ریشه های مواد مخدر در دستان کیست؟
اینکه می گویند مواد مخدر در اختیار یکی از برادران کرزی یا نزدیکان برخی اعضاء کابینه می باشد، در واقع انحراف اذهان عمومی است. اینان هنوز آنقدر بزرگ نشده اند که بخواهند در سطح جهانی با مافیای مواد مخدر در آمریکا و انگلیس رقابت کنند 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۰    ۱۳۹۰/۹/۸ کد خبر: 29832 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( afghanpaper ) ، پنجمین نشست مبارزه با مواد مخدر به مدت سه روز در کابل با حضور مقامات افغانستان، ایران، پاکستان و برخی مسئولان سازمان ملل در حال برگزاری می باشد.

در اولین روز این نشست محترم ضرار احمد مقبل وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان، محترم مصطفی نجار وزیر داخله ایران، حاجی خدابخش راجار وزیر کنترل مواد مخدر پاکستان، تفاهمنامه ای پیرامون همکاری در امر مبارزه با مواد مخدر به امضاء رساندند.

خلاصه سخنان هر سه مقام مذکور، این بود که براي ريشه‌ كن شدن معضل مواد مخدر بايد به سرچشمه توليد و توزيع آن و سركردگان قاچاقچيان دسترسي پيدا كنيم؛ چرا كه كشف مواد مخدر در سطح پايين‌تر و مبارزه با توزيع‌ كنندگان خورد در كاهش قاچاق مواد مخدر هيچ سودي ندارد.

حال سوال مهمی مطرح می شود که سرچشمه و ریشه تولید و توزیع مواد مخدر در دستان کیست؟ نهادهای مبارزه با مواد مخدر سه کشور باید با چه کسانی مقابله کنند: کشاورزانی که برای مبلغ ناچیزی مجبور به کشت خشخاش می شوند، موتر دارانی که برای دریافت وجهی ناقابل به ناچار این مواد مخدر را جابجا می کند، سربازانی که با مقداری کمی رشوت از برخی مسائل چشم پوشی می کنند، یا کسان دیگری که در پشت پرده کنترل این کشت و توزیع را بر عهده دارند.

مسلم این است که اگر یک مافیای قوی در میان نباشد، همین وزارت مبارزه با مواد مخدر کشور با همین جناب ضرار احمد مقبل می تواند با زور هم که شده از کشت خشخاش جلوگیری نماید، ولی کسانی هستندکه نمی خواهند این زنجیره قطع شود.

برای اینکه شفاف تر سخن بگوییم باید بدانیم که تا زماني كه مافياي موادمخدر نفوذ لازم را در دستگاه سياست نداشته باشد به راحتي نمي تواند يك كشور را به مركز توليد موادمخدر در جهان تبديل نمايد. با این توضیح که برخی کشورهای غربی با ضعيف ساختن حكومت و نفوذ در عرصه قدرت و سياست در افغانستان ، زمينه را براي ناامني و فعاليت آزاد مافياي موادمخدر فراهم مي کنند.

این مساله از چند جنبه به نفع کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس می باشد. یکی اینکه هرچه افغانستان در بعد اقتصادي هرچه بیشتر وابسته به موادمخدر باشد به نفع آنان است زیرا کشور ما از نظر خودكفايي و توليد محصولات كشاورزي هيچگاه نخواهد توانست به رشد لازم و رفع نيازمندي هاي داخلي دست يابند، لذا همیشه محتاج آنان می باشد.

از طرفی در عرصه اجتماعی نیز اهداف بسيار مخوف و سازماندهي شده اي را دنبال مي كنند. آلوده ساختن جامعه به فعاليت توليد موادمخدر، شيوع اعتياد در بين خانواده ها و جوانان و گسترش فساد و فحشا در جامعه از مهمترين برنامه ها و اهداف ابرقدرتهایی است که از کشت و توزیع مواد مخدر حمایت می کنند.

دلیل اینکه میگوییم کشت و توزیع مواد مخدر ریشه در آمریکا و انگلیس دارد این است که بارها دیده شده، سربازان امریکائی در جریان بازرسی های امنیتی از کنار بسته های آماده به انتقال تریاک با بی تفاوتی عبور میکنند و اطلاعاتی را که در مورد مواد مخدر برایشان میرسد نادیده میگیرند. اکنون در افغانستان بیش از 100 هزار نیروی آمریکایی حضور دارند، اما حتی خبری از درگیری میان این نیروها با مافیای مواد مخدر افغانستان منتشر نمی شود.

اینکه می گویند مواد مخدر در اختیار یکی از برادران کرزی یا نزدیکان برخی اعضاء کابینه می باشد، در واقع انحراف اذهان عمومی است. شاید این افراد در کشت و توزیع خشخاش نقش داشته باشند اما نقش آنان در رتبه چهارم و پنجم قرار دارد. زیرا اینان هنوز آنقدر بزرگ نشده اند که بخواهند در سطح جهانی با مافیای مواد مخدر در آمریکا و انگلیس رقابت کنند. اینگونه افراد بدون اینکه بدانند، تنها یک کارگر در اختیار ابرقدرتهایی هستند که برای به دست آوردن ثروت از این راه حاضرند دست به هر اقدامی بزنند.

