وزیر خارجه آمریکا:
طالبان و القاعده را ما بوجود آوردیم!!
ما گذشته مشترکی با سازمان القاعده داریم کسانی را که امروز با آنها در افغانستان و پاکستان می جنگیم 20 سال پیش خودمان به وجود آوردیم زیرا در جنگ علیه شوروی سابق از آنها استفاده می کردیم 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۸    ۱۳۹۰/۱۰/۸ کد خبر: 30937 منبع: پرینت

بخش هایی از سخنان هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا در یکی از جلسات کنگره در اینترنت پخش شد که در آن به صراحت به نقش آمریکا در ایجاد سازمان تروریستی القاعده اعتراف شده است.

گزارشات حاکی از آن است که کلینتون در این سخنان گفته است ما گذشته مشترکی با سازمان القاعده داریم.کسانی را که امروز با آنها در افغانستان و پاکستان می جنگیم 20 سال پیش خودمان به وجود آوردیم زیرا در جنگ علیه شوروی سابق از آنها استفاده می کردیم.

وی افزود، ما القاعده را به وجود آوردیم زیرا نمی خواستیم شوروی سابق بر آسیای مرکزی چیره شود و ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا با مشارکت کنگره به زعامت دموکرات ها از طرح ایجاد القاعده جهت مقابله با اتحاد جماهیر شوروی استقبال کرد.

کلینتون در ادامه تصریح کرد، دموکرات ها از این ایده حمایت و تاکید کردند ما با دستگاه استخباراتی پاکستان و عوامل پاکستانی وارد عمل می شویم تا مجاهدانی را از عربستان و سایر کشورها استخدام کنند.در همین موقع بود که وهابیت وارد اسلام شد، ما توانستیم بر شوروی سابق در سایه عملیات این افراد پیروز شویم.

وزیر امورخارجه آمریکا افزود، پس از عقب نشینی شوروی از افغانستان ما میلیاردها دالر خسارت دیدیم و مهار القاعده را از دست دادیم و همکاری با آنها را متوقف کردیم و برخورد با افکار و اعتقادات آنان را به پاکستان محول کردیم.

کارشناسان معتقدند القاعده زیر نظر آمریکا و با پول عربستان و با حمایت دستگاه استخباراتی پاکستان به وجود آمده است.

پیش از این نیز مشاور عالي فرانسوا ميتران، ويليام كيسي رئيس سابق سيا، برژنسكي و برخي ديگر از شخصيت هاي سرشناس غربي در بيان مواضع خود بصورت علني و تلويحي القاعده را ساخته و پرداخته آمريكا مي دانستند.

این در حالی است که امریکا و هم‌پیمانانش در سال ۲۰۰۱ در پی حملات ۱۱ سپتامبر، به بهانه سرنگونی رژیم طالبان ومبارزه با شبکه القاعده و برقراری امنیت در افغانستان وارد کشور شده است و تاهنوز به حضور اشغالگرانه خود ادامه می دهد.

جالب این جاست که حال آمریکا در پی مذاکره با همین گروهک هایی است که خود بوجود آورده اند!


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خانم کلینتون مرا بیاد داستان مومین خان که اژدها را کشت می اندازد و حالل همه میگویند که کشتن اژدها کار من بود.
این حرف های است که تنها اذهان مردم را مخشوش میکند. االقایده هرگز از طرف امریکا ساخته نشده و نه کمک شده است، بن لادن به اندازه کافی پول داشت. جهاد افغانستان هم یک قیام سرتاسری مردم قهرمان خود ملت ما بود و هیچ نوع انگیزه امریکایی در عقب آن نبوده است. چنانچه بنده شاهد قیامهای در اطراف و دهات کشور علیه حزب مزدور خلق و پرچم بود. در این شک نیست که امریکا ذریعه عربستان سعودی، پاکستان وغیره کمک های اقتصادی و اسلحه نموده است و مجاهدین از این واقعت آگاه بود و وقت و شرایط را غنیمت شمرده و به قول معروف خدا شری را ایجاد کند که خیر ما باشد استفاده کرده تا شوری های را از کشور فرار دادند.

