ملا عمر میهمان هما سلطانی یا آی اس آی؟!
در پی ادعای هما سلطانی مبنی بر حضور ملا عمر در خانه وی مقامات ریاست امنیتی ملی ضمن رد این ادعا گفتند اگر ملاعمر زنده باشد از سوی آی اس آی بازداشت و یا پنهان شده تا به سرنوشت بن لادن گرفتار نشود 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۵    ۱۳۹۰/۵/۱۱ کد خبر: 25174 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، ریاست عمومی امنیت ملی ادعاهای هما سلطانی ، نماینده پارلمان را مبنی بر این که ملاعمر در افغانستان بسر می برد و مهمان اوست رد کرد.

گفتنی است که چندی پیش هماسلطانی، عضو مجلس نمایندگان در اظهارات عجیبی ادعا کرد که ملا عمر رهبر گروه طالبان در افغانستان بسر می برد و مهمان خانه اوست.

خانم سلطانی ضمن انتقاد از حکومت گفت که تاکنون هیچ گونه توجهی به گفته های وی درباره گفتگو با ملا محمد عمر نشده است.وی تأکید کرد که ملا عمر همین لحظه جدا از آی اس آی و جدا از پاکستان در افغانستان است. مهمان ماست و پیش ماست و پیام او این است که به مذاکره و مصالحه آماده هستیم!

اما لطف الله مشعل، سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی این ادعا ها را نادرست می داند و می گوید که ملا عمر درشهرکویته پاکستان بسر می برد و هیچ گاه نمی تواند این گونه علنی داخل خاک افغانستان شود.

آقای مشعل در این راستا چنین گفت: باور واقعی داریم که ملاعمر اگر زنده باشد یا در قید استخبارات پاکستان است و اگر دستگیر نشده باشد وی را مقامات استخباراتی پاکستان مخفی ساخته تا از کشتن وی توسط هواپیماهای بی پیلوت امریکایی و یا عملیات کماندویی امریکایی ها جلوگیری کنند تا به سرنوشت اسامه بن لادن مواجه نشود.

این نکته بر همگان واضح و روشن است که کانون تروریزم در پاکستان است و رهبران القاعده، حقانی و طالبان در این کشور به سر می برند.چنانچه مایک مولن، رییس ستاد ارتش آمریکا نیز در آخرین اظهاراتش به این نکته اشاره کرده و از پاکستان خواسته است که پناهگاه‌ امن تروریستان را از این منطقه برچیند.

به دنبال کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر شبکه القاعده در خاک پاکستان و آن هم در نزدیکی آکادمی نظامی ارتش این کشور، شک و تردیدها در مورد نبود صداقت پاکستان در مبارزه با تروریزم و همکاری با ایالات متحده و دولت افغانستان در نابودی شورشیان به اثبات رسید.

حال اینکه چرا هما سلطانی چنین ادعایی می کند و از آن مهم تر چرا این ادعا پیگیری نمی شود جایی بسی تأمل است !

مردم از حکومت انتظار دارند به این موش و گربه بازی ها پایان دهند و در سخنانی روشن و شفاف اعلام کنند که آیا ملا عمر در افغانستان است یا پاکستان ؟ آیا ادعای این خانم وکیل که بعید به نظر می رسد صحت دارد یا خیر؟ اگر ندارد چرا به این راحتی به وی اجازه داده می شود در خانه ملت اذهان عامه را تخریب و منجر به نگرانی مردم گردد.

گفتنی است که پیش از این نیز خانم سلطاني طي يك كنفرانس خبري مشترك با ملا عبدالبصير يکی از فرماندهان پيشين جهادى گفته بود كه آنان طرح صلحى را آماده كرده اند كه ملامحمد عمر هم آن را پذيرفته اما این ادعا از شورای عالی صلح و حتی طالبان رد شد.

