هرچه بگندد، نمکش می زنند. وای به روزی ...
شصت درصد تقلب را من همراه با تیم خود به نفع حامد كرزی در انتخابات انجام دادم، اگرنه عبدالله رییس‌جمهور می‌شد. پس اکنون هر آنچه كه من در وزارت ترانسپورت انجام دهم، كرزی صاحب از من دفاع می‌كند 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۰    ۱۳۹۰/۵/۱۹ کد خبر: 25539 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( afghanpaper )، براساس سندی که به تازگی از دفتر تحریرات ریاست سمع شکایات ریاست جمهوری عنوانی كمیته عالی نظارت بر فساد اداری نشر یافته، باری دیگر وجود فساد در کابینه افشاء شده است.

در این سند دو تن از کارمندان وزارت ترانسپورت بنامهای اسد الله مومند و عبدالله اچکزی طی نامه ای به اداره رسیدگی به شکایات ریاست جمهوری از فساد اداری سرپرست این وزارتخانه یعنی جناب داود علی نجفی شکایت می کنند که این نهاد، این شکایت نامه را به ادارۀ عالی نظارت بر تطبیق راهبرد مبارزه با فساد اداری فرستاده است تا دراین باره بررسی کند.

براساس ادعاهای این کارمندان، محترم نجفی متهم به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری،گماشتن افراد غیر مسئول در وزارت ترانسپورت در برابر رشوت و توطئه برای قتل رییس ترانسپورت شده است که غارتگری و چپاول بیش از حد در این وزارتخانه دلیلی بر اثبات این مدعاست.

در این شکایت نامه معترضین آورده اند که داوود علی نجفی نزد آنها اعتراف کرده که در زمان احراز سمت ریاست دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات، به نفع حامد کرزی تقلب بسیار انجام داده به نحوی که مسیر انتخابات تغییر نموده است.

اعتراف نجفی به این شرح بازتاب یافته که : «... شصت درصد تقلب را من همراه با تیم خود به نفع حامد كرزی صاحب در انتخابات انجام دادم، اگرنه عبدالله
رییس‌جمهور می‌شد. پس اکنون هر آنچه كه من در وزارت ترانسپورت انجام دهم، كرزی صاحب از من دفاع می‌كند...»

این مطلب یادآور آخرین انتخابات ریاست جمهوری است که بعد از اعلام نتایج آن، بارها موضوع تقلب و حمایت هدف دار داودنجفی و عزیز لودین به عنوان مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات، به نفع محترم کرزی مطرح شد، اما در آن هرج و مرج انتقاد مراجع ملی و بین المللی به جایی نرسید.

از سوی دیگر فساد اداری در وزارت ترانسپورت، تک قومی شدن این وزارتخانه، تغییر و تعیین افراد جدید بدون شرکت در امتحان اصلاحات اداری ، وجود رشوت اشکار و ... سبب شده تا این سوال به وجود آید که چرا رئیس جمهور یا مسئولان نهاد مبارزه با فساد اداری در این رابطه اقدامی انجام نمیدهند؟

برخی دیگر از مسولان ذی ربط معتقدند که در انتخابات دور قبل ریاست جمهوری، واقعا تقلب در سطح گسترده توسط برخی حامیان صورت گرفت. هم اکنون رئیس جمهور کرزی برای جبران آن خدمت ها مجبور است تا برای بسته نگه داشتن دهان اطرافیان خود به آنها رشوت از نوع پول، رها شدن از زندان یا استخدام و استقرار در برخی سمتهای دولتی در نظر بگیرد.

این است دولت و مسئولانی که ما چشم انتظار محاکمه مفسدین اقتصادی توسط آنان بودیم. ملت افغانستان مدتهاست منتظرند تا آنها عده از اعضای حکومت که در گسترش فساد اداری سهیم اند، دستگیر و محاکمه شوند، غافل از اینکه این اشخاص مفسد، با حمایت شخص رئیس جمهور به فعالیت خود ادامه می دهند.

قدیمی ها راست گفته اند که هرچه بگندد، نمکش می زنند. وای به روزی که بگندد نمک. چه اشتباهی بوده است توقع ما از رئیس جمهور که با فساد اداری مبارزه نماید. حال می دانیم که چرا محترم کرزی مجبور است با گذشت بیش از شش ماه از انتخابات ریاست جمهوری، هنوز تکیلف 62 وکیل متقلب در انتخابات را مشخص نسازد.

