کابل ساعت 5 عصر به دست طالبان سقوط کرد!!
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۴    ۱۳۹۰/۷/۵ کد خبر: 27410 منبع: پرینت

پس از پیروزی دولت مجاهدان در افغانستان و در اثر اختلافات و درگیری های دوامدار که میان گروه های متخاصم به وقوع پیوست، چهره کابل را به کلی تغییر داد، به قول سازمان جهانی یونسکو شهر کابل نخستین شهر جهان است که طی نبرد های خونین داخلی بیش از ۹۵ درصد ویران شد.

و درست پانزده سال پیش (1375)خورشیدی در چنین روزی (5 میزان) طالبان وارد كابل شدند و حكومت مجاهدین به شمال كابل عقب‌نشینی كرد. كابل ساعت 5 عصر به ‌دست طالبان سقوط کرد و چهره‌ی ماتم به‌خود گرفت. مردمی كه طالبان را تاهنوز ندیده بودند، آن روز دانستند كه با چه گروه و نیروی واپس‌گرا و متوحشی روبه‌رو شده‌اند. پس از اشغال كابل توسط آن‌ها در نخستین ساعت‌های شب، گروهی از كمونیستان خلقی كه توسط سازمان استخباراتی پاكستان در تركیب طالبان شامل شده بودند، به مقر داكتر نجیب در دفتر سازمان ملل حمله كرده، او را كشتند و سپس به دارش زدند.

سراسر کارنامه‌ی حاکمیت طالبان از وحشت، شکنجه، قتل، کشتار و خشونت آن‌هم در پوششِ دین و مذهب، لبریز بود. آنان سیاست زمین سوخته را در افغانستان تطبیق كردند؛ قتل‌های دسته‌جمعی و گروهی را به‌راه انداختند.

و هنوز هم صدای پای طالبان به گوش می رسد...

افغانستان در دوران مجاهدان و حکومت طالبان

http://files.afghanpaper.com/pics/201109/201109271408201082.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201109/201109271408203410.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201109/201109271408202231.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201109/201109271408202086.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201109/201109271408204984.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201109/201109271408201753.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201109/201109271408202094.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201109/201109271408202770.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201109/201109271408204942.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201109/201109271408202405.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201109/201109271408203856.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201109/201109271408202273.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201109/201109271408202993.jpg


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وحشت وحشت وحشت...

>>>   قبل از طالبان که چهره یی کابل سوگواری داشت و هر روز مردم کابل از شر مجاهدین به تنگ بودند و با امدن طالب اقلا ارامی بود .
کوهستانی از امریکا

>>>   چی چیز موجب شده بود که حکمتیار ومسعود به کنار یکدیگر بیایند آیا بعد از سقوط طالبان کسی در این مورد تا به حال چیزی هم در رابطه اظهار داشته عکس هشتم این سوال را جواب داده میتواند اگر در مورد چیزی دوستان اظهار دارد خوب خواهد بود .

>>>   انشاالله باز مي أيند .

>>>   اسلام الیکم ورحمت الله وبرکاته اینها طالیبان نبودن جاهلان بودن  

>>>   اللهم العن طالبان و من والاهم,الا لعنة الله علي الظالمين

>>>   بسیاریک تاریخ بد بود خدادیگرنبی یاریشه واقعاًروزی فراموش ناشدنی بود.
نقوی

>>>   خداوندا ما مردم افغانستان را از شرح این ظالمان خلاص کن. وقتی عکس های اینان را میبینم جانم از ترس میلرزد
سیمین

>>>   خداوندا طالبان و اسراييل را نابود كن.‌آمين

>>>   طالبان و تمامی بدبختیها ویرانیها و کشتار مردم بیگناه همانا نتیجه و دست آورد جهاد نامقدس کسانی است که امروز هم تحت نامها وعناوین مختلف این مردم بیچاره را فریب میدهند و خودشان در آرگاه و بارگاه خود باپول بیت المال به عیش و نوش میپردازند و هر ازگاهی به خاطر فریب بیشتر این مردم غوغا و هیاهو به راه می اندازندو خود را منادی صلح وانمود میکنند
بیطرف

>>>   دوران رژیم طالبان سیاه ترین و منفور ترین دوران تاریخ در کشور ما افغانستان بود.کردار اینها را میتوان بدون شک جنایت نابخشودنی علیه بشریت پنداشت

