سکوت هر مسلمان خیانت است به اسلام!
توقع مردم افغانستان از رسانه های کشور و حتی شورای علما این بود زمانیکه نیروهای آل سعود هزارها جلد از کلام الله مجید را در بحرین به آتش کشیدند و صدها مسلمان را به شهادت رساندند، حداقل این جریان را محکوم می کردند. اما چون منافع آمریکا در میان است، این بزرگواران سکوت پیشه خود کرده اند 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۲۵    ۱۳۹۰/۹/۲۲ کد خبر: 30261 منبع: پرینت

به گزارش تحلیلی بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( afghanpaper ) ، سیصد و دو روز از آغاز انقلاب مردمی در بحرین می گذرد و هر روز نیروهای آل سعود و آل خلیفه تعدادی از مسلمانان را به خاک و خون می کشند، اما در رسانه های افغانستانی هیچ خبری در این باره نشر نمی شود!

حتی امروز که یک کودک پنج روزه بر اثر شلیک گازهای سمی در منامه به شهادت رسید، باز هم رسانه های کشور ما هیچ پوشش خبری در این رابطه نداشتند، در حالیکه همین رسانه ها بارها و بارها خبرهایی درباره انقلاب سوریه و دیگر کشورهای را نشر می دهند. این تفاوت خبری ما را بر آن داشت تا ببینیم سیاست خبری رسانه های افغانستان مبتنی بر چه اصولی است: شفاف سازی صادقانه یا حمایت از برخی جریانهای فکری غرب.

لازمه این موضوع هم نگاهی کوتاه به وضعیت انقلاب بحرین است بدین شرح:
بحرین کشوری است جزیره‌ای در خلیج فارس با مساحت 706 کیلومتر مربع. پایتخت آن منامه است و علاوه بر عربی زبان‌های انگلیسی، فارسی و اردو هم در آن بسیار رایج است. اسلام دین رسمی بحرین می باشدکه 81.2% درصد جمعیت بحرین مسلمان (66%شیعه و33%سنی) و 9% مسیحی هستند.

پادشاه بحرین شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه ست که از سال ۱۹۹۹ تاکنون حاکم این جزیره است. وی تحصیلکرده دانشگاه کمبریج انگلستان و فارغ التحصیل دانشکده افسری کانزاس آمریکاست که بعد از پدرش در سال 1399 پادشاه بحرین گردید.

پادشاه بحرین طرفدار سرسخت رژیم صهیونیستی است و اسنادی موجود است که او از مقامات كشورش خواسته از به كار بردن الفاظي مانند «رژيم صهيونيستي» و «دشمن» در سخنان رسمي درباره اسرائيل، اجتناب كنند.

آمارهای اقتصادی نشان می دهد که نمی توان قیام مردم بحرین را به وضعیت بد معیشتی و فشار اقتصادی نسبت داد و بررسی نوع برخورد حکومت با مردم نشان می دهد انقلاب بحرین تماما ریشه در آزادیخواهی و عدالت طلبی با صبغه اسلامی دارد.

در ماه دلو سال گذشته پس از آنکه رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا به بحرین سفر کرد و موافقت خود را برای حضور چند هزار نیروی ویژه سعودی و امارات و کویت در بحرین اعلام کرد، انقلاب بحرین آغاز شد و تا کنون ده هزار نفر از مردم کشته و زخمی شده اند.

اما چرا بحرین تا این اندازه برای آمریکا مهم است و کشورهای تحت سلطه آمریکا در منطقه برای سرکوب قیام مردم آن بسیج شده اند؟

هم‎اکنون ناوگان بسیار پیشرفته پنجم دریایی آمریکا که برای واشنگتن از اهمیت خاصی برخوردار است در پایگاه نظامی الجفیر بحرین مستقر است. این ناوگان دریایی حامی بسیاری از منافع کاخ سفید در منطقه می باشد. از سوی طی هشت سال اخیر بازار نفتی بحرین تحت کنترل آمریکا بوده که سود هنگفتی را نصیب شرکتهای آمریکایی کرده است.

