رسیده و بیخ تمام دزدان و تیمکی های ناحق ره خواهد کند ، پس عبدل جان تو باید اول غم خوده بخوری زیرا او آدم با تو شریکهای جرمی ایت حساب و کتاب خواهد کرد .
زنده باد مجاهدین واقعی و رنجدیده افغانستان

>>>   با عرض سلام و احترام خدمت دست اندر کاران این سایت یعنی
شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)
ما ازمشتریهای شما هستیم هرروز روز یکی دوبار نگاه میکنیم
سایت شمارا
اگرمحبت کنید انگلیسی همین اخباررا درسایت بگذارید
که بعد ار خواندن فارسی اخبار انگلیسی آنرا بخوانیم تاآموزشی هم صورت گیرد
ممنون ازلطف شما

>>>   کسی از یک انگلیس سئوال کرده که چرا حکمتیار صاحب را به پیوستن به حکومت دعوت نمیکنید؟ درجواب گفت از حکمتیار صاحب تنها بوت هایشان بیرون خانه است خودشان داخل خانه هستند راستی هم ازروزیکه خداوند حکمتیار صاحب را پیدا نموده تا امروزه روز در کشمکش وجدال ومخالفت بسر برده وبه همین منوال ادامه خواهند داد در حکومت ربانی هم صدر اعظم بودند وهم هزاران راکت را روزانه بالای مردم شهر کابل میباریدند ازیک طرف یار با وفای ای اس ای بودند واز طرفی هم چند صباحی را با مقاومت حالا چه حقیقی ویا ساختگی گذرانیدند هم اضافه تر از نصف کابینه اقای کرزی ازحزباسلامی اقای حکمتیار است وباز با این حکومت وحامیانش حالا چه واقعی ویا ظاهری در مخالفت میباشند ایشان نه تنها مخالفین حزب اسلامی بلکه عده ای از برجسته ترین اعضای این حزب را نیزبه دلایل نا معلومی از پا در اورده اند بامخالفین هم گاهی در جنگ وگاهی با سازش وائیتلاف بسر برده اندوبه قول تیسیر علونی نماینده الجزیره باکه نبوده که یک بار ائیتلاف نکرده اند با امین با تنی بانجیب با ربانی باحضرت با دوستم با جناب استاد مزاری با صدام باقذافی باکرزی با امریکا و...ولی یک امتیاز دارند وان اینک تا هنوز باروسها مستقیما داخل مذاکره نشده اند معلوم نیست که روسها نخواسته اند چون با ایشان معرفت کامل دارند ویا اقا نخواستند ویا نتوانسته اند اعتماد انها را جلب رنمایند وبه احتمال قوی کوشش های در جریان است که بتوانند با انها هم یک مرتبه کنار بیایند حالا با نتیجه ویا بدون نتیجه هرچه بادا باد ولی محللین سیاسی به این باور اند که غربی ها این مهره مرموز وبا اعتماد قوی بیرون صحنه نگاه میدارند تابتوانند استفاده بهتر وخوبتر ازان بعمل اورند

>>>   حزب اسلامی بر سر دو راهی نه مانده است بلکه او در یک راه مستقیم روان است و آن راهی است که الله به آن و همه مسلمانها حکم نموده است.
یک افغان

>>>   حکمتیارصاحب خارچشم :
دزدان
چورگران
فرصت طلبان
زمین چوران
و هز بدبخت بی سویه و بی سواد که در پست های دولتی تکیه زده اند
حکمتیار یعنی :
محاسبه
مدیریت
حاکمیت
اخلاق
فرهنگ
حکومت خوب
خدمت
عدالت
زنده باد حکمتیار رهبر مدبر و اگاه و مجاهد افغانستان
که باعمل و اخلاق و مجاهدت خویش ثبوت کرده که او میتواند برای درد های افغانستان دوا باشد .
مرد مجاهد واقعی راه خدا وند ج را خداوند خود در پناه و عصمت خویش نگهدارد.
شفیق کوهستانی

>>>   زنده باد حکمتيار ،
... بر اشغالگران و کاسه ليسان شان رو.سي و غربي
ملت کفر شکن ما ها گز غلام نبوده و غلامي را قبول نمي کند
ما هميش وطن فروشان را ديده و مي بينيم چون : شاه شجاع، تره کي، ببرک ، نجيب و جهاد فروشان كه دربين مردم به چي نام هاي بدي مشهور استند مثل
وندي
چورگر
دزد و رشو تخور
بي فرهنگ
بي سواد
يا تيمكي جهاد مثل داكتر عبدالله گك شكست خورده
اگر كسي واقعا ميخواهه نفوذ حزب ره بدانه بگذارند كه انتخابات بدون مداخله خارجي و دغلي شود باز ميبنيم كه كي ميبرد
شهير پرواني

