افراط گرایان آل سعود دست از سر افغانستان برنمی دارند!
عالمان آل سعود با فتواهای غیر اسلامی خود بارها و بارها مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته و با تربیت انتحاری کنندگان، آنها را شستشوی مغزی داده و آماده انجام اینگونه حملات انتحاری می کنند 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۴۵    ۱۳۹۰/۹/۱۵ کد خبر: 30027 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( afghanpaper ) ، افراط گرایان از دین برگشته و دشمنان افغانستان قبل از ظهر امروز سه شنبه با حملات تروریستی، عزاداری مسلمانان افغانستان را به عاشورایی دیگر تبدیل کردند و بیش از سیصد نفر از هموطنانمان در کابل، مزار شریف و قندهار را به خاک و خون کشیدند.

این متحجرین همزمان با عاشورای حسینی کودکان، زنان و مردان عزادار را شهید و مجروح کردند تا باری دیگر نشان دهند که هنوز عده ای از خارج افغانستان نمی خواهند تا در کشور ما اتحاد و همبستگی در سایه دین به وجود آید و به هر طریقی که شده سعی می کنند تا جنگ مذهبی به راه اندازند.

محترم کرزی که جهت شرکت در کانفرانس بن در آلمان به سر می برد، انجام این حملات تروریستی را در روز عاشورا کار کسانی دانست که دشمن اسلام و افغانستانند و نمیخواهند که مردم مسلمان افغانستان در زیر چتر اسلام در اتحاد و آرامی زندگی نمایند.

جالب اینکه گروه طالبان نیز در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حملات انتحاری امروز، شهادت شهروندان افغانستانی را جنایتی از سوی دشمنان متجاوز خواندند.

به راستی مسئول اینگونه حملات وحشیانه چه کسانی هستند؟ چه کسانی با حمایت مالی و نظامی خود سبب انجام چنین جنایاتی می شوند؟ آنچه در رسانه ها از جمله شبکه الجزیره نشر یافته، این است که لشکر جنگوی پاکستان که سابقه حمله به تجمعات مذهبی شیعیان پاکستان را دارد، مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

درباره این گروه باید گفت: لشکر جنگوی از سوی حکومت پاکستان ظاهرا منحل اعلام شده است اما تا حال حاضر فعالیت های تروریستی این لشکر با حمایت مالی سازمان القاعده ادامه دارد و معمولا هم از سوی دولت پاکستان اقدامی علیه آنان صورت نمی گیرد.

گفته می شود این گروه ارتباط زیاد عقیدتی و نظامی – امنیتی با گروه های افراط گرای سعودی دارد و از سوی علمای وهابی آل سعود هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ فکری تقویت و تغذیه می شوند.

دلیلی که اثبات می کند تفکرات متحجرانه آل سعود عامل این حملات انتحاری در افغانستان است، اینکه عالمان آل سعود با فتواهای غیر اسلامی خود بارها و بارها مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته و با تربیت انتحاری کنندگان، آنها را شستشوی مغزی داده و آماده انجام اینگونه حملات انتحاری می کنند.

به عنوان نمونه شیخ "عبدالعزیز آل الشیخ" مفتی اعظم حاکمان وهابی سعودی، در جدیدترین فتوای خود مدعی شد که عزاداری برای امام حسین(ع) شرعاً جایز نیست. وی بدون اشاره به آن دسته از روايات اهل سنت که بر حزن و گريه پيامبر(ص) بر مصيبت امام حسين(ع) اشاره صريح دارد؛ گریه و عزاداری برای امام حسین(ع) را نامشروع خواند و گفت اسلام از این عزاداری بیزار است.

http://files.afghanpaper.com/pics/201112/201112062019253453.jpg
عبدالعزیز آل الشیخ

وی پیش تر نیز ادعاهایی را درباره واقعه عاشورا مطرح کرده و بیعت با یزید را بیعتی مشروع تلقی کرده بود و امام حسین(ع) را به علت امتناع از بیعت با این فرد فاسق، (معاذالله) خطاکار برشمرده بود!

این تفکر در عربستان حاکمیت دارد به گونه ای که زمانیکه مسلمان اعم از سنی و شیعه در بسیاری از کشورهای مختلف جهان مشغول سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) هستند ،در عربستان درهای مساجد و حسینیه ها را می بندند و شیعیان را بازداشت کرده و جلوی نصب پرچم های تبلیغاتی مذهبی را می گیرند.

واقعا هیچ کس نمی داند که این افراط گرایان آل سعود که بنیانگذار طالبان و القاعده هستند تا کی می خواهند به این دشمنی با خاندان پیامبر (ص) ادامه دهند و با تفکرات متحجرانه خود بین مسلمان نفاق بیندازند؟

ولی باید آنها بدانند که  با انجام چنین اعمال وحشیانه هیچگونه خللی در اتحاد و همبستگی مردم افغانستان بوجود نیامده، بلکه نفرت و انزجار مردم افغانستان در برابر دشمنان کشور شان بیشتر خواهد شد و به کوری چشم دشمنان، مردم مسلمان شیعه و سنی افغانستان در کنار یکدیگر مانند گذشته مسالمت آمیز زندگی خواهند کرد.

 http://files.afghanpaper.com/pics/201112/201112062019252555.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201112/201112062019252564.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201112/201112062019251900.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201112/201112062019253519.jpg

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نتیجه تفکرات افراطی غیر از این نمیشود ، وقتی عقلانیت به خواب میرود ،بنام مذهب چی فجایع که بر سر مردم بیگناه نمیاید!از افراط وتفریط به هر نام بیزارم

>>>   عزاداران سید الشهدا حضرت امام حسین در کابل یکبار دیگر عاشورای حسینی را با خون خود به عزا نشستن
خدایا از صحنه روز گار
یزیدیان را بر دار
ابوالفضل علمدار
جانم فدایت صد بار
نبی ج

>>>   به خدا قسم به الله پاک قسم که دیگر نمی دانم این حرام زاده ها به چی اعتقاد دارند . به همه ی مردم افغانستان مخصوصا مردم هزاره تسلیت می گوییم . رضا

>>>   سلام بر حسین شهید سلام بر پیامبر کربلا زینب کبرا و سلام بر شهدای مظلوم امروز عاشوی کابل
خداوند با شهیدان کربلا محشور کند انشاالله

>>>   نفرین خداوند برعاملین این حملات انتحاری خدواند متعال انها را رو سیاه دنیا وشرمنده اخرت بسازد
فرهادکابلی

>>>   خدا بر همه ای ظالمان لعنت کند. ای خدای بزرگ از تو می پرسم چرا جلو این همه خونخواران را نمی گیری.
این خدا ! چرا این اطفال وزنها را و خوانواده ها را داغ دیده ساختی
این خدا انتقال این کشتار را از ظالمان بگیر.