در هر صورت این که چه بازی هایی پشت پرده است خدا می داند و بس... اما امیدواریم بزودی شاهد اقدامات جدی از سوی دولت در این راستا باشیم تا بیش از این جامعه و مردم به بازی گرفته نشوند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   باید به گفته های خانم سلطان توجه صورت گیرد.
سیدعصمت الله جاغوری

>>>   بازی این است که هما سلطانی از ای اس ای پاکستان دالر بیش از حد ګرفته است و پاکستان کوشش میکند توسط هما این را نشاندهی کند که ملا عمر در پاکستان نی بلکه در افغانستان است فقط ګپ در این جا است..... در مقابل هما سلطانی نزدیک است از دست که زیاد پیسه یی را که ګرفته هضم کند بګوید که ملا عمر شوهرم است دیګر ادعاها خو خلاص شده است.

>>>   تنور گرم است و هرکی نان میپزد و این بستگی دارد به کرزی که واقعیت چیست زیرا مردم از این بازی های پشت پرده خسته شده و ضرورت مبرم به یک صلح دایمی دارد. و هر کوشش که در راستای آوردن صلح باشد قابل تقدیر است
سمیر از کوته سنگی کابل

>>>   خلاصه حالا مشخص شد که ملا عمر صلح میخواهد ,اما دولت مردان افغانستان نمی خواهد صلح کند میگه یه چند روزی با اینها سر گردان باشیم نان دست ما از دست می رود .....

>>>   محترما!آرزوامیداکثریت قریب به اتفاق آرأمردم افغانستان تامین صلح وامنیت سراسری درکشوراست
ماسخنان خواهر هما"سلطانی " راازطریق تلویزیون شنیده ومشاهده نمودیم واقعأاگرخواهان خدمت بمردم ووطن خویش اند گامهای جدی تردرین راستا بگزارند تامردم ازاین همه مصیبت وآلام رهائی یابدهیچوقت خدمات شان دردودنیا پوشیده نخواهدماند.
بااحترام غلام سخی "حبشی"

>>>   هما سلطانی خود یکی از وکلای مردم افغانستان است .
من دراین تعجب میکنم که ازمرد این ملت صدا بالا نشد زن چطور توانست صدا بالا کند ومهمانی هم در جایش.
طالبا ن خود یگانه خشونت گر بالای زنان در افغانستان بودند دولت افغانستان آیا توانائی آن را ندارد که حد اقل پی گیر این مسئله باشد که آیا هما ی میزبان در ولایت غزنی چطور میزبانی میکند که دولت از مهمانان وی خبر نمیشود وقتی هما ادعا میکند که من تصایر ها را در دست دولت قرار میدهم پس دولت باید در حضور رسانه ها موضوع تصاویر یکه هما آنرا شاهد میداند به نشر بسپارد.
m.f.d.k=--kabul

>>>   سلام باید به گفت های هما سلطانی توجه جدی صورت میگیرد
یک نماینده مجلس پارلمان هیچ وقت دروغ نمیگویندوجان خودرا به خطر نمی اندازد
عبدالواحد مالستانی

>>>   اگر ما متوجه حالات خود نباشیم نسل اینده کافر میروند
وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ( سستی مکنید و اندوهگین مباشید،ریزا اگر ایمان آورده باشید شما برتری خواهید جست )
خالق متعال میگوید خدای که کل مخلوق نزدش اسپرم است( وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ) خوار نمیشوید زلیل نمیشوید، مفسدین زمان بالایت حکومت کرده نمیتواند،ارزش های دینی تان پایمال نمیشود ، مقام شما عالیست به درجه اول هستید در زمین، ناموس تان حفظ است وطن تان حفظ است، جوانان تان ار دست استعمار یوغ و کفار مشرک درامان و حفظ است ، کل بشریت را به طرف صلح سلامت میتوانید بکشانید.
کدام شرط چرا نیستیم .
بشرط اینکه مومن باشیم) خالق بشر خلاصه میکند إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ اگر مومن باشید. مومن چیست اصل ریشه مومن ایمان است ( دوستان بیاد داشته باشید که ایمان یک موضوع زبانی نیست بلکه یک موضوع تصدیق قلبی است یعنی درک حضور خدا در 24 ساعت که گناه نکنیم.
راه حل واضح است بیائید ایمان بیاوریم همانطوریکه اصحاب گرامی ایمان اورده بوند اصحابیکه از لحاظ نفوذ ، اقتصاد ، سواد واز لحاظ راحتی که امروز ما ادریم در زندگی کاملاً ضعیف ناگفته نماندکه چهار اطراف ایشان یهود بودن ولی امروز که چهار اطراف ما مسلمان است و حتی قران تکمیل نگردیده بود. ایت اول قران مشرک را صحابه میساخت امروز خو قران را ما حفظ کردیم قلقله میکنیم ولی هنوز چشم خود را از نامحرم کنترول کرده نمیتوانیم.
اصحابیکه دین برای من و تو پای برهنه آورده ولی ما و تو ................................
جوانان عزیز دشمن درک کرده که کل موضوع غیرت، شجاع کاری اخوت، صلح کل گپ ها منشه اش ایمان است. ولی یگانه عاملیکه ایمان را ضعیف میسازد فلم های عیاشی فهاش و متبذل است که جوانان ما را مصروف ساخته اند و بالای ایشان گناه و مسئیت میکند؟
این دشمن کیست؟
ما را به بزرگواری تان ببخشیده اگر کدام اشتباه کرده باشیم
تشکر ظریف از کابل