این مطلب را که سرچشمه مواد مخدر را باید در آمریکا و انگلیس جستجو کرد، همگان می دانند. حال اگر توان آن را دارند که با این مافیا مقابله کنند، بسم الله. ولی اگر این جرات را در خود نمی بینند، هزار اجلاس هزار روزه دیگر هم که بگذارند، فایده ای نخواهد داشت.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دوست عزیر یکی گفتی وگُل گفتی وراست گفتی

>>>   در مورد مواد مخدر كشورهاي همسايه بايد وقت خويشرا در افغانستان ضايع ننمايند, زيرا كساني در آن دخيل هستند كه در افغانستان بالاي خود زور ندارند وبا كشورهاي همسايه روابط نزديك واستخباراتي دارند لذا اين بديده ازبين نمي رود تا كه اين جنابان مثل مافياي مارشال، كرزي قدير، شيرزي ازبين نروند حتى كه شيرزي در وقت سفر به امريكا واروبا در بكس خويش آنرا ميبرد وحتى طيارات امريكايي كه از جلال آباد برواز مينمايد در مواد مخدر قاجاق ميشود, قاجاق بر هاي افغاني مردم عادي نمي باشد.
ايمن

>>>   در دستان دهاقین است و بس! اگر خدا را در نظر گیرند و بدانند که کاشتن این حرام است پس خرید و فروش آن هم دوام نمی کند.
خوجه گل

>>>   او سايت محترم خبري افغان پيپر ، زمانيكه ما حقايق را بر ملا ميكنيم ازينكه به نفعه كرزي نيست آنوقت نوشته ما را نشر نمي كنيد و حالا هم پشتيباني از كرزي خيل ميكنيد ، اگر اين سايت عادلانه است كه ما ايميل كنيم و اگر نيست و اگر نظرات ما را حزف ميكنيد كه سر از همين لحظه با شما خدا حافظي كنم ،
با احترام
سيد غافل

>>>   در افغانستان کشت مواد مخدره و فابریکه ها هیروین توسط خود زمامداران صورت میگرد زیرا 90 درصد کشور تحت کنتورل دولت بود و میباشد 10 فیصد ان که مخالفین قرار دارد 5 فیصد ان جنگ بوده و 5فیصد نمیتواند کشت تریکا و ماشین ها هیروین جهان را قرار داد بلکه در 90 فیصد که کنترول ان توسط دولت اسلامی افغانستان رهبری میگردد کشت و قاچاق میگردد پولیس ها سرحدی دست داشته حتی در سمت شمال جنرال داود داود نیز دست داشته با قومندان غلام و سایر قاچاقچیان مواد مخدره مثلی قومندان میر علم در کندز و تخار بدخشان فعالیت دارد و قومندان ملا حدود بهارکی نیز از جلمه قوماندانان مشهور هستید که در فکر بدست اوردن پول میباشند درسمت شمال هیچ شخصی منکر ازین قومندانان شده نمیتواند قومندانان جمعت روزی از تنظیم ها پول بدست میاوردند حالا توسط قاچاقچیان مواد مخدره رهبری میگرند و خوشختی این است که در موتر ها رینجر دولتی انتقال میگردد و ریس صاحب مواد مخدره هزار فیصد دست داشته در انتقال مواد مخدره و فابریکه های ان وقتی خود دولت و یا افراد دولت در مواد مخدره دست داشته باشند پس این نشست ها جای را نخواهد گرفت بجز اینکه از خارجی ها پول دریافت نمایند پاکستان هم در مناطق قبالی نشین کشت و فابریکه ها هیروین قرار دارد وانها نسبتآ ازادانه میتوانند به بازارها اروپا وامریکا از طریق افغانستان توسط نیروها خارجی به اسانی انتقال بدهد ایران در ساحیه ها بلوچ میتواند کنترول نماید ومگر ایرانی که از خاطر که بلوچ ها بتوانند در مقابل نیروها امریکای و افغانی یا پاکستانی مقاومت نماید اجازه چنین فعالیت ها میدهد و برای انتقال شان بهترین راه افغانستان است که میتواند به بازارها خارج صادر نمایند

>>>   در دستان خارجی ها است که به پول بسیار زیاد خریداری میکند. ودر ممالک اروپای انتقال میدهند این کار از دست دهقانی افغانستان ساخته نیست .
عبدالنصیر(محمدی)

>>>   هموطنان گرامی هیرویین در زمین کشت نمیشود بلکه تریاک بعد از پروسس که برای پروسس تریاک افغانستان به هزار ها تن تیزاب مخصوص ضرورت است که از کشور های غربی میاید و کسی اگر حمت دارد ممانعت کند در غیر آن حاصلات افغانستان تنها چرس است که برای خود ملت است از کرزی صاحب شروع تا تمام کابینه و کافه ملت افغانستان میزنند ...
غریب بچه کابلی

>>>   خشخاش در افغانستان کشت میشود ونظارت وترانزیت ان توسط شبکه های مافیایی اروپایی منجمله انگلیس انجام میشود که مقامات افغان باید مواظب باشند که مواد مخدر صنعتی وارد ان کشور نشود وبلای جان نسل جوان وبا سواد ان کشور بعلت ارزانی واستفاده راحت نگردد
شهرام ایران

>>>   در دست دیورند چیها و درمناطق دیورندیها.

>>>   از صبغت لالای مجددی بپرسید که یک استخاره کند و برای ما خبر دهد که بدست کیهاست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است