یاور

>>>   روز جمعه تاریخ ۹ قرار است همه افغان ها در افغانستان وتمام کشور ها در مقابل سفارت پاکستان تظاهرات کنند.ایا نظر تان چیست،شرکت میکنید،یا نی آ یاوجدان و احساس تان اجازه میدهد،.که خاموش نشسته وتماشا کنید این جنایت پاکستان را؟کجاست ان غیرت افغانی؟
افغانستان قبل از ظهر امروز سه شنبه با حملات تروریستی، عزاداری مسلمانان افغانستان را به عاشورایی دیگر تبدیل کردند و بیش از سیصد نفر از هموطنانمان در کابل، مز1
Jawid az Germany

>>>   من به نوبه خود این اعمال ضد انسانی را تقبیح نموده وصبر جمیل برای باز مانده ګان از درګاه ایزد متعال خواهانم . این کار دشمنان افغانستان است می خواهند باتفرقه اندازی مذهبی جنګ جدیدی را بالای مردم ما تحمیل نمایند بی خبر از انکه در کشور ما شیعه وسنی در طول تاریخ برادر وار باهم زنده ګی نموده در دفاع ز کشور عزیز خویش دوشا دوش همدیګر خود در س خوبی برای متجاوزین داده اند . واین پلان شوم بز دلان هم خنثی شده در جمع یزیدیان در اخرت می پیوندند . شیعه وسنی با هم برادر اند . واحد (نورستانی )لندن

>>>   مردم شریف ما باید بدانند که پشت سر این دسیسه ها کی هااند و چرا با این بیرحمی و برای چی مردم ما بقتل میرسند .
خداوند دست به کاران این حادثه که اصلا نمی توان برایش نامی بدتر پیدا کرد به لعنت ابدی خود گرفتار نماید .
صدیقی

>>>   از قلبم خود میچکد به حال فرزندان غرقه به خون وطنم.
پاکستان کثیف لانه آدم کشان است، این لانه را خداوند به ویرانه ای تبدیل کند و یک سونامی دیگری را نسیب شان سازد.
نادر

>>>   بادرودوسلام به شهدای کربلاودیگرشهدای صدر اسلام واکنون افغانستان !
روزگذشته یکباردیگراهریمنان وپیروان مکتب یزید ازمرکزتروریستی( گروه جنگوی )ازداخل پاکستان ازمرزگذشته ازطریق لوگربه شهرکابل خودرادربین انبوه عزاداران حسینی خودرامنفجرساخت گرچه بیادران کرزی آنراردنمودندامابه صورت واضح گفته میتوانیم که حتما"ستون پنجم این حمله تروریستی گروه بدنام طالبان بوده وبه رهنمایی ایشان ازمرزتالوگروبعدا"تاکابل رسیده اند.
اینکه این حادثه دردناک همه مردم واقشارجامعه افغانستان راتکان داده برادران کرزی ازآن خودرادورنگه داشتند.....
جمیل باشنده لوگر

>>>   خداوند (ج) به عذاب خود گرفتار کند این قسم افراد را.آیا این کوک مظلوم چه گناهی داشت..... بخصوص کودک که لباس زرد دارد.

>>>   خداوند تمام عزاداران را که در حادثه دیروز در شهر های کابل، مزار شریف و کندهار مقام والای شهادت را نصیب شدند غریق رحمت خویش قرار بدهد و به عاملین این حادثات که بیشک دشمنان اسلام هستند شدید ترین عذاب را نصیب حالشان گرداند
اینها همان طبقه از دشمنان قسم خورده اسلام هستند که در زمان پیامبر گرامی از هیچ نوع آزار و اذیت مسلمین دریغ نورزیده بودند و حال نیز میخواهند که همان پلان های شوم خویش را که همانا ایجاد تفرقه بین مسلمانان است عملی نمایند و باید این پلید ها بدانند که در برابر مسلمانان هیچ وقتی کامیاب نخواهند شد

>>>   واقعا جنایتی بزګتر ازاین نمیشود حداون عاملان آنرا در دنیا و آخرت سخترین جزا را بدهد و روح شهدای ملت شهید پرور کشور مارا شادمان داشته باشد . انالله وانااله راجعون . حداوند به فامیل های این شهدا سبر جمیل عطا فرماید.

>>>   برای هر انسان که زره ای حس انسانیت دروجودش موجود است، این عمل قابل قبول نیست. پذیرش یک همچون عمل خود کفر گرایی وبی دینی است. شاید هم همین مفتی که از سرو صورتش شر ونفرت می بارد کافر باشد.