کسانی که آن زمان به نفع شخص رئیس جمهور تقلب کرده و به نوعی خدمت نموده اند، اکنون متوقع اند تا محترم کرزی نیز هم اکنون خواسته های آنان را برآورده کند یا از خطاهای آنان چشم پوشی نماید!!!


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ایا واقعا قصه ازین قرار است؟

>>>   چه شرم بزرگ ؟ سنگ هم اگر باشد با این همه .... آب میشد. ولی شما خواهید دید که باز هم این همه افشاء گری ها با خنده ها ی کریه دار به باد فراموشی خلاصه میشود.
شرم.

>>>   سلام به تمام خوانندگان عزيز اين موضوع اصلا حقيقت ندارد فقط توطعه .... ر است وفقط كار كساني است كه دراثراصلاحاتي كه درين وزارت امده از وظايف شان سبكدوش گرديده اند مسله قتل پيمان علت واضح دارد قاتلين وي گرفتارگرديده و حكم محكمه بالاي شان صادر گرديده كه فاعلين ان چهار نفر بودند كه فعلابندي هستندوهيچ ربطي به ا.... ندارد

>>>   میگن کدام زمان رشوه ستانی ازحد گذشته بود و مردم پیش پادشاه وقت رفتند تا اوی بخواهند رشوه را گم کند... پادشاه زمان درحالیکه مردم همه نشسته بودند خود را نزدیک یکی از بزرگان نموده و گفت: گمشکو هاله ازی بگو که چند میتی که روشوه را گم کنم....

فروتن ( خوست

>>>   روی صحبت من درمورد این قسمت نوشته که گویا وزارت بسمت تک قومی شدن وگماشتن افراد غیر مسول ونمیدانم فساد اداری که وزارت را گرفته میباشد اگر یاد تان باشد ایا فکر نمیکنید که این سرو صدا ها خود ناشی از یگ تنگ نظزی وکم تحملی دوستان درمورد وزیر بودن یگ ... باشد؟ چرا در بقیه وزارت خانه که افراد جابجا ویا بعضا عزل میشون هیج صدای بلند نمیشود که وزارت بسمت تک قومی شدن پیش میره؟ ویا در بعضی از وزارت خانه ها که صد درصد از یک قوم خاص هست چرا کس صدا بلند نمیکنند؟ من از دوستان خواهش میکنم که کمی استانه تحمل شان را بالا ببرن افغانستان یگ کشور کثیر المیت است همه باشندگان حق دارن که سهم در حکومت بر اساس لیاقت وشایسته گی که دارند داشته باشن
وسلام یونس علیزاده

>>>   .. آینده کشورمان مایوس کننده است چراکه هرکس هرچه خواست همان میکندپس چگونه میتواند که جلو فساد چنین اشخاص کابینه اش رابگیرد به نظرمن هرگزنه هرگزنه
شاه محمد از ولسوالی انجیل ولایت هرات

>>>   بیشک که ګفتار خدواند حق است که هر خیانت اشکار میشود چه در دنیا و چه در آخرت
جمشید

>>>   سلام به خواننده گان عزیز

به فکر بند چون وزارت ترانسپورت مانند دیگر وزارت ها به یک قوم یعنی... تعلق نگرفته و ترکیب قومی دارد از این روی حس ناراحتی مینمایند، اگر وزارت های دیگر را بررسی نمائید جز یک قوم هیچ قوم دیگر را راه نمیدهند اگر باور ندارید از وزارت مالیه، مخابرات و غیره از نزدیک مشاهده نمائید و خواهید دید که حقیقت است یا خیر. --- تو را به خدا این متن را نشر کن

بنده بی طرف لیکن حق جو

>>>   وای به حال این ملت ،

>>>   اګر افتاب از غرب طلوع کند ودرشرق غروب کند درانصورت شاید داکتر عبدالله رییس جمهور افغانستان شود درغیر ان افغانستان انقدرهم به قحط الرجال مواجه نیست تااشخاص همچوداکتر عبدالله ریاست جمهوری این کشور رابه عهده ګیرد ومردم افغانستان هم انقدر ازجنایات این اقایان مانند داکتر عبدالله بیخبر نیستند تابازهم به همچون جنایتکاران چانس دیګرمساعدسازند

