ولایت لوگر در حال سقوط است
در حالی که تنها ده روز به زمان برگزاری انتخابات باقی مانده امروز دوشنبه ، طالبان دفتر کار والی لوگر و محل فرماندهی پولیس این ولایت را به تصرف خود در آوردند و همچنین مردم این ولایت به سرعت در حال تخلیه این شهر می باشند 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۴    ۱۳۸۸/۵/۱۹ کد خبر: 2649 منبع: پرینت

طالبان در طی یک حمله سراسری به ولایت لوگر، امروز دوشنبه 19 اسد تقریبا کنترل نیمی از این ولایت را در دست گرفتند.

مقامات دولتی در ولایت لوگر بیان کرده اند که طالبان اقدام به حمله به ساختمانهای دولتی را آغاز کرده اند.

به گفته آنان، این افراد با نیروهای مسلح خود وارد دفتر کاری والی و فرمانده پولیس ولایت لوگر شده اند و حمله را در آنجا آغاز کرده اند.

به گفته این مسئولین، طالبان در نزدیکی این ساختمان کمین کرده بودند و از آنجا به افراد مذکور حمله خود را شروع کرده اند.

قابل ذکر است که هیچ گزارشی مبنی بر تعداد کشته شدگان و زخمیان از سوی مقامات داده نشده و موضوع در حال بررسی است و به گفته شاهدان عینی مردم این ولایت به سرعت در حال تخلیه این شهر می باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، ذبیح الله مجاهد، یک تن از سخنگویان طالبان بیان کرده است که علاوه بر این دو مکان به دفتر کمیسیون انتخابات نیز حمله کرده اند و بیش از 50 تن از جمله 20 نیروی پولیس در این درگیری کشته شده اند.

گفتنی است که زادگاه اشرف غنی احمد زی کاندید مطرح ریاست جمهوری افغانستان ، ولایت لوگر میباشد .

این ولایت همچنین در هنگام قبل از اسلام دارای معابد مشهور بود که توسط صفاریان تخریب گردید در هنگام اشغال شوروی از جمله بزرگترین کانون‌های مقاومت علیه شوروی بود و رهبری ان توسط داکتر فضل الله مجددی، مولوی محمد نبی محمدی و حکمتیار بود و در هنگام انقلاب انگلیسی ها دهها هزار از مردم این ولایت اعم از تاجیک و پشتون در آن اشتراک کرده بودند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بیننده گان محترم !!!
مردم ولایت لوگر واقعآ که اهل علم و فهم بوده همیشه بخا طر دین مبین اسلام و یکتاه پرستی و دفاع از تمامی عراضی سر زمین مقدس و دفاع از ننگ و نا موس در دو دحه جنگ یعنی جنگ علیه اتحاد شوروی سابق و جنگ در زمان انگلیس ها خسارات ما لی و بدنی و زحمات هنگفتی را متقبل گردیده اند و نیز در زمان حمله و شورش اتحاد شوروی سابق، اسم ولایت لوگر را به نام باب الالجهاد مسمی گردانیدند و به همین ترتیب اکثرعلمای دینی و مذهبی جید کشور نیز از این و لایت میباشد و خلاصه هر قدریکه در وصف مردم این ولایت تعریف و توصیف کنیم خلاصی نخوا هد داشت، ولی اکنون این یک سیاست اظهار امریکا ها است که طالبان در ولایت لوگر داخل گردیده و مقامات را مورد حمله خویش قرار میدهد در حا لیکه در خود پل علم که مرکز ولایت لوگر میباشد مکتب است به نام مکتب کوچی که مر کز خود امریکایی ها میباشد که به هزارها امریکایی های مسلح و نظامی در آن زیست مینمایند پس چی قسم طالبان داخل این ولایت می گردند همه این کار ها دستوری و پلان شده میباشد و افسوس صد افسوس به حال مردم بیچاره و رنج دیده ئی این ولایت که به کام مر گ میروند.
وسلام
نویسنده: محمــــــــــــــــــد نبی هاشمی
محصل در پوهنئی زراعت فاکلته قاهره در مصر .