>>>   با اشک و آه و با تسلیت این واقعه ی جان سوز باید بگویم که به جز خائنین به حرمین شریفین هیج جنایتکار دیگر ی نمی تواند پشت سر این ماجرا و وقایع مشابه در جهان اسلام باشد.
گلبانو

>>>   بسم رب شهدا و صدیقین دیروز عده ای از کوردلان و دشمنان اهل بیت پیامبر در شهر های کابل ،مزار شریف وقندهار عزاداران امام حسین (ع) را مورد حمله انتحاری قرار دادند. و عده زیادی از عزاداران حسینی را به شهادت رساندند این دشمنان کوردل و پست فطرت می خواهد با این کار خود یاد و خاطره سرور و سالار شهیدان حسین ابن علی نواده پیغمبر (ص)
را از بین ببرد و در جامعه ما بین مسلمانان اهل تشیع و اهل تسنن سنگ نفاق بیندازند آنها کور خواندن. آنها نمی دانند که حتی ظالم ترین حکمای تاریخ نتوانستند مهر امام حسین را از دل این عاشقان بیرون کنند. و مردم افغانستان می دانند که پشت این توطه ها دست چه کسانی کار میکنند و چه اهدافی را دنبال می کنند
علی محمد فرهمند-کابل

>>>   او عبد العزيز آل الشيخ : اسلاميت و حقانيت ما بهتر است يا عيسويت و كفريت امريكا و اوپائي ها كه در اين خاك مقدس ده ها هزار نيروي خارجي را در مقدس ترين كشور اسلامي كه از آنجاه اسلام عزيز ظهور كرده است جابجاه كرده ايد .
چرا عربها خصوصآ عربستاني ها از اسلام استفاده سوه و به گروپهاي وهابيت وابسته گي پيدا كرده ايد ، خجالت نمي كشيد كه اولاد و نواسه پيغمبر عزيز اسلام را اينطور توهين ميكنيد و آيا حق همين است كه شما وهابيون خواهر سوم تانرا نكاه ميكنيد.

سيد اميد
كابل

>>>   از عمق دل به همه هموطنان و افغانها تسليت عرض ميدارم، براي شهدا بر حق روز سه شنبه كه برابر به روز دهم محرم ميباشد، جنت فردوس خواسته، براي باز مانده گانشان صبر و حوصله و براي زخميان شفاء عاجل و كامل استدعا مينمايم. دشمانان افغانها يكبار ديگر هزار ها فاميل را در سوگ عزيزنشان مصروف ساخته و خواستند كه خود را قهرمان معرفي نمايند. در حاليكه اسلام چنين اعمال تروريستي را كاملاً مردود شمرده و برايشان سخترين جزاء را انشا الله خواهد داد. خداوند متعال هميشه اين گروه ها را در اين دنيا و آخرت روي سياه داشته و هر گروه و يا مملكت ديگري كه اين گروه ها فاسق را حمايه و تشويق مينمايند شرمسار داشته و از نعمت ها هر دو دنيا محروم سازد. درد همه افغانها يك است و همه در اين ماتم خود را شريك ميدانند.
شهدا برحق روح همه تان شاد باشد! دشمنان افغانها روح همه شما هميشه در عذاب باشد و روي سياه داشته باشيد - مرگ به همه شما و عاميان شما!
ق. نسيمي
كابل

>>>   ایا کشتن طفل هم در فرهنگ تروریستان جنبه مذهبی دارد؟
آیا وحشی های درنده خوی هنوز از خوردن خون مردم افغانستان سیر نشده است.؟؟
آیا این وحشی ها با پول عربستان مردم افغانستان را قتل وعام می کند؟؟؟
مرگ به تروریست ومرگ به باداران تروریستان.

>>>   چه چیز می توان گفت
من که توان نوشتن را هم دارم از دست میدهم
صحنه های دردآوری است
خداوند بهشت را برایشان جایگاه امنی قرار دهد.
اهل سنت
خیرالله کریمی
هرات

>>>   ...به افراط گریان ، .. به اخوان الشیاطین ،.. به دشمنان مردم افغانستان ، .. به افراط گریان پاکستانی ، .. به صهیونیست ها ، ...به یهودها ، ...به شبکه القاعده ، ... به طالبان افغانی و پاکستانی و بلاخره مرگ به انگلیس که احتمال میرود که در حادثه خونین دخیل باشد .
خداوند ( ج ) برای تمام شهدای زیارت ابوالفضل (رح) کابل که در حمله انتحاری به شهادت رسیدند جنت فردوس نصیب گرداند و برای زخمی ها این حادثه شفاء عاجل دهد .
والسلام
باشنده شهر کابل

>>>   ,وقتی این جنایت را انسان می بیند شوکه می شود وباید به نیروهای خارجی باز هم آفرین گفت با اینکه کافر هستند ودر حال جنگ اما حد اقل انسان هستند وبه زنان وبچه های کوچک رحم می کنند وای به حال این فرقه منحرف واز خدا بی خبر که نه دین دارند ونه انسانیت وبه نام دین دست به این جنایت ها می زنند

>>>   اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد وآخرتابع له علی ذالک...
خداوندا به برکت این ماه عزیز ریشه آل سعود ووهابیت وتمامی دشمنان شیعه را بخشکان
باعرض تسلیت به مناسبت شهادت سروروسالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) وشهادت شهیدان مظلوم افغانستان

>>>   برای همه برادران عزیز و گرامی افغان خود این روز سیاه را که بسر ما توسط ممالک خاریجی تحمل شده صبر جمیل میخواهم و ازبار گاه الله پاک برای همه برادران خواهران شهید ما روح ارام و جنت را میخواهم.
احمد احمدزی

>>>   هرکس که به این فاجعه المناک دست داشته باشد ملیاردها بار لعنت خدا براو باد...
شبرغانی

>>>   خداوند منان همه این شهدا این حادثه المناک را فردوس برین اعطا فرموده و زخمیان این حادثه المناک را شفا عاجل نصیب نمایید. و کسانیکه این حادثه غم انگیز و تاسف بار را به بار آورده به قهر و غضب خود گرفتار نمایید.
بهروز از بلخ بامی

>>>   من هم به نوبه خود شهاد ت اين عزيزان را به خانواده هاي اعزادارشان تسليت گفته وازبارگاه ايزد متعال براي خانواده هاي معززشان صبرجميل وبراي شهداء فردوس برين وبراي زخميان شفاي عاجل ميخواهم .لعنت خدابراين حكومت .ازبس كه كرزي خاين خادم الحرمين الشريفين ميگويد راستي او هم ايشان كرده اند

>>>   هزار نفرین باد به دشمنان انسان ، اسلام وبشریت. اینها فتنه انگیزانی هستند که دشمن همه بشریت اند.
حیدری از بدخشان.