>>>   حتماً به این دوکارمند در دست بردها سهم داده نشده

>>>   به خدا،نجفی زاده بسیار آدم قانغر بر آمد. خدا می داند که او در زندگی دیگر چه شهکاری ها کرده است.
عارف حسینی- کابل

>>>   اگر اقایی نجفی به این اسانی گوایی میدهد که او در انتخابات تقلب کرده ...با امر کسی بی امر کسی او از قانون اساسی منحرف شده.
در صورتیکه او از قانون سر زنی کرده این را بشکل تحلیل میتوان کرد که او و همراهان او از قدرت کرزی و هر کسی که میبود بخاطر خواهیش های شخصی خود و بنفع خود استفاده میکردند به این خاطر او باید به محاکمه کشانده شود.
حیدر حیدری

>>>   اكنون آقاي لودين هم بند دست داوود علي نجفي را گرفته نميتواند چراكه خود لودين هم درين ماجرا نقش محوري داشته است
عجب صبري خدا دارد!!
فاليزوان

>>>   خوب فعلا تمام وزارت خانه ها به تیکه سپرده شده صرف در اخیر هر ماه و یا سال یک مقدار معلوم پول را به کرزی میدهند مثلا قرار معلوم پست های سفارت ، مستشاریت ، سکرتر اول و دوم و سوم مطابق درامد و صلاحیت ان در وزارت خارجه به صد ها هزار ایرو و دالر به فروش میرسند و هچنان پست های داخلی چون ریاست ها نیز به فروش رسیده و میرسند چنان قرار گفته ریس منابع بشری وزارت خارجه این بست را در بدل 60 هزار دالر بدست اورده و پول پرداخت شده بین معین اداری و خسره بره کرزی که ریس دفتر میباشد و وزیر تقسیم میشود .به همین گونه ده ها مدیریت و ریاست های دیگر نیز معطل معامله قرار دارد .

کارمند وزارت خارجه .

>>>   به این موضوع کاملا باور کنید چون ریس جمهور مانند ابا و اجدادش بخاطر حفظ مقام و پول و حرم سرای از همه چیز میگذرد و تن به هر نوع معامله میدهد چون این قبیل افراد فاقد ایدیالوژی و هدف و ترسو و سست عنصر از همه چیز بدون استثنا میگذرند ولو .. اما از کرسی و مقام و پول و حرم سرای نمی گذرند .

نبی اندیشه از کارولینا شمالی

>>>   وای برحال ما وای برحال ما هیچ کسی دلش نمی سوزد بر این ملت وای .

>>>   نمک را مرچ بزن اگر گندید برادر جون چون مرچ تند است وهیچ کس از ان نمی خورد .
غ-ک

>>>   گوش کر بفروش گوش خر بخر --گوش خر بهتر بود از گوش کر
اگر صاحبان قدرت شرم ندارند ما شرم میکنیم از گفته ها و بر ملا ساختن واقعت ها ی بیشتر .
جوان کشور .

>>>   وای به زمانی که کرزی بگندد.

>>>   این رازبسیارخوب وقت افشاءگردید!!!
ازآنطرف کرزی فرمان کارتقلب پارالامان راصادرنموده حالاسوال اینجاست فرمان علیه تقلبات کرزی راکی صادرکندتااین بابای متقلبین افغانستان راازپست ریاست جمهوری عزل اش کنند.
تاهمه مردم ماازشرش خلاص شوند!!!
به امیدآنروز
تقلب شناس کابلی

>>>   جناب کارمند وزارت امور خارجه!
شما بسیار بی ... هستین حیف نام وزارت خارجه که شما آنرا به خود لقب داده اید.
کدام سکرتر اول الی سوم توسط پول مقرر گردیده اند اگر سند دارید ارائیه دارید تا ملت قبول کند ورنه ذهن مردم را مخشوش نکنید جانم.
در وزارت امورخارجه دو نوع کارمندان است: 1. کارمندان که واقعاً دیپلومات هستند و ما به آنها افتخار میکنیم 2. کارمندان نادان خوش لباس. من فکر میکنم که ... بخاطریکه بدون اینکه در مورد شما تحقیقات کنید بدون خریطه فیر میکنید
ناصر

