ایجاد کمیته مبارزه با خشونت علیه زنان در هرات
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۳    ۱۳۹۰/۵/۲۵ کد خبر: 25793 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، برای کاهش میزان خشونت علیه زنان در ولایت هرات نهادهای جامعه مدنی، ادارات دولتی و کمیسیون مستقل حقوق بشر در این ولایت کمیته مشترکی را ایجاد کردند.

مسئولان نهاد های مدافع از حقوق زنان می گویند میزان خشونت علیه زنان روز به روز در حال افزایش و از مردم خواستند تا در کاهش آن اقدام کنند.

خشونت علیه زنان به عنوان یک معضل جدی در ولایات غربی افغانستان همواره باعث بروز مشکلات در میان خانواده ها و جامعه می گردد.

خودسوزی، فرار دختران از منزل، ازدواج های قبل از وقت و زیر سن، لت کوب و توهین از مواردی است که هر روز در این حوزه اتفاق می افتد.

عزیزه خیراندیش، رییس موسسه جامعه مدنی در هرات گفت که به همکاری والی این ولایت چندین ارگان دولتی و خصوصی برای مبارزه با خشونت علیه نان و رسیدگی به دوسیه های خشونت بار یک کمیته مشترکی را ایجاد کردند.

عزیزه خیراندیش گفت بر اساس گزارش ها در این اواخر میزان خشونت علیه زنان افزایش یافته و شورای علما، از طریق مساجد و مکاتب نقش عمده ای را در آگاهی دهی و کاهش عملکرد های خشونت بار دارند.

رییس موسسه جامعه مدنی هرات از مردم نیز خواست تا در این پروسه با ارگان های دولتی و خصوصی برای کاهش میزان خشونت همکاری کنند.

به گفته وی و بر اساس اطلاعات وخت، شورای علما و ریاست حج و اوقاف نقش اساسی در تبلیغ و آگاهی دهی از حقوق زنان دارند.

بنا به اظهارات عزیزه خیراندیش، رییس موسسه جامعه مدنی، در این کمیته نمایندگان شورای ولایتی، شورای علما، حج و اوقاف، عدلیه، نماینده نهادهای جامعه مدنی، دادستانی، محکمه و چند نهاد دیگر نیز اشتراک دارند.

در همین حال، در جریان پنج ماه گذشته بیش از 140 مورد خشونت علیه زنان در ریاست امور زنان به ثبت رسیده که باعث نگرانی مسئولان نهادهای مدافع از حقوق زنان شده است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است