>>>   آغاز خطر مهم در افغانستان! اگر دولت افغانستان بزوترین وقت جلو حملات انتحاری رانگیرد عقده ها به اوج خود خواهد رسد باز آن زمان دشمنان وطن و اسلام موج سواری نموده و کشور به تفریقه مذاهب اسلامی سوق داده و جوی های خون سرازیر خواهد شد. چرا دولت افغانستان و جوامع بین المللی، جامعه اسلامی هیچ گونه اقدام نمیکند. این خطر بزرگی است در پیگر اسلام و بد نامی مسلمان جهان شده است. از کرزی صاحب و جوامع بین المللی می خواهیم در جلسه بن در این مورد و خط دیورند توجه نماید.
سیرت از دشت برچی شهر کابل

>>>   پیام عاشواری حسینی در کابل، اتحاد و همبستگی ملی مردم افغانستان است. کسانی دستشان به خون مردم ما آغشته اند که وحدت و انسجام و قدرتمندی ما را نمی خواهند. دست هیچ افغانی در این جنایت دخیل نیست، مردم هوشیار باشید که دشمنان ما می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند. پس با وحدت ملی به مشت محکمی به دهان بدخواهان مردم افغانستان بزنیم.
دانشجوی افغانستانی قم ایران

>>>   عاشورای دیگری باز توسط تبه کاران و دشمنان اسلام رقم زده شد، و من به نوبه ی خودم شهادت، این شهیدان را به خانواده های محترم و داغدیده و هم چنان به تمامی ملت شریف و مسلمان افغانستان از صمیم دل تبریک می گویم و خود را در غم ایشان شریک می دانم، لعنت به کسانی که به چنین عمل زشت دست زدند.فاطمه خاوری

>>>   یا حسین ....

>>>   به نظر بنده جواب دندان شکن به دشمنان افغانستان و آنهاييکه در پشت حملات وحشيانه ديروزي دست دارند اينست، که اقوام او ګروه های مختلف ساکن در افغانستان باهم بيشتر متحد و يکپارچه شوند.

>>>   با عرض معذرت شهادت این شهدای گرامی را تسلیت می گویم ببخشین دوستان گرامی که اشتباه تایپی شده است فاطمه خاوری.

>>>   این چگونه مذهبی است که کشتار زنان ، اطفال و جوانان بیگناه را روا میدارد. لعنت خدا ورسول برای توریستان.
مرگ بر حامیان این گونه کشتارها.

>>>   اکبر صادقی مشهد
پشت این ماجرا فقط دشمنان ملت افغانستان هستند تا با ایجا حساسیت مذهبی می خواهند که این ملت به صلح و صفا زندگی نکند. هوشیار باشیم که بهانه دست دشمنان دین ندهیم.

>>>   کل یوم عاشورا وکل ارض کربلا
ضمن محکوم نمودن این جنایت از صمیم قلب شهادت شهدای عاشورای کابل ومزارشریف رابه خوانواده های محترم شان تبریک وتسلیت عرض نموده وازخداوند متعال دراجات عالی مسٔلت نموده وبرای بازمانده گان محترم ایشان اجروصبر عظیم طلب دارم وازدرگاه خداوند میخواهم که هرچه زودتر این ظالمان به سزای اعمال شان رسیده واربابان ودرست اندرکاران این جنایت بشری خداوند به عزمت خودش نابود کند . انشاالله .
نعمت الله محمدی استرالیا

>>>   سلام و عرض ادب دارم خدمت تمام مسلمانان افغان،

واقعه دلخراش روز قبل را به الفاظ سخت نکوهش میکنم، جای تاسف هست که برای بار اول در روز عاشورا واقعه المناک رخ میدهد. نفرین خداوند (ج) بر قاتلین مظلومان این کشور!
روز عاشورا شعیه و سنی ندارد، ملت مسلمان (شعیه و سنی) به طرق مختلف این روز را گرامی داشته و شهادت سالار شهدا را ملاک عمل قرارگرفته ظلم یزید را بر خاندان پیامبر اسلام (ص) تقبیح می نمایند.
من به نوبه خود، به خانواده های تمام شهداء این واقعه المناک تسلیت عرض میکنم، واقعاً منحیث یک مسلمان سنی این ظلم و وحشت را به شدید ترین الفاظ تقبیح می کنم.
مطمئن هستم، شعیه و سنی این کشور از هم جدا شدنی نیست، اساسات مان، معتقدات مان، دین مان، فرهنگ و کلتور همه ما یکی است. ما همه مسلمانان اهل تسنن در این غم با مسلمانان شعیه شریک هستیم!
تشکر، توخی

>>>   لعنت خدا ونفرین عالم براین یذیدیان عصر جدید.چون محرم شهامت وهم بستگی مسلمین جهان را در مقابل استکبار جهانی وصیهونیزم نشان میدهد شریکان وکاسه لیسان استکبار را خوش نمی اید با بیرون دادن فتوا های این چنینی باعث تضعیف مسلمانان در صف مبارزه می شوند گر چه از دست دادن عزیزان کار اسانی نیست اما این اعمال اراده مسلمانان بر حق را در مبارزات شان قوی می سازد.
ببینید اینها خوب میدانند که در محرم طفل وزن وبزرگ همه در عزاداری شرکت می کنند هیچ اینها ترس از خدا وروز جزا ندارند اینها مفسدین فی الارض هستند خداوند بحق ارواح این شهیدان وشهیدان کربلا جهان اسلام را از لوث وجود همچو پلیدان بیدین پاک کند .برای بازماندگان شهدا صبر جمیل می خواهم. انا لله وانا الیه راجعون
محبی از کانادا

>>>   ای افغانهای عزیز ! این است عمل طالبان .شمار ا بخدا قسم اگر رسول گرامی اکرم حیات میداشت در مقابل این مرتدان دینی حکم جهاد میداد یانه.

>>>   ای طالب ای دشمن اهلبیت ایا سنت رسول خدا همین است که با وحشی گری تان به نمایش قرار دادید .