با توجه به این موارد، واضح است که آمریکا در بحرین منافع زیادی دارد و تغییر در حکومت آن در هر سطحی ضررهای جبران ناپذیری به حضور آمریکا در منطقه وارد می کند.با وجود واضح بودن این امر و اینکه جای هیچگونه استدلالی برای متضرر نشدن آمریکا از انقلاب بحرین باقی نمی ماند.

به گفته کارشناسان، دخالت آمریکا در انقلاب های مردمی منطقه دو جنبه دارد. در کشورهایی که تحت مستعمره آمریکا و انگلیس نیستند، مانند مصر و تونس دخالتی ندارد اما در کشورهایی چون لیبی، بحرین، یمن که منافع سیاسی و اقتصادی کاخ سفید در آنها مطرح است، با چنگ و دندان تلاش می کنند به هر طریقی که شده از منافع خود دفاع کنند، حتی اگر خون ده ها هزار نفر ریخته شود!

حال با توجه به این توضیحات، اینکه چرا مقامات، رسانه ها و حتی ملا امامان جمعه افغانستان هیچ سخنی در این باره نمی گویند، جای بسی تعجب است؟! البته شاید بتوان گفت مسئولان دولتی و رسانه های صوتی و تصویری افغانستان هم جیره خوار و تحت نظارت آمریکا هستند، که سیاست اطلاع رسانی خود را آنگونه قرار داده اند که غربیها می پسندد، لذا هیچگاه سخنی را که به ضرر آمریکا و انگلیس باشد به نشر نمی رسانند.

به هر حال این مسئولان ذیربط بدانند که رسالت خبری هر رسانه ای ، اطلاع رسانی شفاف و صادقانه است مخصوصا درمواردی که کفر بر علیه اسلام می جنگد. به همین دلیل توقع مردم افغانستان از رسانه های کشور و حتی شورای علما این بود که زمانیکه نیروهای آل سعود قرآنی را که دست معترض بحرینی بود، آماج شلیک خود قرار دادند و هزارها جلد از کلام الله مجید را به آتش کشیدند، حداقل این جریان را محکوم می کردند. اما متاسفانه چون منافع آمریکا در میان است، این بزرگواران سکوت پیشه خود کرده اند.

آیا جای آن نیست که بگوییم سکوت هر مسلمان خیانت است به اسلام!

 

http://files.afghanpaper.com/pics/201112/201112130643184872.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201112/201112130643182451.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201112/201112130643182795.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201112/201112130643182292.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201112/201112130643182941.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201112/201112130643183113.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201112/201112130643183753.jpg


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بياموز تا بياموزاني،
عالمي كه بداند و به جامعه و مردم خود نياموزاند و انسانها را آگاه نسازد گناهكار از دنيا ميرود.
هارون
افغان

>>>   بلی سکوت هر مسلمان در برابر کشتار مسلمان ها خیانت است این قتل چه در بحرین باشد وچه در سوریه وچه در هر جای دیگر با این فرق که در بحرین حد اقل سکوت نموده اند وقتل را توجیه نمیکنند

>>>   بلی درقسمت سوریه نیز همنطور....

>>>   دوستان و نوكران امريكا هر جنايتي بكنند از نظر امريكا اشكالي نداره

>>>   پیامبر اکرم می فرمایند: زمانی دنیا فاسد میشود که عالم فاسد میشود. وضعیت کشور ما حاصل دست همین ملاها و به حساب علما هستند. علمای ما بیشتر نوکر صاحبان قدرت اند و به جای اندیشه اسلامی اندیشه مادی و قومی دارند. اسلام را مانند طالبان به مردم معرفی میکنند.

>>>   ای شهیدکودکم تورا کسانی گشتندفبلا علی اکبر را گشتند تاریخ تکرار میشود تو درکنارعلی اکبرخواهی ماند لعنت خداوند بر انها که بخاطر حکومت وخوشگذارانی به کودک هم رحم نمیکنند شهادت تو دل هرمسلمانی را بدرد آورد چه بکم حامیان اینها همین امریکایها هستند بدستور انها ارتش عربستان را ریختن بحرین حتی به زن وکودک هم رحم نکردن دکتری که ملت مسلمان را مداوا میکرد آن را هم گشتند.
خدایا شر ظالمان را ازسر مردم بیگناه کم کن.
نجاتی ایران. ارومیه.

