سخنگوی وزارت دفاع ملی:
نیروهای کماندوی افغانستانی وارد میدان می شوند!
در حال حاضر صدها نفر از نیروهای ویژه کشور از سوی نیروهای امریکایی آموزش می بینند و تا چند ماه دیگر آماده اجرای عملیات های شبانه می شوند، زنان نیز در این گروه شامل اند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۴    ۱۳۹۰/۱۰/۸ کد خبر: 30933 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، قرار است به زودی نیروهای ویژه افغانستان، مسؤلیت اجرای عملیات شبانه را از نیروهای ناتو برعهده گیرند.

جنرال ظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع در گزارشی به بی بی سی گفته است که در حال حاضر صدها نفر از نیروهای ویژه افغانستانی از سوی نیروهای امریکایی آموزش می بینند و انتظار می رود تا چند ماه دیگر آماده اجرای عملیات شوند.

این اظهارات در حالی بیان می گردد که عملیات شبانه که از سوی نیروهای خارجی صورت می گیرد به یکی از موضوعات جنجال برانگیز در کشور مبدل شده است.

شمار زیادی از هموطنان کشورمان بر اثر همین عملیاتها بدون کدام گناهی جان شان را از دست داده اند!

رئیس جمهور کرزی نیز اخیراً و پس از استماع گزارش هیأتهای بررسی کشتار غیرنظامیان در ولایات قندهار، پکتیا و کاپیسا گفت از سالها به این طرف عملیات های خودسرانه و جستجوی منازل به عنوان یک مشکل جدی میان افغانستان و نیروهای ناتو مطرح بوده است و یکی از موانع عمده در راه امضای سند همکاریهای استراتژیک میان افغانستان و امریکا همین مساله می باشد.

رئیس جمهور تأکید کرد تا زمانی که عملیاتهای شبانه و بازرسی خودسرانه خانه ها قطع نشود، سند همکاریهای استراتژیک امضا نخواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت که مردم افغانستان دیگر تحمل ادامه چنین بمباران های هوایی و عملیات های خودسرانه شبانه را که توسط نیروهای ناتو راه اندازی می گردد و باعث تلفات مردم بی گناه ملکی می گردد، ندارند.

این در حالی است که ناتو پیش از این عملیاتها را بخش مهمی از برنامه های خود برای سرکوب طالبان می دانست اما در واکنش به درخواست و هشدار رییس جمهور تأکید کرده است که تلاش می کند رهبری این رشته عملیات را به تدریج به نیروهای افغانستان واگذار کند.

وزارت دفاع می‌گوید، نیروی ویژه داخلی که در حال فراگیری آموزش از سربازان امریکایی هستند، توانایی های بیشتری دارند و به تناسب سایر نیروهای افغانستان با سلاح مدرن و پیشرفته تجهیز شده‌اند.

جنرال ظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع گفته است که قطعات ویژه کماندو که عملیات های شبانه را می‌توانند انجام بدهند از تعلیمات و تجهیزات ویژه برخوردارند.

به گفته عظیمی از چند سال پیش به این سو کار بالای این نیروها آغاز شده و در حال حاضر تمام عملیات های شبانه که صورت می گیرد مشترک است اما تلاش جریان دارد بین ما و ایالات متحده آمریکا که بتوانیم ظرف چند ماه آینده مسئولیت عملی این عملیات ها را به نیروهای کماندوی ویژه انتقال دهیم.

مقامات در وزارت دفاع همچنین گفته اند که بخشی از نیروهای ویژه، زنان هستند تا در تلاشی خانه ها و زنان مظنون، همکاری کنند.

ورود سربازان مرد به خانه های افراد به دلیل تلاشی و تعقیب افراد مظنون، در تضاد با ارزشهای جامعه افغانستان بوده و این مسأله اعتراضهای گسترده ای را به همراه داشته است.

هر چند تاکنون مقامات کشور و همچنین ناتو در این راستا تعهدات زیادی را مطرح کرده اند کهتاهنوز جامه عمل نپوشده است ... اما امیدواریم این بار این اظهارات در حد حرف باقی نماند و شاهد روزی باشیم که تمام امنیت افغانستان توسط نیروهای داخلی کشور اداره شود.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   گپ بسیار خود است عظیمی صاحب ما توانائی عملیات شب را داریم.
اما طیاره وقوای هوائی نداریم بخاطر انتقال وحمایه از ما کوماندو ها .
به مردم افغانستان هم اطمینان میدهیم که کوماندو های افغانستان تونائی اجرای عملیات شب را دارند.

>>>   جنرال صاحب عظیمی !