>>>   خداوند هدایت کند اگر هدایت نمیشود خداوند خودش به اعمال خود برسانند این دشمنان قسم خورده افغانستان دشمنان قسم خورده بشریت چه مشکلات نبود که بالای مردم افغانستان و مردم جهان نیاورد. الله رحم کند بسیار غمگین اطفال زنان در کل جنگها باید نجات داده شود اما این بی شرفان ....

>>>   عـــاشــــــورا ..... پــــروردگار عــــالمیـــــــان الله ( ج ) به هــــر اشخـــاص وبه هــــر قــوم آرزو و خـــواســـــتــه هـــایشــــان را میـــــدهـــد . مســــــــــــلمانان اهل تشـــــیــع ( شـــیـــعــه هــــا ) در آن روز عاشــــورا به تیغ زنی به تن و جان هــــایشـــان عــاشــــورا را بــا خــون هــای شــان تجــلیل میــنمــاینـــد دوعـــایشـــــان قبـــول شــده از طرف خــــداوند ج بــرایشــــان تیغ زنی هــای خــونین انتهـــاری را أعــزام داشته آنــــانــان را به مــرام و مقصد شـــان رســانده است در این جــا قصور هیچ کس نیست . مســــلمانان اهل سنت در همان روز عـــاشــــورا روزه های نفلی میگیرند تلاوت قرآن و صلوات خــوانی هــا در مســــاجـد نمــوده شهـــادت امام حسین (ع) را با دوعا ها تجلیل مینمــــایند محبت امام حسین (ع) نواسه آنحضرت (ص) در قلب های هر مسلمان چه شیعه و چه سنی جا دارد . مولوی عطا الرحمن بلخ

>>>   لعنت خدا بر دشمنان این وطن باد، روح همه این شهدا شاد باد.
امین الله شریفی از کابل

>>>   امروز از تلویزیون، این خبر حزن آور و جگر سوز را شنیدم و مادری را دیدم که در تکه های به جا مانده از انفجار، لنگه ی کفش غرق به خون پسرش را برداشته بود و بوسه می داد و بر سر و سینه می گذاشت. ساعتی بر آنچه دیدم اشک ریختم و هنوز از یادآوری این صحنه، اشک از چشمانم روان است. کدام انسانی می تواند چنین وحشیانه به کشتار بی گناهانی دست بزند؟ تفو بر این وحشی گران انسان نما...تفو بر آن مذهب، باور و یا مرامی که به پیروانش اجازه دهد بی گناهان را به کشتارگاه اندیشه های واپس مانده اش ببرد. امیدورام که این حادثه نتواند در فرهنگ صلح آمیز مردمان بزرگ افغانستان که قرنها با مدارا و صلح در کنار هم زیسته اند، خللی وارد کند.
به همه ی داغ دیدگان انفجار روز عاشورای کابل و مزار شریف تسلیت می گویم و امیدوارم که روح شهدا با امام شهیدان محشور گردند.
آمین
حسن خضری از شیراز

>>>   این اعمال وحشیانه طالبان پاکستانی را محکوم میکنیم. برادران خونسردی خود را حفظ نموده و به جان علما شروع نکنید. هیچ عالمی اینطور فتواح غلط را که منجر به قتل زیاد بی گناهان شود صادر نمی کند. در این دسیسه عالما نه بلکه دشمنان اسلام دست دارند. پنجابی های که اصل یهودالنسل پاکستانی هستند قبلاً هم در پاکستان از این نوع دسیسه ها را تهیه و برادران اهل تشیع را به شهادت میرساند. امروز به سخنان عالما کسی گوش نمی دهد مگر به سخن سازمان جاسوسی پاکستان.
این هم ممکن است که امریکایی ها دی این دسیسه هم دست داشته باشند.
بهر حال خدا لعنت کند این تروریستان و دشمنان اسلام را.
خوجه گل

>>>   در قرآن کریم می آید ،کسیکه یک مؤمن حتی که یک انسان را بغیر حق به قتل می رساند ،گویا اینکه تمام انسانها را به قتل رسانیده باشد،یعنی نهایت جرم بزرگ را مرتکب شده است .این بی وجدانیکه این کار را کرده نه تنها مسلمان نیست بلکه وجدان هم ندارد.خداوند آنها را به غضب خودش گرفتار کند. واز خداوند مهربان برای فامیل های شهدای عزیز اجر عظیم وصبر جمیل می خواهم. همتی آلمان

>>>   سلام بر حسین و سلام به خون خفتگان راه حق عدالت حسینی در کابل
خداوندا شهیدان ما را بیامرزاد و به خانواده های این شهیدان صبر دهاد و به مردم ما اعم از شیعه و سنی همدلی عطا فرماید

>>>   خدا كند كه حسيني نباشددراينزمان
وگر نه صد هزار شمرو يزيد است امروز!
به كجا چنين شتا بان!اگر جهم مي خواهيد ؛به خدا از كشور ما بد تر نيست !واگر هواي بهشت داريد راه ميانبر ندارد مزد آن گرفت جان برادر كه كار كرد.
فكر مي كنيد خدا نشسته ومنتظر كساني است كه خودشو منفجر كنند تا بهشت ببرد شان !چه فكر بكري!
حسني از دايكندي.

>>>   این عمل واقعا یک عمل زشت است که توسط یک شخص که فقط نام انسان را دارد و خودش انسان نیست صورت گرفته این یک شخص بی وجدان بی عقل بوده است.
علی رسولی (کابل)

>>>   مامردم مظلوم وبیچاره هزاره راهیچکس نمی پسندند نمی فهمم که دلیل ان چی است
نقوی

>>>   شهادت امام حسین ویارانش برتمام مسلمانان جهان تسلیت باد.وهم چنان شهادت تعداد60تن ازعزاداران امام حسین رابه خانواده های محترم شان تسلیت عرض میدارم که در کابل مزارشریف قندهار توسط گروهک وهابی جنگوی پاکستان به شهادت رسیده است
احمد شاه از مزار شریف .

