پولیس سیمین بارکزی را از محل اعتصاب به زور برد؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۷    ۱۳۹۰/۷/۲۲ کد خبر: 28030 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، ائتلاف پارلمانی حمایت از قانون گفته است که ماموران پولیس افغانستان به محل اعتصاب غذای سیمین بارکزی، نماینده اخراجی مجلس نمایندگان، یورش برده، او و همراهانش را با خود برده اند.

این عضو پیشین مجلس نمایندگان از چهارده روز پیش در اعتراض به سلب صلاحیت خود به عنوان عضو پارلمان، به اعتصاب غذایی نامحدود دست زده است.

اسدالله سعادتی، سخنگوی ائتلاف حمایت از قانون گفت که دهها مامور مسلح پولیس به محل اعتصاب خانم بارکزی یورش بردند و خیمه‌های او و دیگر اعتصاب کنندگان را به زور برچیدند.

آقای سعادتی افزود که پولیس نیلوفر ابراهیمی، نماینده بدخشان در مجلس و نه تن دیگر را که به حمایت از خانم بارکزی هم در همین محل دست به اعتصاب غذا زده بودند با خود برد.

سخنگوی ائتلاف حمایت از قانون همچنین گفت که ماموران پولیس اعتصاب کنندگان و همراهان آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند و شماری از آنها و از جمله سیمین بارکزی و نیلوفر ابراهیمی را با خود بردند.

وی افزود که مشخص نیست که نیروهای پولیس این افراد را به کجا منتقل کرده اند.

اسدالله سعادتی، سخنگوی ائتلاف حمایت از قانون گفت که اعضای ائتلاف حمایت از قانون از شب گذشته تا حال با خانم بارکزی و خانم ابراهیمی ارتباطی نداشته اند و از وضعیت آنان بی اطلاع هستند.

در مقابل، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان به بی بی سی گفته است که ماموران غیرمسلح پولیس خانم بارکزی و همراهان او را به دلایل امنیتی از محل اعتصاب غذا به شفاخانه منتقل کرده اند.

در طول مدت اعتصاب غذایی خانم بارکزی، ماموران پولیس در کنار خیمه محل اعتصاب حضور قابل توجهی داشته اند.

آقای صدیقی نام این شفاخانه را ذکر نکرد و افزود که مسئولان خانم بارکزی را به شکستن اعتصاب غذایی قانع کرده اند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سیمن بارکزی برای کسب چوکی خودکَشی میکند ولی برای حفظ اسلام و عزتش و آزادی کشورش خاموش است و به اشغالگران سفاک نوکری و مزدوری میکند.
یک افغان

>>>   بهتر بود که پولیس تمام پارلمان را باخود میبرد. این نهاد در دور دومش به اثبات رسانید که به درد مردم نمیخورد و چه بسا که مشکلی از مشکلات اساسی این کشور گردیده است .
یکبار کارکاردهای این نهاد بعد از انتخابات دوره دوم پارلمانی را بیطرفانه و منصافه مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید، میبینید که کوچکترین موثریتی را این مجتمع نداشته است . با عرض ادب به اعضای دلسوز پارلمان ، برای بنده پارلمان فعلی به یک تیاتری می ماند که نه بیننده را میخنداند ونه به گریه میآورد ، بلکه باعث ناراحتی اعصاب میشود و بس.
قابل تذکر است که درپایین آوردن حیثیت پارلمان تا این حد، دولت واعضای پارلمان مسئول هستند، و دولت مسئول همه ای این نابسامانی ها است ، زیرا کوچکترین اعتنایی در گذشته به پارلمان نداشت که این امر باعث بیماری تدیجی پارلمان در افغانستان گردیده است .
بطور مثال عدم رای اعتماد آقای اسپنتا به عنوان وزیر خارجه از سوی پارلمان وقت ، و لی کماکان بقای نامبرده درین سمت توسط حکومت ، یکی از نقطه های آغازین بی اعتنایی دولت در قبال نماینده گان ملت بود . به نظر من بهتر آن بود که اعضای پارلمان درهمچون موقع دست به اعتصاب غذایی بزنند، نه بخاطر منافع شخصی .
خب شما میبینید که پارلمان دارید ولی با آنچه در پارلمان در جریان است ، تصور نمایید که اصلآ افغانستان فاقد پارلمان است، چه تحولی را میبینید. فکر میکنم که هیچ . بودن و نبودنش بی تآثیر است .
اکبری / بن

