برادران کرزی همچنان متهم به قاچاق مواد مخدر
گسترش روز افزون قاچاق مواد مخدر درکشور و تشدید حملات هراس افکنی که تجهیزاتشان را از طریق فروش مواد مخدر تمویل می کنند؛ بیانگر این است که شمار زیادی از مقامات دولتی و نزدیکان انان در این قاچاق دست دارند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۰    ۱۳۸۸/۵/۱۹ کد خبر: 2641 منبع: پرینت

روزنامه دیلی تلگراف برادران حامد کرزی را متهم کرده که بعد از روی کار امدن حامد کرزی در قدرت میلیون ها دالر را از راه غیر مشروع بدست اورده اند که از ان جمله سالانه 3 تا 4 میلیارد دالر ان نصیب قاچاقچیان مواد مخدر می شود.

اما محمود کرزی برادر حامد کرزی این ادعا را رد می کند و می گوید رسانه های غربی با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری می خواهند اذهان عامه را نسبت به حامد کرزی مخدوش سازند.

روزنامه دیلی تلگراف چاپ انگلیس در اخرین شماره خود نوشته است ، دست داشتن محمود کرزی و احمد ولی کرزی ؛ برادران حامد کرزی در قاچاق مواد مخدر باعث شدت گرفتن ناآرامی ها در افغانستان شده است.

این گونه اعمال جامعه جهانی را نسبت به افغانستان بدبین ساخته است.
این روزنامه در ادامه می افزاید برادران کرزی با امکانات دولتی حامد کرزی سالانه دست کم 4 میلیارد دالر را نصیب قاچاقچیان مواد مخدر در افغانستان ساخته که این امر برادران کرزی را به یکی از امپراطوری های اقتصادی بدل نموده است.

اما محمود کرزی برادر حامدکرزی ضمن رد این ادعا گفت برخی از رسانه های غربی در تلاش توطئه علیه حامدکرزی هستند و انها هرگز در قاچاق مواد مخدر دست نداشته اند.
وی همچنین می گوید که من مواد مخدر را در زندگی ام ندیده ام ، نمی دانم که چی هست ؟! به جز کوکنار که در تلویزیون نشان می دهند.اینها خرافات است .وی در ادامه گفت که در امریکا و اروپا اخبار یک نوع تجارت است و مانند ممالک ما نیست.

در همین حال تحلیلگران براین باورند که گسترش روز افزون قاچاق مواد مخدر در افغانستان و تشدید حملات هراس افکنی در افغانستان که تجهیزاتشان را از طریق فروش مواد مخدر تمویل می کنند ؛ بیانگر این است که شمار زیادی از مقامات دولتی و نزدیکان انان در این قاچاق دست دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) و به نقل از تلویزیون ملی، با آنکه برخی از مقامات بلندپایه دولتی در گذشته از دست داشتن برخی از مقامات دولتی در قاچاق مواد مخدر خبر داده اند اما تاکنون اسناد موثقی مبنی بر دست داشتن مقامات دولتی در قاچاق مواد مخدر بدست نیامده است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   با سلام و عرض خسته نباشید خدمت کارکنان AFGHANPAPER .....عزیزان افرین بر شجاعت تان که در مورد محمود کرزای و... کاریهایش می نویسید نمی ترسید که محمد و حامیانش حادثه همچون بغلان را برایتان به وجود اورند ...عزیزان خودتان می دانید که حرف حق جای در وطن ما ندارد مگر نمدانیدچه بر سر شهید کاظمی و یارانش اوردند او هم حق گفت و به همین جرم رفت....عزیزان مگر کشور ما جز تریاک چیزی دیگری دارد ما باید افتخار کنیم که چنین دولت مدارانی داریم که در داخل کشور مردم را با فقرو تهی دستی شکنجه می کنند و بلاخره با تیرو تفنگ می کشند و مردم سایر کشور ها را با مواد مخدر از بین می برند....عزیزان از حق نگویید از فقر مردم دلتان نلرزد اه کودکان برایتان ارزشی نداشته باشد تو هم زندگی کن و ثورت جمع کن این که مهم نیست بچه همسایت از شدت فقر و دیدن والدین گریانش خود کشی می کند...این است مکتب دولت ما یاد بیگیر و بگو مردم مظلوم ما اگر حق بگویم باید از جانم بگزرم....و باز هم به عنوان یک افغان افتخار می کنم به شهدای وطنم همچون شهید مسعود شهید کاظمی و سایر شهدا که مردانه زیستند و مردانه رفتن..راهتان را ادامه خواهیم داد