>>>   واقعا جای تحسین دارد این همه ابراز احساسات مردم عزیزمان.
اگر دقیق این نظرات نوشته شده توسط هموطنان را بخوانیم میدانیم که نسل امروز دیگر دنبال خشونت و... نیست و همه امت اسلام در افغانستان این عمل غیر انسانی را تقبیح میکنند.
ک_ه

>>>   روز جمعه همه مردم عزیز کشورمان قرار است در مقابل سفارتخانه های پاکستان کثیف جمع شده و اعتراض خود را در برابر سیاست های غیر انسانی این کشور ابراز نمایند.
از تمام هموطنان غیورمان تقاضامندیم که در این تظاهرات شرکت نموده و مشت محکمی بر دهان پاکستان و مزدوران خودفروخته اش بزنند.
لطفا این پیام را به هر طریق ممکن به دیگر هموطنان برسانید.
ک_ه

>>>   دوستان امام حسين كشته شدن در راه دوستي امام حسين را يك سعادت مي داند زيرا قرآن ميگويد: «بگو اي پيامبر من مزدي از شما نمي خواهم مگر محبت شديد(مودت) به نزديكانم» جان ما كه از جان حسين و ياران و فرزندان حسين عزيزتر نيست،آنها به دست چنين ظالماني به شهادت رسيدند، ولي بدا به حال كسي كه جان ناپاك خود را در دشمني با آل پيامبر از دست مي دهد و يا با بغض و كينه آل پيابر زندگي ميكنند و مي ميرند.
عاجزانه از خداي متعال بر خانواده هاي شهدا و مجروحان صبر و اجر و بر مجروحان شفاي عاجل و بر ظالمان و ستمگران عذاب جهنم را استدعا دارم.
محمد

>>>   این عمل وحشیانه را به شدت محکوم نموده و از خداوند متعال عزاب دردناک را برای عاملین این حادثه غم ناک در این دنیا و در روز قیامت استدعا دارم.
با درود بر شهدای مظلوم روز عاشورای کابل، این حادثه المناک و غم انگیز را برای خانواده های مظلوم هموطن تسلیت عرض می نمایم خداوند زخمی های این حادثه را شفاء عنایت فرماید و به خانواده های شهدای ما صبر جمیل عنایت فرماید.
مرگ و نفرین خداوند بر عاملان این حادثه غمنکاک
مصفی از بلخ

>>>   لعنت بر یزیدیها که تا امروز همان نظر بد‌شان موجود است، خدا لعنت کند دشمنان دین و اسلام را، امام حسین با ما درسِ آزادگی را آموخت و مرگِ سرخش از زندگی ننگین بهتر بود.حالا که شیعه رشد کرده رشک می‌برن، اما حسین تنها از شیعه نیست بلکه امام حسین مربوط با تمامِ اسلام می‌باشد.
مرگ بر دشمنان حسین و اولدش.

>>>   اسلام علیک یا ابا عبد الله شهادت ابا عبد الله الحسین و 72 یار با وفایش و همچنین شهدای عاشورا افغانستان را به همه مسلمانان جهان تسلیت می گویم ع.دانش کابل

>>>   از شیشه های شهر کابل خون چکان پیدا است
آیینه های شهر مان هر روز عاشورا است

از شانه اش افتاد در پای علم پرخون
این بار دستان رقیّه در حرم سقا است

گیسو به گیسو دختران آغشته در خون اند
درمخته ها بغضی که ترکیده است "یا زهرا" است

گیسوی سرخ کودکت را ناز کن مادر!
اصغر همیشه در میان خون خود لالا است

ازچشم خونینی که بین جا نماز افتاد
باید بدانی سجده گاهش تربت مولا است

پرپر زنان قلبی میان کوچه می خواند
رنگ حنا هرجا چرا رنگ عروسی ها است ؟

سبزینه پوشی می زند فریاد در تصویر
یعنی که زینب باز بین کشته ها تنها است

پای علم یک دختر معصوم می گرید
دست سکینه همچنان در دامن آقا است

گهوره ها را منفجر کردند در مسجد
شام غریبان شمع ها آبستن فردا است

15/9/1390 (شام غریبان ) قم

>>>   روح پاک شهدای روز عاشورای کابل و مزارشریف با شهدای کربلا محشور باد و لعنت خدا و رسول اش بر یزیدیانی که این حملات انتحاری را سازمان داده اند الی روز قیامت باشد.

آفای مولوی عطاالرحمن از مزار شریف. شما قبل از اظهار نظر منفی تان در مورد طریقۀ عزا داری شیعه ها و سنی ها بهتر است که دشمنان شیعه ها و سنی ها را محکوم کنید نه طریقه های عزا داری را.
شمامنحیث یک مسلمان معقول و منطقی به عوض گذاشتن مرحم بر زخم های قلب میلیون ها انسانی که ازین حادثه متأثر شده اند، بر جراحات شان مرچ و نمک می پاشید. این نظر خویش را باد خود نگهدارید و بیشتر از این حمایت خود را با دشمنان اسلام یکی نکرده و بین مسلمان شیعه و سنی تفرقه نیاندازید. شما چطور خود را مولوی خطاب میکنید با این نوع نظر منفی که دارید؟ درین نقطۀ حساس شما باید منحیث یک مولوی این عمل را محکوم کنید که طریقۀ عزا داری را. شرم است برایتان. امیدوارم معذرت بخواهید...
محمد یوسف از کندهار

>>>   تاريخ نشان داده كه پس از هزار و چهارصد خون مظلوم كربلا همچنان زنده است و يزيد و يزيديان در تاريخ دفن شدند و اين تقدير الهي است كه لشكر شيطان در دوران حاضر يعني وهابيت زر پرست عياش و گروه هاي نوكرشان بزودي از بين خواهند رفت .