>>>   متاسفانه رسانه های افغان اکثراازیک عده افرا دخودباخته وجاهل وبه ظاهرباسوادامانااگاه وبی بصیرت به فرهنگ که ازان فقط قسمت منفی ومسموم ان یعنی غناو سازواوازازنوع پوچ وبیمعنی ان وبرنامه های بی محتوای زباله دانی شرق وغرب راتبلیغ میکنند تشکیل یافته ومن یک واقعیت تلخ رابگویم که تلویزیون ... ازافرادی استخدام میکند که یکی ازشرایط او اعتقادبه پلورالیسم ولائیک باشد وجالب تراینکه درصورتی به طلوع ازسوی غربیهابودجه پرداخت میشودکه برنامه اشاعه فسادیعنی MandUوبرنامه دیگری مانندان چندساعت پخش شود
به نقل ازشاهدعینی.شیوا

>>>   جنايات نوكران امريكا
اسلام امريكايي

>>>   واقعا براي جامعه علما افغانستان ننگ است كه چنين جنايات گسترده كه در جهان رخ مي دهد محكوم نمي كنند مگر وظيفه شوراي علما غير از اين ها چيزي ديگر ي است . شوراي علما بيدار باشيد. علما قم و مشهد هم در قبال جنايت روز عاشورا در كابل سكوت كردند هيج واكنش از خود نشان ندادند لا اقل يك تظاهرات برعليه چنيين جنايت راه داشت كه انجام مي شد . اميد است علما يك كمي در فكر مردم وطن باشند .
(اكبري محمد ابراهيم )

>>>   خدا لعنت کند دشمنان اسلام را ، و خداوند همت والا دهد برمسلمانان

>>>   دوستان عزیز!
از اینکه ما و شما افغان و الحمدالله مسلمان هستیم اعمال وحشیانه ولو از طرف هر نظام و منبع بر مسلمانان صورت گیرد ما انرا به شدید ترین الفاظ تقبیح میکنیم ولی بهتر است ما بیشتر توجه خود را به مردم خود و به مشکلات خود متمرکز سازیم تا دیگران. چراکه فعلا افغانستان در وضیعت قرار ندارد که به مشکلات دیگران بپردازد (بهتر است بگویم که ما را به این کلان کاری ها غرض نیست) چنانچه ضرب المثل معروف داریم که میگویند که کل اگر طبیب شود اول چاره سر خود را کند...

>>>   با سلام.
فرق سوریه و بحرین در این است که در سوریه آتش را امریکا افروخته و خود از طریق رسانه های صهیونیستی در این آتش می دمد. اما انقلاب بحرین کاملا مردمی است و امریکا برای سرکوب آن به بحرین سلاح می فرستد.
میرویس

>>>   کدام رسانه و کدام علما, همه مشتی اجیر و جیره خواری بیش نیست.
مبشر

>>>   در فكر خود باشيم ايا كسى در فكر افغانستان در بحرين است .

>>>   او برادر چرا نمیگذارید که مردم ما خوابی راحتی داشته باشند. هر از گاهی میاید و از احساست پاک مردم ما استفاده جوی میکنید. من نمیدانم که چرا ما افغانها مسلمان تر شده ایم, نسبت به عربها؟ اکنون روزگار ما بدتر است از بحرینی ها و مردم مصر و سوریه. کدام کشور غربی با ما همدردی نموده اند؟ همیشه آتش افروخته اند.

>>>   من نمیدانم چگونه از همچو جنایات چشم پوشی نمود .