>>>   عجب زمانی بود
میگن که یوم البتر
اگر ما فساد اداری و امنیت را با امروز مقایسه کنیم دروران طالب را بهترین دوره قبول خواهیم کرد و عدالت را هم همچنان حد اقل مجرم ولوکه برادر ملا عمر هم میبود طبق قانون الله یعنی شریعت الاهی مجازات میشد و در محکمه ها رشوه نبود الله برای ما دولتی را بیاورد که اولا قانون الله را پیاده کند و امانت کار باشند و صادق باشند نه مثل دمکراسی فطنه
زمان الدین از شکردره

>>>   عکس 6م قابل تعجب نیست؟! طالب خندان و در عقب او پولیس! این نشاندهنده چیست؟ و این عکس جدید هم است زیرا در عقب پایه های تیلفون هم دیده می شود. من هیچ تفصیلی بر این عکس نیافتم
م مشتاق کابل

>>>   عکس هشتم ثبوت واضع از غلامی قدرتمندان امروزی و به اصطلاح قهرمانان است - خود کرده را نه درد است نه درمان اما حیف این ملت بیچاره که سالها سوخته اند و هنوز هم در آتش خیانت این چهره ها میسوزد.

>>>   عکس هشتم جالب است!

>>>   بدون شک طالب دست پرورده غرب بخصوص آمریکا بود. اما بدتر از آن جاهلیت و نادانی قوم پشتون بود که به برنامه های راهبردی و استراتژیک آمریکا مجال امکان و عملیاتی داد. و اگر امروز هم قوم پشتون سر عقل نیایند راه برای سوء استفاده غرب باقی می ماند.
420 از هرات

>>>   420 هراتی
بیاد داشته باش که امریکا به کمک قوم تاجکک طالبان افغانستان را اشغال نمود و امروز تمام افغانستان را همین دست پرورده های امریکا چور و چپاول نمودند و اگر نه شما را بخدا قسم کله کدام اینها به این مقام های بلند می ارزد و اینکه در این مقام ها هستند نتیجه وطن فروشی آنها میباشد.
فواد کابل

>>>   قسمی ما مردم افغانستان چندین سال زلت خواری بیچاره گی مرگ ومیر خون ریزی های سخت ودشوار را سپری کردیم حالا همه مردم افغانستان میدانند که نه طالب و نه مجاهدین و نه هیج کس به افغانستان و ملت ستم دیده ئی این کشور کدام خدمت صادقانه کرده باشد مگر بنظر مه که در بین مجاهدین و طالب یک فرق وجود داشت که طالبان هیچ انسان نسیتند مسلمان خو دور است ولی مجاهدین با مردم این قسم یک رویه غیر بشری غیر انسانی مانند طالبان که خود را مسلمان میگویند وبنام جهاد برآمدن کردن مجاهدین نکرد طالبان به کدام دلیل خود را مسلمان میگویند اینها کی هستند اگر جهاد میکنند در راه اسلام می جنگند و می خواهند که شهید شوند پس چرا مردم مسلمان رنجدیده ستم دیده و بی گناه افغانستان را توسط انتهار به قتل می رسانند خداوند جهاد را اینطور نگفته این راه اسلام ومسلمانی نیست و نه کدام دولت درست تا امروز در افغانستان بوده جناب کرزی در این طی ده سال که بصفت رئیس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان بود و فعلا هم است در این مورد چی کاری کرده تا حال چرا یک بار این قصه طالبان را ختم نمیکند چرا از این امریکائی های که در کشور ما هستند استفاده نمی کند چرا به این مردم بیچاره دل نمی سوزاند تا چی وفت یک خانم شوهر خوده از دست بته تا چی وقت یک اولاد بی پدر شود.
خوب زود تر از کی بنالیم و از کی گله کنیم هرقدر که مردم درد دل بکند هنوز هم کم است.
تشکر

>>>   این خلقی ها نبودندکه داکتر صاحب نجیب را شهید کردند ُ اینها پرچمی های اسزاییلی بودند!

>>>   نوش جان طالبان ،پسران واقعی افغانستان اند
ائتلاف شمال ... وکسانی اند که اصلا از افغانستان نیستند ومهاجر اند .