>>>   جالب است که سخنان کلنتن همزمان با سالروز خروج نیروهای اشغالگر شوری وقت از افغانستان می باشد که لشکر تا به دندان مجهز آن در برابر اراده اهنین و روحیه ازاد منشی و مقاومت و جهاد برحق مردم مسلمان افغانستان شکست خورد. درست است که غربی ها برخی از گروه های مجاهدین مستقر در پاکستان را حمایت مالی و تجهیزاتی نموده است اما نقش اساسی را مردم افغانستان ایفا کرده و این قهرمانی ثبت تاریخ پرافتخار وطن ما افغانستان گردیده است
زنده باد مردم افغانستان

>>>   بیشک دوست عزیز تا به امروز از دست امریکا شما اشرار هانان ونمک نوش جان میکنید.هاهاهاها

>>>   امريكايي ها به هدفشان كه بيرون كردن شوري از افغانستان بود رسيدند چون نمي خواستند شوري با اشغال افغانستان بر آسياي مركزي تسلط داشته باشد و به جاي شوري الان خود امريكا آمد افغانستان تا به همان هدف شوري كه تسلط بر آسياي مركزي و البته اهداف ديگر برسد
طالبان و القاعده فقط وسيله بودند براي اهداف امريكا

>>>   من نمیدانم ولی هنوز هم تا حدودی یقین دارم که همین حال هم بازی به دست پاکستان و امریکا وانگلیس و عربستان است. بازی هنوز هم در هر دو جهت توسط آنها بصورت متوازن و گاهی نا متوازن به پیش برده میشود. ما هستیم که زجر می کشیم ودرد میخوریم. تا اینکه متحد نشویم و تا اینکه اقتصاد نداشته باشیم و تا انکه مجبور باشیم و متکی نباشیم باید انتظار کشید و درد دید.
سعید

>>>   صرف همین قدر کافی است که اعتراف نمودند.خوبست که سن وی بالارفته ودیگر از کار افتیده است ورنه خدا می داند که چه چیزهای دیگر می زاهید .بی نظر بوتو کفته بود که من مادر طا لبان هستم ( می طالبان کی ماهو ) وی دروغ کفته بود اینک مادر اصلی انها پیدا شده است . بس جبران حسارات وارد شده در افغانستان وتلفات مردم ملکی را کی با ید بپبدازد . اگر دو لت مردان افغانستان واقعا افغانستانی هستند غرا مات جنگ و ویرانی را از امر یکا وحامیان اهنها تقا ضا نما یند
ک.م از کابل

>>>   خانم کلینتون با بیان این مطالب چیزی دیگری نمیکنید جان سربازان خود را درافغانستان بخطر می اندازید ودشمن را تشویق میکنید.

>>>   برادر کدام قیام ؟خانم راست میگه اگر قیام بود حالا فهم،خلیلی ،وسیاف برعلیه اامریکاه قیام میکردنه بوت پاکی
هو....

>>>   این که اظهر من الشمس است که وهابیت وطالبان را غربیها ساختند واز انها خیلی استفاده ها هم میکنند

>>>   دریافت کمک از یک کشور خارجی برای سرنگونی دشمن دیگر که نشانه مزدوری نیست .

>>>   درست است که جهاد افغانستان یک قیام سرتاسری بود، اما بدون کمک کشورهای غربی بخصوص امریکا شکست دادن روس ها کار نا ممکن بود. این به همگان هویداست که آمریکایی ها ازطریق کمک به سران مجاهدین و استفاده مردم افغانستان من حیث گوشت دم توپ بالاخره توانستند رقیب شان ( روسها) را در افغانستان شکست بدهند. شکی نیست که سازمان القاعده که ازطرف امریکایی ها ایجاد شد نقش مهمی را در جنگ علیه اشغالگران روس بعهده داشت.
ع.ص فرانسه

