خیمه سیمین بارکزی برداشته می شود!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۵    ۱۳۹۰/۷/۲۱ کد خبر: 28009 منبع: پرینت

وزارت امور داخله اعلام نموده است که به خاطر تهدیدات امنیتی، خیمۀ سیمین بارکزی وحامیان وی باید برداشته شوند.

وزارت امور داخله در نامه ای که به برخی رسانه ها فرستاده، نگاشته است که آنها معلوماتی به دست آوردند که مخالفین می خواهند با استفاده از این فرصت، دست به بعضی اعمال تخریبی و تروریستی در ساحۀ خیمه های یاد شده بزنند به این دلیل این خیمه ها باید برداشته شوند.

این وزارت اعلام کرده که آنها خانم سیمین بارکزی را به شفاخانه انتقال خواهند داد و حامیان وی نیز باید دست از اعتصاب برداشته و ساحه را ترک کنند.

اما حامیان خانم بارکزی که در این خیمه ها جابه جا شده اند، می گویند که این عمل وزارت داخله غیرقانونی است و اگر خیمه های آن ها برداشته شود، آنها بدون خیمه در همان ساحه به اعتراضات شان ادامه خواهند داد.

هشدار وزارت امور داخله به خیمه نشینان حامی سیمین بارکزی در حالی ابراز می گردد که شورای علمای افغانستان نیز با نشر اعلامیه یی اعتصاب غذایی را حرام اعلام کرد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   باید خیمه بارکزی وهمفکر هایش به زودترین فرصت برداشته شود بخاطریکه اونا خو ده قصه خود نیستن کمر خوده بخاطر مرگ بسته کرده اند که حالی مردم بیگناه دگه ده کدام حمله کشته نشه
حیدری کابل

>>>   واقیعت حرام است چون خود کشی است وخوکشی دراسلام عزیز حرام است وباید هر چی زود تر جلواینهارا وزارت داخله کشور بگیرد.
عاطف

>>>   وزارت داخله بايد هرچه عاجل اين اقدام را ميكرد- بخاطر كه ترويج چنين يك كار در شرايط افغانستان تحت نام حركت مدني باعث ايجاد نا هنجاري ها و بي بندوباري ها ميشود. بعد از اين هركس كه به هدفش نرسيد با برپا كردن يك خيمه دست به اعتراض واعتصاب خواهد زد. دولت افغانستان بايد متوجه اين حركات از قبل ميبود.
خان دوسره از تخار

>>>   من ازخانم بارکری میخوام این کار تمام کند کشور مه مشکیلات زیاد دارد در مشکیلات زیاد شما نشود

>>>   باسلام خمدمت همه من روز اول اعتصاب خانوم بارکزی هم گفتم که راهای خدمت تنها وکیل شدن نیست اگه اینقدر استعدداد دارن میتوانن معلم خوبی باشند اگه قصدشان خدمت به ملت افغانستان است . اماافسوس به حال خانوم که فقد به پول چشم دوخته داست وبس من به حال اون پسر ش گریه کردم نمیدانم خودش چرا اینقدر سنگ دل است امیدارم دولت افغانستان اجازه همچو حرکات نامعقول را به کس های دیگه ندهد.
ز.تهران.باامید امنیت در افغانستان عزیز ما

>>>   من پیش ازینکه شورای علما فتوا بدهد گفته بودم که این عمل از نظر دینی کاملآ حرام است.
سمین بارکزی خیلی به چوکی دل بسته واگرنه همه میدانیم که ای ایشان نسبت به رای رحیمه جامی کمتر است.
واین به هیچ معنی تقلب نیست بلکه رای کم آورده.
پس هر چه زودتر خیمه وی را بردارند و به زادگاه اش منتقل کنند.
قیوم

>>>   باید تمام خیمه ها ضبط و در معضر عام به اتش کشیده شود و رواج خیمه نشین و چادر نشین از این سر زمین برای همیش برچیده شود.
واگر علمای کرام لطف کنند یک فتوا نیز صادر کنند.

>>>   آنهابایدقبل ازخودکشی کشته شوندتاحرام نمیرند.مفتی خان

>>>   ما باید به فکرحملات پاکستان باشیم نه به فکریک زن قدرت طلب
ژاله هراتی

>>>   بلی من هم ضمن اینکه تمام نظریات فوق را تائید مینمایم از خانم بارکزی باید پرسید که آیا خودش تا چه اندازه توانسته که حق مسلم اولادهایش را برایشان بدهد که از دولت خواستار حق نا مسلم خود است. او با این سنگدلی حق مادر داشتن را از اولاد های خود میگیرد آیا این مناسب است؟
آیا باید دولت از یک مادر کرده هم دلسوزتر باشد؟ با وصف اینکه مبرهن است که هیچ کاری در این حالت ممکن نیست تا خانم بارکزی را راضی بسازد. اگر کدام وکیله صاحب دیگر از کرسی خود کنار برود تا خانم سیمین بارکزی به کرسی برسد انگاه وجدانش اجازه خواهد داد تا اینکه الی اخیر عمر مدیون احسان ان خانم و موکلینش باشد؟ پس چه چاره یی است؟ این بهتر است تا وی به اولاد های خویش دل بسوزاند و یک مادر خوب برای انها باشد.

پرویز از فنلند

>>>   سلام به همه٬ ای کاش این تخت جمی زود تر صورت میگرفت تا أقا وطفلکان بی گناهش از سر در گمی رهای پیدا میکردند

>>>   مادری که بخاطرقدرت وپول در فکر فامیل و فرزندان خود نباشد به کشور چه خد مت میکند.
دولت وشورا عوض تسمیم ...در کا ر های خطیردولتی در فکر مرگ و زنده گی ان هستند. چه بهتر که زودتر بمیرد تا با عث عبرت دیگران شود.
فیض پنجشیری

>>>   ما مردم افغانستان هنوز در دوران کلوخ، که یک دوره دیگر در جریان تکامل بشر است، زنده گی میکنیم ! ما اول باید دوره های حجر، برده داری، فیودالی و غیره را بگذرانیم تا به مفهوم و مقصد اعتصاب غذایی این خواهر مردانه صفت افغانی خود پی ببریم. فعلاً شما عاقلان و جامع الکمالان چرند بگوید و خوش باشید که زنده هستید و نفس میکشید. اگر شما جنابان تمام اطفال گرسنه و پای برهنه این وطن را اولاد خود فکر میکردید، آیا به محترمه بارکزی میگفتید که برو و متوجه مسئولیت خود در قبال اولادهایت باش؟ اگر ما وجدانهای بیدار میداشتیم باید به 30000 هزار نفر که عازم عربستان اند میگفتیم که : کمر بستی به حج حاجی عجب خان --- عجیب آید مرا از تو چه پنهان --- ثواب حج اگر خواهی همینجاست --- هزاران طفل گریان بی لب نان. وای به حال ما و این مسلمانی واین قضاوت ما!
ع. عبیر - کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است