>>>   گپ بسیار خود است عظیمی صاحب ما توانائی عملیات شب را داریم

>>>   بی تمیزی های عالم از سخن پیداشود
پستهای بیمغز اگر لب باز کند رسواشود
باز عظیمی صاحب به ... اغاز نمودند شما سرباز را در زمین نمیتوانید نگهدارید از نزدتان فرار میکند پس چطور میتوانید در اسمان نگهدارید گرچه دیگر کسی به فرمایشات اقای عظیمی فریب نمیخورد وقتی او لب به سخن باز کند همه میدانندکه سخنانشان عاری از واقعیت است باز هم کسانیکه اولین بار ازدهن مبارک موصوف چیزی را میشنوند ولو برای یک بار هم که شده فریب میخورند وشاید عظیمی صاحب درقبر هم بروند برای منکر ونکیر .... میگویند اگر از ایشان در قبر سئوال شود که{من ربک}یعنی خدای تو کیست؟یا میگوید امریکا ویامیگوید پیشترک دوسه نفر امدند واز من سئوال کردند باز شما چرا امده اید؟ وملائیکه ها حیران خواهند شد که درینجا دروغ رواج نداشت چطور شد که اینجا کسی دروغ بگوبد در همین هنگام از بالا ندا می اید بگذاریداورا او عظیمی است به ... عادت دارد ولی چنان ... که ضررش به کسی نمبرسد واز ... اوکسی متضررنمیشود زیرا همه حرفهایش را معکوس میخوانند وبدی ... هم درین است که سامعین خساره مند شوند وبه ... های عظیمی صاحب وسایر سخن گویان ملکی ونظامی کسی باورندارد وضررهم نمیبینند

>>>   چرا از وطنت دور هستی و بر نمیگردی و به خو نت ؟؟؟ سئوال ایست که همیشه از تمامی هموطنان ما در در کل دنیا هر روز پورسیده میشود هر کس بنوع خود جواب میدهد که
۱- افغانستان امنیت و ثبات وجود ندارد ما را هر لحظه خطر مرگ تحدید میکوند بنابر این ما مجبور فرار از میهن پناه بوردن به کشور های دیگر میکوند
۲- دیگری میگوید کار و زندگی در افغانستان نیست از دست بد بختی و گروسنگی و.. غیره من میهنم را ترک کردم چرا؟ چون ثروت مندان افغانستان جرعت سرمایه گزاری در وطن را ندارد دولت مردان به دونبال پورکردن جیب خودیشان است در نتیجه ما مردوم زیردست کاری از دستی مان بر نمی آید مجبوریم در خاریج از وطن دومبال کار بریم تا زن و بچه وپدرو مادری پیر مان از گروسنگی تلف نشود
۳- کار هست در افغانستان دست مزد ها آنقدر کمی خرجی خوردن خودی آدم را تائمین نمیکند چه برسد خرج و مخاریج بستگان در زمن این در ساعت ممکینه همله اینتیحاری صورت بیگیره و جان خود را از دست بیدیم که تنها به مرگ تنها یگ نفر نیست بلکه تمام اهل خانه میمرد که دروست هم هست نان آور خوانواده اگر بیمیرد همه را باید مرده حساب کرد.

اما نظر شخصی من این است که کیشور ما افغانستان یگ کوچلو امنیت پیداکرده بیاید دست بدست هم بدهیم تا با کمک همدیگر همه اقوام و همه ای مذاهیب تا این کیشتی به گیل نشسته را نجات بیدیم از فرار کردن ها و از دوری ها و از مخالیفت ها از مهاجرت ها وطن ما آباد نخواهد شد میگن کاری خود کنی بابای آدم از انجامش عاجیز است این امنیت نیصبی را واقیت بیبخشیم ما دست رویدست گذاشتیم تا آمریکایها برای ما کاری انجام دهد یا امنیت بیارد این کار همه ای مردوم میهن ما است اگر ما همدست باشیم اگر ما همدیگر را قبول کونیم هم امنیت سرازیر میشه در وطن و هم کار دروست میشه در وطن هم مهاجرت کم میشه هم و هموطنان بر میگرده از کیشور های دونیا و همچنین ثروتمندان هموطن ما می آید ریشه افراط و تفریط شبه ای نظامی طالیب یا حقانی به زیر پای ما لیه میشه و نه هر روز بهانه دست آمریکا میدیم. هر روز پیشرفت هرروز ترقی خواهیم کرد بیشتابید تا آرزو ها را به واقیت تبدیل کونیم بیاید همه با هم همه افغان هستیم تا وطن خود را کنیم آباد.
خدا آن ملتی را سروری داد
که تقدیرش بدستی خیش نویشتند
با کوشیش و تلاش همه چیز دروست خواهد شد
از مکافات عمل غافیل مشو
گندوم نروید جو ز جو

>>>   جناب عظیمی صاحب حرف تان درست سوال من این است که همین قباله وراثت سخنگوی وزارت دفاع افغا نستان را با فر مایش چه نهاد جا سوسی بدست اورده اید که تمام العمر باید در این پست باشید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است