>>>   مسئولین Afghanpaper خدا شما را خیر دهد .موفق باشید
حیلی یک سوژه خوب وسازنده را انتخاب کردید من هم به نوبه خود این ظلم آل سعود که همیشه تلاش شان تفرقه بین مسلمین است محکوم می کنم آما یک سایت ضاله و اسلام ستیز به اسمی( ...) که کارشان توهین به اسلام و محمد وآل محمد است مسئولش هم یک شخص رزل به اسمی ... است مطمئنان از طرف یهودیهاست کارش هم تفرقه آنداختن بین شیعه وسنی هست و از حادثه غمناگ روزی عاشورا هم خیلی خوش حال هستند
آدم مشکوک میشود شاید حادثه روز عاشورا کار انهاست
میتوانید سر بیزنید چه خبر است

>>>   این علما نمیدانم که چرا خاموشی را اختیار نموده وچرا در مواقع اساس صدای خودرا بلند نمیکند .افسوس برین حالت ها وافسوس برمسلمانها که از خود هیچ عکس العمل نشان نمیدهد از خود در مواقع اساس.

>>>   وقتکه انگلیسها وهابیت را در جامعه سنی وبهاءیت را در جامعه شیعه ساخت رسوایی مسلمانها شروع شد. این وهابیها که در کنار حرم خداو پیامبرهم موقعیت دارندبسیار خطر ناک تر از سرطان برای جامعه اسلامی هست. وچون وهابیها مزدوران صهیونیستها هستند دیگر سازمان بین المللی حقوقو بشر هم نمی بیند.

>>>   سلام به همه
با کشته شدن انسان های بیگناه چی مسلمان باشید و یا غیر مسلمان، انسان با درک نا راحت میشود.
سوال من از نویسنده محترم این است و آن اینکه در طول بیش از سه دهه جنگ و کشتار که در افغانستان جریان دارد آیا کشورهای عربی بجز از تفرقه اندازی میان افغان ها کدام کار موثر دیگری را انجام داده اند؟؟؟
نمیدانم که یک عده از مردم ما چرا بی موجب ادعا دارند که گویا انسان های با شعور و با درک هستند و دل شان بحال مردم بحرین و سایر کشور های عربی میسوزد. دل تان بحال مردم خود تان بسوزد که حالت شان از حال مردم بحرین و سایر کشور های عربی بد تر است . مردم ما نان روز و شب خود را ندارند، در سرمای زمستان زیر خیمه های تربالی زنده گی دارند و امثال دیگر مشکلات که گفته میتوانیم که ایشان به مرگ تدریجی مواجع اند. و آنهای که در حملات انتحاری از بین میروند و آنهایی که در اثر بمباردمان غربی ها در افغانستان کشته میشوند آیا دل تان بحال آنها نمیسوزد؟
فکر میکنم که نویسنده محترم در بحرین ... بوده و حالا نسبت خراب بودن وضع بیکار شده و چنین متن را نوشته است. با این عکس های که در بالا گذاشته اید از این بدتر ما در افغانستان روز مرده شاهد هستیم.
بناً اول خدا ما را ببخشد باز دیگران را.
احمد افغان

>>>   مرگ بر امریکا جهان خوار و مرگ بر کسانیکه این شیاطین را به افغانستان دعوت و وطن را فروخته تاریخ فراموش نمیکند ...ها وطن را فروخته اند کرزی فروخته روز آخرت جواب خواهد داد
خسرو قاسمی

>>>   خدا این وهابیت را نیست و نابود کند . عزیزم ما مردم افغانستان هم ازدست ال سعود وهابی اب خوش نمیخوریم . یکعده برادران پشتون طالب ما وهابی زده شده و هر روز برای کشتن خون میخورد و بهشت را خواب میبنید . مشکل افغانستان از بحرین کده ده برابر ست. افغان

>>>   لعنت بر دشمنان اسلام عزیز !
خاموشی در برابر چنین عکس العمل ها در مقابل اسلام واقعا شرم آور است آخرما مسلمان استیم اګر توان فزیکی نداریم حداقل بخاطر مسلمانهاییکه جان شان را درین حملات از دست میدهند غمګین خو باشیم
وای بر رهبران که همواره در رسانه ها سخن از اسلام و دفاع میزنند
کجا شدید ؟؟...