>>>   در همبن سلطانی هم کدام نیرنگ نهفته است وگرنه نظر به اعتراف خودش امنیت میتوانذ سلطانی را مجبور کند یا ملا عمر را به انها نشان بدهد ویا اینکه به صفت توطه گر قانو نا دستگیر ومحاکمه نما یند وقتیکه قاتل احمد ولی و سیدخیل وجنرال داود در کابل است وشما دستگیرش نمی کنید پس شما هم طالب هستید واین جوانهای اردوی ملی وپولیس ملی را به ناحق میکشید

>>>   راز های پشت پرده افغانستان راخدا خودش میداند
ادعای وکیله هماجانرا خدا خودش می داند
صلح ملاعمرجان راخدا خودش می داند
انتهاری های بی پایان راخدا خودش میداند
علت کشتار مردمان را خدا خودش میداند

شا-ک- از قریه هما هزاره

>>>   چرا به حرف های ایشان توجه نمی شود ؟؟؟؟؟؟؟؟مثلیلکه ملا عمر برای دولت و صاحبان قدرت بیش از یک تمثیل نیست.
هما شاید راست بگوید که صاحبان قدرت نمی خواهد ارامی بیاید
کابلی

>>>   هما میخواهد که امریکائیها دستگیر کند و بالاخره به امریکا ببرد و خود را پناهنده امریکا بسازد.
یاهم در مدت کم از طرف امریکا کشته شود.
یاهم توسط طالب کشته شود.
چون این ادعا راست نیست باید یکی از طرف ها سوی ظن پیدا کند.

یاور

>>>   برادر محترم مالستانی آیا به نظر شما وکیل پارلمان پیغمبر است یا ملک که دروغ نگوید. حقیقت امر این است که نام هما سلطانی در لست 62 نفری وکلای متقلب از طرف محکمه خاص نشر شده بود و امکان زیاد میرفت که از وکالت سلب اعتماد شود. فلهذا با مشوره با سیما ثمر یک بازی جدید طراحی شده توسط ISI را جهت کسب شهرت ،دریافت پول و بقای خود در کرسی پارلمان عملی میسازد. اما خوشبختانه امنیت ملی ماهیت این موضوع را درک کرده و به حرف های بی معنی این جاسوس نو کیسه اهمیت قایل نمیشود.
با احترام
خالد از کابل

>>>   خب گیریم که این زنکه دروغ میگوید
چرا حکومت هیأتی موظف نمیکند و این موضوع را بررسی نمیکند
اگر کسی بادی خارج کند از وجود خودش، این حکومت بخاطر بررسی آن کمیسیون میسازد اما چرا موضوعی به این مهمی را بررسی نمیکند؟

>>>   اگر ما رئیس جمهور داشته باشیم و رئیس جمهور ما دارای عقل درست و اندیشه خدمت به وطن و ملت خویش را داشته باشد خوب ! این مسائیل بسیار مسائیل اندک بوده و به زودی همه میداند که سخن در کجاست و چطوری ریشه دارند نیازی به فکر کردن اش نیست همه میداند که هما سلطانی کیست و ملاعمر کیست و کرزی کیست و در کجا خواهد بود این یک بازی بیش نیست همین سه مهره پارلمان ٰحکومت کرزی و امریکایها بر سری ملت بیچاره ما بازی میکند.