>>>   خدمت خوانندگان عزيز اين سايت سلام تقديم مي دارم
ضمنا از مطلبي كه راجع به پيوند وهابيت عربستان سعودي با حملات تروريستي كابل دراين سايت منتشر شد استفاده و قدرداني مي كنم.
من مطمئن هستم كه وهابي ها و دشمنان وحدت ملت افغانستان هرگز با چنين جناياتي نمي توانند اتحاد شيعه وسني را دراين كشور خدشه دار كنند بلكه چنين حركاتي وحدت مردم را بيش از گذشته تقويت خواهد كرد.
من صبح عاشورا كه از مركز شهركابل عبور مي كردم ، برادران اهل سنت خودرا ديدم كه زودتر از برادران شيعه علم هاي خودرا برافراشته وبه ياد شهداي عاشورا راهي زيارتگاهها شده بودند كه اين موضوع عشق مسلمانان اهل سنت افغانستان را به خاندان پيامبر نشان مي دهد.
مطمئن هستم كه شيعيان افغانستان اين عمل زشت را به هيچ مذهب اسلامي نسبت نمي دهند بلكه آن را كار دشمنان اسلام و مسلمين مي دانند.
البته نبايد اين موضوع را فراموش كرد كه پاكستان دراجلاس بن شركت نكرد وبه نظرم اين گونه ، نقش خودرا در افغانستان بيش از گذشته برملا كرد و نشان داد.
عالمي - كابل

>>>   بدین ترتیب درود می فرستم به ارواح پا ک شهدای کربلا و شهدای به خون خفته کربلای کابل ، بدون شک کربلا وعاشورای حسینی تا ابد جاویدان خواهد بود .

>>>   عرب ها با استفاده از پول مفت نفت خدادي هركدام شان چهار تا زن متنوع مي گيرند عيش ونوش مي كنند ويك مقدار پول را براي كشتار مسلمانان مظلوم افغانستان وپاكستان در اختيار گروهاي افراطي قرار مي دهند. ساكنان افغانستان بدانندتنها راه نجات ما مدارا وتحمل قومي ومذهبي است.
وطندار

>>>   سلام
باز پیروشیطان از عزاداران امام حسین در افغانستان قربانی گرفته . ای اس ای پاکستان بیاد داشته باشد. هیچ وقت نمی توانید باین فتنه انگیزی در بین مردم افغانستان تفرقه بیندازید . وبیاد داشته باشد. روزی شود همین مار استین تان بجان خودتان حمله ور شود ان زمان کسی نخواهد بود به کمک تان بشتابد. لعنت خدا ورسول برشما باد ای پیرو شیطان ویهودی نسل

>>>   پاکستان = چوچه انگلیس، زن امریکا
طلب الدین غیاثی

>>>   از عمق دل به تمام هموطنان عزیز تسلیت عرض میدارم انسان انسان است که چرا با هم جنګ کنیم خداوند مهربان جنت فردوس به تمام شهیدان ګرامی نصیب بګردانه

>>>   مسلمانان شیعه و سنی افغانستان
دشمن اصلی ما بیگانگان است. فریب وهابی ها و نوکران ای اس ای پاکستان را نخورید. یکجا علیه این جانیان قیام حسینی کنید.
روح همه شهدا و بخصوص شهیدان دهم محرم شاد باد.

ویس از المان

>>>   من هم همدردی خود را اعلام میدارم و به بازماندگان شان صبر از خداوند استدعا میکنم.
برادران عزیز و رنجدیده افغانستان سلام علیکم> به اوامر خداوند عمل کنیم. وعتصمو بحبل الله جمیعا ولا تفرقو.
زاتحاد قوم قدرتهاهویدامیشود قطره قطره چون بهم پیوست دریا میشود.

>>>   سلام و درود بر ارواح مطهر شهدائ یوم عاشورا در افغانستان
دشمنان اسلام باری دیگر نمگ بر زخمی عزاداران اباعبدالله والحسین ریختند ومی خواهند فعالیت های مذهبی ما را متوقف کنند. فعالیت های مذهبی ما باحملات انتحاری متوقف وکمرنگ نخواهد شد بلکه از قبل گسترده تر و متجلی تر انجام خواهد گرفت و ما غم مهرعشق حسین را با شیرو از مادر گرفتیم و راه ما ادامه دارد .
محمد ذکی نبی زاده از هند

>>>   زند گی برمن مشکیل بردیگران اسان گذشت شیرین ترین ایامی جوانی ام درکشور ایران گذشت .غم رابرسردارم وطن راچی کنم سوختن که برتن دارم کفن راچی کنم

>>>   این که این بار طالبان این انتحاری را بدوش نگرفته خیلی خنده دار است قبل ازین حادثه عاشورا هر از گاه مین کنار سرک جان دها مردم ملکی را میگرفت اخبار میگفت تا هنوز کدام گروه به عهده نگرفته یا حادثه این روز ولایت هلمند که 19 نفر به اثر مین کنار سرک شهید شده پس این هم کار جنگوی پاکستان است هرگز !
دست طالبان هم در حادثه انتحاری عاشورا دخیل بوده جنگوی پاکستان نمیداند و چطور میتواند که بدون کدام واسطه این عمل زشترا مرتکب شود طالبان حتما راهنما و همکار این گروه جنگوی وهابی بوده .رامین

>>>   من .من حیث یک افغان ازاد اندیش به همتباران خود میگویم شمارا بخدا سوگند انتحاری چه از خود تان باشد ویا پاکستان در خانه های خود راه ندهید و اگر شما همکاری نکنید بیگانه نمیتواند به تنهای کاری کند کابل از پاکستان خیلی راه است.
باریکزی

