حکم دادگاه ویـــــــژه تأیید شد!
دادگاه استیناف کابل؛ حکم داداگاه ویژه انتخاباتی را مبنی بر حذف و جابجایی 62 تن از نمایندگان برحال پارلمان تأیید و تصمیم نهایی را به رییس جمهور واگذار کرده است 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۲    ۱۳۹۰/۵/۱۳ کد خبر: 25266 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،دادگاه استیناف ولایت کابل حکم داداگاه ویژه انتخاباتی را مبنی بر حذف و جابجایی 62 تن از نمایندگان تأیید کرد.

یک منبع استیناف کابل که نخواست نامش فاش شود با ابراز این مطلب به برخی رسانه ها گفته است که دادگاه استیناف ولایت کابل قرار قضایی اش را عصر روز چهارشنبه به پارلمان فرستاد.

در این قرار قضایی حکم دادگاه ویژه انتخاباتی تأیید شده است.این منبع می افزاید که دادگاه استیناف کابل تصمیم نهایی را به رییس جمهور واگذار کرده است.

گفتنی است که دادگاه استیناف ولایت کابل در حالی حکم دادگاه ویژه انتخاباتی را درباره 62 نامزد نمایندگان تایید می کند که رییس پارلمان هفته پیش گفت که رییس جمهور کرزی به او وعده سپرده است تا دو روز دیگر تنش های به وجود آمده میان مجلس و دادگاه ویژه انتخاباتی را حل خواهد کرد.

عبدالرؤف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان گفته بود که رییس جمهور از نگرانی های نمایندگان و مردم افغانستان نسبت به بحرانی که اکنون در کشور جریان دارد، آگاهی پیدا کرده و وعده سپرده است تا پیرامون دادگاه ویژه تصمیم بگیرد و نتیجه نهایی اعلام کند.

آقای ابراهیمی ابراز امیدواری کرد که این چالش ها به خوبی حل خواهد شد!

حال باید دید با تأیید فیصله دادگاه ویژه از سوی دادگاه استیناف، رییس جمهور چه تصمیمی خواهد گرفت؟ گویا دوباره برگشتیم به خانه اول زمانی که دادگاه ویژه فیصله اش را اعلام کرد و آغاز بحران...؟!

نمایندگان پارلمان که دلخوش به وعده های رییس جمهورند تنها راه پایان رفت از این بحران را لغو دادگاه ویژه می دانند.آنان دادگاه ویژه را دليل اصلى بحران جارى ميان سه قوه ميدانند و مي گويند که تنها رئيس جمهور ميتواند تا اين دادگاه را بر اساس صلاحيت خود لغو نموده و بحران جارى را در کشور خاتمه دهد.

این در حالی است که نامزدان معترض نیز اخیراً برای چندمین بار تأکید کرده اند که هیچ نوع معامله سیاسی در خصوص حل جنجال های انتخاباتی را نخواهند پذیرفت.آنان از حکومت می خواهند تا به فشارهای سیاسی تن نداده و بگذارند تا مشکل به وجود آمده بر سر نتایج این انتخابات از راههای قانونی مرفوع گردد.

به باور آنان برخی گروهها و نهادها در کشور تلاش دارند با وارد کردن فشار بر رییس جمهور، این موضوع از راه های سیاسی حل گردد!

گفتنی است که تنشهای بوجود آمده میان قوای سه گانه پس از آن به وقوع پیوست که دادگاه ویژه ٦٢ تن از نامزدان معترض را به کميسيون مستقل انتخابات معرفى کرد تا از آن طريق به پارلمان معرفى شوند که بر اين اساس، ٦٢ تن از اعضاى فعلى مجلس عضويت شان را از دست خواهند داد.

اما پارلمان در مقابل این فیصله مقاومت کرد و کميسيون مستقل انتخابات نیز آن را نپذيرفت.در پی آن رئيس جمهور اين موضوع را به محکمه استيناف راجع ساخت.

حال اگر این خبر صحت داشته باشد و دادگاه استیناف هم فیصله دادگاه ویژه را تأیید کرده باشد باید دید که رییس جمهور چگونه به این بحران سیاسی بدون فشارهای سیاسی و با در نظرداشت منافع ملی و رضایت همگان پایان خواهد داد؟! یعنی چنین چیزی ممکن است؟


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حال پارلمان باید این را بپذیرد که محکمه خاص انتخاباتی فیصله درست کرده بود و اگر نپذیرد پس حال به کجا میرود. اگر بعد از این هم تمام شان از 62 تن خاین پشتیبانی میکنند پس پارلمان باید لغو شود و ملت کسانی را که تنها برای منافع شخصی میجنگند و هیچ ارگان دیگری قضائی را که در قانون اساسی ذکر است نمی پذیرد نمیخواهد.
عمران - فیض آباد

>>>   من فکر میکنم که این مسله راه حل قانونی دارد و از طریق قانون میشود به آن پرداخت.اگر مصلحت های سیاسی را کنار بگذاریم.به نظر من مسوول این همه کمیسیون انتخابات است که باید به پیشگاه خدا و ملت افغانستان پاسخ دهد. سخره از دهلی .