>>>   خانم کلنتن راست میگوید که امریکا وبریتا نیا نقش کلیدی در ایجاد شبکه القاعده داشت در دیزاین این برنامه سالها کار کرد و ملیت ها را مطالعه نمود تا تطبیق این پروژه را به کی باید داد تا موفقانه تطبیق گردد همان بود که از چند بعد پاکستان را دولت ماهر، با تجربه و دارای ینزوی بشری خوب را دریافت و تطبیق پروژه را قبل از بر آمدن روسها به پاکستان تسلیم نمود تا سروی های مقدماتی خویش را آغاز نماید. خانم کلنتن یک نقطه را خلاف میگوید که ایجاد این گروه بخاطر شکست روسها بوده، القاعده چنین توانمندی نداشت، ندارد و نخواهد دریافت بلکه شکست روسها بعد از تجاوز ایشان به افغانستان بدست مجاهدین دلیر در بدل جانبازی خویش و قربانی میلیون ها افغان شکست داده شد. اما امریکا وحدت ملی، وطن دوستی، عقاید و محبت ایشان با دین مبین اسلام و دفاع از ناموس دین و وطن را را خوب درک کرده و این را نیز میدانست که بعد از شکست روسها به جهاد خویش خاتمه نخواهد داد و به پیروزی انقلاب اسلامی در افغانستان اکتفا نخواهد کرد بلکه با بدست آوردن تجهیزات نظامی که از روسها باقی مینماند سرحد جهاد را از کشور خود بیرون نموده از فسلطین دفاع خواهد کرد و مرکز اساسی برای آموزش مسلمانان جهان خواهد بود.
بدین اساس گروه تحت نام طالب و القاعده را یگانه سازمان است و میتواند برای بد نام ساختن جهاد مقدس افغانها و از بین بردن افتخارات ایشان اقدامات مقتضی نماید، به همین ملحوظ بالای آن سرمایه گذاری نموده و ما را به چنین سرنوشت مبتلا ساخت، به دین ضربه سنگینی را واردکرد. پروردگار عالم ایشانرا به لعنت خویش گرفتار نماید و اعمال شوم ایشانرا به همه افغانها و جهانیان رسوا سازد که انشاءالله چنین خواهد شد.
اشخاص که باعث شهادت مردم مسلمان این کشور میگردد، در مساجد و تکایا ماین گذاری مینمایند، مسلمانها را بنام اینکه مامور دولت اند میکوشند طالبان نه بلکه ملیشه های مزدور که توسط پی آر تی ها جذب، تربیه و تجهیز میگردد/
امین از کابل

>>>   خانم کلینتون !
افغانهائیکه حد اقل آگاهی در باره عمق تاریخ افغانستان وبخصوص تاریخ 40 - 50 سال اخیر این کشور دارند این مطلب را سالها قبل میدانستند. انها با گوشت و پوست خود احساس میکردند که افغانها قربانی "جنگ" و رقابت میان ابرقدرتهای جهان یعنی "سوسیالیسم" و "سرمایه داری" بوده اند!!! آنها خوب میدانند که مردم افغانستانرا بنام "کمونیست"؟؟!! و "مجاهد"؟؟!! و غیره وغیره بجان هم انداختید، ملیونها افغان را به کشتن دادید، ملک شانرا ویران ساختید!! و امروز که امروز است احمقانی وجود دارند که باز هم به کشتن یکدیگر ادامه میدهند!! و درین میان وطنفروشانی وجود دارند که ملیاردها ملیاردها دالر ثروت اندوختند و به ریش ملیونها ملیونها افغانی که مجبور به گدائی از هر کافر و مسلمان شده اند، میخندند!!!
با تقدیم احترام
افغان از افغانستان

>>>   این خانم ... باید به محاکمه کشانده شود زیراکه میلیون ها مسلمان بی گناه را زیر نام القاعده کُشت و هنوز هم می کشند.
یک افغان

>>>   تشکر بی بی طالبه

>>>   گر چه جها نیا ن همه چیز ر ا مید ا نست ؛ ا ما خو ب شد که خو د شا ن ا عتر ا ف کر د ند . فر ق آ نست که در آ نو قت به مبا ر ز ین مقا بل شو ر و ی قهر ما نا ن صد ا میکر د ند و ا کنو ن آ نا ن ر ا تو ر یر ز م مید ا نند . هر د و ند ا ا ز یک حلقو م خا ر ج می شو د . خجا لت هم نمی کشند .