>>>   این فقط یک نمونه است و شکایات این اقایان نیز رنگ و بوی قومی دارد نه اداری. بروید سری به وزارت های افغان/ببخشید پاکستان ملت بزنید و وزارت اقوام و قبایل و دیگر وزارت هارا ببینید. شاید وزارت کار خوبترین تمام اینها باشد

یک خواننده

>>>   میخواهم برای ناصر خان بگویم که شما از کدام نوع کارمندان وزارت استید ایا از کارمندان که واقعا دیپلومات استند و یا از جمله خوش لباس ها ؟ و ایا میتوانی بگوی که دیپلومات به کی گفته میشود ؟ اگر این ادعا نادرست باشد میتوانی برایم بگوی که داکتران حیوانات ، مهندسانی بی دیپلوم ، کارمندان دوازده باس ، کارمندان که قبلا ملازم و اجیر بودند و حال فارغ کورس های سواد اموزی استند چگونه به این پست ها در داخل و خارج تقرر حاصل میکنند . و یا شما هم از .. و دیگر اینکه میتوانی اسم چند تا از کارمندان به اصطلاح واقعی و اسم چندی از غیر واقعی را بنویسی ؟

کامگار

>>>   به نظر بنده اشخاصیکه این چنین شواهد را پیش کرده اند حتما ثبوت دردست دارند. وموضوع رشوت حالی یک کلمه که باید درقانون اساسی افغانستان قانونی اعلان شود بخاطریکه ما مردم افغانستان فقط فقط بنام مسلمان هستیم وبس . فقط همین قدر میګویم که خدا یکی است ومحمد ص پیغمیر اوست ولی تمام کار دیګر ما خلاف قانون است. شما درخارج ببینید که افغانها را ګروه غیبت ګو. ماجراجو. غیرصادق میشناسند. اقا نجفی اګر این کار را کرده باشد کدام مرجع او را محاکمه کند. این فقط یک مطلب برای مدیا بود وبس
پرزه پران واشنګتن

>>>   نوش جانت نجفی خوب کردی چشم حسود کور.
سیدعصمت الله نقوی

>>>   نجفی واقعیت را بیان نموده - واقعیت تلخ است.
میگذاشت بعد از ختم دوره دوم حکمرانیم تحت فرمان دموکراسی امریکایی از نوع پنجابی پاکستانیم میگذشت ومن به نزد بادران پنچابیم میرفتم آنرا افشا مینمود.
حامد کرزی

>>>   نمیدان شما عصمت الله و کرزی استعار از بی قانونی چرا دفاع میکنید؟

>>>   متاسفانه بعضی از مردم فساد را با فساد مقایسه میکنند مثلا کی وزارت را با وزارت دیگر .آنوقت میگویند این وزارت از دیگری بهتر است.بهتر اینست که فساد را با نبود فساد مقایسه کنیم.هرگاه میخواهید مشکلات مردم را بدانید اوضاع را از مردم فقیر وبدبخت جویا شوید نه از وزیر صاحب ها .
مجنون شیدا

>>>   برادران عزیز من ... میشناسم زیراکه یکی ازمسوولین ولایتی انتخابات درزمان اوشان بودم وبالای من زیاد اعتماد هم داشتند .ولی درمدت که بااوشان کارکردم هیچ وقت برایم هدایت غیرقانونی وحتی کسی رابشکل غیرقانونی غض مقرری هم معرفی ننموده است. این یک اتهام بزرگ عیله اوشان هست وبس.
ح.ح

>>>   چطور کرزی چیز گفته بتواند چیزی که واقعیت است .؟

>>>   سلام خدمت تمام خوانندگان عزیز!
تمام این رسانه ها و ملت یک طرفه قضاوت میکند و از خوانندگان ملی خود می کاهد.
اگر واقعاً میخواهد ملی عمل کند باید در تمام وزارت خانه ها سربزند رسانه و یا ادارات شکایات و یا هم مبارزه با فساد برای آنها اطلاع بدیهید که یک دفه در وزارت زراعت بروید که چه حال است مامورین رسمی اضافه بست شده و به عوض آنها تماماً کارمند قراردادی به معاش بسیار بلند 2500$ و بیشتر از آن مقرر میشود که خود چور چپپاوول نمودن آشکار است البته او در روزهای اینجا کار میکدند که شاید معاش کارمندان یک ریاست در یک ماه به 2500$ نمی رسید اما عجب است که او وزارت خارج از منطهقه است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است