جامی:به هر تصمیم سیمین بارکزی ارج میگذارم
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۶    ۱۳۹۰/۷/۲۰ کد خبر: 27987 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، شماری از نهادهای مدنی زنان در دیدار امروزی شان از وضعیت سیمین بارکزی از رییس جمهور خواستند تا تحت فرمان فوق العاده بازنگری دوسیه انتخاباتی سیمین بارکزی را رسما آغاز ون تیجه آن را اعلام نماید.

شبکه زنان افغانستانی، فعالان حقوق زنان، کمیسیون زنان سفما و شماری از نهادهای مدنی دیگر گفتند که از مبارزه مدنی سیمین بارکزی حمایت نموده و صدایش را به رییس کمیسیون انتخابات، وزیر صحت عامه، دفاتر معاون اول و دوم ریاست جمهوری و سازمان حقوق بشر ملل متحد رسانیده اند.

ایشان از سیمین بارکزی تقاضا نمودند تا به اعتصاب خود پایان داده و راه های بدیل برای دادخواهی و عدالت خواهی را انتخاب نمایند.

در اعلامیه مشترکی که از سوی این نهادها به خوانش گرفت شد، آمده است که نگرانی فعالان زن هر روز بیشتر می شود چون زندگی این زن، خواهر و مادر مبارز در معرض خطر قرار دارد.

اعلامیه می افزاید نمی خواهیم اعتصاب را ادامه پیدا نمایید چرا که ادامه این وضعیت نشان دهنده ناکامی سیاسی افغانستان است و نباید یک زن و نماینده منتخب مردم قربانی یک تصمیم سیاسی و غیرقانونی شود.

در اعلامیه ای که از سوی نهادهای مدنی نشر شده بود آمده است که به مسئولیت نهادهای دولتی و یوناما هشدار می دهیم که اگر به فریاد عدالت خواهی سیمین بارکزی گوش ندهند و خواسته های مدنی اش را براورده نسازند، با اعتراض خویش ادامه خواهیم داد.

از سوی دیگر، بر اساس اطلاعات وخت، وحید عمر، سخنگوی پیشین رییس جمهور کرزی در دیدار امروزیش در خیمه سیمین بارکزی راه حل را به خاطر پایان بخشیدن اعتصاب وی پیشنهاد نمود و گفت اگر راه حل را به خاطر اعتصاب سیمین بارکزی پیدا نکنیم فاجعه بزرگی را متحمل خواهیم شد که از عهده آن بر آمده نمی توانیم.

از سوی دیگر، فتانه گیلانی، رییس شبکه زنان افغانستان گفته است که پیر سید احمد گیلانی قرار است با رییس جمهور در مورد اینکه رحیمه جامی به جای سید حامد گیلانی به مجلس سنا بیاید و سیمین بارکزی به جای رحیمه دوباره کرسی اش را احراز نماید، صحبت کند.

اما رحیمه جامی به تمام فیصله های سیمین بارکزی ارج گذاشت و گفت که هر تصمیم و فیصله ای که سیمین بارکزی بگیرد او نیز قبول خواهد کرد و همچنان می پذیرد که رای هرکس که زیاد بود حق از او باشد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تمامی مسئولیت این مصائب بدوش فضل احمدمعنوی میباشدهمیش اظهارات ضدونقیض مینماید وقت اعلان نتایج دم ازعدالت میزد وقتی محکمه ویژه تشکیل شد گفت که تغییروتبدیل محال است وجنون حالاهم میگوید تصمیم مابراساس عدالت است، نفرین برهمچو اشخاص ابن الوقت مردم افغانستان بروجود چنین انسان درمیان مقامات ازمردم دنیاخجالت میکشد.
هاشمی

>>>   زنی که سواد درست ندارد . با یک اعتصاب غذایی کل دولت را به هم ریخته است . نمی دانم چرا تا به این اندازه تشنه قدرت و چوکی هست؟

>>>   معنوی کار خود را مطابق قانون کرده اما این بارکزی است که بخاطر چوکی خود را میکشد. مثلیکه سلطانزوی دارد دیوانه میشود.
اگر این زن مسلمان میبود هیچ وقت به این عمل غیر اسلامی دست نیمیزد وشما اطمینان داشته باشد که قهر خداوند بالای این زن نازل میشود وهمه شاهد خواهیم بود که رسوا میشود.
قیوم

>>>   مگر به اين زن كي راي داده بود ؟ پس اين طرفداران اين زن كجاست كه برايش راي داده بودند يا اين كه هر كس يك كلمه ( زي) در اخر نامش بود مستحق پارلمان است!!؟ توبه توبه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است