>>>   لطفا" عکس های قاتلین ملت را دور کنید

>>>   ما مردم تاجک عجب مردمی هستیم امریکا رهبران مارا یکه یکه به قتل میرسانه ما دست به گریبان با طالب هستیم و از هموطنان خود نفرت میکنیم میگن عقل تاجک دیر میآید راست است
فرید از سید خیل

>>>   بار الها! از میان این همه خلق که در این کشور مظلوم که همه روزه با نامهای مختلف قربانی دسایس دشمن های داخلی و خارجی میشوند حد اقل دعای آن مادر داغدیدۀ که اولاد و شوهرش توسط خارجی ها یا این ... های طالب شهید شدند، و یا آن طفل چند ماهه/ساله که تا هنوز حتی حرف زدن را نیاموخته اما در حسرت مادر با دل پر از درد و فراق میسوزد، این جباران و قهاران ظالم را چنان به نابودی منجر کن که دیگر کسی حتی نامی هم از ایشان در خاطر نداشته باشند. امیدوارم که روزی این ملعون های طالب که خود را پشتون نیز میگیرند اما در حقیقت طوق غلامی پاکستان کافر را در گردن دارند و یا این امریکائی های استعمارگر که بخاطر منافع شان چی که به جان این کشور مظلوم روا نمیدارند که از خدایم میخواهم اینها را نیز به سرنوشت ویتنام در افغانستان مواجه کن تا جهان از شرش خلاص شود. به هر حال عزیزان من که کاملا از همه چیز در این کشور نا امید شدم، هر چند زندگی خوب و راحتی دارم اما باور بفرمائید که هز ثانیه مثل ساعتی، هر دقیقه مثل ماه و هر ساعت مثل سالی بخاطر وضعیت کشورم سرم میگذرد. من که کاملا مات شدم امید که حد اقل روزنۀ گشوده شود تا از این بدبختی بدر آئیم و همسایگان کشور ما نیز دست از سر ما بردارند تا اندکی راحت باشیم.
پدرود عزیزانم
م . ف هرات

>>>   نمیدانم چرا هنوز هم مردم هوشیار نشده اند. اینهمه ترور و قتل و جنایت طالبان کافی نیست که هنوز هم برخی افراد طرفدار طالب هستند؟

>>>   آدم از دیدن این عکس ها وحشت زده می شه.

>>>   طالبان ...صفت زیر پوشش دین و اسلام هزاران قتل، شکنجه، ظلم، چور و چپاول و وحشت را بلای ملت افغانستان روآ داشتند، و حالا هم جز غلامی غلامان و ترور رهبران و شخصیت های بزرگ کشور دیگر کدام کاری ندارند.
ضیآ از کابل

>>>   آقای فواد کابلی سلام.
امروز وقتی که شما به موتر سوار شوید و بخواهید مسیر هرات تا کابل را بروید، در مسیر راه با بدترین افراد که به نام طالب با شما چه برخورد های بدی که نمی کنند. کافی است بفهمند که شما کارمند دولت هستید و لباس خدمت به وطن در تن دارید و یا انکه معلم هستید و می خواهید برای ریشه کن کردن بی سوادی تلاش کنید. آنها سرتان را گوش تا گوش می برند و می گذارند روی سینه تان. حال سوال من از شما این است که آیا این مردان به اصطلاح طالب نام پشتون هستند یا تاجیک و یا هزاره و یا ازبک و...؟
بدون شک همه این مردان طالب از قوم پشتونند و با چهره خشن که خشونت در ذات آنها جای گرفته و اصلا شما انسانیت را در وجود آنها نمی یابید. به راحتی سر انسان های مظلوم را ازتن جدا می کنند. و من خود موارد زیادی را از توحش این قوم در مسیر کابل - هرات مشاهده کرده ام. و در آن وقت با گلوی اشک آلود خطاب به آن افراد مظلوم و بیگناه گفته ام: سرها بریده بینی بی جرم بی جنایت.
420 از هرات

>>>   بیش از سی سال بنام اسلام و جهاد این ملت مظلوم قربانی میدهند.

>>>   >>>برادرای کرزای اگر خودتانه فراموش کردین امید است که برادای ناراضی خودتانه در عکسها دیده و بشناسید. سر عقل آمده و آدم شوید. بشرمید این ...ها تا کی؟؟

>>>   سلام مارو ترسوندی شوکه شدیم فکر کردیم دوباره کابل رو گرفتند!!