>>>   تمام این بازی های دولت فشار اوردن روی پارلمان کشور است وبه نظر مه ریس جمهور زمانی حکم داد گاه ویژه را لغو میکند که مطمئین شود پارلمان موافقت به امضاء پایگاه دایمی امریکا میکند.

>>>   بیشک ولا این را میگن دادگاه وفیصله نهایی آفرین به شما دوستان این یک کار بزرگ بود که شما انجام دادید .در راه تامین دموکراسی وتحقق قانون مداری در کشور ما .
غ-ک

>>>   دوستان سلام طبق گزارشات منابع خبری محکمه استیناف حکم دادگاه محکمه انتخاباتی را تا اید وغرض اجرات بعدی به مقام ریاست جمهوری ارسال نموده است به باور دوستان که قبلا هم اگاهی به مردم خود درضمینه داده بودند واین موضوع به حقیقت نزدیک هم است گروهای که با لای مشاورین محترم ریس جمهور تا ثیر گزار هستند از طریق مشاورین ریس جمهور به چنین تحرکات به خاطرتضعیف دولت وبوجود امدن فضا ی بی اعتمادی وگرفتن قدرت توسط هم فکران شان دست به چنین فعالیت زده اند وتا اندازه موفق هم هستند در صورت که محترم ریس جمهور فیصله محکمه واستناف را بپزیرد در ان صورت به واکنش پارلمان مواجه خواهد شد گروه های که منافع شان را در بوجود امدن فضای پر تشنج وسقوط دولت وگرفتن قدرت میبینند دست بکار میشوند ودر بالای اتش فضای چنین تفرقه ونفاق روغن میریزند کشور خدای نا خواسته در یک حالت بد امنی قرار خواهد گرفت پیشنهاد مینمایم محترم ریس صاحب جمهور روی اهداف ونیات مشاورینیکه ازفیصله محکمه جانب داری مینمایند توجه نموده اشخاص متزکره را از دور بر خود دورسازد به نفع کشور است هیچ کاری کرده نمیتوانند در صورتیکه بازوی انسان زخم داشته باشد از درد ان انسان در رنج وناراحت میباشد عده از مشاورین دور بر محترم ریس جمهور زخم چرکینی دارند با افکار بر تری طلبی عقده مندانه که اینها هر گز سر ساز گاری با مردم ندارند در صدد تطبیق اهداف مشخص وپلان های همسا یه ها میباشند علاقه مندی شان به دیگران نسبت به مردم خود بیشتر است بهتر ان است ازمحکمه فر مایشی که محصول ذهن بیمار انها میباشد صرف نظر شود به نفع کشور است- با احترام حقبین

>>>   این خائینین را هر چه زود تر از پارلمان اخراج و روی شان را سیه کرده به پنجه قانون جهت پیگیری سپرده شود و تادرس باشد برای متقلبین و خاینین وطن
زنده با عدالت و داد خواهی در کشور ما
ح

>>>   موش های زیر بوریا را هم به جزای اعمال شان رسانیده شود

>>>   فاروق وردک کار خود را بدرستی پیش میبرد.
کدام محکمه همه محاکم دست نشانده کرزی است هر قسم دستور بدهد همینطور میشود.
زنده باد معنوی و رفعت که تا آخرین لحظه از قانون دفاع کردند.
رسول

>>>   کدام محکمه کدام استناف ایا همین محاکم نبودند که در یکی از ولایات این کشور بخاطر حقوق حقه من از من ۳ لک افغانی رشوت گرفتند ؟اگر من نمیدادم حقوق حقه ام را به دیگری میدادند. حالا از جوان این این کشور تقاضا دارید مهاجرت نکند و یا شامل گروهای تروریستی نشود .؟ شما بفرمایید چه کند ؟ در زیر بار مشکلات اقتصادی شانه خم کند و انتظار مرگش را بکشد
‏ آنوقت اسم این محاکم را بگذارید عدالت برای مردم.
درد کشیده از دیار مهاجرت

>>>   خی بیادرا این رئیس جمهور ما حالش خوب نیست به نظر بنده ای رئیس جمهور خواهد استعفا داد با این کارهای ... اش
ناصریان

>>>   یگانه راه بیرون رفت بحران کنونی ملغای پارلمان است بس

>>>   كسانيكه ٦٢ نفر نماينده منتخب مردم را در بارلمان اهانت ميكند ... ترين وبي ... انسانهاي روي زمين است

>>>   دو پانزده مساوی به سی است تمام .کیل های کامیاب شده است چه به اساس وچه به اساس تقلب هردوو ان ضرب صفر
62 وکیل که میاید یک معاش خور اضافی است و 26 وکیل ملغا است همجنان در فکر معاش ودزدی است هیچ خدمت نمی کند
فقط این از این طریق تجارت خودرا پیش بس خلاص
به فکر موتر کروزین وغیره عیش نوش است
تمیـــــــــــــــــــــــــــــــــــور ازد دشت برچی

>>>   وله فیصله درست بود مگر خاینین را باید به جزا برساند کسانی که در بد نامی افغانستان در سطح جهان استن به شمول کمشنران هر دو کمیسون انتخاباتی و وکلا
بااحترام
جمیل پنجشیری از کابل

>>>   برای این کار یک مدال طلا برای دادگاه ویژه داده شود باید چون کار مثبت انجام داده است.
غ-ک


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است