>>>   قسمی که معلوم میشه همه این ها به جز مردم افغانستانرا به تمسخر کرفتن چیزی بیش نیست از همه شما خواهش میکنم تا بر موضوع اصلی افغانستان یعنی عرالت فقر بیجاره ګی اقتصاد ناتوان فکر کونید

>>>   خانم سلطانی خیلی تلاش کرده تا به اینجا رسیده ودر ضمن سابقه کاری وتحصیلی وی را در امور اجتماعی و حقوق بشری اگر جویا شویم نیز خیلی زیاد تر از 95% ساستمداران فعلی است
فکر نکنم او با این کار طالب شهرت باشد چون این یگ بازی خیلی بزرگ است هیج کس باور نمیکند نقطه مهم این است که در اصل اختیار و اداره از دست ما رفته وبه ساز دیگران میرقصیم و دراصل اگر ملاعمر خودش هم ظاهر شده بیاید سیاستمداران که اهداف طویلی در منطقه دارد از جنک دست نخواهد کشید و کشور را میدان جنک خودشان ساخته تا با رقبای خودش رقابت کند فکر کنم خانم سلطانی راست میگوید و از طرف دیگر جایی ملا عمر اگر هر شمری اگر بود دلش میترکید هر روز چقدر نفر در کشور ما بیوه ویتیم میشود رفته گان که خوشبخت است حد اقل شاید مشکلات اقتصادی و .............دیگر اذیت شان نکند اگر دولت قبول ندارد حد اقل تحقیق کند چرا خانم سلطانی ادعا کرده حقیقت این است که تمام منافقت ها زیر سر دولت و همدستان دروغین شان است امریکا هرگز خواهان ارامش و رفا ما نخواهد بود هیج کشوری نیست در دنیا که در ان امریکا صلح اورده باشد .
اصیف سعادت دهلی جدید

>>>   هموطنان عزیز !
کدام عقل سلیم باور میکند که چنین کاری امکان داشته باشد، این خانم سلطانی از غزنی است ؟
قبل از اینکه محترمه سلطانی وکیل در پارلمان شود،
1 - در کجازندگی میکرد ؟؟؟
2- و قبلآ در کدام کشور بوده ؟؟
3- و چه وقت به افغانستان آمده ؟؟؟
4- تحصیلات ابتدائی ، و عالی خودرا در کدام کشور نموده ؟؟
5-عروسی کرده ؟؟؟؟
6- اسم شوهرش ؟؟
7- چطور توانسته که محرم راز ملا عمر شود ؟؟؟؟
در حالیکه صرف زن هر شخص یگانه محرم راز های مرد است و بس.
بلی چنین کاری در افغانستان هم امکان دارد، امید وارم این محترمه در گفتار و کردارش صادق باشد و از درامه سازی که بعدآ سبب بی اعتباری و بدنامی اش میشود
جلو گیری نماید،
باید بدانی که زن یک مادر است، زن همسر است و زن خواهر است و بلاخره زن دلسوز و مهریان است، حرمت
نام خودرا نگهدار و از حرکات عمل مداری وارانه جلو گیری نمائید.
که این کشور خیلی رنج شعار های دروغین را خورده و مادران را داغدار و اطفال بیگناه را یتیم نموده و دیگران به
زندگی مرفه و انسانی دست یافته ،
ولی ما مردم غرق در صحته سازی و توطئه علیه یکدیگریم.
همه در این دنیا مسافری بیش نیستیم، سعی کنید کسی را
فریب بیمورد ندهید بخصوص از این بازی خطر ناک جلو گیری نمائید.
در مصاحبه شما که شنیدم جوابات شما مرموزانه بود
شک و تردید هارا بار می آورد که باور کردنش عملی
نیست
مسافــــــــــــــــر و دوستدار انسانهای خوش قلب