>>>   انصاف داشته باشين علماي قم جنايت عاشوراي كابل را محكوم كردند و بيانيه دادند حالا اگر شما نشنيدين مشكل خود شماست

>>>   سلام دوستان
مساله این نیست که کدام خوب است و کدام بد؛ مساله این است که چرا در مورد سوریه در همه ی رسانه ها تبصره می شود ولی در مورد بحرین از هیچ یک از مجامع بین المللی کدام صدایی برنمی آید.
حشمت الله

>>>   روضه خوان می خواند:
چه کربلاست امروز
چه پر بلاست امروز
گهواره مانده خالی
اصغر کجاست امروز
و اصغر نمی خواست جا بماند از قافله ی شهدا
از حبیب شصت ساله
از عمویش عباس
از برادرش اکبر
از پسر عمویش قاسم
می خواست نشان دهد مظلومیت پدر را
ولی گهواره خالی مانده
و مسلمانان آمریکایی به غارت بردند گهواره را
و خدا صبر دهد رباب را
---
و خدا صبر دهد مادر ساجده را
الجزیره خبر فوری دارد اما
شیخ قطر را نشان می دهد در کنار اردوغان!
اسد را محکوم کرده اند به جرم دوستی با نصرالله
به جرم اشک بر کودکان قانا
عزادرای برای کشته های صبرا و شتیلا
بی بی سی پخش زنده می کند
سخنرانی کلینتون را
در تقدیس حقوق بشر آمریکایی
مبارزه با تروریست ها!
تقدیر می کند از عمر سعد
تشکر می کند از شمر
شایسته صلح نوبل دانسته
حرمله را
اما
رسیور نمی خواهد شبکه کربلا
بشقاب و آنتن نمی خواهد
دل می خواهد که روی موج محرم تنظیم باشد
فرکانس عاشورا!
کربلا،پخش زنده دارد همه جا
همیشه آنلاین است عاشورا
بی بی سی و الجزیره از همین لج شان گرفته
شب عید و عزا ندارد
هر وقت می روی روی کانال کربلا می گوید
همه جا کربلاست
همه جا نینواست
تو حسین منی
نور عین منی
امروز ساجده را نشان می دهد
زیر نویس کرده فدایی علی اصغر حسین(ع)
نشان می دهد
مادر ساجده در پی گهواره است!
گهواره اما خونی است
آل خلیفه هدیه فرستاده است برای آل سعود
شورای امنیت تقدیر کرده است بخاطر حفظ گهواره از شیخ های نفتی عرب!
روضه خوان می خواند:
گهواره مانده خالی
اصغر کجاست امروز

>>>   موضوع این است که پای سوریه روی سرخ رگ اسرائیل است و به همین دلیل امریکا نمی خواهد سوریه باشد اما دولت پادشاهی بحرین و سایر شیوخ عرب با پول و نفت خود ضامن حیات اسرائیل هستند پس امریکا به هر قیمتی که شده آنها را برای خود حفظ میکند. مگر فرعون برای ادامه ی حیات خود نوزادان را به تیغ جلاد نمی سپرد؟
عبدالحمید

>>>   باقی سمندر
قوس سال ۱۳۹۰ خورشیدی
دسامبر ۲۰۱۱ میلادی

سلام به کودک شهید و به خون خفته در بحرین
سلام به همه شهدا
سلام به خوانندګان ارجمند

این خیلی جالب است که رسانه های که داد از دیموکراسی میزنند - همه روزه حتی جنایات رنګارنګ طالبان را زیر پوشش قرار میدهند یا حتی با افراد نام نهاد جنګوی در زیر خانه های خود ساخته مصاحبه مینمایند ولی از قتل هام مردم در بحرین سخن نمی ګویند .
سوګند به قلم که در برابر هیچ جنایت کاری سکوت نکرده ام ونخواهم کرد .
سکوت در برابر جنایت و یا توجیه جنایت چه می تواند باشد مګر همنوایی شرمندوک و بی ازرمانه از جنایت ؟
سانسور افکار دیګران نیر در صلاح نبوده ونیست ونخواهد بود .
عده ای که بخاطر بحرین نه بلکه بخاطر نفت اشک تمساح میر یزند و یا در برابر جنایات بیشتر از پنج هزار انسان در سوریه خموشی اختیار نموده اند ومینمایند و یا درقتل مردم ما درعاشورا درکابل - قندهار و یا مزارشریف در چند رور پیش سهم داشتند یا قتل عای زنجیره ای را ادامه میدهند - در آخرین تحلیل در قتل بشریت سهیم اند .
سوګند به قلم که سکوت نخواهم کرد - این سندیست به پیشګاه شماـ انهاییکه در زیر کفش شان ریک دارند - لنګان لنګان پا برمیدارند.
یار زنده و صحبت باقی