>>>   کاش خدا این طالبان را بر اسراییل فرو می آورد ، این طالبان دایه بهتر از مادر شده اند ، که دین اسلام را میخواهند بهتر از پیامبر اسلام (ص) به مردم نشان دهند/

>>>   وحشت ، ترس ، اختطاف ، جنگ ، گرسنگی و ....
مردم بامیان

>>>   همین برادر که میگوید (نوش جان طالبان، فرزندان واقعی این کشور، و ائتلاف شما و دیگران را مهاجر میخواند پس چرا نام خود و آدرس خود را ذکر نمی کند)
بیائید یکبار تاریخ اوراق بزنیم که ببینیم طالبان و ...کی ها هستند ( ...اصلاً از قبایل یهود هستند و یک مشابهت قوی بین ...و یهودیان وجود دارد. شما اگر دیده باشید که ...بدون پتو و یا دستمال کلان در شانه خود نمی گردند و یهودی ها را هم مشاهده کنید هیچ فرق بین اینها نمی بینید.
پس ای جوان که طالبان را فرزندان واقعی این کشور میخوانی برو تاریخ خود را یک بار مطالعه بکن باز بیائی.
خو جان برادر یهودیگگ

عاصم بدخشی

>>>   ای آنکه بادیدن عکس یازدهم از عمق وحشت طالب موی در بدنت راست نمیشود واندامت به لرزه در نمی آید وهنوز هم از امنیت وعدالت طالبی حرف میزنی ٬ شرمت باد که اگر حد اقل سواد را داری آینده خود واولادت را تنها نه٬ بلکه نسل حال وآینده وطنت را در جمع نظاره کنندهگان همچو صحنه تراژیدی که در دنیا ودر این عصر تمدن بشر سابقه ندارد مانند آن طفلکان معصومی که در عکس دیده میشوند می بینی.
آیا سوالی برایت خلق میشود که این ظالم بچه ها اگر به حق هستند چرا دور از شرافت انسنایت پوز های خود را بسته اند تا آنها را مردم نشناسند؟وای به حال تو و همفکران توکه به خاطر هر حس انتقام جویی که در خون خوددارید٬چنان بی رحم وقصی القلب هستید که نه آن هموطنت راقسمیکه درعکس دیده میشود٬ بلکه ملتی را در زیر شلاق طالب کور می خواهید ببینید.که چنین مباد. مطمیین باشید این ملت خدایی دارد و طالب بچه ها را به جزای اعمالشان خواهد رساند.
شاید ... وهم بادارن تان میخواهند عمق وحشت شما پلیدان را دیده٬ نظر به آن قدم به قدم قسمیکه فعلا روان است٬ اما شما کور هستید و نمبینید هم خدا وهم باداران تان که آن یکی خلاق آدمیت وآن دیگری خلاق مزدوریت تان هستند شما را جزا میدهند. بلی شما تشنه خون هستید چشمان تانرا خون ملت مظلوم ما گرفته و هنوز هم در نشه تریاک٬ بهشت وعده کرده ای آی اس آی را خواب مبنید که به یقین همان دوزخ موعود خداوندی برایتان خواهد پود.
این روز ها انشاالله به پایان خواهد رسید وشما را که سلاح بر شانه دارید اما سر از گریبان بالا کرده نمیوانید (عکس ۱۱)همیش سرخم وملت افغانستان راسر بلند خواهیم دید.
باز هم التجای من از هموطنان:بیایید تا زمانیکه طالب وپلان های شوم پاکستان را خنثی نساخته اید از حساب دهی وحسابگیری همدگر دست بردار شوید.از دشنام دادن وگفتن اینکه آن که بود واین که هست بگذرید که روزی نشود نه تو باشی ونه او٬ بلکه...
هم و هم او مردانه با قلم وقدم در شکست توطه دشمن کار کنید والا که عاقبت را همه میدانید.
مطمیین باشید که این اوباشان هستند که با نوشتن سطری ٬ یا مطرح ساختن بحثی که میدانند به حساسیت مابر میخورد مطرح مینمایند وما هم قسمیکه عادت شده وقت ما را صرف ملامت کردن٬ حکم صادر کردن... طبعأمیدانیم که طرف دیگر به دفاع میپردازد.واقعأ این مسایل آنقدر تکرار شده که هر کدام په ملیون بار شنیدیم وخواندیم .نتیجه اش اگر دقیق شویم آبی به آسیای دشمن ریختیم وخود فقط به اصطلاح باد دل خود راخالی کردیم وبا تسکین دادن خود میگوییم جنایتی را افشا ساختیم .دشمن ذرنگ بیش از سی سال است که فقط با یک دکه اش ما وشما را به گردن هم می اندازد وماهم بی صبرانه به دشنام دادن هموطنان خود ولو هر که هست واز هر کجایی که هست با هر طرز فکری که هست بدون کمی تأمل آغاز میکنیم وبه اصطلاح اخ دل خود را میکشیم. وخود دارد با گذشت هر سال پلان های شوم خود را زیر عناوین مختلف عملی میسازد وما همان خرک ودرک «فلان کی ٬ فلان چی ....مصروف هستیم. پلان بعدی دشمن قسم خورده اکثرأ از اوج گرفتن اتهمات علیه یکدگر مان مانند تکان اول زلزله تخریب کننده که اوج تخریبش چندی بعد معلوم میشوددیر نگذشته بر ملا میگردد.
بیایید مقوله های تکراری را تکرار نکنیم٬ اگر هم معتاد شده ایم با مرگ به طالبان مزدور و حامیانشان شروع کنید٬ تا دشمن بداند ولو مشکلات داخلی خود را که این دشمنان قسم خورده وطن آنرا دامن میزند داریم٬ اولین حمله وتاخت تاز ما علیه آنها خواهدبود تا علیه هموطنان خودمان.اگر ما شاهد روز آرامی نبودیم به یقین نسل های بعدی روزی در فضای صلح وبرادری به مسایل رسیده گی خواهند کرد.

