حمایت برخی امامان جمعه از پیمان استراتژیک!!
در حالیکه پیش از این شورای علمای افغانستان هر گونه پیمان با با کفار را حرام اعلام کرده بودند اما شماری از امامان جمعه از جرگه عنعنوی و امضای این پیمان حمایت کردند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۶    ۱۳۹۰/۸/۲۸ کد خبر: 29496 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، علما و خطبای مساجد جامع مرکز و ولسوالی های کابل دیروز جمعه در سخنرانی هایشان در مورد جرگه عنعنوی صحبت نمودند و اشتراک کنندگان در این جرگه را متوجه مسؤلیت هایشان نمودند.

آنها تدویر این جرگه را که در آن آراء مرو نظریات مردم سراسر کشور در نظر گرفته می شود ، یک امر مهم دانسته و به خاطر نجات کشور از مشکلات عدیده امروزی و حرکت افغانستان به سوی امنیت و ترقی و جلوگیری از تجاوزات کشورهای همسایه ، سخن گفتند.

امامان جمعه با اشاره به این موضوع که بزرگترین مملکت اسلامی یعنی عربستان نیز با آمریکا پیمان همکاری امضا کرده است از کسانی که موافقان امضای این پروژه را وطن فروش می نامند انتقاد کرده و این سخنان را نفاق آمیز خواندند.

این علما در سخنان خود از تدویر جرگه عنعنوی حمایت کرده و راه اندازی این شورا را برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی میان مسلمانان ، یک امر اسلامی دانستند و تمام مردم را به پشتیبانی از این جرگه فراخواندند.

همچنین تعدادی از علما در سخنان خود گفتند که ما ناگزیریم به این امر مهم تن بدهیم تا مردم بدانند که در امور مهم به نظریات آنان توجه می شود و هیچ گاه کسی نمی تواند در این موارد تصمیم های فردی اتخاد نماید و ملت غیور افغانستان می داند که در هر شرایطی باید منافع ملی در نظر گرفته شود تا تمام افغانستانی ها احساس کنند که در یک خانه مشترک و به دور از هرگونه تعصب و یکه تازی دور یک سفره جمع شده اند و خوشی ها و ناخوشی ها را با یکدیگر تقسیم نمایند ، تا مانند سالهای گذشته افغانستان در محور توجه جامعه جهانی قرار داشته باشد.

این اظهارات جالب امامان جمعه در حالی بیان می شود که پیش از این امامان جمعه و علمای کشور هرنوع پیمان با کفار را حرام دانسته بودند.

آنان پیش از این می گفتند امریکا برای خدمت به کشور ما آمده بود، حالا که نتوانسته است ما هم خواستار حضور دائمی آنان در کشورمان نیستیم و نسبت به تلاش بعضی سران برای قانونی کردن حضور امریکا در خاک افغانستان و تحمیل فرهنگ غربی خود در کشوری اسلامی احساس انزجار می کنیم.

جرگه عنعنوی از 4 روز پیش بدینسو اغاز بکار کرده و روی 2 موضوع مهم پیمان با آمریکا و روند مصالحه به بحث و بررسی پرداخته اند.

قرار است امروز عصر فیصله نهایی این جرگه اعلام گردد.

اکثر اشتراک کنندگان جرگه می گویند برای امضای این پیمان شرایطی را ارائه کرده اند که توقف عملیات‌های شبانه نیروهای خارجی در کشور، برچیده شدن ادارات موازی با نهادهای دولتی ، واگذاری مسؤلیت زندانها به دولت افغانستان،تثبیت حاکمیت ملی افغانستان، رابطه مستقل افغانستان با آمریکا، عدم مداخله آمریکا در امور داخلی افغانستان، عدم مداخله در روابط افغانستان با همسایگان و ایجاد امنیت در افغانستان از جمله این شرایط است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این جرگه تمام خواسته های حکومت را لحاظ کرده است.
یاور

>>>   آن را که حساب پاک است از معامله چه باک است؟

>>>   خوب کرده اند که حمابت کرده اند

>>>   از امامان روشنفکر کشورمان تشکر و قدردانی میکنیم.
کینگ آف هرات

>>>   ماشاءالله به علما و امامان جمعه و جماعات. نشان دادند كه به مسائل سياسي آشنا هستند و رنج مردم و كشور را درك ميكنند. زنده باد افغانستان.
عبدالله از ايران

>>>   اینجانب از تمام ملا صاحبان دموکرات کشور بخاطر پشتیبانی از پیمان استراتژیک !! تشکر نموده و از خداوند برای ایشان جنت را در خیال پلو آرزو دارم.
زمانگل چارپلاق از چهارراهی گمراهان

>>>   کار این امامان واقعا قابل ستایش است چون واقعیت های جامعه را درک کردند و بمردم نیز تفهیم کردند زیرا درشرایط کنونی داشتن پیمان یک نیاز است
فرهادکابلی

>>>   من نیز از امامان روشنفکر تشکر کرده وآرزوی آرامی در کشور عزیزمان میکنم

>>>   سلام وعلیکم من هم به نوبه خود اگر چنین پیمانی که قطع نامه ان درمحضر عام خوانده شد باامریکا بسته شود حمایت میکنم تا وطن مااز بدبختی به لطف پروردگار رهایی یابد.
پامیر

>>>   از عمل کرد امامان قدر دانی میکنم برای دیگران توصه دارم که افکار خویش را باز و روشن سازند

>>>   ازامامان بسیار زیاد تشکرمی کنم که نظر مسبت دادند .
نصیراحمد (شگی )

>>>   از نظرات خوانندگان عزیز میشود درک کرد که جوانان افغانستان واقعا به بلوغ عقلی کامل رسیده اند و خودرا درگیر دغدغه های کورکورانه و ناشی از تعصب نمی کنند. آفرین برجوانان روشنفکر افغانستان.
کینگ آف هرات

>>>   سلام من نیز ازاین بزرگواران به خاطر نظر هوشمندانه و به موقعشان که نشان دهنده ی رشد فکری و سیاسی ایشان است.تشکر میکنم.

ضابط از ایران

>>>   از نماز گذاران محترم خواهشمندم که اگر نماز میخوانند از پشت این مزدوران دولت کرزی نماز درست نیست باید تاقه گذار ادا نمایید که در روز رستاخیز اینها پیش و شما از عقب شان در جهنم نروید
یک مسلمان سیاست مدار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است