>>>   هرکسیکه عکس های بالا را می بیند و به عاملان آن لعنت نمی فرستد و به هرنحوی از عاملان آن بیزاری نمی جوید بداند که مورد بی مهری خداوند قرار خواهد گرفت.
انسان دوست

>>>   او برادر، مسؤلیت اسلام تنها به دوش افغانهاست، که در هر گوشه ای دنیا واقعه ای بوقوع پیوندد، باید افغانها حتماّ عکس العمل از خود نشان دهند؟
خودما کم مشکلات داریم؟ چرا درین 10 سال جنایات ناتو و امریکا بر مردم افغانستان هیچ یک عالم مسلمان از ممالک اسلامی صدای شانرا بلند نکرد؟
اول خانه ای خود را آباد کن، بعد از همسایه ات را!
نادر

>>>   وا مصیبتا....

>>>   اینگونه کشتار ها بیشتر ازمدت 30 سال میشود که درکشورما جاری است و هیج یک از کشور های عربی درفکر مردم بیچاره مانبود و حتا برعکس با فتوا های گوناگون مسلمان افغانستان رایکی بجان دیگر انداختند و کمک های مالی و نظامی میکردند

>>>   بقیه بالا وحتا عرب ها از کشور های مختلف به افغانستان بخاطر قتل وقتال و ازبین بردن مسلمانان افغانستان میامدند . کدام روزنامه و یا مردم کدام کشور اسلامی درفکر ما بود . کدام کشور اسلامی خواست تا صلح درافغانستان تامین شود ؟ جواب معلوم است که هیچ کدام . ما پرابلم های زیاد درکشور خود داریم که باید به ان رسیدگی شود . ما خلاف هرگونه کشتار مسلمانان هستیم و انرا خلاف اسلام میدانیم ولی ایکاش مسلمانان دیگر دنیا و بخصوص کشورهای عربی نیز همین مفکوره را درقبال افغانان میداشتند
فرهادکابلی

>>>   سلام بر تمامی انسان های آزاده و حامی مظلوم.
ظلم با هرعنوانی با هر لباسی با هرهدفی از جانب هرکسی باشد محکوم محکوم ... است ما از تمامی ظالمان بیزار هستیم و از این ظلم وحشتناک یزیدی نیز اظهار نفرت و بیزاری می جوییم خدا و رسولش لعنت کند به تمامی ظالمین از جمله آل خلیفه.
امینی

>>>   سلام بر تمام کسانی که از آزادی خود دفعاع می کنند دل ما از این همه جنایت که در بحرین بدست دولت آل خلیفه و حامیان آن رخ می دهد خون است بدون شک خون بر شمشیر پیروز است این را ما از حضرت امام حسین (ع) آموخته ایم و بیاری خدا مردم بحرین پیروز خواهند شد .
حبیب صابری از ایران

>>>   سلام وطنداران عزیز!
مسلمان به گفته ی پیامبر اسلام عمل میکنی یا به گفته ی کفار ؟
پیامبر فرموده است که هرکس شب را به صبح بیاورد و به امور مسلمین توجهی نداشته باشد مسلمان نیست.
کفار می گویند که به سرنوشت خود فکر کنید و به دیگر مسلمانان توجهی نداشته باشید. به همین خاطر است که این کافران ما را نه تنها سرگرم جنگ کرده اند و سرزمین ما را به اشغال درآورده اند که فکر ما را نیز به اسارت کشیده اند.
سلیم

>>>   هیهات منا الذله
انشاء الله مسلمانان و آزادی خواهان جهان همه متحد شده و ریشه ی ظلم و ستم را خواهد خشکاند و آمریکا و نوکران سر سپرده اش را که به خون مظلومین تشنه اش هستند، به خاک مذلت خواهد نشاند.
هادی امیری
قم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است