فرهاد مجیدی رییس فدراسیون بدمینتون کشور شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۵    ۱۳۹۰/۷/۱۷ کد خبر: 27857 منبع: پرینت

در اولين دور انتخابات فدراسيون بدمينتون، احمد فرهاد مجيدى عضو پارلمان، با به دست آوردن ١٧راى، براى چهار سال به حيث رييس انتخاب گرديد.

محمد اعظم کوهى رئيس کميته برگزارى انتخابات کميتۀ ملى المپيک، به پژواک گفت که انتخابات رياست فدراسيون بدمينتون، با حضور هيات رهبرى اين کميته و ١٧ نماينده که حق انتخاب را داشتند، در کميتۀ ملى المپيک برگزار شد.
وى افزود نماينده هايى که حق انتخاب داشتند، شامل ١٦ نماينده از ولاياتى بودند که توسط آمريت ورزشى ولايات بصورت رسمى معرفى گرديده و حق راى داشتند.

کوهى علاوه کرد که بر اساس لايحۀ وظايف برگزارى انتخابات، از هر ولايتى که در رشتۀ مربوطه فعاليت دارند، يک نماينده و همچنين يک يک نماينده از کميته هاى مربيان و داوران اين فدراسيون نيز حق راى دارند.

رئيس کميتۀ برگزارى انتخابات کميته ملى المپيک گفت بر اساس اسنادى که در آمريت فدراسيون هاى کميته ملى المپيک ثبت و راجستر شده است، اين فدراسيون در هشت سال فعاليتش نتوانسته مربيان و داوران اين رشته را راجستر نمايد که بر همين اساس، هيچ نماينده اى از اين دو بخش، نتوانستند در اين راى دهى اشتراک نمايند.

کمال ناصر کرور نامزد ديگر پست رياست فدراسيون بدمينتون که نتوانست حتى يک راى کسب نمايد، پس از اعلام نتايج،انتخابات را قناعت بخش عنوان کرد.
اما سيد گل ظهورى سرپرست اسبق اين فدراسيون که انتخابات را تحريم کرد، انتخابات را نمايشى و آنرا غير قانونى خواند.
وى در اين مورد، به گفت: نماينده هايى که در اين انتخابات اشتراک کرده اند، به هيچ صورت نمايندۀ فدراسيون بدمينتون نيستند؛ تمام اينها را کميتۀ ملى المپيک بصورت نمايشى دعوت کرده است.
اما جان علم حسنى سکرتر جنرال کميته ملى الميپک گفت که تمام نماينده ها، با مکتوب رسمى از طرف آمريت ورزشى ولايات در اين انتخابات اشتراک کرده بودند.

رئيس کميته برگزارى انتخابات کميتۀ ملى المپيک علاوه کرد که در انتخابات رياست فدراسيون بدمينتون، علاوه بر احمد فرهاد مجيدى و کمال ناصر کرور، دو کانديد ديگر (محمد اکرم اکبرى و سيدگل ظهورى) نيز اشتراک داشتند که اکبرى، به نفع مجيدى انصراف داد.
اما نصرالله قانع آمر فدراسيون بدمينتون در ولايت هلمند که از ١٧ سال بدينسو در اين رشته فعاليت دارد، انتخابات را شفاف و قانونى عنوان کرد.

انجنير تيمور قناعت، نماينده و يکى از ورزشکاران اين رشته از ولايت فراه نيز اين انتخابات را شفاف دانسته، گفت که فدراسيون بدمينتون با آنکه در مدت هشت سال گذشته، نتوانسته حتى يک دوره مسابقات را در مرکز و ولايات راه اندازى نمايد، هيچگونه امکانات را در ولايات برآورده نتوانسته است.

فدراسيون بدمينتون، در سال ١٣٨١در کشور راه اندازى شده و دو سال بعد در چوکات کميته ملى المپيک راجستر گرديده است.
در اين رشته، حدود١٧٠ تن از طبقۀ ذکور و٣٠ تن از طبقۀ اناث، در سطح کشور فعاليت دارند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است