>>>   هیلاری کلیونتن کسیت طالبان را به دشمن کرده است ما ااین را ه را نمی خواهیم شما باید از این کار جلو گیری کنید مر گ بر هیلاری کلینتون چی کاره است که این کار را میکند
بنده علوی از ایران این گزارش را میدهم

>>>   ع ص از فرانسه سلام!
برادر یا خواهر محترم! مجاهدین به کمک خدا به پیروزی رسید نه بکمک امریکا. در زمان جهاد هدف یک و آنهم بسیار واضیح بود و آنهم بیرون راندن روسها و سرنگونی دولت مزدور روس. پس از سرنگونی دولت نجیب مسله قدرت در میان آمد و مجاهدین که در 14 سال تنها و تنها به شیوه حربی جهاد تمرکز نموده بود و چندان تجربه مدیریت و دولت داری نداشته و اهداف کشور های همسایه هم بعد از پیروزی مجاهدین مطرح گردید و نیز گروهای بازماندگان قسم خورده خلق و پرچم هم از موقع استفاده کرده و در یک جنگ داخلی مجاهدین را بدنام ساختند.

>>>   در قاموس امریکا چییزیکه وجود ندارد وجدان است.
امید

>>>   آقای در اول فرمودند که مجاهدین فرصت را غنیمت دانسته از امریکا اصلحه میگرفتن تا علیه شوروی وقت استفاده کنند. و فرمودند که خداوند شری بیافریند که خیری در میان باشد. فکر کنم خیری در میان نبود. شوروی رفت و عوض شوروی 34 کشور دیگه به افغانستان آمد و امروز همین مجاهدین خدمت ازی 34 کشور را میکنند و برای باقی ماندن ازین کشور های تلاش میکنند. آیا فکر میکنید شوروی از آمریکا و انگلیس بدتر بود؟ ما تا چی وقت خوده گل میزنیم. یک دفعه تمام قضایای که در افغانستان اتفاق افتاده از اول تا آخر مرور کنید بعد میفهمید که چی گپ است.
وحید،