>>>   زنده باد پلیس . باید این کار را از روز اول می کرد. برای کسی که به فتوای علمای دین خود ارزش قایل نیست باید برخورد شدیدتری می شد . به خدا دلم برای فرزندان او می سوزد . چوکی قدرت او را دیوانه کرده است

>>>   آقای اکبری فکر کنم که خودت در بن عوض انگلا مرکل کار میکنی که اینقدر سیاست مدار شدی جان برادر پارلمان را اگر کرزی ب... میگذاشت ما یک پارلمان بسیار قوی درین دوره داشتیم زیرا درین دوره تعداد جوانان کار فهم ومسلکی خیلی چشمگیر بود ولی کرزی بخاطر همین ترس پارلمان را دامن گیر خودش کرد تا بلاخره بگوید پارلمان بدرد نمیخورد وتوسط لویه جرگه عنعنوی حکومت جمهوری را به سلطنتی تغیر دهد ومدام العمر حکومت به خران تغلق داشته باشد

>>>   در جامعه غیر دموکراسی، این برخورد پلیس، برخورد معقول و عادی به نظر می رسد. اما در جوامعی که دموکراسی حاکم است، نهاد مدنی از جمله پلیس فقط به وظیفه خود مطابق با خواست اتباع کشور در چهارچوب قانون عمل می کند.
طیبه توانا، طالقان

>>>   شما را به خدا قسم می دهم این نوع برخورد زشت وغیر انسانی پولیس افغانستان را درمقابل خواست مشروع و برحق یک خانم به جز از " فرهنک افغانی" آیا در کدام مملکت دیگری دیده ائید؟
آیا جای شرم وخجالت آور نیست که این مملکت خود را در هم قطار کشور های متمدن واسلامی حساب کند؟
امید

>>>   خوب شد این نمایش با پایان رسید حوصله همه را تنک کرده بود مردم ما در چه آتش میسوزد او در غم چوکی پارلمان مانده خیر ببینند نیرو های بیدار !!!!!!! پولس که ما را از شر این فتنه خلاص کرد.

>>>   کار نیک را پولیس انجام داده است اینها اشخاصی هستند که در فکر ملت نبوده بلکه به نفع شخصی خود دست به چنین کار زده اند در دین مبین اسلام کار انها نا رواه بوده
تو بخاطر چوکی دو روزه این دنیا بی ارزش عزت ابرو خود را خرچه دار ساختی برای تو عزت ابرو از همه بالا است نباید چنین کاری می کردی
سمیر

>>>   خانم بارکزی خود نماینده مردم خطاب می کنند مدتی که درخیمه درحالت اعتصاب بود هرگاه این عمل شان حقیقت می داشت که ازحقوق مردم دفاع می کند پس چرا طرفدارانش کدام حرکتی ازخودنشان ندادند ازین معلوم می شود که صرف بخاطر کسب قدرت بوده وبس .درغیرآن هوادرانش به جاده می ریختند

>>>   خانم بارکزی تنشه قدرت و جوکی است نه در فکر وطن و مردم ، مردمی که در جه بلا و مشکلات گرفتار هستند ولی تشنه گان قدرت در فکر زر اندوزی وا به حال این ملت بیجاره.... من منحیث یک افغان و یک شهروند عادی از تمام وکیل صاحبان که از مدت هشت سال بدینسو در پارلمان حضور دارند یک کار را که بخاطر ملت و وطن انجام داده اند بگویند باز دعوای وکلات کنند .افسوس بحال این ملت بیچاره و فقیر
فردین از کابل

>>>   این یکی از بهترین اقداماتی است که پولیس در این مدت انجام داده است. این زن نه شرم دارد و نه شوهرش غیرت دارد. به خاطر چوکی و مال و منال دنیا این بی حیا این طور خودش را در انظار عمومی به بهانه دفاع از قانون و ملت مینمایاند. خداوند پولیس را توفیق دهد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است