>>>   باید به گفت های هما سلطانی توجه جدی صورت میگیرد

>>>   هزچه است بین امی دو نفراست ملاعمر وهماسلطانی دوستای ناجایز یکدیگر هستند به نظرمن باید توجه شود چراکه شاید هماسلطانی باعث شده باشد تا ملاعمر به مزاکره حاضرشده باشد
فروتن از خوست

>>>   به جواب خالد !
اطلاعات شما ضعیف است. این خانم در جمع وکیلای متقلب نیست و اسم شان هم نشر نشده است. شما همه چیز را قیاسی نگوئید.
تشکر از گمانه زنی های تان.
کابلی

>>>   خطاب به اقای مالستانی:
ازینکه خودت هم مربوط ولایت غزنی هستی وهماسلطانی هم نماینده غزنی است اګربه اساس وطنداری میګویی که یک وکیل چطور حاضرمیشود که دروغ بګوید درانصورت سخن شما درست است ولی اګرواقعیت هارابیان کنیم تافعلا کدام وکیل درکجا راست ګفته که خانم سلطانی بګوید وهرکس که ذره عقل هم داشته باشد این مسله رادرک میکند که ملاعمردرکجااست امریکا ۱۰ سال درتعقیب ملاعمراست وبالای او ۲۵ میلیون دالر تعین کرده ولی تافعلا نتوانسته سراغ اوراپیداکند ولی خانم سلطانی اینقدربه ساده ګی میګوید که ملاعمرمهمان اواست درخانه اش این مسله بسیارزود یادیر به تمام مردم افغانستان وجهان واضح خواهد شد که این یک توطیه ازاستخبارات کشورهای منطقه به خصوص استخبارات کشور پاکستان میباشد تااذهان مردم رامغشوس کنند وتوجه جامعه جهانی رااز حمایت طالبان وتروریزم ازپاکستان به افغانستان معطوف کنند وکسانی مانند هماسلطانی فقط به حیث یک وسیله استفاده میشوند وشاید خانم سلطانی دربدل این کارخود امتیازات مادی ومعنوی رابدست اورده باشد وپول راکه درمهمانی ملاعمر مصرف کرده چندبرابرانرااز آی اس آی بدست اورده باشد

>>>   اګر به ګفته های هما سلطانی توجه دقیق نمایم به این نتیجه خواهیم رسید که یا هما سلطانی خانم ملا عمر است یا اینکه با او و سی آی ای پاکستان همکاری نزدیک دارد اګر دولت به خصوص وزارت داخله یا امنیت ملی خانم سلطانی را بازداشت نمایند شاید پناهګاه ملا عمر نیز افشا شود به امید اینکه کرزی و حکومت نا شایسته او این موضوع را جدی ګرفته و با سرنوشت این ملت بازی چند ګانه را خاتمه دهند.
همایون از شهر روم ایتالیا

>>>   خانم سلطانی را باید در علی اباد جایی داد.

>>>   زن را كه آزاد ماندي حتي پيش ملا عمر هم ميره

>>>   چراخانم هماسلطانی را امنیت ملی دستگیرنمیکند ، 46 کشورجهان نتوانستند باملاعمرملاقات کنند ، حالاشما چنین ادعا ؟ نمیدانم ، شایدملاعمرمیخواهد ،ظلم وستمی که ، درزمان حکومت شان متوجه خانم هاشده بود ، اینبارجبران کند ، اول ازاینجا شروع کند . ح ن ازهرات

>>>   آقای کرزی باید به جدیت به گفته های خانم سلطانی توجه نمایید

>>>   پاي آقاي مشعل مي شكند تا غزني برود!!! رد كردن به اين صورت واقعا گستاخي مي خواهد!! خانم هما سلطاني كه ملا عمر را دست بسته تحويل داده نمي تواند ولي بايد به گفته هايش توجه جدي و تحقيق شود.
احمد

>>>   باید به گفته های خانم سلطان توجه و فکر صورت گیرد تا معلوم گردد که چه گب است

>>>   باید با گفتار خانم هما سلطانی جدی صورت بگیرد
منصور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است