>>>   بلی بین افغانها یک ضرب المثل است که میگویند کوچوک سک را نگهداری وکلان مکن وقتیکه بزرگ شود از پاچه خودت میگیرد , این کوچوک سگها ی بزرگ شده از پاچه شما نه بلکه از گردن ملت مظلوم امریکا وکشورهایکه بعد از 11 سبتمبر قربانیهای پی همی دادند گرفته وخون ملتها را مکیدن که شما حکام شان هستید, مسؤل این همه خون ریزیها وکشتار انسانهای که خداوند خلق نموده و با امید فراون به فردای زندگی انسانی تحصیل نمودند. ولی با فرستادن این جوانانها در جبهات جنگهای نامقدس وفریبنده شهید شده ومیشوند, چه امریکای هاست ویا آسترلیائی, چه افغانهاست ویا انگلیسها اینها همه بنده گان خداست ولی قربانی توطه گران خون آشام شده ومیشوند . این گفته ها یا صحبت های شما که چه کسی ویا کدام ارگانی ویاکدام سردمدار امریکائی القاعده یا تروریست و بنیاد گرا ها رامتولد شده چیز جدید نیست . اینرا همه انسانهای طبیعت وجامعه جنگزده افغانی , پاکستانی؛ امریکائی, آلمانی , انگلیس, هسپانیائی, ایتالیائی , عراقی ودر همه تمام ملت جهان میدانند که این همه گروهای تباه کار تحت نام حکمتیار , حقانی, ربانی , مولوی خالص , سیافها, خلیلها , محققها, شعله جاوید ها, مولوی فضل الرحمن ها , القاعده ها وغیره که بعدآ اسمای جدید بخود میگیرند وتادبیر وپلانهای جدیتر با نهوه ومیتود جدید به چنین خون ریزیها ادامه میدهند همه اینهارا دستگاه های تروریستی بین المللی شما ایجاد, پرورش واستعمال نموده و مینمایند . و بخاطر حفظ منافع اقلیت یک فیصدی در جهان خونهای 99 فیصد انسانهای جهان را میریزند. ( زیرا از دیگاه های ترورپروران وترورزایده گان این خود عدالت, ترقی, دموکراسی, تآمین حقوق زن وجوانان درجامعه ترورپروری میباشد).
همین که گلبدین حکمتیار در طول سه دهه جنگها که خودبا عمل , کردار ودستور او هزار ها انسان این سرزمین شهید گردید ولی اوخودش در قصرهای فولادین ازطرف بادارنش مثل شما محافظت میشودوهیچ بلای بالایش نازل نمیشود. زیرا برای فرداهاست که کدام جنایات بزرکتر را بوسیله او انجام بدهید. وتا ختم بازیگری فلمی آن بعدآ بخاطر پاداش انسان کشی وناشخواری مستبدش او را در نقش سردمداریا دولت مرد در صحنه قدرت آورده میشود.
این جای شک نیست ولی جای تآسف است زیراخودکرده را نه درد است ونه مداوا , ملت افغان خود دربدن خود شاخک شاندن وتحت نام جهاد ومجاهدت بهترین فرزندان خودرا نامراد ساخته درزیر خاکها نمودند. واینرا هم میدانیم که در ختم صحنه های این فلمها افراد مظلوم را دزدبگیر و محکمه میشوند وقاتلین وتروریستهای وهشی سرمدبر ودولتمرد مقرر میگردند. این خود واضع وآشکاراست که هرگاه غرب دررآس امریکا وانگلستان علیه حکومت ملی ودموکراتیک افغانستان ستیزه گرائی نمیکرد وکمکهای سیل آساب ازطریق مصر وعربستان سعودی به پاکستان صورت نمیگرفت واز گاو غدودش را که بیش ازیکنیم بلیون دالر برای اقای حکمتیار رسیده است سایر تنظیمهای جهادی را در جایش بگذار پس فکر کنید که ...؟...؟ بلیون دالر در خزانه حکام پاکستانی سرازیر شده است واین خود جنایت نابخشودنی رهبران مجاهد افغان است که خون جوانان افغان را ریختن وقیمت خونبهای این جوانان و شهدا را در بانک باداران جنایت کار خود ریختند. کیست که بپرسد؟؟ و جویا شود هنوذ هم رهبر مجاهد میگویند ونا خود آگاه خودهارا قربانی توطه های بعدیکه این چهرهای بدنام دارندد میسازند. با احترام

>>>   من که اصلا مجاهدی نمی بینم معنای جهاد جهد وکوشش اینها جهد وکوشش برای پول دار شدن و به قدرت رسیدن انجام دادند نه برای دین و اعتقادات و مردم بی چاره از روی نادانی و بی سوادی زیر تاثیر چنین حرف ها رفته جان های عزیزان ،زیر ساخت ها ،.....وبالاخره وطن خویش را از دست دادند . پس اگر صادقانه فکر کنیم چه کاری انجام دادیم امیدوارم که با آشکار شدن این قضایا دیگر فریب هم چو افراد و دسایس دشمنان و نوکران شان را نخوریم.

>>>   خانم کلینتون!!!
خانم"زنبیل"
برو به بیل برس
یا به عبارتی برو چیزتو بده چیکار به افغانستان داری؟
یا حق

>>>   چوپان رمه چران کمی توت به دامن داشت کمی را خورد وکمدیگر را به زمین انداخت وبالایش شاشه کرد در بازگشت ازدشت شد گر سنه به جای توت ها رسید وپاک گفته همه را پس نوش جان نمود امریکا یان در حق طالبان همین عمال را انجام داد وفعلا که راه رفتن را گم کرده طالبان دشمن ما نیست ویا ما انهارا طالب ساختیم به انها راه اشتی را باز میکند ای کاش جهانیان بدانند که امریکا دشمن سر سخت بشریت ومسلمانها میباشد که بواسط ساختن گروهای زیر نام اسلام ، اسلام را بدنام میسازد ولی بخبر ازینکه حافظ دین اسلام خداوند ج میباشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است