ل.ر.شفیق

>>>   آقای ...م...ف...هراتی اسلام علیکم ....اینکه بنده شمارا ازاین همه نویسندگان بالا طرف بحث خود قرار میدهم ازشمابوی ایمان وافغانیت میاد ...الباقی ازآثار شان فاش پیداست که یا بقایای حکومت های وطنفروش کمونستی که آرمان غلامی مسکو رابه دل دارند....ویاغلامان وحلقه بگوشان ..ووطنفروشان ( دربرابر دالر ) هستند .....اماشما شمشیر وسنگرودفاع ازننگ وناموس ووطن درمقابل کفارخارجی را بدست خدا دادید...که خدا این کافران راشکست دهد ووطن وناموس شمارا ازکفار خارجی وغلامان ونوکران داخلی شان خلاص کند ....اگراین همه کارهارا خدا کند پس وظیفه تویی مسلمان پیروی قرآن ورسول الله چیست...
مسعودمیاخیل ازکاپیسا

>>>   عکس هشتم یعنی آمرصاحب شهیدمسعوددرزمانی است که ایشان وقتی هییت پاکستانی به کابل آمدوگویا گفت برای صلح وساطت میکنم .شهیدمسعود فقط باسه بادیگاردش شجاعانه به منطقه ی پایگاه حکمتیاردرچهارآسیاب رفت.وبرای یکساعت به خاطرقطع حملات راکتی حکمتیارعلیه شهروندان کابل باوی مذاکره نمود. دوستان عزیز بایددانست که مذاکره ی سیاستمداران امر عجیبی نیست اما سایت های طرفداران کمونیست های سابق وراوا که زیرنظرپاکستان کار می کندازاین عکس به عنوان حربه ی برای کوبیدن مسعود شهیداستفاده می نمایند.
بااحترام دوستدارشما

>>>   ایا امدن طالبان بالای مجاهدین به نام که برای رسیدن به قدرت می جنگیدن خوب نبود ؟ حد اقل از کابل خو از راکت بارانی یک کمی نجات یافت

>>>   یک هموطن گفته بود که طالبان از قوم یهود است شما اشتبا میکنید یهود هر چه باشد انسان است و لا اقل عاطفه انسانی دارد اما طالبان فقط در شکل انسان هستند ما تا هنوز در هیچ جای ندیده ام که انسان ها را به جرم وطن پرستی حلال کنند و سر ببرند این جنایت در هیچ کتابی درج نشده است. من از خدا میخواهم که به مثل قوم لوت این گروه را از کره زمین برچیند و ما را از شر این جانوران...و جنایت کار نجات دهند به امید آن روز ....
م ح ج

>>>   ولا كابل بعد از وطن فروش ها كه به دست طالبان گپرو افتاد نسبتآ خوب شده بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است