>>>   انا لله وانا الیه راجعون/
یزید حسین را به بد ترین ووحشیانه ترین نوع ممکن به شهادت رساند. حتی طفل صغیر شش ماهه اش را نیز به شهادت رساند. ولی اینک نام چی کسی بالا است؟ یزید که هرکس می شنود بر او لعن ونفرین می کندٰ یا حسین که هر که نام مبارک اورا می شنود بی اختیار در مقابل او تعظیم می کند؟
مطمین باشید رهروان راه حسین نیز نام شان جاوید خواهد بود وهرکس بر مزار آنان گذر کنند لعن ونفرین را نثار نوکران وکاسه لیسان ونامردان شیطان صفتی می کنند که به نام مذهب ودین آنان را مظلومانه به شهادت رساندند ونیز قبل از این کم نکشتند از این شیعیان اباعبدالله؛ از عبدارحمن گرفته تا غرب کابل تا طالبان منحوس تا انفجار دیروز . واین رشته سر درازی دارد برادر! این جوی خون همیشه جاری بوده وخواهد بود. مرگ یک بار بیشتر نیست چی خوب است در مسیری باشد که رضای خداوند است. به خدا قسم این شهدا اینک سر سفره ارباب شان متنعم اند.ولی وای به روز آن پلیدی که فکرش را کاهگل کرده وخود را قطعه قطعه کرد که مستقیم به بهشت برود.
می گویند انتحاری را گرفتند و مشت ولگد مال کردند تا بی هوش شد . وقتی در شفا خانه به هوش آمد یک نرس را آنجادید وگفت دیگر حوری ها کجا است مولانا صاحب گفته بود برای هرکدام تان که عمل انتحاری انجام بدهید ده حوریه داده میشود.
اینان خیال می کنند هرکس یک شیعه را بکشد مستقیم به بهشت می رود.
البته از ابن تیمیه چنین پیروانی بهتر به وجود نمی آید . تنها کسی که در میان اهل سنت از یزید دفاع کرد ابن تیمیه در قرن هفتم بود واینک بچه های یزید از یزید دفاع وپیروان حسین را قتل عام می کنند.
زخون بنویس بر دوار ظالم که آخر سیل این بنیاد خون است
وخون همیشه بر شمشیر پیروز است انشٱلله این غم را نیز مردم عزیز وخانواده های مظلوم شهدا پشت سر خواهند گذاشت هرچند که خیلی دشوار وسخت است ولی ما مردم این را بار ها تجربه کرده ایم . من قبلا هم این گونه صحنه ها را در غرب کابل دیده ام زنان سربریده را فراموش کرده اید؟ نه به خدا شیر خوارگاه را فراموش کرده اید ؟ نه به خدا مزار شریف وپوست کندن بدن شیعیان را فراموش کرده اید؟ نه به خدا و.... برادرم خواهرم مادرم وپدرم! این غم ها را دل نگه دارید که شما راست قامتان جاوید خواهید بود ودشمنانتان با هرلباس وقیافه نابود خواهند شد وشما از این میدانها بازهم سر افراز بیرون خواهید آمد مانند مولایتان حسین (ع) .
من از تمام برادران اهل سنت که در این سایت ابراز همدردی کرده اند به عنوان یک شیعه تشکر می کنم امید است اتحاد وبرادری را هم چنان حفظ وجنایتکاران را از خود دور بدانیم از ظالم با هرقیافه ومسلکی دفاع نکنیم که رضای خدا در این است.
هموطن شما مهاجر دیار غربت

>>>   غلام محمد از كابل ب خانواده شهدا تسليت ميدارم

>>>   سلام به ارواح پاک شهدای خو نین بد ن سر زمن افغا نستان در روزعا شورا سال 90 وارزوی صبر واجر برای خانواده های محترم شان وکسا نی که این جنا یت مکند مسلمان که نییست بلکه ازعا طفه بشری بهره ی ندا رد واگر ادعای مسلمانی دارد این شیعیان جه گنا هی دارد وگنا هش همن است که برای اهلبیت پیغمبر عزا داری مکند عشق به هلبیت میورزد شما جنا یت کا ران مدعی اسلام بیا ید همرای پیغمبر عزا داری کنیم در عشورا بر اولاد پیامبر احسانی

>>>   خداوند لعنت کند مسببین انفجارهای روز عاشورا در افغانستان و عراق و پاکستان را انشالله روح عاملین این جنایت با یزید و ابن زیاد محشور بشه من که واقعا از دیدن تصاویر گریه کردم خدا به بازماندگان و برادران و خواهران دینی مان صبر و به شهدا درجه همنشینی با سرور آزادگان امام حسین ع را عطا فرماید .
پیمان از خرم اباد ایران

>>>   سلام بر حسین شهید سلام بر پیامبر کربلا زینب کبرا و سلام بر شهدای مظلوم امروز عاشوی کابل
خداوند با شهیدان کربلا محشور کند انشاالله
soleyman qorbani torkeye

>>>   برادران مسلمان افغانی داغدار من هم از ته دل داغ این اتش جگرسوز شمارا حس میکنم ودرغمتان شریکم اما من خود شاهد بودم که در قبرستان بقیع کسانی سر مزار بزرگان اسلام فلسفه بافی می کردند وعقاید شیعیان را در مورد احترام به خاندان رسول اکرم وشخصیتهای تاربخی اسلام کفر آمیز میخواندند ومتاسفانه گاهی برادران فارسی زبان افغانی هم به انها کمک می کردند تعجب من از انجاست وهابیت که دست پرورده انگلیس خبیث است چرا به انها تاسی نمی کند چراکه انگلیسیها به مرده هایشان احترام می گذارند نمونه اش قبرستان انگلیسیهای که در جنگ با افغانیهای دلیر درسالهای قبل کشته شدند در افغانستان قبرستان مخصوص ان کشته ها دارند اگر همین اندازه وهابیت تعقل وتفکر وبصیرت داشت این خونهای عزیز برزمین نمی ریخت انشائ لله این شهیدان با سالار شهیدان حسین بن علی (ع) محشور گردند آمین خراسان رضوی

>>>   علت اصلي قتل شيعيان فتاوي مفتي هاي عربستان از جمله عبدالعزيز ال شيخ اين ....كور ظاهر و كور باطن مي باشد كه عليه عزاداري سرور ازادگان جهان و سيد جوانان بهشت و پاره تن حضرت رسول اكرم (ص) فتوا مي دهد. تا كي بايد شاهد كشتار شيعيان درعراق وپاكستان و افغانستان باشيم. دولتها و ملتهاي شيعه غيرتتان كجاست؟چرا جواب دندان شكن به اين ... نمي دهيد.
در سوگ شما شريك هستيم
علي از تهران

>>>   این خون خواران وهابی باید بدانند تا مسلمان و شیعه زنده هست راه امام حسین هم ادامه خواهد داشت
حق جو

>>>   اين به اصطلاح عالم سعودي،عجب چهره اهريمني دارد!

>>>   خداوندنابودكندكسا ني راكه دراين حادثه المناك دست داشتند
حسيني تهران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است