>>>   برادران غیور افغان اسلام علیکم!
تمام تغیرات امروزی به فکر ان میشوم که مصارف ممالک خارجی در شرایط بحران اقتصادی جهان انها را وادر به مشه سیاسی دیگری میسازد.من فکر میکنم ابل قدرتها جهان بخصوص امریکا بعد از 4 سال پلان دیگری بر روند سیاسی افغانستان دارد.
م ر ر ا

>>>   دوستان این هم یک چالش سیاسی است که از طرف خود کرزی صاحب به راه انداخته شده است.
مراد

>>>   جای خجالت و شرمنده گی به وزیر دفاع و وزیر داخله که آماده گی صد فی صد خودرا نشان داده بودند
یک ضرب المثل است میگوید مرده را خدا میزند مواد غایطه اش سرتخته میرود.
امروز این وزیر ان سمبولیک را خدا شرمانده است که یک گروه کو چک و ظالم ر ا نمیتوانند بشکنا نند. چرا که مردم با اینها نیست.
عظیم از کارته نو

>>>   تمام این بی نظمی ها توسط خود دولت ویا نیروهای خارجی صورت میگرد .دیسانت دو هلیوکوپتر طالب در منطقه جر خشک ولایت بغلان در نیمه شب شاهد این مدعای است .که عموم مردم مهل ازین واقعیت آگاه است .
کلک حق گو از کابل

>>>   سلام ږږږ
خیلی وحشت زده شدیم که به ریاست غیر قانونی قرقلی دار نرسدواز وبگوید که بفرماید وقت شما به پایان رسیده
شکی نیست که امروز زمینه رسیدن مساعد میسازد وجناب
کرزی خوش هم میباشد به جناب عالی چه ملاصاحب عمر باشد وچه مارشال صاحب فهیم هدف از منافع شخص،مطرح است
سروش احمد ستاری

>>>   سلام براهل كلام.
اما بعد من خودم از ولايت لوگر استم ازهار تعصف ميكنم كه مردم بي گناه درين حمله كشته شدن و من از طالب هاي محترم ميخواهم كه چرا امريكاي را هدف قرار نميدهن در صورتيكه
لوگر زمين موقيعت بسيار نضامي است اوها را اين غيرت مردان مورد مله قرار بدهن چرا مسلمان كوشي ميكنند
وسلام دوست شما شفيع احمد شيخ زاده

>>>   ...خدا بر متحجرین وطالبان جنایتکار

>>>   این هم یک دسیسه ای دیگر از جانب کرزی ، تیم فاسد و حامیان خارجی شان.
خود اینها طالب را دیو ساختند.

>>>   شفیع جان احمد شیخ زاده، یک توصیه برادرانه برایتان دارم اینکه انسان دو گوش و یک دهن دارد یعنی دوبرابر حرف زدن باید شنید، به این معنی که اول خوب مطالعه کرد بعد باید نوشت میخواستم چند اشتباه املای جناب شما را اصلاح کنم که در تحریر کلمات و اظهار نظر بسیار رول ارزنده و محکم با شخصیت صاحب سخن دارد:
1- اظهار نه ازهار
2- تأسف نه تعصف
3-نظامی نه نضامی
4-کشی نه کوشی
و در چندین جا بعضی حرف های که در تکمیل کلمه نقش دارد هم از شما بازمانده است مثلاً
1- اوها = آنها
2- مله = حمله
امید دارم که آزرده خاطر نشده باشی. منظورم از انتقاد سالم است

>>>   ولایت لوگر تا سال 2005 از جمله امن ترین ولایات افغانستان بود. لطفا داکتر فضل الله برگردانید به ولایت لوگر چون از وجب وجب لوگر آگاه است.
تشکر
خواجه فرید احمد
کابل

>>>   تصرف ولایت لوگر یک عمل قصدی است که در آن دست خارجی ها و حکومت کرزی شریک میباشد. هیچ عقل سالم چنین امری را که تروریستها بتواند با این سرعت و شجاعت و باوجود حضور نیروهای خارجی و دولتی موفق به تصرف ولایتی شود که فاصله ای آن با کابل بیش از صد و 50کیلو متر نیست، قبول کند. این پلان توسط نیرو های خارجی و ناتو مورد تطبیق عمل قرار گرفته است
ح.آ.ن