>>>   ائتلاف كه نام و چهره ايت فردا هيچ كس نمي دانه چي خواهد بود !
خوب بدان كه حزب در هيچ زماني تا امروز به دوراهي و چارراهي نه مانده زيرا راهش يكي و پخته اسلام است اگر مثل شما چوكي و قدرت و نكتايي و سفر هاي خارجي ميبود حالي ديگه نوبت به شما نفر ايلاجاري نمي رسيد .
كه فقط نفوذ تان حتي در سطح همو يك ولسوالي هم خلاصه نمي شه،
شما خوب ميدانيد كه تقريبا نصف مردم مجاهد پينچشير به شمول آمرصاحب شهيد از حزب بوده كه همه مردم مجاهد پينچشير گواه اين مدعا هستند .
و اگر شما ها در كنار مسعود شهيد نمي بوديدكه در نهايت بخاطر عشق بي پايان تان براي دنيا زندگي اور ا به معامله گذاشتيد ،‌حال گپ به اين درجه هم نمي رسيد كه هر تيمكي مثل شما كه فقط هكت جهادي ره كرده از نام مقدس جهاد استفاده ميكنيد ،‌هرگز به قدرت هاي يكي دو روزه نمي رسيد .
كسي كه از نفوذحزب اسلامي و افغانستان شمولي اش انكار ميكند يا:
كور است
يا بي سواد بيخبر
يا منافق و ياهم كمونست و يا هم حريف بي عقل
داكتر احمد توانا -ناحيه اول شهر غزني

>>>   نه کل بماند و نه کدو بلا ی کمونستان بالای هردو
همه تان بنام جهاد بالای دین تجارت کردید و همه تان جهاد فروشان برامدید صدقه جهاد شوید . رسول الله مبارک هم با یارانش جهاد کرد و کعبه رافتح کرد . برخورد انجناب با اهالی کعبه ولو کافر هم بودند چگونه بود ولی شما بدبختان وقتی قدرت را بدست گرفتید با مسلمانان چی کردید؟ چور چپاول دزدی غارتگری تباهی ویرانی و مسلمان کشی و شهرکابل بهترین نمونه حاکمیت دروران مجاهدین بود که هیچ انسان با وجدان ان روزهای شوم را هرگز فراموش نمیکند
ذکی کوته سنگی

>>>   ميگویند که زور خدا ومردم را کسی ندارد وحکمتیار انشا الله به مدد خداوند وهمکاری ملت افغانستان میاید، اگر کسی خوش باشد ویا خفه انشاالله این کار شدنی است.

>>>   وطن دار صاحب تنها حکمتیار صاحب مسئول این بدبختی ها نسیت در کنارش آمر صاحب وخیلی مزدوران دیگر نیز بود...
زبید از کابل

>>>   <<<< زنده باد رهبر واقعی جهاد مردم افغانستان
انجینر صاحب حکمیتار منتظرت هستیم
(از طرف جمعی از محصلین پوهنتون هرات)

>>>   حکمتیار یار انسان های خوب و بادرک و دشمن
وندی ، دزد و رهزن و انسانهای فرصت طلب و بدبخت است که ما به وجودش افتخار داریم .
شاهد افضلی ازشهرنو هرات باستان

>>>   ای از بس خجالتیه ده سال میشه که اصلا خود را به کس نشان نداده!
اگه گپ سر دوراهی باشه جناب رئیس جمهور هم سر دوراهی مانده!
و لی سر همین دوراهی ها خیلی حرف ها گفته شده
ما خبر نشدیم؟

>>>   اقای حکمتار بیش از این که یکی از کرسی های افغانستان را اشغال کنی باید برای سوال ملت رنج دیده افغانستان جواب قناعت بخش پیدا کنی که آیاهمین قدر مردم را که خودت توسط راکت های کور تان به شهادت رساندی خصوصآدر منطقه خیرخانه آیا این مردم مسلمان بودند یا کافر
حکیمی از کابل

>>>   کسان که برای آمد حکمتیار چشم به راه هستند حتمآ گدام (خوشاوندی ) دارند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است