>>>   سلام قربان:
برادران به اقتصاد كشور نظر انداخته ببينيد كه اقتصاد كشو ر ما به پايه قاچاق استوار است اگر امروز جلو كشت، زرغ توليد و صدور مواد مخدر از افغانستان گرفته شود به يقين كه يك بوري ارد در مريخ خواهد بود بنا با قاچاق چيان مواد مخدر همكار شويد و يا لاحقل انها را دعا كنيد دوم اينكه اگر اين مشكل در سطح بين المللي حل شود به يقين كه افغانتسان از محراق توجه جامعه جهاني خارج شده و باز به يك دربدري مواجه خواهيم شد.
فتح خان از بازارك پنجشير

>>>   سلام قربان:
برادران به اقتصاد كشور نظر انداخته ببينيد كه اقتصاد كشو ر ما به پايه قاچاق استوار است اگر امروز جلو كشت، زرغ توليد و صدور مواد مخدر از افغانستان گرفته شود به يقين كه يك بوري ارد در مريخ خواهد بود بنا با قاچاق چيان مواد مخدر همكار شويد و يا لاحقل انها را دعا كنيد دوم اينكه اگر اين مشكل در سطح بين المللي حل شود به يقين كه افغانتسان از محراق توجه جامعه جهاني خارج شده و باز به يك دربدري مواجه خواهيم شد
. فتح خان از بازارك پنجشير

>>>   آینده درخشان خواهد بود اگر اقای کرزی دوباره برنده شود

>>>   این حاجت به گفتن ندارد سالها پیش مردم افغانستان و جامعه جهانی این را میدانند که برادران اقای کرزی در قاچاق مواد مخدر دست دارند ، از اینرو تا اخرین حد کوشش میکنند که اقای کرزی در قدرت باقی بماند ، بخاطریکه انها از نام و نشان اقای کرزی استفاده نموده میخواهند به اعصاب ارام به تجارت و هزاران پیشه های غیر مشروع که دارند برسند.
اقای کرزی بخاطر خدمت به وطن خود را کاندید نکرده است بلکه بخاطر قاچاق مواد مخدر و سایر چیز های قیمتی ان خودرا به دستور برادران اش کاندید نموده است ، ممکن تهدید کرده باشند اگر خود را کاندید نکردی باز تمام گناه های خودرا به گردن تو میاندازیم ، چون در طول تاریخ افغانستان رسم همین طور بوده است که بخاطر رسیدن به قدرت و کسب منفعت برادر ، برارد را استعمال نموده و یا هم کشته اند ، بهرصورت از اصل موضوع دور رفتم .
این یک واقعیت است که برادران اقای کرزی در قاچاق مواد مخدر دست دارند.
حسن غمکش

>>>   با سلام به خوانندگان عزیز و خبرنگاران شبکه اطلاع رسانی افغانستان و تشکر از زحمت کشی های بی پایانشان
به نظر من این حرف تازه ای نیست همه می دانند که دست دولتمردان افغانستان نه تنها در کشت مواد مخدر و قاچاق آن بلکه در همه کارهایی که منجر به بربادی افغانستان می شود دخیل است.
به امید رسوایی هر چه بیشتر این ناجوانان.
حاجی اسماعیل لندن

>>>   سلام به همه افغان ها
همه میدانند که نه تنها برادران کرزی بلکه اعضای برجسته حکومت وی نیزدر فساد اداری و قاچاق مواد مخدر دست دارند. وکسانیه (مانند مارشال فهیم و کریم خلیلی و دیگران که در قاچاق مواد مخدر نیز دست دارند) از پهلوی جناب کرزی مفاد...بدست میاورند برای شان کمپاین می کنند تا کرزی را دوباره به قدرت برسانند .
قاهر از کابل

>>>   به همه مردم افغانستان معلوم است که جناب کرزی و سایر زورمندان که خود را کاندید ریاست جمهوری افغانستان نموده اند ، در کمپاین های انتخاباتی شان مصارف گزاف را مانند چاپ پوستر های گرانقیمت ، دادن مهمانی ها و حتی دادن پول نقد به مردم به خرچ داده اند . اما سوال که مطرح میشود این است که آن ها یا از طرف کدام کشور بیگانه تمویل میشوند و یاهم از طریق دست داشتن با قاچاقچیان مواد مخدر این پول هنگفت را به دست آورده اند و گر نه چرا آقای رمضان بشردوست مانند این عالی جنابان ولخرچی انتخاباتی ( کمپاین انتخاباتی ) نتوانست .
بابه نورالله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است