>>>   سلام بر آنهایی که به سرنوشت کشور عزیزمان افغانستان علاقمندند
با تشکر از شبکه اطلاع رسانی افغانستان که همیشه اخبار روز را بدون کم و کاست به آگاهی ما می رساند امیدوارم در اطلاع رسانی هر چه بیشتر موفق و موفق تر باشید.
سمیر - هلند

>>>   عزیزان شما هم مثل من دعا کنید که خداوند هر چه زودتر دست ظالمین و مفسدین را از کشورمان افغانستان کوتاه کند تا ما مهاجرین غربت دیده بتوانیم به وطنمان بازگردیم.
زنده باد خبرنگاران و افغان پیپر بخاطر اینکه ما را از اتفاقات میهنمان آگاه می سازد.
سهیلا-استرالیا

>>>   مردم باید متحد شوند و هدف خود را بگویند ووحدت کلمه داشته باشند دیگران هر چه می خواهند بگویند.تنها راحل نجات افغانها این است که با حرف خواسته خود را بگویند نه با زور وتفنگ.وتمام اینها در همین انتخابات باید حل وفصل شود واز هر قوم درانتخابات یکی بیاید و حرف قوم خود را بگویند.انشاالله که درست می شود و ما هم از این مهاجرت نجات پیدا کنیم
.علی نظری از ایران.

>>>   سلام!
از کجا مغلوم که این آماده سازی پناهگاه برای فراریان بعدی در شکست انتخابات وحمایه از جانیانی باشد که منافع مردم را فدای منافع شخصی خویش کرده اند وجز فرار راهی ندارند.
ولایت لوگر یعنی مرکز کابل چندان فا صلهء از شهر کابل ندارد تعجب است که بگفتهء والی ل گر آماده گی داشتند ولی طالب ها در حمله موفق وحتی تصرف شعبات رسمی نیز بدانها میسر بودهاست از کجا معلوم که از داخل هم درین حمله دستی نبوده شاید چنین باشد که طالبان بدین شیوه خویتن را به دولت جازده ودر میان دولت داران وحتی امریکایی ها با حیله ونیرنگ کسانی را از قبل دارند که حامیشان است.
این حدس من است زیرا بآ آنهمه قیودات چطورشد که طالبان در تعرض موفق شدهاند این امکان ناپذیر است که از داخل دستی نبوده باشد وپلاتنشده نباشد.
ظریفی از فنلاند

>>>   تعدید ها از طرف طالبان درولایت لوگر شروع شده است طبلیغات بیش نبوده آنها نمیتوانند در مقابل نیروهای دولتی مقاومت کنند

>>>   6 مسلح حمله كردند و از ان يك قبه ساختيد؟اين تبليغات به نفع طالب را لطفا راه اندازي نكنيد,وانجه در مورد حمله ديروزي معلوم شد اين بود كه خنثي شد و حمله6 يا 10 نفر مسلح را نبايد اشغال نيم يك ولايت بناميم,,اما موضوع دوم اين است كه مردم لوكر 2 دسته هستند يكي بشتون هاي قوي كه همه طرفدار حكمتيار هستند حتي در زمان حكومت رباني كه حكمتيار كابل را با موشك از لوكر خراب ميكرد همين داكتر فضلل الله با طرفداري ضمني از حكمتيار بي طرفي اعلان كرد دسته ديكر در لوكر فارسي زباناني هستند كه نه زور دارند نه بازو و از شمال درخت بيد ميلرزند,واز انجاييكه ميان طالب و حكمتيار يك هدف مشترك است كه رابطه فاشيستي است بناؤ مردم لوكر طالبي هستند و در امتياز برداري هم بي نظير,مشكل ديكر هم اين است كه خدا بيامرزد كفن كش سابقه را .وقني كه جنرال دوستم حمله ميكرد بر لوكر در زمان اواخر نجيب لشكر ايثار حكمتيار با همه دبدبه خود و تسليحات خيمه هاي خودرا جمع كرد به بكتيا فرار كرد,يعني كه ادب كردن حكمتيار را امثال جنرال دوستم ميداند .

>>>   سلام! ر شاد استم زنده باد خبرنگاران و افغان از استرالیا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است